7. november 2012

Demokrati i Kokkedal: Muslimer udnytter flertal i beboerbestyrelse til aflysning af lokal julehygge

Man behøver blot at skæve til det arabiske forår for at se, hvordan muslimer udnytter demokrati til selvsammes udskiftning med sharia. Og hvor sharia hersker, har ikke-muslimske religioner ingen plads.

Muslimer aflyser julehygge i boligforening

“Beboerne i boligområdet Egedalsvænge i den nordsjællandske by Kokkedal får intet juletræ med lys i år. Et lille muslimsk flertal i afdelingsbestyrelsen har afvist at bruge penge på juletræet få dage efter en stor Eid-fest.

Det skriver Frederiksborg Amts Avis.I årtier har det været en tradition at have et juletræ med lys midt i bebyggelsen i hele december måned. Men nu har et flertal i afdelingsbestyrelsen afvist at bruge de cirka 5.000-7.000 kroner, som juletræet og en juletræstænding koster.

Beslutningen har vakt opsigt, fordi den blev taget tre dage efter en stor Eid-fest i Egedalsvænge. Hoppeborge, elastikspring og en klatrevæg sørgede for at gøre den muslimske højtid festlig for børn og voksne, og dét arrangement havde afdelingsbestyrelsen i enighed valgt at støtte med 60.000 kroner.

Oploadet Kl. 17:32 af Nicolai Sennels — Direkte link108 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42167/trackback

108 Comments »

  1. http://gonews.dk.msn.com/indland/elb%C3%A6k-om-muslimsk-nedstemning-af-juletr%C3%A6-naturligt-traditioner-udvikler-sig

    Kulturminister Uffe Elbæk afviste for lidt siden at gå ind i sagen om juletræet, men siger
    – ”Jeg vil bare sige, at traditioner jo hele tiden er til debat og til forhandling. Det er det i det her lokale og på alle niveauer i det danske samfund. Heldigvis. Og det vil sige, at traditioner udvikler sig”

    han fortsætter:

    – ”Der er tale om en boligforening, der på fuldstændig demokratisk og legitimt niveau, beslutter hvad de vil bruge deres penge til”

    Nu spørger jeg så, hvor al den ligheds-snak blev af?

    til sidst siger han:
    ”En kulturminister skal da ikke forholde sig til, hvordan en boligforening i et givet lokalområde træffer sådan en beslutning. Det kan slet ikke komme op på mit skrivebord”.

    Hører Dansk kultur ikke under Kulturministeriet???

    Kommentar by Gammelnok — 7. november 2012 @ 17:41

  2. Det er jo kun et lille mindretal på fem personer ud af bebyggelsens mange hundrede muslimer, der har stemt juletræet ned. Alle de andre skal da ikke undgælde for disse fems manglende dømmekraft.

    Jeg er ganske sikker på, at hvis du spørger rundt i bebyggelsen, så er langt de fleste af de velintegrerede muslimer uenige i denne afgørelse! Muslimer er da ikke anderledes end folk er flest. Og selvfølgelig er fem muslimer ikke repræsentative for alle muslimer.

    Det er typisk, at de højrenationale udvælger sig sådan en sag til brug for deres mistænkeliggørelse af alle muslimer. Det siger mere om dem, end om muslimerne!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. november 2012 @ 17:50

  3. Og hvad havde danskerne så regnet med???

    At fremmede der hverken deler vores kultur eller etniske tilhørsforhold, ville fejre os, som vi i vores uendelige tåbelighed og selvhad fejrer dem???

    Kun europæerne lider af hjernedød xenofili!!!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 7. november 2012 @ 17:52

  4. Uffe Elbæk tror, det drejer sig om beboerdemokratiet i en boligforening. Det gør det ikke.

    Dette er et billede. Et billede på, hvordan muslimer behandler et stort mindretal, som lige har vist sig velvilligt over for dem. Det er det mest sigende og uafviselige billede på en mulig fremtid, jeg længe har set. Egevænget er et mikrokosmos.

    Det handler i høj grad om kultur. Men ingen er forpligtet ud over sine evner, og jeg ved godt, at Uffe Elbæk taler sandt, når han siger, han ikke kan se det.

    Jeg plejer at synes, Danmarks lidenhed er dets styrke. Men jeg kan også godt se, det kan være en ulempe, når konkurrencen om at blive kulturminister bliver for bette.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. november 2012 @ 18:02

  5. Virus på Sappho? Helt Off Topic

    Jeg har lige besøgt http://www.sappho.dk/udkigsposten.htm

    Og da fik jeg en underlig meddelelse som påstod den kom fra http://youtube.com/… etc om at jeg burde “opdatere min YouTube Suite eller sådan noget. Man kunne kun klikke ok, og jeg måtte lukke siden ned. (Pas på med at klikke ja/ok til sådan noget!)

    Måske er der nogen som har kontakt med Sapphofolk for evt. at advare dem at der kan være tale om en virus eller lignende. Jeg hader at male fanden på væggen og sender aldrig “virusadvarsler” videre, men dette virkede mærkeligt.

    Mit ærende der var i øvrigt at jeg ville vidergive dette:

    De Forenede Nationer: Countries must boost measures to combat Internet racism – UN independent expert

    https://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=43418&Cr=racism&Cr1#.UJp8uHrpf2M

    Kommentar by Balder — 7. november 2012 @ 18:04

  6. Det er “anti-hvid racisme” igen igen. Vi skal give os hele tiden (give plads til dem) og muslimerne giver ikke plads til os.

    Racismeparagraffen burde anvendes, men denne er jo en minoritetsbeskyttelsesparagraf (forstår jeg) dvs. jeg/I kan ikke anmelde en muslim for racisme! Hvilken uvalgt embedsmand har besluttet dette? Det er i direkte strid med lovens ordlyd:

    Enten må racismeparagraffen afskaffes eller også må den gælde for alle!

    Jeg opfordrer alle til at skrive til Justitsministeriet (att. Morten Bødskov):

    http://www.justitsministeriet.dk/kontakt

    Det kan gøres på 10 minutter.

    Spørg ham hvorfor Racismeparagraffen (§ 266B) ikke gælder for hvide urdanskere (?)

    I kan skærpe tonen ved, at spørge hvilken uvalgt embedsmand, som har bestemt at I Danskere ikke har rettigheder ifølge denne paragraf. Bed om at få placeret et personligt ansvar. Stå fast på dette ligemeget hvad.

    Efter forvaltningsloven har I krav på et individuelt svar (alle jer mange som spørger) inden for 14 dage. Hvis svaret udebliver skal I bede en folketingsmand/kvinde som I har tillid til om at skaffe jer et svar. Disse kan kræve svaret direkte i Folketinget. I har også ret til at skrive direkte til Statsminister Helle Thorning Schmidt og spørge hvorfor I ikke får svar. Det er hendes ansvar, at sikre at ministrene svarer jer.

    Statsministeriets mail er her:

    http://www.stm.dk/_a_1609.html

    Selvom ministrene (inklusive HTS) vil delegere svaransvaret til underordnede kan I skabe noget ravage. Jeg oopfordrer alle som er forargede om at bruge max 10 minutter af deres tid på at spørge ministeriet om hvor paragraf 266B ikke gælder for hvide urdanskere.

    Kommentar by Sigwar — 7. november 2012 @ 18:10

  7. jeg forstår virkelig ikke hvad det er folk brokker sig over her, jeg syntes altid det er positivt når den slags historier dukker op. hvorfor? fordi det er endnu et lille skridt hen imod at de danskere der ikke har sat sig ind i islam og dens intolerance kan få øjnene op for det.

    prøv at forestille jer alle de børn der bor i den bebyggelse og spørger deres foældre hvornår de skal til juletræsfest, hvorefter de må svare “det skal vi ikke i år lille ven, for det har muslimerne aflyst”.

    jeg garanterer for at både de børn og forældrene der må overbringe dem den nyhed har taget et lille skridt længere væk fra deres måske tidligere positive indstilling til muslimerne i danmark.

    jo flere danskere der konfronteres med konsekvenserne af islam, jo bedre, for jo før kan vi få en reel debat om hvad vi gør ved det.

