13. november 2012

Jul i Kokkedal – afsnit 5: Demokrati er blot en af mange måder at få sin vilje på…

I Jul i Kokkedal beklager det julehadende parti sig over reaktionerne på deres flertalsdiktaturs manglende hensyn til det ikke-muslimske mindretal. De kunne selvfølgelig omgøre deres beslutning om at aflyse ikke-islamiske hygge – hvis hygge overhovedet kan være islamisk – men her vejer religiøse hensyn trods alt tungere. Da forsøget med våde hundeøjne og “Vi er blevet portrætteret som onde muslimer, der ikke vil danskerne det godt herude” også slog fejl, er stormtropperne nu sluppet løs. Demokrati er blot en af mange måder at forsøge at få sin vilje på. Ekstrabladets formulering “det omstridte områder” viser, at avisen har forstået helt rigtigt.

Følg med fra starten – afsnit 1afsnit 2afsnit 3 og afsnit 4.

Juletræsballaden: Formand udsat for hærværk

“Kampen om den aflyste jul i Kokkedal eskalerede i går, da ballademagere smadrede en TV2-sendevogn med sten i det omstridte område. Stenene ramte dog ikke kun tv-stationens bil.

Karin Leegaard Hansen, der er formand for den lokale afdelingsbestyrelse i Egedalsvænge, har også været udsat for hærværk. Flere af kvindens vinduer er i dag dækket til af store spånplader.

Læs også Uriaspostens indlæg fra sidste jul – Menighedsrådsformand efter kirke-hærværk: “… det er jo ikke sadan vi har nogen fjender”

Oploadet Kl. 17:40 af Nicolai Sennels — Direkte link53 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42355/trackback

53 Comments »

  1. på modkraft forsvarer de nu tosserne derude: http://modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/fuck-julen

    “takes one to know one” som man siger..

    Kommentar by per — 13. november 2012 @ 18:08

  2. det er naturligvis som altid “islamofobi” når journalister og andre fortæller om muslimers racisme imod danskere, mens det bliver opfattet som helt naturligt når muslimerne smadrer alt omkring dem. han mener endda det er “prisværdig tilbageholdenhed” at de nøjedes med at smadre tv2’s bil og ikke journalisterne! det er disse mennesker der kalder sig “anti-fascister” og mener at de er de gode. selv når de lokale muslimer stener det lokale danske bestyrelsesmedlem kan de ikke få øje på den åbenlyse racisme vendt imod danskerne, men kalder det “islamofobi”. “fuck julen”? nej, fuck den yderste venstrefløj og deres absurde fordrejninger og manipulation af virkeligheden.

    Kommentar by per — 13. november 2012 @ 18:25

  3. Menighedsrådsformanden tager helt fejl. Han har fjender, muslimerne i Kokkedal har ingen. Endnu, men det kan ikke undgås, at de kommer.

    Kommentar by Josef K — 13. november 2012 @ 18:35

  4. Ifølge Ekstrabladet “truer” det danske mindretal med selv at sætte et juletræ op. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1861429.ece

    Hvem har nogensinde set pressen omtale “trusler” om afholdelse af fredagsbøn eller Eid?

    Kommentar by Henrik — 13. november 2012 @ 18:39

  5. Nu må dette nonsens da snart stoppe.
    Hvad er fakta ?
    I Egedalsvænget hvor der ikke er muslimsk flertal er der helt lovligt og lige efter bogen valgt en bestyrelse på 9
    hvoraf 4 ikke er muslimer.
    Ingen af disse 9 ønskede at være tovholder på et julearrangement.

    (Formanden siger så godtnok efterfølgende at der må være sket en fejl i referatet men det er nok yderst tvivlsomt eftersom et sådant såvidt jeg ved skal godkendes med hendes underskrift)

    Men nu skal muslimer så klandres for at vi ikke selv gider at holde gode gamle danske traditioner i hævd.

    At de 5 muslimske medlemmer efterfølgende står fast på deres beslutning og ikke lader sig presse af at der vælter myriader af højtråbende politisk tomhjernede havenisser frem og påstår at muslimer er ude på at slå de danske traditioner ihjel gir da kun respekt.

