24. september 2012

“Men da borgerkrigen brød ud var den ene muslim og den anden kristen.”

Hvordan bliver kulturmødet mon den dag, hvor store dele af indbyggerne i Danmark ser sig i et modsætningsforhold til danskerne, der i stigende grad erkender, at vi historisk set er ‘in a new phase of a very old war’, for nu at citere Gates of Vienna’ præcise tagline. Læseværdig blogpost af Rubén Palma – Mennesket i centrum.

““Vi var venner!” sagde manden, og hans blanke øjne varslede gråd. “Hvordan kunne han gøre det? Hvordan?”

Han stirrede ganske vist på mig… men han talte som var det selve livet eller Gud, han forventede et svar fra. Og det er derfor, at jeg ikke har glemt ham. …

Det skete for ca. 20 år siden i Sandholmlejren. Denne mand, en asylansøger fra eks-Jugoslavien som måtte have været sidst i 40erne, havde midt om natten banket på døren til det kontor hvor jeg var på vagt. Han ønskede en kop kaffe, sagde han, og jeg gav ham en kop med gammel, lunken kaffe.

Vi havde kun udvekslet et par høfligheder, da han begyndte at fortælle mig om denne mangeårige nabo og ven, han havde haft i den engang fredelige landsby. De plejede at hjælpe hinanden med at reparere biler. De grillede i weekender med deres familier, som udgjorde de en større familieflok. De så fodboldkampe sammen som fans af samme klub. Hvis den ene rejste på ferie, gav han nøglen til den anden, så denne kunne passe det tomme hjem.

Men da borgerkrigen brød ud var den ene muslim og den anden kristen. Og så rottede den ene sig sammen med andre mænd og brød ind i den andens hjem. Og for øjnene af manden som var i gang med at fortælle mig historien, dræbte de hans søn og voldtog hans kone og datter. Og den værste, den mest modbydelige i flokken, var netop naboen… den mangeårige ven.

Mandens tragedie var uendelig meget grusommere end de få linjer, jeg her skitserer den med.

“Hvordan kunne han det?!” spurgte han igen og igen. Jeg havde kun et svar, men jeg tøvede med at give det, fordi det kunne virke for simpelt i forhold til hans mareridt.”

(“We are in a new phase of a very old war.”, Gates of Vienna)

“Blood, language, religion, way of life, were what the Greeks had in common and what distinguished them from the Persians and other non-Greeks.” (Samuel P. Huntington, 1927-2008)

Oploadet Kl. 12:37 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41022/trackback

29 Comments »

  1. Det er også de historier, man hører om ude på de danske arbejdspladser idag fra jugoslavier, bosnier,albanier og hvad de hedder idag.
    Hvordan familier må have skiltes. Mand og kone, onkler og tanter, fætre og kusiner. Og ja, naboer. Hvordan de har må overlevere deres huse til andre.
    Tito kunne holde alle parter i skak.
    Som andre har kunnet holde de forskellige typer muslimer fra hinanden i og slås indbyrdes.

    Kommentar by Peter — 24. september 2012 @ 13:08

  2. Det er, hvad der sker, når man fraterniserer med tilhængere af voldens religion.
    En rotte er en rotte – Også når den sover.

    Kommentar by Agricola — 24. september 2012 @ 13:58

  3. Når man slipper alle tøjler for menneskelig udfoldelse–økonomisk og på andre måder–giver man los for de skjulte tendenser, der gemmer sig i de fleste.

    Som han også nævner i artiklen, så er årsagen til, at mange er ivrige fortaler for “humanisme” faktisk, at det er en måde at hævde sig selv socialt ved at foregive altruisme. Måske er folk ikke selv klar over, de oftest er hykleriske i denne forstilte næstekærlighed, for måske er det bare sådan mennesket er indrettet biologisk som et socialt væsen.

    De tendenser der findes i det små, giver sig til udtryk i langsommelige men omfattende processer, som sender hele samfundet i en bestemt retning.

    I det økonomisk og socialt frie samfund er der ingen reel kontrol over hvorhen disse processer eller markedsmekanismer driver os hen.

    Man ser alle steder tegn på det ødelæggende ved, at nogen ønsker at hæve sig selv socialt på bekostning af det, der er bedre eller klogere. F.eks. er der mange ubegavede personer, som forsøger at kritisere vise mænds retleden blot med den rene udskamning efter hvad der er det moralsk sociale konsensus.

