28. oktober 2012

Aja Fog omringes og overfaldes af danske venstreradikale: “… så mærker jeg et slag i baghovedet”

Lørdag blev flere danskere chikaneret og overfaldet af danske og svenske ‘antifascister’ i forbindelse med Geert Wilders besøg i Sverige til et arrangement i regi af Tryckfrihetssällskapet. Herunder Aja Fogs beretning.

“Katrine WH, Kit Louise Strand, hendes veninde Trine og jeg ankommer med taxa til Kockums Fritid. Der er afspærringer af det svenske politi, så vi kan ikke blive kørt til døren, men må gå de sidste 200 meter.Vi kan høre demonstranterne råbe den sædvanlige smøre: “Ingen-racister-i-vores-ga-de”. Der er masser af politi, men de står ligesom uden om demoen, så vi er nødt til at gå gennem mængden for at komme ind til mødet. Og det går hurtigt helt galt: Nogle svenskere begynder at råbe ad Katrine (nærmere råbe hende ind i hovedet – de stod lige ved siden af os): “racist!”, “FlæskeDanmark”, “Skrid hjem, vi vil have grænsekrontrol for jer”. Til mig råbte de “Fede fascistiske svin”.

Katrine begynder at argumentere med dem, men det er jo fuldstændig omsonst, og ret hurtigt hiver jeg hende i ærmet og siger til hende, at hun skal droppe det, så vi kan komme gennem mængden og ind.

Og så går det meget hurtigt: Katrine og jeg bliver pludselig isoleret fra Kit og Trine, og jeg er omringet af AFA. Eller: jeg mener, det er AFA: danske mænd i tyverne, med sorte hættetrøjer og små grimme tatto´er med tegn. De er ekstremt truende – ikke bare i attituden (som er rasende, hadefuld – og bare ventende på at få lov til at slå), men også fysisk: Jeg er fuldstændig omringet af 4-5 stykker, der ikke bare afskærer mig vejen, men som hårdt skubber til mig med skulderen, så jeg er ved at komme ud af balance. Så mærker jeg et slag i baghovedet, og derefter et til – denne gang mindre hårdt, hvilket viser sig i sidste omgang at være et æg jeg får kylet i nakken.

(Aja Fog efter mødet med danske ‘antifascister’ i Malmø, 27. oktober 2012)

“Det hører med til historien, at det svenske politi – selvom de ikke kunne se selve optrinnet, for jeg stod midt i mængden – intet gjorde for at hjælpe mig eller lade mig komme forbi, selvom jeg stod med æg løbende ned ad nakken. Der skulle argumentation og en ophidset Katrine til, før jeg kom forbi og ind på Kockums.

Senere, da vi gik ud for at se, om politiet endelig havde fået lavet en korridor, så folk kunne komme ind uden at skulle løbe spidsrod, blev der kastet æg mod os, og politiet bad os gå ind igen, fordi vi “provokerede” med vores tilstedeværelse.

Efter mødet, var der en svensk journalist, der spurgte mig, om jeg selv havde provokeret før der blev kastet æg på mig (sic!)”

Oploadet Kl. 11:09 af Kim Møller — Direkte link68 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41919/trackback

68 kommentarer »

  1. Man kan ikke rigtig undlade at betænke sig om hvorvidt AFA ville være blevet opløst og trampet på – med magt. Hvis de under balladan om Ungdomshuset rent faktisk havde skubbet det infamøse toilet i hovedet på en politi-mand fra 3. sal.

    Uhyggelig tanke, men stadig værd at overveje om de havde eksisteret idag. Eller de var blevet tvunget under jorden som de rotter de er.

    Kommentar by Mike — 28. oktober 2012 @ 11:36

  2. Hvorfor var det svenske Politi til stede ved demonstrationen?

    Kommentar by Elis Mogensen — 28. oktober 2012 @ 11:49

  3. Dansk mentalitet – eller når folk stadig ikke fatter noget af hvad der foregår. Hvilket stadig gælder for 80-90 %.

    Reality-bøsse overfaldt for 3. gang. Nu bliver Overfaldsmanden, der stammer fra Algeriet, efter endt afsoning (5 mdr.) udvist af landet.

    “- Selvfølgelig er jeg da glad for, at manden blev dømt, men at han også bliver udvist af landet, virker umiddelbart lidt hårdt, synes jeg. ”

    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1853557.ece

    Kommentar by Frank P — 28. oktober 2012 @ 12:08

  4. De arbejdsskys religion er socialisme. Flolserne kalder det selv marxisme. De vil have lighed for alle. Fatter de ikke, at de kræver mere end andre?

    Kommentar by Nielsen — 28. oktober 2012 @ 12:25

  5. Hvor er de ynkelige disse anti-demokratiske fascistiske AFArter, små ynkelige mandslinge der slår på kvinder, det er moské derfor, at disse små ynkelige anti-demokratiske fascistiske AFArter kræver masseimport af ligesindet koranmandslinge, der ifølge deres volds manual koranen må og skal smadre deres ulydige kvinder og tvinge dem til at leve deres liv i en AFAsæk…øh, affaldssæk.
    Sådan nogle små ynkelige anti-demokratiske fascistiske AFArt spejlæg!

