22. september 2012

Norge fik muslimsk kulturminister, mens islamister råbte ved US-amb: “Obama, Obama, we love Osama!”

Fredag fik Norge ny kulturminister, og meget sigende for landets udvikling en muslimsk en af slagsen. Norsk-pakistanske Hadia Tajik er næppe islamisternes førstevalg, men hun er en god socialist, der nok skal forfølge en multikulturel dagsorden der fremmer islamiseringen. Hun er tidligere styrelsesmedlem af Arbeidernes Ungdomsfylking (AUF), og droppede en lynkarriere som journalist for komme i Rigsdagen, hvor hun blev en del af Arbeiterpartiets integrationsudvalg. Som journalist skrev hun blandt andet om ‘høyreekstreme’…

Nogenlunde samtidig demonstrerede 150 islamister foran den amerikanske ambassade i Oslo. Aftenposten beder venstreradikale Lars Gule kommentere demonstrationen på stedet, og han fortæller at det er “unge, frustrerte mennesker på jakt etter identitet”. Bizart, når nu enhver kan se at de demonstrerende slet ikke er så unge, og tydeligvis har fundet sin identitet.

(VG Nett, 21. september 2012: – Denne verden trenger en ny Osama)

“Arfan Bhatti var blant de oppmøtte demonstrantene, og flere av dem hadde med seg svarte flagg som de veivet mens de hørte på talerne.

– Denne verden trenger en ny Osama, sa deomonstrasjonsarrangør Ubaydullah Hussain fra talerstolen.

Flere personer ropte: «Jøder, jøder. Muhammeds hær skal vende tilbake. Død over USA» og «Obama, Obama. We love Osama» i retning ambassaden.

I talen sin fortalte han også at filmskaperen Theo Van Gogh fikk som fortjent da han ble skutt og drept, og at straffen for å håne islam er døden – til kraftige tilrop fra de oppmøtte demonstrantene.

I appellen viste Hussain avsky overfor tegnere og filmskapere som har hånet profeten, samt vestlige land som har kriget i Afghanistan, melder NTB. … Den siste taleren, som kaller seg Abu Usama, hyllet en rekke al-Qaidaledere i tillegg til Mulla Krekar.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40967/trackback

153 Comments »

  1. Når et vesteuropæisk land får en 29-årig muslim med pakistansk baggrund som kulturminister, så bør det være et vink med en vognstang om at noget er helt galt.
    Som 29-årig er hun den yngste minister nogensinde i Norge, så man må antage, at hun besidder en unik kvalitet, som gør hende meget mere kvalificeret end alle andre. Det gør hun også: Hun er muslim.

    Kommentar by Vest — 22. september 2012 @ 12:01

  2. At Uriasposten lå til høyre, det har vi skjønt for lenge siden. Langt, langt ute til høyre. Og siden dette ikke er en blogg jeg leser spesielt ofte, bør jeg vel heller ikke overraskes over at dette er en høyreekstrem og halvrasistisk blogg. Som heller ikke finner det for godt å ty til løgn og bedrag for å fremme sin ufyselige og svinske agenda.

    Insinuasjonene om Hadia Tajik sier alt. Skammelig!

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 22. september 2012 @ 12:28

  3. Ja og sådan er socialdemokraterne, og deres vælgere.
    Men vælgerne fatter ikke vinket med vognstangen. !!

    Kommentar by Anonym — 22. september 2012 @ 12:42

  4. Fuck op til dig selv dit norske gule røvhul – gid det må gå dig rigtigt dårligt og dø skrigende med dit håndholdte hoved i en sabekbefængt muslimsk hånd.

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 22. september 2012 @ 12:57

  5. -> Lars Gule

    Ord er gratis, og selvom du kalder mig ‘langt, langt ute til høyre’, så er jeg mere demokrat end du nogensinde har været. Her citeret fra tidligere post om din revolutionære fortid:

    “Lars Gule involverede sig tidligt i den palæstinensiske sag, og blev i 1977 anholdt under en aktion for den Demokratiske Front til Palæstinas Befrielse (DFLP). En marxistisk-leninistiske terrororganisation, der et par år forinden stod bag et gidseldrama på en israelsk skole, hvor 22 børn brutalt blev slagtet. I daglig tale, Maa’lot-massakren.”

    Se evt. http://www.uriasposten.net/archives/27516 )

    Gider du konkretisere det her ‘løgn og bedrag’ på Uriasposten. Det behøver ikke være i posten om din revolutionære fortid, eller i denne her post om Ambassadedemo’en i Oslo. Bare sådan generelt. Overrask mig!

    Kommentar by Kim Møller — 22. september 2012 @ 13:04

  6. Telemark bataljon:

    http://www.youtube.com/watch?v=K5uQcU92x2o

    Kommentar by Mads — 22. september 2012 @ 13:21

  7. Haha Kim! *ZING*! :)

    Kommentar by GeorgeDorn — 22. september 2012 @ 13:22

  8. @ 2 Imam lars gule halvmåne
    Vask lige dine blodige hænder og urene mund, før du kaster gult gale op på siden her.

    Hvad er løgn og bedrag ? fortæl, fortæl…..vi venter

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 22. september 2012 @ 13:45

  9. Er Gule citeret forkert eller ej ? Resten er bare skældsord.

    Kommentar by Josef K — 22. september 2012 @ 13:52

  10. Gad vide hvornår vi ser en ny John Ausonius, en ny Peter Mangs, en ny Breivik? Det kan da umuligt vare længe sådan som multikulterne farer frem.

    Tak til Mads for det flotte link.

    Kommentar by Sigwar — 22. september 2012 @ 14:00

  11. Skønne tilstande i det gamle, det frie, det fjeldhøje Norge. Med åndelige lederskikkelser som hr. Gule og fr. Tajik kan det kun blive endnu bedre.

    Kommentar by Crass Børsting — 22. september 2012 @ 14:02

  12. Det kan ikke være rigtigt, at det norske folk, der udkæmpede en super modstandskamp, herunder kampen om det tunge vand, i den grad er henfaldet til passivitet overfor ødelæggelsen af deres land.
    Norge har en velegnet natur til at føre en effektiv guerillakrig mod de landsødelæggende elementer.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 22. september 2012 @ 14:12

  13. -Og hermed bliver en Breivik nr. 2 født

    Kommentar by Centerpoint — 22. september 2012 @ 14:16

  14. Altså, nu har jeg gennemset denne video flere gange, og jeg kan altså ikke se en eneste “unge, frustrerte mennesker på jakt etter identitet”.
    Ser Imam lars gule halvmåne og jeg den samme demonstration ?

    Altså, jeg ser og hører muhammedaner, der savner terror osama og skriger takbir (erobring, ekspansion) og muhammedaner i alle aldre, i natkjoler, viskestykke omrullede hanhoveder, uformelige overfyldte kartoffelsække der vælter om på gaden, skæg aber og taqiyya tvetunge talende overbevist identitets islamist.

    Hvem ser rigtigt ?

    Min overbevisning er, at Imam lars gule halvmåne trænger til at pudse sine briller, så han kan se og bagefter rense sine øre, så han kan høre og så ellers holde sit gule galle gylp lukket inde i sin urene løgn og bedrageri mund.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 22. september 2012 @ 14:26

  15. @Lars Gule

    Har du en pointe? Du skriver jo ikke noget?

    Hvori består det “halvracistiske”?

    Du påstår “løgn og bedrag”. Hvori består løgnen og bedraget.

    Tag dig sammen. Ja, det er nok lidt af et kulturchok med noget så fremmed for Norge som en blog, hvor folk kan skrive ærligt hvad de mener og hvor der f.eks. ikke er censur af folks kommentarer etc. Selv ekstremister som dig kan komme til orde.

    Kommentar by Frihed — 22. september 2012 @ 14:34

  16. @Kim Møller. Du er jo brutal. :)

    Kommentar by Thatcherite — 22. september 2012 @ 14:56

  17. @Lars Gule,

    De eneste “insinuationer” om Hadia Tajik er:

    1. Hun nok ikke var islamisternes førstevalg
    2. Hun er en god socialist

    Hvilke af disse er forkerte???

    Jeg tvivler på at hun var islamisternes førstevalg, ergo må hun være en dårlig socialist, ifølge dig… ;)

    Kommentar by Zonka — 22. september 2012 @ 16:37

  18. @ Lars Gule
    Norge er det mest fantastiske paradis i verden – det smukkeste land og det smukkeste folk. Men Lars Gule har gjort alt for at ødelægge sit land og sit folk. Han har fuldstændig misforstået sin opgave her i livet, og vil i fremtiden blive dømt af historien som Quistling nummer 2.

    Kommentar by Tim Pallis — 22. september 2012 @ 17:29

  19. Så forstår jeg bedre at Norge kan avle terrorister som Lars Gule og ABB.

    Niveauet i Norge må simpelthen være for lavt til en ordenlig on-line diskussion. Det må i den grad frustrere dem der vil debatten og den del der psykisk ikke kan klare det må naturligvis ty til andre og dræbende midler.

    Lars gule, hvis det her havde været et spil ludo så var du slået hjem!

    Kommentar by Santor — 22. september 2012 @ 17:50

  20. At reaksjonære halvrasister og islamofobe ikke er i stand til å skille løgn fra halvsannhet og sannhet, er ikke overraskende. Tvert imot. Denne bloggen og dens lesere er fullstendig avhengige av en forvrengt og ekstrem virkelighetsoppfatning.

    I innledningen heter det: “Aftenposten beder venstreradikale Lars Gule kommentere demonstrationen på stedet, og han fortæller at det er “unge, frustrerte mennesker på jakt etter identitet”. Bizart, når nu enhver kan se at de demonstrerende slet ikke er så unge, og tydeligvis har fundet sin identitet.”

    Men ser man videokuttet det lenkes til, uttaler jeg meg om det bekymringsfulle i at så mange slutter opp om islamofascistisk ideologi. Jeg har også uttalt meg om nødvendigheten av å konfrontere denne typen ideologi (og gjør nok også det noe mer effektivt i det daglige en fusentastene her på Uriasposten).

    En så forvridd gjengivelse av min posisjon, er det samme som løgn. Sammen med de ekstreme og tåpelige oppfatningene som florerer om islam mm. (og meg selv) på denne bloggen, forteller det at her er det hat, hets og stupiditet som råder.

    Å skulle nedlate seg til å debattere her, vil være det samme som å vasse i kloakk. Det gjør jeg fra tid til annen, men avstår fra å stake i akkurat denne.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 22. september 2012 @ 17:51

  21. > 2 Lars Gule

    For et par år siden antydede jeg i et hidsigt øjeblik på Document.no at du var et ondt menneske. Det blev du selvsagt temmelig vred over, og Hans Rustad slettede i øvrigt min kommentar og gjorde det klart, at min kommentar ikke var acceptabel på Document.no. Det respekterer jeg faktisk Hans Rustad for, tro det eller ej, omend jeg mener han er håbløst naiv, som de fleste nordmænd desværre er.

    Lige siden da har du imidlertid gjort alt hvad du kunne for at overbevise alverden om, at jeg havde ret. Når jeg i dag følger debatterne i Norge, ser jeg tegn på, at stadigt flere nordmænd er ved at nå til samme konklusion som jeg, hvad din person angår.

    At du er en klam lille skid synes i hvert fald efterhånden ret åbenlyst.

    At du er smækfuld af løgn og latin er et simpelt faktum, som enhver kan konstatere for sig selv ved simpelthen at læse dine kommentarer og holde dem op mod virkeligheden.

    Mennesker som dig Lars Gule har altid eksisteret. I 30’ernes Tyskland kaldte I jer nazister. Sidenhen kaldte I jer kommunister, i dag kalder I jer “anti”-racister – fælles for jer alle er, at I er samvittighedsløse, skruppelløse, løgnagtige og uden hæmninger.

    Og så bør jeg i øvrigt advare dig om, at danskere ikke er så naive, som de fleste nordmænd desværre er. I Norge har du måske nok støtte – her i landet er du blot endnu en ekstremist som vil blive ignoreret af det massive folkelige flertal.