    Og når det endelig skal være et offentligt anlingende (der koges suppe på i medierne selvom det ikke engang er en tynd kop the) hvad en lokal boligforeningsbestyrelse beslutter hvorfor er der så ikke en eneste journalist der ulejliger sig med at undersøge påstandene om at tidligere bestyrelse brugte flere hundrede tusinde kroner på
    et julearrangement der indebar hotelophold og kasinobesøg på lejernes regning ?

    Ja det er så nok fordi at det heller ikke rager den brede offentlighed li´som juletræs sagen heller ikke gør. Det er og bliver et anliggende for beboerne der jo kan bruge deres demokratiske ret til at vælte bestyrelsen hvis de er utilfredse.
    Glædelig jul og pas nu på i ikke kløjs i julemaden og også får den i den gale hals.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 13. november 2012 @ 18:59

  6. ja hvis det bare handlede om et juletræ havde du da ret per henrik rasmussen, men det har det jo aldrig gjort, og det er derfor det får så stor opmærksomhed. det hander nemlig også om muslimer der forsøger at “udrense” et område (ud af mange) for alt hvad der er dansk ved at ignorere eller være direkte intolerant overfor hensyn til danskerne i området. prøv at vende den om engang og forestil dig hvilket ramaskrig (måske også fra dig selv?) der ville komme hvis det havde været en dansk bestyrelse der havde nægtet et muslimsk mindretal en eid fest?

    så var samtlige “korrekte” typer i landet gået helt op i det røde felt og skreget op om racisme indtil påske. men nu er det muslimer der tryner danskere, og så er det jo åh så forståeligt ikke? gu er det da ej, det er STADIG intolerance overfor et mindretal, her er det bare med omvendt fortegn. og når man så lægger alle de trusler imod journalister og hærværk imod biler og stenkast imod det danske bestyrelsesmedlem oveni, så handler det ikke længere om hverken et lille juletæ eller en demokratisk beslutning, så handler det om rendyrket racisme og muslimsk herrefolksmentalitet fra muslimerne imod danskerne. om du vil indse det eller ej.

    hvis du stadig ikke kan se det så vent og se hvordan de reagerer derude når SIAD holder juledemo den 1 december. hvem tror du selv vil være de første der griber til vold, muslimerne eller danskerne? (hermed ikke medregnet AFA og co)

    jeg tror godt du kender svaret. islam er had til alt der ikke er muslimsk, og det vil i den grad blive bevist til december, selvom der nok skal være nogle der finder en masse måder at bortforklare det på ved at snakke om “islamofobi” osv, også selvom al volden kommer fra muslimerne.

    Kommentar by per — 13. november 2012 @ 20:01

  7. @ Per Henrik Rasmussen, sæt dig ind i islam.

    Kommentar by Anonym — 13. november 2012 @ 20:02

  8. Yes yes, den etniske udrensning er nu i fuld gang.

    Lur mig om ikke formanden må flygte inden et par måneder.

    Kommentar by Cicero — 13. november 2012 @ 20:29

  9. Fuck julen, ja den tager vi så over en demokratisk afstemning blandt de vantro. Det skal vi ikke bruge hjælp til, i form af vold og hærværk. Tænker at Erik storsnud burde gå en tur med et træ lavet af jp aviser i Egedal, og få afprøvet sine teorier.

    Kommentar by Wazzla — 13. november 2012 @ 21:48

  10. Nu er demokrati noget underligt noget!
    Hvis demokratiet havde nogen beretigelse, skulle der laves en folkeafstemning om kriminelle indvanderes udvisning af danmark. Der skulle også laves en folkeafstemning om alle de særrettigheder som muslimerne har truet sig til, og om indvandrenes lette adgang til danskernes skatte penge!
    Men desværre er det for svært at få en folkeafstening stablet på benene!

