13. september 2012

Sverige: 38-årig ligger bevidstløs på skinnerne – mand hopper ned, og stjæler hans telefon og guldkæde

Lokalavisen offentliggjorde for en måneds tid siden en overvågningsvideo fra Nivå Centeret, der viser hvorledes to udlændinge røver en ældre mand ved en hæveautomat. Politiet har frigivet videoen for at få identificeret gerningsmændene, men har sløret offeret. Ikke en større sag i Danmark, men i Sverige vil selv den mest ihærdige blogger finde det irrelevant – der er så meget, og det meste er langt langt værre.

(Nivå Centeret, 8. august 2012; Lokalavisen)

Avpixlat har en grotesk historie fra Stockholm. En 38-årig mand er på vej hjem fra byen natten til søndag, og venter på toget, da han falder ned på skinnerne og bliver liggende bevidstløs. En udenlandsk mand opdager hvad der sket, og hopper ned til ham, ikke for hjælpe ham op, men for at stjæle hans pung, mobiltelefon og guldkæde. Nogle minutter senere rammes den bevidstløse mand af et tog, og bliver hårdt kvæstet. SVT vælger at sløre gerningsmanden.

(Stockholm, natten til søndag den 9. september 2012; Avpixlat)

(EfterlystTV3 & SVT.se)

“Klockan halv fyra i söndags morse stannade tunnelbanan till vid Sandsborg. Av klev en 38-årig småbarnspappa på väg hem efter en utekväll med några kompisar. Men han var inte ensam. Ur samma tunnelbanevagn gick en annan man i blå jacka av och spanade in den berusade mannen. Efter en stund vinglade pappan till, alldeles vid perrongkanten.

– Där ramlar han sedan ner på spåren, och bara några sekunder senare kommer den andre mannen fram och hoppar ner till mannen, säger polisinspektör Dan Östman till ABC. …

Men det var inte för att hjälpa den nu medvetslöse pappan som mannen i den blå jackan hoppade ner på spåret. Det var för att ta hans saker honom. Enligt uppgift ska han ha plockat på sig en plånbok, mobiltelefon och en guldkedja.

Efter stölden försvann mannen utan att larma räddningstjänst eller säga till spärrvakten. Tio minuter senare blev pappan överkörd av tunnelbanetåget.” (SVT.se, 12. september 2012)

Oploadet Kl. 07:23 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40587/trackback

18 Comments »

  1. Jeg har kvalme

    Kommentar by Vagn Henning — 13. september 2012 @ 09:30

  2. Er det ikke endnu ét af tusindvis af eksempler på muslimsk normaladfærd?
    Og selvfølgelig forsøger SVT at sløre dette faktum. Det er næsten mest kvalmt.

    Kommentar by Nielsen — 13. september 2012 @ 09:51

  3. den gik faktisk verden rundt i går – afetnificeret

    http://tinyurl.com/8rvyzu6

    den er så strid, at Aftonbladet ophæver deres normale pixellering

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15431660.ab

    Kommentar by Snaphanen — 13. september 2012 @ 10:45

  4. Det ses tydeligt at gerningsmanden er svensker.

    Kommentar by Træt — 13. september 2012 @ 11:13

  5. Sverige står ikke til at redde … Der må indføres visumtvang NU.

    Kommentar by Jan — 13. september 2012 @ 11:26

  6. Alle Muslimer kan tages over een kam. De dyrker samme satan, Nemlig Allah.

    Kommentar by carsten Nielsen — 13. september 2012 @ 11:40

  7. Det er vist et ret godt eksempel på hvor opportunistiske mange mennesker er i den tredje verden. Men også hvor lidt menneskeliv er værd.

    En bekendt oplevede noget lignende da han var på ferie i Afriak for nylig. Her var det så bare en mand på knallert med et stort læs, der væltede med alle sine ting.

    Mens han lå fanget og lettere skadet under knallertens vægt, strømmede adskillige lokale afrikanere til. Men det var heller ikke for at hjælpe ham, men snarere for at sørge for at få sin del af hans fragtede baggage. Her var der helle ikke nogen der tænkte på at hjælpe den tilskadekomne op.

    Den bekendte er selvfølgelig en “tolerant” venstrefløjser der naturligvis blev chokeret over det han så. Selv blev jeg nu ikke synderligt overrasket. Under alle omstændigheder er han blevet tvunget til at revidere sin opfattelse af øst afrikanere og deres kultur efter turen.

    Kommentar by Jannik — 13. september 2012 @ 13:00

  8. […] Kördes på av tåget sedan rånare lämnat offret på spåret. Sverige: 38-årig ligger bevidstløs på skinnerne – mand hopper ned, og stjæler hans telefon og… […]

    Pingback by Det ny samfund « Snaphanen — 13. september 2012 @ 13:16

  9. > #2. og #6.

    Jeg er ikke sikker på han er muslim. Jeg syntes egentlig også, at han ligner en sigøjner/roma…

    Men det ene udelukker naturligvis ikke det andet.

