30. oktober 2012

Simon Bünger Paulsen – fra Svendborg Ungdomsråd til Researchkollektivet Redox

På Facebookgruppen for Produktionskollektivet Opbrud (Projekt Antifa), fortælles det, at “Simon Bünger fra Researchkollektivet Redox” indgår i en kommende dokumentarfilm fra gruppen. At Simon Bünger Paulsen, der tidligere blandt andet gik under navne som ‘Bomberman’ og ‘BomberQueer’, står frem som en del af terrorsigtede Redox, kommer ikke som en overraskelse.

“Make a Smash-hit, Kill a Fascist” (‘Bomberman’ på Anarcho Forum, 8. juli 2006)

Da han i 2010 tog billeder af publikum til et foredrag med Morten Uhrskov i Århus, endte billederne på Projektantifa.dk og Modkraft.dk, og i forbindelse med en af de verserende terrorsager, så kom det sidste år frem, at der var et “personsammenfald mellem Redox og den radikale venstrefløjsorganisation Antifascistisk Aktion”. Forskellige kasketter, samme revolutionære knytnæve.

Ligesom Rasmus Preston (der forleden stod frem som talsmand for Projekt Antifa), så stammer Simon Bünger Paulsen fra Svendborg, hvor de tilbage i 2007-08 ledede Svendborg Ungdomsråd. I en artikel i Fyens Stiftstidende afviste de dog, at rådet var specielt venstreorienteret. “Vi er et politisk neutralt råd. Vi vil gerne… skabe kultur for alle unge uanset hvilket politisk tilhørsforhold”. Skattefinansieret kultur for alle, lidt ala Jagtvej 69.

(Møde i Svendborg Ungdomsråd, marts 2007; Myspace)

Redox-fotografen har de senere år været her der og alle vegne. Da det svenske Trykkefrihedsselskab blev etableret i foråret, var han på gaden for at fotografere, og han var også i Malmø i lørdags for at fotografere publikum til arrangementet med Geert Wilders. Her ses han lidet diskret i et tv-indslag på Skånska Dagbladet.

(Simon Bünger Paulsen i Malmø, 27. oktober 2012; Skanskan.se)

Oploadet Kl. 19:26 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/41963/trackback

14 Comments »

  1. Ja, der er vist nogen der er i færd med noget “damage control” på den yderste venstrefløj…

    Hvor om alting er, så er det godt, at der nu er en af dem der står frem. Det burde gøre politiets arbejde lettere, og mon ikke de nu kan forvente en hel del henvendelser fra de personer de tidligere har afvist.

    Fandt det her, hvor han ses i felten: http://modstand.nu/artikler/2010-06-16/antiracistisk-netv%C3%A6rk-ville-i-slagsm%C3%A5l

    Kommentar by Spirillen — 30. oktober 2012 @ 19:51

  2. Den der fotografering af folk der går til lovlige møder, er pubertær skæg og blå briller. Leger de, at de skal bruge deres arkiv, når revolutionen kommer?

    Kommentar by Josef. K — 30. oktober 2012 @ 20:11

  3. “Leger de, at de skal bruge deres arkiv, når revolutionen kommer?”

    Muligt. Men de kan også finde på at klistre dit billede op i lygtepæle med et budskab om at du er en fæl racist/nazi.

    Kommentar by Balder — 30. oktober 2012 @ 21:56

  4. Nu når manden er så elskværdig at tage billeder af publikum til arrangementet med Geert Wilders.
    Så kan vi også tillade os at kende hans adresse.
    Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at blive fotograferet af ham, uden min tilladelse.
    Derfor det nedenstående:

    VIGTIG:
    Kim Møller, Er det tilladt at vi kender hans adresse.????????????????

    Kommentar by Carsten Nielsen — 30. oktober 2012 @ 23:51

  5. -> Carsten Nielsen

    Det er ikke ulovligt at fotografere på offentlig vej, og selv hvis jeg havde Redox-fotografens privatadresse, så ville jeg ikke skrive den her. Kan ikke se hvordan det på nogen måde kunne gøre noget bedre.

