9. november 2012

En tur til Bruxelles, november 2012 – Europaparlamentet, Morten Messerschmidt mv.

Jeg er tilbage på posten, og det er tid til det sædvanlige potpourri af iagttagelser og billeder.

Jeg tog afsted tirsdag morgen sammen med en række venner, og vi ankom før middag i Bruxelles, der foruden at være centrum for EU også er Belgiens hovedstad. Hotellet lå tæt på Manneken Pis, den kendte 1600-tals bronzestatue, der er noget nær et vartegn for byen. Som brand for byen er det sikkert en god ting, men som reklame for Coca Cola er det lidt upassende efter min mening.

Byen var et virvar af små gader, og det var ikke nemt at finde rundt. Den indre by bar præg af byens administrative rolle, og der var masser af hoteller, restauranter og beværtninger, foruden en god del butikker der solgte den berømte chokolade og øl. Jeg forsøgte mig i starten med det tunge lokale bryg, men fortrød hurtigt, og da jeg ikke ville overgive mig til importeret øl, endte jeg med de forholdsvis harmløse Maes og Jupiler.

Det var ikke muligt at net-bestille billetter til Champions League-kampen mellem Anderlecht og Zenit Skt. Petersborg (med eks-AGF’eren Michael Lumb i truppen), men vi tog alligevel til Constant Vanden Stock Stadium, for at se om vi kunne få billetter. Alt var desværre udsolgt, og vi valgte at se 1. halvleg på en bar umiddelbart ved Stadion. Næppe havde vi sat os før lokale hooligans lavede et raid i retning af tilrejsende russiske fans – ikke just betryggende, når nu flere i baren var russere og skiltede med det. Politiet var dog velforberedte, og i løbet af få sekunder blev gruppen passiviseret. Senere blev de kørt væk i bus – vandkanonen blev (desværre) ikke taget i anvendelse, men stod klar.

For ikke at komme til at stå det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, tog vi afsted i halvlegen, og gik glip af resten af kampen. Hele området var afspærret, og det var umuligt at få en taxi. Vi fandt en metro-station, og her var der en række valgplakater, blandt andet for Vlaams Belang og nogle røde/islamiske partier.

Onsdag skulle vi besøge Dansk Folkepartis Morten Messerschmidt i Europaparlamentet, og han tog venligt imod os i foyeren, og fik os igennem et sikkerhedstjek der ikke stod tilbage for den i lufthavnen. Han gav os (og en dansk gymnasieklasse) et underholdende foredrag om EU og hans arbejde i og imod systemet. Det handlede mest om økonomi. Man hjalp ikke grækerne ved at fratage dem ansvar og suverænitet, man gødede blot jorden for ekstremister – undertrykkelsen af det nationale havde eksempelvis givet fremgang for Jobbik i Ungarn og Front National i Frankrig.

Messerschmidt skulle videre til et møde, og en sekretær viste os rundt i parlamentet. Sikkerhedsfolkene var ikke meget for kameraer, men det blev da til et par billeder.

Senere spiste vi med Messerschmidt i et af husets restauranter. Vi skulle herefter have overværet et gruppemøde, men da det blev aflyst, fik vi et par timer ekstra til seværdigheder.

På en nærliggende plads demonstrerede en større gruppe kurdere, og selvom de larmede, blev de ignoreret af forbipasserende. Jeg forbarmede mig, og faldt i snak med et par tysk-talende kurdere, der fortalte at de demonstrerede imod politiske fængslinger af kurdere i Tyrkiet. De betragtede ikke PKK som en terrororganisation, men som et parti der kæmpede for ‘demokrati’. Hvis de kendte mit forhold til røde stjerner, så havde de nok skruet lidt ned for plus-ordene.

Området omkring parlamentet var plastret til med EU-propaganda.

Bygningerne så meget statelige ud, men selvom ikke alt var den rene beton, så gav det alligevel ubehagelige associationer. ‘Construisons L’Europe Ensemble’, stod der på en plakat – fejringen af ‘Arab spring’ passede fint ind.

Enkelte af os valgte at gå hjem til hotellet, og mens vi stod i en park og kiggede på en guldbelagt statue, lød der et par parakit-agtige skrig fra trækronerne. Det var umuligt at fotografere uden telelinse, men alt tyder på at det var Lille Alexander-parakit, der har faste bestande i flere europæiske storbyer, herunder Bruxelles. Den havde jeg ikke lige set komme.

Vi så blandt andet det royale slot, og byen var tydeligvis meget andet og mere end EU. Det belgiske flag så jeg meget få steder.

