30. december 2006

Joseph Harker i The Guardian: “As a black man… I cannot be racist”

Fra The Guardian [via Hodja]. Joseph Harker giver en opvisning i den anti-racistiske ideologis logiske mangler – Of course all white people are racist.

As a black man, I admit I am bound to suffer from prejudices of my own. I cannot be racist, however, because in the global order I do not belong to the dominant group. If I were to mistreat a white person, no matter how low in social status, the weight of this country’s white power structure would come down against me. As Stephen Lawrence’s parents found, this force does not come to the aid of black people.”

Oploadet Kl. 13:14 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer
Arkiveret under:

8 Comments »

  1. Smukt, og illustrerer smukt den noget løjerlige opfattelse af R-begrebet, som folk som e.g. Thøger og vores allesammens Allan gør sig til talsmænd for; At racismebekæmpelsesmekanismer i virkeligheden er udlignings-værktøjer til at udflade forudopfattede uligheder i samfundet, som kun tilkommer specificerede grupper af undertrykte individer.

    Gad vide om de her mennesker overhovedet nedlader sig til at LÆSE dokumenter som eksempelvis den Europæiske Menneskerettighedserklæring?

    Kommentar by DaLi — 30. december 2006 @ 14:24

  2. England er vel det mest klokkeklare eksempel på kulturel relativisme og politisk korrekthed.

    En pige der ryger i fængsel for at ikke ville være i en gruppe med folk der knap behersker Engelsk, en mand der får et halvt år for at i fuldskab råbe “go home” uden for en moske.
    Er en sort mand nogensinde blevet dømt for at råbe “white bastard” osv.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 30. december 2006 @ 14:27

  3. … Og en skole der ikke tør bortvise en 12-årig Pakistansk dreng for at have gennemtævet en yngre hvid dreng og overdænget ham med skældsord som “white bastard”,”filthy english” og “dirty christian” …

    … af frygt for at skolen skal stemples som … wait for it … RACISTISK !

    Skal man grine eller græde ?

    Kommentar by DaLi — 30. december 2006 @ 14:48

  4. Havde en samtale med en sort herre for et par år siden, om netop racisme i Danmark. Mens vi taler passerer et ca. 50-årigt kvindemenneske forbi, og min samtalepartner følger hende med øjnene, mens han kommenterer: “She’s jewish, yes, definetely jewish”!

    Jeg spørger undrende, hvordan han ved det?

    “Look at the little curls, her very tiny curls”!

    Jeg måtte temmeligt uhøfligt kommentere: “Oh..RUBBISH”!

    Dengang ville jeg benævne det dumhed fra den herres side, men idag så ville det være racisme!

    Jeg kluklér lidt ved tanken om hans egne “tiny curls”…
    but HE certainly “no jewish” ;-)

    Spøg til side!

    “I cannot be racist, however, because in the global order I do not belong to the dominant group.”
    Irriterende, hvorledes denne påpegning af tilhørsforhold til den “dominerede” gruppe fremstår som nærmest uigenkaldeligt, matematisk bevisende den “umulige” racisme fra mindretal.

    Offerrollen dyrkes meget bevidst og kan, som man kender det andre steder fra, også herhjemme i Danmark, fratage en mand som ham for ansvar, hvis han opfører sig som et svin. Frikort til racisme = “jeg tilhører minoritéten”!

    På tide, at den slags “mer ret” til “mindretal” manes i jorden. LIGE RET, hverken mere eller mindre!

    “If I were to mistreat a white person, no matter how low in social status, the weight of this country’s white power structure would come down against me. As Stephen Lawrence’s parents found, this force does not come to the aid of black people.”

    Social status kunne også have fritaget ham for ansvar for racistisk opførsel, hvis det ikke lige var, fordi han selv tilhørte den “dominerede” gruppe af sorte. Det KAN være hans egen dumhed, såvel som noget han observerer hos andre!

    Heldigvis er der ikke de samme faste skel mellem hvide og sorte i USA, som tilbage i tiden, selvom det selvfølgeligt ændrer sig langsomt og ikke kan udryddes fuldstændigt.
    F.eks. husker jeg, at Kim har haft en post om sanger Harry Belafonte, der skulle have beskyldt et sort White House Staff member for at, vist nok, have et hvidt hjerte, fordi vedkommende arbejdede for George Bush, muligvis den ældre. Jeg tror iøvrigt, at han ovenikøbet undskyldte bagefter?

    Samme problem har vi set i forbindelse med f.eks. Nazer Khader i Danmark, der både udnævnes til forræder, ikke “rigtig” muslim, en mand med “et hvidt hjerte” og lignende.
    Politisk uenighed accepteres ikke blandt visse af de “forrådte”, som tilsyneladende ikke selv kan finde ud af, at de IKKE er en homogén gruppe.
    Khader og familie lever med politibeskyttelse, så vidt jeg ved, overvejende pga trusler fra medmuslimer.

    Apropos Nazer Khader. Jeg vil godt lige indsparke en velfortjent hyldest til Nazer Khader her ved slutningen af det forgangne og uforglemmelige Mohammedår!

    Hatten af for en mand, der har vist sit demokratiske og sekulære sindelag og stået fast, last og brast med statsminister og udenrigsminister m.fl., det danske samfund og folk i en svær og truende situation.

    Det mod han har vist er ikke enhver beskåret! Og jeg TROR desværre også, at han ikke bare betaler en høj pris her i landet for sit mod, men også på steder i MØ, hvor han og hans familie ellers har færdedes!

    Han længe leve :-)

    Kommentar by Marianne — 30. december 2006 @ 16:11

  5. Hudfarvebegrundet racisme = Ondskab og/eller idioti

    Anti-islamisme = Sund fornuft og/eller selvforsvar

    Kommentar by Lama Q — 30. december 2006 @ 16:28

  6. Mon ikke Joseph Harker’s idiotiske insisteren på at kun hvide kan være racister og iøvrigt ikke kan være andet, skyldes at han netop selv er……RACIST!

    Han er et fantastisk godt eksempel på hvordan venstrefløjens såkaldte “anti-racisme” i virkeligheden er en slet skjult ny form for racisme/fascisme.

    Den anti-hvide racisme går således ofte hånd i hånd med den antisemitiske racisme, oftest støttet af en ondartet marcherende islamofascisme, som igen støttes af en rabiat venstrefløj, bestående af antikulturelle oikofober og historieløse pseudointellektuelle!

    Kommentar by Mackety — 30. december 2006 @ 18:32

  7. Det var en sjov artikel. Meget underholdende hans sidste kommentar, Nogle af mine bedste venner er hvide. Nogle af mine bedste venner er sorte er som bekendt en standardvending for skyldfyldte hvide her i USA. Dog har jeg aldrig hoert nogen komme med den i Tennessee. Her er interessen for de sorte lig nul, og selvom lovmaessig adskillelse af farverne er ophoert lever folk de facto segregeret. De moedes for det meste kun i krimaliteten. Droemmen om at mennesket uanset farve, og navnligt de kulturmoenstre som kendetegner vores farver, kan leve sammen vil aldrig gaa i opfyldelse. Harpers artikel er en erkendelse af dette, uden at det dog er gaaet op for ham hvad han har skrevet.

    Kommentar by Dansker i USA — 30. december 2006 @ 19:16

  8. “Han er et fantastisk godt eksempel på hvordan venstrefløjens såkaldte “anti-racisme” i virkeligheden er en slet skjult ny form for racisme/fascisme.”

    Og deres kamp mod fremmedhad en ny form had, politisk korrekthad, de hader Pia Kjærsgaard mere end Pia Kjærsgaard hader nogen.
    Ja og deres intolerance, den er også svær at måle sig med.
    De er drevet af følelser, den smule fornuft de har er kun vedhæng til deres altoverskyggende kaotiske følelsesliv :)

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 30. december 2006 @ 20:12

RSS feed for comments on this post.