    Fortsat god dag til dig dit røvhul.

    Kommentar by Mackety — 22. september 2012 @ 18:18

  22. ->20 Lars Gule

    Æstetisk afstandstagen (“kloakk”), forsøg på retorisk marginalisering (“At Uriasposten lå til høyre, det har vi skjønt for lenge siden”, tsk tsk) og stempling uden argumentation (“høyreekstrem”) er ikke virkemidler der har helt samme slagkraft i Danmark som i dit Pali-Norge. Du forstår måske nok vores sprog, men du er blind for at du taler ud fra en helt anden virkelighed.

    Men selvfølgelig, Norge er jo ikke som de fleste civiliserede vestlige lande. Virkelig en politisk kultur i særklasse ….

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 22. september 2012 @ 18:22

  23. @ 20 Lars Gule.

    “Å skulle nedlate seg til å debattere her, vil være det samme som å vasse i kloakk.”

    Du kunne ikke holde dig ude af en kloak selvom der var nogen der hjalp dig!

    Ang løgnene.

    Er det løgn at du er dømt for at være i besiddelse af sprængstof?

    Kommentar by Santor — 22. september 2012 @ 18:28

  24. Den danske kulturminister er lige så ringe!

    Kommentar by Robert R — 22. september 2012 @ 18:34

  25. Hvis islam var en fredelig religion, ville vi ikke opleve demonstrationer med vanvittig retorik, som vi ser overalt. Problemet er, at islam ikke er en religion, men en ideologi, hvilket vesterlændinge forhåbentlig snart finder ud af.

    Freja

    Kommentar by o. olsen — 22. september 2012 @ 19:36

  26. Det er ret trist at opleve navnebror Lars Gule, frivilligt sælge ud af sit eget vidunderlige fædreland til en rædselsfuld overtro som islam. Den norske udnævnelse af minister er sikkert ment som en direkte reaktion mod Breiviks aktion som støtte til det aktuelle mulitikuturelle samfund, vi har jo også vores egen Manu Sareen herhjemme, men hvad kulturmarxisterne ikke forstår er at det er ret ligegyldigt hvad de finder på idag af skadelige uhyrligheder, det er den senere nationale modstand mod deres igangværende landsforræderi det egentlig kommer an på. Når der i Skandinaviens modstandskamp engang i fremtiden evt. skal ses på tilbagebetalingen, hvem der var fjende, medløber og ven.

    Kommentar by LarsB — 22. september 2012 @ 20:27

  27. Lars Gule, så det du siger er at du er enig med Uriasposten i at Islam er en trussel, men at du derudover er fuldstændig uenig med Uriasposten… i at islam er en trussel???

    Kommentar by Kenny Starfighter — 22. september 2012 @ 21:17

  28. Det gule røvhul fra Norge fortjener ikke debat og dialog og “ytringsfrihed” – men et los til knoppen, så kan måske holde kæft – Hans slags har forlængst overskredet sidste salgsdag og skal hældes ud til det øvrige skrald i containeren – hans slags må finde sig i at blive i den grad svinet til – de tigger selv om det – let´em have it!

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 22. september 2012 @ 21:24

  29. Sjovt at læse de hadefulde bemærkninger fra Lars Gule. Hans bedste forsvar ville være at overskriften ikke var hans idet, men ikke engang det kan han få fremstammet.

    Kommentar by NielsEbbesen — 22. september 2012 @ 22:13

  30. Men på videoen siger Lars Gule faktisk overskriften. LOOL

    Kommentar by NielsEbbesen — 22. september 2012 @ 22:15

  31. Her behøver jeg jo ikke si noe mer. Alle kommentarene bekrefter at Uriasposten er en blogg for ekstreme islamofobe og rasister. Langt, langt ute i det reaksjonære og antidemokratiske. Med meninger av nøyaktig den typen som Anders Behring Breivik har og brukte for å legitimere sitt angrep på forræderne.

    I tillegg føres en språkbruk som bekrefter min kloakkmetafor til de grader. Vel bekomme.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 22. september 2012 @ 22:50

  32. Skægt at nogen gider høre på Lars Gule i Norge. De må være masochister…

    Kommentar by Vagn Henning — 22. september 2012 @ 23:11

  33. Racisme er røverhistorier udsprunget af fordomme og overtro, realisme er rigtige historier fra virkelighedens verden, jeg er realist men mange ville nok mene noget andet… lars gule er racist

    Kommentar by Jakob — 22. september 2012 @ 23:13

  34. @ Lars gule.

    Ha Ha, man kan ikke opfinde ord ( islamofob ) for derefter at bruge dem som etikette på folk man ikke er enige med. Du burde vide bedre.

    Ligesom man heller ikke kan komme med uunderbyggede påstande ( racister, reaktionære, antidemokratiske ) om sine modstandere. Det er ikke nok at udtale ordene og så tro at de på magisk vis bliver til virkelighed, det kaldes religion.

    Hvis der er nogen der fejler her, så er det i allerhøjeste grad dig, du ved, ligesom du fejlede med din terrormission! Det er tilsyneladende et gennemgående træk ved hele dit virke.

    Din usmagelige sammenligning med ABB gør mig lidt bekymret, al den stund at du IKKE er psykolog og derfor ikke har en lægefaglig uddannelse der gør at du er i stand til at underbygge den slags påstande. Den eneste forklaring på at du kan komme med en så massiv udmelding må derfor være at du kende tankegangen fra dig selv og jeg kan så kun gætte på at det lige netop var den slags tanker du brugte til at legitimer din egen terrorvirksomhed.

    Kommentar by Santor — 22. september 2012 @ 23:33

  35. Jeg tror ikke han er bekendt med begrebet “argumentation”. I Norge kan man tilsyneladende også blive “forsker” uden at stifte bekendtskab med det begreb.

    Kommentar by Vagn Henning — 22. september 2012 @ 23:41

  36. ->31 Lars Gule

    Hm, vi er gået fra at være “halvrasister” i #20 til “rasister” i #31. Jeg tror s’gu han er blevet sur.

    Lars, dine kommentarer er rene ad-hominem-angreb, og de skræmmer ikke nogen her. Måske kan man kyse folk ved shaming i det politisk-patologiske land du kommer fra, men ikke her i Danmark. Vi skriver videre, og mon ikke flere morer sig over hvordan dette faktum tydeligvis pisser dig af?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 22. september 2012 @ 23:46

  37. Lars Gule: Dit sprogbrug ligner også nazisternes med kvartjøder, halvjøder, heljøder osv. Og din forhistorie tyder jo også kraftigt på jødehad.

    Like fullt, det kan også bli hevdet at mange innvandringsliberalere og antirasister viser voldelige og antidemokratiske trekk, at de til dels ledes av folk uten dypere nasjonale kjensler, og at flere av dem er politiske opportunister som kryper for inntrengerne og driver meningssensur overfor gode nordmenn. I et slikt perspektiv blir det innvandringsliberalerne som likner mest på bildet av den idealtypiske nazist.

    Sigurd Skierbekk

    Kommentar by Hodja — 23. september 2012 @ 00:17

  38. @ imam lars gule halvmåne, hvis strålende racistiske kommentar mere minder om en solformørkelse oven i lars gule halvmånes virkeligheds fortrængte hoved.

    Endnu engang, hvor ses alle de “unge, frustrerte mennesker på jakt etter identitet”.
    Det er jo garvede islamister hele bundtet.
    Mon ikke det er imam lars gule halvmåne med tunnel kloak udsynet, som ser forkert.

    PS i Danmark er det en fallit erklæring at trække racisme-kortet uden beviser eller argumentation, sådanne taber udråb efterlader kun hånlatter og hovedrysten.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. september 2012 @ 00:21

  39. Hold op norske Lars er primitiv og hadsk .

    Men tro mig , nordmændene gider heller ikke mere Islam .

    Eller Lars Gule . . .

    Kommentar by Aglet Xander — 23. september 2012 @ 00:25

  40. Sjovt som venstreradikale som Lars Gule tror, at “islamofob”-etiketten lukker munden på folk. Hvornår mon de fatter, at begrebet i dag er et hædersmærke?

    Kommentar by Nosferatu — 23. september 2012 @ 00:38

  41. Lars Gule

    Er i trods alle oliebillionerne (det er det jo blevet til igennem årtierne), så misundelige på Voldtægtssverige, at I med Shaitans vold og magt, vil gøre ALT for at blive som verdens sygeste land?!

    Kim Møller

    Du er en blanding af Muhammad Ali/Mike Tyson/Nikolai Valuev, i elegant og faktafyldt hårdtslåenhed! Og hver gang jeg læser/hører hans navn, så tænker jeg selv på, “Nå ja!, det er jo ham PLOterroristen!”.

    Kommentar by anonym — 23. september 2012 @ 05:48

  42. I indlæg nr. 20 skriver Lars Gule bl.a., “En så forvridd gjengivelse av min posisjon, er det samme som løgn.”

    Men Uriasposten lyver ikke om Gules “position”. Tværtimod citerer man loyalt Gule for hans beskrivelse af de muslimske demonstranter som “unge, frustrerte mennesker på jakt etter identitet”.

    Det, der gør ondt på Lars Gule, er selvfølgelig, at Uriasposten påpeger, at Gules karakteristik af Osama-tilhængerne ikke stemmer overens med den virkelighed, som billederne fra deres demonstration konkret viser.

    Hvis Lars Gule som menneske og medieekspert var ude i et redeligt ærinde, så kunne han måske have klaget over, at Uriasposten ikke gengiver hans udtalelser fuldstændigt. Men det har bloggen, i hvert fald efter i Danmark gældende presseskik og -regler, for det første ikke pligt til…

    For det andet vedkommer Gules advarsel mod, hvad han kalder “islamofascisme”, ikke det faktum, at han har givet en objektivt set falsk beskrivelse af de konkrete “islamofascister”, som han var sat til at kommentere på af Aftonposten.

    At en gammel marxist og terrorist som Lars Gule bliver grebet i løgn, kommer sikkert ikke bag på ret mange. Men, som Uriasposten igen og igen har dokumenteret, så er han desværre langt fra en enlig svale blandt MSM’s tilkaldte eksperter. En dugfrisk undersøgelse fra USA viser da også, at borgernes mistillid til massemedierne aldrig har været større blandt alle andre end venstreorienterede.

    Kommentar by Martin Kasler — 23. september 2012 @ 09:28

  43. Kære Gule

    Det er jo netop bl.a. sådan nogen som dig, der gør islamkritik nødvendig. Trist at du ikke selv kan se det.

    Kommentar by Liva — 23. september 2012 @ 10:29

  44. Jeg mener, at det er forkert at give islam politisk magt i Norge, når Norge har så store problemer med islam.

    “Norsk politis efterretningstjeneste, PST, advarer om, at terrornetværk nu aktivt prøver at hverve norske unge til at begå terrorangreb i udlandet.
    – Vi har nogle bekymrende meldinger om ældre, manipulerende ekstreme islamister, som her i landet forsøger at motivere unge til at deltage i jihad-angreb i udlandet, siger PST-chef Jørn Holme til Aftenposten.
    Holme vil ikke sige, hvilke personer det drejer sig om, eller hvor mange de er, men understreger, at PST tager sagen meget alvorligt.” (Norge 2008)

    h t t p://jp.dk/udland/europa/article1254423.ece

    Kommentar by Liva — 23. september 2012 @ 10:30

  45. “Personer bosatt i Norge pleier kontakt med al-Qaida og andre terrorgrupper. Noen reiser ut for å trene på dødelige aksjoner.
    Det bekrefter sjef for Etterretningstjenesten i Norge, generalløytnant Kjell Grandhagen, overfor VG.

    – Vi ser konkrete forbindelser mellom miljøer i Norge og al-Qaida og andre terrorgrupper utenlands. Det er aktive spor som vi mener det er viktig å holde under oppsikt. Et ikke ubetydelig antall personer er kapable til å begå terror, også i Norge, sier Grandhagen.

    – Ser dere eksempler på personer bosatt i Norge som reiser til land som Pakistan, Afghanistan og Somalia for å trene terror?

