30. oktober 2012

62-årig Arriva-chauffør blev fyret: “Vi tabte alt for dig, da du fjernede bedetæpperne. Det var racistisk.”

Når jeg læser sådanne historier, får jeg et akut behov for undervisning i kulturel sensitivitet. Fra Kristeligt Dagblad – Buschaufføren og bedetæpperne (ikke online).

“Mens buschauffør Henrik Petersen og en gruppe kolleger spiste deres madpakke i det lille frokostlokale på Ålholm Plads i København, lå en eller flere muslimske kolleger på knæ på deres bedetæpper og fremsagde en bøn nogle få meter fra frokostbordet. Bønnen i frokostpausen vakte diskussion blandt de danske chauffører, og en dag tog Henrik Petersen affære. Han samlede frokoststuens bedetæpper i en bunke og afleverede dem til sin nærmeste leder.

Episoden, der fandt sted i efteråret 2011, var en af flere grunde til, at den 62-årige Henrik Petersen blev fyret… I et konkret tilfælde bad en af Henrik Petersens kolleger en chauffør om at holde op med at bede. Ifølge Henrik Petersen svarede den muslimske chauffør ved at bede den danske kollega holde mund. Derefter besluttede Henrik Petersen, at nok var nok.

Jeg samlede bedetæpperne sammen og gik med dem til ledelsen. Jeg burde nok have ladet min chef tage affære.

Men som jeg opfattede det, forholdt de sig passivt,” siger Henrik Petersen, der i dag erkender, at hans handling nok ikke var særlig smart.

Chefen bifaldt absolut ikke Henrik Petersens aktion, og tæpperne blev i al diskretion lagt på plads igen. Reaktionerne blandt kollegerne var blandede. Flere af Henrik Petersens danske kolleger var glade for, at han havde prøvet at påpege problemet. …

Da Henrik Petersen fire måneder efter blev fyret af andre årsager, nævnte hans chef episoden med bedetæpperne.

“Vi tabte alt for dig, da du fjernede bedetæpperne. Det var racistisk,” lød det ifølge Henrik Petersen fra den pågældende leder.

Oploadet Kl. 19:23 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41961/trackback

43 Comments »

  1. Den gang jeg kom i en frokoststue hver dag, skulle man give en omgang øl hvis man kom til at fløjte eller tog værktøj med ind, og en masse andre regler jeg har glemt … Det her er dæleme liberalt!
    Henrik Petersens leder må være idiot.

    Kommentar by mb — 30. oktober 2012 @ 20:02

  2. Henrik Petersens chef er en idiot og en øretæveindbyndende racist!!!
    Han krænker danske chaufførers integritet!!!
    Sådanne personer skal en væbnet dansk modstandsbevægelse tage sig af!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. oktober 2012 @ 20:31

  3. Jeg syntes muslimernes djævle dyrkelse er racistisk.
    Den undertrykker bevidst alle andre trosretninger, og er den eneste som opfordre til vold mod anderledes troende.
    Muslimerne hører ikke hjemme i Danmark.
    Men i Mellemøsten der kan de ligge og snuse hinanden i bagdelen ligesom hunde.
    Mens de tilbeder mørkets underjordiske fyrste satan, ham de kalder Allah.

    Kommentar by XXXXX — 30. oktober 2012 @ 20:39

  4. Jeg har selv oplevet at blive truet på livet af en muslimsk kollega. Vores formand tog muslimens benægtelse alvorligt og formanede mig om at være mere hensynsfuld, da muslimerne jo naturligvis var noget følsomme der kort efter 9/11.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 30. oktober 2012 @ 21:34

  5. Sådan er det vel hvis man vil dekoreres med “integrationspriser”. Så er man nødt til at bukke sig fremover for fremmede med dårlige manerer…

    Kommentar by Vagn Henning — 30. oktober 2012 @ 21:41

  6. Tolerance er sådan set ok, men det er et voldsomt indgreb i de danske chaufføres frihed, at de er tvunget til at se og hører på larmende bønner i deres frokostpause!
    Oprigtigt talt er de da en sær frokostunderholdning!
    Tolelerance burde måske gå begge veje!