    Kommentar by per — 7. november 2012 @ 18:22

  8. Det er overhovedet ikke synd for danskerne, at de ikke får noget juletræ! – Ifølge Danmarks Statistik stemte 91% af dem på et islamofilt parti. – Kun 9% stemte på DF, og for dem kommer juletræsaflysningen næppe som nogen overraskelse.

    Kommentar by Skjoldungen — 7. november 2012 @ 18:25

  9. Elbæk forsøger sig med at være embedsmand i stedet for politiker. Sikken en nar. Og afdelingsbestyrelsen har bidraget til oplysningsarbejdet, som Per galgenhumoristisk siger.

    Kommentar by Høgsbro — 7. november 2012 @ 18:33

  10. Det er sådan de fleste danskere vil have det. Sov bare videre.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 7. november 2012 @ 18:36

  11. Nu kan de så demonstrere at det er ‘deres område’.
    De fremtrædende religiøse muslimer siger de er meget interesseret i dialog, demokrati, medbestemmelse, plads til alle, multikultifis, fred, o.s.v., men de siger også at når de kommer i flertal, så skal det bruges til at afskaffe demokratiet.
    Var det ikke i tyskland engang at man så noget lignende.

    Kommentar by mb — 7. november 2012 @ 18:41

  12. Det er selvvalgt tyranni.

    Dem der håber på tolerance og åbenhed fra islam har fejlfortolket de sidste 20-30 års advarsler. Det var ikke racisme, men indsigt og viden.

    Kommentar by Santor — 7. november 2012 @ 18:57

  13. Add 12.

    Man bør måske især være opmærksom på den detalje at vi ikke snakker om ekstremistiske muslimer. Nej, der er tale om dagligdags muslimer, dine kollegaer og venner. Dem der i MSM og folkemunde går under betegnelsen “moderate muslimer”.

    Kommentar by Santor — 7. november 2012 @ 19:21

  14. Når nu det ser ud til der kommer et træ alligevel, sætter jeg gerne en hund på at det bliver udsat for hærværk, når skuffelsen over at dansk kultur ikke kunne undertrykkes, bliver total. Vold og hærværk plejer at være deres næste skridt.

    Kommentar by Wazzla — 7. november 2012 @ 19:39

  15. Nu er det fastslået, at vi kan ikke leve side om side med muslimer.
    Vi kan ikke dele økonomiske sammenhænge med muslimer.
    Svaret er apartheid!!!
    Lad dem holde alle deres muslimske højtider, som de vil, men lad dem selv betale.
    Vi skal ikke længere være til grin for deres muslimske fester, på vores regning!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 7. november 2012 @ 19:51

  16. HA HA HA HA HA……DUMME GRISEDANSKERE.

    Kommentar by Fritz — 7. november 2012 @ 20:27

  17. ‘Aflyst jul kommer ikke jer ved’
    Bestyrelsesmedlem raser over juletræshistorie: – Det er demokrati, men det kommer ikke andre ved, siger Ismal Sahan.
    (mon ikke det staves Ismail Sahan?)
    ht tp://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1859997.ece

    Kommentar by anno — 7. november 2012 @ 20:32

  18. Nåsåere på spil i Kokkedal:

    De muslimerne der afskaffede julestemningen i Kokkedal minder om de slemme folk, der altid forsøger at forpure Julen i julekaldenderne i tv. En slags nåsåere med langt skæg.

    Kommentar by Nicolai Sennels — 7. november 2012 @ 21:34

  19. @ Sigwar

    Hvis 266B er en minoritetsbeskyttelse … så begriber jeg ikke, hvorfor politiet har skønnet Firoozeh’s vurdering af, at en paragraf i iransk lovgivning vil kunne anvendes til at få frikendt personer, der kan godtgøre, at et drab er medholdeligt som æresdrab, ulovlig. Det er lige sket. Det burde vi diskutere, før noget andet. Vi er i den grad færdige, hvis det holder i retten. Det har da ikke noget med “minoriteter” at gøre. – Med mindre politiet helt bevidstløst opfatter muslimer som “minoriteter”. Hold da helt op, mand … kan det mon tænkes?

    @ Per

    Forældrene til danske børn er hunderæd for at tale ondt om andre mennesker til deres børn. Dansk kultur er verdens højest udviklede og en meget raffineret kultur. De vil i stedet sige, at “bestyrelsen har besluttet, at der ikke skal være juletræ i år. Det er der ikke noget at gøre ved. Så hygger vi os bare selv (verden er god nok, og du skal i hvertfald ikke være bange eller hade nogen).”

    @ Wazzla

    Ja – mit gæt har også hele tiden været: Som følge af opstandelsen kommer der et juletræ. Juletræet udsættes efterfølgende for hærværk.

    Siger du, at juletræet nu er blevet vedtaget alligevel? Så er første del af spådommen jo gået i opfyldelse. Gad vide, om vi kan få underretning om, hvorvidt vi har ret hele vejen. Der er som bekendt mange folk, der ikke synes, vi skal vide det, hvis vi har. For vi “bruger det jo politisk”. Nemlig som et oplyst grundlag at tage stilling på. Og det skal vi ikke. Det er klart.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. november 2012 @ 21:53

  20. Hold da kæft nogle smålige røvhuller.
    Lad os for guds skyld snart få en ny regering eller endnu bedre, et opgør med undertrykkerne.

    Kommentar by Frank Hagmann — 7. november 2012 @ 22:23

  21. Den rette betegnelse for fænomentet må være flertalsdiktatur. De har ikke forstået den underliggende præmis om, at flertallet skal tage et stort hensyn til mindretallet før et demokrati faktisk er velfungerende. Ellers kunne flertallet jo også blot beslutte sig for at udrydde mindretallet uden at have gjort noget demokratisk forkert..

    Det minder mig om denne spot-on wulfmorgenthaler:
    http://heltnormalt.dk/striben/2012/02/24

    Kommentar by RD — 7. november 2012 @ 22:43

  22. Jeg er faktisk en smule ambivalent i forhold problemstillingen.

    1. Danskerne får hvad de stemte ind, dvs mere indvandring. Ergo må man tage konsekvensen af dette.

    2. Dette her er et nogenlunde billede på hvad fremtiden bringer os. Og når jeg ser mine 2 niecer i øjnene, så kan jeg ikke bære tanken om hvad der venter dem. Mine niecer er begge under 8 år gamle og har aldrig stemt for kulturberigelsen.

    En ting er dog klokkeklar… nemlig, at vreden er stor og stadig stigende blandt danskerne.

    Kommentar by tusmørke — 7. november 2012 @ 23:21

  23. tusmørke, ang. dit pkt. 1: De forstod ikke hvad de gik ind til. Jeg har selv været en af dem.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. november 2012 @ 23:33

  24. #22.tusmørke.
    Det danske folk er blevet totalt ignoreret i indvandringsspørgsmålet.
    Politikerne har begået både Grundlovs- og Forfatningsbrud i det spørgsmål.
    Derfor har det danske folk helt klar ret til at bekæmpe begge parter med alle midler.
    Man vil blive mødt af modstand, men så er borgerkrigen i gang!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 7. november 2012 @ 23:59

  25. Muslimerne i Kokkedal skulle omfavnes med fakkeloptog, salmesang og dansen rundt om et stort smukt juletræ en råkold decemberaften. Ved samme lejlighed kunne de (muslimerne) overbringes en meddelelse om, at de alle var persona non grata i Danmark og at de skulle være ude af vagten inden nytår.

    Diskriminationen mod danskerne i deres eget land er blot lige begyndt. Bare vent…

    Kommentar by Polka Charlie — 8. november 2012 @ 00:09

  26. @ 2 Morten
    Du har ikke, eller ønsker ikke, at se skriften på væggen.
    Jeg har selv, for år tilbage haft bolig i Brøndby Strand bebyggelsen.
    Og medlem af afdelingsbestyrelsen for den afd. jeg havde bolig i.

    I guder jeg genkender forholdet.
    I Brøndby Strand, fortalte de derboende muslimer at når de fik magt, så skulle vi få kærligheden at føle.

    Vel er det såkaldte beboerdemokrati overholdt, men det handler om noget andet, og mere væsentligt.

    Det handler om at muslimerne ønsker at os pengemaskiner skal betale (betale i bred forstand), for disses ønsker.

    Deres kultur er nemlig meget bedre end vor, noget tyder på at valgte politikere i nuværende regering, er enig i den betragtning.