    – Ja, vi er klar over at noen med forbindelser til ekstreme islamistiske miljøer reiser til utlandet for å få opplæring og trening i våpenbruk og eksplosiver, blant annet. Vi mener det er grunn til å følge med på hva disse personene foretar seg, sier Grandhagen.” (Norge 2011)

    h t t p://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10037506

    Kommentar by Liva — 23. september 2012 @ 10:30

  46. Ang. Lars Gule

    Lars Gule havde jo i 70’erne et nært samarbejde med en palæstinensisk terrorgruppe, hvor Lars Gule selv stod for planlægningen og udførelsen af et terroranslag mod civile Israelere – heldigvis blev Lars Gule taget af det libanesiske politi, før han kunne føre sine onde planer ud i livet.

    Det spørgsmål melder sig jo, om Lars Gule har lagt terroren på hylden eller om han måske i virkeligheden stadig plejer omgang med terrorister?

    På hvis vegne udtaler Lars Gule sig?

    Faktisk fatter jeg ikke, at en tidligere terrorist som Lars Gule overhovedet kan blive taget alvorligt i den norske debat.

    Kommentar by Mackety — 23. september 2012 @ 10:43

  47. Moske skabsmuslimen lars gule halvmånes bevidst løgnagtige beskrivelse af islamist demonstrationen, moske skyldes at den radikaliserede venstre ekstremist lars gule med sin jødehader baggrund, moske konvertere til islam, for at kunne udleve sit jødehad.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. september 2012 @ 11:10

  48. Herlig å se sosiopaten og terroristen Gule satt på plass – takk til Uriasposten! (Hadde dette vært Document.no,så hadde Gules kommentarer blitt stående og de som slo tilbake blitt sensurert.)

    Kommentar by Ørjan — 23. september 2012 @ 14:48

  49. For en gjeng med nisser. Ikke bare er det snakk om kloakk her på Uriasposten, det er den rene dumhet. Takk for alle bekreftelsene på den uvitenhet som dominerer her. Takk også for de mange tullete påstander som illustrerer den høye graden av stupiditet.

    Uff nei, nå nærmer jeg meg visst det rasistiske ved å omtale dansker på denne måten. Men nei, dette er langt fra representativt for dansker flest. Heldigvis.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 23. september 2012 @ 14:53

  50. Lars Gule

    Var det ikke en ide om du svarede på konkrete saglige spørgsmål om din egen rolle? – istedet for at kalde folk uvidende og dumme?

    Du har chancen for at tilbagevise kritik. Brug den dog!

    Kommentar by Sigwar — 23. september 2012 @ 15:34

  51. ->49 Lars Gule

    Ja, hvordan var det nu lige med det der sprængstof, Lars?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 23. september 2012 @ 15:45

  52. Ærgeligt at denne Lars Gule ikke indgår i debatten her, der er MANGE der er fremragende debattører, og også ærgeligt at nogle falder for fristelsen og begynder at komme med personlige tilsvininger og øgenavne, da det bestemt ikke fører nogen som helst saglig debat med sig. Hvis denne Lars ikke vil debatten, fint nok. Men giv ham dog chancen.

    Kommentar by Endnu en vantro — 23. september 2012 @ 15:56

  53. #49
    http://www.youtube.com/watch?v=av1zC0QIO8Q&feature=related

    Kommentar by Svinet — 23. september 2012 @ 16:14

  54. > 20 Lars Gule
    ”Men ser man videokuttet det lenkes til, uttaler jeg meg om det bekymringsfulle i at så mange slutter opp om islamofascistisk ideologi. Jeg har også uttalt meg om nødvendigheten av å konfrontere denne typen ideologi (og gjør nok også det noe mer effektivt i det daglige en fusentastene her på Uriasposten).”
    Jeg har set videoklippet på Aftenposten.
    Faktum er du beskriver disse åbenlyse islamist-veteraner som unge mennesker på jagt efter en identitet. Det er jo løgn.
    Du siger også, at de demonstrerende muslimer er islamo-fascister og ikke repræsentative for muslimer i Norge. Samtidig siger du, at demonstrationen har samlet muslimer på tværs af etniske og nationale undergrupperinger blandt muslimer i Norge. I mine ører en selvmodsigelse, som kræver en forklaring.
    Du siger også at du ikke tror, at der ud over de demonstrerende er ret mange muslimer, som sympatiserer med det islamo-fascistiske budskab. Hvad begrunder du den opfattelse med? Hvor er mod-demonstrationen af de ikke-islamo-fascistiske muslimer i Norge? De må jo vide, at medmindre de aktivt tager afstand fra islamo-fascismen, vil de automatisk blive slået i hartkorn med denne. De har derfor al mulig grund til at mod-demonstrere. Hvorfor gør de ikke det?
    I dine indlæg nr. 31 or 49 afviser du yderligere diskussion med henvisning til at folk bruger grimme ord, og i øvrigt efter din mening er idioter. Det uklogt, for selv i nogle af de grove indlæg bliver der stillet helt relevante spørgsmål, som du kunne vinde troværdighed ved at svare på.
    For eksempel, ud over spørgsmål til dine udtalelser til Aftenposten, har flere her rejst spørgsmål i relation til din dokumenterede tidligere tilknytning til en palæstinensisk terrorgruppe. Det er faktisk relevante spørgsmål til afklaring af en mulig interessekonflikt i forbindelse med din kommentatorrolle for Aftenposten på det islamo-fascistiske emneområde. Den slags spørgsmål kræver faktisk svar, hvis troværdigheden skal bevares.

    Kommentar by monse — 23. september 2012 @ 16:39

  55. Joda, det finnes nok en og annen med tendenser til noe mer saklig oppførsel og debattstil også her på Uriasposten. Noe annet ville jo være rart – det meste er nyansert, islam og muslimer så vel som islamofobe og innvandringsmotstandere. Men de (halv)seriøse er ikke mange nok eller saklige nok, til at det berettiger noe annet enn avfeiing fra min side. Seriøse debattanter bør finne seg et annet debattforum enn denne kloakken.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 23. september 2012 @ 16:51

  56. 55

    gule

    Ærgerligt at du ikke vil svare på spørgsmålene. Vil du så svare på, hvordan det går med at få svar fra Islamisk Råd i Norge:

    “–Ingen må undervurdere betydningen av det Yusuf al-Qaradawi sier om Hitler, jødene og Holocaust, sier Lars Gule, ekspert på islam og førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo.

    –Det Qaradawi sier om Hitler og jødene, har sirkulert i noen dager nå. Uttalelsene er så groteske at de må tas opp i en bred sammenheng. Den typen uttalelser er bokstavelig talt livsfarlige fordi de kan brukes til å legitimere vold, slår Gule fast.

    På den bakgrunn vil Gule oppfordre Islamsk Råd i Norge til å ta initiativ til å kaste Qaradawi ut av det europeiske fatwarådet.

    –Imidlertid kan det vise seg vanskelig ettersom det jo er Qaradawi som har tatt initiativet til rådet, og rådet er dessuten selvsupplerende. Men et slikt initiativ kunne markert at uttalelsene er helt uakseptable for norske muslimer, føyer han til.

    Uttalelsene der han går god for Hitlers utryddelse av jødene som en velfortjent straff fra Allah over et arrogant og ulydig folk, er så mye mer beklagelig fordi Yusuf al-Qaradawi er en av vår tids mest innflytelsesrike sunnimuslimske lærde. Han er faktisk ikke blant de mest ytterliggående, noe som bidrar til å styrke hans posisjon. At han også har tatt til orde for «milde» former for kvinnelig omskjæring, gjør det hele ikke noe bedre, sier Gule.” (Norge 2009)

    h t t p://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2928690.ece

    Kommentar by Liva — 23. september 2012 @ 17:18

  57. Ej,ej.hør lige tude konen lars gule’s tude koncert.
    Starter i 2 med at udråbe endnu ikke kommenterende kommentator som halvracister, hvor seriøst er lige det ?
    Hvis vatnissen lars gule havde ønsket en seriøs debat, så syntes jeg udlægget starter meget hysterisk og følelses mæssigt ukontrolleret, enhver ligevægtig debattør ville da starte med at påpege de fejl som evt var begået, men, nej..nej..indtil nu efter adskillige kloak..øh, ukloge indlæg er det endnu ikke lykkes den forvirrede unge identitets søgende venstre radigale terrorist lars gule at tilbage vise eller forklare sin direkte løgnagtige beskrivelse af en islamist demonstration.
    Eneste udvikling der er sket i lars gule’s mange indlæg er, at vi er gået fra at være halvracister til at være helracister.
    Moske lars gule skulle tænke lidt over dette: Som man råber i skoven får man svar!
    Dette er venstrefløjen ikke helt vant til, da disse i mange år ikke har fået igen i samme tone, og det lader til at ryste dem når det sker, og de uden omsvøb for sandheden og virkeligheden klasket lige i hovederne, så deres vrangopfattelse af at de er de gode ikke holder vand, og de faktisk ikke er andet end nyttige idioter for diverse modbydelige ideologier såsom kommunismen, nazismen og ikke mindst islamismen.
    Men som mange allerede havde afkodet allerrede efter lars gylles udbrud i 2, så ville lars kun aflire kloak ord og intet havde at forsvare ved sin løgnagtige optræden i aftenposten.
    Seriøs eller særlig klog er terrorist lars gule altså ikke.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. september 2012 @ 17:38

  58. ->49 Lars Gule

    “Uff nei, nå nærmer jeg meg visst det rasistiske ved å omtale dansker på denne måten”

    Jamen kæreste gule Lars dog, som den fædrelandskærlige dansker jeg er, må du hellere end gerne kalde mig for racist. Til gengæld vil jeg så kalde dig for landsforræder Lars Gule Quisling – uff. Efter min opfattelse er det typer som dig, der er årsag til de stadigt voksende problemer med uintegrerbare muslimer.

    Kommentar by ComeOn — 23. september 2012 @ 17:39

  59. Lars “dansker” er udtryk for en bestemt nationalitet og ikke en race .
    Så racistisk bliver din omtale af danskerne ikke , udannet og perfid tangerende barnlig ja , men ikke racistisk .

    Skamligt at være vidne til at en akademiker med næsten 60 sommer bag sig intet seriøst har at deltage med .

    Kommentar by Aglet Xander — 23. september 2012 @ 17:51

  60. >55 Lars Gule

    Alle kommentarer jeg har læst fra din hånd over en flerårig periode, på Document såvel som på danske blogs, har været konsekvent usaglige og konsekvent svinske.

    Til gengæld har jeg stadig til gode at se et eneste argument fra din side. Din debatstil minder om et forkælet barns, der i den tro at argumenter er unødvendige i stedet blot insisterer på modstanderens mindreværdige status.

    Hvad du imidlertid ikke ser, formentligt fordi du ikke er i besiddelse af empati, er at du taber debatten alene i kraft af, at du er den, du er. Samtidig gør du dig selv til nar ved at benægte indlysende sandheder og forsvare lige så indlysende usandheder.

    Jeg burde vel egentligt bare glæde mig over, at du er en tåbe, fordi det gør mit arbejde så meget desto nemmere, men egentligt er det lidt skræmmende at se en sociopat som dig blive taget alvorligt i den norske debat og det efterlader mig med en bitter fornemmelse af et Norge, der er på fuld fart ud over afgrundens rand og som formeligt dyrker det dyriske og primitive i mangel af et moralsk kompas, der i en bedre verden havde kunnet redde Norge fra sig selv.

    Som de fleste andre danskere skriger jeg af grin over dine kommentarer, men samtidig græder jeg på Norges vegne – dette land, der er så smukt og rigt, men som forveksler selvgodhed med godhed og derfor står over for at miste alt, sig selv inklusive. Du, Lars Gule, står blandt dine landsmænd i stadig højere grad som symbol på en norsk katastrofe under opsejling – dertil bidrager du selv med uophørlig energi og fanatisk overbevisning.

