19. september 2012

‘Frem for alt frihed – Festskrift til Lars Hedegaard’ er i handlen…

På lørdag lanceres ‘Frem for alt frihed – Festskrift for Lars Hedegaard’ ved et arrangement i Dansk Forfatterforenings lokaler. Udgivelsen er anmeldt i dagens Jyllands-Posten, hvor mit bidrag kort omtales.

“Klassisk konservativ medie og kulturkritik leveres velargumenteret af Kim Møller, Henrik Gade Jensen og Morten Uhrskov Jensen i skrifter, der – i modsætning til en hel del andre – synes forfattet til lejligheden.” (Mikkel Andersson, Jyllands-Posten, 19. september 2012, s. 29)

Bogen kan købes online. Her lidt fra artiklen jeg valgte at kalde ‘Alting starter med mediekritik’.

“Min første kontakt med bogens hovedperson fandt sted for otte-ti år siden. Jeg læste med stor fornøjelse hans spiddende klummer i Berlingske Tidende, og fik med disse fornuftens suraer en form for vækkelse.

Ikke en religiøs en af slagsen, men mere en politisk-rationalistisk. En pointe som ‘En fjende er en ven du ikke har gjort nok for’ fortæller med få ord, hvorledes toneangivende politikere fra højre til venstre har mistet jordforbindelsen.

Hedegaards sarkastiske tilgang var både en fordel og en ulempe, og en dag mente historikeren i mig, at han vred sandheden lidt rigeligt. Jeg fik ham i røret, og forklarede ham min indvending. Jeg husker ikke ordret, hvad han sagde, men det føltes affærdigende – sådan lidt, som licensmanden må have følt, da han nogle år senere bankede på min dør – ’ser du, det her bliver en kort samtale’.

I bloggosfæren går der rygter om, at han har skrevet klummer på kaffeservietter, og det skal nok passe. Kulturkampen er i gang, fodnoter skal begrænses, og der er ikke tid til is på stranden.

Hedegaards ironiske tilgang kan ikke kopieres, men den kompromisløse tilgang til problemstillingerne kunne det borgerlige Danmark lære en hel del af. Kulturkampen er ikke et 9 til 16-job, og kan ikke udkæmpes med undskyldende ord og hvide flag.

Uanset hvilken vinkel man angriber emnerne fra, så føres den kulturpolitiske debat i medierne, og en pro-vestlig nationalkonservativ diskurs vil automatisk få det værste op i meningsdannere, der succesrigt har navigeret i den herskende venstreorienterethed. Alting starter derfor nødvendigvis med mediekritikken.

[…]

Begreberne ændrer sig hurtigere end virkeligheden, men det er værd at huske på, at aviser ikke skriver sig af sig selv. Det kan godt være mange journalister mener det i en multikulturel kontekst er udtryk for ekstremisme ikke at ville anerkende og til en hvis grad efterleve islamistiske dogmer, men hvis man vil ændre på noget, så nytter det ikke noget at reproducere politiske modstanderes latente indoktrinering.

Som en unavngiven forfatter skrev da Muhammedsagen bragede tilbage i 2006 (min oversættelse).

‘Der er intet kompromis mellem troen på ‘jeg har retten til at voldtage dig’ og ‘du har ikke retten til at voldtage mig’. Det er ikke bare to forskellige holdninger, der skal overvejes ligeværdigt, og findes et kompromis imellem. Det er to uforenelige trossystemer. Ethvert kompromis ‘OK, du kan voldtage mig om torsdagen’ er ikke et kompromis overhovedet. Det er en accept af ondskab.'”

Oploadet Kl. 17:46 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40903/trackback

44 Comments »

  1. […] Uriasposten: ‘Frem for alt frihed – Festskrift til Lars Hedegaard’ er i handlen… 2 kommentarer » Spring til […]

    Pingback by Et stort tillykke « Snaphanen — 19. september 2012 @ 17:56

  2. Kære Kim

    Med stor respekt for din blog og alle de skarpe penne der skriver her, så var det måske på sin plads at læse det indlæg, der ikke fik lov at komme med i bogen.