    Det er på tide, man ved kommende valg, sætter sit kryds det rigtige sted, således at vi ikke, i et og alt, retter ind efter disse kulturberigere.

    Uffe Elbæk er en farlig mand, hvad er det nu det parti hedder han repræsenterer ?

    Mit gæt: De radikale.

    FØJ.

    Kommentar by AK JA. — 8. november 2012 @ 00:27

  27. AK JA, prøv at læse Mortens kommentar i #4, så vil du se at #2 var ironisk. Man skal måske følge med i uriaspostens og 180graders kommentarspor for at vide hvor han står ;-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 8. november 2012 @ 00:33

  28. ja, så fik min kæreste, kulturmuslim fra balkan, endeligt nok – og nu har han meldt sig ind i Dansk Folkeparti!

    Kommentar by lizzie — 8. november 2012 @ 01:30

  29. Som mb skrev: Når skadedyrene kommer i flertal, kan vi kigge i vejviseren efter vores rettigheder.
    Der er noget grundlæggende galt i at muslimer ikke vises ud af Danmark.

    Kommentar by Nielsen — 8. november 2012 @ 01:55

  30. @ AK JA og Hr. Naturli’

    Først: Tak, Hr. Naturli’. Det er rigtigt, at det var ironisk ment – nærmest som en parodi på det, vi ustandseligt hører fra modparten. Det sjove er, at disse gentagelser bekræfter vores påstand, eftersom de udgør et mønster. Men det er “de gode” selv helt døve over for! De er i stand til at gentage deres flovsere non-stop, uden selv at kunne høre, at der skulle være noget galt.

    Så, AK JA, du må undskylde – jeg trak lidt for store veksler på “forfatter-kendskabet” herinde i dette lille forum :) Jeg håbede vel også netop, at indlæg # 4 var dementi nok. Men hermed et rigtigt dementi: Indlægget var udelukkende ment satirisk.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 02:00

  31. Ifgl DDR timeslagsradiopropagandaen er der brand i gellerupparken

    Kommentar by Nielsen — 8. november 2012 @ 02:03

  32. @ 17 Det interviewede bestyrelsesmedlem rabler om tavshedspligt. Hvor i al verden har han den ide fra? Skulle en boligforeningsbestyrelses afgørelser være hemmelige, så skulle regeringsafgørelser være det samme. Det forekommer mig han har set for meget tv fra mellemøstens totalitære regimer.

    Kommentar by Høgsbro — 8. november 2012 @ 02:11

  33. Han har ikke tavshedspligt. Han har oplysningspligt. Men nu ved vi i det mindste, at han foretrækker ikke at sige noget – og det er forståeligt nok.

    Os fortæller det, at vores kulturprodukt, demokrati, for ham er et magtinstrument. Han bliver ilde til mode, når vi vil have indsigt i, hvad han går og laver. I modsætning til de fleste bestyrelsesmedlemmer, hvis deltagelse i processerne er helt transparant. Det er alvorligt, og det er noget kulturelt, og det skal vi diskutere.

    For denne kultur får stor magt i Danmark i de kommende år, og vi bliver nødt til at finde et kompromis midtvejs mellem vores demokratiske kultur og deres hierarkiske klan-kulturer, hvor vi kommer til at give afkald på noget, vi tog for givet, da vi voksede op. Og så håbe, kompromis’et holder, så vore børn ikke får meget store problemer. Men heldigvis er deres forventninger til demokratiet ikke nær så store som vores. De lærer ikke om at bryde rammer, som vi gjorde, men derimod om “respekt”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 02:47

  34. Hold nu op med al det udenomssnak. Muslimer retter sig ikke ind. Og når de bliver flere bliver de mere og mere muslimske. Med den kultur og religion er løbet kørt.

    Kommentar by Machiavelli — 8. november 2012 @ 02:53

  35. Det er gammelt nyt, i Brabrand Boligforenings Afdeling 4 (Gellerup) har Julen været aflyst i årevis, og der er postet mange penge i EID.
    Vi har ikke brug for gentagene artikler og kommentarer på området,vvi har brug for handling.

    Kommentar by Jesper Fræer — 8. november 2012 @ 03:20

  36. 1

    “Kulturminister Uffe Elbæk afviste for lidt siden at gå ind i sagen om juletræet, men siger

    – ”Jeg vil bare sige, at traditioner jo hele tiden er til debat og til forhandling.””

    Det er de i Danmark, ja. Nogle steder. Men globalt set er traditioner ikke til debat og til forhandling. Globalt set er det koranens lov/sharia, der bestemmer over hele befolkninger, lande og byer.

    Globalt set er islam overhovedet ikke til debat. Koranen er ikke til debat.

    Sådan skal det ikke være i Danmark. Ministerens parti har selv været med til at beslutte, at der nu skal bygges stormoskeer i Danmark. I moskeer er traditioner heller ikke til debat og forhandling.

    Islam skubber kultur og traditioner væk, der hvor islam kommer frem. Det kan vi se mange steder efterhånden, både i og uden for Danmark. Nu kan islam ikke engang unde en gruppe danskere et juletræ…

    Og mennesker skubbes væk af islam. Jøder, homoseksuelle, grønlændere, eks-muslimer, anderledes tænkende og troende skubbes væk. Kvinder skubbes – i anden række.

    Trods det er radikale bøsser for moskeer – Alligevel vil ministerens kolleger have stormoskeer.

    “København har en domkirke, en russisk kirke, en synagoge, og selvfølgelig skal vi også have en ny moské. Jeg håber, det bliver et sted med masser af liv, som inviterer indenfor til besøg og aktivt medvirker til at vise, at København er en mangfoldig by.” (miljø- og teknikborgmester Klaus Bondam; JP 27/8-09)

    “Den ny moské skal være et symbol på den pragmatiske islam. Den vil være beviset på, at langt de fleste muslimer i København tror på en måde, hvor de respekterer demokrati, menneskerettigheder og ytringsfrihed.” (beskæftigelses- og integrationsborgmester Jacob Hougaard om Amager-moské; JP 10/9-09)

    h t t p://www.uriasposten.net/?p=7901&cpage=1#comment-894101

    Tomme bøsser buldrer mest.

    Kommentar by Liva — 8. november 2012 @ 06:49

  37. HUT forhandler heller ikke. Traditioner er ikke til forhandling for dem. Alligevel er de radikale åbne som en ladeport..

    De radikale vil ikke hjælpe til med at få et juletræ i et boligkompleks, hvor der også bor mange børn, men vil godt hjælpe HUT

    »Jeg tager afstand fra Hizb-ut-Tahrir, men det her handler om ytringsfrihed og forsamlingsfrihed, og Hizb-ut-Tahrir er ikke ulovlig. Jeg ser det som en styrke, at vi kan tåle at høre, hvad de har at sige«, sagde Manu Sareen fra de radikale.” (2008)

    h t t p://politiken.dk/indland/article490755.ece

    Kommentar by Liva — 8. november 2012 @ 06:58

  38. Radikale vil ikke hjælpe med et sølle juletræ – en tradition der glæder især børn – i boligområde. Det svarer meget godt til den politik radikale har, når det gælder DR:

    ”DR skal lægge særlig vægt på sin rolle som initiativtager til og formidler af dansk kunst og kultur og den danske kulturarv, herunder den kristne kulturarv.”

    Sådan lyder det i den public service-aftale, som den tidligere regering fastlagde for DR i 2011. Det er første gang, at DR eksplicit har fået til opgave at formidle den kristne kulturarv.

    Men den formulering bliver strøget, når den nuværende regering i løbet af efteråret forventes at formulere en ny public service-kontrakt for DR, lyder det fra De Radikales medieordfører, Zenia Stampe.” (2012)

    H t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/476454:Danmark–Kristen-kulturarv-paa-vej-vaek-fra-DR-s-forpligtelser

    Kommentar by Liva — 8. november 2012 @ 07:05

  39. 28

    Der skal blot være pilgrimsvandring til Mekka hver dag og ikke kun en gang pr. menneskes liv.

    Kommentar by Liva — 8. november 2012 @ 07:09

  40. 38

    Men det står sikkert til forhandling, hvis du spørger den radikale minister.