    Du kan ikke andet formoder jeg – det ligger i din natur. Knut Hamsun havde formenligt bedre forudsætninger for at forstå dig end jeg, men på den anden side har jeg heller ikke tænkt mig at forsøge – dertil er mit liv for kort og for dyrebart.

    Kommentar by Mackety — 23. september 2012 @ 18:18

  61. Angående kloakken:

    “We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.”
    ― Oscar Wilde, Lady Windermere’s Fan

    Kommentar by Hodja — 23. september 2012 @ 18:44

  62. > 55 Lars Gule
    Tak for ikke-svar. Jeg drager så mine egne konklusioner. De er ikke flatterende for din troværdighed.

    Kommentar by monse — 23. september 2012 @ 18:53

  63. Hej, du Gule!
    Skulle du ikke hellere overveje et navneskifte til Muslimrøde?

    Kommentar by Redline — 23. september 2012 @ 20:11

  64. @62 monse
    Lige nøjagtigt, det handler om troværdighed.
    At bruge terrorist lars gule som kommentator svare til, at benytte en døv til at kommentere et musikstykke og en blid til at kommentere en billed serie, altså personer uden evner til at kunne opfatte det de hører eller ser, og vi derfor kun får en gang snik snak om de vrangforestillinger af mærkelige stemmer og underlige billeder, der rumstere rundt i lars gules eget hoved.
    Det er derfor, at lars gule’s kommentar til islamist demonstrationen ikke referere virkeligheden og modsigende vrøvl og forkerte floskler strømmer ud af munden på ham, fordi han ikke ejer evnerne til at se og hører virkeligheden uden at blande sine mærkelige stemmer i sit eget hoved sammen med de faktiske begivenheder.
    Det efterlader normalt observerende mennesker, som om de oplever et komiske ali-show for fuld udblæsning, latterligt, hovedrystende pinligt sjovt!
    Og når der så gøres opmærksom på den fejlagtige sammenblanding, jaså, starter andet akt med sociale adfærds tilsvininger og kloak gloser i lange rørende baner i en lind strøm af møg ord kastet efter de sagsløse kommentator.
    Men flot møg kastning fra en akademiker kloak beduin med så meget lort i hovedet og i øjnene, så tossen ikke har opdaget, at vi andre står oppe på stigen og kigger undrende ned på hans one-mandslinge mudderkastnings show i kloakken :D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. september 2012 @ 20:16

  65. @64 der skulle stå bliNd og ikke en omtale af mig selv, blid….

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. september 2012 @ 20:27

  66. At omtale disse mennesker som unge frustrerede mennesker på jagt efter en identitet er noget, der tangerer racisme. Det er så nedladende. Tænk, hvis nogen sagde det samme om Johanne Schmidt-Nielsen.

    Lars Gule opfører sig som om de demonstrerede mennesker var små børn, eller evnesvage. Hvorfor? Jeg tror Lars Gule er racist.

    Kommentar by Ole S — 23. september 2012 @ 20:51

  67. Islamofobi er et ikke-begreb, det eksisterer simpelthen ikke, det er opfundet af islamister som Tyrkiets islamiske premierminister Erdogan for at lukke munden på islamkritikere. Derved er det nemmere at kalde folk racister hvis de krtiserer islams invasion af Vesten og absurde særkrav. Iøvrigt sørgeligt at den feje venstrefløj er så blind og naiv, at den ukritisk i mangel af bedre kaster sin kærlighed og beskytter-trang på noget så malplaceret og intolerant som netop overtroen islam, en lovreligion der undertrykker friheden, skamferer børn, kvinder og dyr. Engelske Pat Condell er spot-on påny.
    http://www.youtube.com/watch?v=GCXHPKhRCVg

    Kommentar by LarsB — 23. september 2012 @ 22:25

  68. Stupiditeten når nye høyder – som når man påstår at antisemittismen ikke finnes. Det er bare et ord som er funnet opp av filosemitter som ikke forstår jødenes sinistre planer. Av akkurat samme infantile kaliber er påstandene om at islamofobi ikke eksisterer. Det er også som når rasisten sier at de svarte kan skylde seg selv for den diskriminering, undertrykkelse og vold de blir utsatt for.

    Men så er da også rasisme, antisemittisme og islamofobi tre sider av samme fanatiske og stupide sak. En sak det skrikes om på Uriasposten.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 23. september 2012 @ 22:30

  69. lars gule

    Har du nogensinde prøvet at bo i en ghetto med 90% muslimer? Jeg har og bor stadig i en, på 10. år, og jeg var en naiv idealist som du i starten, men med tiden har jeg fået øjnene op for de troende muslimers virkelige dagsorden; nemlig at udrydde alle der ikke er troende muslimer! Forsøg på det foregår dagligt her, specielt mod svagelige ældre, af rent dansk etnisk herkomst, som ikke er troende muslimer. Det foregår ved indbrud (som er overrepræsenteret hos folk med “danskklingende” navne, selvom de udgår et meget lille midretal, overfald, chikanerier, stenkast osv. Der er områder her, som du, lars gule ville blive overfaldet, voldtaget og halalslagtet i, blot fordi du ikke ser arabisk/somalisk ud, hvis du kom her efter mørkets frembrud. Hvordan ville du tale dig ud af det, eller ville du tilbyde dem et blowjob? Jeg tror på det sidste, og jeg tror desværre at du bagefter stadig ville være deres lille bitch/skødehund…

    Kommentar by Jakob — 23. september 2012 @ 22:31

  70. rettelser: *udgår= udgør og midre= mindre, hehe

    Kommentar by Jakob — 23. september 2012 @ 22:35

  71. ps. Jeg er forresten en meget almindelig borger, og har været pædagog her i ghettoen en del år…

    Kommentar by Jakob — 23. september 2012 @ 22:43

  72. Desuden kan jeg fortælle, at jeg næsten dagligt var viden til, at selv små børn på 4-5 år på mit arbejde havde lært slagsange, hvor de hyldede de islamistiske martyrer, og ønskede død over Israel… og Danmark!?! Jeg talte med andre kolleger i andre institutioner, og de fortalte, at dette var da meget almindeligt… Og beklagerfor al den plads jeg bruger lige nu, hehe. Det er denne slags små historier fra hverdagen, som tydeliggør hvad der rører sig i virkelighedens DK (og sandsynligvis endnu mere i Norge). Og dermed gør det for mig endnu mere tydeligt hvad det i virkeligheden er lars gule og hans ligemænd (og ja de findes også i DK, desværre) arbejder for, nemlig islamiske stater i Norge og DK. Nogle gør det bevidst, andre fordi de er for naive til at se sandheden.

    Kommentar by Jakob — 23. september 2012 @ 23:08

  73. Det skal lige pointeres, at jeg har mange arabiske, kurdiske bekendte (som er ikke praktiserende muslimer), som deler min holdning til muslimsk ekstremisme, men som ikke tør ytre sig af frygt for repressalier, fra det muslimske miljø. Derudover har jeg et vietnamesik efternavn. SÅ KOM IKKE HER MED DINE BESKYLDNINGER OM RACISME; LARS GULE!!

    Kommentar by Jakob — 23. september 2012 @ 23:15

  74. ->68 Lars Gule

    Der har været en del hidsige og hadefulde gemytter forbi for at skælde ud på Uriaspostens læsere, men du er alligevel i noget af en særklasse. Først en lavine af raseriudbrud og ad-hominem-angreb uden det mindste faktuelle indhold. Nu kommer der så et uforgribeligt forsøg på at bidrage med lidt – nemlig en opstilling af angivelig ækvivalens mellem antisemitisme, islamofobi og racisme.

    Oh dear. Du skriver som om du hvæser imens. Det er faktisk ret komisk.

    Men lad os kigge på din angivelige ækvivalens.

    Jøder:

    Ca. 15 millioner på verdensplan. Muslimer: Ca. 1.500.000.000 på verdensplan. En faktor 100 til forskel.

    Ingen optøjer og barbarisk hysteri af jødisk pøbel over karikaturer.

    Ingen tegnere, filmfolk, forfattere, filologer, eller frafaldne er blevet truet af jøder.

    Ingen supremacistisk dagsorden om erobring ved sværdet eller ved demografien fra jøders side.

    Intet antal der kan realisere sådanne trusler – ingen jødiske ghettoer der er tikkende bomber.

    Intet jødisk flygtningepres der kan true de vestlige samfunds harmoni og velstand.

    Intet voldspotentiale af jødiske barbarer der er villige til at dø martyrdøden.

    Ingen jødisk dogmatik der lover Paradis til dem der slår de vantro ihjel.

    Muslimer:

    Hyppigt tilbagevendende optøjer forårsaget af folk der ikke kan finde ud af at bruge deres liv konstruktivt – f. eks. til at bygge velfungerende samfund.

    Ayaan Hirsi Ali, Salman Rushdie, Nakoula Nakoula, Kurt Westergaard, Paven, Wafa Sultan, Eric Allen Bell, Christoph Luxenberg, Robert Redeker…… hvor mange liv tror du er blevet truet eller ødelagt af islam?

    Masser af trusler om erobring fra f. eks. Qaradawi, Mullah Krekar, “Islam will dominate the world”, sunni-fiqh fra skolerne Shafi’i, Maliki, Hanbali og Hanafi der åbenlyst erklærer verdensherredømmet som mål.

    Muslimske ghettoer og enklaver verden over der sætter begrænsninger på demokratiets frie udfoldelse. Umulige at afvikle.

    Stort flygtningepres der er komplet uforeneligt på længere sigt med vores fred, frihed og velstand.

    Masser af martyraspiranter. Koranen 9:111 bruges til at legitimere martyraktioner.

    Hvordan synes du lige din ækvivalens holder i dette lys? Du prøver at sætte frygt for islam i samme kategori som antisemitisme og racisme. Hvem er lige antisemitterne af betydning i dag? Det er muslimer og the loony left (nudge-nudge). Primitivt forsøg på at tørre helt urelaterede problemer af på en gruppe der som helhed er Israels stærkeste støtter.

    Og hvad angår “fobi”: Påstanden handler om det rationelle vs. det irrationelle i at frygte islam. Der er som antydet her utallige rationelle grunde til at frygte islams indflydelse i vores samfund. Du kan rende mig noget så grusomt med din hysteriske shaming. Forestiller du dig virkelig at du kan shame folk til ikke at være bange for det de med deres egne øjne kan se ske med deres engang fredelige og harmoniske samfund?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 23. september 2012 @ 23:35

  75. Tsk, tsk. For en gjeng. Det er til og med noen som tror de kan få meg til å nedverdige meg til å svare noen med seriøse argumenter mot deres vås på et nettsted som dette. Uriasposten var dog ikke fullstendig ukjent for meg før jeg postet min første kommentar. I denne syndens pøl av islamofobi, nasjonalsjåvinisme og rasisme skal man bare irritere “debattantene”. Så hyler de høyere. Det synes jeg er fint.

    Egentlig bør “debattantene” være meg evig takknemlig, de har jo fått sitt verdensbilde bekreftet. Og anledning til å skjelle ut en ekte meningsmotstander av kjøtt og blod.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 23. september 2012 @ 23:45

  76. lars gule

    Det eneste vi kræver er et modargument, mod det du kalder “islamofobi”, “nationalsocialisme og “racisme”, men jeg ser det ikke? Tror bare ikke, at du har oplevet virkelighedens Norge og DK, fra det elfenbenstårn, du befinder dig på, mens du spytter eder og forbandelser udover “pøbelen”, fuldstændig som kejseren i “kejserens nye klæder”. Alle andre ser det, men ikke du…

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 00:07

  77. ->76 Jakob

    Ja, han mangler den kommunikationsrådgiver der kunne fortælle ham at han sælger sin sag dårligt. Hvis altså han har en egentlig sag, og ikke bare en masse had og raseri. Engang var det sprængstoffer – i dag må han nøjes med at sprutte og hvæse. Once a loony ….

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. september 2012 @ 00:10

  78. Lars Findsen På Crack

    Nej tror han bare søger en eller form for anerkendelse og postiv opmærksomhed, men her finder han den ikke, det er det han ikke forstår… Men ok negativ opmærksomhed er da bedre end ingen? Det ville svare til, at en ortodoks kristen eller jøde stod og tissede midt i Al-Masjid al-Ḥarām moskeen, hvad er det lige han forventer?

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 00:18

  79. http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Games-Muslims-Play.htm

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 01:05

  80. Hmmm, sjovt som folk bliver stumme, når man beder dem argumentere for deres “sag” (læs: folk som lars gule)…

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 01:14

  81. Endnu en hugorm så falsk og så gul
    krøb frem fra sit skjul.
    Spyed´ gift og galde et par dage
    og krøb så tilbage.
    Og sådan er det ofte med den slags.
    (Skal udsættes for tromme, lut og fløjte.)
    -Jysk troubadourservice (ekstremistisk)

    Kommentar by Anonym — 24. september 2012 @ 01:14

  82. Debat, endsige indrømmelse af egne røde fejl, det skal man ikke gøre sig forhåbninger om at finde på den yderste (eller inderste) venstrefløj. De skubber flittigt det ubehagelige ind under gulvtæppet om forsøger omskrive historien, der lukkes totalt af for al fornuft og virkelighedens problemer benægtes selvom alle gode og historisk sande fakta er højrefløjens argumenter, og idag lever vi i en virkelighed venstrefløjen endda selv har skabt via en uintegrebar muslimsk masseindvandring til Vesten. Sluserne er sågar åbnet påny og udsalget af nationen fortsætter. Man er virkelig selv ude om, at kogepunktet er nået når man nægter at anerkende problemerne med islams umulige integration. Derfor vil det herhjemme, efter næste valg vare længe før de røde igen får magt, nu har borgerne sgu fået nok kulturel ødelæggelse. Gid både nordmændene og svenskerne også snart indser det.

    Kommentar by LarsB — 24. september 2012 @ 01:18

  83. Tror jeg sgu ikke de gør, desværre. Svenskerne og nordmændene er vores brødre, men jeg er bange for, at de er for svage…

    endnu en fra hoften:http://politiken.dk/udland/ECE1762396/syriske-flygtningepiger-bliver-solgt-som-billige-brude/

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 01:23

  84. Jacob: “… tror han bare søger en eller form for anerkendelse og postiv opmærksomhed, men her finder han den ikke,”

    Opmærksomhed har idioten da fået, men han har intet leveret.
    Det mest irriterende er at han sandsynligvis er så dum, at han nu sidder og føler, at han har vundet debatten.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 24. september 2012 @ 02:07

  85. Ja desværre nok, men det sjove/tragiske er, at dem han forsvarer ikke ville tøve et eneste sekund med at kappe hans hoved af, bare fordi han er “vantro” :-(

    Kommentar by Jakob — 24. september 2012 @ 02:23

  86. > Lars Gule

    I kommentar 20 skrev du:

    “Å skulle nedlate seg til å debattere her, vil være det samme som å vasse i kloakk. Det gjør jeg fra tid til annen, men avstår fra å stake i akkurat denne.”

    Du ville afstå fra at debattere her på siden, skrev du, men så kom der yderligere fire kommentarer (kommentar 31, 49, 55 og 68) fra din hånd, hvorpå du i kommentar 75 skriver:

    “I denne syndens pøl av islamofobi, nasjonalsjåvinisme og rasisme skal man bare irritere “debattantene”. Så hyler de høyere. Det synes jeg er fint.”

    Jeg og alle andre herinde ved godt hvem der er irriteret, og vi ved også hvem der hyler. Jeg elsker også denne her lille perle fra din hånd: “Det er til og med noen som tror de kan få meg til å nedverdige meg til å svare noen med seriøse argumenter”.

    Jaså – at svare med seriøse argumenter er altså at nedværdige sig? Den tror jeg søreme du vil få svært ved at sælge på en seriøs uddannelsesinstitution.

    Jeg har fulgt debatterne på Uriasposten i 7 år, og jeg har set hjernedøde autonome gymnasiekommunister forsvare deres sag bedre end du forsvarer din – du der ellers skal forestille at være en voksen mand, en “forsker” sågar, jøsses.

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 07:18

  87. Efter nærmere eftertanker, så tror jeg, at denne lars gule må være en fake
    Jeg kan ikke tro, selvom jeg ved, at venstreorienterede er nogle følelses forstyrrede mennesker, men en “forsker”, nej, det MÅ være èn der udgiver sig for at være lars gule.
    @ Kim Møller har du mulighed for at se, om det ikke er en eller anden ikke helt rask tosse, der udgiver sig for at være lars gule ?

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 24. september 2012 @ 08:37

  88. Noen ganger kan man ha en barnslig glede av å rote i en maurtue eller slå på et vepsebol, bare for å se hvilken uro det fører til. Og står man bare rolig, blir man verken bitt eller stukket.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 24. september 2012 @ 09:52

  89. Og bare for moroskyld, en ekstra lenke til hva som skjedde i Oslo sist fredag: http://www.vepsen.no/2012/09/minidemo-med-terrorstotte/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=minidemo-med-terrorstotte

    Det kan vel irritere noe ytterligere, håper jeg.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 24. september 2012 @ 10:00

  90. ->88 Lars Gule

    Problemet for dig er bare at ingen køber denne forklaring. Som en anden skrev mangler du den empati det kræver at se effekten af din måde at kommunikere på. Det kan du ikke. Du er helt opslugt af/i dig selv og dit raseri, som du jo tilsyneladende er blevet fortæret af i årtier nu.

    Du er ved at blive en gammel mand, Lars, og det er for sent at lave noget om nu, og man kan kun håbe at nogen nærtstående til dig hvisker dig i øret at du blamerer dig med din adfærd.

    For det du ikke erkender er så oplagt at det i sig selv er alarmerende at du ikke ser det: At du ville gøre dig selv og alle andre en tjeneste ved ikke at opføre dig på denne uværdige måde. At det i et demokratisk samfund med den “dialog” som venstrefløjen pludrer om ville være en selvfølge at du gik ind i debatten med noget man kalder “facts”, “referencer” og “argumenter”. Alle ville få mere ud af dette, også dig selv. Men som sagt er det for sent for dit vedkommende, og man må bare glædes over at du øjensynligt ikke har haft held med at forårsage mere skade på folk end med dine ord.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. september 2012 @ 10:09

  91. 76

    Jakob

    Nej, jeg tror ikke, at du skal forvente modargumenter fra den kant. Det ønsker han ikke. Men det er yderst vigtigt, at du alligevel deltager i debatten. Kommer med din mening og ikke mindst med dine erfaringer. Skribenter som Gule kan mageligt sidde problemer overhørigt, men det kan politikere i længden ikke.

    Kommentar by Liva — 24. september 2012 @ 10:20

  92. > 88 Lars Gule

    Du skrev: “Noen ganger kan man ha en barnslig glede av å rote i en maurtue”

    Barnlig er vist stikordet her.

    Vedrørende dit indlæg i Vepsen, så bragte politiken den 28. april 1940 bragte en leder, hvori Winston Churchill blev kaldt “en farlig mand” Se: http://da.wikipedia.org/wiki/Politiken – dette til dels foranlediget af Hitlers besættelse den 9. april af Danmark

    Tyskland besatte Danmark, men for Politikens apologeter var det Winston Churchill, der var “en farlig mand”.

    Under en besættelse kunne Politiken selvfølgelig ikke udtale sig frit, men de havde ikke desto mindre ikke behøvedes kritisere Churchill på den måde de gjorde.

    Nu kan man selvfølgelig ikke sidestille 2. verdenskrig med Europas nuværende situation – ikke desto mindre slår det mig med forbløffelse, at de der advarer mod en fjendes agression konsekvent altid sidestilles med det de advarer imod. Da Churchill således i 30’erne advarede mod Hitler, blev han af den engelske venstrefløj kaldet “warmonger”.

    Da krigen så brød ud stemte sågar labourfolk for Churchill som premierminister, fordi de dybest set godt var klar over, at Hitlers agression kun kunne imødegås med krig til den bitre ende – fred var lig med underkastelse. “Fredsstifteren” Chamberlain blev derfor i krigens start skiftet ud med Churchill af de selvsamme mennesker, der indtil da havde kaldt ham “Warmonger”.

    I dag trues dele af Europa endnu engang af fjendtlig agression, og endnu engang ser vi apologeter sidestille de der advarer med dem der advares imod. Dengang som nu opstilles der en moralsk ækvivalens mellem demokrater og fascister. Dengang som nu opstilles der moralsk ækvivalens mellem på den ene side “verbal millitans” som du kaldte det i Oslos tinghus og på den anden side fysisk millitans.

    Lighederne er påfaldende!

    Dengang som nu vælger folk side – nogen vil forsvare demokrati, andre vil desuden forsvare multikultur uden at forstå at der er et modsætningsforhold. Andre igen vil bare helst affeje det hele, fordi virkeligheden ikke stemmer overens med utopien (læs: multikultur).

    Dengang som nu trækkes fronterne op – nogen vil uvægerligt finde sig selv på forkert side, og dengang som nu vil der, når stridighederne en dag lægger sig, være konsekvenser – mere eller mindre negative – for de stridende parter.

    Imens alt dette står på finder du “barnslig glede” ved at provokere, fordi du ikke vil “nedverdige” dig “til å svare noen med seriøse argumenter”

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 10:50

  93. Som norsk nordmann vil jeg beklage Lars Gules oppførsel på disse sider. Som vanlig er det bare SKJELLSORD og SKIKANERING han har å komme med. Han driver sin meningsterror over alt. En gang terrorist, alltid terrorist. Han er nok en som har fått for lite oppmerksomhet i barndommen.I likhet med Breivik.

    Kommentar by Marit — 24. september 2012 @ 12:28

  94. Bedste troldeangreb i nyere tid :-)

    Kommentar by Vagn Henning — 24. september 2012 @ 12:42

  95. -> Li

    “Efter nærmere eftertanker, så tror jeg, at denne lars gule må være en fake”

    Emailadressen er hans, IP-adressen peger mod Oslo, så det er jo nok den rigtige. Jeg havde også mine tvivl, men det er må være originalen og ikke en billig kopi. Lidt skræmmende, når man tænker over det.

    http://www.hioa.no/Om-HiOA/SPS/Ansatte/Lars-Gule/(language)/nor-NO

    Kommentar by Kim Møller — 24. september 2012 @ 12:48

  96. En ynkelig redepisser, med barnlige tendenser til, at rode i myretuen og forstyrre ro og orden.

    Norge behøver ingen fjender, hvis landet holder venner som:
    Lars Gule.

    Kommentar by Iznogut — 24. september 2012 @ 13:04

  97. I og med at hans e-mail er offentlig, kan det vel næsten være hvemsomhelst i Oslo-området? Eller endda en der benytter en proxy i Oslo.

    Stilen er forenelig med en venstreorienteret der er vant til at udtale sig, men som aldrig er blevet bedt om at begrunde sine synspunkter, men det er jo højst et indicium…

    Kommentar by Vagn Henning — 24. september 2012 @ 13:33

  98. >97 Vagn Henning

    “I og med at hans e-mail er offentlig, kan det vel næsten være hvemsomhelst i Oslo-området?”

    Det er en lidt for spekulativ teori og ikke særlig sandsynlig. Alt tyder på, at det faktisk er Lars Gule, inklusive hans stil der er magen til den, der fremgik af Lars Gules gamle indlæg på Document og nyere indlæg på andre norske debatfora.

    Ikke desto mindre kunne jeg også selv tænke mig at få endegyldigt bekræftet, at det er ham – om ikke andet så fordi hans opførsel her på Uriasposten er så vanvittig, at den er vanskelig at forlene med en forskertitel.