    Det blev censureret bort, men man kan, uden betaling læse det her:

    http://www.hellemeretebrix.com/2012/09/er-der-ytringsfrihed-i-trykkefrihedsselskabet/

    Mange venlige hilsner
    Asger

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 19. september 2012 @ 19:54

  3. Med al nødvendig respekt for Asger og Helle Brix er et festskrift under ingen omstændigheder det rette sted at lufte personlige konflikter og antipatier.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 19. september 2012 @ 20:24

  4. Jeg skal ikke kunne sige om kritikken er berettiget men jeg er enig i at det er det forkerte sted/tidspunkt.

    HMB overser “alt sammen for at tilføre festskriftet liv.” delen.

    Et festskrift er vel per definition noget positivt. Hvis kritikken er reel skal den ikke glemmes på grund af dette men den bør bringes andre steder end et festskrift.

    Kommentar by Arbejderens — 19. september 2012 @ 20:38

  5. Meget fint skrevet Kim, hudlöst ärligt får jag säga.
    Gillar den anonyma författas text skarpt; bara våldtäkt om torsdagen, är jo ren ondska i sammanhangen.
    Keep up the good work (det gäller er alla där här dagligen illimunerar mig). hälsning Peer

    Kommentar by PFEP — 19. september 2012 @ 21:08

  6. Beklager hvis jeg spørger dumt, men nu taler folk så meget om denne Lars Hedegaard, at jeg bliver nødt til at vide, hvor han skriver henne, og hvad han har skrevet af bøger o.l.

    Jeg er selvfølgelig godt klar over, han er formand for Trykkefrihedsselskabet, som der har været noget om i medierne, når de uddeler priser, og at han har vundet en retssag mod systemet.

    Kommentar by H — 19. september 2012 @ 21:27

  7. Hej Kim, har du et link til den unavngivne forfatters skrift?

    Kommentar by Nielsen — 19. september 2012 @ 22:31

  8. Jeg undrer mig over, at festskriftet har titlen Frem for alt frihed, for jeg er næsten sikker på, at LH’s tro makker Kathrine Winkel Holm plejer at forbinde de liberales forhold til frihed med en slags hjernedødhed.

    Kommentar by Tom — 19. september 2012 @ 23:43

  9. Et festskrift skal ikke være et smædeskrift, og det går jeg ud fra, at kritikerne ved, de er vel dannede mennesker? Men bort set fra dem står gratulanterne ikke ligefrem i kø.

    Kan ikke nå frem til andet, end at der efterlyses retfærdighed, og at det er et påtrængende behov. Andre vil have heltedyrkelse og national røgelse og kværner hen over de forurettede, som var de intet værd. Der er noget underligt udemokratisk i luften.

    Kommentar by Tom — 20. september 2012 @ 00:30

  10. Tom

    Mon der ikke menes friheden til at tænke og ytre sig frit, UDEN forfølgelse, trusler, vold og mord! For dét er jo den faktuelle virkelighed.

    Kommentar by anonym — 20. september 2012 @ 06:18

  11. “Med hilsner og bidrag fra bl.a.:

    Ayaan Hirsi Ali, Mark Steyn, Bruce Bawer, Sven Ove Gade, Mogens Rukov, Kurt Westergaard, Daniel Pipes, Henrik Gade Jensen, Mikael Jalving, Naser Khader, Roger Scruton, Kasper Støvring, Bent Blüdnikow, Søren Espersen, Wafa Sultan, Hans Hauge, Pia Kjærsgaard, Ibn Warraq, Karen Jespersen, David Gress, Morten Uhrskov Jensen, Lars Vilks, Lone Nørgaard, Søren Krarup, Claes Kastholm Hansen, Phyllis Chesler, Kai Sørlander, Jesper Langballe, Farshad Kholghi, Diana West og Asger Aamund.”

    Hvem mere har skrevet? Hvem er de andre?

    Ku’ være godt, hvis der var ‘nye’ meningsfæller på vej også

    Kommentar by Liva — 20. september 2012 @ 09:55

  12. 8

    Ja, Hedegaard er bedst solo – i den forbindelse.

    Kommentar by Liva — 20. september 2012 @ 09:57

  13. Til lykke til hr. Hedegaard og tak for gode citater fra hr. Møllers artikel.

    Kommentar by Crass Børsting — 20. september 2012 @ 11:08

  14. Stort tillykke til Lars Hedegaard herfra.

    Har læst bogen med største fornøjelse, især Jeppe Juhl om hans journalistkollegaers appetit på skovsnegle – ha ha ha.