    Kommentar by Liva — 8. november 2012 @ 07:11

  41. Egentligt er det ikke forbavsende, det passer godt i tråd med den dominanskultur muslimerne kommer med! Kokkedal er nu et muslimsk område og de vil kæmpe med næb og kløer for at få de sidste danskere ud!
    I øvrigt en flot gestus af DF, sådan at sponsorer et juletræ.
    Men DF er meget mod deres egen vilje i høj grad med til at fremme indvandringen i Danmark! De hæger om overførselsindkomsterne, vil forhøje dem her og der. De vil gøre det lettere at komme på førtidspension. Og hvem er det lige der er på førtidspension og andre overførselsindkomster, ja først og fremmest muslimske indvandre! Det man betaler for, får man mere af!
    I øvrigt kan man hævde, at med alle de muslimer, vi har, på overførselsindkomst, så betaler vi danskere en kopskat som dhimmier!

    Kommentar by Robert R — 8. november 2012 @ 07:18

  42. Salaamemetoden: Bid for bid, stille og roligt, til pølsen er spist er jizyasparekamelen er slagtet.

    Uday el-Baq vil jo selv blive julepynt i lygtepælene til den tid- klynget op i hans egne tarme.

    Morten

    Jeg frygtede lige et øjeblik, at du havde fået en blodprop i hjernen, men så er det heldigvis bare meget subtil HIS (humor, ironi og sarkasme)!

    Nielsen

    De bør deporteres ud af Danmark og hele Vesten! For islamrotter er alle til hobe inficerede med pestislam. Så de er alle dræber- og fødemaskiner.

    Pobert R

    Så længe grænserne er vidt åbne, så fortsætter lavIQinvasionen af bistandsclientellastemmekameler til Vesten.

    Kommentar by A.R. — 8. november 2012 @ 07:47

  43. Følg pengene, ingen penge ingen indvandrere.

    Kommentar by Machiavelli — 8. november 2012 @ 08:01

  44. ” Let,s EID ” sagde DDR , da Danmarks radio lavede en stor fest.
    For at fejre en af muhammdanernes hellige dage.
    Det er så meget vigtigt at gøre det.
    OG hvad har vi nu ? Festlige dage i Danmark.

    Kommentar by Pk — 8. november 2012 @ 09:01

  45. add 34 Jesper Fræer

    Ja det er gammelt nyt. Jule-gran-pynten i guirlander på Nørrebrogade har været aflyst i mange år nu. Der er da ingen muslimske butiksindehavere som vil betale til det. Skal vi ikke hellere helt afskaffe julen må man da nok spørge De radikale om? Ligesom de også vil afskaffe danskhed, nationalitet, køn og kongehus til fordel for kulturberigerne.

    Kommentar by Tim Pallis — 8. november 2012 @ 09:20

  46. Danskerne skal møde talrigt op og i protest lave deres egen julehygge. Medbringe et juletræ og begynde at pynte op og gøre alt hvad den danske jul har af traditioner. En lille flok provokerende muslimer skal ikke bestemme “at julen er aflyst”.
    Efter protesten, skal muslimerne smides ud af bestyrelsen og efterfølende af området/boligerne. Det er total uprofessionelt, provokerende og hyklerisk, måske endda racistisk, overhovedet at bringe sådan en besparelse på banen, efter selv athave afholdt så stor et ædegilde i deres tro. Så må man gå 50/50 og bruge 30.000kr på hvert arrangement. Men for dem er det sikkert at sulte, men sikke en fest vi kan få ud af et julebudget på 30.000kr. Vi er ikke så griske, vi vil bare have et træ, lidt pynt og nogle æbleskiver og glögg. Såre simpelt er det.

    Kommentar by Louan — 8. november 2012 @ 09:25

  47. Det sker måske ikke hver dag, men ind i mellem kan Muslimske fremmede komme med små guldkorn:

    Mehdi D på Ekstra Bladets Nationen i går:

    [Svar til] Thomas HR

    Svaret er enkelt for give jer lidt kultur, traditioner og normer som i ikke har haft længe, og sørge for at i “såkaldte” mænd for groet nosserne ud igen som jeres kvinder for længest har fjernet fra jer.

    Skam jer!!

    Tag jer sammen og få styr på jeres familer og børn, jeres stolte forfædre ville vende sig om i graven og græde for jeres ulykke.

    Kommentar by Balder — 8. november 2012 @ 09:40

  48. Og næste projekt er og bliver forbud imod grilning udendørs.
    Ja, hvis de da ikke er det.
    Og ingen snyd med små træer på altanerne.
    Ej heller de svenske trappetrin lysestager, guirlander, nisser og især stjerner der lyser i vinduerne.

    Kommentar by xenofob — 8. november 2012 @ 10:20

  49. Hvem har ikke set dette komme

    Spørgsmål: Vor Herre bevare os, vil du have den lov(sharia) indført i Danmark? Wahid Petersen: Ja, når der bliver flertal af muslimer, så bliver den indført.
    og
    Stening er ikke til diskussion – abdul wahid/fatih alev.

    Kommentar by René — 8. november 2012 @ 10:51

  50. Hvad har anti-semitisme med artiklen at gøre?

    Kommentar by bæver — 8. november 2012 @ 12:31

  51. Nu har Center for Mellemøststudier på Syddansk Universitet kloget sig i JV på hændelsen.
    “Når man nettop har brugt 60.000 kr. på eid og ikke vil bruge 6.000 på et juletræ, så er det et politisk signal.”
    Ja selvfølgelig, det har intet med islam at gøre.
    Når juletræet (hvis det kommer) bliver væltet eller brændt af, så er det ikke politik, men drengestreger.
    Luk dog dette Center for Mellemøststudier.

    Kommentar by Menig 442 — 8. november 2012 @ 12:40

  52. Som mange har gjort opmærksom på, så har vi selv bedt om den tilstand vi nu er i. 90% af vælgerne stemmer gladeligt på muslimvenlige partier.

    Det er da synd for de børn i Egedalsvænge, der ikke får juletræ i år, men hvor satte forældrene deres kryds 15.09.2011?

    Selvfølgelig skal vi protestere og råbe højt, men at tro at kulturministeren griber ind, er som at tro på julemanden. Uffe Eldrup er en radigal nar, der får Fedtmule til at fremstå som et interlektuelt fyrtårn, men han repræsenterer altså en regering, som danskerne selv har valgt.

    Der er nok ikke andet at håbe på, end at Robin Falkeøje og hans lystige svende griber ind og redder julen i Kokkedal. Det må da være en smal sag for Falkeøje, der i 1945 besejrede tyskerne og befriede Danmark.

    Kommentar by Binee — 8. november 2012 @ 13:44

  53. Der skulle aldrig gives socialhjælp til tilrejsende udenlandske statsborgere. De burde klare sigselv ligesom vi andre må, hvis vi flytter til et fremmed land.

    Det er danske skatteydere, der betaler for at tilrejsende udenlandske statsborgere kan blive endnu gammeldags i deres middelalderlig tro og kultur.

    Nu vil de også – oppustet med vores understøttelse – fjerne julen – en god gammel hedensk vikingetradition ;)

    Hvis de vil følge middelalderlig tro og kultur, må de rejse hjem og hvis de vil blive, må de overholde loven og klare sig uden danskernes penge.

    Ellers risikerer de, at Holger Danske vågner !

    Kommentar by A-mad — 8. november 2012 @ 14:34

  54. >2 Morten
    Muslimer er i høj grad anderledes end folk er flest.

    Kommentar by Nielsen — 8. november 2012 @ 15:12

  55. Politiet ind i juletræsskandale

    Juleforskrækket bestyrelse politianmeldt efter racismeparagraffen :D

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1860700.ece

    Politiet skal nu efterforske juletræsskandalen i Nordsjælland, hvor en boligbestyrelse har skrottet årets julehygge.

    Det sker efter, at Karsten Egtved fra Køge har politianmeldt bestyrelsen for at have overtrådt straffelovens såkaldte racismeparagraf med sin beslutning om aflyse julen.

    Kommentar by Bjovulf — 8. november 2012 @ 15:12

  56. Binee skriver: “Det er da synd for de børn i Egedalsvænge, der ikke får juletræ i år, men hvor satte forældrene deres kryds 15.09.2011?”

    Ja det er spørgsamålet. Og de vil blive ved med at dumme sig indtil samfundet falder ned om ørene på dem. Problemet er, at uvidenheden er rungende. Læs et par kommentarer i Politiken eller Information, og du tror du lever på en anden planet.

    Kommentar by Machiavelli — 8. november 2012 @ 15:53

  57. Tårerne kommer frem;
    Nu bliver det jul i Egedalsvænge
    http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Fredensborg/2012/11/08/132519.htm

    Spændende at se hvordan hele bestyrelsen reagerer. Eller om træet får lov at stå.

    Kommentar by mb — 8. november 2012 @ 16:22

  58. Tillykke med træet, men mon det kan få lov til og stå i fred?
    Og husk at nu deles der snart julehjælp ud fra diverse organisationer.
    Og hvordan det gik sidste år med børns oplevelse af lalandia.
    Det var muslimerne, der fik gaver og mad fra julehjælpen istedet for.

    Kommentar by xenofob — 8. november 2012 @ 16:38

  59. Beslutningen blev taget under punktet eventuelt.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1861057.ece

    Kommentar by mb — 8. november 2012 @ 17:10

  60. Jeg vil bare lade min tekst blive set.. Kan ikke kommentere dette problem på en saglig og fornuftig måde overhovedet !

    Regeringens strandvejs beboere født på guldskeen… Opstil endnu et muslimsk ghetto, men denne gang ved siden af jeres strandvejsvillaer og så kan i ytre jeres ignorante holdninger om dette problem igen om 5 år !

    Anders Brejvik kom lige en tur til Danmark… Er alt jeg har at fucking sige !!!

    Kommentar by Bacon — 8. november 2012 @ 18:09

  61. @ Nielsen

    Jeg ved det godt :) Mit indlæg (#2) var ment satirisk.

    @ Alle

    Øv! Det var den ringest mulige udgang på den historie! En sådan “bilæggelse” er næsten en sanktion af muslimernes handlemåde, som der nu bliver bødet på – af en dansker! Kattens også …

    Det skulle have været løst ved, at bestyrelsen omgjorde beslutningen. Naturligvis. Eller det skulle have været blevet stående uløst til overvejelse for enhver. I det mindste lidt endnu.

    Det handler IKKE om et juletræ! Det handler om en demokratisk kultur.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 19:05

  62. jeg hørte lige i radioavisen at der var en privatperson der havde tilbudt at give et juletræ, men den muslimske bestyrelse afviste den gratis gave og talsmanden sagde ordret “det her er ikke et økonomisk problem”!

    så kan det vist ikke siges meget tydeligere hvad deres agenda er, men i det mindste er de da ærlige omkring deres islamiserings planer!

    Kommentar by per — 8. november 2012 @ 20:06

  63. Hov! Jamen, så lever håbet jo endnu! For det er jo sandt, at det ikke er, og ikke må reduceres til, et økonomisk problem. Hvor glædeligt, at man står fast på, at det er en principsag.

    Det var formentlig en dansker, formanden måske, der afviste donationen. For jeg tror også, danskerne er meget interesseret i at få det her løst på en måde, der danner en slags præcedens. Og slår fast, hvad der er ret i denne sag.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 20:36

  64. @ Morten
    Det var formanden.
    En perker.

    Kommentar by XXXXX — 8. november 2012 @ 20:41

  65. Spændende, spændende …

    Hvor kan man følge udviklingen?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 21:00

  66. @ per

    Uenighed om juletræet i Kokkedal
    ht tp://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/08/193244.htm

    Kommentar by anno — 8. november 2012 @ 21:12

  67. Kan danskerne ikke tage hævn ved at forpurre en religiøs muslimsk højtid ved først givne lejlighed.
    De vil have krig, så lad dem få krig!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 8. november 2012 @ 21:31

  68. tak for linket anno.

    “- Det lyder som en gavmild person, men jeg synes stadig, at vi skal stå fast og holde fast i den beslutning, for det her er ikke et økonomisk problem siger bestyrelsesmedlem Ismail Mestasi.”

    hvis DR nu havde haft nogle rigtige journalister ansat kunne de have fulgt op med at spørge hvad det så var for et problem et gratis juletræ udgjorde for dem, men nej. ikke at det er så svært at gætte når der er tale om muslimer, mon ikke det har “krænket” dem ligesom alt andet der ikke står noget om i koranen gør.

    gad vide hvad der ville ske hvis nogen satte et stort juletræ op alligevel? ville de mon fjerne det?

    hermed en opfordring til de islamkritiske grupper vi har i danmark:

    hvis i virkelig mener noget med det så tager i ud og pynter det kvarter op så det ligner et amerikansk varehus i december.

    Kommentar by per — 8. november 2012 @ 22:00

  69. @ 30 Morten

    Du skal da ikke undskylde.

    Det var mig der ikke “fangede” din ironi.

    Jeg ender dig ikke, altså fra andet skriftligt, derfor mente jeg at der var/er din holdning, hvilket er fair nok.

    Flot du lige gør opmærksom på at dit indlæg var7er ironisk.

    Derimod er der intet ironi i det visse muslimske medlemmer af afdelingsbestyrelsen kommer med.

    TAVSHEDSPLIGT ???????

    Der måvære et eller andet den narrehat har misforstået.

    Men vent bare, det bliver værre endnu.

    Tak til diverse politikere, tak til diverse skatteyderfinancierede foretagener der står bag masseindvandringen.

    “Kulturberigere” ?

    Min bare.

    Alle disse selvgode fjolser.

    Stakkels Danmark og stakkelsdanskere.

    MVH

    Kommentar by AK JA. — 8. november 2012 @ 22:11

  70. Stil Juletræet op alligevel og følg den danske tradition.
    Tænd så lysene i det, og lad os så se hvad der sker.!!

    Gad vide om skadedyrene, eller politi kommer og slukker det ??

    Kommentar by Carsten Nielsen — 8. november 2012 @ 22:21

  71. “Machiavelli” Med den kultur og religion er løbet kørt. Det har du nok forhåbentlig ikke ret i.

    For så kan jeg da se at blogerne her på siden, og alle andre snart lukker.!!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 8. november 2012 @ 22:25

  72. @ per

    “gad vide hvad der ville ske hvis nogen satte et stort juletræ op alligevel? ville de mon fjerne det?”

    Ja et godt spørgsmål .. reelt må det jo være julepynt og fejring af JUL i Egedalsvænge’s ‘offentlige rum’ der er nedstemt/forbudt?

    Må de mon holde juletræsfest i evt. fælleslokaler?

    Kommentar by anno — 8. november 2012 @ 22:32

  73. Fantastisk udvikling! Ingen taqiyya her! Ingen omsvøb! Ingen forstillelse! Ingen tvetungethed!

    Vi burde være tilfredse. Den noget fårede forkvinde, Karin Leegaard Hansen, takker godnorsk “ja” til tilbuddet om en forløjet “bilæggelse af striden” via en “giver”s mellemkomst! Det skal hun selvfølgelig ikke gøre! Det er ikke et “kompromis” eller en “acceptabel løsning”, men den sædvanlige, vigende adfærd, danskere for tiden udviser. “Så løser vi det på den måde”. Hvad har vi løst? Nej, vel.

    Til alt held skærer det muslimske medlem, Ismail Mestasi, igennem vrøvlet og slår fast – og det er jeg enig med min modpart i! – at dette ikke er et økonomisk, men et principielt anliggende! Sådan!

    Fjenden gør for een gangs skyld front mod os, åbent og frejdigt, så ingen kan fornægte det. Kan vi forlange mere rene linjer? Mere klar tale?

    Fabelagtigt! Virkeligt enestående. Synd, det er glemt i morgen, og kun vil blive husket som “noget med et juletræ” … For det er historie.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2012 @ 22:46

  74. Vores muslimske fjender, vil ikke tillade et juletræ, selv om boligforeningen får det gratis:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/08/193244.htm

    Danskerne bør som minimum give lidt igen, og afvise enhver form markering af deres ulækre herrefolksideologi ideologi. Det svineri hører ikke hjemme i et pænt land som Danmark.

    Kommentar by Kafirharbi — 9. november 2012 @ 01:16

  75. Sappho har jo styr på det der med prisuddelinger og så videre.

    Hvad om foreningen udskrev en konkurrence hvor man dyster om at skrive den mest originale og tidstypiske variation på “Peters Jul”?