    Hvor har disse volds venner antidemokraterne fascisterne afa og jihadkrigerne meget til fælles, selv deres “argumentation” er ens, stenkast, æggekast, sko kast,lokums kast…….enfoldige latterlige ynkelige mandslinge.

    Men tiden arbejder ikke til fordel for deres “sag” nu flere muhammedaner der strømmer ind nu flere kostbare og voldelige problemer kommer der og dermed mindre velfærd, så nu mangler vi bare, at de 80% der går ind for strammere muhammed import regler også indser, at så skal krydset sættes langt væk fra venstrefløjens partier og de radigale og de afhoppede radigale LA-LA-LA-LA glade tomme kasse hoveders party.
    Disse enfoldige ynkelige kvindeoverfalds antidemokratiske fascistiske afa-mandslinge kan udtrykke deres primitive adfærd i gaderne, men ikke i stemmeboksen…..igen-igen oplever vi vensterfløjs idioterne kæmpe for en taber sag!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 28. oktober 2012 @ 12:43

  6. Forbyd mod-demonstrationer på samme tid i samme by.
    Det svenske politi skulle evt have tilladt, at mod-demosstrationen blev afholdt samtidigt med Wildersmødet i Lund eller evt dagen før eller efter i Malmø.

    Formålet med mod-demonstrationer er at intimidere og udøve vold mod andres brug af ytringsfriheden.

    Jeg ovevervejede selv at tage til Wildersmødet i Malmø, men droppede tanken pga af risikoen for, at blive overfaldet og kvæstet af AFA-typer.

    Andre tænker sikkert ligesom mig og bliver væk?

    Så de røde stormtropper virker! :(

    Kommentar by A-mad — 28. oktober 2012 @ 12:46

  7. Altså der er vel i sig selv ikke noget galt med, at en journalist stiller et spørgsmål. Dels er det en del af enhver undersøgende metode (om man er detektiv, forsker eller journalist) også at stille spørgsmål, man forventer bliver afkræftet, så man kan udelukke det. Dels kunne et citat i en artikel om begivenheder af den slags i mange tilfælde godt bruge et citat a la “Vi gjorde intet for at provokere, vi forsøgte bare at komme igennem” eller lignende. Og den udtalelse får man jo ikke nødvendigvis uden at spørge.

    Kommentar by info — 28. oktober 2012 @ 12:53

  8. –> 7 info

    Bullshit. Det er helt klart hvem aggressorerne er, maskerede venstreekstremister i flok.

    I den sammenhæng er det et hån at “spørge” = insinuere, “om man har provokeret”.

    Er det første politiet spørger et voldtægtsoffer måske “har du selv lagt lidt op til det?”

    Jo mere jeg læser om dette venstreorientere ros og deres bagmænd og apologeter i politik og presse, jo mere jeg bliver overbevist om at Sverige fortjener en Breivik eller to.

    Kommentar by Balder — 28. oktober 2012 @ 13:21

  9. @Info selvklart skal en journalist ikke stille den slags ledende spørgsmål. Men nærmere bare spørge slet og ret: Hvad skete der, og var der et tilløb til hændelsen. Og ikke spørge om hun selv var ude om det. Som udgangspunkt skal en forurettet have lov til at beskrive hændelsen, derefter kan man SÅ spørge til hændelsen. Nu har jeg ikke hørt interviewet, men jeg antager bare at det er en automatisk reaktion fra svensk presse, at man nødvendigvis selv er ude om det skulle man blive overfaldet af facister.

    Kommentar by Endnu en vantro — 28. oktober 2012 @ 13:22

  10. Hvis vi havde vel orienteret journalister ikke ikke kun enfoldige bange dhimmie sjovnalister, så ville det naturlige spørgsmål være: Var det nu igen de voldelige afa’er der ubegrundet anvendte vold, som jo er en del af deres manifest ?

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 28. oktober 2012 @ 13:42

  11. Hvis en svensk journalist lå inde med oplysninger om hvordan AFA’ere kunne få ram på “racister”, så vær ikke et sekund i tvivl. Svenske journalister er det værste rakkerpak der findes…

    Kommentar by Frank P — 28. oktober 2012 @ 13:44

  12. Om trykkefrihedsselskabers arrangementer.
    Det er en gylden regel her til lands, at politiet under politisk følsomme arrangementer sørger for med passende mandskabsopbud at holde grupper med temmeligt forskellige synspunkter forsvarligt adskilte fra hinanden. Jeg har personligt oplevet, at det forholder sig sådan. Malmø politi har derimod slet ikke vist sig opgaven voksen. Enten ville de ikke, eller også kunne de ikke forhindre, at deltagere, som var mødt op for at lytte til en tale af Geert Wilders ‘i regi af Tryckfrihetsselskapet’, måtte finde sig i at løbe spidsrod og blive forulempet korporligt, før de kunne komme i sikkerhed i Kockums Fritids bygning.