    Til liva og andre kan jeg kun sige: Køb bogen og få en masse gode historier.

    Kommentar by Iznogut — 20. september 2012 @ 11:41

  15. Ikke alt, der glimrer, er guld. Tre stjerner ud af seks mulige forlød det i den boganmeldelse, jeg har læst. En belastning for forfatterne at hylde en person, der for mig at se i den grad har tisset på det danske retssystem.

    Det er min mening, at hvor elendig man end mener, at dele af lovgivningen er og fungerer, skal der kæmpes med åbent visir for at ændre den, og at det er meget farligt for retsfølelsen i almindelighed at bære sig anderledes ad. Det er også destruktivt for den del af islamkritikken, der ikke er sammenspist, samt påfaldende umodent efter denne kommentators mening. Salig Grundtvig ville have brækket sig over familien Krarups kristendomsfortolkning i skæret af den sag, Hedegaard var ikke den eneste, der mistede troværdigheden.

    Kommentar by Tom — 20. september 2012 @ 12:23

  16. Tom, det korrekte Tolkiencitat lyder : “Not all that is gold glitter.”

    Hvordan har L.H. pisset på retssystemet?

    Og hvorfor vender Grundtvig sig i graven over Krarups kristendomsforståelse?

    Kommentar by H — 20. september 2012 @ 18:18

  17. […] Zie Uriasposten: ‘Frem for alt frihed – Festskrift til Lars Hedegaard’ er i handlen… […]

    Pingback by Gefeliciteerd | E.J. Bron — 20. september 2012 @ 18:52

  18. @ H:

    Det er ikke Tolkien, som har opfundet den nævnte talemåde, den er langt ældre, fælleseuropæisk gods og findes i mange versioner.

    I dansk sammenhæng brugte fx Holberg den, her efter Holberg-ordbogen under opslaget ‘glimre’:

    “det er ej alt Guld, hvad som glimrer, og … alt er ikke at foragte, som haver slet Anseelse udvortes” (Ep IV 314. Sgan 13sc.)

    I øvrigt lød Tolkiens version: “All that is gold does not glitter”.

    Kommentar by M — 20. september 2012 @ 18:57

  19. Jeg beklager at have citeret Tolkien forkert, men det var ordstillingen glimrer/guld i modsætning til guld/glimrer, jeg hovedsageligt havde i tankerne. Det kan dog være, Tom havde nogen af de ordsprog i tankerne, du nævner.

    Kommentar by H — 20. september 2012 @ 19:12

  20. Nu vi er ved ræve. Ang. det glimrende, der underforstået ikke altid er guld og vel at mærke heller ikke altid er glimrende men blot gult og blankt, så at det glimter med falske løfter, og nogen tager fejl, tænkte jeg på pyrit og dets djærve folkelige betegnelser på dansk og engelsk. Finder det langt mere interessant at hefte mig ved, hvem der ikke skrev, for der ligger ikke hunden men guldet med langt større sandsynlighed begravet, hvis I spørger mig.

    Kommentar by Tom — 20. september 2012 @ 23:05

  21. Nå Tom, du kunne tilsyneladende ikke svare på spørgsmålene.

    Grundtvig brækker sig således ikke over Krarups kristendomsforståelse.

    Du fremsætter fra dit anonyme skjul grove beskyldninger om L.H. om at han pisser på loven. Du kan vist ikke selv have nogen kristelig indstilling, som Grundtvig ville bryde sig om, når du således på særdeles ukristelig vis bagvasker andre på groveste vis, når du bærer falsk vidnesbyrd mod næsten.

    Kommentar by H — 20. september 2012 @ 23:27

  22. Tom

    Prøv at søge på child abuse/brides/marriage/rape in islam.
    Pedophilia in islam.
    Sexual abuse of children in islam/islamic/muslim countries.
    Prøv også at gøre det samme med teenage pregnancies.
    Og så kan du selv konstatere visse ting ved selvsyn.
    For du må jo huske på, at Muhammed jo er (pragt)eksempl(ar)et, som alle rettroende koranonanister skal følge!