Om aftenen fik vi en solid bøf på Messerschmidts yndlingsrestaurant. Trods et kryds i kortet, tog det evigheder at finde. Næste gang bliver det med GPS. At spørge manden på gaden giver ikke rigtigt mening. De fleste er tilrejsende, og lokale kan kun guide til turistattraktionerne.

En lille gruppe græske kommunister demonstrerede foran en kirke.

Der skortede heller ikke med venstreradikalisme i bybilledet. To eksempler blandt flere.

Det mest imponerende i byen var for mig at se Grote Markt, der havde et fabelagtigt skær i svag belysning. I og omkring pladsen var der masser af mennesker, både tirsdag og onsdag aften. En del var turister, men mange var embedsfolk og udstationerede forretningsmænd.

Selvom Bruxelles er hårdt af islamisering, så var muslimer ikke særligt synlige i den indre by. Havde vi taget til forstæderne, eksempelvis vestliggende Molenbeek, så havde det været noget helt andet. Her en hijab-klædt kvinde i en chokoladeforretning.

Set i Kastrup, på hjemrejsen: “Jeg ville ønske det var mit land”.

Gæt en by (mellem Kastrup og Tirstrup).

Oploadet Kl. 01:14 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42204/trackback

32 Comments »

  1. Hundested?

    Kommentar by Gammelnok — 9. november 2012 @ 01:46

  2. Rørvig? ;-)

    Kommentar by Eyvind Dk — 9. november 2012 @ 02:32

  3. Fine stemningsbilleder. Rigtigt spændende tur, desværre til (endnu) en islamiseret by i Europa. Kunne være spændende også en dag at besøge den by. Jeg kunne meget godt tænke mig at rejse rundt i Europa og besøge en lang række lande.

    Desværre er dine billeder ikke i så høj opløsning. Det ville gøre dem endnu bedre.

    Kommentar by Endnu en vantro — 9. november 2012 @ 02:35

  4. Hallo, Kim Møller…

    Det der med Bryssel vs ‘Bruxelles’ går absolut ikke ind i dit hoved, nej?

    Begriber du virkelig ikke, at ‘Bruxelles’ er et DR-påfund, for at bekæmpe ‘pangermanistiske tendenser’ [sic]? Det er faktisk sådan, jeg ved det af en sikker kilde.

    Byen hedder Bryssel (på hollandsk [helt korrekt ‘nederlandsk’; flamsk er en dialektgruppe deraf] Brussel, men u’et udtales som y), som du godt kan se på Brysselgaden, Amager, som nok fik sit navn før DR begyndte at kæmpe…

    Hvad mere kan vi lave for at bringe dig til forstand, mand? Sig det bare, så længe det forbliver indenfor det rimelige, skal du få det. .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 9. november 2012 @ 08:28

  5. Michael har ret, igen-igen. Selv den danske ambassade staver det rigtigt :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 9. november 2012 @ 10:25

  6. Tak for støtten, Henrik R Clausen. Har du ikke mulighed til at tale direkte med din stædige landsmand? Der må vel være den ene eller anden mulighed for at han endelig fatter dette? .)

    Hvis blogosfæren optræder entydigt på dette område, vil det også udstråle til andre kandidater. Jeg tænker de næste burde være Lars Hedegaard & co. Alle kritiske ånder burde hjælpe med, og så vil MSM (MalStrøm-Medierne) en skønne dag ikke kunne gøre andet end at følge.

    Kommentar by Michael Laudahn — 9. november 2012 @ 10:33

  7. Bryssel – først koloniseret af de fransktalende, derefter foræret til Muslimerne.

    Vlams belang = Vlaams Belang
    Grote Mark = Grote Markt

    Kommentar by Balder — 9. november 2012 @ 10:33

  8. Tak for den fine billedserie, Kim. Den illustrerer på fremragende vis, hvorfor en gammel, forhærdet kommunist som jeg omgående føler mig hjemme i det hedengangne Østberlin når jeg – i embeds medfør – opholder mig i Bryssel. Specielt da kvarteret med Politbureau’et, Centralkommitéen og Den Øverste Sovjet. Arkitekturen er direkte kopieret fra Stalins lagkage-paladser med svulstige kolossaldenkmals, kæmpeportrætter af partibosserne og deres folkeopdragende propaganda. Se blot Berlaymont og Parlament-paladset, og man tænker på hvor mange penge man har sparet ved blot at flytte Palast der Republik til Belgien. Også hele atmosfæren i de omkringliggende gader, hvor kun de reserverede parkeringspladser til spidsernes limousiner tyder på at her engang har levet mennesker. Og slipper man endelig igennem sluserne med Staatssicherheitspolizei er heller ikke indmaden i bygningerne til at skelne fra Palast der Republik : forfald og tarvelighed over hele linien, endeløse gange med små kontorer til partimandarinernes soven-rusen-ud og utallige døre med skiltet “Zutritt verboten”.