    Kommentar by Polka Charlie — 13. september 2012 @ 14:03

  10. Medier i hele verden er bukket under for islamisters vold, trusler og terror og værner ikke længere om ytringsfriheden. Grundet elitens svigt er det op til folket at forsvare ytringsfriheden.
    30. september er det syv aar siden, at Jyllands-Posten bragte 12 tegninger af religionsstifteren Muhammed. Derfor har Orange Armee Fraktion udraabt 30. september til aarligt tilbagevendende International Distribute Mohammed Day, hvor frihedskæmpere over hele verden opfordres til at distribuere Muhammed-tegninger i blandt andet trafikaviser, boligaviser med videre.

    Naar eliten svigter, maa folket staa vagt om frihedsrettighederne.

    Orange Armee Fraktion

    http://www.youtube.com/watch?v=Cvx8maHXLAU

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 13. september 2012 @ 15:20

  11. Forhåbentlig finder de ham og giver ham samme tur. Så kan ligge der og synge, nuer der hjul igen, ne er der hjul igen.

    Kommentar by xenofob — 13. september 2012 @ 16:13

  12. @ Vagn Henning

    Jeg har dobbelt kvalme, først over gerningsmandens handling, dernæst over SVT!

    Kommentar by Robert R — 13. september 2012 @ 20:13

  13. Manden kan lige så godt se ud som zigeuner. Husker I den zigeuner som slog en norsk stewardesse ihjæl for to år siden. Bagefter satte han sig ned i SAS hotellets bar og nød en øl. Krybet hed Marian Clita, offeret Vera Vildmyren.

    Kommentar by Edvard — 13. september 2012 @ 22:38

  14. Edvard

    Nu kommer Zina Schlampe efter dig!

    Og i går fik vi også en historie fra Voldtægtssverige, i forbindelse med at dansk politi, så småt kommer på Fecesbook. Der hed det sig, at en svensk politimand skrev i stærke vendinger på svensk politis Fecesbook side/profil, at forældre skulle holde bedre styr på deres unge mennesker. Og der holdt jeg vejret et meget langt øjeblik, for hvilke unge mennesker drejede det sig om?????!!!!!
    Det var så heldigvis fulde unge svenskere, han hentydede til, og så er alt jo godt igen.
    Men sigøjnere har jo også gennemsnitIQer på 80 (de stammmer fra Indien som har en gennemsnitsIQ på 81, så det passer jo ganske fint sammen, omend der er kæmpe IQforskelle bælandt inderne), så det siger jo alt hvad der skal siges i denne sammenhæng.
    Og han/de jo en ziehende gauner/zigeuner(e), rejsende tyv(e),
    snyder(e), svindler(e), bedrager(e), plattenslager(e), som Steen Wied på Snaphanen gjorde opmærksom på betydningen deraf, i sidste uge.

    Kommentar by anonym — 14. september 2012 @ 05:41

  15. Afstumpet, som kun en muslim kan være. De opfører sig som dyr – Nej værre end dyr. for dyr handler ikke af grusomhed og total mangel på empati. Det er muslimer derimod rigtig gode til.

    Kommentar by skræp — 14. september 2012 @ 10:30

  16. frygteligt og sørgelig sag. Men har lidt svært ved at forstå hvordan denne persons umenneskelige handlinger kan blive vendt til racistiske og hadske kommentare her? Hvad fanden!!!!! (undskyld mit sprog) har hans religion og afstamning med denne handling at gøre??????????
    står det måske i panden på ham hvor han er fra,og hvad han tror på??
    hvad han muslimer generelt med denne sag at gøre? INTET
    Dette er en forfærgelig sag som forhåbentligt ikke koster menneskeliv.

    Kommentar by gitte — 14. september 2012 @ 22:40

  17. Gitte

    We inferiordels! You/They Master Race!
    Dét er alt hvad du behøver at forstå om herrerottefolkets syn på os urene vantro svinekøtere. Og da du er af hunkøn, så hører du til i kategorien derunder.
    Og med hans slikkede hår, er han højst sandsynligt roma, som andre også har påpeget. Og de har jo også samme syn på ikkeromaer som muslimer har på vantro; at dem må man gøre med hvad man vil.
    Og hvem er det lige som narrer/røver/plyndrer/overfalder gamle mennesker?! Hvem?! Svar venligst på det!

    Kommentar by anonym — 15. september 2012 @ 05:27

  18. Desværre har muslimer ALT at gøre med denne plyndring. Vi har da også set det herhjemme. for et par år siden, 2 Gér stimlede sammen for at se om der var noget at stjæle fra nogle trafikofre.
    Du bør betænke at ,muslimer tænker og reagerer på en måde som vi andre ikke har en chance for at forstå.
    En helt central ting til forståelse af muslimers adfærd er, at de ikke har nogen samvittighed, i den forstand vi kender den. For eksempel er der ikke noget galt i at begå – selv de mest bestialske – forbrydelser mod kristne, men det er et ærestab uden lige, hvis man bliver opdaget.Derfor ser vi så ofte perkere benægte ethvert kendskab til en forbrydelse – selv hvis man fanger dem med fingrene dybt inde i offerets dampende indvolde. Det har i øvrigt også noget med deres dybt infantile kultur at gøre. Hvis blot man benægter virkeligheden så eksisterer den ganske simpelthen ikke.

    Kommentar by skræp — 15. september 2012 @ 09:39

RSS feed for comments on this post.