    Du kan jo også prøve at søge på muslimer og (gruppe)voldtægt, på alle de sprog du nu har kendskab til, så vil du jo nok også lære lidt om den faktuelle virkelighed!

    Kommentar by anonym — 21. september 2012 @ 05:03

  23. Anonym, vi kan ikke bruge dine hentydninger til googlesøgninger og formodninger om modstanderens standpunkt til noget.
    Desuden bør du henvise til konkrete statistikker om muhammedanernes generelle pædofilitendenser eller til toneangivende imamers billigelse af pædofili.

    Kan du henvise til nogen troværdige kilder, som ikke kun er fra koranen, Afganistan, Somalia eller Etiopien, f.e. omhandlende muhammedanere bosiddende i Vesten?

    Kommentar by H — 21. september 2012 @ 11:18

  24. ->23 H

    Du kan let finde dokumentation for i hvert fald visse imamers blåstempling af pædofili ved at søge på historier om børneægteskaber i Vesten, f. eks.:

    “British Muslim clerics are willing to carry out sharia marriages involving child brides as young as 12, an investigation has found.

    Two imams said they would be prepared to officiate at the wedding of an underage girl to a man in his twenties, despite fears the pair would later have sex”. […]

    The British child brides: Muslim mosque leaders agree to marry girl of 12… so long as parents don’t tell anyone

    Yusuf al-Qaradawi, der om nogen må siges at være en toneangivende lærd hos muslimer i Vesten, opremser i dette uddrag af hans bog “Det tilladte og det forbudte i islam” de kategorier af kvinder det ikke er tilladt at gifte sig med:

    http://www.zawaj.com/qaradawi/marriage.html

    Han nævner så vidt jeg kan se ikke børn her, og det ville også være vanskeligt at forestille sig eftersom han derved ville tilskrive Muhammed haram adfærd. Jeg skal prøve at holde øje med om han har udtalt sig specifikt om dette spørgsmål.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 21. september 2012 @ 11:48

  25. Da udlændinge generelt statistisk udfører flere sædelighedsforbrydelser, er det rimeligt at have en formodning om, at muhammedanere kunne være statistisk mere pædofile i kraft af at være kategoriseret som værende blandt de førnævnte. Men hvis man skal underbygge en påstand om, at muhammedanere er mere pædofile i kraft af deres religion, så kræver det noget mere håndfast, f.e. hvor det bliver tydeligt, pædofili bliver retfærdiggjort fra et teologisk perspektiv inden for almen muhammedanisme.

    Det er uklart i hvor høj grad den sag, du nævner, er repræsentativ eller om den viser en autoritativ udlægning af muhammedanismen.

    Pædofili har historisk været en del af den muhammedanske kultur, men det samme kan jo siges om den græske uden de er specielt pædofile i dag. Hvis ingen muhammedanske autoriteter udtaler sig konkret om spørgsmålet, er det lidt svært at afklare, hvordan det forholder sig i vore dage.

    Kommentar by H — 21. september 2012 @ 13:14

  26. ->25 H

    Nu må du faneme bestemme dig. Du skrev i #23 “Kan du henvise til nogen troværdige kilder, som ikke kun er fra koranen …”. Jeg kom derfor med 1) en henvisning til en konkret sag som eksempel på at du selv let kan finde konkrete sager ved passende googling, 2) et eksempel på en særdeles toneangivende muslimsk lærd der ikke i sin opremsning af forbudte kategorier nævner den mest oplagte, nemlig mindreårige piger.

    Nu er dette ikke godt nok som en begyndelse på et argument – hallo, det er tilladt at google selv. Hvorfor skal jeg gøre dit arbejde?

    Siden det er så besværligt for dig, så får du her nogle søgehints så du, hvis du gider, selv kan afveje bevisbyrden.

    1) Søg på “uswa hasana” og “al-insan al-kamil”. Søg Koranen 33:21. Søg på kombinationer af Muhammed, role model, perfect man, sunna.

    2) For shiitternes vedkommende, så søg på Ayatollah Khomeini kombineret med “sex”.

    3) Søg på “age of consent” kombineret med “muslim countries”, eller konkrete landenavne som f. eks. Iran.

    4) Søg på “authoritative” kombineret med “sahih al-bukhari” og “sahih al-Muslim”.