    Men går man så udenfor, behøver man såmænd ikke at bevæge sig til Molenbeek (som ikke ligger øst for, men vest for centrum) for at opleve Neuropas fremtid. Gå blot under jernbanen ved Leopoldpark, og man er i Mogadishu. Her er der intet der fungerer, hverken parkometre, telefoner, pengeautomater eller nogetsomhelst andet. Tjenerne er hovne, priserne astronomiske, politiet fraværende og lommetyvene allestedsnærværende. Det eneste formildende træk ved byen – der som Laudahn skriver retteligen hedder Bryssel – er, at man stadig kan få godt øl – endnu da…

    Kommentar by Skjoldungen — 9. november 2012 @ 10:34

  9. Iøvrigt slår min tunge altid krøller, når jeg skal sige “Belgien”. Det er jo ikke et land, men et kunstprodukt af forne tiders multi-kulti-vanvid. Som sådan et mini-Neuropa, hvor skellet mellem flamlænderne og wallonerne illustrerer fiaskoen med at ville afskaffe nationale og historiske særpræg. Er man endelig tvunget til at besøge landet, bør man stedse nynne:

    Pour les Belges, y en a plus, Pour les Belges, y en a plus,
    Ce sont des tireurs au cul.

    Kommentar by Skjoldungen — 9. november 2012 @ 10:51

  10. Byen er Hundested, som “Gammelnok” også gætter på. Og hvad der måske er mere interessant: Øret, der rager ud til venstre i billedet, er Isøre, stedet, hvor kongerne i forne tider, bl.a. ifølge Saxo, blev udråbt.

    Kommentar by Adam Wagner — 9. november 2012 @ 11:15

  11. Tak til dig Kim for en flot billedserie. Har du søgt job som fotograf hos National Geographic ? Det er samme slags hverdags/stemnings/naturfotos de trykker i deres blad.

    Og jeg ved det, de har tusindvis af fotos at vælge imellem. Min pointe er, at du tager interessante og gode fotos. Af og til paparazzi af fuglenes privatliv :-))

    Kommentar by Janutte — 9. november 2012 @ 12:01

  12. Mais naturellement, Messieurs et Mesdames, byens sande navn er Bruxelles. Men ak, hvor forandret..

    Kommentar by Hercule — 9. november 2012 @ 12:21

  13. Ang. lokaliteten.

    Da jeg bloggede billedet i aftes, vidste jeg ikke selv hvor det var. Men Hundested (og Rørvig, Isøre) er helt korrekt.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2012 @ 12:27

  14. For det første har jeg fået en åbenbaring. Jeg ved godt, at det lyder lidt mærkeligt, men jeg fik en “halv” åbenbaring i 1998 og som kom den anden halvdel i 2004.

    Jeg kan “høre” Helligånden, ikke gennem stemmer i mit hovedet, men via omgivelserne, som de billeder Kim Møller tager. I vil også kunne høre Helligånden, hvis I for det første tror på Gud og at alle ting rummer “skjulte” budskaber til jer fra Gud/Helligånden, og så skal I selvfølgelig være opmærksomme på dem, kigge efter dem og være i stand til at tolke dem.

    Helligånden kom i forbindelse med Pinsen. Og det interessante ved beskrivelsen af Helligåndens kommen, som jeg synes dækker meget godt, er: At nogle mennesker kunne GENNEM de andre mennesker høre Helligånden tale til sig – andre kunne kun høre fuldemandssnak.

    Jeg har forsøgt at forklare det: Når jeg står og taler med nogle andre mennesker, så hører jeg både det, som det menneske siger til mig, men samtidigt er der en Helligånd, som taler til mig gennem det menneske. De (pluralis) siger i øvrigt til mig, at jeg gerne må skrive det her, men at forummet, som jeg skriver det i, er forkert.

    Jeg kan prøve at give jer et eksempel på denne dualisme, som er velkendt i Kristendommen: Hvis jeg nu er på vej ud på gaden til en demonstration, hvor der måske godt kan være en svært bevæbnet, gal autonom, og jeg skal lige til at gå glad ud af døren. Så fyrer Kim Møller lige en kæk bemærkning af til mig: “Det var dog en flot RØD farve, som din skjorte har!”
    Så kan det fra Kim Møller’s side være ment som, at han rent faktisk synes, at det er en flot rød farve min skjorte har.
    MEN fra Helligåndens side kan det være ment som: RED ALERT! Gå IKKE over for RØDT. Mand med kikkertsigte og rødt laserlys peger på dig!

    Forstår I, hvad jeg mener? Der er tale om en dualisme. Folk bliver tit enormt provokeret, når jeg siger til dem, at jeg aflæser Guds signaler gennem deres påklædning, tale o.s.v. Og det kan også være, at jeg aflæser dem forkert, for jeg er jo kun et menneske.
    Så siger folk, at de bestemmer fandeme selv, hvad for noget tøj, som de tager på, og hvor de går hen og så videre.
    Det er jeg udmærket klar over, men vi kan jo være en slags marionetter for Gud alligevel, uden at miste vores selv-autonomi.

    Det som Helligånden siger til mig, er, at vi europæere er under en eller anden form for biologisk angreb fra super-intelligente og kyniske racister i Asien/Mellemøsten. Det kan for så vidt også være kinesere/hinduer/muslimer.

    På en eller anden måde gør de os syge og formår at ødelægge det naturlige bånd mellem mand og kone og mellem forældre og børn.

    De bruger biologiske våben, forurener vores “vand”. Jeg ved ikke om “vand” skal forstås bogstaveligt, om det er vand, som de giver os en parasit med, som kommer ind i kroppen på os og kontrollerer vores hjerner.

    Vi bliver svagere, dummere og mindre levedygtige, og får mindre lyst til at være forældre og føler mindre tilknytning til vores afkom, p.g.a. noget, som de gør mod os.

    Jeg ved ikke, hvorfor Helligånden vil have, at jeg skal fremføre dette budskab. Måske fordi min familie nedstammer fra negre i Karibien og Vestafrika, og jeg – hvis jeg skulle være ærlig – ville foretrække at vi allesammen var negre.

    http://wwwnc.cdc.gov/eid/article/8/9/pdfs/01-0536.pdf

    Kommentar by Hanzi — 9. november 2012 @ 12:32

  15. Hej Kim. Jeg er lidt nysgerrig.
    Vidste Morten Messerschmidt, hvem du var?

    Kommentar by Mads — 9. november 2012 @ 16:04

  16. -> Mads

    Ja, det gjorde han.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2012 @ 16:43

  17. Den gamle sproggrænse mellem flamsk (Brussel) og fransk (Bruxelles) går 20 km SYD for Brussel. Har gjort Messerschmidt opmærksom herpå.

    Kommentar by CommonSenseNow — 9. november 2012 @ 16:50

  18. -> CommonSenseNow

    Jeg spurgte faktisk Messerschmidt hvordan man stavede til Bruxelles. Han fortalte at der var 3-4 måder, og selv anvendte Bruxelles. Det er også den stavemåde han anvender i det uddelte materiale.

    -> Laudahn

    Er det et større problem for dig, så find andre græsgange. Sværere er det ikke.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2012 @ 17:08

  19. Fra filmen “In Bruges”:
    “What’s Belgium famous for? Chocolates and child abuse, and they only invented the chocolates to get to the kids.”

    PS. Hanzi, søg hjælp! Seriøst.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 9. november 2012 @ 17:53

  20. Kenny, lad mig personligt tilføje: Pommes frites og vafler :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2012 @ 18:41

  21. TAK for utrolig flotte billeder

    Kommentar by tavsen — 9. november 2012 @ 19:09

  22. > 17:

    Motiver din ubelærbare adfærd, ‘videnskabsmand’ Kim Møller. Messerschmidt er ingen målestok, han er en storsnudet, rygradløs karriere-politiker og tilpasser sig forholdene – dem DR & co har avlet.

    Kan du ikke motivere din adfærd, lav det der er fornuftigt, altså det du er blevet belært om jeg ved ikke hvor mange gange. ‘Sværere er det ikke’: Her har du såmænd ret.

    Foreløbig konklusion: Måske er du mere begavet på fotografi- end historie-området?

    Kommentar by Michael Laudahn — 9. november 2012 @ 20:13

  23. ->21 Laudahn

    Jeg kan huske en tilsvarende situation på Snaphanen hvor du også afslørede din manglende forståelse af det helt overordnede: En blogejer behøver overhovedet ikke at stå til regnskab over for dig. Længere er den faktisk ikke.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 9. november 2012 @ 20:35

  24. @ 21:

    Hva hulen – har du tabt sutten?

    Kommentar by Svend — 9. november 2012 @ 20:56

  25. > 22:

    ‘Længere er den faktisk ikke’: Hvis man ikke har mere i skalden end dig og din herre, så er det vist rigtigt. Hvis man har begrebet den bagvedliggende agenda, er sagen dog ikke helt så nem. Men det kræver nok mere end du er i stand til at fatte. At de samme begrænsninger gælder for Kim Møller er jeg lidt overrasket over, men tager det til efterretning.

    Og hvad [navn fjernet, Kim] gør og lader, det er nu fuldstændigt uinteressant. Et forholdsvis godt blogarbejde betyder ikke nødvendigvis, at vi har med et karaktermæssigt integert menneske at gøre. Nej, slet ikke i dette tilfælde… .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 9. november 2012 @ 21:20

  26. >18 Kenny Starfighter:

    For hvad? Har du aldrig læst Asterix & Obelix, hvor det at f.eks. en krage sætter sig på en gren udenfor vinduet indeholder et budskab?

    Den lokal præst oplever det samme, og han har aldrig haft nogen berøring med psykiatrien overhovedet. Jeg talte også med en tidligere KD-kandidat til folketinget, der oplevede denne form for kommunikation. Men det er jo også fordi han tror på den.
    Han beder f.eks. en bøn til Gud, og så afvendter han svar. Da han ikke hører en stemme inde i sit hoved som Moses, må hn jo få svaret på anden måde. Så ringer faster Erna over fra Jylland f.eks. til ham, og så får han svar fra Gud gennem faster Erna, og jo Kenny Starfighter(?) han ved godt, at faster Erna ikke er Gud.

    I øvrigt Kenny Starfighter: Aliens i UFO’er = de engle, som omtales i Bibelen og Koranen?
    For at citere frit efter hukommelsen: Englene lever i himlen, de er ikke mennesker, men de er også skabt af Gud, og de våger over os/passer på os.

    Kommentar by Hanzi — 9. november 2012 @ 22:10

  27. Laudahn, Vestens overlevelse handler ikke om hvordan man staver til EU´s hovedstad. Brug nu dine kræfter mere fornuftigt i stedet for at bruge så meget energi på en lokal konflikt, som intet har at gøre med Vestens overlevelse.

    Kommentar by Angantyr — 9. november 2012 @ 22:24

  28. Stemningsfulde billeder fra Kim, mens Europa bløder. Her sat i musik:

    http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=bT5UoJiZd1k

    Kommentar by Sigwar — 9. november 2012 @ 22:36

  29. Det var da en besynderlig drejning posten lige tog !

    Nyd dog de dejlige billeder Kim har hjembragt fra skammens palads.

    Kommentar by Santor — 10. november 2012 @ 00:17

  30. Hanzi, så længe det ikke bare er noget du har fundet på inde i dit eget hoved, er jeg helt rolig. Du er helt normal, ligesom alle andre religiøse er det.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 10. november 2012 @ 01:39

  31. Set i Kastrup, på hjemrejsen: “Jeg ville ønske det var mit land”.

    Og det ville du, tro mig.
    Har besøgt Island flere gange. Hvis jeg ellers kunne sproget, hvis jeg kunne få arbejde, hvis, så er Island det oplagte valg, hvis man gerne vil bo og leve nordisk uden dårlig samvittighed men bare elske historiens vingesus med god udsigt og ufattelig højt til loftet, uden den triste islamiske ideologi på enhver avisforside, et sted hvor man opfinder nye islandske ord, der passer til udviklingen UDEN at importere tåbelige formildende omskrivninger af “stødende” realiteter så er Island en af de sidste bastioner.

    Ja flotte billeder :-)

    Kommentar by Lotte — 10. november 2012 @ 09:28

  32. Luk røven, Laudahn, og nup en af de lyserøde piller inden din næste spiller!

    Fat det, Bruxelles / Brussels / Brüssel / Bryssel er en fælles by, hverken flamsk (dvs. hollandsk) eller französisch. Ja, Belgien er 2 nationer i en stat. Statens hovedstad er den by, som på EUsk hedder Bruxelles, men det er immervæk også navnet for temmelig mange belgiere, så det kan ikke være helt forkert. Jeg selv kalder den Bryssel, når jeg husker det – fordi jeg generelt hader de frøædende overgivelsesaber, men kvasinazisterne her i kommentarsporet bør køle lidt af. Det hollandske navn ville være cirka lige så forkert.

    I øvrigt har jeg engang landet en auto i en perkerbydel. Det er cirka 10 år siden, og allerede dengang lignede det Nordafrika. Et modbydeligt forræderi mod både de franske og hollandske belgiere.

    Kommentar by Kim Poulsen — 10. november 2012 @ 19:18

RSS feed for comments on this post.