    Kommentar by Robert R — 30. oktober 2012 @ 21:50

  7. Rofl …..
    Moskè skulle alle Danskerne nedlægge arbejdet og overlade det til de tilstrømmende masser at forsørge os?

    Når en arbejdsgiver ikke kan kende forskel på rigtigt og forkert så er der ingen grund til at arbejde for vedkommende mere. Det giver ingen mening at man skal lade sig forulempe mens man spiser.

    Kommentar by Santor — 30. oktober 2012 @ 22:03

  8. Hvad værre er at Henriks tillidsmand endnu mindre chaufførernes fagforening gør noget ved problemet.
    Et af de andre forhold der medvirkede til Henriks fyring var at han checkede alles busbilletter, også muslimernes!!!
    Henrik var min allernæreste kollega indtil jeg gik på efterløn for snart 2 år siden. Henrik var – og er – en hædersmand.
    Henrik led hårdt i mange måneder efter den fyring indtil han for nylig fik nyt arbejde!

    Kommentar by Eyvind Dk — 30. oktober 2012 @ 22:09

  9. Det er tydeligt, hvem der altid skal vise hensyn.

    Muslimerne kunne ALDRIG drømme om at vise hensyn overfor andre mennesker.

    At ligge med røven i vejret i en frokoststue er direkte uappetitligt.

    Kommentar by tavsen — 30. oktober 2012 @ 22:25

  10. @ Eyvind Dk

    Dejligt at høre, at Henrik kom videre. I fremtiden bliver det nok svært, når du bliver stemplet som racist.

    Muslimerne må forrette deres nødtørft andre steder end i en frokoststue

    Kommentar by tavsen — 30. oktober 2012 @ 22:36

  11. Det er en sørgelig historie. Et resultat af den radikale og den socialdemokratiske ‘rummelighed’.

    Chefen er en vatpik, udøvelse af religion skal ikke foregå i frokoststuen – hvis de absolut skal underkaste sig i deres pauser må det foregå i et lokale indrettet til dette.

    Jeg vil da anbefale de (få?) kristne/jødiske chauffører, at de borer nogle krucifikser og nogle mezuzot’er op i deres frokoststuer og beder højlydt bordbøn. Så kan chefen jo afskedige de muslimske kollegaer når de klager eller fjerner disse… – Det er jo racisme, ikke at acceptere udøvelse af den kristne tro eller den jødiske ditto. Islam har ikke forrang i Danmark. Tværtimod.

    Kommentar by Polka Charlie — 30. oktober 2012 @ 22:54

  12. Det er en sørgelig historie. Et resultat af det røde kabinets ‘rummelighed’.

    + De konservative og Venstre. For de er også med i kultirberigelsen. !!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 31. oktober 2012 @ 00:08

  13. Jeg vil blive vanvittig, hvis jeg skulle arb.sammen med sådanne intollerante muslimer. Især når jeg kender Islams baggrund og opståen og forlorene “hellighed”, og baggrunden for vigtighden af den politiske vanvittige ideologies synlighed. Det ville da være sjovere, hvis de dyrkede en anden seriefigur, som Anders And, men han er jo amerikansk, så det går nok ikke! Der var engang en der hed noget med: Kaliffen der ville være Kalif istedet for Kaliffen. Desværre kan den ikke fås mere, men Tin-tin er ikke islamiseret i DK endnu.
    Henrik er en helt, godt at han har fundet andet arbejde.
    Fagforeningen og lederen er nogle store ……..

    Kommentar by niels sørensen — 31. oktober 2012 @ 01:48

  14. Det må have været i Århus, ik sandt? Intetsteds lefler man så galt for muslimer som i Århus…

    Kommentar by Frank P — 31. oktober 2012 @ 02:57

  15. Islam er en krigsideologi, opfundet ca. 50 år efter, at landevejsrøveren døde.
    Ydermere er islam i strid med grundloven og burde forbydes i det offentlige rum.
    Især i en frokoststue.

    Kommentar by Iznogut — 31. oktober 2012 @ 03:18

  16. Henrik Petersens slags er desværre ved at komme i mindretal i busselskaberne. Og de resterende danskere, der burde støtte ham (b.la. omtalte leder) er nogle tøsedrenge, som ikke tør bakke Henrik op af frygt for muslimernes repressalier. Tror de lignende situationer i fremtiden bliver lettere at håndtere? Det muslimsvin der bad Henriks kollega om at holde mund skulle have haft et los i ansigtet af samme kollega (eller af Henrik), så svinet aldrig kunne åbne hans beskidte kæft igen.