    5) Søg herefter på “Muhammad and Aisha Revisited: An Examination of Muhammad’s Marriage to a Prepubescent Girl And Its Moral Implications

    6) Søg herefter på “New Saudi Fatwa Defends Pedophilia as “Marriage”

    7) Søg helt generelt på kombinationer af muslim, child bride, pedophilia, abuse osv. – og prøv selv at komme frem til en konklusion. Jeg ved ikke hvorfor du behøver hjælp, men jeg kom vist til at give nogle links med i disse forslag, så prøv at starte der.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 21. september 2012 @ 14:20

  27. Nu må du faneme bestemme dig.
    Jeg vil ikke diskutere i den tone!
    Du vil få at se, at folk som ikke før har stiftet bekendtskab med islamkritik, vil stille dig de samme spørgsmål og at de vil finde dig lidet troværdig, hvis du ikke er i stand til at forklare din sag på en intelligibel måde frem for blot at henvise til et googleselvstudium — som heller ikke er en valid måde at argumentere på. Det står dig frit for at lade være at diskutere, hvis du ikke gider skrive, hvad det er, du ved, som har indgivet dig den optattelse, du tilsyneladende har.

    Du skrev i #23 “Kan du henvise til nogen troværdige kilder, som ikke kun er fra koranen …”. Jeg kom derfor med 1)

    Det skal naturligvis forståes sammen med den foregående sætning : “henvise til konkrete statistikker om muhammedanernes generelle pædofilitendenser eller til toneangivende imamers billigelse af pædofili.”

    Altså satte jeg kriterierne om “konkrete statistikker” og ” toneangivende imamer” op, og har således ikke ombestemt mig for hvad kriterierne for overbevisende fakta skal være i næste kommentar.

    Det er en fair udfordring, som det burde være let for en person belæst udi muhammedanisme at klare med et par sætninger, hvis der er sandhed i postulatet.

    Kommentar by H — 21. september 2012 @ 21:10

  28. ->27 H

    Jeg er ikke belæst udi muhammedanisme, men netop fordi de historier der trænger sig på i det daglige lader sig forstå på baggrund af et beskedent antal facts og pointer, får man som lægmand efterhånden en rutine i at dekode dem. Det drejer som om kilder som du også har adgang til, så jeg er ikke bedre stillet end dig.

    Du stillede imidlertid her et meget vidtløftigt spørgsmål bl. a. om hvorvidt “muhammedanere er mere pædofile i kraft af deres religion”. Det er i sin natur langt mere vanskeligt at svare på, og jeg er ikke den der skal vove at gøre dette. Faktisk tvivler jeg på at nogen kunne give et velunderbygget svar på det.

    Dét jeg kan gøre er i stedet at pege på nogle helt centrale dogmatiske og historiske kendsgerninger der gør islamisk legitimeret pædofili til et uløseligt problem. Bemærk forskellen i ’scope’: Du spørger om problemets omfang, mens jeg kun vil vove mig ud i at fastslå at det eksisterer og er uløseligt.

    Man kan opstille min påstand på kompaktform således:

    Muhammed er Allahs sidste profet + Muhammed er fuldkomment menneske + Muhammed er rollemodel for alle tider + Muhammed bedrev pædofile aktiviteter + Muhammed er hævet over kritik og reform

    -> BIG trouble for little girls

    De søgetips jeg angav i #26 skulle give dig baggrunden til at forstå de enkelte elementer i denne kompakte påstand. Det pissede mig lidt af fordi du ville have flere eksempler end dem jeg allerede havde angivet, eksempler som det vil være let også for dig selv at søge frem. Jeg synes ikke dette ville passe ind i det format et kommentarspor på en blog er, og netop fordi vi taler om et omfattende og kompliceret problem, ville vi aldrig kunne nå et uddybende og tilfredsstillende svar i dette forum. Jeg angav bare nogle hints til videre selvstudium, og jeg vil påstå at du vil kunne få meget udbytte ved at følge de forslag og links jeg kom med. Søg på Google, eller på f. eks. jihadwatch.org og raymondibrahim.com, hvor der er virkelig gode artikler om disse emner.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 21. september 2012 @ 22:27

  29. Problemet med at opsøge informationen ved at googlesøge med udvalgte ord er at man kommer til at plukke sig en kurv af anekdotiske beviser, som kan vise sig at være et forvrænget billede af virkeligheden.