    Efter hvad jeg har fået oplyst, var politiet dog talstærkt tilstede, men at det ikke desto mindre forholdt sig påfaldende passivt, mens demonstranter udfoldede sig med åbenlyse provokationer og grove, fysiske forsøg på intimidering. De, der havde tilmeldt sig et lovligt arrangement med Geert Wilders, kunne til gengæld ikke nå frem til Kockums Fritid, uden at de først måtte bane sig vej gennem en fjendtlig forsamling af ‘antifascister’ og andre venstreekstremister.

    Det kan imidlertid ikke være politiets opgave at arrangere sig, så man i tilrettelæggelsen må få det indtryk, at korpset på forhånd har valgt side. Men jeg tager måske fejl. Malmø politis opgave er måske en anden end – upartisk at gribe ind i tide og sørge for god ro og orden, uanset hvem der er offer og hvem der er provokatør.

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 28. oktober 2012 @ 14:26

  13. Så har afa-facisterne været på banen igen. I deres kamp mod ytringsfrihed.

    Deres metoder er nøjagtig de samme, som de primitive flokdyr muslimerne.
    Kun de fejeste og mest usle mænd slår på kvinder. Og kun de aller laveste gør det i flok. Og så bagfra. Skam jer bumser.

    Som A-mad skriver bør alle moddemonstrationer forbydes i samme by. Da venstrefløjen ikke kan styrer deres primitive følelser, og demonstrerer deres modstand på en værdig måde uden vold og kasteskyts.

    Aja Fog, Katrine WH, Kit Louise Strand, og Trine. Godt gået piger.

    Kommentar by XXXXX — 28. oktober 2012 @ 14:37

  14. - 7 info
    En dansk journalist (formoder jeg) skrev på TV2′s tekst-tv blandt andet: “Enkelte demonstranter kastede æg mod bygningen, …”

    Kommentar by JensA — 28. oktober 2012 @ 14:49

  15. Man fattes ord!

    Når Svensk politi er en del af oppositionen, oven i købet på gadeplan, så er der ikke mange muligheder tilbage.

    Kommentar by Santor — 28. oktober 2012 @ 15:01

  16. -> Endnu en vantro

    Læste et interview med Wilders lavet dagen inden arrangementet på Sydsvenskan (vist nok). Her nøjedes journalisten ikke med kritiske spørgsmål, men indskød en masse tendensiøse essay-agtige kommentarer om Wilders motiver. I Sverige danner politikere, medier og forskere fælles front mod meningsafvigere.

    Kommentar by Kim Møller — 28. oktober 2012 @ 15:12

  17. Balder, jeg går da udfra,at politiet i efterforskningen af en voldtægtssag efterprøver (hvis det er muligt) om offeret er gået frivilligt med til det. Jeg har ikke erfaringer med den slags sager, men jeg kan forestille mig, at der er andre hensyn der gør, at man ikke som det første stiller spørgsmålet til offeret. I nogle sager kan det sikkert hurtigt udelukkes uden at spørge nogen, i andre kan det ikke. Men politiet ville ikke gøre deres job, hvis de ikke udelukkede den mulighed. Ellers skulle forsvareren vel nok stille det spørgsmål som det allerførste ved retssagen.

    Dermed siger jeg ikke, at den svenske journalist ikke kan være forudindtaget eller andet problematisk. Men jeg mener helt seriøst, at det spørgsmål også skulle stilles, hvis journalisten passede sit job korrekt.

    Kommentar by info — 28. oktober 2012 @ 15:23

  18. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor AFA har noget mod nazister? De har jo samme syn på andre mennesker, den eneste forskel er vel bare at nazister er tosset med militære uniformer og AFA er vilde med hætte trøjer. Begge grupper bruger vold mod anderledes tænkende. Begge grupper deler verden op i gode og onde, udfra deres egen opfattelse af de er bedre/overmennesker med en særlig sandhed. Begge grupper hader demokrati.
    Jeg hørte justitsministeren tage afstand fra EL’s støtte til AFA under spørgetiden i folketinget, mon han nu vil starte en undersøgelse og derefter opløse gruppen, for disse udemokratiske angreb er hyppigere og ofte voldeligere end de film man ser fra Irak, som EL jo har så travlt med at få undersøgt.
    Facisme/antifacisme er syge systemer som alle demokrater burde kunne tage afstand fra uden at man sakl starte sin afstandtagen med et “men”

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. oktober 2012 @ 15:54

  19. Broholm: Hvornår var det du hørte justitsministeren tage afstand fra EL’s AFA støtte. Lyder interessant!

    Kommentar by Tournesol — 28. oktober 2012 @ 16:11

  20. -> Info

    Formelt har du ret, men i konteksten giver det ikke rigtig mening. På den ene side har vi maskerede unge venstreradikale der råber truende slagord – på den anden side har vi voksne kvinder på vej til et offentligt møde. Havde den svenske journalist bragt et længere interview med ofrene, så ville det være legitimt at spørge om de på nogen måde provokerede – men intet har været nævnt i medierne om episoden, og så får det hurtige spørgsmål, en helt anden karakter. Det forhold, at gerningsmændene var moddemonstranter indikerer vel også i sig selv, at gerningsmændene søgte konfrontationen, og ofrene var helt uskyldige. Altså igen – med mindre noget tydede på det modsatte.

