25. oktober 2012

Kriminalforsorgen: “Over 60 procent i de københavnske fængsler havde i 2011 udenlandsk baggrund.”

Rød blok har masse af forslag og initiativer der kan afhjælpe presset på fængslerne. De vil eksempelvis lade dømte afsone i hjemmet, og så vil de bruge flere skattekroner på fængselspladser. Det eneste de ikke ikke overvejer seriøst er sådan set at udvise kriminelle eller intensivere grænsekontrollen. Fra Den Korte Avis – Danskere er nu i mindretal i de københavnske fængsler.

“Kim Østerbye, formanden for Fængselsforbundet, er glad for de 100 pladser, men siger, at det er i underkanten i forhold til behovet. Presset på fængslerne er så stort, at det er vurderingen, at der om få år i 2016 er behov for 450 nye pladser. …

En af grundende til det store pres på fængslerne er de mange fange med udenlandsk baggrund. Det drejer sig især om udlændinge uden tilknytning til Danmark. Desuden er en voksende del indvandrere og efterkommere, der bor i Danmark. …

Danskere, der sidder i fængsel i København, oplever nu at være i mindretal. Det viser tal fra Kriminalforsorgen.

Over 60 procent i de københavnske fængsler havde i 2011 udenlandsk baggrund. Cirka 20 procent var indvandrere og 11 procent efterkommere. Næsten 30 procent var udlændinge uden tilknytning til Danmark.

Men der er også en høj andel af folk med udenlandsk baggrund i fængsler og arresthuse i det øvrige Danmark. Set under ét drejer det sig om cirka 40 procent af de indsatte. … Der er mange østeuropæere blandt de indsatte. Rumænerne topper, efterfulgt af mænd fra Litauen og Polen.”

Oploadet Kl. 16:21 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41854/trackback

17 kommentarer »

  1. Så er spørgsmålene:

    1) Kan Bødskov tænke selv og komme til en konklusion om hvad der bør gøres?
    2) Må Bødskov tænke selv og implementere en holdbar løsning?

    Skal vi gætte på at der under alle omstændigheder intet sker som vil ændre situationen til Danskernes fordel?

    Kommentar by Sigwar — 25. oktober 2012 @ 17:31

  2. Jeg er en gammel mand, der har set mere end nok. Så jeg åbner helst ikke for tv’et. For et år siden fik jeg fiberbredbånd og tv gennem samme glastråd. Jeg valgte det allermindste. DR med påtvunget krølfedt, løgn og latin og TV2 med supplerende løgn og latin.

    Og jeg ser ikke det ikke. Det døgnet rundt spredte evangelium – jeg slukker for det! Undtaget en ligegyldig gratis kanal 9, der nærmest i døgndrift bringer kriminalreportager fra gadekrigen ”road war” i USA og UK. – Og det er interessant:

    I UK er mindst 50 % af tilfældene knyttet til brune og sorte, og i USA er næsten 90 % knyttet til sorte – og resten til brune.

    Hvor er det da godt, at vi i demokratiets hellige navn har sørget for, at halvdelen af indbyggerne i Danmark om 30 – 40 år er brune eller sorte.

    Kommentar by Svend — 25. oktober 2012 @ 17:52

  3. Tag dna test af svinene og smid dem ud af landet, indfør dødssttraf for fornyet indrejse.

    Kommentar by Nielsen — 25. oktober 2012 @ 17:54

  4. Er blå blok bedre???

    Vil de hævde vores grænser og udvise kriminelle udlændinge???

    I så fald har jeg ikke hørt dem sige det…

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 25. oktober 2012 @ 20:07

  5. @ Sigwar
    Bødskov hverken kan eller må tænke selv!
    Det bør være helt naturligt: Enten tager de østeuropæiske lande deres egne kriminelle tilbage til straf , eller også indfører vi visumtvang igen!
    Det er jo almindelig kendt at de kriminelle fra Østeuropa griner af vores naivitet!
    Endeligt må vi overrule EU. EU vil kæmpe en voldsom kamp mod visumtvang, men så må de omvendt påtvinge denne lande mod øst, at de selv tager sig af egne kriminelle!

    Kommentar by Robert R — 25. oktober 2012 @ 21:48

  6. En venstreorienteret integrationsindustri der i udgangspunktet dyrker offerrollen og ikke formår at stille krav må bære skylden. Først og fremmest. Politikere flest lytter til embedsmænd og stærke interessegrupper.

    Kommentar by Høgsbro — 26. oktober 2012 @ 00:25

  7. Svend # 2

    Godt at du indrømmer, at du er en gammel mand (halvsenil ?). For jeg tror, at du enten ser for meget kriminal TV eller fantaserer dig til et eller andet.

    Jeg har boet de sidste 14 år i USA. Og selv om jeg har set reality TV, kan jeg slet ikke nikke genkendende til dine “sorte” og “brune” mennesker som de eneste gadekriminelle. Jeg abbonerer tillige på lokalsprøjten. Her kan jeg heller ikke genkende din karaktistik af kriminalitet i USA.

    Mens jeg stadig arbejdede, havde jeg adgang til at dykke ned i EDB systemerne for både politiets og den lokale slammers oplysninger. Jeg lavede endda statistikker til politiet, ambulancetjenesten og slammeren. Her kan jeg tillige tilbagevise dine postulater.

    Måske skulle folk ikke udtale sig om andre landes forhold, hvis det bare kommer fra socialkammeratlig pressetjeneste. Lige som statsministeren er de kun fulde af fup (til tider kaldet sjusk). Se evt. tilbage til alle de luftstege og vindfrikadeller, de serverede under valgkampen.

    Kommentar by Janutte — 26. oktober 2012 @ 03:52

  8. Janutte

    Hvordan er det lige det forholder sig med black on black/white/asian/hispanic crime og alle kombinationer deraf. Eller hvis man søger på black on ….., sæt selv kriminalitetsform ind! crime statistics. Mord; der myrder de sorte løs på hinanden, vist nok omkrind 90% af alle mord. Og voldtægt, der er er det næsten kun sorte der begår dem, især mod hvide kvinder.
    Men disse ting er jo også helt logiske, i og med at sorte amerikanere har gennemsnitsIQer på 85 og 16% af dem er retarderede (8 gange så mange som blandt hvide!!!!!). Så derfor står den på kriminalitet en masse 24/7/365. For IQen er det altafgørende element her i livet, og når den når under 95, så stiger sandsynligheden for kriminalitet voldsomt.

    Og herhjemme er 70% af de indsatte/anbragte på ungdomsinstitutionerne muslimer. Der var en meget sigende kommentar fra Hr. Snusk, om det hér på Uriasposten, for han kender en der arbejder på en sådan institution, og han har fortalt ham at de msulimske indsatte har gennemsnitIQer på 70-80!
    Af de voldtægtsdømte i 2010 og 2011 udgør de halvdelen.
    Mord er vist nok omkring de 20% for deres vedkommende. Plus ALT det andet.

    Kommentar by A.R. — 26. oktober 2012 @ 06:22

  9. @ Janutte.

    Det kan være, at jeg er halvsenil, men jeg kan da stadig læse, hvad du åbenlyst ikke kan. Jeg skriver om specifikke udsendelser, og den basis de leverer for mine udsagn.

    I øvrigt: Der blev for nogle år siden skrevet en bog om kriminalitet i USA. Forfatteren var neger, og han påviste, og nu kan du så korrekse mig, hvis jeg husker forkert, at 80% af kriminaliteten blev begået af negre. Det harmonerer fint med det, den uendelige udsendelsesrække viser. De sorte er vildt overrepræsenterede.

    Kommentar by Svend — 26. oktober 2012 @ 12:06

  10. Før kunne man komme i fængsel.
    Nu bliver man smidt i abebur.

    Kommentar by XXXXX — 26. oktober 2012 @ 16:31

  11. A.R. og Svend

    Jeg bor i Sydstaterne, der hvor der i gamle dag var negerslaver. Der var engang mange flere tusinde African Americans også kaldet negre her i området end blegfisede. Nu er de kun ca. 1/3 af befolkningen. Og deres antal i forhold til andre svinder ind, idet latinoer syd fra og rige nord fra, der hellere vil svinge in golfkølle om vinteren end en sneskovl kommer i hobetal.

    Jeg kan give et par eksempler, der tilbageviser socialkammeratlig forvredent statistik og ynk over for folk fra bistandslandet, selv om kriminalitet helt sikker forekommer blandt sorte og latinoer. De eksempler er kun fra lilleput USA, hvor jeg bor langt fra storbyernes larm og spektakel.

    1) Et ungt par blev mejet ned foran den enes ikke helt billige hjem i et velhaverkvarter. Det var noget med narko. Og de var alle blegansigter. Ham med skyderen sidder bag tremmerne indtil han en dag kommer ud med fødderne først.

    2) Et velhavende par, der ellers har domicil i Atlanta er sportløst forsvundet. Deres revisor blev fundet efter at han havde skudt sig selv. Sag ellers uopklaret, men der er ingen hverken brune eller sorte mennesker indblandet.

    I rest my case.

    Hold da for f… op med at lytte til socialkammeratlig propaganda om USA. Det rimer overhovedet ikke med den verden, jeg til dagligt færdes i, selv her i det “formørkede” Sydstaterne. USA er et stort land, som kun kan sammenlignes med f.eks. EU. Ellers hold jeg til en enkelt mindre stat som f.eks. New Hampshire.

    God vind – hilsen Janutte

    Kommentar by Janutte — 26. oktober 2012 @ 16:39

  12. Hvor kriminelle er muslimer?

    Kommentar by Nielsen — 26. oktober 2012 @ 20:02

  13. Over 60 % af alle mandlige muslimer i Danmark, har haft sex i
    brusebadet! De sidste 40 procent har ikke været i spjældet endnu….

    Kommentar by Carsten Nielsen — 27. oktober 2012 @ 00:59

  14. Janutte

    Jeg lytter ikke til propaganda fra nogen sider! Jeg søger selv information, som jeg også skriver i mine søgeforslag i foregående indlæg. Og vi ved jo alle godt at Affaldspressen, IKKE bibringer os sådan information, så den må man jo selv opsøge.

    Og Svend har jo ret, da 50% af de indsatte i England også er muslimer/sorte/farvede. I Frankrig er 70% af de indsatte muslimer. I Tyskland er mit eget gæt, omkring de 50%. I Holland har næsten halvdelen af de marokkanske efterkommere været i konflikt med loven, for hunkønnet ligger det omkring 30-40%. Herhjemme har de en overrepræsentation i forhold til danskeres kriminalitetsindeks på 4 gange det. I Norge er det også 50%.
    Og Voldtægtssverige tør jeg overhovedet ikke tænke på, da alle nyere kriminalitetsrapporter om hvem der begår forbrydelserne, ALDRIG kommer til offentlighedens kendskab. Men ifølge skøn fra Affes statistikblog, bliver 80% af voldtægterne begået af gæt hvem selv?! Ellers så prøv førnævnte og bra.se, for tal og fakta. Sidstnævnte kan man selvfølgelig ikke stole på, men i mangel af bedre, så er det den eneste mulighed.

    Carsten Nielsen

    Der er jo også nogle store stygge ariske rockertyper derinde! Hæ-hæ!
    “Ups! Dér tabte jeg sæben, gider du lige samle den op for mig?!”.

    Kommentar by A.R. — 27. oktober 2012 @ 06:01

  15. Det er en god ide at få sendt kriminelle udlændinge ud af landet, så hurtigt det er muligt. Det vil virke afskrækkende på udlændinge, der overvejer at udføre kriminelle handlinger. Desuden må de mange udlændinge, der er på overførselsindkomst, af den danske stat motiveres til at rejse ud af landet.

    Kommentar by Jørgen — 27. oktober 2012 @ 15:38

  16. Nu lader det til at danskernes tænder skal betale for, at vores politikere ikke kan finde ud af at sende kriminelle udlændinge hjem til afsoning!
    En stor del af tilskuddet til tandrensninger fjernes for at vi kan få råd til at bygge nye fængsler! Det betyder at du umiddelbart kan se regeringens forfejlede udlændingepolitik når du får regningen hos tandlægen!

    Kommentar by Robert R — 27. oktober 2012 @ 16:54

  17. Endvidere vil det være fornuftigt at bevogte de danske grænser langt bedre. Det vil gøre det langt sværere for de udviste kriminelle udlændinge og for økonomiske flygtninge at komme ind i Danmark.

    Kommentar by Jørgen — 1. november 2012 @ 09:08