    Man kunne velsagtens bevise, at den katolske kirke er en pædofiliring ved at udplukke sådanne skrækkelige sager, som man hører om i medierne.

    Du mener, der er tale om en generel tendens, som man ikke let kan give nogen konkret forklaring på ud fra de muhammedanske gejstliges lære. Det er meget muligt, der kunne være noget om det. Der er ikke noget i vejen med at have bestemte formodninger ud fra subjektive vurderinger.

    Men det må så blive ved formodninger, ligesom der er nogen der formoder, at katolske præster er statistisk mere pædofile end andre.

    Muhammed er Allahs sidste profet + Muhammed er fuldkomment menneske + Muhammed er rollemodel for alle tider + Muhammed bedrev pædofile aktiviteter + Muhammed er hævet over kritik og reform-> BIG trouble for little girls

    Det ville være en god forklaring på årsagerne, hvis formodningerne viser sig at holde stik.

    Men det jeg efterlyste, var jo noget der kunne hæve os over formodningerne. Så det lader til, vores undersøgelse indtil videre ender i en blindgyde — medmindre en person, som har et overblik over de muhammedanske biskopper og pavers teologiske virke, kan påpege deres eventuelle billigelse af pædofili (e.l.)

    Der findes desværre ikke så mange andre steder på internettet, hvor man kan diskutere offentligt, anonymt og frit, og desuden er der vel ikke nogen begrænsning for hvor længe man kan diskutere i dette kommentatorspor? Så indtil videre må vi benytte os af denne server, til der kommer bedre alternativer.

    Kommentar by H — 22. september 2012 @ 01:45

  30. H og LFPC

    Når man søger efter mere seriøse, konkrete og fyldestgørende informationer og ikke mindst officielle rapporter. Så er det bedst at bruge følgende:

    Prevalence of …

    Statistics of …

    Statistical data of/on …

    Reports on/about …

    Og så kan man selv sætte emner/lande/regioner/befolkningsgrupper ind derefter. Start gerne med officielle hjemmesider, gerne ministerier o. lign, selv om det nok er lidt for politisk dhimmikorrekt.

    Jeg håber det kan hjælpe lidt!

    H

    Jeg har endelig fået taget mig sammen, til at se Channel 4 Dispatches “Undercover Mosque” Og “Undercover Mosque- The Return”, da sidstnævnte lige har været sendt på DR2 et par gange.
    Og deri kan man få syn for sagen, og høre hvad herrefolket vitterligt mener (også om mindreårige piger)! Og det er ikke noget som egner sig for sarte ører og øjne. Men det er jo også wahabister vi taler om her, og de er jo så vidt jeg ved, de allermest hardcore koranonanister, af dem alle. Og heri er problemet jo det, at det hovedsageligt drejer sig om konvertitter og muslimer som er vokset op i Vesten, men som lige har været på et par års studieophold i Saudibarbarien. Se dem!, for det er små 100 minutters yderst oplysende information. Det er lettest at finde dem på Snaphanen, da de dér er ud i én køre og ikke delt op som de er andre steder.

    Kommentar by anonym — 22. september 2012 @ 05:59

  31. 23

    H

    “Ekstern lektor på Center for Mellemøststudier på Syddansk Universitet Saliha Marie Fettah, der har lavet studier i børneægteskaber i Mellemøsten, siger, at der er flere årsager til teenageægteskaberne. Forældrene er bange for, at pigerne har sex før ægteskabet. I andre tilfælde ønsker de unge selv at blive gift, fordi det ifølge islam er den eneste måde, de kan være sammen med en partner på.

    »Det er naivt, hvis danske politikere tror, at sådanne kulturelle forkvaklede forhold forsvinder, bare de unge piger tager sig en uddannelse eller får et arbejde,« siger Saliha Marie Fettah.