    Kommentar by Kim Møller — 28. oktober 2012 @ 16:18

  21. Hvordan kan “venstrefløjen” blive ved at rekruttere disse fascistiske tåber. Er lageret af idioter uudtømmeligt?

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 28. oktober 2012 @ 16:22

  22. ->18 Broholm

    Pointen er jo nok i høj grad dette med de forskellige uniformer, dvs. at en stor del af drivkraften næres af at man har en klart defineret fjende som kan motivere handlingsivrige individer til handling. Også i Danmark, hvor gammeldaws nazisme er næsten ikke-eksisterende, er det dem der driver værket for de lokale AFA’er – alle de andre de hader er bare nazister i forklædning. Det er et interessant tankeeksperiment at overveje den hypotetiske situation at der overhovedet ingen nazister eller lignende grupperinger eksisterede. Ville AFA så skulle lede efter en anden legitimering af vold og antidemokratisk chikane af modstanderes forsamlingsfrihed?

    Hykleriet og inkonsekvensen er jo ikke til at undgå at få øje på, som her hvor de udøver regulær fascistisk mødeterror mod fredelige mennesker, og ikke er blege for at kalde de andre fascister. Jeg ville gerne være en flue på væggen inde under kuplen på en AFA’er for at se hvordan dette selvbedrag kan opretholdes.

    Som du nævner er lighederne mellem dem og klassiske nazister overvældende. Skal man pege på forskelle ud over uniformer og fjerprydelse kan man sige at klassiske nationalsocialister legitimerer sig ud fra især biologi, mens neofascister som AFA og lign. legitimerer sig ud fra kønne idealer om tolerance osv. som deles af hele den pæne mainstream. Her er de klart de smarteste, hvilket man får bekræftet nærmest dagligt i den nænsomme behandling de får i MSM (hvis de overhovedet bemærkes).

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 28. oktober 2012 @ 16:29

  23. Simpelt!
    Hvornår har nogle Trykkefrihedsselskab deltager udøvet vold mod anderledes tænkende ?
    Svar: Aldrig.
    Hvornår har antidemokraterne fascisterne afa udøvet vold mod anderledes tænkende ?
    Svar: Altid.

    Så hvor dumme er lige de sjovnalister, der stiller spørgsmål til antidemokraterne fascisterne afa’s ofre, om de har provokeret.
    Alle ved, at antidemokraterne fascisterne afa ikke bliver provokeret, men altid straks begynder deres vold, når de bare ser en anderledes tænkende.

    Jeg syntes ikke engang det er synd for antidemokrati AFArterne, at 80% af befolkningen ikke støtter op om deres taber sag, og som jeg foragter dem og syntes de er små latterlige voldsmandslinge, som kun har islamist venner.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 28. oktober 2012 @ 16:32

  24. Der er ingen forskel på AFA’ernes opførsel p.t. og nazisternes i 30ernes Tyskland. Gennem forstyrrelse af den offentlige orden med vold og chikane at hindre politiske modstandere i at komme til orde. De vidste meget vel, at behersker man gaden, behersker man samfundet. Som de sang: Heut’ gehört uns die Strassen, Morgen die ganze Welt.
    Så længe de uforstyrret og uden påtale fra samfundets autoriteter kan fortsætte uvæsenet, går det jo den vej.

    Kommentar by Andreas Br. — 28. oktober 2012 @ 16:45

  25. Problemet med Sverige er, at ingen længere er klar over, at alle tænker det samme. Man må sådan set heller ikke tænke anderledes. I den forstand kan man sige, at Sverige forlængst er talbaniseret på en total måde, som Taleban brændende længe har ønsket, at det også var i Afghanistan. Nemlig, at folket ikke længere tænker over, at alle tænker ens – at ingen tænker over, at en sådan tilstand er udtryk for ensretning, og at ensretningen er et samlet udtryk for, at alle er ophørt med at tænke – så længe alle tror på, at det, man forventer at høre dem sige, er noget de selv har tænkt og mener, så længe er alt godt.

    Derfor er det en klar provokation, hvis man holder et møde i Tryckfrihetsselskapet med Geert Wilders. Derfor provokerer enhver, der deltager i mødet.
    Hvis de ikke kan lade være, må de selv tage følgerne af deres egne provokationer.

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 28. oktober 2012 @ 16:54

  26. @ Emeritus.

    Du har helt ret. Den psykiske flokmentalitet i Sverige er kimen til hele misæren. Problemet er bare at ingen rigtig har taget højde for hvad der sker når bøtten vender. Det er en gylden regel at tryk avler modtryk- og hvis den nuværende Indvandring i Sverige fortsætter så ender landet på fattiggården. Nu kan jeg ikke huske hvem der sagde at Svenskerne ville blive verdens bedste Fascister, men jeg tror desværre ikke at det er helt ved siden af. Det skal blot gå rigtig rigtig rigtig galt inden da.