    Kommentar by Nielsen — 31. oktober 2012 @ 07:05

  17. Frokostrum laves om til islamisk bederum. Gymnastiksale i folkeskoler laves om til islamiske bederum. Der er lavet bederum på stort set alle universiteter i Danmark. Kapeller på hospitaler indrettes så sharia er tilfreds. Patienter smides ud af hospitaler efter at have kritiseret sharia korrekt kvinde uniform hijab på personale. Hvidovre Hospital og SDU har nu lavet hospitalsafdelinger, der ikke er for danskere. Håndtryk til danskere nægtes.

    Skolelærere og skoleledere i folkeskolen kaldes for racister, hvis de beder elever om at tage hensyn til andre. Forældre nægter at give hånd til danske skoleledere og lærere. Skoleleder politianmeldes for at prøve at forhindre fremmedsprogs chikane af danske børn. Danske børn kaldes for kartofler. Elev jagtes af stor flok børn efter at have kritiseres koranen. Flere skoler har nu fjernet grisekød som del af skolemad. Uanset børnene er koran opdragede eller ej. Elever der spiser madpakke under koran opdragedes ramadan i folkeskolen chikaneres.

    Kirker og præster chikaneres. Konvertitter chikaneres. Også i Danmark.

    I koranen kaldes alle der ikke er koran tilhængere for vantro og urene. Der opfordres til forfølgelse af vantro i koranen.

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 08:04

  18. Hvis man ikke vil give muslimer særbehandling og behandle dem bedre end alle andre – så er man racist. Det er åbenbart sådan det er.

    Kommentar by Sigwar — 31. oktober 2012 @ 08:41

  19. Henriks chef er en muhamedaner-luder.

    Ad 8 Eyvind Dk & 12 Carsten Nielsen:
    Kender selv en buschauffør. Han siger, at den berømmede danske fagforening de facto er sat ud af kraft på hans arbejdsplads (Arriva), da majoriteten af kollegerne kommer fra Mellemøsten og Afrika, hvor den stærkes ret er lov.
    Arbejdsgiveren og andre kapitalister er nok henrykte, da ikke-selvstændigt tænkende folk fra Bongobongoland er nemmere at kue, blot de får lov at bede i frokoststuen.

    Kommentar by Agricola — 31. oktober 2012 @ 09:04

  20. 19

    Apropos

    “I går var første dag i ramadanen – den muslimske fastemåned. Det betyder, at de mange tusinde passagerer i bybusserne fragtes rundt af chauffører, der er trætte og ukoncentrerede på grund af væskemangel. Værst står det til i København. For her er 70 procent af chaufførerne muslimer.

    – De muslimske kolleger er så trætte og udmattede, at de lægger sig til at sove så snart, de har blot en lille pause. På tomandshånd indrømmer de da også, at de er mere trætte end ellers, siger Philip Olsen, 53.” (København 2010)

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1389392.ece

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 09:28

  21. 19

    De er ikke kuede. Det er reel religiøs magtdemonstration at kræve religiøse særrettigheder på arbejdspladser og i det offentlige rum og i offentlige institutioner.

    Ovennævnte buschaufførs forhenværende ledelse – og ligesindede – giver denne magt til religiøse indvandrede – uanset hvad den indvandredes religion har af fordomme og uhyrlige krav, forbud og påbud både til tilhængere og alle andre – de af religionen betragtet som vantro. Alt dette på bekostning af sekulære og vestligt sindede arbejdstagere.

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 09:40

  22. Det var jo lige sådan en sag, der skulle afprøves ved en domstol.
    Uretfærdig fyring.
    Håber da at han får i pose og i sæk for denne fyring.
    Men nej, hans fagforening er nok ligeså røverød som en blodprøve.
    Og det ender nok med at han får karantæne istedet for pga. at han selv er skyld i sin fyring.
    Hvorfor står alle de danske med chauffører dog ikke sammen og simpelthen standser deres kørsel til han er genansat.