    Kommentar by Robert R — 13. november 2012 @ 23:38

  11. Historisk set har terrororganisationen islam oftest indlemmet nye områder ved befolkningsudskiftning. Som kineserne har gjort i Tibet. I nyere tid kan det tydeligst ses i Libanon og i Somalia. Deres såkaldte religion er virkelig en pest! Og den er farligere end byldepesten var det. Socialismens (incl. nationalsocialismens) forbrydelser er for intet at regne mod muhammedanismens/islams. De er ansvarlige for mere end 270.000.000 menneskers utidige død. Den pædofile galning trækker lange blodige spor, hele vejen op til dansk jord anno 2012.

    Kommentar by Nielsen — 14. november 2012 @ 00:33

  12. hey hvorfor slettede i per henrik rasmussens indlæg? nu havde jeg og en anden (anonym) jo svaret ham, det virker lidt dumt at hans indlæg så er væk?

    Kommentar by per — 14. november 2012 @ 00:54

  13. -> Per

    Jeg slettede en dublet… men nu du skriver, så tjekker lige igen.

    Opdate. My bad. Godkendt igen. Ikke nemt at have et overblik over bloggens mange kommentarer med telefonens WordPress-app.

    Kommentar by Kim Møller — 14. november 2012 @ 01:09

  14. Nu er det selvfølgelig ,mange år siden jeg selv var indvalgt i en bolig bestyrelse, men dengang var det kutyme, at ved alle fælles arrangementer, som bestyrelsen stod for, jamen da mødte hele bestyrelsen op eller ihvertfald blev det på bestyrelsesmøderne planlagt således så næsten hele bestyrelsen var til stede, selv ved børne arrangementer kom også de bestyrelsesmedlemer som ingen børn havde.
    Der følger et vist ansvar og forpligtelser med, når man sidder i en bestyrelse.
    Men det fatter muhammedanerne altså ikke og det ligner da heller ikke noget at bruge 70.000,00kr på en ad…øh, eid fest og så kun 7000kr sat af til en juletræs fest, hvis ikke flertallet af islamister i denne jul i Kokkedal bestyrelse ikke kan fatte dette, så må boligadministrationen på onsdag forklare disse tilbagestående uvidende islamister lidt om, hvordan ansvars bevidste bestyrelses medlemmer opfører sig.
    Og hvor var de bogstavstro islamist bestyrelses medlemmer henne, da der var en underskrift indsamling igang imod bestyrelsen og deres islamist “brødre” stenede underskriftindsamlerne ?
    Eller hvad agter islamist bestyrelses medlemmerne nu at gøre, når biler, ruder og trusler imod vantro hersker i deres bolig område ?
    Absolut intet, tja, de er vel selv med til at opildne til alt dette, fordi de ikke kan tolerere andre end islamister.
    Hvis disse Pædofet dyrker bestyrelses medlemmer havde været lidt raske oven i hovederne, så havde de da straks indkaldt til et nyt bestyrelsesmøde og fået rettet trådende ud, men så langt kunne disse Pædofet dyrkere altså ikke tænke, nåe nej, sæ’fø’li kan muhammedaner ikke tænke selv, da hele deres livsforløb skal leves efter de nedskrevne regler i koranen, så dette ville nok være for meget forlangt af allahs slaver.
    De er sgu lige så hjernelamme som hele den samlede venstrefløj, som heller ikke fatter en brik af almen viden om hvordan man gebærder sig i en bestyrelse.

    @per henrik rasmussen
    Det rager da i høj grad offentligheden hvad der foregår i lokale bolig bestyrelser, tænk lige på sagen hvor en formand havde fået installeret områdets videokamera direkte til sin hjemmecomputer, denne beslutning blev heldigvis omgjort da offentligheden blandede sig.
    Det hører med til demokratiet, at blande sig i uduelige bestyrelsers afgørelser, så boligområdet ikke ender op i aberrabies forårs kådhed, med smadret biler, rudesmadring hos vantro bestyrelses medlemmer og trusler og almen muhammedaner amok løb osv
    Hvorfor tror du ellers bolig administrationen blander sig på onsdag, fordi de skal varetage deres boliger så de ikke smadres og de vantro beboer ikke stenes ud, fordi der sidder et udueligt flertal af hjernelamme islamister og ter sig som umodne magtsyge imamer.
    Desuden er det en god regel, aldrig at tro på eller stole på en muhammedaner, da de altid benytter taqiyya snak overfor vantro.