    Ingen ved, hvor mange muslimske teenagebrude, der er i Danmark. Fahrwa Nielsen og nogle af hendes kolleger taler om et udbredt fænomen. Jacques Royal, socialarbejder på Københavns Vestegn, har alene haft med 11 sager at gøre. Flere af dem har været etnisk danske piger.” (2009)

    h t t p://jp.dk/indland/article1673604.ece

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:09

  32. 23

    H

    “Ingen kender det eksakte antal ægteskaber, men Berlingske kan fortælle historien om Christina Palshøj Schultz, der som 17-årig giftede sig med sin muslimske kæreste uden at spørge sine forældre om samtykke. Farens familie valgte aldrig at tale til hende igen.
    Eksemplet er ikke enestående, fastslår Birgitte Karlsson fra Etnika, et støttecenter på den københavnske Vestegn, der har mødt flere danske piger, der var ned til 16-17 år, da de giftede sig islamisk.” (2011)

    h t t p://jp.dk/indland/article2319186.ece

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:20

  33. “Danske teenagepiger helt ned til 15 år gifter sig med muslimske mænd.

    Det viser en ny sag fra Københavns Kommune, hvor en 15-årig pige i sommer giftede sig med en mand midt i tyverne i en moske på Vibevej i Københavns Nordvestkvarter, skriver Berlingske.
    Manden fungerede som koranlærer ved moskeen, og vielsen skete uden samtykke fra pigens forældre og kun få måneder efter pigen stiftede bekendtskab med islam.” (2011)

    h t t p://www.bt.dk/danmark/koranlaerer-gift-med-15-aarig-dansk-pige

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:24

  34. “Politikerne i Fredensborg Kommune er både rystet og oprørte, da de i weekenden gennem Berlingske.dk fik kendskab til, at en dansk 14-årig pige fra Kokkedal er blevet hemmeligt vie til en muslimsk mand. På rådhuset i Kokkedal er der efterfølgende blevet arbejdet på højtryk for at iværksætte en handleplan.

    Undersøgelse sættes i gang

    Center for Familie, Unge og Integration i Fredensborg Kommune vil snarest afdække omfanget af problemet med hemmelige ægteskaber mellem danske teenagerpiger og muslimske mænd. Det sker for at undersøge, om der er flere tilfælde i Fredensborg Kommune, og om der findes en gruppe piger, der er i risiko for at ende i problemstillingen. Vanskeligheden i at afdække denne type sager er, at pigerne ofte holder en eventuel islamisk vielse hemmelig, selv over for deres egen familie.” (2011)

    h t t p://lokalavisen.dk/borgmester-omfanget-af-teenagerbrude-i-kokkedal-skal-afdaekkes-/20110621/artikler/110629831/1051

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:28

  35. Gift teenagerpige

    “En 17-årig pige fra Aabenraa sidder ufrivilligt i Libanon. Og nu sidder hendes far – formentligt lige så ufrivilligt – i arresten.

    Manden blev i dag fængslet for 14 dage, sigtet i et speget spil om forældremyndigheden over pigen.

    Hun var rejst med sin ægtemand på ferie, men da parret 7. december ville hjem, blev hun nægtet udrejse.” (2008)

    h t t p://politiken.dk/indland/article619098.ece

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:33

  36. “A 48-year-old imam who teaches children about the Koran has been charged with sexually molesting an 11-year-old female student.
    According to the charge sheet the incidents are alleged to have occurred in August and September 2009 in the girl’s family home south of Stockholm. The 48-year-old was a regular visitor to the apartment and taught the girl and her 14-year-old elder brother about the Koran and the Arabic language.” (Stockholm 2009)

    h t t p://www.thelocal.se/26484/20100506/

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:43

  37. “For nøjagtig fire uger siden blev en 16-årig pige fra 8. klasse på Humlehaveskolen i Vollsmose muslimsk forlovet med en 25-årig mand under vejledning fra en af Odenses førende imamer. Det skriver Fyens Stiftstidende.
    Hendes far forsvarer forlovelsen, som vækker forargelse hos politikere og eksperter.
    At helt unge piger under 18 år loves bort til ældre mænd er langtfra et enestående fænomen i muslimske kredse, fortæller flere kilder til Fyens Stiftstidende.
    Mohammed Mansour, Vollsmose-borger og socialdemokratisk byrådsmedlem i Odense, anslår, at der i mellem 15 og 25 procent af alle muslimske forlovelser og vielser i Odense indgår piger under 18 år.
    Ekstern lektor i mellemøststudier på SDU, Saliha Marie Fettah, vurderer, at mellem 10 og 15 helt unge piger årligt bortloves til voksne mænd alene i Vollsmose.” (2011)

    h t t p://www.bt.dk/danmark/skolepiger-loves-bort-til-aeldre-maend

    Kommentar by Liva — 22. september 2012 @ 08:46

  38. Liva og Anonym, I har tydeligvis ikke forstået hvad det er, jeg problematiserer og spørger om. Jeg er udmærket klar over, man kan blive ved med at fiske efter sager omhandlende pædofili udført af muhammedanere. Der er desuden ikke nogen uenighed om hvorvidt der lader til at være mange af dem eller ej.