    Kommentar by Kim Møller — 31. oktober 2012 @ 00:54

  6. Jeg er da sikker på, at det er ærligt og oprigtigt ment, når de inviterer unge af enhver politisk observans til at blive medlemmer af deres loge. Der er jo ingen tvivl om, at de – hvis de synes om at være en del af et stærkt fællesskab – vil se lyset. For der er jo kun een sandhed – og at indse det er kun et spørgsmål om tid.

    Så kom kun fro og frejdig!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. oktober 2012 @ 02:22

  7. @Kim Møller

    Comments are closed til dette indlæg: 31. oktober 2012
    Undersøgende journalistik ala NRK: “Anders Breivik gjorde det som er den logiske følgen av det de sier.”

    Rettelse: Mark Polok = Mark Potok

    Kommentar by Balder — 31. oktober 2012 @ 16:27

  8. -> Balder

    Kom til at slå kommentarfunktionen fra. Rettet, og retter det med Potok.

    Kommentar by Kim Møller — 31. oktober 2012 @ 16:59

  9. Kim Møller Tak for svaret: “Det er ikke ulovligt at fotografere på offentlig vej, og selv hvis jeg havde Redox-fotografens privatadresse, (( så ville jeg ikke skrive den her )). Kan ikke se hvordan det på nogen måde kunne gøre noget bedre.”

    Det var tæt på. !!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 1. november 2012 @ 00:22

  10. Er der virkelig ingen ende på venstreFASCISTERNE og deres uhyrligheder ?

    Men det er nok tilladt at være dummere end politiet tillader !

    Kommentar by Janutte — 1. november 2012 @ 05:04

  11. Hvad med lidt alternative midler til at sætte “fjenderegistranterne” lidt ud af spillet rent midlertidigt, så som kløpulver ned ad ryggen, nysepulver, stinkbomber, Fartgas. Selvom sidstnævnte, jo nok ikke er helt i overstemmelse med Våbenloven. For så ville de jo være optaget lidt, og andre ville også undvige dem, da de jo ikke ligfrem ville være synderligt velduftende. Men det er nu nok klogest at holde sig til Vests’ forslag, om bare at sige bøh! til dem, og så løber de væk, for ellers så ville (hoved)overskriften i medierne jo være noget á la
    “Nazister chikanerer/overfalder, homoseksuel freds- og dyreaktivist”.

    Carsten Nielsen

    Du må jo forstå, at hvis hans adresse bliver offentliggjort, så vil vi jo alle sammen straks bevæbne os med, hvad vi nu en gang lige har inden for rækkevidde og aflægge ham et besøg, for sådan er vi jo. Ellers så bare se på de sigtede nazister i brandterrorsagen, som vil omstyrte det fredelige og inkluderende mangfoldighedssamfund.

    Kommentar by A.R. — 1. november 2012 @ 06:46

  12. Han er jo bare en slemt overvægtig dreng….

    Kommentar by Bebop — 1. november 2012 @ 07:38

  13. Lidt sjovt at man harcelere over at nogle blive fotograferet på offentlig grund, Når blogrejeren ikke misser et øjeblik uden at skulle fotografere. Sjovt at nogen synes det er vigtigt at skulle have en adresse på den pågældende fotograf og til hvilken nytte kan man spørge. Skulle der sendes et tæske hold eller hvad

    Kommentar by Michael Larsen — 2. november 2012 @ 08:50

  14. > Michael Larsen

    Under hensyntagen til Simon Bünger Paulsens alias ‘BomberQueer’, så vil han nok foretrække en trækkerdreng frem for et tæskehold…

    I øvrigt er der betydelig forskel på den måde som blogejeren fotograferer og den som Redox (herunder Simon Bünger Paulsen) benytter. Blogejeren fotograferer mig bekendt kun til større offentlige arrangementer og ikke til arrangementer i en sluttet kreds. Rent juridisk er der en betydelig forskel.

    Endvidere benytter blogejeren sig ikke af mødeintimidering og vold, det gør modparten.

    In fine burde du nok have noteret dig, at blogejeren frabad sig at brugeren offentliggjorde Simon Bünger Paulsens adresse.

    Kommentar by Polka Charlie — 2. november 2012 @ 12:14

RSS feed for comments on this post.