    Hvis sagen endelig “bare” var så banal, så havde islamist bestyrelses medlemmerne da bare smidt de 7000kr på bordet og den sag var ude, men nej, det handler ikke om et skide træ, men magten til at udrydde alt som ikke er halal.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 14. november 2012 @ 02:45

  15. Afsnit 6 i jul i Kokkedal kommer nok til at handle om racisme!
    Hvis bolig administrationen vælger at afsætte de uduelige islamist bestyrelses medlemmer.
    Politistationen vil så opleve et stormløb med Zinke geStampoer med racisme anmeldelser i deres små klamme røde hænder.

    Afsnit 7 i jul i Kokkedal kan vi nok forvente at de grimme gamle rolator havenisser bedsteoldinge for asyl til alle islamister, sikkert arrangere et fakkeltog for de bortviste uduelige islamist bestyrelsesmedlemmer og forlanger dem genindsat.

    Afsnit 8 i jul i Kokkedal kan blive et jule sammerrend af amokløbende muhammedaner hånd i hånd med deres fascist venner afa bare for at kunne få en anledning til at tæske nogle selvopfundne sagsløse racister

    jo..jo…julestemning er der altid, hvor aberrabies forårs glade muhammedaner befinder sig!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 14. november 2012 @ 03:14

  16. @ li
    I sagen om overvågningskamera er det offentlighedens pligt at blande sig da det er ulovligt.
    Kan du se forskellen ?
    Der er forskel på ret og pligt også når det gælder ytringsfrihed.
    Uduelige bestyrelser forsvinder oftest af sig selv ved næste valg når dem der vælger den udøver deres ret.
    Desværre forsvinder uduelige kommentatorer der mener at det er deres pligt at fordreje selv et indlæg om Snehvide og de syv små dværge til at handle om at det hele er muslimers skyld ikke af sig selv.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 03:27

  17. Per Henrik Rasmussen, forstår du begrebet “konsensus”?

    I et fremskredent udviklet demokrati er konsensus forudsætningen for at umiddelbart modstridende holdninger kan mødes. Men kun mellem ægte demokratisk sindede mennesker. Her til lands har vi efterhånden glemt og forsømt den virkelige demokratiske proces. Med de positive briller på, vil jeg udrykke et håb om, at “kulturberigernes” ageren vil genvække danskernes vilje til at stå sammen igen, stå sammen om friheden.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 03:42

  18. #14 li, dit bedste indlæg hidtil. Og det siger ikke så lidt !!! :-)

    KH

    Hr. Snusk og Hr. Naturli’

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 03:44

  19. Hvis bestyrelser træffer så idiotiske beslutninger, så boligområdet kommer til at ligne en krigszone, jo, så er det i offentlig interesse at blive informeret og blande sig i tilstandene, kan du forstå det ?
    Uanset om bestyrelser handler ulovligt eller lige lovlig ! idiotisk, så er det i almenhedens interesse, at dette diskuteres i offentligheden, da lovlige skøre beslutninger kan medfører store gener eller voldsom uro eller direkte farlige tilstande, hvis der sidder en flok idiotiske islamister og udøver unødvendig enfoldig magtmisbrug.

    Selv et harmløst juletræ, kan altså tænde muhammedanernes sædvanlige amok løb……for allah fanden da….havde du tænkt dig, at vi bare skulle tie og fortælle hinanden, at det er der bare ikke noget at gøre ved, det rager ikke os.
    Det rager da os, hvis der sidder hjernevaskede mentalt forstyrrede ikke ansvars bevidste ballademager i en bestyrelse, som helt åbenlyst ikke magter deres opgave og det er da også derfor boligselskabet møder op i morgen og blander sig.

