6. oktober 2012

‘Hvorfor skal jeg stå og vente, hvorfor skal jeg stå og bruge to minutter af min tid på at vente på en lygte’

På Facebook er amatør-bokseren Ayub Sedigh blandt andet fan af ‘I love Islam’, ‘Helle Thorning Schmidt’ og ’16-årige må køre bil!’, og i trafikken går det hele op i en højere enhed. Her lidt fra artikel og indslag i gårsdagens Nyheder på TV2 Østjylland – Kører råddent i Gellerup. Et lynkursus i multikultur, og så kan jo grine lidt af, at journalisten er søn af en markant bloggosfærisk debattør.

“Der bliver kørt råddent i det vestlige Aarhus og vejene i og omkring Gellerupparken er farligst, fordi bilister blæser på færdselsreglerne. TV 2 | ØSTJYLLAND har modtaget flest henvendelser fra seere, som fortæller at det især er området ved Edwin Rahrs Vej, den er gal med. Adam Søe Hansen er tidligere buschauffør i Aarhus og han kender alt for godt til hensynsløse bilister.

– Folk kører overfor rødt. Folk kører i svingbanen, mens der er rødt og ræser forbi de andre bilister for at komme først. Jeg har set kørsel på cykelstier, og generelt kører folk med hovedet under armen, fortæller han.

(Århus Vest, 2012)

Frederik Roland, TV2 Østjylland: Kører du selv over for rødt lys nogle gange?

Ayub Sedigh, Brabrand: Ja, det gør jeg – helt normalt.

Frederik Roland: Hvorfor?

[…]

Frederik Roland: Nu er det jo et ret ekstremt eksempel vi ser her… men det her sker ofte… Edwin Rahrs vej er det som beboerne selv kalder for ‘en rigtig farlig vej’. … Der er altså store problemer med folks måde at opføre sig på i trafikken.

[…]

Frederik Roland: Adam Søe Hansen er tidligere buschauffør og han har ofte set hvordan især unge mænd hærger trafikken i det vestlige Århus.

Adam Søe Hansen: Det er kørsel overfor rødt lys, det er kørsel på cykelstien, det er kørsel i svingbanen lige over, det er jungleloven der gælder.

Frederik Roland: Det tog os da heller ikke lange tid at finde frem til nogle af dem der kører helt efter egne regler. Den unge mand i bilen gider ikke vente på det bliver grønt, og kører over i modsatte vognbane – direkte ud i det befærdede kryds hvor han mister herredømmet over bilen. En voldsom kørsel, som han tilsyneladende ikke har tænkt sig at lave om på.

Ayub Sedigh: Hvorfor skal jeg stå og vente, hvorfor skal jeg stå og bruge to minutter af min tid på at vente på en lygte?

Frederik Roland: Men tænker du på hvis det nu går galt en dag, og du kommer til at køre en ned?

Ayub Sedigh: Nej, det gør jeg ikke, for jeg holder øje – ellers vil jeg ikke køre over for rødt.

Frederik Roland: Men man skal skal overholde færselsloven.

Ayub Sedigh: Det gør vi også, en gang imellem.

Frederik Roland: Hvorfor er det sjovt at køre råddent i trafikken?

Ayub Sedigh: Det er da ikke at køre råddent. Det er da at køre helt normalt. Man kommer bare lidt stærkere til tiden.

Frederik Roland: Det er jo ikke normalt at køre overfor rødt?

Ayub Sedigh: Jov, det er det.

Frederik Roland: En holdning der tilsyneladende er helt almindeligt blandt flere bilister i det vestlige Århus. … Det er i vejkrydsene omkring Gellerupparken at problemet er størst.

Oploadet Kl. 12:36 af Kim Møller — Direkte link68 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41305/trackback

68 Comments »

  1. Kryptoislamistisk autonazisme

    Kommentar by MACHO MACHO MAN — 6. oktober 2012 @ 13:59

  2. Vi har parallelsamfundene. Vi har de “hundrede af tusinder” der kom. Vi har dem massive overrepraesentation som gerningsmaend til vold og voldtaegt. Vi har begyndende joedeforfoelgelser og krav/”oensker” om at afskaffe demokratiet og erstatte det med kalifatet. Og alligevel saa er det ikke nok til at faa folk til at reagere?

    Jeg har en hypotese om at indvandrerdebatten/udlaendingepolitikken indeholder rigtig mange paralleller til eftergivenhedspolitikken in England i 1930erne. Den tror jeg mange her kan foelge. Men jeg tror den sidste kan bruges prognostisk til at bestemme to vigtige ting. Befolkningens stemning vil svinge over (det er den nok ved), men vil ogsaa goere det aabent. Men, ligesaa vigtigt, de ledende politikere der har investeret omdoemme, prestige og stolthed i den katastrofale politik, har som gruppe en ekstremt daarlig prognose for at blive klogere. Enkelte bliver det, men ikke de fleste. Stampe og Vestager vil ikke en dag “vaagne op” og sige “vi tog fejl.” De har alt for meget paa spil ogsaa indvendigt (det er svaert at indroemme at man har svigtet sit land i saa uhyggelig grad). Saa noeglen til aendring ligger i at marginalisere de Radikale. De andre er til at tale med. Ikke de Radikale.

    (Hvem ved at Neville Chamberlain soegte en forhandlingsfred med Hitler efter at Polen var erobret???)

    Kommentar by Morani ya Simba — 6. oktober 2012 @ 14:08

  3. Det bliver ved med at irritere mig at journalisten, under interviewet, forsoeger at appellere til manden’s fornuft. Det viser ren drontementalitet for mig. Han koerer som lort fordi han kan. Fordi politiet ikke goer deres arbejde.

    Kommentar by Morani ya Simba — 6. oktober 2012 @ 14:13

  4. MORANI, det er rigtigt. KØR OVER FOR RØDT AYUB er en HITLER.

    Kommentar by MACHO MACHO MAN — 6. oktober 2012 @ 14:26

  5. Nej, ligesom resten af samfundet fungerer trafikken af den ene grund, at folk er enige om at overholde reglerne. Er folk ikke det, så kan nok så mange love og nok så meget politi ikke reparere det.

    Trafikken er bare et symbolsk mikrokosmos på den ødelæggelse politikere har tilføjet Danmark.

    Se på skolerne, hospitalerne………………

    Kommentar by Josef K — 6. oktober 2012 @ 14:44

  6. Trafikken er den primære indikator, når man skal danne sig et indtryk af en kultur. Den siger alt.
    ´
    Den kultur, der dominerer trafikken, ejer området. Derfor bør Gellerup-parken tages af listen over ghettoer, for det er ikke en ghetto.

    Det er en koloni.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2012 @ 14:58

  7. For en håndfuld år siden blev det spået at Gellerup ville blive en decideret magnet for turister. Turister vil nemlig gerne have mangfoldighed var tesen.
    Indtil videre halter det lidt.

    Der er intet nyt over trafikken derude, sådan har det været i mange år, men færdselspolitiet har nok også besluttet at blive væk; ingen grund til at optrappe konflikten.

    Af ren nysgerrighed; hvilken blogger er fader til journalist-vidunderet ?

    Kommentar by Superman — 6. oktober 2012 @ 15:00

  8. Josef K, der har vaeret en, for mig, interessant debat om politiets rolle i Uriaspostens kommentator felte, skudt igang af posten om Stoevrings indlaeg i berlingeren. Her argumenterer Stoevring for at se paa New Yorks erfaringer m nul-tolerance. Jeg er meget enig med ham i at politiet skal geares om til en barskere virkelighed.

    Naturligvis har du i sidste ende ret: hvis “ingen” oensker et samfund der fungerer saa bliver det Somalia (med daarligt vejr:-)

    Kommentar by Morani ya Simba — 6. oktober 2012 @ 15:01

  9. – Og en på sine egne præmisser velfungerende koloni. Og velplaceret! Den er grundlagt lige ovenpå en guldåre: Danmark.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2012 @ 15:04

  10. “Ayub Sedigh: Hvorfor skal jeg stå og vente, hvorfor skal jeg stå og bruge to minutter af min tid på at vente på en lygte?”

    Mig først og mig sidst. Mig, mig, mig. Fuldstændig infantil omnipotens.

    Kommentar by Høgsbro — 6. oktober 2012 @ 16:08

  11. Som en taxachauffør af mellemøstlig oprindelse engang sagde til mig (efter hukommelsen, ikke ordret) Færdselsloven er af vejledende karakter, man behøver kun at følge den hvis det er gavligt for en selv!

    Kommentar by Zonka — 6. oktober 2012 @ 16:19

  12. Indslaget med perkeren, der ikke gad holde for rødt og bakker for og køre udenom siger vist det hele. Han kunne ikke styre bilen og snurrer en omgang.
    Gad vide om tv2 østjylland har vist optagelsen til politiet for at han kan få en bøde?

    Og hvad gør regeringen istedet for. De sparer en masse politi mcér bort. Altså færsels politiet spares væk?

    Kommentar by xenofob — 6. oktober 2012 @ 16:24

  13. Når man ankommer fra/er vokset op i en primitiv junglelovs-kultur, er det kun naturligt, at man opfører sig som et forkælet spædbarn…

    Kommentar by Jern Henrik — 6. oktober 2012 @ 16:42

  14. Disse “mennesker” er simpelthen for ubegavede til at se fordelen ved regler for samfærdsel.

    Kommentar by karl3447 — 6. oktober 2012 @ 17:06

  15. Der er absolut intet i vejen med at køre over for rødt, hvis der ikke er nogen trafik at regulere. At stoppe alene fordi en lygte siger man skal, er et vidnesbyrd om, at man er tåbelig og har et usundt forhold til autoriteter.

    Kommentar by Lars Kragh Andersen — 6. oktober 2012 @ 17:52

  16. I 1992 var jag i Tyrkiet. Guiden på bussen fra lufthavnen i Antalya forklarede, at færdselsloven i Sverige og Tyrkiet var næsten ens – der var bare en lille forskel, “hernede overholder de den ikke”!

    Kommentar by Hamns Erling Jensen — 6. oktober 2012 @ 17:57

  17. Det bliver mere og mere klart for mig, at mennesket findes i flere versioner; Model 1, 2 og 3:

    Model 1
    er dyremennesket, hvor de højere funktioner såsom bevidsthed, intellekt og højere følelser kun er tændt på vågeblus. For individer af denne model handler livet om at spise, sove, pisse, skide og formere sig.
    Mænd af denne model er stærkt territoriale, som kronhjortene i Dyrehaven. Det, livet handler om for dem, er at føre sig frem, så de kan få avlet nogle børn. Hensynsløs, aggressiv kørsel som nævnt i indlægget er en del af denne føren sig frem: “Her kommer jeg, stop mig, hvis du tør, hvis jeg skal samle fætrene op, gør jeg det, hvor det passer mig, om så det er midt på vejen etc.”.
    Model 1s fokus er den fysiske verden og krop.
    Model 1s bevidsthed er overvejende kollektiv.
    Model 1 kan udvikle sig til model 2, men det går langsomt, flere inkarnationer.
    Overgangen fra model 1 til 2 eksemplificeres udmærket af en dygtig, vestligt uddannet inder med primitiv moral.

    Model 2
    er det tænkende, følende og udviklende menneske.
    Model 2 overvejer meningen med skabelsen, sin egen plads i den og prøver at forstå, hvordan verden er skruet sammen. Da model 2 er mere bevidst end model 1, er den mere hensynsfuld over for andre mennesker, da den genkender andre som værende lig den selv. Følgeligt er den bevidst om de effekter, egne handlinger har på andre.
    Model 2 er selvstændigt tænkende og handlende, og dens liv handler om erkendelse og selvudvikling.
    Model 2 kan fokusere på både den fysiske og åndelige verden.
    Model 2s bevidsthed er overvejende individuel.

    Model 3
    er det oplyste menneske. Oplyst i den forstand det ses på helgenbilleder og lignende.
    Model 3s fokus er den åndelige verden.
    Model 3s bevidsthed er universel.
    Model 3 er det kommende menneske og en videreudvikling af model 2.

    De fleste mennesker i den vestlige verden er model 2. Mange model 2 vesterlændinge fungerer dog ikke som model 2ere, da de er blevet hjernevasket væk fra deres egen kerne gennem “uddannelse” (mere her om senere).
    Jeg vil ikke sige alle, men hovedparten af ikke-vestlige befolkninger er overvejende model 1 – Tænk på Østasiens myrekulturer, Mellemøstens dominanskulturer etc.
    Mødet mellem model 2 og 1 går galt, når vi, model 2 tror, at model 1 er som os, og vi derfor kan appellere til deres fornuft, som vi gør blandt os selv. Det går ikke, model 1 forstår ikke appeller, men kun magt og opfatter model 2s manglende magtanvendelse i konfliktsituationer som svaghed.

    Model 2s vildledelse:
    Omend de fleste danskere er model 2, fungerer de ikke som sådanne, men snarere som intelligente robotter tjenende kulturen (systemet, kapitalen, Bilderberg etc.). Dysfunktionen skyldes hjernevask; De fleste bliver i ung alder taget bort fra deres egn udforskning af verden og gennem “uddannelse” tvunget til at lære det, kulturen har brug for, snarere end det, de selv har brug for. De fleste giver op, retter ind og lader sig uddanne til de intelligente sheeple, der er hovedarbejdsstyrken i vort nuværende samfund.

    Kommentar by Agricola — 6. oktober 2012 @ 18:13

  18. Rigtig Lars, men perkeren her kører vidst over selvom der er tværgående trafik.

    Dobbelt optrukne linjer bruges i dagens Danmark dels hvor man har sat hastighedsgrænsen 20-30km/h under det rimelige og uddelegeret opgaven med at holde trafikken tilbage til pylremåsene, dels på de eneste steder på snoede veje hvor overhaling er forsvarlig – der hvor kun sindssyge vil overhale er det til gengæld tilladt.

    Såfremt det gøres uden ulempe for andre er der jo heller ikke noget problem i at køre ligeud fra svingbaner, hvis ligeudbanen er optaget af laangsomme køretøjer.

    Kommentar by Træt — 6. oktober 2012 @ 18:21

  19. Det kalder vi herude hvor jeg bor for MOTOR-JIHAD.

    Kommentar by Sigwar — 6. oktober 2012 @ 18:46

  20. @ Lars Kragh Andersen

    Alternativet til at fastholde det gode princip om, at rødt betyder Stop, er en usædvanligt veludviklet dømmekraft.

    Hvor ser du den?

    Mange ulykker sker netop, fordi folk med urette tilsidesætter reglerne.

    Og vigtigere: Hvis ikke vi får vores færdselsregler adlydt – så får vi ingenting adlydt! Det kan jeg godt love dig for, for trafikken er udtryk for hele den sociale samfærdsel i samfundet. Det undgår man ikke at se, når man studerer trafikken i fremmede lande. Den er simpelthen genvejen til at forstå den kultur, man befinder sig i!

    Firer vi på færdselsreglerne – for helt bestemte, konfliktsøgende menneskers skyld (og det er dét, vi gør!) – så får vi kaos.

    For det, du glemmer er, at de bryder loven af de forkerte grunde. De har IKKE god dømmekraft at sætte i stedet, og de ikke engang foregiver at have det.

    Over for dårlig dømmekraft, er der kun vores mest rigide, men virksomme, regler. Og det er også hele trenden i samfundet i dag. Vores oprindelige ønske om større selvforvaltning – jvf. dommernes fri påklædning – må vi nu lægge på hylden. Og anstrenge os til det yderste for at få selv de mest banale love overholdt.

    Sådan er folkeviljen i dagens Danmark, udtrykt gennem stemmeafgivelsen i løbet af adskillige tiår.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2012 @ 18:49

  21. Off-topice:
    Hvad med at skrive lidt om den sjove “tilfældighed” at de hashsælgende(har hashbod på Christiania) ejere af tøjmærket ALIS sjovt nok også har butik på samme adresse som enhedslistens landskontor.

    Studiestræde 24, 1. sal. i København – Enhedslistens Landskontor
    Studiestræde 24, kld. i København – ALISSHOP

    http://www.enhedslisten.dk/parti
    http://www.alis.dk/
    http://politiken.dk/kultur/ECE65169/hashpushere-bag-toejsucces/

    Kommentar by Mr. Creosote — 6. oktober 2012 @ 19:17

  22. Kan huske at i Canada er det tilladt at svinge til højre ved rødt lys.
    Dette kræver så selvfølgelig, at der ikke er tværgånde trafik. Og lyskrydsende er således også lavet til det ved en bane for højresvingende og ligesom en flette mulighed.
    Der har været tale om at lade lyskryds blinke gult i nattetimerne herhjemme. Så man bare skulle kunne rulle hen og orientere sig og så køre over hvis fri. Eller forholde sig efter “trekantsskiltet”, der er i lyskrydset for og vise, hvem der har forkørselsret, hvis det er gået ud.
    Dog virker efterhånden de fleste kryds ved hjælp af følere i vejen og kamera. Endda efter hvor lang køerne er i svingbaner og om de er benyttede.
    Men kan godt indse at det er økonomi besparende at man ikke skal holde i minutter og vente på at der ikke er tværgående biler alligevel. Så ind med inteligente kryds.

    Kommentar by xenofob — 6. oktober 2012 @ 19:45

  23. Mange steder i verden laves forsøg med “anarkistiske” og deregulerede trafikzoner, hvor man så at sige tvinger folk til at tage hensyn til hinanden og ikke blot blindt følge et regelsæt:

    http://www.youtube.com/watch?v=i4LZiWZvLfk

    Kommentar by Lars Kragh Andersen — 6. oktober 2012 @ 20:12

  24. Agricola — 6. oktober 2012 @ 18:13

    Interessant teori.

    Kommentar by Anonym — 6. oktober 2012 @ 20:25

  25. Agricola — 6. oktober 2012 @ 18:13

    Interessant teori.

    Kommentar by Viking — 6. oktober 2012 @ 20:28

  26. @ Lars Kragh Andersen

    Ja – den slags forsøg har også været udført i Danmark, og med godt held i visse zoner. Det burde være fremtiden, men –

    – der er bare det ved det, at den form for anarki, der hersker her, ikke er dømmekraftens triumf over de rigide regler. Der er ingen sund dømmekraft at sætte i stedet for reglerne. Og hensynsløshed parret med anarki … er en farlig cocktail.

    Et eksempel er Pakistan. Her hersker også regel-anarki. Det går ikke specielt godt, og i nogle tilfælde er der bare ikke andet at gøre, end at adskille vognbanerne med en mur! Altså vognbanerne i hver sin retning …

    Sådan er kulturen. Det er et spørgsmål om modenhed, hvilken færdselsregulering, man kan have. I de områder, hvor vores regler er sat ud af kraft, kan man være ret sikker på, at det skyldes umodenhed. For modne mennesker aftaler sig frem til regler, eller afskaffelse af regler. De moser ikke bare frem til fare for andre.

    Selvforvaltning i det danske samfund ville have været en god idé. Men vi lever ikke i det danske samfund. Vi lever i det multikulturelle samfund.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2012 @ 21:14

  27. @ Agricola:

    Mens du inddeler mennesker i modeller er en hær af kinesere ved at tage
    vores job. Hvor i din model er disse ?

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 6. oktober 2012 @ 21:27

  28. Den slags kørsel er mere reglen end undtagelsen i Vollsmose, på Åsumvej og Vollsmose allé. Så det undrer mig slet ikke, at det er det samme i andre ghettoer. Har overvejet at få monteret rambuk på bilen, da det eneste de respekterer er en handlekraftig og konsekvent alfahan, der tør udfordre dem:-)

    Kommentar by Jakob — 6. oktober 2012 @ 22:23

  29. Da jeg læste indlægget kom jeg til at tænke på en video jeg engang bloggede:

    http://hodja.wordpress.com/2011/11/10/ude-og-kore-med-jamal-og-ahmed/#comments

    Kommentar by Jernhesten — 6. oktober 2012 @ 22:26

  30. Nyt Nyt Nyt.

    Al-Qaidas syv-punktsplan kører planmæssigt.

    Denne artikel er uhyggelig højaktuel.

    Al-Qaida arbejder efter en syv-punktsplan. Det blev afsløret af den jordanske journalist Fouad Hussein. Han har nedskrevet syv-punktsplanen efter at have interviewet ledende al-Qaida folk. Grunden til at han kunne interviewe dem var at han havde siddet inde med sin landsmand Abu Musab Al-Zarqavi og var blevet gode venner med ham da de begge var politiske fanger. Fouad Hussein afslørede planen i en bog fra 2005.

    1. fase: Kendt som “Opvågnen” og strækker sig fra 2000 til 2003. Her forsøges at provokere USA til at erklære krig mod den islamiske verden og dermed “vække muslimerne”.

    2. fase: Kendt som “Åbne øjnene” og strækker sig fra 2004 t.o.m. 2006. I denne fase skal al-Qaeda udvikle sig fra en organisation til en egentlig bred bevægelse. Netværket satser i denne periode især på at rekruttere unge mænd. Irak bliver centrum for alle globale operationer, ligesom der her dannes en “hær”.

    3. fase: Beskrives som “Rejse sig og stå oprejst” og strækker sig fra 2007 til 2010. Angreb på Tyrkiet og Israel. Også Iraks nabolande, ikke mindst Jordan, bliver mål for terrorangreb.

    4. fase: Mellem 2010 og 2013 ventes al-Qaeda at fremkalde de forhadte arabiske regeringers fald. Angreb mod olieforsyninger, ligesom den amerikanske økonomi ventes søgt undergravet gennem bl.a. cyberterrorisme.

    5. fase: Mellem 2013 og 2016 skal et kalifat erklæres i hele den islamiske verden. Vestens indflydelse vil nu være så reduceret og Israel svækket, at kalifatet kan etablere en ny verdensorden.

    6. fase: Fra 2016 indledes en periode med “total konfrontation”. Kalifatets “islmiske hær” indleder “kampen mellem de troende og de ikke-troende” som Osama bin Laden så ofte har forudset.

    7. fase: Den “definitive sejr” hvor resten af verden er blevet overvundet af kalifatets “halvanden milliard muslimer”. Denne skal ifølge planen være indtruffet inden 2020.

    For øjeblikket er vi i fase 4 og indtil videre må vi sige at den også er opfyldt med skræmmende nøjagtig som de foregående faser.
    De forhadte arabiske regimers fald er også påbegyndt med Ægyptens og Libyens fald. Med overvindelsen af Gadaffis styre blev der løsladt 600 al-Qaida fanger og i Ægypten blæser de nye revolutionære vinde også. Det muslimske broderskab er ved at sætte sig tungt på magten og er ved at ophæve fredstraktaten med Israel.

    Den amerikanske økonomi skulle undergraves med cyber-kriminalitet. Så vidt det ser ud til er det ikke sket med cyberkriminalitet, men ser mere ud som et insiderjob udført af den amerikanske præsident Barrack Hussein Obama, da man må sige at den amerikanske økonomi er i knæ.
    Med stigende oliepriser grundet oprør og krig i Mellemøsten vil et angreb på olielinierne kunne sende den vestlige verden ud i en dyb afgrund, hvor vores samfund ikke vil virke som normalt og derfor yderligere vil være sårbare overfor al-Qaida angreb.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 6. oktober 2012 @ 22:56

  31. @ Agricola et al.

    Man kan også benævne kategorierne:

    1. Skam-kulturen (os i fortiden, de ikke-vestlige kulturer i nutiden)
    2. Skyld-kulturen (os)
    3. Ansvars-kulturen (os i fremtiden)

    Der mangler en deling mere: Øst og Vest. Fjernøsten er ikke så skarpt inddelt i epoker, som vi er, men er mere flydende (Yin). Kønnene er også mere flydende (Yin). Østen er mere feminin og oprindelig end Vesten (Yin). Østen har ingen fader-religion, men er mere flydende, religiøsst verdensbillede (Yin).

    Vesten er mere maskulin og mere fragmentarisk (Yang). I Vesten findes fader-religionerne (Islam, Jødedommen, Kristendommen). Kønnene er mere markerede. O. s. v.

    Det er tydeligt, at i dag nærmer vore kulturer sig Østen med mindre signifikant kønsopdeling, og fravalg af faderreligionen. Det er en del af udviklingen henimod den tredje fase, som vi har udsigt til, og som Danmark er nærmest: Den spirituelle ansvarskultur.

    Selve idéen om, at kulturerne (mennesketyperne) inkluderer hinanden er helt rigtig. Sådan virker al udvikling, uanset hvorhen man ser. Menneskets hjerne er således inddelt i tre primære dele: Krybdyrs-, pattedyrs-, og menneskehjernen (pandelappen). Ligesom vi består af alle livets tidligere trin, mitokondrier, celler, o. s. v.

    Agricola – læs bogen “The Spiritual Imperative”. Forfatter: Lawrence Taub. Intetsteds står disse forhold bedre beskrevet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. oktober 2012 @ 00:08

  32. Lyder spændende, Carsten Nielsen. At “Det Arabiske Forår” er en islamisk revolution, er jo nok gået op for alle her. At den var forudset så meget tidligere er særdeles interessant.

    Den er også forudset i bogen “The Spiritual Imperative” endnu tidligere (1995).

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. oktober 2012 @ 00:10

  33. Trafikuheld er ikke nogen joke uanset religion eller hudfarve.

    Det værste, jeg har været udsat for, var gemalen og mit første visit i Canada. På en bakketop efter en udflugt i de grønne, blev vi stoppet af det ridende politi. Seks mennesker omkom i et frontalt sammenstød. Jeg kunne se noget, som jeg ikke har lyst til at huske.

    Hvert menneskeliv tabt i trafikken er tragisk uanset vedkommendes herkomst. Og hvis nogen har en mig, mig og mig attitude i trafikken, er det udtryk for, at vedkommende gik glip af en tur over knæet som lille.

    Kommentar by Janutte — 7. oktober 2012 @ 03:27

  34. Det handler om to simple ting: Vi er vantro og følger de mennskeskabte og vantro love. Herrerottefolket gør ikke! Og værst af alt har de gennemsnitsIQer under 90, så derfor begår de jo kriminalitet en masse.

    Agricola

    Model 3 lyder jo som de radigenosuicidigales selvbillede!

    Carsten Nielsen

    Yderst interessant læsning!

    Kommentar by A.R. (anonym) — 7. oktober 2012 @ 06:54

  35. Så længe de kun kører hinanden ned og slår hinanden ihjel, ingen alarm herfra. Problemet er at de kører ude blandt almindelige mennesker, der bliver udsat for fare.
    Jeg tror aldrig danskerne for alvor vågner op og ser de alvorlige konsekvenser af specielt muslimsk indvandring. Nu vil en del, måske en stor del, frelse den islamiske verden(op til nogle få millioner) og en lille del af dets fødeoverskud, så må Danmark selvsagt betale prisen.
    Tænk bare på hvor mange konsekvenser det har og vil have. Det her er bare en lille del af det.
    Og det bliver ikke bedre i de næste mange år. De er håbløst bagud civilisationsmæssigt og udviklingsmæssigt, og det vil tage dem hvis ikke århundreder så årtier, før de kommer op på samme vestlige udviklingsstadie.
    Mest af alt fordi de og deres familie ikke vil, ikke fordi de ikke kan. Hvor der er vilje er der vej.

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. oktober 2012 @ 09:47

  36. Det er ikke blot det, at han kører sådan. Det er slemt nok. Han er oven i købet helt åben omkring sin ugerning. Nærmest stolt. Han skider helt åbent på vort samfund – med et stort smil på læben. Sætter en stor lort på Danmark og danskere. Mange gør det.

    Flere eksempler på mennesker der skider på Danmark:

    ”Skat på Fyn har valgt at gå videre til Center for Menneskehandel, efter at en landsdækkende kontrolaktion natten til fredag afslørede elendige forhold i et fynsk bageri, skriver Fyens Stiftstidende.
    Under kontrolaktionen, der blev gennemført i samarbejde med politiet og en række andre myndigheder, var bageriet rømmet, da man kom ind. Men brødet var stadig varmt, og bollerne stod til hævning.
    Ved nærmere granskning fandt Skat efterfølgende en mand, der havde gemt sig på loftet over bageriet. Han har i en længere periode boet i en hule af papkasser. I det daglige levede han af brød fra bageriet og 200 kroner, som han fik for at arbejde fra klokken to om natten til klokken otte næste morgen.

    (…)

    Ved aktionen natten til fredag besøgte Skat på Fyn fem bagerier. To af dem var ok, mens der blev truffet to kontanthjælpsmodtagere og en på dagpenge på to andre bagerier. Dertil kommer aktionen mod bageriet, der havde de to afghanere ansat.” (Odense 2012)

    H t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58297139:skat-fandt-mand-i-papkassehule-på-fyn.html?forside

    Kommentar by Liva — 7. oktober 2012 @ 09:52

  37. 33

    “Trafikuheld”

    Det er vist ikke helt uheld, når der køres beskidt med vilje..

    Kommentar by Liva — 7. oktober 2012 @ 10:04

  38. Det er resultatet af degenerering, de mest simple og fornuftige ting kan virke tåbelige i en degenereret hjerne.

    Macster

    Kommentar by Macster — 7. oktober 2012 @ 10:07

  39. Jeg køber ikke degenereret hjerne. Jeg køber til gengæld gerne understimuleret og dårligt trænet hjerne. Forkerte tanker og dårlig
    stimulation igennem mange år skaber psykopater og afvigende primært drenge og mænd. Resultat af en syg kultur og syg opvækst, og syg omgangskreds.
    Sagt på en anden måde, der var/er håb hvis de og deres familie selv vil. Ellers er der intet håb.

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. oktober 2012 @ 10:19

  40. Sjovt nok er der utroligt mange som kører over for rødt, overhaler op af bakke, kører indenom i nødsporet. Da der stadig er flere danskere der kører bil i Danmark, så sådan rent statetetisk vil der være flere Danskere der kører over for rødt, Jeg er blevet torpederet af en bilist der kørte over for rødt, føreren af bilen var en midalderen kvinde med rødt hår. Muslimer er vel som alle andre og har for travlt i trafikken. Lad den der er fuldstændig ren kaste den første sten.

    Kommentar by Michael Larsen — 7. oktober 2012 @ 11:13

  41. Nu taler vi om en meget bestemt gruppe, nemlig primært unge arabere Michael Larsen. De mest dominerende i samfundet, er også de mest dominerende i trafikken. Trafikken afspejler meget godt samfundet, ift opførsel og forståelse for ens medmennesker.
    Du kan jo selv med egne øjne tage ud i det danske land, og se for dig selv hvilke primært unge der kører værst, hvem der har lavest forståelse og respekt for andre end dem selv. Så kan du måske komme tilbage til virkeligheden.

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. oktober 2012 @ 11:34

  42. Ayub Sedigh burde standses af folk med forstand på den slags.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 7. oktober 2012 @ 12:10

  43. en småkriminel indvandrer i en sort bmw… det kan godt være nogle danskere har mange fordomme om indvandrere, men man behøver sjældent lede særlig længe for at finde en indvandrer der vil bekræfte dem.

    Kommentar by per — 7. oktober 2012 @ 12:44

  44. Kan vi ikke bare spaarke skadedyrene ud af vores land? Muhammedanernes religion er en vejledning i at slå ikke muslimer ihjel. Hvorfor skal vi huse disse barbarer? Og hvorfor forsvarer vi os ikke mod deres indtrængen på dansk jord?
    Hvad fanden er der galt med os? Er det virkelig bekvemmeligheden, der luller os i søvn, så ingen ser hvor dødelig fare islam er?

    Kommentar by Nielsen — 7. oktober 2012 @ 16:24

  45. @44 Nielsen:
    Enig; Ud med lortet – Vi har ingen pligt til at huse dem.

    Kommentar by Agricola — 7. oktober 2012 @ 18:06

  46. Se dig for, når du går over for grønt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Det har været nødvendigt i mange år

    Kommentar by tavsen — 7. oktober 2012 @ 18:34

  47. @44

    Shh… du skulle næppe vække masserne mens de lapper i sig af husalterets hjernedøde underholdning !

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 7. oktober 2012 @ 19:21

  48. Hold da kæft en narrøv. Han er en af dem der kommer til at pløje ind i en flok der står ved et bus stoppested. Det er kun et spørglsmål om tid. Man skulle finde ud af hvor hans familie bor, tage på besøg med en motorsav som man svinger ferbrilsk rundt i luften. Rammer man hans mor eller søster er det deres ejen skyld, de kunne jo bare dukke sig.

    Kommentar by mark — 7. oktober 2012 @ 19:33

  49. Endnu en vantro

    GennemsnitsIQer under 90 og tusinder års af indavl! Hvad tror du lige selv der kommer ud af det?! Med indavlsrater fra 10-80% i muslimske lande og regioner i de forskellige lande, lagt oveni en naturbestemt IQ.

    Du burde prøve at søge på noget af følgende:

    Prevalence of consanguinity/mental retardation/ilnesses/(low) IQ in muslim countries (nævn selv land)/ The Middle East/North Africa/in muslim communities/populations in Europe/USA etc.!

    Mark

    Jeg bruger selv sammenligningen med at man jo er syg i hovedet, hvis man tager et skydevåben og går ned på en gade og skyder løs. For hvis bare man ikke rammer/skader nogen fysisk set, så er der jo ingen problemer!!!!!

    Kommentar by A.R. (anonym) — 8. oktober 2012 @ 05:29

  50. Pissst – drop de biologiske argumenter, hvis I vil have en anden udlændingepolitik. Der er ikke fremtid i dem, og de kommer aldrig til at blive ophøjet til kriterier. De sværter bare vores bestræbelser.

    Og med en vis ret. Vi aner ikke noget om, hvad IK (eller IQ) reelt udspringer af. Jøder og arabere er samme folkeslag, og vi tillægger dem helt forskellige intelligensmæssige egenskaber. Det indikerer, at biologi ikke er den faktor, vi ophøjer den til at være i denne sammenhæng.

    Så lad det ligge! Vi kommer aldrig til at stemple nogle “racer” som “underlødige” og derfor “uønskede”.

    Det kan I vel ved nærmere eftertanke godt se! ikke?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. oktober 2012 @ 09:06

  51. @Morten

    Du ved vidst ikke helt hvad du snakker om.

    Jøder og arabere er IKKE samme folkeslag. Og der er IQ forskelle mellem arabere og askhenazi jøder, og den bedste videnskabelige forklaring tyder på at der er en genetisk komponent involveret. Askhenazi jøder adskiller sig netop ved at være opblandet med europæere.

    Selv om vi ikke kender de præcise gener der styrer intelligens udviklingen, så kan vi alligevel med overvejende sandsynlighed fastslå at intelligensen er delvist genetisk forårsaget.

    Jeg er sådan set ligeglad med om biologiske argumenter “sværter vore bestræbelser”. På længere sigt er det vigtigere at have viden. Mangel på viden og bevidst manipulation er netop skyld i at multikulturen har slået rod i vesten.

    Og jeg er ikke enig med dig i at der ikke er fremtid i biologiske argumenter. Det kommer da an på hvilket tidsperspektiv man anlægger.

    Kommentar by Jannik — 8. oktober 2012 @ 23:02

  52. Jeg er enig i, at det ikke skal være tabu. Det, jeg udtrykkeligt siger er: Vi kan ikke anvende intelligens som kriterium. Vi kan derimod opstille andre kriterier, hvis forudsætning er et mindstemål af intelligens.

    Der er rimeligvis noget om, at jøder er blandet op med europæere. Opblandingen må så specielt have fundet sted, inden den racistiske strømning indenfor jødedommen, der ledte til, at “Det Udvalgte Folk” blev opfattet som en hellig race. – Som man følgeligen ikke kunne konvertere til. Hvorfor den mosaiske tro ophørte med at være missionerende. Men det er altså meget længe siden!

    Dog, som sædvanlig, fristes man til at sige, kunne en “shiksa” godt tolereres i fællesskabet, hvis hun var sammen med en jødisk mand. Men det vidste vi godt, for sådan fungerer den kulturkreds, som jøder og muslimer hører til.

    Muslimer blander sig også med europæere, men – helt som i tilfældet jøder – kun derved, at de besvangrer europæiske kvinder. Det opleves som en triumf for dem, mens det er en ydmygelse for dem og en besudling af deres ære og blod, hvis en europæer besvangrer een af “deres” kvinder. Som vi alle ved.

    Det er svært at se, hvordan europæere, subsidiært europæiske kvinder, skulle have løftet jødisk intelligens op til et meget højt niveau, hvis deres eget, semittiske udgangspunkt var lavt. Dels er jøderne næppe 50 % europæere (eller mener du det?) og dels skulle deres intelligensniveau da kun være et kompromis mellem europæisk og oprindeligt semittisk, hvis alt beroede på biologi.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2012 @ 00:23

  53. Står også at hans religiøse tilhørsforhold er Al-Qaeda på hans facebook profil.. men den indstilling og respekt for de efterladte efter 911 skulle han måske overveje om han vil være i vesten..

    Kommentar by . — 9. oktober 2012 @ 00:25

  54. Morten

    Her er lidt konkrete tal fra den naturgivne virkelighed og lidt over 100 år med intelligenstest. Så hvis det volder dig nogle problemer, så er du på skideren ud i al evighed, for naturen er hvad naturen nu en gang er, og det kan det usle og ynkelige menneskekryb ikke gøre en skid ved!

    Askenazijøder: GennemsnitsIQer på 115-117.

    Østasiater: GennemsnitsIQer på 105.

    Hvide europæere og efterkommere deraf, dvs. også USA/Canada/Australien/New Zealand/Sydafrika: GennemsnitsIQer på ca.100.

    Hispanics: GennemsnitsIQer ca. 90.

    Muslimske lande/lande syd og sydøst for Middelhavet: GennemsnitsIQer under 90 og ned i 70’erne.

    Lande syd for Sahara: Med få undtagelser har de alle gennemsnitsIQer fra 70 og nedefter, dvs. de er de facto retarderede. Hvilket jo selvfølgelig er den eneste logiske forklaring på, at 16% af sorte amerikanere er retarderede. Det er 8 gange så meget som de 2% retarderede der er iblandt hvide!!!!!
    I USA er gennemsnitIQen for sorte 85.

    Aboriginals: GennemsnitsIQer på 62.

    Maorier: GennemsnitsIQer på 90.

    Inuitter og nordamerikanske indianere: GennemsnitIQer på ca. 95.

    Og disse tal er jo biologiske og genetiske faktorer, så aben vil jo altid flytte med, for INGEN kan løbe fra deres biologiske og genetiske sammensætning. Så ligegyldigt hvor man bor, eller er adopteret, så er der intet man kan gøre ved tingene, ud over at acceptere naturen som den er.

    Biologiske argumenter! Er der ikke noget med at Thilo Sarrazin, som jo er takfiri-socialdemokrat, har ytret sådanne ting. Og en anden tysk politiker, som jeg dog ikke lige husker navnet på, foreslog for et par år siden, at man skulle intelligensteste asylansøgere/indvandrere. Dét blev han så vidt jeg ved også slagtet for at sige! Ellers så har vi jo folkeskolelærersocialisten Karina “Mange muslimske børn/unge er mindre begavede” Dehnhardt Lorentzen og højst sandsynligt også mange DFpolitikere og deres ligesindede i andre lande, som udmærket ved hvordan tingene hænger sammen.
    Og grundet lavIQivasionen af Vesten, vil flere og flere jo efterhånden få øjnene op for disse “vedderstyggeelige” ting, som kun gennemført onde umennesker som undertegnede og ligesindede har tilegnet sig viden om!,

    Men der er jo en god gammeldags ting som almindelig sund fornuft, hvor man ser efter mønstre og sammenhænge. Såsom IQ i sammenhæng med uddannelse (prøv at søge på funktionelle analfabeter!!!!!), kriminalitet, sundhed og alle målbare parametre.

    Jeg bruger selv en meget simpel og logisk forklaring på IQ, som lyder som følgende: “Jo højere IQ, jo større selvopretholdelsesdrift!” Dvs. man klarer sig selv og man klarer sig godt, så man ikke skal lægge andre og samfundet til byrde! Mere enkelt og snusfornuftigt kan jeg ikke gøre det end det!

    Kommentar by A.R. (anonym) — 9. oktober 2012 @ 06:27

  55. @54 A.R.:
    Intelligens-vinklen forklarer en del, men IQ kan ikke bruges som eneste målestok for mennesker. Jeg vil hellere møde en kærlig mongol end en intelligent person med onde hensigter.
    Det er på tide, vi bruger vor intelligens til at løse indvandrerproblemet. Brugt rigtigt må intelligens kunne udmanøvrere vold og høj fødselsrate

    Kommentar by Agricola — 9. oktober 2012 @ 07:39

  56. Tak, Agricola – glimrende pointer.

    @ A. R.

    Jeg synes, der er en del inkonsekvens og ulogik i det, du siger – dels er det ikke de folkeslag med den lave IK, der er mest systemafhængige og hjælpeløse på individplan. Det er os.

    Dels er den omstændighed, at vores organisationsgrad gør os i stand til at overleve i større antal, end førhen, rent faktisk af helt ny dato. Var vi så ikke intelligente før?

    Og endelig står askenazi-jøders intelligensscore stadig og blinker som uforklaret. Hvordan kan vi have løftet deres score op over vores egen, når det semittiske udgangspunkt (og det er du vel trods alt enig i) er mindre intelligens, målt på IK?

    Hvis Europa har løftet jøderne over sig selv – hvorfor skulle det så ikke gå ligeledes, når danske kvinder føder muslimske mænd børn? Man kunne næsten argumentere positivt racehygiejnisk ud fra dine tal og konklusioner.

    Tallene er fine til orientering og konsekvensberegning, hvis de angiver tendenser – og NÅR de angiver tendenser. For vi ved jo reelt ikke endnu, hvad der kommer ud af konstellationen danske kvinder/muslimske mænd. Så vidt jeg ved, klarer en del af disse blandingsbørn sig udmærket. Jeg er sikker på, du selv kender mange af dem fra TV, aviser, blogs, og fra erhvervslivet.

    Jeg mener, at da jøderne kom hertil, hørte de til i kategori med nutidens muslimer. De var handelsfolk, fordi de naturligvis ikke kunne få plads i den primære sektor, landbruget, og i starten foragtedes de som “kræmmere” i middeladerens krigerdyrkende epoke. Siden opsteg de, sammen med købmænd generelt, til mere værdighed. Nu indtog deres børn akademierne, for det var naturligt, at købmandsbørn gjorde det, hvis de ikke netop skulle føre forretningen videre.

    Stillet over for et intellektuelt krav, udviklede deres “software” – intelligensen – sig betydeligt. Fordi potentialet i forvejen ligger gemt i den “hardware”, mennesket er udstyret med, og som ikke har forandret sig gennem min. 40.000 år.

    En person, der hver dag ganger trecifrede tal med hinanden, og løser systematiske opgaver, vil også blive mere ferm. Hans bevidsthed vil gå fra hænderne til hovedet.

    Og fermhed har noget med intelligens at gøre. Derfor ser vi så mange intelligente, men ukloge mennesker omkring os.

    HVIS det er “softwaren”, der halter, er problemet funktionelt og kan løses gennem stimulation. HVIS det er “hardwaren”, den er gal med, er problemet strukturelt, og kan IKKE løses. Men der kan kompenseres for det på forskellig vis, eftersom en mindrebegavet person godt kan have andre, væsentlige menneskelige egenskaber.

    Men lad os nu bare indse, at vi ikke ved ret meget om intelligens, og om hvorvidt det nu også er alt, hvad der er relevant, vi har en målestok for.

    – – –

    P. S. Vi kan ikke stemple nogen race som “underlødig”. Resultatet af at vælge den vej vil være kontraproduktivt: Vi vil få mere indvandring! Det er grund nok til at stoppe her

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2012 @ 14:22

  57. http://www.byen.nu/?Id=6052

    Kommentar by Peter — 9. oktober 2012 @ 14:48

  58. …”højst sandsynligt også mange DFpolitikere og deres ligesindede i andre lande, som udmærket ved hvordan tingene hænger sammen”

    Jeg er ikke fortaler for IQ argumentet, men hvis IQ *skal* være et argument, så skal det vel også med, at al sandsynlighed taler for at IQ’en hos en gennemsnitlig DF vælger vil være lavere en gennemsnittet ?

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 9. oktober 2012 @ 18:44

  59. Danskerne vågner desværre nok aldrig op, ikke foreløbig da det slet ikke længere ligger i os at kæmpe fysisk for noget og slet ikke friheden, for den er her jo – endnu – hvorfor så røre en finger. Hvorfor så gøre oprør. Det vil først begynde at vise sig den dag lovene ‘pludselig’ er blevet muslimske, når moskeer popper op – da starter det etnisk danske oprør for fædrelandet, da begynder modstandsgrupper at røre på sig igen. Så langt er vi ikke nået endnu, men ingen tvivl om vi på et eller andet tidspunkt som tingene går nu vil føle os så meget besat som folk at vi bare har fået nok af Vestagers politiske voldtægt af landet.

    Kommentar by Lars B. — 9. oktober 2012 @ 22:48

  60. Jeg er DF-vælger. Og jeg lever fint op til forestillingerne, sådan som de blev udtrykt af salig Tøger Seidenfaden, der nemlig sagde:

    Jo længerevarende en uddannelse man har – desto større sandsynlighed er der for, at man mener som jeg.

    Ja. På det punkt er jeg undtagelsesvist helt på linje med Tøger. Jeg har ingen længerevarende uddannelse bag mig, og jeg er lodret uenig med Tøger Seidenfaden – i alt andet, end netop dette udsagn.

    Jeg hører utvivlsomt til i lavintelligens-klassen i den statistik, der åbenbart findes, og efter de målemetoder, der anvendes, når man skal bestemme forskellige vælgergruppers intelligensniveau. Og det skulle altså være ganske vist, skønt de kloge akademikere har forskaffet sig deres viden, uden så meget som at ulejlige sig med at udsætte mig for en intelligenstest*.

    – – –

    *Hvorfra ved man, hvor meget mere uintelligente, vi DF-vælgere er, end andre mennesker, Nærsynet Hippie? Blot nyfigen :)

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2012 @ 22:52

  61. @ Lars B

    Vi nærmer os skam ikke noget oprør. Vi har haft det. Det blev anstiftet af unge mennesker, der følte sig trængt, og derfor tog imod den “farlige” identitet som “racister”, som visse interessenter i samfundsdebatten så elskværdigt tilbød dem. Dengang i slutningen af halvfjerserne og begyndelsen af firserne.

    De kaldte sig “KKK”ere (efter Ku Klux Klan), “Skinheads”, og “Grønjakker”. De er væk nu. De var for få og for svage og for udsatte. Og de boede stort set allesammen i satellitbyerne på den københavnske Vestegn og nedstammede fra udsanerede, mindrebemidlede københavnere på brokvartererne.

    Jeg bliver aldrig bange, når nogen peger på “folkedybet”, eller ud i tågerne, og siger “en dag har danskerne fået nok”. Så mange går rundt og fantaserer om, at en dag er der “nogen”, der gør “noget” :)

    Det er sådan, man gør, når det indre damptryk bliver for højt. Så linder man på ventilerne ved hjælp af tilfredsstillende hævn-fantasier. Desværre fuser momentummet så samme vej ud, men det er åbenbart det værd for et øjebliks husvalelse.

    Jeg bliver først vár, den dag nogen peger på sig selv og siger: Nu er målet fuldt! Nu gør jeg noget! Men det er der heller ingen, der siger. Alle betakker sig. Næ, “folkedybet” må tage affære :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2012 @ 23:08

  62. Agricola

    Det med fødselsraten har jeg skrevet om mange gange før, for det henhører under det jeg skriver om IQ og selvopretholdelsesdrift. For lavIQ (ca. 95 og ned) kvinder/piger de begynder allerede at formere sig som teenagere. Og ofte har (alle) deres børn også forskellige fædre, og det er der jo en ganske lige ud ad landevejen simpel forklaring på; For sandsynligheden for at lavIQ kvinder spreder benene når der pik i farvandet er jo ganske stor! Og beskyttelse!? Jamen det regner jo ikke!
    Mens højIQ (ca. 110 og over) kvinder/piger, de evner at kontrollere deres formering med prævention. Og at de så samtidig først begynder at få børn i trediverne, gør jo at der kan være mere end 25 års forskel imellem de førstegangsfødende. For ikke at nævne den med alderen stærkt faldende fertilitet!Så bare dette er jo katastrofalt for os her her i Vesten, især når naturen ikke længere sørger for at lavIQ menneskers afkom dør i langt højere grad end højIQ menneskers. Jep! Det er rigtigt, mennesket er skam et dyr!
    Fy! Fy! Slemme mig. sådan at acceptere dette naturgivne faktum, og så endda vove at sige det højt!
    Og når der så oveni lægges lavIQinvasionen, så ved vi hvad der venter os. For deri ligger alle ovennævnte kriterier jo, og når man så dertil lægger at kvinder/piger er avlsdyr/kneppedukker/husslaver uden særligt mange rettigheder, så vil der jo blive(ind)avlet på livet løs!

    Skulle vi undgå vold med højere IQ, så se dog på alle de venstreorienterede igennem dette århundrede, og deres tilbeden af kommunismen, totalitære ideologier/diktaturer og nu msulimistkultislamismen/multikulturalismen. Og se på deres evindelige brug af vold mod alle som ikke har set lyset. For jeg tvivler nu meget stærkt på at særligt mange af dem har IQer under de Ca. 110!

    Morten

    Hardwaren er naturbestemt! Og selv om man “krydser” racerne, så vil resultatet være et IQmæssigt kompromis midt imellem, med mindre forældrene er IQmæssigt ens/kompatible. Så det er jo bare ærgerligt!

    Kommentar by A.R. (anonym) — 10. oktober 2012 @ 06:03

  63. 26 @Morten

    Det er et spørgsmål om modenhed, hvilken færdselsregulering, man kan have. I de områder, hvor vores regler er sat ud af kraft, kan man være ret sikker på, at det skyldes umodenhed. For modne mennesker aftaler sig frem til regler, eller afskaffelse af regler.

    Helt rigtigt observeret. Det interessante i denne sammenhæng er, at Lars Kragh Andersen (og andre ærkeliberale) blot vil afskaffe regler, for så er de “frie”. De magter slet ikke at se nogen som helst fornuft i regler what so ever.
    Når man sammenholder det med dine ord i citattet, så bliver det jo straks lidt interessant….

    Kommentar by Kenneth Andersen — 10. oktober 2012 @ 07:25

  64. @60 Morten:

    Jeg er DF-vælger. Og jeg lever fint op til forestillingerne, sådan som de blev udtrykt af salig Tøger Seidenfaden, der nemlig sagde:

    – Jo længerevarende en uddannelse man har – desto større sandsynlighed er der for, at man mener som jeg.

    Klart, for så er man blevet hjernevasket væk fra sig selv med samme verdensbillede som ham.
    Uddannelsessystemet er mestendels en pølsefabrik, der fra barnsben hjernevasker mennesker til at være ude af sig selv og til at blive nyttige produktionsenheder for systemet. Vi har ikke brug for al den uddannelse, vi bliver bildt ind. Vi har først og fremmest brug for at hvile i vor sjæl (kerne).

    Kommentar by Agricola — 10. oktober 2012 @ 09:23

  65. @ Kenneth Andersen

    Ja. Afskaffelse af formelle regler, betyder naturligvis ikke, at der herefter ingen regler er, eller at der straks etablerer sig “fornuftige regler”. Når forældre laver regler, er det især for at sætte nogle andre regler ud af kraft. Hvis forældre nemliug abdicerer, tager andre interessenter over! Stol på det. Der er mange, der vil vore børn noget – og det er meget tit ikke noget godt, de vil dem.

    @ A. R. Du nægter stadig at forholde dig til de paradokser, jeg påpeger i dit postulat. De kulturer, som i dag kaldes “lav-IK-kulturer”, var oldtidens mest avancerede kulturer med verdens indtil da højeste organisationsgrad. En undersøgelse på det tidspunkt, ville have givet, at vi var “lavintelligente” barbarer, og nutidens “lavintelligente” var højtbegavede repræsentanter for fornemme civilisationer. Jeg beholder derfor mit standpunkt: Vi ved ikke meget om funktionel intelligens, ihvorvel vi ved noget om strukturel intelligens – eller underskud af samme jvf. Downs Syndrom.

    Vi skulle avle os dummere gennem århundrederne, siger du, i kraft af underklassens større fertilitet. Men jeg mener at have hørt, at intelligensen vurderes til at være for opadgående gennem de årtier, hvor man har brugt at måle vores intelligens. Der er noget, vi ikke véd om intelligens.

    @ Agricola

    Ja, vi kunne ikke blive mere enige om uvæsenet skoling. Skoling er en Ydrestemme, der – ganske rigtigt – fortrænger Indrestemmen, og gør mennesker uautentiske.

    Som den amerikanske forfatter, Lawrence Taub, har sagt det, så vil skolen som vi kender den, nok forsvinde i en fremtid – og et forhold som, hvem der skal være lærer og hvem, der skal være elev, vil blive afgjort i mødet!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. oktober 2012 @ 10:43

  66. @ Morten

    Jeg har ikke nogen som helst idé om hvilken IQ du måtte have. Dine indlæg er da læsbare og velskrevne, selvom vi nok ikke er enige om så meget. Jeg må dog sige at på trods af jeg har en uddannelse, kan jeg også sagtens være uenig med Tøger…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 10. oktober 2012 @ 16:23

  67. Jamen, Nærsynet Hippie, der findes skam mennesker, det ikke lykkes skolingen at spolere, men som leverer et fremragende og samfundsnyttigt produkt eller eksempel. Det er bare efter min ringe mening snarere på trods af og ikke på grund af skolingen.

    Alligevel har Tøger Seidenfaden ret – og uddannelsesmiljøet gør det også opportunt at have bestemte meninger. Een af mine venner blev venstreorienteret, fordi det er dér, de unge, fertile piger er. Han afsluttede dén eksamen sent, som gjorde ham attraktiv i pigernes øjne. Han manglede bare de rigtige holdninger – så kunne han tiltrække en ung kvinde, der kunne opfylde hans ønske om at blive far. Så nu har han øvet sig i at forsvare venstreorienterede synspunkter, så han kan bevare sin unge akademiker-kærestes beundring. Og, ja, han er blevet far i sin høje alder. Og kan sikkert forvente flere børn.

    Så nemt er det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. oktober 2012 @ 19:37

  68. Morten

    Jeg havde desværre ikke tid til at give dig et fyldestgørende svar i går, da jeg jo også lige skulle lire det sædvanlige af til Agricola!
    Så nu får du et ordentligt svar!

    Først lige en hurtig oversigt over IQfordelingen i befolkningen i et hvidt europæisk perspektiv, med mine egne tilføjelser!

    2% under 70. retarderede

    14% mellem 70-85. Sværere til lettere udviklingshæmmede.

    34% mellem 85-100. Når IQen kommer under de 95, begynder problemerne for alvor!

    34% mellem 100-110. Den bløde mellemvare!

    14% mellem 110-130. Universitets og andre længerevarende uddannelser.

    2% over 130. Dette emne kommer jeg ind på lidt senere!

    Men denne fordeling bliver jo af helt naturgivne årsager, grundet lavIQinvasionen og folkemordsbefolkningsudskiftningen her i Vesten, jo nødt til at revideres kraftigt i nedadgående retning!

    Arvelighed for IQ er 60-80%! Personligt mener jeg at det er langt mere!

    Hvad jøderne angår så er den genetiske og biologiske faktor, jo det altafgørende. Hvilket jo også er derfor så mange af dem er kommet til tops i samfundet og verden generelt set. Men jeg erindrer vist også at have læst et eller andet om at de blev forhindret via love, i at eje land/jord, så de jo kun har haft deres hjerner at gøre godt med, så de som du selv skriver, jo måtte ernære sig som forretningsdrivende, så der har jo i så tilfælde ikke været nær så meget brug for håndens arbejde, men mere for åndens, så dét skærper jo selvfølgelig også ens evner. Om jøder så kun har giftet sig med jøder, indtil op i Det 20. Århundrede, ved jeg dog ikke rigtigt noget om. Men det er vel nok tilfældet, så det betød jo at IQen blev inden for jødernes egen kulturkreds.

    Så til IQ over 130 og en meget lavpraktisk tilgang til det!
    Hvorfor ligger de tre Mentiqaskoler, Atheneskolen, Mentiqa-Nordjylland og Mentiqa-Odense i toppen af folke- og grundskolernes karaktergennemsnit? For det kan da jo umuligt have noget at gøre med at det jo er elever med IQ over 130! Så må det jo have noget med undervisningsformen og stimuleringen af dem, at gøre! INTET!!!!!
    For hvis de ikke går på sådanne skoler, eller får ekstraundervisning på deres skoler, så er sandsynligheden for at de får en uddannelse som svarer til deres IQ, ikke særlig stor.
    Prøv Giftedchildren.dk, eller lån Ole Kyed:”De intelligente børn” på biblioteket. Og læs forældrenes beskrivelser af deres børn fra fødslen af, så vil du hurtigt finde ud af at historierne er meget enslydende, ofte i en ekstrem grad. Det er dog IKKE rare historier, for at sige det meget mildt!
    Så de 2% der er født med en IQ over 130, er jo som de er. Hvordan forholder det sig så med de resterende 98%? Skal de bare knokle lidt mere og lidt hårdere så de også kan komme derop? Eller er det stimuleringen og forældrenes baggrund og i sidste ende samfundets og den hvide mands skyld, når de ikke kan uddanne sig ud over deres medfødte IQ?
    For yderligere illustration af ovennævnte så gælder disse ting, jo for alle steder hvor der en naturgiven mulighed for IQ over 130. Prøv at søge på underydere og high IQ underachievers/dropouts gifted children generelt set! Så burde dét jo også sætte visse tanker i gang!

    Trecifrede tal i hovedet! De allerfremmeste savanter/aspergere kan klare op til 3 cifre, og det kun hvis de er i besiddelse af synæstetiske evner! Søg selv for flere oplysninger derom!

    Flynneffekten kaldes det når IQen er steget igennem årene. 3 IQpoint per årti op igennem århundredet til og med ca. 1990! Eller sagt på en anden måde, så skulle vi være gået fra at være, svært udviklingshæmmede. til vores nuværende gennemsnitsIQer omkring de 100. Så den vestlige verden var åbenbart én stor kvart-, halv-, og helspasseranstalt for en små 100 års tid siden! Hvem tror på den?!

    Akademikere er de én stor flok hjernedøde flokdyr og følekællinger, som lever i deres egne små racerene Teletubbyverdener, langt, langt borte fra den gemene, urene og stinkende pøbel. Og derfra kan de så docere og dosere deres renhjertede godhed over og for os omnixenohomofobiske naziracister, som ikke ser lyset i muslimistkultislamismen/multikulturalismen.
    Så i deres racerene ghettoer og ditto privatskoler (må Atrid Krag, hvis hun bliver formand for SF, dog gerne få gennemtvungent en lov om at de også skal tage lavIQkulturberigere derind!) er de jo langt fra den virkelige verdens virkelighed! Det har dog været allerhelvedes morsomt at følge med i skoledebatten i Hafniabad, de sidste par måneder, og se hvordan de åbne og tolerante forældre, nu også skal udsætte deres egne små prinser og prinsesser for det de udsætter andre for! Og Gud hvor jeg dog fryder mig over det!

    Jeg håber at det er nogenlunde dækkende og uddybende!

    Kommentar by A.R. (anonym) — 11. oktober 2012 @ 06:28

RSS feed for comments on this post.