    Kommentar by Balder — 9. november 2012 @ 01:33

  76. Morten

    19.00 Nyhederne på TV2, der gik de virkelig i flæsket på koranonanisten.

    Vi kunne jo også prøve at dele marcipangrise ud til muslimske børn. Hvilken dobellt forhånelse det dog ikke ville være, for marcipan stammer jo fra Mellemøsten af!

    Kommentar by A.R. — 9. november 2012 @ 07:24

  77. 1: hold op med at handle i muslimske butikker.
    2: dette gælder også varer som Georg Jensen som nu er på arabiske hænder.
    3: opret jeres egne nationale private dag institutioner og private skoler.
    4: sidder du i ledelsen i en virksomhed: lad være med at ansætte dem
    5: vælg dine kunder og leverandører med omhu.

    Kommentar by Nissen — 9. november 2012 @ 07:29

  78. >77
    Helt rigtigt Nissen vis skadedyrene ryggen, så de forstår de er uvelkomne.

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2012 @ 09:57

  79. Nu så jeg klippet fra tv2-nyhederne. Tv-værten gør det glimrende, og bestyrelsesmedlemmet har hængt sig op i et mantra som bare ikke giver mening: Der var ingen som ville påtage sig opgaven i bestyrelsen! Som om det retfærdiggør at man svigter den del af beboerne der fejrer jul. Bestyrelsen skal tage sig af det! Det handler om at varetage det mandat man er givet, ikke om at pleje egeninteresser.
    Nå, jeg har mødt den type undskyldninger flere gange i foreningsdanmark, og Norge for den sags skyld. Mandatforståelse er ikke altid tilstede blandt mennesker.

    Kommentar by Høgsbro — 9. november 2012 @ 10:11

  80. Drej kun universet helt omkring,
    vend kun op og ned på alle ting,
    jorden med, thi den er falsk og hul,
    rør blot ikke ved min gamle jul.

    Kommentar by Peter Faber — 9. november 2012 @ 10:51

  81. @77 Nissen:
    Enig, gør det allerede.

    Men der skal mere til, bl.a. ingen danske skattekroner til udenlandske statsborgere.

    @Musvin:
    Fat det nu; I er uønskede her i landet.

    Kommentar by Agricola — 9. november 2012 @ 12:22

  82. Jeg gentager igen, husk fra sidste år med hvordan muslimer ødelagde julen for de danske børn på lalandia.
    Hvordan de fik fingre i julehjælps gaverne fra velgørenheds tosserne.
    Og de danske fattige måtte dele deres almisser med dem.
    Muslimerne vil da total skide på danskerne og deres jul.

    Kommentar by xenofob — 9. november 2012 @ 12:49

  83. P1-debat netop nu:

    http://www.dr.dk/P1/p1debat

    Er det demokrati, når juletræet nedstemmes?
    P1 Debat 09. november 2012 kl. 12:20 på P1

    Er julen og de danske traditioner i fare? I Kokkedal i Nordsjælland kommer juletræ med lys ikke op at stå i år, for et lille muslimsk flertal i afdelingsbestyrelsen har afvist at bruge penge på juletræet efter en demokratisk afstemning. At den samme boligforening nu har brugt 60.000 kr. på en stor Eid-fest har vækket harme. Og nu kræver flere politikere, at kulturministeren blander sig. Men det vil Uffe Elbæk ikke:

    “Jeg vil bare sige, at traditioner jo hele tiden er til debat og forhandling. Det er det i det her lokale og på alle niveauer i det danske samfund. Heldigvis. Og det vil sige, at traditioner udvikler sig,” siger kulturministeren i BT, torsdag.

    Kommentar by Bjovulf — 9. november 2012 @ 13:24

  84. ->82 Bjovulf

    Man kunne foretage det tankeeksperiment at situationen i en boligforening “udviklede sig” så muslimer kom i mindretal, og det danske flertal kun ville bevilge penge til deres jul. Ingen ved deres fulde fem vil kunne hævde at Elbæk så ville benytte samme argumentationsform om blinde kræfter der bare skaber forandring. Hvis det kom op i medierne ville muslimske temperamenter verden over komme i kog, og boligforeningen ville blive anmeldt for overtrædelse af 266b osv. Den samlede mainstream ville tage parti for muslimerne. Den jublende tilbedelse af forandring er selvfølgelig underforstået kun at gå én vej.

    Der er næppe noget mere ødelæggende og samfundsundergravende element blandt danskerne end den radikale psyke.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 9. november 2012 @ 13:42

  85. @83 Lars Findsen på Crack
    Glimrende pointe.

    Kommentar by Agricola — 9. november 2012 @ 14:05

  86. P1-debat-programmet kan nu høres her:

    http://www.dr.dk/P1/p1debat/Podcast/

    Kommentar by Bjovulf — 9. november 2012 @ 15:19

  87. Jeg prøver faktisk at komme helt rundt om emnet i en artikel, jeg har lagt ud på 180grader. I er meget velkomne til at supplere synspunkterne. Jeg tror selv, jeg får indkredset problemstillingen så nogenlunde.

    Men jeg ved også, hvor skarpe I er – så følg endelig linket:

    http://www.180grader.dk/Politik/balladen-om-et-j-u-l-e-t-r-ae-eller-striden-om-fremtidens-demokratiske-kultur

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 16:18

  88. Morten, jeg synes ikke du rammer emnet. Du ophøjer nogle kluntede antidemokraters mudderkastning til det rene bråvallaslag for demokratiet. Dertil mangler sagen imidlertid i for høj grad integritet. I bund og grund handler sagen om mandatsvig, ikke andet. Bestyrelsen ivaretager ikke vælgermassens vel, men hytter kun sine egne. Deri består det forkastelige.

    For mig er problemet både et værdipolitisk og mandatmæsssigt svigt. Men der hvor du fokuserer på det værdipolitiske, opfatter jeg den del som et enkelt søm i dansk kulturs ligkiste. Mandatsviget derimod er om ikke unikt, så des mere forkasteligt. Jeg vil endda sige råddent og egocentrisk. Mandatsviget er desværre ikke et fænomæn forbeholdt muslimer, men bliver i dette tilfælde så meget mere afgørende pga. det tilhørende værdipolitiske skisma.

    Magten korrumperer, eller måske snarere, magten viser hvem du i virkeligheden er. Her ser vi en gruppe muslimer udfolde sin smålighed og manglende respekt. Uden mandatet havde de ikke fået lejlighed til at udstille dette. Det genstår at se om de vil lære af dette, men jeg har min tvivl.

    Kommentar by Høgsbro — 9. november 2012 @ 17:04

  89. Jeg plejer gerne at skrive at problemet ikke er at almindelige danskere mangler information om hvad islam virkelig er. Alt man har brug for at vide fremgår umiddelbart af de nøgne omstændigheder.

    Problemet er i stedet at det store flertal ikke tager konsekvensen af at pestilenser som disse regelmæssigt tilbagevendende episoder aldrig nogensinde vil få en ende, med mindre man begynder at handle med tanke på fremtiden. Og “handle” vil i denne sammenhæng sige at andre partier end DF også begynder at forholde sig til den tabuiserede virkelighed.

    “- Vi kommer til hallen under bønnen, hvor 30-40 mennesker er til stede. Her er stemningen stille og rolig. Men da de kommer ud fra hallen, eskalerer det, og der opstår skænderier og tumult. Nogle begynder at hive fat i og skubbe til hinanden. Andre skændtes højlydt. Mange af de ældre forsøger at dæmpe gemytterne og tale folk til fornuft, men der var helt klart optræk til slagsmål blandt nogle af de tilstedeværende, siger BTs reporter på stedet. […]

    BT’s reporter på stedet fortæller, at tumulten fortsatte ufortrødent, imens interviewet stod på.

    – Vi måtte holde et par korte pauser, fordi Ismail var bekymret for, hvad der var ved at udvikle sig. […]

    BT blev derefter venligt men bestemt bedt om at forlade stedet.

    – Jeg tror det er bedst I kører nu. folk tænker ikke klart, når I er her, siger en ældre herre til BT’s udsendte.[…]”

    Juletræssagen: Tumult efter fredagsbøn

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 9. november 2012 @ 17:21

  90. @ Høgsbro

    Intet “genstår”. Der har været afholdt endnu et møde, hvor det bekræftedes, at der ikke var tale om en kommunikationsbrist (for så havde den blot skulle rettes): Juletræet er aflyst, fordi et, kulturelt defineret, flertal nægter et stort mindretal den. Færdig.

    OBS! – Mens eidfesten blev vedtaget med samtlige stemmer. Ikke bare med en majoritet, som her ses. Bid lige mærke i det! Det ville man nemlig også have forventet, at juletræsfesten blev, skal jeg sige dig – vedtaget med ALLE stemmer. Det fornemmer jeg, du overser.

    Sagen demonstrerer netop med al ønskelig tydelighed en kulturel forskel. De danske bestyrelsesmmedlemmer kunne ikke drømme om at nægte det muslimske flertal i bebyggelsen deres fest. Og ligeledes heller ikke drømme om, at de selv kunne blive nægtet deres!

    Det ved vi fra vores livserfaring. Dette her er ikke et stort, abstrakt demokrati-slag. Det er en lille beboerforeningsbestyrelse, der holder møde. Et møde, som vi kender dem, og hvor vi ved, at man traditionelt i vores kulturkreds viser hinanden størst mulig imødekommenhed.

    Jo, jeg synes jeg rammer lige nøjagtigt plet i denne sag demokratisk kultur og ånd.

    Det kunne ikke “nøjagtigt lige så godt have været nogle lyserøde danskere med griseøjne” der bar sig sådan ad. Og tilmed insisterede, stillet over for, at deres argument blev gjort til skamme. Og det er heller ikke (endnu) et eksempel på, at “lige nøjagtigt disse her muslimer er (igen-igen) ikke repræsentative o. s. v.”, eller at det igen-igen er “de få, der ødelægger det for de mange”.

    Det er en trend. Og mere end det. Det er en vedvarende trend, for det er en regulær kulturforskel. For yderligere dokumentation: Se de lande, hvor disse kulturer er fremherskende for en studie i deres demokratiske forhold.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 17:36

  91. @ LFPC

    Tak!

    @ Høgsbro

    Dæmrer det?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 17:39

  92. Morten, du plejer da at være mere elegant i din kritik. Kanhænde jeg ikke formulerer mig klart nok.

    Det muslimske flertal har i kraft af deres mandatsvig udstillet deres manglende forståelse af demokratiet og dets forpligtigelser. De har oven i købet udstillet deres ringeagt for dansk kultur. De har ikke nogen plausibel begrundelse for deres optræden, idet den reelle begrundelse tydeligvis skal findes i ringeagt og egocentrisme, for ikke at sige supremacisme. Jeg så interviewet med bestyrelsesmedlemmet på tv2 i går, og han sad fast i en ubrugelig bortforklaring.

    Mon ikke du skyder ved siden af i din læsning af mig? Jeg ønsker ikke at relativisere værdikampen, som klart føres af intolerante muslimer, og hvor denne episode blot føjer sig ind i rækken af uhyrligheder.

    Jeg har ved andre anledninger anført at demokratiforståelse er en af de værdier eller kompetencer der skiller Danmark i dag. Jeg ville med min kommentar om mandatsvig påpege at et stort segment af etniske danskere har en uhyre problematisk indstilling til demokratisk arbejde. Især venstresidens bagland har det med at udstille sin totalitære tankegang, og for især Enhedslistens vedkommende er det jo et mainstreamfænomæn helt op i den øverste top. Uffe Elbæks manglende forståelse af sagens problematik afspejler blot hans egen mangelfulde forståelse af det demokratiske sind.

    De 5 muslimske bestyrelsesmedlemmer er nogle tossehoveder, men de næres godt af danskere uden sunde værdier. Islamisk supremacisme SKAL jo nærmest udvikle sig i et sådant vækstmiljø. Svage mennesker gør som omgivelserne siger de skal, og der er vel ingen af os der vil hævde at muslimske tågehoveder repræsenterer moralsk styrke?

    Kommentar by Høgsbro — 9. november 2012 @ 18:30

  93. @ Høgsbro

    Der er en rigtig pointe i, at vi har de “muslimer”, vi fortjener. Helt enig. Jeg mener også, at det her ikke kun er et sygdomsanliggende, men lige så meget et sundhedsanliggende (vores eget ansvar).

    Jeg fælder faktisk heller ingen dom! Jeg sandsynliggør bare, at demokratiet ikke af sig selv udgår fra de islamiske kulturer/kolonier. Og vi afstår jo fra at assimilere.

    Det er netop også OS – slet ikke de “muslimske tågehoveder” – jeg prøver at bevidstgøre. Jeg mener gerne man må være muslim og dyrke muslimsk kultur, men VI skal gøre os helt klart, hvad det betyder at overlade en stadigt større del af vores samfund til disse kulturer. Der, som jeg hævder, ikke er demokratiberedte. Noget ikke alle ved!

    De har ikke husly behov. De territorier, de bebor er vidtstrakte i forvejen. Mere vidtstrakte, end vore.

    Vores demokrati halter også på mange områder! Ligeledes enig. Og dårer som vor kulturminister, forstår ganske rigtigt ikke meget. Han tror utvivlsomt i ramme alvor, at det handler om “et fucking juletræ !” som “de højrenationale” nu går helt i selvsving over, og nu vil have udvist alle muslimer, fordi de ikke holder jul og spiser flæskesteg!

    Men – hvis man deltager i danske forsamlinger jævnligt, så ved man også, at grundlaget for fælles beslutninger helt karakteristisk er mest mulig imødekommenhed. Det er den demokratiske ånd. Det er ikke rigtigt, som nogen hævder, at “flertallet gokker mindretallet i nødden” her i Danmark. Vi kommer hinanden – til det konsensusprægede – i møde. Det var også det, danskerne tydeligvis troede var gældende i Kokkedal – indtil dette øjeblik.

    Jeg ville normalt forvente, at både eid og jul samlede 100% af stemmerne. For sådan er det tradition i demokratiske samfund. Ellers er min påstand: De er slet ikke demokratiske.

    Og den påstand lader jeg så gælde de muslimske kulturer. De er ikke demokratiske. Og de bliver det ikke af sig selv. Det påviser jeg faktisk meget godt i min lille artikel. Som er lige sand for Ægypten som for Kokkedal.

    Undskyld mit hidsige forsvar for mit indlæg. Du ved, hvordan det er, når man lige har barslet, ikke :) Det er min debut på 180grader, skal jeg sige dig …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 19:47

  94. Alt forladt, Morten. Men jeg synes godt du kunne blive klarere i talen om konsensus. Eller som jeg kalder det, mandatforvaltning. Bestyrelsen har svigtet sit mandat.

    Jeg hørte netop debatten i P1. Kathrine Winkel Holm var ikke glad for den selvfedme hendes moddebbatant udstrålede. Mærkeligt at netop en socialdemokrat ikke kan se at et af arnestederne for den socialdemokratiske bevægelse er i frit fald. Men måske siger det mere om det demokratisyn socialdemokratiet er rundet af end det umiddelbart er rart at tænke på.

    Kommentar by Høgsbro — 9. november 2012 @ 20:05

  95. Jeg vil da gå lidt videre med en mere sensationel udlægning: Jeg tror slet ikke, Socialdemokratiet er rundet af Socialdemokratiet!

    Jeg tror Venstrefløjens problem er, at den er en Sejrherrernes klub, og at den tiltrækker de holdningsløse, stenkasterne, og de, der har brug for ikke at skulle forklare sig. Man er dækket af en massiv konsensus, og af, at man er indehaver af definitionsretten. Venstrefløjen er blevet et socialt og æstetisk fænomen. Dér er den smarte ungdom, og de fertile piger.

    Og det er et stort demokratisk problem. Men siger formentlig ikke noget om den oprindelige bevægelse og dennes stræben, der givet var bl. a. demokratisk og socialt velbegrundet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 20:22

  96. P. S. Jeg synes ikke helt man kan isolere problemet til, at en lille bestyrelse har svigtet sit mandat. Fordi – det tror jeg ikke selv den synes! Og jeg tror også, at netop dette svigt, af alle de mulige, er identificerbart og symptomatisk. Hvorfor, vi må grave ned til dets rod. For det her kommer vi til at se gentaget, er jeg bange for. Og derfor skal vi kigge på mønstre

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2012 @ 20:30

  97. Det var ikke for at isolere, kun at supplere den politiske indignation med teknisk realpolitik.

    At der er et mønster er uomtvisteligt. Både i hændelserne og bortforklaringerne. Dine tanker om venstrefløjen virker også fornuftige. Det er klart at hykleriet trives i en kultur der hylder offermentaliteten men reelt set er sejrrig.

    Kommentar by Høgsbro — 9. november 2012 @ 21:17

  98. Nissen 77 er inde på noget af det rigtige, men listen over punkter kan udvides. Se min kommentar til Santor i en af de andre tråde.

    Kommentar by Sigwar — 9. november 2012 @ 22:13

  99. prøv lige at læse dette her:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1861736.ece

    især dette citat: “- Der er konsensus mellem alle retslærte indenfor islamisk lovgivning om, at alle folk skal have lov til at udføre deres religiøse praksis uanset hvad, siger Imran Shah.”

    ja alle ved jo at feks jøderne er meget populære i islam..

    og han fortsætter: “han mener, at den pågældende bestyrelse umuligt kan have lagt religionen til grund for deres beslutning.
    Skulle det være tilfældet, så er det enten ud af uvidenhed eller en total misforståelse af religionen, forklarer Imran Shah.
    – Hvis der bare er én ikke-muslim i den boligforening, der ønsker at holde jul, så skal de sørge for at tage hensyn til det – 100 procent, siger Imran Shah og fastslår, at konflikten på Egedalsvænget intet har med muslimer at gøre – hverken som trosretning eller generel kultur.”

    UTROLIGT at de bliver VED og VED og VED med at køre den evige samme gamle sang om at islam er 100% fredelig og at enhver der siger andet har “misforstået religionen”

    TROR I IKKE VI KAN LÆSE?????

    løgn og bedrag fra morgen til aften, og når den ikke går længere, trusler vold og drab. det er hvad islam har bidraget med til verden, intet andet.

    Kommentar by per — 10. november 2012 @ 00:29

  100. Per, det reelt alarmerende er at han forsøger at debattere det som islamisk lærd i det hele taget. Enhver kan jo se at det er fem muslimer der ødelægger for ikkemuslimer. Så ski da hul i islamisk lære og brug almindelig moral i stedet. Han prøver jo kun at hævde sin egen autoritet, ikke en skid andet.

    For at skære det ud i pap: En afdelingsbestyrelse i en boligforening drives ikke efter islamisk religiøs lov. Fingrene væk, din klamme, ækle mørkemand.

    Kommentar by Høgsbro — 10. november 2012 @ 00:54

  101. Nu kan de 90% gode og rettænkende danskere heldigvis ånde lettet op. Det hele var bare en fejltagelse. Muhammedanere er gode nok og i slam er fredens religion. Nu kan vi igen trygt sætte vores kryds ved S-SF-De Radigale-Enfoldighedslisten-V-K eller LA. Hvor er det vidunderligt at vi har Ekstrabladet til at informere os.

    Kommentar by Binee — 10. november 2012 @ 01:24

  102. “Kommuner skal kunne betale trængtes husleje

    I aftalen om næste års finanslov ventes regeringen og Enhedslisten at sætte en stopper for at lejere smides ud”

    Til næste år har halvdelen af Volssmoses beboere ikke råd til huslejen.

    Klientsamfundet fortsætter og fortsætter. Ingen er snart længere i stand til at tage vare på deres egen økonomi fordi samfundet betaler.

    Kommentar by Machiavelli — 10. november 2012 @ 02:57

  103. Machiavelli, udgangspunktet synes at være noget med at den enkelte ikke er personlig ansvarlig for sine egne handlinger og gerninger; det er som regel andres skyld – samfundets, muhammedtegnerens, den kommunale kontaktpersons, lærerens, DF’erens osv.

    På den anden side, så er der virkelig mennesker der absolut ikke kan styre deres økonomi, dvs. bare at sørge for at der er til de faste udgifter, som f.eks. huslejen. Disse, typisk kontanthjælpsmodtagere, burde konsekvent sættes under administration; ihvertfald hvad angår de faste udgifter. Det ville spare spare samfundet for en masse økonomiske problemer i sundheds- og “sagsbehandlings”-sektorerne, og samtidig spare den enkelte tosse for unødige, personlige nederlag.
    Just a little help …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 10. november 2012 @ 03:22

  104. Det er rigtigt, nogle kan ikke styre deres økonomi – af forskellige årsager.
    Men hovedproblemet er, som allerede økonomiprofessor, Jørgen S. Dich fremlagde i sin bog om ”Den herskende klasse.’

    Udviklingen af boligstøtte, aldersrente/folkepension, tillægspension, børnetilskud, sygedagpenge, forhøjelse af dagpengesatser, socialhjælp osv. Alt det der nok giver nok giver øget velfærd, fordi der kommer penge i omløb, men som også er blevet til et kulturfænomen som skaber klientsamfundet.

    Dvs. skaber klinter som lige kan slæbe sig op på socialkontoret og så ellers betragter det som samfundets pligt at de holder skruen over vandet. Mennesker der har fået den opfattelse af, at ansvaret for deres tilværelser alene ligger hos samfundet og ikke dem selv.

    Barmhjertighed er blevet til en kraftig udvikling af særforsorgen. Nu er det altså boligstøtte, der er problemet, næste gang er et socialhjælp eller børnepenge.

    Resultatet er skabelse af folk uden moral, mennesker der ikke kan tage ansvaret for deres eget liv. (Tænk på Robert fjolset) Og det er et alvorligt moralsk problem, der har store psykiske konsekvenser for familier og deres børn. Nogle slår endda deres kone eller børn ihjel.

    Men det interessante er – som Per Dich forklarer – at denne humanistiske ideologi ikke er vokset frem af den fattige, hjælpeløse klasses økonomiske situation, men er skabt af en samfundsklasse, der ikke selv er udsat for de individualistiske, livshårde betingelser.

    Den er skabt af dem der lever den betryggede tilværelse under det offentliges vinger, kort sagt af de offentlige ansatte, som ser det er i deres interesse er at være barmhjertige på befolkningens vegne, for derved kan der blive flere offentlige ansatte.

    Og det er deres organisationer og deres chefer der presser på at holde klientsamfundet i gang. Altså ekspertsamfundet og eksperterne der er humane på befolkningens vegne.

    På alle planer kører samfundet derud af som en mekanisk robot og viser krystalklart, at de intellektuelle samfunds analysers tid er forbi. For angriber man klientsamfundet er man inhuman, og det er noget af det værste at sige i disse indvandrertider.

    Stort set er samfundet brudt sammen, både på det kulturelle og på det økonomiske område. Og selvfølgelig vil det ende galt og ansvaret vil til den tid blive placeret hos de forkerte mennesker. Men nu har Machiavelli advaret tumberne.

    Kommentar by Machiavelli — 10. november 2012 @ 07:08

  105. LFPC

    84

    Du mener vel den radigenosuicidigale godhedspsykopati og -sadisme!

    89

    Det er da helt forståeligt at de er ophidsede efter fredagsbønnen, for de ligger jo alle med røven i vejret. Og så kommer de jo uværgerligt til at tænke på deres ungdoms vår, hvor fisse jo var haram (Ingen mødom! Ingen brudepenge!), så de dengang måtte nøjes med chokolade- og lakridsstang. Og så frister de små faste drengerøve vel også en del, for så klænge der ikke er hår på overlæben er de og det jo halal.

    Machiavelli

    Da naturen ikke længere tager en stor del af lavIQmenneskernes afkom, så er det jo helt forståeligt, at vi går nedenom og hjem. Læg så dertil lavIQinvasionen af Vesten, så eskalerer det jo bare tingene endnu mere.

    Kommentar by A.R. — 10. november 2012 @ 07:31

  106. Ja og det er ikke engang løgn.

    Kommentar by Machiavelli — 10. november 2012 @ 07:59

  107. Hvis danskerne selv vil, så er det en smal sag at fryse muslimerne ud af det danske samfund.
    Ingen dansker med respekt for sig selv kan omgås disse uforstandige mennesker.
    Lad dem krybe sammen i deres ghettoer, som de udskud de er.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 10. november 2012 @ 12:50

  108. Som protest burde vi alle brænde koranen af.

    mvh
    frits scnhneider

    Kommentar by Frits Schneider eldalen 14 århus — 10. november 2012 @ 20:36

RSS feed for comments on this post.