10. november 2012

Jul i Kokkedal – afsnit 2: Det handler om religion – Kulturminister Uffe Elbæk: “… traditioner udvikler sig”

Spændingen stiger – bliver det nogen sinde jul i Kokkedal…?

Julekalenderne i TV handler jo altid om nogle slemme typer, der truer julen. Dette års julekalender er et moderne multikulturelt juleeventyr bestående af virkelige begivenheder: Langskæggede nåsåere med tro på Allah har ved en blanding af ihærdigt lobbyarbejde blandt områdets beboere og familiesammenførselsoptimeret demokratisk fordel opnået flertal i beboerbestyrelsen. Og nu er julen truet, for målet er egen sharia-koloni, og hvor der selvfølgelig ikke er plads til vantros traditioner.

I første afsnit blev vi fortalt, at det jo bare var ‘demokrati’. I andet afsnit bliver det afsløret, at det faktisk handler om religion. Fra Ekstra Bladet – Dansk mindretal truer: Vi sætter selv juletræ op

“Jonas Birger-Christensen har tilbudt som privatperson at give foreningen 7000 kroner til et juletræ samt yderligere 7000 kroner til næste års eidfest, ligesom flere andre også har meldt sig på banen med tilbud om donationer og hjælp. … Står det til de fem omstridte, muslimske medlemmer af beboerbestyrelsen fra Egedalsvænge i Kokkedal, bliver der dog ikke sat noget juletræ op i år.

Ekstra Bladet: – Det handler jo blot om et lille grantræ. Det har intet med religion at gøre..

– Nå, det troede jeg. Men vi står fast på vores beslutning. Vi er blevet valgt til at bidrage med vores holdninger til bestyrelsen. Og det gør vi så, siger Ismail Mestasi og forklarer, at det slet ikke handler om pengene.”

Reaktioner.

“Jeg vil bare sige, at traditioner jo hele tiden er til debat og til forhandling. Det er det i det her lokale og på alle niveauer i det danske samfund. Heldigvis. Og det vil sige, at traditioner udvikler sig.” (Kulturminister Uffe Elbæk (R) i BT, 7. november 2012)

“… julen udvikler sig, og andre traditioner udvikler sig, og vi trækker andre traditioner til os.” (Kulturordfører Flemming Møller Mortensen (S) i P1debat, 9. november 2012)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42235/trackback

29 Comments »

  1. Jonas Birger-Christensen – er blot endnu nar og vatpik. Men vi kan takke skiftende regeringers vælgere for afskaffelsen af julen og indførsel af i-slam. Eneste plus er at vi måske for én gangs skyld kan få en sjov julekalender.

    Kommentar by Fritz — 10. november 2012 @ 10:03

  2. Dem der lider af kulturelt selvhad er ikke i stand til at skelne mellem udvikling og afvikling.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 10. november 2012 @ 16:25

  3. At høre Flemming Møller Mortensen i P1-debat var en af de mest forstemmende oplevelser jeg længe har haft.

    Kommentar by Binee — 10. november 2012 @ 16:39

  4. Vi kender resumeet. Og vi kender slutningen.
    Men kan den nå og skrives om?
    Efterhånden som muslimerne kommer ind i byrådene vil julepynt og belysning i byerne blive nedstemt.
    Grillning i sommertiden med grisekød på åben grill i beboelse, uha da da.
    Sæt jeres egne træer op på altanerne. Sæt lys i vinduerne og helst en stjerne.
    I skal bare fejre jeres jul som I plejer. I kan ikke andet end få brosten og molotovs igennem jeres ruder. Og bor I højere oppe er det svært og ramme!

    Kommentar by xenofob — 10. november 2012 @ 17:29

  5. 3. Binee.
    Kan kun være meget enig. Flemming Møller Mortensen er bare et stort socialdemokratisk “kohoved”, hvis parti kun har et programpunkt: At afvikle vort gamle fædreland, så det kan blive overtaget af de muslinske horder fra Mellemøsten. Det sker selvfølgelig ikke i morgen, men hurtigere end man skulle tro. Med min alder kan jeg være ligeglad, for jeg er død og borte, når det sker. Men til jer unge siger jeg bare: God fornøjelse, håber I overlever “landets omkalfatring” – men jeg tvivler!!!

    Kommentar by Torben F. — 10. november 2012 @ 17:38

  6. Denne juletræshistorie har lært os, at ingen dansker med respekt for sig selv kan have noget med muslimer at gøre.
    Lad dem rådne op, som de udskud de er, i deres ghettoer.
    Danskere, betragt dem som spedalske!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 10. november 2012 @ 18:23

  7. Aha. – Det handler altså bare om nogle få, reaktionære gammeldanskere, som det er gået helt hen over hovedet på, at deres juletræstradition har udviklet sig til eid gennem en helt naturlig proces?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. november 2012 @ 18:54

  8. Det handler ikke bare om et grantræ. Det handler om magten i lokalområdet!
    Den muslimske bestyrelse leverer selv beviset, de vil heller ikke have et gratis juletræ!
    Hvis jeg boede i området ville jeg flytte, meget hurtigt! Men vi skal ikke være i tvivl om, at det netop også er hensigten.
    Et er, at vi har mistet nogle områder til muslimerne, et andet er, at vi deler økonomi med dem. Vi betaler skat til samme stat, og i meget høj grad forsørger vi dem! Vi betaler jizya! Vi er blevet dhimmier! Det er den skat, ikke muslimer betaler pr. hoved for, at kunne leve i fred i muslimske lande!
    Vi behøver ikke tage længere væk, for at se hvor udviklingen går hen! I der tidligere juguslavien var Kosovo et område i Serbien, fuldstændigt som Fyn er et område i Danmark. Landet har været ude for en befolkningsudskiftning, og beboes i dag af muslimer! Landet er i dag et selvstændigt muslimsk land. Bl.a med hjælp fra Danmark!

    Kommentar by Robert R — 10. november 2012 @ 19:22

  9. S har forlængst mistet jordforbindelse i jagten på helgenkåring. De sidder nu i samme lyserøde luftbalon som de radigale med kurs mod allah i det høje. God aften, Morten! Jeg går ud fra at ingen tør tage din and fra dig ;-)

    Kommentar by Kim Poulsen — 10. november 2012 @ 19:25

  10. Nu er det pludselig synd for de muslimske bestyrelsesmedlemmer. De blev lokket i en fælde. Offerrollen plejer jo at virke, så den prøver man lige igen.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1862225.ece

    Kommentar by mb — 10. november 2012 @ 20:10

  11. […] lad os fordele elendigheden”? Vores midlertidige kulturminister ville antagelig ikke klage, traditioner udvikler sig. Yderligere elendighed: Der var to mord i Sverige i går, og fire sidste weekend. Der plejer […]

    Pingback by Opsig flygtningekonventionen af 1951 « Snaphanen — 10. november 2012 @ 20:49

  12. Den nye påstand fra de muslimske bestyrelsesmedlemmer afslører mere end noget at de er slaver af offertænkningen. Kan de ikke være offer for dansk småtskårenhed, idet den tydeligvis hænger på dem selv, så kan man da være offer for dansk træskhed. Det er uhyggeligt at se sådan en dem og os tænkning, og så samtidig erindre sig Flemming Møller Jørgensens arrogance i P1 debat. Verden er gal.

    Kommentar by Høgsbro — 10. november 2012 @ 21:05

  13. Delvis OT: Uffe Elbæk så jeg netop på Bogforum i Bella centeret.

    Der var skønsmæssigt langt over 5000 mennesker tilstede, men jeg så under 10 med anden etnisk baggrund end Dansk/Europæisk. Heraf var de fleste af denne halve snes af fjernøstlig afstamning (dvs. gule). Der var nærmest fuldstændig muslimfrit. Bizart nok.

    Vi må derfor konkludere, at historien fornylig om at indvandrere (muslimer) er mere kulturelle var endnu en løgnehistorie, der skal få os til at elske det multikulturelle samfund!

    Kommentar by Sigwar — 10. november 2012 @ 21:14

  14. genialt! manuskrift, sælg det til DR…

    Kommentar by johan — 10. november 2012 @ 22:25

  15. @13 Sigwar
    Bogforum?
    Havde du forventet muslimsk tilstedeværelse?
    Rigtig mange af dem er funktionelle analfabeter, eller bare analfabeter! Så bogmesse
    det tror jeg ikke!

    Kommentar by Robert R — 10. november 2012 @ 23:11

  16. Høgsbo skriver:

    “Det er uhyggeligt at se sådan en dem og os tænkning, og så samtidig erindre sig Flemming Møller Jørgensens arrogance i P1 debat. Verden er gal.”

    Ja verden er virkelig gal, og dem der styrer den lider af fortrængning og så en alvorlig mangel på sund fornuft, at årsagerne må findes i psykiatrien. Problemet er bl.a. at man kun vil sætte godheden i centrum og overse ondskaben, uanset den foregår lige uden for ens egen gadedør. Mental blindhed har sænket sig over Europa.

    Social demokratiet, Enhedslisten og De Radikale er de tre partier som bevidst styrer samfundet mod afgrunden. Men der er altså nogen, der stemmer på dem. Samfundet er sygt, og det er uvidenheden, der er sygdommen.

    Kommentar by Machiavelli — 11. november 2012 @ 02:02

  17. De to politikeres kommentarer er uhyrlige.

    Kommentar by Kim Freyberg — 11. november 2012 @ 03:05

  18. Jeg hørte P1 programmet og socialdemokraten viste på aller bedste teflon facon, hvorfor vælgere må forlade socialdemokraterne – f.eks. til fordel for DF.

    Han var som teflon i forhold til danskeres forhold til gamle traditioner og ikke mindst dansk hygge. Socialdemokraten har ingen jordforbindelse mere. Ingen kontakt med helt almindelige vælgere, der bor i f.eks. betonblokke. Også børn og voksne, gamle og unge dér, kan synes godt om traditioner – dem som teflon politikeren, der har 1½ ben i EU, og kun ½ ben tilbage i Danmark, forlængst har skrottet til fordel for socialdemokrat- og EU-teflon kultur.

    Det er politikere som ovenviste, der skubber danske vælgere i armene på DF:

    “Ikke siden årsskiftet 1999-2000 har Dansk Folkeparti haft så stor vælgertilslutning som nu. 15,6 procent ville sætte deres kryds ud for partiet.” (2012)

    h t t p://www.bt.dk/politik/historisk-god-meningsmaaling-til-df

    Kommentar by Liva — 11. november 2012 @ 07:21

  19. 12

    Ja, meget arrogant, danmarksfjern socialdemokrat. Og meget teflon. Han mente at danskere vel bare kunne bevæge sig nogle hundrede meter længere væk for at opleve julehygge. (hvad så med gamle og handicappede?) Hvorfor må danskere ikke opleve julehygge i nærområdet?

    Socialdemokraten burde selv bo i betonblok i et stykke tid.

    Kommentar by Liva — 11. november 2012 @ 07:37

  20. 8

    “Det handler ikke bare om et grantræ. Det handler om magten i lokalområdet!”

    Nemlig, det gør det også – og magten er socialdemokrater med til at give til indvandrede, der fjerner danskeres kultur.

    Kommentar by Liva — 11. november 2012 @ 07:47

  21. Indvandringen af personer fra 3.verdens lande må stoppes. Desuden bør “flygtninge” i hovedreglen repatrieres, når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre. Ledige udlændinge må af staten motiveres til at rejse ud af Danmark.

    Kommentar by Jørgen — 11. november 2012 @ 09:21

  22. Robert R.

    Nej – men de fleste af de over 5000 stemmer utvivlsomt til venstre for midten. Bogforum er en fest for den lyserøde intellektuelle mellem- og overklasse. Spørgsmålet er om ret mange af de fremmødte overhovedet skænkede fraværet af muslimer m.m. en tanke?

    Det var der næppe mange der gjorde, og det viser netop denne mærkelige blanding af uvidenhed og hykleri som stortrives blandt Danmarks herskende klasse.

    Kommentar by Sigwar — 11. november 2012 @ 10:04

  23. De stakkels muslimske ofre i bestyrelsen klynker videre:

    “Den aflyste jul: Muslimerne i beboerbestyrelsen mener, at de er blevet lokket i en fælde”

    Naturligvis forklarer de ikke hvad det var for en “fælde” …

    De havde absolut flertal i bestyrelsen og udnyttede det flertal til at pisse på danskernes traditioner.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 11. november 2012 @ 12:35

  24. Link til ovenstående:

    h t t p ://e kstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1862225.ece

    Kommentar by Hr. Naturli' — 11. november 2012 @ 12:35

  25. Sigwar — 10. november 2012 @

    Uhyggeligt så megen propaganda DDR formidler. Enhver kan da se på bibliotekerne, at det ikke passer.

    Den “nyhed” forsvandt også hurtigt fra lydbilledet.

    Lige så lidt muslimerne er på Bogmesse, lige så lidt er de til koncerter med danske kunstnere

    Kommentar by tavsen — 11. november 2012 @ 12:53

  26. Relevant: http://i.imgur.com/CR3wi.jpg

    Kommentar by Navn — 11. november 2012 @ 14:40

  27. Sådan en juletræskugle vil jeg gerne have et par stykker af. Så vil jeg samtidig sætte mig ned og redigere vores sangskat til brug ved juletider. Et barn er født i Bethlehem går jo an, men alle referencer til kristendom må naturligvis luges ud. Så kommer sangen til at handle om en lille kernefamilie, og så langt er vi vel ikke kommet at det kan være provokerende. Dejlig er den himmelblå må ændres til at handle om profeten, og Vær velkommen må vist desværre helt udgå. Sikken voldsom trængsel og alarm har en del borgerlige referencer som må tilpasses, men ellers er budskabet om købepres og stress vist i orden. Ak ja, sikke tanker sådan en kugle kunne inspirere til.

    Mon Groucho Marx kunne formå at sige nogle ord om denne tid, hvis han havde levet? Ville han have haft en fornærmelse i ærmet? “I’ve had a wonderfull time, but this wasn’t it” eller lignende…

    Kommentar by Høgsbro — 11. november 2012 @ 19:33

  28. Hørte forleden, at man har strøget vers af Et Barn er født i Bethlehem.
    Med en sådan tjenst villighed fra dansk side, så skal muslimerne også slette et tilsvarende antal koranvers, ellers hænger tingene ikke sammen!!!
    Lad os få de manglende salmevers tilbage!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. november 2012 @ 19:50

  29. Faktisk skylder vi muhammedanerne i Egedalsvænge i Kokkedal tak, fordi de så flot har demonstreret hvad den danske befolkning har i vente, hvis de skulle komme i flertal – uha uha.

    Med kulturminister Uffe Elbæks og kulturudvalgsformand Flemming Møller Jørgensens seneste kommentarer ligger det – som man i forvejen vidste – klart, at man ikke skal stemme på partier til venstre for Dansk Folkeparti, fordi disse efter min opfattelse udgør den stensikre vej til Beirut i Danmark.

    Det er kun vælgerne der kan forhindre dette rædselsscenarie.

    Kommentar by ComeOn — 11. november 2012 @ 20:59

RSS feed for comments on this post.