    Kommentar by Peter — 31. oktober 2012 @ 09:57

  23. “Chefen er en vatpik, udøvelse af religion skal ikke foregå i frokoststuen – hvis de absolut skal underkaste sig i deres pauser må det foregå i et lokale indrettet til dette.”

    Selvfølgelig! Det er ikke engang værd at diskutere. Hvis de ønsker at bede, så må de have et rum for sig selv og ikke tvinge deres kollegaer til at høre på deres bønner. Det er utroligt at denne racisme mod danskerne i tolerancens navn får lov at sprede sig. Men hans kollegaer var også nogle vatpikke.

    Kommentar by Machiavelli — 31. oktober 2012 @ 10:10

  24. Også rum i computerspil/cyberspace kræves indrettet efter islam. Også selvom det er ikke-muslimer, der spiller spillet.

    “Tekken Tag Tournament 2 er et populært kampspil, der helt basalt handler om at udveksle spark og knytnæveslag i hurtig tempo.

    (…)

    Spillet skal imidlertid nu ændres, da der var islamiske citater på gulvet i en af spillets baner. Japanske Namco-Bandai laver nu ændringer i kampspillet, da en bane, der foregår i Saudi-Arabien, havde arabiske citater på gulvet. To af spillets fans, Dengo og iSymbiox, klagede via Twitter til Tekken-producer Katsuhiro Harada og fik øjeblikkeligt et svar tilbage.

    – Can you please remove it from the Saudi Arabia Stage because it is very offensive to muslims! thank you, skriver iSymbiox.

    Harada lovede straks at fjerne ordene med det samme og undskyldte Harada med, at udviklerne slet ikke havde planlagt eller bemærket teksten i banen.” (2012)

    h t t p://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article1855335.ece

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 10:39

  25. @23 Liva:
    Forslag til spiludviklere: Lav et spil, der hedder Reconquista, som handler om at sparke muslimer ud af Vesten, og måske muslimsk erobrede egne som Lilleasien og Levanten, med alle tænkelige midler

    Kommentar by Agricola — 31. oktober 2012 @ 10:56

  26. 24

    Agricola

    Det synes jeg er en dårlig idé.

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 11:18

  27. 22

    Machiavelli

    Enig. Det vamle religiøse overdrev er kun postmodernisternes mekka.

    Kommentar by Liva — 31. oktober 2012 @ 11:20

  28. Hvis det var mig der blev belemret med bedende rumpetter i frokostpausen er jeg ret sikker på at der ville ske et ‘uheld’ med en leverpostejmad på tæpperne når der ikke var andre til stede. Så kunne man i det mindste fremover sidde og grine ondt når de bad.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 31. oktober 2012 @ 11:32

  29. Var det ikke Poul Nyrup, der som statsminister udtalte, at Danske arbejdspladser ikke egnede sig til, at “man lå med røven i vejret 5 gange om dagen”??? Måske Henrik Petersen skulle have mindet sin chef om denne udtalelse fra den nu (gudskelov) forhenværende statsminister???

    Kommentar by JensH — 31. oktober 2012 @ 12:49

  30. Tyveri er ikke ok. Det er en fucked up religion men hvis vi skal løse de problemer vi har med dens fanatikere så er løsningen ikke at genere folk der ellers passer deres job.
    Hvis vi skal starte med at gøre noget så lad os gå efter dem der tager i “hellig” krig imod Danmark. Derfra måske dem der tager i hellig krig imod vores allierede(f.eks. USA/Israel).

    Eller måske starte med de pædofile voldtægtsforbrydere uanset religion…..

    Kommentar by Arbejderens — 31. oktober 2012 @ 13:21

  31. @ 11 Polka Charlie
    Hvis kristne/jødiske chauffører udøvede deres religion i frokoststuen medens der var muslimske chauffører tilstede, så ville de kristne/jødiske chauffører blive anset for provokatører og formodentlig blive fyret for racisme.

    @ 22 Peter
    Selv om jeg har sympati for dit synspunkt, så vil det være meningsløst at gå til domstolene. Også der gælder det, at muslimer er stakkels følsomme mennesker, der selvfølgelig skal pakkes ind i vat og iøvrigt behandles med fløjlshandsker.