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 13:49

  99. @88 lars gule eller kloak beduinen!
    Ja, ja…jeg tror dig gerne, at du tror du bare kan stå stille og rode i et “vipsebol” uden at blive stukket, men fakta er bare, at dit hoved er blevet dobbelt så stort af alle de rammende stik, men du er bare for tykpandet til at mærke det og for blind til at se det.
    Søg derfor forskellige special læger :D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 24. september 2012 @ 13:52

  100. @Kim Møller
    Tak for svar, men jeg har stadig svært ved at tro, at det er den ægte original der skriver her, men sæ’fø’li på Pølletiken har de jo rune englebræk, sååå….
    Moske en eller anden venlig sjæl kunne sende en kopi af denne side til lars gules e-mail og få bekræftet det ER lars gule som klatter sit møg af her og om han vil stå ved disse dybt åndsvage skriblerier ellers syntes jeg det er synd for lars gule at skulle lægge navn til dette lokums udslip, jeg mener, mandslingen er sgu ikke for godt kørende i forvejen, så lidt omsorg bør vi vel udvise….

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 24. september 2012 @ 14:17

  101. Man kan selvfølgelig som lægmand være fristet til at hæfte diverse faglige prædikater på denne slags opførsel, men så misser man også den overordnede pointe der må være. Jeg har indtryk af at Gule ikke er spor atypisk i en norsk sammenhæng, hvor det i langt højere grad end hos os handler om moralsk udskamning af dissidenter fra Den Store Konsensus. Men vi har dem jo også, når man tænker over det: Carsten Jensen, Rune Engelbreth, Georg Metz, Christian Braad Thomsen, Bjarne ‘bullshit’ Thyregod, f. eks. Samme hidsighed.

    Ikke mange ting kunne være mere interessant end at få uhildede forskere til at prøve at opstille modeller for det man kan kalde svinsk adfærd i godhedens navn. Dét i sig selv er formentlig en håbløs opgave, så vi ender med lægmandsteorierne igen, men anvendt på gruppen overordnet, fordi der selvfølgelig kan være individuelle grunde hos hver enkelt. Og igen, jeg kan ikke komme på nogen bedre forklaring end kognitiv dissonans. Disse mennesker kan ikke undgå at observere at virkeligheden og idealerne ikke hænger sammen, og at en særligt irriterende gruppe ikke har tænkt sig at tie med det de ikke selv kan sige højt. Ser man som udgangspunkt sig selv som korsridder for godheden i kraft af politisk ståsted, så er springet til lige netop denne karakteristiske form for aggression næppe særligt stort. Venstrefløjen har konforme ideer om moralsk overhøjhed – ergo bliver reaktionerne også for manges vedkommende konforme.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. september 2012 @ 14:19

  102. @Mackety, det var nu ikke en teori, bare en mulighed jeg mener man bør have in mente. Jeg formoder det er den ægte Lars Gule, men jeg ville ikke satse mit omdømme på det. Altså hvis jeg havde et.

    Kommentar by Vagn Henning — 24. september 2012 @ 14:26

  103. Ha, ha, jeg kan ikke annet enn le. Høyt.

    Interessant med slikt oppstuss. Hva har man så sagt i de 100 kommentarene? Ikke særlig meget – akkurat som forventet. Det er alltid patetisk når ekstremister og andre marginale grupper innbiller seg at de EGENTLIG representerer flertallet – der de ligger langt til høyre for DF (som også har synkende oppslutning).

    Joda, “folket” har avslørt meg og likesinnede – kulturmarxister, multikulturalister og andre forrædere. På tide å gjøre kort prosess, eller …? Men nei, det kan jo fort bli litt politisk vold og terror av slikt. Best da å være store i munnen – sammen med likesinnede – i Uriaspost-kloakken. Slik antisemitter og rasister alltid har vært – nå godt fulgt av de islamofobe.

    Lars Gule

    Kommentar by Anonym — 24. september 2012 @ 14:29

  104. – Li

    Vil vil hellere blogge end bruge tid på Gule, og er ikke et øjeblik i tvivl om at det er ham.

    Gennem snart ti års blogning mindes jeg ikke nogen har udgivet sig for forsker, og den der dobbeltkonfekt-agtige navn efter tekst er meget typisk for elitær udenoms-bloggosfærisk respons.

    Kommentar by Kim Møller — 24. september 2012 @ 14:36

  105. > 103 Kim Møller

    Du har ret – det er utvivlsomt Lars Gule, men Li har nu også ret i, at mandens totale fravær af argumentationsevne er rystende med tanke på, at han skal forestille at være en forsker.

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 14:40

  106. Man forsker litt her, og man forsker litt der. Men definitivt ikke på Uriasposten. (Det kan blant annet ha noe med hvilke forutsetninger for å forstå forskning angjeldende publikum har).

    Likevel, forskere skal jo også ha det gøy.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 24. september 2012 @ 16:10

  107. @103 Anonym, og den der har sagt allermindst er Lars Gule. Han lyder som en ridset plade: Racister, islamofobe, Urias-kloakken, højereekstreme *klik* racister, islamofobe, Urias-kloakken, højereekstreme *klik* racister, islamofobe, Urias-kloakken, højereekstreme *klik* racister, islamofobe, Urias-kloakken, højereekstreme *klik* …

    Idiot

    Kommentar by Vagn Henning — 24. september 2012 @ 16:12

  108. Lars Gule har måske inspireret Breivik på det nationale plan??

    Norges første internasjonale terrorist
    http://
    http://www.side3. no/article3091492.ece

    Men tydeligvis er Lars Gule gået i barndom, ufatteligt infantilt plapren. NUL substans

    Absolut ingen argumenter, men det behøver totalitære socialister heller ikke.

    Kommentar by tavsen — 24. september 2012 @ 16:14

  109. http://www.side3.no/article3091492.ece

    Kommentar by tavsen — 24. september 2012 @ 16:15

  110. Et Stev Om Herr Lars Gule, Larvik
    http://www.youtube.com/watch?v=hJbvaHK61sQ

    Kommentar by tavsen — 24. september 2012 @ 16:32

  111. Ang. Lars Gule

    Jeg har læst et par tråde i http://www.verdidebatt.no, hvor Lars Gule optræder med billede, og hvor han åbenbart skælder og smælder på alle, der ikke smækker hælene sammen og står ret for Gule – enhver tvivl der måtte have været, om hvorvidt det er Lars Gule, som optræder her i tråden er som blæst væk. http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat4/thread314110/#post_314110

    I øvrigt ser det ud til, at jeg skylder nordmændene en undskyldning. Mange nordmænd er åbenbart slet ikke så naive, som jeg troede.

    Men helt fantastisk horribelt at et så fanatisk og ureflekterende menneske får lov at optræde som ekspertvidne i århundredets vigtigste norske retssag. Det giver ikke meget håb for Norges overlevelse som frit og velstående samfund.

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 17:10

  112. Lars Gule

    Du når ikke Fjordmans forskning til sokkerholderne. Hvis du vil vide noget om virkeligheden skal du følge Robert Spencers “Jihad Watch” blog hver dag. Men jeg forventer ikke at en tilhænger af PFLP og Blekingegadebanden kan forstå, at han mangle noget indsigt. Du var en skændsel af løgne ved Brevik retsagen.

    Kommentar by Tim Pallis — 24. september 2012 @ 17:45

  113. Uddannelsesniveauet må være rystende lavt på de norske universiteter.

    Kommentar by Thatcherite — 24. september 2012 @ 18:44

  114. Ingen substans her, intet argument der. Uriasposten er seg lik – og bekrefter sitt lavmål med hvert eneste innlegg i denne tråden. Om jeg har hevet det en smule, var det ikke meningen.

    En gjeng patetiske tullinger, uten noen som helst vettuge argumenter for eller mot noe som helst, innbiller seg at jeg skulle gidde å ta deres møl alvorlig? Presentere seriøse argumenter overfor dem? Snakke om å ha overdreven tro på seg selv. Nei, jeg har bare stukket innom sandkassen for å se hvordan en slik ser ut i Danmark. Og det er dårligere enn i Norge, jevnt over. Til og med på Document.no er det kommentatorer med høyere nivå enn 5 åringene i Uriaspost-kassen.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 24. september 2012 @ 23:54

  115. Som jeg skrev tidligere, der har været mange ondsindede trolls forbi Uriasposten, men du er ligegodt den værste psykopat der har skrevet her.

    Jeg kan oplyse at Gule har været “leder i Human-Etisk Forbund”. Kan tidens moralske kollaps og gallopperende vanvid illustreres tydeligere?

    En sprængstofterrorist der gør sig hellig over for fredelige, demokratiske debattører. En troll der skoser debattører for “ingen substans”. En akademiker der ingen interesse – og formentlig evne – har til at formidle og bedrive “dialog”.

    Once a terrorist, always a terrorist.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 25. september 2012 @ 00:08

  116. Amanuensisen beroliger kanskje noen, men ikke meg.

    Dette er unge frustrerte mennesker på jakt efter en identitet. Det er heller ikke mange som har deres tolkning av islam.

    http://www.aftenposten.no/webtv/–Unge_-frustrerte-mennesker-pa-jakt-etter-identitet-6997908.html

    http://i172.photobucket.com/albums/w1/Asdic_photos/21-09-12AllauAkabar056.jpg

    Kommentar by Asdic — 25. september 2012 @ 01:46

  117. Lars Gule kom forbi uriasposten for at protestere over, at sandheden om ham blev udstillet i klart lys.
    Hans frygt for, at nogle skulle blive overbevist af sandheden, resulterer i en lind strøm af barnlige anklager mod debatniveauet.
    Ingen argumenter, ingen forklaringer, intet.
    Et pattebarn, der lever af systemet og for systemet. Fed og mægtig sidder han på hans kontor i Norge og sviner alle andre til, der ikke deler hans opfattelse af islams erobring af Norge, som en kulturberigelse.
    Hvis Lars Gule kigger sig lidt om i Europa, ser han islams krumsabel sætte dagsordnen i alle landene og især OSLO bliver kulturberiget, med vold, voldtægter, røverier, afbrændinger og mord.

    Lars Gule er en ond mand, som forsvarer en ond ideologi.

    Kommentar by Iznogut — 25. september 2012 @ 02:09

  118. Hmmm, en som lars gule gør mig bare endnu mere sikker i min sag. Den måde han (ikke) argumenterer på, hans manglende evne til at agere som lødig debattør, styrker mig endnu mere. Tak lars, fordi du bestyrker min i forvejen mistanke om, at din slags ikke er en reel trussel:-)

    Kommentar by Jakob — 25. september 2012 @ 02:43

  119. Once a terrorist, always a terrorist.

    Om 25 år kan vi forvente Breivik som den store ekspert på terrorisme som forgængeren Lars Gule.

    800 gram plastisk sprængstof og ½ års fængsel i Beirut gør den infantile Gule til sandhedsvidne.

    UFATTELIGT

    Et anstændigt menneske ville holde lav profil i resten af sit liv

    Kommentar by tavsen — 25. september 2012 @ 12:01

  120. “Et anstendig menneske ville holde lav profil resten av sitt liv”. Hm? Og en slik oppfordring kommer fra en person som åpenbart befinner seg vel på et nettsted hvor uanstendigheten, diskrimineringen og hatet, hetsen florerer.

    Vi har nok ulik oppfatning om hva som er anstendig. Uriasposten og den “debattører” og klakører er definitivt ikke anstendige. Vurdert både ut fra kristen moral og moderne menneskerettighetstenkning.

    I lys av rasistiske, islamofobe og nasjonalsjåvinistiske normer derimot …

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 25. september 2012 @ 13:53

  121. Hvordan kan en terrorist som lars gule halvmåne udtale sig om anstændighed, når eneste forskel på terrorist lars gule halvmåne og anders bæhring brækvig er, at lars gules 800g sprængstof ikke nåede at myrde xxx-antal uskyldige.
    Føj!

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 25. september 2012 @ 14:09

  122. Lars Gule – her bag tremmer:

    http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00810/10_ma_11_faktis__81013616x9.jpg

    Lars Gule – terrorist:

    «NORGES FØRSTE INTERNASJONALE TERRORIST»

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 25. september 2012 @ 14:14

  123. Nå behøver jeg ikke en gang rote i maurtuen eller slå på vepsebolet, det er nok bare å være i nærheten – som blir virksomheten frenetisk. Gøy. Bare fortsett – det er nok å ta av om meg på Internett, ikke minst uvennlige presentasjoner av Uriasposten-lignende fusentaster. Jeg har likevel sett det meste før. Og – som allerede sagt – fusentastene får jo bekreftet sine innskrenkede og feilaktige virkelighetsoppfatninger.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 25. september 2012 @ 17:00

  124. # 123. Lars Gule.

    Klart som blæk, men det er fordi vi, i modsætning til dig, ikke kan fordrage terrorister.

    Kommentar by Santor — 25. september 2012 @ 17:06

  125. Et anstændigt menneske kunne ALDRIG påtænke at slagte andre mennesker, så hvad terroristen Lars Gule tænker om andre, er flintrende ligegyldigt.

    Lars Gule om hans deltakelse i DFLP 1977
    http://www.youtube.com/watch?v=vk9ifKePxLU

    Terroristen Lars Gule havde nøjagtig de samme bevæggrunde som lærlingen Breivik. Terrorekspert Lars Gule terrorforsøg var berettiget af omstændighederne.

    Undertrykkelse skaber terror (sidst i interviewet)

    Den video forsvinder snart

    Kommentar by tavsen — 25. september 2012 @ 17:15

  126. @ 125. Tavsen.

    lol. Manden er jo idiot. Han bliver tortureret af Libanesisk politi/sikkerhedstjeneste og derfor er det ok at terrorbombe i Israel.

    Kommentar by Santor — 25. september 2012 @ 17:24

  127. Hej Lars Gule! Vil du ikke fortælle hvorfor du havde tænkt dig bombe noget i Israel?

    Hvorfor blev du taget til fange af libanesisk politi?

    Kommentar by H — 25. september 2012 @ 19:15

  128. @ Santor

    Idiot var oprindelig en privat mand i modsætning til en offentlig person i det gamle Grækenland, så nej, jeg tror ikke manden er idiot.

    Han er bare forblændet af sin egen godhed, så han slet ikke ser slægtskabet med Breivik.

    Hans terror var berettiget af omstændighederne. Siger han klart og tydeligt & Undertrykkelse skaber terror.

    Kommentar by tavsen — 25. september 2012 @ 21:25

  129. Lars,

    Selv har jeg studert i mange år ved Universitetet i Oslo, og har blandt annet lært at det kan gjemme seg vaskekte idioter bak fine titler. Enkelte “forskere” fortjener ikke tittelen ettersom de allerede “vet” hva som er sant, og nekter å se annet enn det de har bestemt seg for.
    Du faller lett inn i blandt disse.

    Forøvrig skal du ha takk for din innsats for “vår” side i debatten. Vi “høyreekstreme” skylder deg stor takk. (Selv om begrepet “høyreekstrem” mangler enhver fornuftig forankring i det politiske landskap. AP, og de fleste andre partier sto f.eks. for tvangssterilisering av tatere på rasehygienisk grunnlag i etterkrigstidens Norge, og var vel da “høyreekstreme” som bare det. Men, dette er en annen debatt.)
    Hvorfor skylder vi deg så en takk? Jo, fordi du, med din totale mangel på argumentasjon, og ved din uovertrufne arroganse er en real “pushover” i debattsammenheng, og faktisk er med på å overbevise oss om at vi har rett. Du HAR jo ikke argument!
    Jeg vil forresten vise til din påstand på et folkemøte hvor du påsto at en var islamofob hvis en henviste til muslimer som et problem, og ikke islam. Dette blir det samme som å påstå at “Det var ikke nazistene som var problemet! Det var nazismen!”
    Nazismen, som ideologi, ville ikke ha klart å underlegge seg et eneste land, eller utrydde en eneste jøde hadde ikke nazistene vært der og utført ideologien i praksis.

    At noen kan ta deg på alvor er for meg et stort mysterium. Men det er vel det at du sier det en del, inntil videre, ønsker å høre.
    I denne tråden bærer innleggene dine preg av svada og fornærmelser så en er fristet til å tro at du har drukket. I så fall ville jeg nesten ha følt sympati for deg, hadde du ikke vært så totalt uspiselig ellers også.

    Kommentar by BMB — 25. september 2012 @ 23:13

  130. Heja Norge:-)!
    BMB

    Rart at se, at de norske universiteter også “fremavler” fornuftige mennesker, med evnen til at skrive lødigt og med overbevisende argumenter. Det er vigtigt at tage et standpunkt/ vælge side, ellers er man bare en tilskuer. Når det på et tidspunkt “går løs”, vil folk som lars gule blive mast som en lus mellem to negle, for islamistiske ekstremister skelner ikke mellem dhimmier, som alle skal slagtes ifølge deres elskede qur`an. Og een ting er helt sikker, de har ikke respekt for lars gule, og de andre ekstreme venstreorienterede miljøer, hovedsageligt bestående af forkælede gymnasieelever fra overklassemiljøer, som iøvrigt for ikke så lang tid siden blev overfaldet af lars´s idoler. Islamister skelner ikke mellem det politiske højre og venstre, for det er ikke foreneligt med deres viden (de ved intet og vil intet vide om det omgivende samfund og de mekanismer der styrer de demokratiske processer) og deres overbevisning (sharia). Hvis man gerne vil udtale sig om hvad der foregår ude i den virkelige verden, bør man tage derud og kigge med sine øjne og høre med sine ører UDEN FILTER, lars gule. Men det er så pokkers svært at “lære en gammel hund/كلب nye kunster”…

    Kommentar by Jakob — 26. september 2012 @ 01:04

  131. Lars Gule

    Nu prøver jeg at stille dig et et meget enkelt spørgsmål! Hvad er det gode for Vesten, ved at lukke muslimer og dermed islam ind?! Dét burde du vel være i stand til at svare på!

    Kommentar by anonym — 26. september 2012 @ 05:43

  132. @ BMB

    Tusind tak for dit seriøse indlæg, vederkvægende, so to speak.

    Argumenter er noget rarere læsning end skældsord.

    Selvfølgelig er muslimer repræsentative for islam. At hævde andet er en alvorlig krænkelse.

    Læser man koranen, forstår man bedre, hvorfor muslimer konstant er nødt til at kalde islam fredens religion

    Ellers bare google på den “fredelige” religion

    “flogging islam”

    “beheading islam”

    Kommentar by tavsen — 26. september 2012 @ 10:02

  133. Takk for det Jakob og Tavsen.

    Det er forunderlig, for å si det mildt, hvordan den politisk korrekte venstresiden møter motdebattanter med sine “argument”. Fakta er at de etterhvert har svært lite å komme med annet enn “En skal ikke skjære alle over en kam!”
    Det trenger en da heller ikke å gjøre, men heller henvise til at enkelte grupperinger, i snitt, er totalt overrepresentert på enkelte negative statistikker, og særdeles underrepresentert på andre, så som f.eks. yrkesdeltagelse.

    Enkelte pk´ere ynder også å “tilbakevise” en løs påstand noen har kommet med om at muslimer kommer til å være i flertall i Norge innen 2060. Vedkommende som kom med påstanden var nok litt løselig i sin omgang med fakta. Men, påstanden mangler ikke helt forankring i virkeligheten. Fakta er at det etter Statistisk Sentralbyrås (SSB) egne kalkyler, med deres høyalternativ for innvandring, kommer til å være ca 9 millioner innbyggere i Norge i 2060. Av disse vil en viss andel være 1. og 2. generasjons innvandrere. Men, innen 2060 så vil det også være både 3. og 4. generasjons innvandreretterkommere, som da visstnok er blitt “nordmenn”.
    Det er nærliggende å anta at det, også i 2060, vil eksistere ca 4 millioner faktiske nordmenn av etnisk norsk opprinnelse. Resten vil antageligvis være “bindestreksnordmenn”.
    Og dette skal liksom ikke være et problem… Men, dette er også noe det sitter langt inne for pk´ere å diskutere åpent, ettersom selv de skjønner at dette vil skremme livskiten av folk. I stedet prøver de å skjule det med at “Jammen da ér de jo nordmenn!” eller ved å bagatellisere det med å påstå at nordmenn neppe blir i mindretall i eget land. Dette altså på tross av at SSB´s egne tall viser at dette er svært sannsynlig.

    Min påstand er forøvrig at en aldri blir norsk, så lenge en er “nødt” til å gifte seg med en fra sin egen kulturelle bakgrunn fra foreldrenes og forfedrenes egentlige, hjemland.

    Interessant er det også at enkelte aviser gikk langt for å prøve å overbevise folket i Norge om at “Breivik tok feil!” på alle felt. Bl.a. ved å tilbakevise hans påstand at nordmenn er urbefolkning i Norge. Dette er visstnok vrøvl fordi FN har en annen definisjon på det. I følge FN så kan en ikke være urbefolkning med mindre en er i mindretall. Således var vel ikke f.eks. tibetanere urbefolkning før kineserne strømmet til. Ei heller indianerne i Amerika før den hvite mann var i overtall.
    Vi, de “innfødte” i Norden, teller altså ikke som urbefolkning før vi er i mindretall. Og hvis ikke folk våkner så kan dette skje mot slutten av min levetid.

    Sagt det, så tror jeg nordmenn kommer til å våkne. Vi er, desverre, et tregt folk. Som sådann trenger vi tid før vi virkelig blir sinte. Men, det er mitt håp at dette sinnet kommer. Og det snart.

    Kommentar by BMB — 26. september 2012 @ 15:42

  134. “I følge FN så kan en ikke være urbefolkning med mindre en er i mindretall.”

    Det lyder sindsygt. Urbefolkning er selvfølgelig de samme, hvad enten de er i flertal eller mindretal.

    Tåbelig konstruktion, som kun kan være lavet med et formål. At udrydde Europa’s urbefolkning.

    Tvangsægteskaber med een fra det vemodige hjemland, er temmelig grinagtig. Hvis de er så glade for det land, hvorfor så opholde sig iblandt urene mennesker?

    Koranen pålægger en muslim at leve i et islamisk samfund, men penge kan gøre meget ved muslimer

    http://www.youtube.com/watch?v=kzIEnL8FxUE

    Kommentar by tavsen — 26. september 2012 @ 20:36

  135. Det ER en sinnsyk definisjon! Og som du er inne på, den er der for at vi i Europa ikke skal kunne påberope oss noen spesielle rettigheter.
    I Norge har samene “urbefolkningsstatus”, og selv om nordmenn har vært her like lenge, nesten like lenge, eller lenger så kan vi ikke få samme status ettersom vi er majoritetsbefolkning.
    Go figure!

    En ting jeg lurer på er forresten; Hvorfor innvilges mennesker Permanent opphold når de påstår å flykte fra krig?
    Mange dansker og nordmenn flyktet til Sverige under den Annen Verdenskrig. Felles for nesten alle er at de dro HJEM igjen til Danmark og Norge respektivt da krigen var over!

    Ingen på flukt fra krig bør innvilges noe annet enn midlertidig opphold i første omgang. Og en annen ting er at svært mange som kommer, visstnok på flukt, plutselig kan dra hjem igjen til sitt egentlige hjemland med en gang de innehar et rødt pass. Hmm. Mon tro hvor mange jøder det var som dro hjem igjen på “ferie” til f.eks. Hamburg i perioden 1933 til 1945 hvis de hadde klart å komme seg unna.
    Det er nesten så en er fristet til å tro at beskyttelsesbehovet i enkelte tilfeller, i våre dager, er rent oppspinn?

    Kommentar by BMB — 26. september 2012 @ 21:22

  136. Hvem siger, at lapper (samer) ikke også – ligesom andre nordmænd – er nordmænd? Er djurslændere, thyboer, vendelboer, fynboer, bornholmere, samsinger, lolliker, sjællændere, falstringer, sønderjyder, himmerlændinge, osv, ikke også danskere? Og de er jo også urfolk. Derfor har de vel også urfolks rettigheder.
    JTS (e)

    Kommentar by Anonym — 27. september 2012 @ 00:55

  137. “Hvorfor innvilges mennesker Permanent opphold”

    Fordi de aldrig har været rigtig flygtninge.