    Og stik dit forvrøvlede uffe ellermandslinge ret og pligt ytringsfrihed op i røven…

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 14. november 2012 @ 03:57

  20. @17
    jo det mener jeg nu nok.
    Og det har der så også været tale om i denne sag da ingen af de 9 bestyrelsesmedlemmer ville stå for arrangementet.
    (Konsensus vil sige enighed i en gruppe eller et fællesskab om et eller andet)
    Og det er uanset om det er alm. snusk eller naturli snusk

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 04:02

  21. Du, såvidt jeg har forstået, så HAR der været vilje tilstede. Til eksemplificering for viljen og engagementet kan nævnes den igangværende mistillidsunderskriftindsamling (fandme et langt ord!).

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 04:06

  22. @19
    Jeg fik ret igen !!!!!
    Du forsvandt sku ikke.
    Det skyldes så nok at du er kravlet så højt op i dit eget paranoide juletræ at du ikke kan finde ned igen.
    Men fortsæt endelig mod toppen hvem ved du kan måske ende som stjerne.
    Men så er julehyggen da vist også et overstået kapitel.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 04:29

  23. Per Henrik Rasmussen, du er en virkelighedsfjern person, som tror, at uriaspostens kommentatorer intet kender til erobringsideologien og dens ageren i kristne (vantro) lande.

    Muslimer og islam i Danmark befinder sig i Krigens Hus. Hvorfor? Fordi de er tilstede i et land, hvor islam ikke har magten. Derfor er det deres pligt, at arbejde for, at islam skal få magten.
    Når islam får magten er muslimerne i Fredens Hus.

    Så befinder vantro sig i Frygtens Hus med stor fare for liv og levned.

    Kommentar by Iznogut — 14. november 2012 @ 04:46

  24. Og så vendte du bare ryggen til og løb din vej svagpisser!!!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 04:47

  25. Henvendt til PHR selvfølgelig!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 04:48

  26. @18 Hr. Naturli’
    Tak
    Men du er sgu bedre, du siger altid det som jeg mener, bare meget bedre :)

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 14. november 2012 @ 05:01

  27. @22 per henrik rasmussen
    Ja, og det var så også det eneste du fik ret i, jeg forsvandt sgu ikke!
    Og det kan du så være glad for, fordi en dag kommer du nok op af dit mørke dhimmie krybehul og kan se lyset, og vil takke mig for min kamp imod nazi…øh, muhammedaner ideologien.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 14. november 2012 @ 05:06

  28. Og den dag må vi ikke vende PHR ryggen. Så har han forstået, og så er det tid til forsoning. Men indtil da er han en spasser. Han må selv række hånden frem.

    http://www.youtube.com/watch?v=i2u-N3-zdNg&playnext=1&list=PLDEB855A4646803C1&feature=results_video

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 05:14

  29. #26 Tak, søde kvinde.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 05:16

  30. Kan i så skrubbe i seng.
    Det er med alt tydelighed langt over jeres sengetid og for den sags skyld også langt over sidste salgsdato.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 05:33

  31. Kan i gætte, hvad der sker med det juletræ, når det endelig kommer på plads..

    Kommentar by Martin — 14. november 2012 @ 06:47

  32. ”Fredensborgs borgmester Thomas Lykke Pedersen (S) blander sig nu i juletræs-striden i Egedalsvænge i Kokkedal. Han opfordrer til, at man bevarer juletræstraditionen.

    (…)

    Egedalsvænge er blevet landskendt den seneste uge, efter et muslimsk flertal i bestyrelsen valgte at stemme nej til traditionen om at opsætte et juletræ i boligområdet. Det har siden ført til en regulær juletræs-strid, der kulminerede, da journalister fra TV2 søndag fik smadret en sendevogn, da de var kørt ud for at lave interview i området.

    (…)

    Thomas Lykke Pedersen opfordrer desuden i sit brev til, at bestyrelsen for Egedalsvænge tager afstand til det hærværk, der skete på TV2s sendevogn i søndags.” (Kokkedal 2012)

    H t t p://www.bt.dk/danmark/borgmesteren-blander-sig-i-juletraes-strid-giv-borgerne-det-juletrae

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:05

  33. ”Blev overdænget med sten og fliser

    Manden kom ved 19-tiden gående med sin hund på Byengen, da en gruppe på cirka fem-seks drenge indvandrerbaggrund pludseligt begyndte at overdænge manden med sten.