    Kommentar by Binee — 31. oktober 2012 @ 14:39

  32. @31 Binee:

    “Også der gælder det, at muslimer er stakkels følsomme mennesker, der selvfølgelig skal pakkes ind i vat og iøvrigt behandles med fløjlshandsker.”

    Ja, for ellers eksploderer de :-D

    @26 Liva
    Hvorfor finder du Reconquista-spillet en dårlig ide?

    Kommentar by Agricola — 31. oktober 2012 @ 18:48

  33. > 31. Bine

    “Hvis kristne/jødiske chauffører udøvede deres religion i frokoststuen medens der var muslimske chauffører tilstede, så ville de kristne/jødiske chauffører blive anset for provokatører og formodentlig blive fyret for racisme.”

    Det er ganske givet rigtigt, men så ville dobbeltmoralen blive udstillet og ‘chefen/overbussemanden’ nok selv blive afskediget. En sådan afskedigelse vil nok næppe blive begrundet med racisme, men diskrimination (forskelsbehandling).

    Diskrimination (forskelsbehandling) mod kristne/jødiske chauffører, såfremt de forhindres i udøvelse af deres religion mens de muslimske tilskyndes vil formentlig være i strid med forskelsbehandlingslovens § 2, stk. 1, jf. § 1, stk. 1 og/eller stk. 2. Forurettede (kristne/jødiske chauffører) vil kunne kræve en godtgørelse for forskelsbehandlingen, jf. § 7 (samme lov).
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=122522

    Alt i alt mener jeg ikke, at den slags ’sager’ vil være ugunstige for os. Lad os endelig bringe dobbeltmoralen og den åbenlyse negative særbehandling af kristne og jødiske borgere komme ud i den åbne dag. Muslimernes positive særbehandling ses jo dagligt, hvorfor så ikke eksponerer de som betaler prisen for denne.

    Kommentar by Polka Charlie — 31. oktober 2012 @ 23:22

  34. Det ville være en magtdemonstration hvis man futtede koranen af i spisepausen.

    mvh
    Frits Schneider
    Eldalen 14
    Århus

    Kommentar by Frits Schneider eldalen 14 århus — 1. november 2012 @ 02:44

  35. Hvis en arbejdsplads ikke ønsker muslimer ansat eller iøvrigt ikke ønsker den slags problemer – så er det meget enkelt.

    Gør en sekulær fremtræden til virksomhedens officielle politik. Brug evt. de fine management floskler (brand value management, image policy, business policy). Få en jurist til at gå det igennem. Skriv det ind i ansættelseskontrakterne at enhver form for religionsudøvelse eller religiøs fremtræden er fyringsgrund. Muslimerne vil så slet ikke søge arbejde der.

    Det bør løse problemet.

    Kommentar by Sigwar — 1. november 2012 @ 09:35

  36. Religion er en privat sag, og skal udøves i fritiden.

    Er det for svært ?

    Kommentar by Janutte — 1. november 2012 @ 10:53

  37. Det er da rigtigt, som Tavsen siger, “At ligge med røven i vejret i en frokoststue er direkte uappetitligt”.
    Det er totalt respektløs, kollegaer imellem. Ligesom vi skal respektere og lære at acceptere, at de er muslimer og alt hvad der følger den tro, skal muslimer også respektere og lære, at de ikke er de eneste der skal tages hensyn til her på Jorden.

    Muslimer bliver så nemt stødt over, hvad kristne/anden troende/atesiter gør, så hvorfor kan det være så svært at tro, at vi andre (ikke muslimer) ikke også bliver stødt?
    Mon hensyn er et ord der fremgår i koranen? Tvivlsomt!

    Kommentar by Louan — 1. november 2012 @ 11:04

  38. 28

    LFPC

    Meget apropos, så hørte jeg i dag på P1 at sharia politiet nu også er present hos det danske politi, idet det nu henstilles til danske betjente, at de ikke i sjov må sige til en kollega, om han/hun har gris med i madpakken. Sharia har kronede dage.