    Kommentar by H — 24. september 2012 @ 14:00

  4. Sådan er muhamedanismen, utak er de enfoldiges løn.
    http://www.youtube.com/watch?v=yyY829WwR9A

    Kommentar by Menig 442 — 24. september 2012 @ 14:30

  5. Alle erfaringer fra Balkan siger, at vi gør klogt i at tage den borgerkrig nu, medens tid er!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 24. september 2012 @ 14:31

  6. Musulmanden er den nærværende trussel i Danmark 2012, men rædselsfulde begivenheder som de skildrede kendes også fra det nære udland og den nære fortid, hvor musulmænd ikke spillede nogen rolle, f.eks. fra nazitysklands “Ostraum” 1941-44.

    The line dividing good from evil passes through every human heart.
    (Alexander Solzhenitsyn)

    Kommentar by Crass Børsting — 24. september 2012 @ 14:38

  7. ->enig 3. Det er “de skjulte tendenser, der gemmer sig i de fleste.” Mennesket er et dyr. Ganske vist friserer det sig osv, men det er et flokdyr, der instinktivt holder med flokken dvs familien, gruppen og de beslægtede.
    Når eksistensen er truet kommer de dybereliggende instinkter til udtryk.
    Det har givetvis sikret homo sapiens overlevelse biologisk, men giver nogle problemer med ‘de fremmede’ som opleves som en trussel mod den biologiske gruppe. Og med god grund er det indlejret i menneskets instinkt. De menneskearter, der ikke havde det, uddøde simpelthen af samme grund f.eks Neanderthalerne.
    Se her hvor nervøse en gruppe af homo sapiens er ved mødet med fremmede, som de ikke kender og aldrig har set mage til.
    Hvid mand møder naturfolk, der ikke har set sådan én før (video)
    http://www.youtube.com/watch?v=xd0I1xAICOc&feature=youtu.be

    Kommentar by A-mad — 24. september 2012 @ 14:39

  8. Sultan Knish om den venstreorienterede/liberale post-nationale multikultur og muslimers præ-nationale multikultur. Om at der kan blive enighed om at se med skepsis på idéen om national identitet – og om deraf følgende manglende loyalitet overfor nogetsomhelst nationalt. Det etniske og religiøse tilhørsforhold bliver vigtigere.

    http://sultanknish.blogspot.dk/2012/09/muslim-multiculturalism-and-western.html
    Muslim Multiculturalism and Western Post-Nationalism

    Kommentar by BE — 24. september 2012 @ 15:16

  9. Ganske vist friserer det sig osv, men det er et flokdyr, der instinktivt holder med flokken dvs familien, gruppen og de beslægtede.
    Når eksistensen er truet kommer de dybereliggende instinkter til udtryk. Det har givetvis sikret homo sapiens overlevelse biologisk, men giver nogle problemer med ‘de fremmede’ som opleves som en trussel mod den biologiske gruppe. Og med god grund er det indlejret i menneskets instinkt. De menneskearter, der ikke havde det, uddøde simpelthen af samme grund f.eks Neanderthalerne.

    Jeg er enig i din grundlæggende menneskeforståelse.

    Men du skal tænke på, at under størstedelen af menneskets evolution mødte man ikke “fremmede” i den forstand, vi tænker det.Så hvis der er en form for tendens til at ville udfryse andre eller gøre dem til fjender, så er det ikke sikkert, det er noget indlejret ved hjælp af en evolutionær fordel ved etnocentrisme(som vi forstår det.)

    Når man genkender en tendens i menneskers opførsel, så er det fristende at opfinde en forklaring til årsagerne fra et rationelt perspektiv. Men så opfinder man måske årsager til virkningen frem for at se på årsagerne i sig selv. Faktisk kan man ikke direkte finde nogen rationel årsag til megen menneskelig opførsel. Vi spiser først og fremmest ikke for ikke at sulte ihjel, men fordi det er ubehageligt at være sulten. Vi parrer os ikke fordi man derved får børn, men fordi det virker som en behagelig beskæftigelse at gøre det. Osv. Sådan er vi grundlæggende styret af følelser som begær og lidelse, som man kun kan finde de egentlige årsager til i en dunkel fortid hvor trådene efterhånden som man går tilbage bliver flere som stigende entropi.

    Mht. din kommentar om neanderthalere, så viser nyere forskning faktisk, at de nok efterhånden blev avlet ind i Homo sapiens uden for Afrika–ligesom mange videnskabsmænd også mente før 60’erne. Hvis du spørger mig, så tror jeg det at ville danne grupper hvor nogen bliver frosset ude, gjort til slaver eller fjender, er en almenmenneskelig tendens, som ikke kun begrænser sig til racisme eller økonomiske og religiøse fælleskaber.

    Kommentar by H — 24. september 2012 @ 15:22

  10. 9.H. Jeg er slet ikke uenig og som du skriver om digselv:”Jeg er enig i din grundlæggende menneskeforståelse.”

    Jeg har haft den guddommelige/forbandede pligt, at beskæftige mig med variationen i danskernes adfærd og deres begrundelser for den eller deres holdninger og handlinger i en mennneskealder. Det giver et blik for dynamikken – eller mangel på samme – når en person tænker og handler. Der er ikke frit valg på alle hylder, men snarere et begrænset valg på få kulturelt/socialt bestemte hylder. :)

    Jeg er helt enig i, at naturen ikke er intentionel (dvs naturen er fucking ligeglad!), men bioselektionen (overlevelsen) ‘udvælger’. (Det er svært, at få alle mellemregningerne med i en kort fremstilling.)
    Jeg er klar over, at nyere empirisk(?)forskning ‘mener’, at Neanderthalerne blev blandet med Homo Sapiens – men enfin Homo Sapiens ‘vandt’ biologisk set.

    Omkostningen for Neanderthalerne, da Homo Sapiens dukkede op i Europa var jo også, at de forsvandt? ;)

    Jeg kender ikke mange eksempler på integration mellem væsensforskellige kulturer. Kan ikke lige komme i tanke om nogen overhovedet? Indianerne i Amerika, urbefolkningerne i Australien og Afrika osv ‘tabte’ jo? Og Kopterne(dvs’Egypterne’)har jo heller ikke ligefrem stortrivedes siden ‘invasionen’? Osv..

    Omvendt er nysgerrigheden og den spontane sympati mellem mennesker også til stede. Vores basale følelser er de samme mht mor, barn, kærlighed, angst, sult, sex og smukke former osv.
    Men i det rørende møde mellem et urfolk og den hvide mand på filmen til sidst i mit indlæg i 7. kender vi vel alle taberen? :)

    Kommentar by A-mad — 24. september 2012 @ 16:22

  11. Hvorom alting er, så er det ikke politikerne, der skal bestemme vor menneskelige tilhørsforhold og status.
    Blander de sig i det, så viser Historien, at det koster både liv og blod!!!
    De skal følge Danmarks Riges Grundlov og spørge folket: Hvad vil I?
    Derefter skal de holde kæft og følge folkets vilje!!!
    Men det har de haft meget svært ved på det sidste!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 24. september 2012 @ 16:39

  12. Husker jeg forkert, men det var da for en gangs skyld ikke muslimer der hverken startede eller holdt blodbadet i ex-jugoslavien ved lige?

    Det var tossede serbiske nationalister, som bla. skulle hævne ustasjaerne’s hærgen (nazistiske kroater fra 2, verdenskrig).
    Srebrenica stod serberne for, og de siden eftersøgte krigsforbrydere var primært serbere og kroater.

    Resultatet har så siden været at muslimer er blevet mere religiøse (vist i høj grad pga saudisk kapital, moskebyggeri, imamer, m.m.), men ret mange fuldbefarende allah-galninge mener jeg ikke at have læst om på de kanter (men det kan jo komme).

    Der skal helt sikkert også have været svineri begået af muslimer under borgerkrigen, men jihad o.s.v. var vist ikke en del af konceptet på det tidspunkt i jugoslavien. Det fremgår ikke af Rubén Palma’s kronik om manden var kristen eller muslim.

    Kommentar by mb — 24. september 2012 @ 16:40

  13. Det gode ved historien er, at vi ikke får at vide hvem der er kristen og hvem der er muslim.
    Det er absurd hvad mennesket kan få sig til, men også kristne kan være onde.
    Bare se i Nordirland hvad kristne kan gøre ved hinanden!
    Også her i tråden er der en der snakker om “rotter”, og jeg er ikke det mindste i tvivl om, hvad personen bag de ord er i stand til, hvis han/hun for magt som han/hun har agt. Det er netop den mentalitet der fører til de forfærdeligheder vi har set gennem historien.
    Det er åbenlyst at fanatiske, fundamentalistiske, fascistoide islamister har førertrøjen på, hvad angår nederdrægtigheder overfor anderledes tænkende; men ovenstående historie fortæller så tydeligt, at vi skal passe endog særdeles meget på, ikke at lægge nogen befolkningsgruppe som helhed for had.
    For historien er netop et af mange beviser på hvad der sker når 2 befolkningsgrupper lægger hinanden for had.
    Ja, jeg er godt klar over, at der er en del af muslimerne der er meget dygtige til at lægge etniske danskere og dansk kultur for had.
    Men den vogn hopper vi islamisme kritikere ikke på, vel?
    Og nej, jeg går ikke ind for nogen borgerkrig, men er villig til at betale meget til dem vi bliver nødt til at sige farvel og tak for besøget til.
    Hvis vi starter med at sende de værste antidemokrater og kriminelle hjem kan vi betale dem meget og det vil stadigvæk blive en overskudsforretning!

    Kommentar by Eyvind Dk — 24. september 2012 @ 16:44

  14. @ A-mad:

    Historien fra Balkan viser netop, at mennesket ikke kun er et flokdyr. De pågældende naboer havde tidligere levet “i samme flok” – spist og leget sammen og delt hverdagen og stolet på hinanden.

    Mennesket er et dyr, men når det i historiens løb har været i stand til at danne diverse højkulturer med meget mere komplekse samfund med plads til individuel karakterdannelse og andre ting, der ikke fungerer på standardiseret myretue-form, er det fordi det er noget andet også.

    Mennesket er et frit væsen, der har individuelt ansvar for sine handlinger. Den pågældende nabo og hans kumpaner var derfor forbrydere, og han var som fortælleren siger, den værste, fordi han svigtede en prøvet ven. Han var ikke bare en løbsk bøffel, der pløjede ting ned på sin vej. Han var bevidst.

    Mennesket har valget – at kunne stige højere, til noget ædlere end den rent biologiske drift mod føde, læ og forplantning alene dikterer… (man kan ofre sig for andre som Maximilian Kolbe og mange andre i historiens løb har valgt) eller at kunne synke dybere (som den sataniske nabo) og handle i modstrid med alles overlevelse og velfærd, mere blodtørstigt og altødelæggende end noget dyr, der kun agerer motiveret af de ovenstående faktorer.

    Derfor er det kun mennesket, der skaber kunst, religion, moral, politik og idealer. og kun mennesket, der skaber kz-lejre og atombomber.

    Fordi mennesket er frit til at kunne vælge godt og ondt.

    Det onde på Balkan kan ikke bortforklares som bivirkninger ved at være et dyr. Ingen andre dyr gør sådan.

    Nej, sandheden om os hedder ikke biologisk programmering – men at vi er det væsen ,der kan se hinsides vores egen programmering og selv skabe programmer – eller tilmed handle helt uprogrammeret.

    Det er vores arv, og vores ansvar.

    Derfor kan man heller ikke undskylde nogen som helst handling ved at henvise til Allah eller Gud.

    Ansvaret er stadig ens eget…

    Naboen nedværdigede sig til at blive en djævel i menneskeskikkelse, han valgte bevidst at opføre sig dæmonisk — ikke bare “dyrisk”. Det er værre end som så.

    Der er ingen undskyldning for mennesker, der angriber andre med voldtægt og mord. For de ved godt hvad de gør.

    Kommentar by M — 24. september 2012 @ 16:48

  15. mb:

    Jeg tror godt, du kan sætte penge på at manden Ruben Palma omtaler var bosnisk muslim. De bosniske serbere og kroater blev normalt optaget i hhv Serbien og Kroatien. Af en eller anden grund har vi til gengæld fået en flok serbere fra Kroatien.

    Mht de serbiske nationalister, så gik de sådan set kun efter at få præcis det samme som slovenerne, kroaterne og muslimerne ville have: at blive regeret af folk af deres egen etnicitet i deres eget land. Tito havde jo været så “smart” at tage enorme landområder beboet af serbere og give dem til hhv Kroatien og Bosnien.

    Selv om kroaterne og muslimerne brugte argumentet om national selvbestemmelse til at retfærdiggøre deres løsrivelse fra Jugoslavien, så syntes de sjovt nok ikke at serberne skulle have den samme ret i forhold til Kroatien og Bosnien. Serberne prøvede under 2. Verdenskrig at være del af en kroatisk/muslimsk stat (muslimerne blev betragtet som muslimske kroater), og flere hundrede tusinde myrdede serbere senere kunne de ikke rigtigt forlige sig med at prøve dén dødssejler en gang til.

    Dér startede krigene, og dér har du grunden til at kampene i Slovenien aldrig blev til noget særligt – slovenerne forsøgte nemlig ikke at tvinge serbere til at være del af en stat de ikke gad være del af.

    At den serbiske sag så blev kapret af ultranationalisterne i deres lejr, komplet med etniske udrensninger osv, er så en anden sag.

    Kommentar by Henrik — 24. september 2012 @ 17:16

  16. M, du observerer, at mennesket har en evne til at hæve sig over de dyriske og instinktive handlingsmønstre i kraft af bevidsthed, og at det derfor er dyrene højerestående.

    Det er rigtigt, men evnen til at analysere en situation og tænke adskillige skridt frem i tiden, er ikke ligeligt fordelt mellem individer.

    For nu at bruge et begreb som gør, vi kan tale om tingene : Personer, som kun kan få ~ 80 point på en IQ-test kan næsten ikke tænke selv, men agerer helt ud fra dyriske instinkter og fra tillærte handlingsmønstre. De er helt programmerede af kultur og biologi. En person, som måske er 50 point over, haver derimod en evne til at analysere en situation i kraft af evnen til at kunne rumme komplekse tanker.

    Hvor den ene er afhængig af kulturelt indpodet boolensk logik (rent/urent, moralsk/umoralsk,) så kan den anden regne ud, hvad der er hensigtsmæssigt og mindre hensigtsmæssigt.

    Sådan set går skillelinjen mellem dyr og menneske som en diffus streg igennem menneskeheden på tværs af alle kulturer—og desuden også politiske overbevisninger.

    Kommentar by H — 24. september 2012 @ 17:26

  17. ->14.M. Der er selvfølgelig mange folk, der er blevet ‘integreret the hard way’. F.eks alle de romansk sprog talende lande(Spanieen, Frankrig osv), der er resultatet af romersk invasion og dominans, der tvang dem til eller fik dem til at ønske at droppe deres kultur.

    Det samme som de folk, der fra starten for 1400 år siden blev erobret af muslimske arabere gjorde – mere eller mindre frivilligt.

    Det slap vi for heroppe i Danmark – ihvertfald indtil idag!.. :(

    Kommentar by A-mad — 24. september 2012 @ 17:41

  18. Det værste ved Kosovokrigen var:NATO*s bombning af Serbien, ca. 19 stater, mod et lille land (10.mill.), som aldrig havde truet vesten, været allieret under 2 verdenskrige. Hele verden var på angribernes side, dvs. muslimernes!Nato agerede, som et verdenspoliti, fulgt op af en kæmpe propagandapresse, som gav et falsk billede af, hvad der foregik.Den muslimske lov: Magt er ret,en slags junglelov herskede. Muslimerne brugte ders gamle “trumfkort” offerrollen!
    Vesten, USA, Clinton ville ikke lytte til serbernes 500 års erfaringer under muslimerne. Serberne kæmpede deres retfærdige forsvarskrig, for de viste langt bedre end vesten, hvad de var oppe imod.
    Det er måske den største tragedie i sidste århundrede?
    Nabokrig eller ej?

    Kommentar by niels sørensen — 24. september 2012 @ 18:26

  19. Vi skylder alt den hjælp, vi kan hjælpe Serbien med i den fortsatte borgerkrig.
    Den var igangsat af muslimerne!!!
    De skal ikke have hjælp til at etablere et muslimsk brohoved i Midt Europa, som de så gerne vil.
    De har tyvstjålet Kosovo fra Serbien ved at lade muslimske indbyggere med at lade dem sive over grænsen fra Albanien til Kosovo!!!
    Skam over De Forenede Nationer, de er korrupte som alle andre!!!
    Lad os få en ny borgerkrig i Balkan, og lad den brede sig til Nord Europa, den trænger vi hårdt til!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 24. september 2012 @ 19:36

  20. > 18 Niels Sørensen

    Serberne var nu ikke ligefrem uskyldige. Sjovt som sympati har det med at fordampe, når folk myrder på må og få og uden andet formål end at myrde.

    > Falkeøje

    Din plade gik i hak for mange år siden – kan du ikke tage en pause et par måneder?

    Kommentar by Mackety — 24. september 2012 @ 20:28

  21. “Serberne var nu ikke ligefrem uskyldige. Sjovt som sympati har det med at fordampe, når folk myrder på må og få og uden andet formål end at myrde.”

    Faktum er at de mongolske tyrker-horder har invaderet deres land, og de har alt mulig ret til at forsvare sig selv, også med håndfaste midler. Nazi Tyskland blev jo heller ikke besejret ved at man kastede blomster ud over de tyske byer. Hvad angår NATOs skamfulde rolle i den konflikt, så er der tale om et forræderi, der er værre end noget andet vi har set de sidste flere hundrede år.

    Kommentar by Kafirharbi — 24. september 2012 @ 21:36

  22. 20.Machety
    I Balkan Krigen kan ingen af parterne skylde hinanden
    noget på.
    Det var krig, og sådan er krig.
    Sådan vil det altid være, også i en kommende dansk borgerkrig!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 24. september 2012 @ 21:47

  23. Den befolkningsudskiftningspolitik vi er vidne til i store dele af Europa, værst i Frankrig og Sverige, men også slemt i Tyskland, Holland og England giver allerede nu gnidningers og en udpræget dem og os følelse! Man kan frygte at det vil glideover i en balkanisering. Den viser også at antallet af muslimer når et kritisk punkt før end vi havde regnet med, det hjælpes godt på vej af den dhimi adfærd, beskrevet i Gates of Wienna, som det britiske politi udviser!
    Jeg kan ikke finde andre forklaringer på politiets adfærd end, at de må være skræmt og skammet til den adfærd. De gode meninger har gjort det så udskældt at kritiserer og arresterer muslimer at ingen tør, af skræk for at blive udstillet som racist! Politiet er blevet impotent og kan ikke længere se en forbrydelse selv om den foregår lige for næsen af dem?
    Tilbage til det kritiske punkt, det er der hvor muslimerne føler sig stærke nok til at forlange særbehandling og bliver agresive i deres krav, det er der skredet sker og vores civilisation langsomt glider ned i en indre opløsning som Romerrigets endeligt!

    Kommentar by Robert R — 24. september 2012 @ 23:25

  24. 12

    “Srebrenica stod serberne for, og de siden eftersøgte krigsforbrydere var primært serbere og kroater.”

    Konteksten er, at muhammedanske terorrister, dvs uuniformerede krigsførende brugt byen som skjul og de øvrige indbygger som menneskelige skjolde.

    Så en aktion der kunne stoppe dette var helt på sin plads og fuldt lovlig. Den aktion man så endte med at gennemfører gik så videre end det man normalt anser for lovligt. Men her skal man så huske på, at muhammedansk krigsførelse heller ikke følger det der normalt anses for lovligt.

    I øvrigt ville der ikke være noget forkert ved, at sende balkans muhammedanere retur til oprindelses landet, heller ikke selvom de har været tilstede i generationer, de opfører sig simpelthen fjendtligt.

    Kommentar by Hans Und — 25. september 2012 @ 08:37

  25. Historien gentager sig.

    (Nogle mennesker siger at det passer ikke, og udstiller så herved deres manglende viden om de utallige episoder hvor det har vist sig at være tilfældet.)

    At vi som samfund ikke tager ved lære af fortidens fejltagelse resulterer i nogle meget skræmmende fremtidsperspektiver.

    Kommentar by Jernhesten — 25. september 2012 @ 10:55

  26. @12 mb

    Der er DR versionen .

    Alija Izetbegovic var bestemt ikke uden skyld i det gik så galt.

    Kommentar by Aglet Xander — 25. september 2012 @ 15:03

  27. Vi har ikke set det sidste.
    Balkan Krigens uhyrligheder kan sagtens i morgen
    finde sted i Danmark, takket være politikernes
    egensindighed!!!
    Lad os dog få den borgerkrig og få en ende på dette
    cirkus!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 25. september 2012 @ 21:08

  28. Falkeøje, det er helt forkert. Vi skal ikke have nogen borgerkrig. Det er meget uønskværdigt.

    Forresten, vidste du, at du tangerer § 114 når du opildner til krig?

    Kommentar by H — 25. september 2012 @ 21:44

  29. @ Falkeøje!

    General falkeøje, hold dog pause, det du skriver er vanvittigt, og virker ikke synderligt begavet! Ingen ved sine fulde fem ønsker en borgerkrig!

    Kommentar by Robert R — 25. september 2012 @ 23:13

RSS feed for comments on this post.