    De cirka 15-årige drenge ramte hundelufteren flere gange, selv da manden var faldet til jorden, efter at være blevet ramt på benet af et større flise-stykke.

    Kort efter forsvandt drengene, og manden fik tilkaldt en politi-patrulje, der tog manden med på en resultatløs rundering i området, før de indbragte manden på skadestuen.

    På skadestuen konstaterede, at han havde fået adskillige sår og buler efter at være blevet ramt af de mange sten og flise-stykker, hvoraf flere havde haft en størrelse på 10×20 centimeter.” (Kokkedal 2011)

    h t t p://lokalavisen.dk/indvandrerdrenge-overdaengede-tilfaeldig-hundelufter-med-sten-/20111019/artikler/111019157/1265?ref=jplisterseneste

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:16

  34. ”En bilejer opdagede mandag eftermiddag, at to drenge var i gang med at stjæle hans bil, der holdt på Byengen i Kokkedal. Det fik manden til at forsøge at stoppe dem med det resultat, at han fik et slag på munden, så overlæben flækkede.

    (…)

    Drengene beskrives som:

    A: 15-17 år, ca 155 cm høj, udenlandsk af udseende,

    (…)

    B: 16-18 år, ca. 160 cm høj, udenlandsk af udseende,” (Kokkedal 2012)

    H t t p://lokalavisen.dk/ville-stoppe-biltyve—fik-flaekket-laeben-/Sjaelland-Politi/20121002/artikler/710049977/1265

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:17

  35. ””Så må du også selv om, hvad der sker”.

    Med de ord forlod en borger fredag ved middagstid rådhuset på Egevangen i Kokkedal efter en møde om udbetaling af kontanthjælp, som tilsyneladende ikke faldt ud til hans fordel.
    Den 30-årige mand gik nemlig direkte ud på p-pladsen foran rådhuset og begyndte systematisk at sprætte dæk op på de parkerede biler.
    I alt 23 biler blev udsat for hærværk, inden han stak af.” (Kokkedal 2012)

    H t t p://lokalavisen.dk/arrig-borger-amok-med-kniv-foran-raadhus-/Sjaelland-Politi/20120908/artikler/120909460/1265

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:18

  36. “En gruppe unge indvandrer-drenge, skabte søndag så megen ballade og utryghed blandt Multipark Helsingørs besøgende, at politiet måtte tilkaldes for at få genoprettet roen, oplyser vice-politikommissær Henrik Hattel til Lokalavisen/Helsingør.” (Helsingør – drenge fra Kokkedal)

    h t t p://lokalavisen.dk/unge-indvandrer-drenge-bortvist-fra-multipark-af-politi-/20120430/artikler/120439971/1265

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:19

  37. ”Fem drenge mellem 15 og 17 år fra Kokkedal blev onsdag varetægtsfængslet fire uger i surrogat sigtet for røveri, trusler mod vidner, vold og afpresning.” (Kokkedal 2012)

    h t t p://lokalavisen.dk/roeveri-trusler-og-afpresning-fem-drenge-faengslet-fire-uger–/20120621/artikler/120629877/1265

    Kommentar by Liva — 14. november 2012 @ 08:20

  38. Lad dette være en advarsel il alle boligområder hvor der bor muslimer.
    Når de er mange nok, kan de styre det hele.
    Så rejs din fede røv fra sofaen og deltag i beboermøderne i dit oområde.
    Hvis der mangler opstillede DANSKERE, så stil selv op. For kun på denne måde kan du undgå at der kommer muslimer ind i beboerrådet.
    Men når de er i flertal beboermæssigt må det desværr gå den vej.

    Kommentar by xenofob — 14. november 2012 @ 09:44

  39. Hvorfor anvender de dansksindede ikke masser af svinegylle mod muslimerne?
    Det er så banalt at knuse ruder og vælte juletræer.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 14. november 2012 @ 10:47

  40. PHR, det her handler om mandatforvaltning, og at svigte sit mandat, ikke om lovovertrædelser. At noget er lovligt gør det ikke samtidig politisk eller socialt acceptabelt. Lis eksempel er ikke helt godt, da det i mindre grad handler om mandatsvig.