    Kommentar by Mike — 28. oktober 2012 @ 17:09

  27. [...] To og tre fra neden viser en af Expoerne og Aftonbladets Oisin Cantwell, der meget godt for begge parter ikke opdagede han sad ved siden af mig, i betragning af hvad jeg skrev i går aftes (se nedenfor), og nederst Wilders’ nære medarbejder Paul Belien. Norsk TV 2 præsterede at være der i timer, ja sidde på Kockums Fritid Café & Restaurang fem meter fra Fjordman uden at opdage det (!) Det bliver de ikke glade for at høre hjemme på redaktionen i Oslo. NRK 2 har i lange tider insiteret på et interview med ham, og så kører de 570 kilometer til Malmø og sidder og stirrer ned i deres kaffekop…..(Æg, skub, slag og ukvemsord mødte medlemmer fra Trykkefrihedsselskabet bestyrelse, da de lørdag gik til møde i det svenske Trykkefrihedsselskab i Malmø, Aja Fog omringes og overfaldes af danske venstreradikale: “… så mærker jeg et slag i baghovede…). [...]

    Pingback by Geert Wilders’ speech in Malmø « Snaphanen — 28. oktober 2012 @ 17:14

  28. @Kim Møller: Jeg kan ikke se, at vi er uenige i noget, udover at du har flere antagelser om konteksten end jeg har. Det eneste, jeg ved om konteksten, er, at det blev stillet efter mødet. Om det var det eneste spørgsmål den journalist stillede, eller en del af en samtale på 30 minutter, er jeg ikke klar over.

    Kommentar by info — 28. oktober 2012 @ 17:14

  29. Tournesol: Onsdag i denne uge- her er første del af besvarelsen sakset fra FT.DK
    “Peter Skaarup (DF):
    Tak for det. Spørgsmålet til justitsministeren lyder sådan her:
    Hvad er ministerens holdning til, at regeringens parlamentariske grundlag, Enhedslisten, støtter den militante gruppe Antifascistisk Aktion, der åbenlyst anvender politisk vold som virkemiddel?
    Kl. 14:12
    Første næstformand (Bertel Haarder):
    Justitsministeren.
    Kl. 14:12
    Justitsministeren (Morten Bødskov):
    Tak for det, formand. Jeg kan gøre det meget kort. Jeg kan ikke forstå det. Jeg kan ikke forstå, at nogen kan finde på at støtte en organisation som Antifascistisk Aktion.”

    Det er jo nye toner, der så kraftigt bliver taget afstand fra facisterne

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. oktober 2012 @ 17:27

  30. Hvor er historierne om de frådende og blodtørstige ‘nazi’er’ der efter mødet skabte skræk og rædsel i Rosengården?

    Det virker som om de venstreradikales propagandamaskine er løbet tør for vindenergi…

    Det er ingen overraskelse, at der ikke er hjælp at hente hos politiet… De har spillet fallit i mange år. At være politimand er ikke længere et kald, men for de fleste blot et j-o-b.

    Kommentar by Polka Charlie — 28. oktober 2012 @ 17:34

  31. AFA er det ikke blot en forkortelse for nazist ?

    Jeg er heldig, jeg slap ud i tide og har nu tre store hunde til at passe på mig.

    Men hvad stiller andre rettænkende mennesker op mod rotter, der ligner mennesker ?

    Og jeg elsker mine venner, naboer osv. der har en chokoladebrun hudfarve. Jeg var en gang til en bespisning, hvor jeg kom i snak med to yngre dejlige damer. Den ene latino og den anden fra en fjern ø ude i Stillehavet. Ikke lige en forstadshusmoder, som mange forbinder amerikanerinder med.

    De er begge drill seargents i US Marine Corps (udtales marinecore) LOL

    Kommentar by Janutte — 28. oktober 2012 @ 17:52

  32. Broholm: Takker!

    Spørgsmål fra folketinget om AFA 24. oktober:
    http://www.ft.dk/samling/20121/spoergsmaal/S244/index.htm

    Kommentar by Tournesol — 28. oktober 2012 @ 18:06

  33. Hvad skete der, og var der et tilløb til hændelsen.

    Tilløbet til ‘hændelsen’ er veldokumenteret – og kan læses på Antifas hjemmeside.

    Jeg behøver ikke andet end citere Grundloven:

    § 78
    Stk. 2.
    Foreninger, der virker eller søger at opnå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkene, bliver at opløse ved dom.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. oktober 2012 @ 18:59

  34. Der var tilsyneladende flere som “overvejede” at tage afsted, men desværre også havde booket billet som så IKKE blev brugt!

    Jeg skyder på at 25% af stolene stod tomme igår og jeg opfordrer derfor til at man, dersom man læser dette OG er en af de mange der udeblev, indbetaler de 100kr det kostede, til TFS konto.

    http://www.trykkefrihed.dk/stot-trykkefrihedsselskabet.htm

    Kommentar by Jesper J. — 28. oktober 2012 @ 21:01

  35. Men Aja Fog er vel ikke nazist? Eller hvad? Dansk politik er en svaer een.

    Kommentar by jdm — 28. oktober 2012 @ 23:08

  36. @35 Nej, da ;-) – langt fra! Det er kun AFAs sølle, voldsparate venstrefascister, der har travlt med at slynge om sig med den slags svinske beskyldninger mod enhver, der tillader sig at mene noget andet end dem.

    Tidligere medlem af S, nu DF’er i protest mod S’es dybe naivitet
    og uansvarlighed på flygtninge- & indvandrings-området. Jeg mener,
    at hun er – eller har været? – i kommunalpolitik i København.

    Kommentar by Bjovulf — 28. oktober 2012 @ 23:20

  37. >21 OAF
    Ja ! Og det er eksponentielt stigende i takt med perkerludernes spreden ben for skadedyrene.

    Kommentar by Nielsen — 28. oktober 2012 @ 23:29

  38. Jeg mener (talte ikke efter) at omkring halvdelen af stolene stod tomme. Der er formodentlig tale om at Antifa / AFA har bestilt en masse pladser, som de aldrig har haft intentioner om at bruge – for at blokere andres mulighed for at være med, og for at påføre det svenske trykkefrihedsselskab et økonomisk tab.

    Antifa er snedige, det må man lade dem.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. oktober 2012 @ 23:56

  39. Men man glæder sig over at demokratiets ypperste beskytter, landhvalen shansen men det er ok at kaste ting på folk. Hendes p77 er en daglig påmindelse om hvorfor det er så vigtigt nogen tør tale hende og afa imod

    Kommentar by broholm (ordblind) — 29. oktober 2012 @ 00:05

  40. Landhvalen :).
    Det vil jeg kalde vores polske veninde for fremtiden: landhvalen.

    Kommentar by Endnu en vantro — 29. oktober 2012 @ 00:54

  41. Info, dine refleksioner ser tilforladelige ud, men det holder ikke. Du har rigeligt af kontekst at forholde dig til. Du har en ophidset folkemængde der blokerer for adgangen til et foredrag. Politiet ser dette. De har ingensom helst hjemmel til at antyde at en almindelig tilhører skulle have opført sig provokerende. De har ingen hjemmel til at antyde nogetsom helst om den skadelidte. Faktum er at der er blevet kastet et æg på hende, i tillæg til anden chikane. Dette er vold, og skal straffes. Længere er den ikke. Spørgsmålet har en, og kun en funktion: at placere skyld hos hende selv. Vi (altså svenskerne) står med et politi der agerer politisk, og ikke ordensmæssigt. Det er skræmmende.

    Kommentar by Høgsbro — 29. oktober 2012 @ 01:21

  42. Henrik R. nemlig, der var fuld booket, men:

    “Några demonstranter försökte också ta sig in i lokalen men stoppades av polis som bildat en kedja framför ingången. En demonstrant omhändertogs av polis. Efter föreläsningen eskorterades Wilders till Kastrups flygplats, enligt Sydsvenskan.

    Inger Carlqvist, journalist och grundare till Tryckfrihetssällskapet, tror att det låga antalet besökare beror på två saker:

    – Dels var det nog många som anmält sig och när de såg vänsterextremisterna kasta ägg och ropa obehagliga saker vände och gick därifrån, dels fanns det förmodligen ett antal fejkanmälningar för att fylla upp mötet.”

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/aggkastning-nar-wilders-besokte-malmo_7619740.svd

    Kommentar by Snaphanen — 29. oktober 2012 @ 02:45

  43. Det er så ulykkeligt for svenskerne, at de ikke fatter, at de i virkeligheden er blevet islamisternes bitches i den politiske korrektheds navn…

    Kommentar by Jakob — 29. oktober 2012 @ 02:47

  44. Høgsbro har selvfølgelig ret. Og det er virkelig skræmende, at selv ordensmagten agerer hjælpere overfor voldsmænd af en bestemt politisk mening.

    Janutte! det er for dårligt du emigrerer, du skulle være blevet og hjulpet dine landsmænd mod rotterne. Hunde kan heller ikke lide rotter.

    Kommentar by Rosenstrøm — 29. oktober 2012 @ 04:33

  45. Rosenstroem,

    hvorfor skulle man dog blive i Danmark og hjaelpe danskerne? over 85% af dem stemmer paa partier der er tilhaengere af den indvandrings politik der har skabt den situation landet staar i nu. Hvorfor i alverden skulle man dog blive for at haelpe dem??

    Personligt mener jeg at alle der er imod den foerte politik skal flygte. Saa kan de gode leve med konsekvenserne af deres valg.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 29. oktober 2012 @ 07:56

  46. Det er slemt nok at venstreradikale ikke kan styre sig, men det værste er dog politiets demonstrative passivitet.

    I en anden tråd ser vi at en svensk politikvinde kalder Wilders for ekstrem. Men det er et ekstremt land, der ikke respektere fredelige, demokratiske spilleregler.

    Wilders påpeger religiøs fascisme. Det er han i sin gode ret til. Og demokratiske borgere er i deres gode ret til at høre Wilders tale.

    Kommentar by Liva — 29. oktober 2012 @ 08:12

  47. 45

    Anne Marie

    Helt så enkelt synes jeg ikke, det er. For hvad hvis børn og børnebørn og andre familiemedlemmer ønsker at blive tilbage i Danmark?

    Kommentar by Liva — 29. oktober 2012 @ 08:18

  48. Ja,lageret af idioter er uudtømmeligt.Der bliver født een hvert minut.

    Kommentar by ivan johansen — 29. oktober 2012 @ 10:21

  49. Anne Marie Buch! Jeg kender lidt til Janutte gennem blokken her tidligere og ordene var kun en joke. Jeg er ikke uenig med dig.

    Kommentar by Rosenstrøm — 29. oktober 2012 @ 10:33

  50. Høgsbro, sludder. Jeg aner ikke om det er en tv-journalist, der er i gang med at lave en dokumentar om venstreradikale der overfalder folk provokeret som bliver sendt til foråret og som nu har fået en god scene i kassen. Det er det sikkert ikke, men alt jeg mener er: spørgsmålet i sig selv er ikke noget problem. Og så er der ikke mere suppe på det ben.

    Kommentar by info — 29. oktober 2012 @ 11:45

  51. Info, hvad du aner er mindre interessant end det der faktisk fortælles. Jeg forstår udmærket din pointe, og bliver også ofte selv træt af den paranoia der findes i debatten. Politiets undfaldenhed kan imidlertid rummes i dette ene spørgsmål.

    Hvorfor forsvare folk der selv er ude på ballade? Det kommunikeres klart og tydeligt at politiet ikke ser det som sin opgave at forsvare tilhørerne, nærmest synes at ryste på hovedet af menneskets dårskab, når man vil høre på en mand der taler om politik og kultur. Det lille spørgsmål, “Har du selv provokeret”, viser et politi der slet ikke har forstået hvad der sker lige for næsen af dem.

    Kommentar by Høgsbro — 29. oktober 2012 @ 12:16

  52. Høgsbro og co. har ret. Du er for langt ude, misinfo.

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. oktober 2012 @ 13:09

  53. Jeg er selv halvt på vej ud af landet. Destination: New Zealand. Det bliver i 2015.

    Kommentar by Frank P — 29. oktober 2012 @ 13:19

  54. Jeg kan godt lide at der bliver råbt “Fede fascistiske svin”.

    Her trædder de heltemodige antifacister virklig i karakter som modne unge mennesker men snusfornuften i orden.
    Jeg håber inderligt at æggekast og slag blev anmeldt. Ikke at der bliver løftet en finger for at opklare det men hvis vi vil påkalde os at være de fornuftige er vi NØD til at gøre det hele efter bogen. Befolkningen skal nok vågne og så er det bare med at have sin sti ren.

    Kommentar by Arbejderens — 29. oktober 2012 @ 13:28

  55. @ info, Balder m. fl.

    Selvfølgelig skal journalisten ikke spørge, når svaret er “ja” – de provokerede. Ved at gå til møde.

    Demonstranterne havde æg med. Og ikke til selvforsvar, vel. Så selvfølgelig er spørgsmålet en insinuation … helt præcist: Et forsøg på yderligere at smæde de, der gik til møde, og fratage dem sympatien som ubevæbnede non-kombattanter. Det er da lysende klart.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 29. oktober 2012 @ 14:06

  56. @ Jakob

    “Det er så ulykkeligt for svenskerne, at de ikke fatter, at de i virkeligheden er blevet islamisternes bitches i den politiske korrektheds navn…”

    Hvis du tænker på de svenske stenkastere – in casu: Æggekastere – er problemstillingen lidt anderledes.

    Arketypen Stenkasteren kaster altid for Sejrherrerne. Derfor er det ikke noget problem for Stenkasteren, at den næste Sejrherre bliver den islamiske revolution – bare han kan få lov til at kaste for den!

    Og det er han i gang med at opnå. Fusionen mellem de muslimske stenkastere og Venstrefløjens er i fuld gang på gadeplan. Så et argument som “du kaster imod dine egne interesser, eftersom Venstrefløjen er den første gruppering, der bliver styrtet fra magten” er et ugyldigt argument for ham.

    For Venstrefløjens Stenkastere kaster ikke egentlig for Venstrefløjen. De kaster for Venstrefløjens magt. For Hitlers magt. For kommunismens magt. For Islams magt – for enhver magt, der er stærk nok til at yde moralsk accept og dække til deres skrig og skrål og knyttede næver.

    Der er jo heller ingen, der er i tvivl om, hvem der var overmagten i dette tilfælde. Mod den reelle overmagt kaster ingen stenkaster.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 29. oktober 2012 @ 14:29

  57. I følge bt’s liveblog fra terrorsagen mod de autonome der startede i dag, have en af de tiltalte, Daniel, et flag fra antifascistiske fraktion. Mon ikke der mentes antifascistisk aktion?

    Kommentar by Jørgen — 29. oktober 2012 @ 16:39

  58. Høgsbro, jeg har ikke forholdt mig til politiets adfærd overhovedet. Spørgsmålet blev ikke stillet af politiet. Så jeg kan helt reelt ikke forstå hvad du mener.

    Kommentar by info — 29. oktober 2012 @ 18:01

  59. Info, beklager at jeg får placeret spørgsmålet forkert. Pointen er imidlertid den samme når det gælder spørgsmålets dynamik. At du intet forstår er desværre ikke noget jeg kan gøre noget ved.

    Kommentar by Høgsbro — 29. oktober 2012 @ 19:14

  60. Jamen, jeg har skam ikke afvist, at spørgsmålet kan have været overordentligt malplaceret. Jeg sagde blot, at jeg også godt kan forestille mig situationer, hvor det var på sin plads. At du ikke kan det, kan jeg så ikke gøre noget ved.

    Kommentar by info — 29. oktober 2012 @ 19:27

  61. ->34.Jesper J. Som nævnt i 6. overvejede jeg selv at deltage, men tilmeldte mig ikke, fordi jeg ikke vil løbe risikoen for at skulle køre i rullestol resten af mit liv.

    Jeg bidrager allerede med et pænt stort beløb til både TFS, Dispatch International og Sappho, men jeg sender gerne en ‘hund’ eller to ekstra, hvis der var underskud på Wildersmødet i Malmø for det svenske TFS.

    Jeg overværede det første møde med Wilders i folketinget arrangeret af DF for nogle år siden. Det var med politi ID-kontrol og bevogtning med maskingeværer osv. Virkede alligevel relativt trygt omend ‘securitien’ sikkert lagde en dæmper på tilstrømningen ? Alligevel var der næsten fuldt besat på tilhørerpladserne.

    Dengang var både Pim Fortuins og Theo van Goghs mord stadig i manges bevidsthed og Geert Wilders optræden var – selvom dumdristig – heroisk – det er den sådan set stadigvæk ! :)

    Kommentar by A-mad — 29. oktober 2012 @ 20:26

  62. Jo tak, jeg har børnebørn i Danmark selv om jeg sidder lunt i svinget i Syden. hvor Nordstaterne forventer en på goddagenaf Moder Natur.

    Det er som om jeg får lus, lopper og orme kravlende ved tanken om AFA skadedyr SHIT SHIT SHIT Send straks en terminator :-(

    Kommentar by Janutte — 29. oktober 2012 @ 21:14

  63. Hvorfor forstår de voldelige æggekaster afa-idioter og de sten og sko kastende muhammedaner ikke, at de ikke ændre min mening om deres vanvittige tangegods, ved at knalde et æg en sko eller en sten imod mit hoved.
    De kan da bare fortælle mig hvor berigende det er for mig, at stor importere mandslinge, der mener at mit kvindelige liv skal leves i en lig-pose affaldssække lignende skjulende sæk eller hvorfor jeg skal tie, når muhammedanerne kræver hensyn til deres sharia modbydeligheder, forklar mig venligst uden æg,sko og stenkast, hvorfor jeg som kvinde skal tage hensyn til muhammedanernes lede undertrykkende kvindesyn?
    Jeg syntes ikke muhammedanernes kvindesyn kan rummes i min hverdag.
    Sørgeligt er det, at de kastrerede mandslinge afa kaster æg i hoved på frigjorde kvinder, der kæmper for at det islamiske modbydelige kvindesyn ikke vinder forståelse her i vesten.
    Forbandede kastrerede afarter, der dasker og smasker frigjorde kvinder!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 30. oktober 2012 @ 08:26

  64. Fantastisk at læse alle jeres indlæg. Var det 77 breivik dræbt? Hvor mange Højre nationale er blevet dræbt eller slået til at skulle sidde i en Rullestol(Kørestol). Hvad skal en mand der i den grad hader muslimer i Malmø, andet end at være en provokation og koster den svenske og danske stat en bondegård. Det ville dog være rart hvis folk ville afstå fra at bruge vold eller kaste æg. Når det er sagt, hvornår har I herinde taget afstand for alle de overfald som blive begået af højrenationale i Aarhus. Vold avler vold. Støtter ikke AFA eller andre voldlige organisationer. Tager I afstand for Vold?

    Kommentar by Michael Larsen — 2. november 2012 @ 09:07

  65. @ 64: Michael Larsen

    “Tager I afstand for Vold?”

    Jag gør. Men jeg synes det er skræmmende, at du virkelig mener, at en demokratisk valgt politiker i et nært Europæisk land, ikke skulle have lov at tale i Malmø, fordi du og AFA ikke bryder jer om hans holdninger.

    Kommentar by JensH — 2. november 2012 @ 14:56

  66. #64 Michael Larsen
    Ja jeg og langt de fleste andre herinde tager afstand fra vold, da det ikke løser noget- tværtimod. Det er en af de mange grunde til, at vi ikke kan lide venstreekstremisterne, fordi de er så villige til at bruge vold. Det er ligesom fascismen, de højrenationale (nynazisterne), som du skriver om. Men dem finder du ikke nogen sympatisører for herinde!

    Kommentar by Jakob — 4. november 2012 @ 01:13

  67. [...] Aja Fog (Free Speech society, Denmark) surrounded and attacked by Danish far Leftists: “&#8230… [...]

    Pingback by Sweden: Police watched passively as "provoking" female free speech activists were physically attacked by group of men » Choosing Life - God's Gift To The Unborn — 8. november 2012 @ 17:20

  68. [...] [...]

    Pingback by Sweden: Police watched passively as "provoking" female free speech activists were phy - ALIPAC — 8. november 2012 @ 17:28

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.