    Det er Center for menneskerettigheder, der har lavet en undersøgelse, der viser, at nogle danske vantro betjente har formastet sig til at nævne ordet gris over for koran dyrkere – og det er politiet selv, der henstiller til at lade være med det griseri. Så nu er det blevet en trussel mod menneskerettigheder at nævne ordet gris på danske arbejdspladser…

    Det samtidig med at danske børn massefodres med halal mad, fordi f.eks. København og Aarhus kun serverer halal med til skolebørn og institutionsbørn… af hensyn til ja gæt selv.

    Sharia ud af Danmark!

    Kommentar by Liva — 1. november 2012 @ 16:08

  39. Ud med 80-90% af perkerne, afrikanerne og østaberne. De skal ikke være her i så stort antal som nu.
    Ad de to første grupper; Befolkninger, der overvejende betår af primitive mennesker, bringer primitivitet med sig.
    Ad alle tre grupper; Et samfund skal, som en person, hvile i sig selv, også økonomisk. Et mindre antal udlændinge kan være her som udvekslingsstuderende, kontraktansatte og ægtefæller for etnisk danske statsborgere. Sidstnævnte gruppe, men ikke de to første, kan blive danske statsborgere efter ca. 7 år, dersom ægteskabet fortsat består.

    Kommentar by Agricola — 2. november 2012 @ 08:38

  40. Rev who gave Obama’s inaugural benediction reportedly says he thinks whites going to hell

    Read more: http://www.foxnews.com/politics/2012/11/01/black-reverend-with-ties-to-obama-suggests-all-white-people-are-going-to-hell/#ixzz2B65ekNuX

    Kommentar by Ab initio — 2. november 2012 @ 21:59

  41. 9

    “At ligge med røven i vejret i en frokoststue er direkte uappetitligt.”

    Ja, det er det. Koran dyrkere tog slet ikke hensyn dér. For der står ikke i koran dyrker manualen, at der skal tages hensyn til andre – og slet ikke til vestlig bordskik/kultur. Der skal ikke tages hensyn til vestlig kultur, hvor der ikke vises røv under frokosten. De er vant til at se andres røve i moskeer. Så hvorfor ikke vise røv i et dansk frokostlokale.

    I multikultiland er en kulturberiger røv hellig. Og danskere har bare at ‘æde’ den.

    Men de skal naturligvis tage hensyn og lade være at vise røv op i ansigtet på kolleger, der sidder og spiser madpakke.

    Mennesker, der ikke dyrker koranen, tager jo heller ikke madpakke med ind i moskeer og begynder at folde madpapir ud og spise spegepølsemad dér. De tager heller ikke sko på i moskeer.

    Så arbejdslederen tager fejl i at danskere er racister ved at flytte bedetæpper i en frokoststue på en arbejdsplads. Arbejdslederen agerer sharia politi. Det er han vel ikke ansat til at være? Det kunne godt se sådan ud. Arbejdslederen lærer koran dyrkere, at de bare skal indrette frokoststuer til moske rum, uden hensyn til danskeres skikke og normer. Bare vise røv til vestlige skikke.

    Kommentar by Liva — 3. november 2012 @ 07:24

  42. Liva

    Danskerne kravler rundt langs fodpanelerne i skræk for at sige noget forkert. Hvordan kan du sige noget forkert i dit eget land?

    Vi har trods alt været i stand til at opbygge et godt land, fordi vi har løsrevet os fra religionen.

    Modsat muslimerne som IKKE har opbygget eet eneste samfund, som de kan holde ud at leve i. På trods af deres mineralrigdomme. Det er sgu da en falliterklæring for islam.

    Islam kan ikke give mennesker et menneskeværdigt liv.

    Det beviser den muslimske tilstrømning til den vestlige verden.

    De PROSTITUERER sig.

    For det er vitterligt det, de gør. koranen påbyder muslimer at leve i et islamisk samfund.

    Muslimer er til salg for ussel mammon.

    Kommentar by tavsen — 3. november 2012 @ 09:50

  43. Den omtalte chef virker ikke specielt begavet, når han hævder, at en ideologi(ideologien islam) er en race.
    Iøvrigt bør staten motivere de mange økonomiske bekvemmelighedsflygtninge og velfærdsturister til at rejse ud af landet. Det er bl.a. “flygtninge”, der ofte rejser på lange besøg i det land, de er flygtet fra.

    Kommentar by Jørgen — 4. november 2012 @ 09:31

RSS feed for comments on this post.