    blev en 16-årig pige fra 8. klasse på Humlehaveskolen i Vollsmose muslimsk forlovet med en 25-årig mand under vejledning fra en af Odenses førende imamer.

    For det første er det ikke pædofili. Desuden ville det betyde, at alle danske 16-årige piger, som går i seng med nogen, bliver pædofiliofre.

    Kommentar by H — 22. september 2012 @ 09:14

  39. Der er desuden ikke nogen uenighed om hvorvidt der lader til at være mange af dem eller ej.
    Lader til at være eller er ???

    Kommentar by Nielsen — 22. september 2012 @ 23:09

  40. Liva

    Ingen mødom! Ingen brudepenge! Så lige ud ad karavanevejen, er det nu en gang bare! For beskadigede og ødelagte varer, er der nu en gang intet salg i. Så de får måske en lille flyvetur fra balkonen og ender deres liv som balkongflickor. De satans æreløse ludere, som bringer skam over familien/klanen.
    Og husk nu på, at vantro ludere, jo ikke er andet end herrefolkets kneppedukker. Og når de er slidt op, kan de få sig en ren muslima, allerhelst en kusine af slagsen.

    H

    De søgeforslag som jeg har givet, burde være ganske relevante. Ellers så har jeg selv og andre, som følger med i den faktuelle virkelighed, jo efterhånden set så mange konkrete eksempler på at pædofili/Muhammed/islam er én og samme ting. Ellers så læs hvad LFPC har skrevet, et par gange til.

    Kommentar by anonym — 23. september 2012 @ 04:57

  41. Nielsen, det er fint, du kan se forskellen. Det er naturligvis “lader til.” Men denne disput sluttede da det blev proklameret, vi var end i en blindgyde–medmindre nogen kan sige noget overbevisende efter de beskrevne kriterier e.l.

    Kommentar by H — 23. september 2012 @ 09:46

  42. ->41 H

    Disputten sluttede for mit vedkommende fordi du keder mig. Meta, meta, meta. En metadiskussion om umuligheden af at få endegyldigt svar. Det er din indfaldsvinkel. Helt dit valg, men det keder mig. For mig er det ikke afgørende at kunne finde ud af problemets omfang, men at det eksisterer som et importeret problem der førhen var ukendt.

    Jeg har givet dig flere gode forslag til hvordan du kan lære noget om problemet. Du virker komplet uinteresseret og vrider i stedet hænder og taler om en indkøbskurv. Spild af min tid.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 23. september 2012 @ 13:00

  43. Der er ikke noget “meta” over mit meget specifikke spørgsmål om hvorvidt man kunne henvise til muhammedanske mainstream autoriteter, som billigede pædofili.

    Desuden beder jeg ikke om et “endegyldigt” svar. Vi taler om approksimative sandheder.

    Færdig herfra. Jeg gider ikke forsøge at skære den slags yderligere ud i pap.

    Kommentar by H — 23. september 2012 @ 15:00

  44. Er det tale om muhammedanere, som står bag denne vederstyggelige pædofili i Indien? Sandsynligvis ikke. Det virker som om, der ikke er noget, som kan underbygge formodningen om en direkte årsagssammenhæng mellem den muhammedanske religion og øget pædofili, hvis jeg skal sige min ærlige mening.

    http://edition.cnn.com/2009/WORLD/asiapcf/05/11/india.prostitution.children/index.html

    »India’s home secretary Madhukar Gupta remarked that at least 100 million people were involved in human trafficking in India.[…]
    “However, studies and surveys sponsored by the ministry of women and child development estimate that there are about three million prostitutes in the country, of which an estimated 40 percent are children,” a CBI statement said.«

    Kommentar by H — 27. september 2012 @ 18:45

RSS feed for comments on this post.