    Det er blot mennesker, der ikke kan holde ud at leve i de elendige samfund, som de selv har skabt.

    Og nu genskaber de det samme kaos i Europa. For de magter ikke andet.

    Nævn mig et muslimsk land, som kan tilbyde samme høje levestandard, som gør Europa attraktivt for hjælpeløse muslimer??

    Jeg har arbejdet sammen med mange af dem. De er skrækslagne for at få sved på panden og hård hud i hænderne.

    Een af dem var om ikke andet mødestabil. Indtil han ikke kom længere.

    Han dukkede op 14 dage senere. I bagagerummet på en udbrændt bil. Bagbundet og halsen skåret over. Det var godt, han havde “fredens religion”

    Med den bestialske mentalitet kan man sagtens forstå, hvorfor de ikke har været i stand til at opbygge et civiliceret samfund

    Kommentar by tavsen — 27. september 2012 @ 09:02

  138. nej, det har aldrig været flygtninge

    Foreløbig 15 anholdte i Sandholmlejren
    http://jyllands-posten.dk/indland/article4853793.ece
    27.09.12
    Danmarks største asylcenter udgør scenen for kæmpestor politiaktion, der retter sig mod narkohandlere……

    Hvor er det blevet festligt at leve i Danmark. Drøngod krimi underholdning hver dag.

    Og danskerne stemmer fortsat på landsforræddere, så alt er såre godt. At mennesker får det, som de ønsker. HURRA

    Kommentar by tavsen — 27. september 2012 @ 09:36

  139. Samer omtaler faktisk seg selv som samer, og oss andre som nettopp nordmenn. De er svært bevisst at de tilhører en annen etnisk gruppe.

    Norsk Språkråd hadde en definisjon på nordmann som en som er etnisk norsk. Dette gjelder de som har nordisk/norske aner, og vil selvfølgelig også gjelde mange samer som er av mer blandet herkomst. Men, snakk med en same fra Kautokeino med egen reinflokk, og han vil ikke uten videre gå med på at han er “nordmann”.

    Språkrådet feiget forøvrig ut, etter å ha blitt beskyldt for å “ekskludere” nye landsmenn fra betegnelsen nordmann. Så nå skal liksom begrepet gjelde alle bosatt i Norge, selv om de ikke en gang snakker norsk.

    Dette er Feil! Det er forskjell på å være nordmann og å være norsk. Norsk er alle med norsk pass. Mens å være nordmann bør gjelde den opprinnelige befolkningen. Og hadde det ikke vært for masseinnvandringen så hadde vi ikke en gang trengt å tenke i disse baner, men kunne vært mer løselige med begrepene. Sånn det er, så trenger også vi nordmenn vår egen identitet, selv om pk´erne mener vi ikke fortjener dette.

    Hvordan fungerer dette i Danmark. Greit at alle er dansker, men er alle f.eks. daner? Inklusiv deres “bindestreksdansker”? Dansk-somalierne, dansk-pakistanerne osv?

    Kommentar by BMB — 27. september 2012 @ 09:59

  140. Det tok ikke lang tid før halvrasistene delte plassen med vaskeekte rasister av verste skuffe. Vel bekomme.

    Og på toppen av det hele finnes det nok av personer som tror anstendige mennesker vil skrive seriøse (mot)innlegg på denne bloggen. Det sier nok om intelligensen til skribentene. Sjelden større enn deres skonummer.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 27. september 2012 @ 23:19

  141. Bliver man et bedre menneske af at kalde andre for racister??

    Får man en bedre samvittighed af at være useriøs??

    Når man helt bevidst ønsker at gøre andre mennesker ondt, så er man et ækelt menneske.

    Syndsforladelse kan ALDRIG købes

    Kommentar by tavsen — 28. september 2012 @ 12:38

  142. >140 Lars Gule

    Mon ikke du skulle skifte spor, inden du gør uoprettelig skade på dit eftermæle – hvis det da ikke allerede er for sent?

    Og dog, nu jeg tænker nærmere efter – fortsæt Lars Gule. Vis os og alle andre, hvor meget du hader, foragter og afviser vores del af samfundet. Demonstrer din foragt og fortæl os, hvor sølle vi er, hvor racistiske vi er, hvor fascistiske vi er, og så videre.

    Kort sagt – lad os høre, hvad du har at bidrage med, fortæl os hvor klog og vis du er, og hvorfor vi jævne småborgerlige uslinge skal lade os retlede af Lars Gule PBUH.

    Frels os dummenikker fra os selv – du alvidende alvise herre og mester – Lars Gule.

    Fortæl, fortæl.

    Kommentar by Mackety — 28. september 2012 @ 13:29

  143. Posterne på denne bloggen er fullt ut i stand til selv å demonstrere hat, forakt og avvisning av andre menneskers menneskeverd og innsikter, og gjør det hele tiden. Det er helt unødvendig for seriøse mennesker å geleide fusentastene i riktig retning. Det har bare vært å rote i maurtua og slå på vepsebolet – så har det surret. Av fiendtlighet, hat og rasisme.

    Mennesker med normal intelligens og alminnelige kunnskaper ser det ved å skumlese denne tråden. Om man skulle orke mer etter en så kvalmende erfaring, kan man forsikre seg om at kloakken stinker like ille i en rekke andre tråder på Uriasposten.

    Lars Gule

    Kommentar by Lars Gule — 28. september 2012 @ 15:23

  144. Du er så fuld af lort, LG

    Kommentar by Vagn Henning — 28. september 2012 @ 20:29

  145. lars gule

    Tjaaeh… og? Gaaab hvor du dog kører i den samme rille. Kan du ikke skifte plade, eller har du kun een i samlingen:-D?

    Kommentar by Jakob — 28. september 2012 @ 22:43

  146. Krigsmanualen koranen fortæller alt om ikke-muslimers menneskeværd. Og kvinders værdi osv osv

    Var for nogle år siden i Oslo. Sørgeligt syn. Kunne ikke se forskel på, om det var Oslo eller København

    Samme multietniske miskmask. Nøjagtig samme MØGBESKIDTE restauranter. Jeg spiste kun på McDonalds, der er man da nogenlunde sikker på hygiejnen og kvaliteten.

    Mon ikke turismen forsvinder en dag.

    Ingen grund til at rejse ud for at opleve de samme negative ting, som man tramper rundt i herhjemme

    Kommentar by tavsen — 29. september 2012 @ 06:57

  147. Ang. Lars Gule

    Hvad Lars Gule åbenbart har umådeligt svært ved at forstå er, at næsten alle segmenter af den danske befolkning er repræsenteret blandt de der følger blogs som Uriasposten, Snaphanen etc – lige fra SF over Socialdemokratiet og Konservative til DF, fra bistandsklienten over arbejderen, håndværkeren, funktionæren til akademikere og forretningsfolk.

    Når Lars Gule altså hæfter racistbetegnelsen på alle de der læser eller kommenterer på Uriasposten, så kunne han stort set lige så godt have stillet sig op på Tv2 Nyhederne og have skreget sine eder ud over hele Danmark – eller som tykke Thøger gjorde det, hvor han for evigt ødelagde sit eftermæle ved til svensk tv at udtale de berømte/berygtede ord, at det i Danmark er folket, der er problemet.

    Vi ved jo alle sammen godt, hvordan det er fat med den såkaldte “elite” – disse mennesker der gennem års nytteløse akademiske studier har aflært almen viden om livet og samfundet for at erstatte det med virkelighedsfjern teori.

    Hvad Lars Gule åbenbart heller ikke er klar over er, at blogs som Uriasposten og Snaphanen er uhyre populære også blandt akademikere, netop fordi akademikere i deres studietid oplever uvederhæftige og hadefulde forelæsere af Lars Gule typen, der groft propaganderer for multikulti politik og til gengæld helt undgår en virkelighedsbaseret undervisning.

    Det er når virkeligheden, som de studerende oplever den i deres dagligdag kolliderer med den propaganda, som de studerende bliver mødt med på universiteterne, at problemerne opstår – nogen vil fanatisk insistere på teoriens magt over virkeligheden og melder sig ind i Lars Gules “elite” med de kontante fordele der medfølger, andre vil tørt konstatere at hvis den oplevede virkelighed ikke passer til teorien, så er der jo nok noget galt med teorien. De der afviser falske teorier og uvederhæftig propaganda iklædt pseudovidenskabelige klæder betaler prisen i form af udstødning, dårlig økonomi og arbejdsløshed, men gør det i det store hele med glæde, fordi der trods alt er ting, som er vigtigere end magt og rigdom.

    Jeg kan nogle gange undre mig over den fanatiske afvisning af virkeligheden som man ser hos individer som f.ex. en Lars Gule, for helt ærligt – det er jo en kamp Gule og hans kampfæller har tabt for mange år siden og som de stadig taber hver eneste dag, men måske er det netop derfor Gule er så vred, for når jeg f.ex. gennem nogle år har fulgt med på Document.no, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, hvem der vinder hjerter og sjæle blandt det norske folk – Lars Gule har simpelt hen ikke en chance.

    Tilbage står sådan set kun at finde ud af, hvorfor en terrorist som Lars Gule går rundt på fri fod, når han jo egentligt burde sidde i fængsel på livstid.

    Kommentar by Mackety — 29. september 2012 @ 11:54

  148. lg er nok LigeGlad

    han virker son den type, der altid befinder sig, hvor der er flest Judas-penge

    Kommentar by tavsen — 29. september 2012 @ 14:42

  149. Mackety

    Så sandt så sandt, og godt skevet:-)

    Kommentar by Jakob — 29. september 2012 @ 16:54

  150. http://www.document.no/2012/09/ostfold-fylke-vedtok-niqab-forbud/
    “De maskerer seg for “å bli sett” :-D

    Arbejdede en gang i en forretning i et muslimsk domineret område.

    En burka kom ind. Jeg tænkte, det må være forfærdeligt kun at kunne se verden gennem et fængselsgitter.

    Hun skulle åbenbart ikke købe noget. Men ikke om jeg kunne forstå det gebrokne dansk.

    Opgav og sagde.: Jeg kan ikke forstå, hvad du siger, når du har alt det foran ansigtet. Prøv et andet sted.

    Det gjorde hun. Men sørme om hun ikke kom igen næste dag. UDEN burka. Du godeste, besøg af døden fra Lübeck. Tag lige den sæk over hovedet igen. DET VAR ET UHYGGELIGT SYN. Fuldstændig ligbleg. Det giver mig stadig gåsehud.

    Muslimske kvinder får oftere sklerose end danske kvinder, fordi deres krop aldrig får lys og luft.

    Men det må der ikke tales om.

    Jo, islam er sandelig en smuk religion.

    En aften på Hovedbanegården var der et par burkanesere, hvor den ene var temmelig nærgående. Jeg vinkede hende af.

    Senere kom jeg til at tænke på, det må have været hende fra butikken.

    HVORDAN SKULLE JEG VIDE DET, NÅR JEG IKKE KAN SE PERSONEN???

    Kommentar by tavsen — 29. september 2012 @ 18:24

  151. Var lige inde på DDL´s hjemmeside, og f..k hvor en gang knoldesparkere, men måske gode til at tiltrække ilden i en snæver vending, loool

    Kommentar by Jakob — 30. september 2012 @ 01:12

  152. Jeg vil anbefale at Uria-posten stenger Lars Gule ute for godt. Som leser vil man tross alt ikke legitimere at en kriminell forhenværende terrorist får trekke nettstedet ned. Det skal være håp for selv den mest skammelige forbryter, men dessverre viser Gule så liten innsikt at det får være grenser. Dette selvom man gjerne kunne ønske å bidra til at hans forståelse utvidet seg noe.

    Kommentar by eplejuice — 30. september 2012 @ 01:34

  153. Ta med ro, venner. Selv 58år gamle Gule har sin tilmålte tid her på jorden. Straks han er borte fra jordens overflate, skal dere se både debattklimaet og luften blir langt bedre. Gule er sin generasjons støysender. Han kan ikke noe for det, det er slik han er skrudd sammen.

    Kommentar by Indeed| — 19. januar 2014 @ 02:54

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper