28. oktober 2012

Konservative top-MF’ere ville have slettet en pasus om at “nationalstaters suverænitet skal respekteres”

Artiklen har fire uger på bagen, men opridser fint problemet med De Konservative anno 2012. Fra Politiken – Landsrådsdrama gør de konservative mere EU-skeptiske.

“Det Konservative Folkeparti bliver er nu et mere EU-skeptisk parti. Det står klart, efter at det konservative landsråd i Herning har vedtaget en ny kurs, der bl.a. indebærer, at partiet ikke længere har stående i principprogrammet, at EU-forbeholdene skal afskaffes. …

Oprindelig havde partiets hovedbestyrelse vedtaget den linje, som nu blev vedtaget. Men i løbet af natten vedtog en gruppe med EU-ordfører Lene Espersen i spidsen et ændringsforslag, hvori en afskaffelse af forbeholdene alligevel indgik. …

Det EU-positive forslag er blevet til i løbet af en enkelt nat. Det skete, mens landsrådets deltagere spiste middag og holdt fest. Forslaget indeholdt, udover et opgør med forbeholdene, også at en passus om, at ‘de enkelte nationalstaters suverænitet skal respekteres’ skal slettes fra partiprogrammet.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41905/trackback

19 Comments »

  1. De konservative er overhovedet ikke konservative, men savlende ultra-liberale.

    Men selv som liberale burde de være for nationen og dens bevarelse, og imod det anti-demokratiske fallitbo EU.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 28. oktober 2012 @ 11:37

  2. Hold kæft nogle rotter…

    Kommentar by Frank P — 28. oktober 2012 @ 12:09

  3. Off topic:
    http://lokalavisen.dk/fup-og-fidus-mand-snoed-elgiganten-for-54855-kr-og-expert-for-39388-kr-/Sjaelland-Politi/20121028/artikler/310289999/1265?ref=eblister112

    “Manden blev dømt for at have kastet kaffe efter en medarbejder i Sandholmlejren 9. april sidste år.

    Den hidtil ustraffede mand er ikke sindssyg, fremgår det af en psykiatrisk erklæring, der blev fremlagt i retten. Han lider dog af posttraumatisk stresssyndrom, og derfor fandt retten det mest passende at idømme en behandlingsdom.”

    Kommentar by Kenny Starfighter — 28. oktober 2012 @ 12:21

  4. Det er faktisk ret svært at finde ud af, hvad Konservative mener om EU for øjeblikket:

    http://peterkurrild.blogs.berlingske.dk/2012/10/26/hvad-mener-de-konservative-egentlig/

    Kommentar by Den lille sorte — 28. oktober 2012 @ 12:33

  5. Det kommer aldeles bag på mig, at der i det radikal-konservative hattedameparti åbenbart er kræfter, der er EU-skeptiske (bare lidt),
    men hvor skal “staklerne” dog gå hen?

    Kommentar by Binee — 28. oktober 2012 @ 13:31

  6. Vi kan ligeså godt indse det nu. Dansk politik bliver ligesom i Sverige, med en alliance til venstre og så et eneste parti på “højrefløjen” der nødvendigvis må samle de nationalsindede.

    Balancen er brudt. Det går rivende galt.

    Kommentar by Santor — 28. oktober 2012 @ 14:51

  7. Det er rigtig svært at få øje på konservatismen i det Konservative Folkeparti!
    Konservatismen indeholder en vist mængde nationalisme på den gode måde.
    Det det konservative Folkeparti arbejder for er en langsom afvikling af nationalstaterne i Europa!

    Kommentar by Robert R — 28. oktober 2012 @ 18:25

  8. Danmark mangler et konservativt parti, der er konservativt!
    Et konservativt parti der mener at danskerne har førsteret til Danmark!
    Et konservativt parti som kæmper mod EUs planøkonomi, og EUs afnationalisering af Danmark og de europæiske lande som sådan!
    Et konservativt parti som er fast forankret i NATO og yder et passende bidrag militært!
    Et konservativt parti som mener at voksne mennesker i Danmark som hovedregel skal forsørge sig selv!
    Et konservativt parti der ikke flår ene indbyggere i skat!
    Et konservativt der gerne hjælper flygtninge, men de skal hjælpes i deres eget nærområde, det er dyrt og ineffektivt et hjælpe dem i Danmark!
    Et konservativt parti der er modstandere af adfærdsregulerende afgifter!
    Et konservativt parti som mener at man er ansvarlig overfor egne handlinger!
    Et konservativt der satser på velfærdsstatens kerneområder, uddannelse, sygdomsbehandling, ældreforsorg, politi, retvæsenet og infrastruktur!

    Kommentar by Robert R — 28. oktober 2012 @ 18:38

  9. De konservastive har jo blot skiftet skråremmen ud med koranen.

    Bag den pæne ligusterhæk, den prangende jobtitel og den smarte overbelånte bil, der gemmer der sig ganske almindelig stinkende råddenskab.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 28. oktober 2012 @ 20:09

  10. #8. Robert R.
    De kludedukker, der nu tegner Det Konservative Folkeparti, de er så langt fra at tegne noget som helst.
    De, og vi, er bedst tjente med, at de nu drejer nøglen om og siger: Tak for denne gang!!!
    Besættelsestiden var en periode, hvor de viste deres værd, men siden er det gået stejlt ned ad bakke for dem!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 28. oktober 2012 @ 20:31

  11. Det Konservative Eurokrati…

    Kommentar by Nielsen — 28. oktober 2012 @ 23:56

  12. >3 Kenny Starfighter
    Sagde du det?
    ;-)

    Kommentar by Nielsen — 29. oktober 2012 @ 00:04

  13. “Forslaget indeholdt, udover et opgør med forbeholdene, også at en passus om, at ‘de enkelte nationalstaters suverænitet skal respekteres’ skal slettes fra partiprogrammet.”

    Konservative (folkeparti?) kan tilsyneladende ikke finde ud af at respektere europæiske, demokratiske staters suverænitet, men godt respektere udemokratisk religion?

    ”Muslimerne i Odense får opbakning til planerne om at bygge en stormoske.

    Når den konservative borgmester Jan Boye (K) i dag deltager i den muslimske fredagsbøn, vil han efterfølgende drøfte planer om en stormoske i Vollsmose med bestyrelsen for Islamisk Trossamfund, skriver Fyens Stiftstidende.”

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/300381:Kirke—tro–Borgmester-stoetter-moske-i-Odense

    Kommentar by Liva — 29. oktober 2012 @ 07:52

  14. Citatet i nr. 13 stammer fra 2008

    Kommentar by Liva — 29. oktober 2012 @ 07:53

  15. Jan Boye er skabsmuslim. Det skal man være for at deltage i en muslimsk fredagsbøn. Han stod også klar med flere penge til Vollsmose efter angrebet på OUH for få måneder siden.

    Kommentar by Sigwar — 29. oktober 2012 @ 10:07

  16. Jan Boye var… så med mindre han udøver en særlig indflydelse hinsides, så…

    Kommentar by Frank P — 29. oktober 2012 @ 12:51

  17. 15

    Sigwar

    Du tænker sikkert på Anker.

    Kommentar by Liva — 30. oktober 2012 @ 06:43

  18. Apropos islam

    Dansker fyres for at have fjernet bedetæppe i sin arbejdsplads’ frokostrum. Også derfor skal politikere ikke forherlige islam.

    “Mens buschauffør Henrik Petersen og en gruppe kolleger spiste deres madpakke i det lille frokostlokale på Ålholm Plads i København, lå en eller flere muslimske kolleger på knæ på deres bedetæpper og fremsagde en bøn nogle få meter fra frokostbordet. Bønnen i frokostpausen vakte diskussion blandt de danske chauffører, og en dag tog Henrik Petersen affære. Han samlede frokoststuens bedetæpper i en bunke og afleverede dem til sin nærmeste leder.” (København 2012)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484543:Danmark–fyret-for-at-fjerne-bdetaepper

    Kommentar by Liva — 30. oktober 2012 @ 07:43

  19. Liva

    Ja – Anker og Jan – jeg roder rundt.

    Kommentar by Sigwar — 30. oktober 2012 @ 09:53

RSS feed for comments on this post.