    Din forklaring på konsensus er forkert. Havde det betydet enighed havde vi nok bare brugt det ord. Konsensus handler i en demokratisk proces om at finde sammen om en fælles virkelighed, selvom der er ting man er uenige om. Bestyrelsens opgave er ikke at dyrke egne holdninger alene, men også at ivaretage det mandat man er givet. Det er typisk at det ene muslimske bestyrelsesmedlem der har udtalt sig overser dette, idet han forsvarer sig med at han er blevet valgt for at bidrage med holdninger. Havde han forstået sin opgave stod han og resten af bestyrelsen ikke med en så problematisk sag i dag.

    Konsensus bruges ellers mest af politikere til at gøre det klart hvornår enighed ophører. Udsagnet “det er der konsensus omkring” fastslår kun at der er uenigheder på den anden side som liiige skal ryddes af vejen.

    Din bemærkning om ytringsfrihed er underlig. Du mener altså i fuldt alvor at der er ting vi ikke har ret til at sige, selvom det handler om politiske afgørelser? Og hvem skal så afgøre hvad vi har ret til at sige? Dig?

    Kommentar by Høgsbro — 14. november 2012 @ 10:58

  41. @40
    Du har ret til at vrøvle lige så meget du lyster det har jeg ikke bestredet.
    Jeg vil bare lette det pres du åbenbart er under ved at gøre opmærksom på at det ikke er din pligt.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 13:27

  42. Håber i for en god træskodans rundt om jeres døde grantræ! Fucking tabere!

    Kommentar by emile500@hotmail.com — 14. november 2012 @ 14:10

  43. PHR. En tosse du ikke kan nå …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2012 @ 14:11

  44. Jeg ser at alt PHR ikke forstår er noget vrøvl. Meget arrogant indstilling.

    Kommentar by Høgsbro — 14. november 2012 @ 15:25

  45. “hvorfor er der så ikke en eneste journalist der ulejliger sig med at undersøge påstandene om at tidligere bestyrelse brugte flere hundrede tusinde kroner på
    et julearrangement der indebar hotelophold og kasinobesøg på lejernes regning ?”

    Der skulle vel ikke være nogle Socialakrobater og lignende indblandet? Og i øvrigt er undersøgende journalistik efterhånden en by i Kokkedal.

    Kommentar by Hodja — 14. november 2012 @ 15:32

  46. I et velfungerende demokrati bør der naturligvis tages hensyn til mindretallets ønsker. Ellers ender det med et flertalsdiktatur, der kun gavner majoriteten af befolkningen.

    Kommentar by Lea H. — 14. november 2012 @ 19:17

  47. @44
    Når jeg mildt sagt beskylder dig for at vrøvle er det fordi du udlægger hvad jeg skrev om ytringsfrihed som om jeg vil forbyde dig at bidrage med din mening.
    Det står der intet om.
    At du så mener du har pligt til at fordreje hvad jeg skrev er du i din gode ret til men du skal da ikke forvente at jeg tar dig alvorligt.
    Få styr på fakta før pligtfølelsen igen overmander dig.

    @45
    Med hensyn til om den tidlige bestyrelse bestod socialakrobater eller små blå Peter Brixtofte kloner ved jeg intet om så her byder min pligtfølelse mig ikke kommentere før der foreligger fakta.

    Hvis det , som det påstås , viser sig at der ved sidste års Julearrangement i Egedalsvænge kun var et fremmøde et sted mellem 7 – 10 personer,kan vi så blive enige om at vi skylder flertallet i den nuværende bestyrelse en stor tak for at genoplive interessen for en åbenbart hensygnende juletradition ?

    Et lille hurtigt regnestykke viser at det kostede et sted mellem 700- 1000 kr. pr. deltager

    Eid arrangementet kostede ca. 86 kr. pr. deltager.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. november 2012 @ 20:08

  48. 20 ud af 22 ansøgninger om julehjælp kommer fra muslimer:

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece

    under kommentarene kan man se at de naturligvis kan vælge halal-slagtet and istedet for flæskesteg, det manglede da også bare.

    Kommentar by per — 14. november 2012 @ 23:24

  49. PHR, gør du nar? Du indfører en diskussion om lovlighed. Jeg anfører at det intet har med sagen at gøre. Dit svar: Jeg vrøvler. Du indfører en skelnen mellem pligt til ytring og ret til ytring. Jeg anfører at det intet har med sagen at gøre. Det her er en politisk debat, ikke sofisterier om filosofiske og eksistentielle forbehold. Sagen er relevant fordi den afspejler en politisk tendens i samfundet, og fordi den udstiller et mangelfuldt demokratisk sindelag. Det er ikke en debat om ytringsfrihed, men en debat om værdier. Dine bidrag har med andre ord ikke været andet end afledningsmanøvrer.

    Hvad du synes diskussionen er om styrer desværre ikke den virkelighed der er derude. Hvad du vil se og forstå afholder ikke en masse mennesker fra at mene noget andet. Hvad vil du bruge som pejlemærke for at bedømme hvad der er ret og vrang? Hvordan vil du afgøre hvornår noget er en rettighed og hvornår noget er en pligt? For konsekvensen af din sondering er at ytringsfriheden må reguleres, altså censureres. Er det en rettighed eller en pligt at kritisere regeringen? Er det en rettighed eller en pligt at påpege mandatsvig, dårlig journalistik, dårlig undervisning, magtbrynde, eller forkerte værdier? Skal man søge om tilladelse først i din verden, eller har du bare ikke tænkt tanken til ende?

    Nej, det tror jeg ikke du har.

    Kommentar by Høgsbro — 15. november 2012 @ 02:16

  50. #42 emile500@hotmail.com

    Jeg er selv buddhist og går ikke op i julen, men det her en en principsag, der i fremtiden er vigtig i forhold til dens præcendentielle betydning. Og hvem er så en fucking taber uden den mindste form for bare den mindste antydning af intelligens og argumentationsevner? Er ellers af den overbevisning at hjernedøde abetyper som dig bør ties ihjel, men ville vise dig den mindste høflighed, i det mindste at give dig en form for svar. Du ville alligevel ramme muren på et tidspunkt…

    Kommentar by Jakob — 15. november 2012 @ 05:06

  51. Her er Bertel Haarders holdning til sagen! Citeret fra Forenings-Danmark i Tune og Kokkedal, et læserbrev der blev bragt i Nordvestnyt 12/11 2012, hvori han skriver om frivilligt arbejde her i landet.

    “Det offentlige blander sig heller ikke, når et forvirret muslimsk flertal i en boligforening i Kokkedal ikke længere vil betale for et juletræ! Det må de stride ud lokalt.”

    Og han fremtod engang som hardliner! Fuck, hvor er vi alle sammen bare fucked! Og det big time!

    Kommentar by A.R. — 15. november 2012 @ 06:42

  52. “Fuck, hvor er vi alle sammen bare fucked! Og det big time!”
    Det er godt at se at der trods alt er en smule selverkendelse tilstede her på bloggen.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 16. november 2012 @ 05:02

  53. Per Henrik Rasmussen

    Jep! Årtier med krig og ti millioner af døde, alene her i EUrapistan!
    Den erkendelse er vi mange som er nået til! Og der bliver flere og flere, hver evig eneste dag. Men det er nok ikke lige det, du sigter til. Så her er et lavpraktiske måder, hvorpå du selv kan nå en sådan erkendelse.

    1. Hvis du har børn. Så send din(e) datter/døtre ind i en islamrotterede, efter mørkets frembrud. En eventuel(le) søn(ner) bør du tage med ud og shoppe først, og så sender du ham/dem derind, hvor de så kan flashe deres nye IPhone.

    2. Tag en af dine mandlige venner i hånden og gå en lille tur i en islamrotterede.

    3. Do the kippah walk i en islamrotterede.

    Erkendelsen venter lige om hjørnet! Nå ja og så et bare andre ting også!

    Kommentar by A.R. — 16. november 2012 @ 06:45

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper