19. november 2012

Opdate 19/11-12: Skolelærer beskyldte 11-årig dreng for at være racist, da han nægtede at recitere…

Fredag bloggede jeg historien om en skolelærer der beskyldte en dreng for at være racist, da han nægtede at recitere en islamisk bøn. Historien lød lidt påtaget, men da jeg kender faderen, og kunne stå inde for identiteten på de involverede valgte jeg at gengive historien som beskrevet i en Facebook-opdatering.

Det viser sig nu, at drengen ikke fortalte den fulde sandhed, og selvom faderen fik bekræftet historien fra klassekammerater, så skulle jeg have ventet med at bringe historien til forældrene havde talt med skolen. Jeg er ikke bedre end mine kilder, men beklager selvfølgelig at jeg ikke holdt historien tilbage til der kom mere frem. My bad.

Skulle der være kritikere, som mener jeg har fabrikeret historien, så henviser jeg gerne til kilden.

Oprindelig post:

Fra ‘Kristendom’ til det mere neutrale ‘Religion’, og herfra videre til tvungen islamisk bøn på arabisk.

Oploadet Kl. 17:42 af Kim Møller — Direkte link76 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42497/trackback

76 Comments »

  1. Lyder lige lovligt meget som lokkedue til brug for Uriasposten.

    “Ps jeg græd sygt meget”……

    Yeah right, knuuuuzzzzz :-/

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 16. november 2012 @ 22:11

  2. Hvis vi ikke begynder at bekæmpe terrororganisationen islam; og dette gøres ved at smide muslimerne ud af landet, med imamerne i første række, ender det med at de tager magten i landet, og så bliver det virkeligt ubehageligt!

    Kommentar by Nielsen — 16. november 2012 @ 22:15

  3. -> Tolder

    Lokkedue?

    Kommentar by Kim Møller — 16. november 2012 @ 22:16

  4. Ingen grund til at Danmarks Folkeskole spilder tid på gammel arabisk overtro.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 16. november 2012 @ 22:23

  5. Det er da dælme hamrende ulovligt hvad denne lærer har ang i!

    Meld det til politiet, den lærer skal fyres omgående.

    Det er jo religiøs hjernevask!

    Og så synes jeg at I bør gøre som jeg. Hver fredag brænder jeg et eksemplar af koranen – som protest imod den syge og falkse tro som invaderer vort land i disse trister tider.

    mvh
    frits

    [Hvis du vil have dine kommentarer godkendt fremadrettet, så hold din privatadresse langt væk. Jeg har fjernet den denne gang, men næste gang sletter jeg bare. Kim, Uriasposten]

    Kommentar by Frits Schneider — 16. november 2012 @ 22:27

  6. @KM

    Historien med dens bekvemme budskab kombineret med den fimsede “søns” følelsesladede kommentar, virker for mig lige lovlig fabrikeret. Måske med henblik på at lande på diverse islamkritiske blogs ?

    Det var i hvertfald ikke en historie jeg ville tage for pålydende før den var blevet verificeret af flere af hinanden uafhængige kilder.

    Men ok, hvis du kender historien bag, skal jeg ikke kloge mig.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 16. november 2012 @ 22:34

  7. -> Tolder

    “Historien med dens bekvemme budskab kombineret med den fimsede “søns” følelsesladede kommentar, virker for mig lige lovlig fabrikeret. Måske med henblik på at lande på diverse islamkritiske blogs ?”

    Jeg blogger ikke Facebook-historier, med mindre jeg er sikker på at ophavet ikke er en fake-identitet. Den her er god nok.

    Kommentar by Kim Møller — 16. november 2012 @ 22:56

  8. Hehe jeg husker nu fint en gammel episode der viste sig at være forkert. Som du også bloggede. Lad nu være med at være for skråsikker, der er trods alt mange der godt kan lide at lave en historie for at få opmærksomhed.
    Historien her ville dog ikke overraske mig på nogen måde.

    Kommentar by Endnu en vantro — 16. november 2012 @ 23:01

  9. #6 Tolder

    Ja det slog osse mig, at det lyder som en lige lovlig tænkt situation? Hvis det var rigtigt, ville faderen nu nok have politianmeldt skolen, samt kontaktet medierne og ikke nøjes med at skrive om det på facebook, eller hvor det er fra? Og hvilken skole er det egentlig foregået på? Men hvad ved jeg… Der foregår sgu så meget “bag scenen” efterhånden.

    Kommentar by Jakob — 16. november 2012 @ 23:06

  10. -> Endnu en vantro

    “Hehe jeg husker nu fint en gammel episode der viste sig at være forkert. Som du også bloggede.”

    Kom endelig frem med eksemplet. Jeg er blank.

    Kommentar by Kim Møller — 16. november 2012 @ 23:08

  11. Er der nogen info om hvilken skole?
    Hvis det er sikkert at det har fundet sted er der ingen grund til at tilbageholde den information.
    Havde det været en muslim der var blevet svinet til så havde været “breaking news” i nyhederne inden for en time.

    Kommentar by Frank Hagmann — 16. november 2012 @ 23:22

  12. Historien kan skam være sand. Problemet med den er at den ”lugter’ lidt søgt. Hvis den er sand, burde den lærer sparkes så meget i røven at hun først lander i mellemøsten hvor hun ville høre til..

    Kommentar by Søren — 16. november 2012 @ 23:23

  13. -> Frank Hagmann

    En folkeskole lidt syd for Århus.

    Kommentar by Kim Møller — 16. november 2012 @ 23:26

  14. Der har været adskillige helt tilsvarende episoder i skoler i bl. a. USA og Canada. Der er intet i forløbet der i sig selv giver anledning til mistanke om løgn. Dynamikken er den samme, og skaber disse situationer: Lærere er venstreorienterede/liberals, og opfatter islam som uretfærdigt miskendt; man ønsker at signalere inklusivitet, og tvinger eleverne til at involvere sig i det man mener de skal opdrages til at acceptere; man er blind for at medlemmer af majoritetskulturen kan have grund til at føle sig krænkede, og at lade muslimske elever deltage i kristen bøn er utænkeligt; enkelte elever reagerer på overgrebet, og støttes af deres forældre, hvorved historien når videre ud.

    At der kommer sådan en episode herhjemme, hvor læreren endda trækker racismekortet, er måske det eneste nye. I USA kan man nok i højere grad forvente at engagerede kristne forældre reagerer.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 16. november 2012 @ 23:28

  15. Er det ikke ret eksplicit i skoleloven at der i religion ikke må missioneres? Det troede jeg egentlig….

    Kommentar by Arbejderens — 16. november 2012 @ 23:31

  16. Se f. eks. her:

    Catholic school girl who refused headscarf for mosque trip labelled a truant

    Colorado student quits high school choir over Islamic song praising ‘Allah’

    Islamic Ritual Prayer Conducted At Toronto District School Board Middle School

    Praying by pupils at mosque decried

    Teacher sacked after ‘making pupils kneel and pray to Allah’ during RE lesson

    Students Challenged To Wear Muslim Head Scarves On Campus

    Appeal on school’s lesson in Muslim culture is rejected

    “The teacher, using an instructional guide, told students they would adopt roles as Muslims for three weeks to help them learn what Muslims believe.

    She encouraged them to use Muslim names, recited prayers in class, had them memorize and recite a passage from the Quran and made them give up something for a day, such as television or candy, to simulate fasting during the month of Ramadan”.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 16. november 2012 @ 23:33

  17. Det er måske det største problem i danmark! Ubegavede lærere!
    Danske seminarieuddannelsers komplette mange på faglig kvalitet,er intet mindre end en skandale! Og danske og indvandrebørns rutchetur ned af uddannelsesniveaustigen, bliver roden til danskernes fremtidige fattigdom!

    Kommentar by Robert R — 16. november 2012 @ 23:57

  18. Det lyder måske godt, når man ikke ved, hvad bønnen betyder og siger. Det er en pointe, som skal fremhæves. Hvordan i alverden kan en skoleleder og skolelærer være medvirkende til, at skolebørn tvinges til at fremføre islams hadebøn, der bestemmer, at der er kun en gud og det er islams Allah.
    Føj for den lede.

    Iøvrigt, en tidl. udenrigskorrespondent fra JP, vistnok Mogens til fornavn, drager rundt på nordfynske skoler – senest Krogsbølle skole – og farver islam og muslimer rosenrøde og forvirrede. Det skal nok gå alt sammen med muslimer og islam, må skoleeleverne forstå.

    Hvad fanden er det nu for en uorden?

    Kommentar by Iznogut — 17. november 2012 @ 01:43

  19. Fake.

    Kommentar by Erling — 17. november 2012 @ 02:53

  20. -> Erling

    Jeg var ikke med i klasseværelset, men det er med sikkerhed ikke falske identiteter.

    Kommentar by Kim Møller — 17. november 2012 @ 03:20

  21. Hvis du kan stå inde for historien så fint med mig. Men den lyder temmeligt overdrevet denne her historie. Men ja symbolsk er den, og den går ikke begge veje. Det er diskriminering der er tale om hvis den er sand.
    Jeg husker historien fra Odense tror jeg det var. Det var noget med en skole og en pige og hendes far så vidt jeg husker. Og så viste det sige at noget af det ikke holdt stik. Det er hvad jeg lige kan huske frit fra hukommelsen.

    Kommentar by Endnu en vantro — 17. november 2012 @ 03:27

  22. Da jeg gik i skole kunne ateister og elever med anden religion end den kristne blive fritaget for regligionsundervisning.

    Efter min mening er religionsundervisning at give upartisk orientering om religioner. Er det også diskriminerende, at bede muslimske elever at fremsige Fader Vor ?

    Kommentar by Janutte — 17. november 2012 @ 04:16

  23. -> Endnu en vantro

    Først skrev du: “Hehe jeg husker nu fint en gammel episode der viste sig at være forkert. Som du også bloggede.”

    Herefter: “Jeg husker historien fra Odense tror jeg det var. Det var noget med en skole og en pige og hendes far så vidt jeg husker. Og så viste det sige at noget af det ikke holdt stik. Det er hvad jeg lige kan huske frit fra hukommelsen.”

    Først var historien forkert, derefter var der “noget af det som ikke holdt stik”. Der er stor forskel.

    For nu at opridse sagen, der var fra Esbjerg. Jeg bloggede ikke historien fra Facebook, men fra JyskeVestkysten, der havde fire kilder til historien. Den ene viste sig ikke at holde vand (var ikke hans eget barn, blot noget han havde hørt fra en kilde der nægtede at være det, hmm). JyskeVestkysten headlinede med ‘ni-årig rullet i glasskår’ baseret på rygte-historien.

    Undertegnede bloggede historien med udgangspunkt en de udsagn der var flere kilder til, og opdaterede sågar historien, da medierne fulgte op på glasskår-delen. Jeg er klar over at medierne ved sit fokus glemte de øvrige kilder, og at venstreloonierne boltrer sig i den problematiske kilde – men altså, set herfra, og journalistisk set – så gjorde jeg intet forkert: http://www.uriasposten.net/archives/32645

    Du skrev endvidere: “Hvis du kan stå inde for historien så fint med mig. Men…”

    Det får mig frem til at anden vigtig pointe. Jeg er ikke bedre end mine kilder, og i de her mange Facebook-historier må man selvfølgelig skelne mellem 1) Ophavet og 2) Det konkrete udsagn. Læsere kan forvente, at jeg gør alt der står i min magt for at undersøge om ophavet eksisterer, men jeg kan i sagens natur ikke garantere for at ophavets udlægning er den fulde sandhed.

    Hvis en ældre dame med stok bankes ned af tre arabere en sen aften efter banko-spil, så vil de hævde hun trak vejret på en provokerende måde, og folk der insinuerer hun selv var skyld i det, da hun jo også havde et DF-logo lignende Dannebrog trykt på sin vadmelspose. Journalistisk er ikke naturvidenskab – man kan ikke gøre alle tilfredse.

    Kommentar by Kim Møller — 17. november 2012 @ 04:16

  24. #9 Presse og politianmeldelse! Hvis den pågældende familie er bosat i eller nær besatte boligområder, vil der sikkert være stor risiko for multikulturelle brosten gennem ruderne eller værre, hvis man står frem i pressen.

    Kommentar by Sailor — 17. november 2012 @ 07:15

  25. Robert R Lad nu være med at genere den gamle skolelærer.

    Kommentar by Machiavelli — 17. november 2012 @ 07:59

  26. Læreren krænker elevens religionsfrihed. Eleven kan dog ikke undslå sig for at lære om islam, hvis det er emnet for undervisningen. I fjerde klasse har man da ellers ikke religionsundervisning, men kristendomsundervisning. Mon skolen er en af dem, der overtræder loven?

    Kommentar by Ole S — 17. november 2012 @ 08:49

  27. Var læreren dansk eller af anden ætnisk oprindelse?

    Kommentar by Robert R — 17. november 2012 @ 09:40

  28. Godt at eleven formåede at sige fra overfor den islamiserende lærer. Det er ikke racisme at sige nej tak til islam og nej tak til at bede islamisk bøn i skolen i Danmark. Islam er ikke en race.

    Kommentar by Liva — 17. november 2012 @ 09:49

  29. @25 Marchiavelli

    Der er alt mulig grund til at diskuterer folkeskolen, og lærerernes kvalifikationer!
    Hver fjerde lærer dumper i matematik, det kan ikke undgå at påvirke børnenes matematik kunstskaber.
    Der undervises alt formeget i samfundsfag, af røde lærer, og alt for lidt i matematik, fysik og kemi! Samfundsfag fylder alt for meget i både folkeskole og gymnasiet, det er ligefrem muligt at tage en dovne samfundsfaglig linie på gymnasiet. En linie der ikke skal bruges nå de unge skal videre på universitetet! For med et studieforberendende gymnasie er det vel det de skal, eller hvad?

    Kommentar by Robert R — 17. november 2012 @ 09:50

  30. Lokkedue?

    Tror heller ikke at en 11 årig vil reagere sådan.
    Kan godt ligne en historie, der er opdigtet!

    Kommentar by Peter — 17. november 2012 @ 10:06

  31. Men lad os vende den om.
    Hvad hvis det var fadervor, der skulle bedes og den muslimske pige skulle sige denne??!!

    Kommentar by Peter — 17. november 2012 @ 10:10

  32. James Delingpole har skrevet en lille historie om skoler i England, hvor der kræves at når Muhammad nævnes skal samtidig siges “Må fred være med ham.” Eleverne kan dog nøjes med at sige PBUH (Peace Be Upon Him), hvilket på dansk lyder fuldstændig rigtigt!!

    http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2012/11/kulturelt-selvmord-islams-positive.html

    Nogle artikler er også begyndt at skrive ‘Profeten Muhammad’ i deres omtale af Islams grundklægger – Nuvel så burde man også når navnet Jesus benyttes føje til “Guds Søn, Den legemliggjorte Gud, Herren Jesus Kristus,”hvis der skal være balance.

    I al denne religiøse/politiske korrekthed bliver alt meget kompliceret.

    Kommentar by synopsis-olsen — 17. november 2012 @ 11:15

  33. Interessant at mange tror, at faderen og drengen lyver om episoden. Det kan man selvfølgelig ikke afvise med mindre man har været til stede i lokalet eller har andre, pålidelige vidner, som har.

    Men jeg vil nu sige, at det ikke lyder helt usandsynligt. Jeg kender selv nogle meget kristne familier, hvor man bestemt ville reagere på en tilsvarende måde. Nogle kristne mener jo helt konkret, at islam er en satanisk religion, hvilket ikke alene passer godt med koranens antikristne indhold, men f.eks. også med Muhammeds opførsel, suicidale tendenser, besættelsesagtige tilstande og den islamiske historie om Muhammeds recitation af de sataniske vers.
    Så jeg ville ikke være så hurtig til at afvise, at der er danske børn derude, som ville reagere meget stærkt på at blive tvangsinvolveret i islamiske bønner.

    Kommentar by Vest — 17. november 2012 @ 12:26

  34. Jeg skal ikke forholde mig til, at historien kunne være en flyvende dadel. Men det er et faktum, at 90% af nomenklaturen er muslimer, eller stærkt muslimsk orienterede, så på den måde er det tidstypisk. Og ja, djævlen lever og går brølende omkring for at opsluge de små lam, og navnet er muhamed!

    Kommentar by Slyrgraff — 17. november 2012 @ 15:26

  35. Tolder & andre:

    Præcist hvordan kan historien være en “lokkedue”-historie? Har drengen “lokket” læreren til at beordre ham til at fremsige en arabisk bøn?

    Uanset, så ved vi ikke specielt meget om drengen. Han går i 4. klasse = han er 10 eller 11 år gammel, sikkert 10, når vi stadig er i første halvdel af skoleåret.

    Hvordan ville i reagere hvis i var 10 år gamle, blev udstillet, ydmyget og isoleret i jeres klasse af den eneste autoritetsfigur i lokalet i gud ved hvor længe, mens alle kammeraterne bare så på? Og så oven i købet truet med at man er kriminel og altså potentielt kan ryge i fængsel – i FJERDE KLASSE?

    Jeg synes selv, drengens oprindelige reaktion (fingre i ørerne for ikke at høre om islam) virker lidt underlig, men derfra og til at kalde det løgn er der nu engang et stykke..

    Kommentar by Henrik — 17. november 2012 @ 17:45

  36. Jeg vil gætte på at Tolder og andre skeptikere mener at historien er plantet for at få den islamkritiske blogosfære til at hoppe i med samlede ben – se, de æder alt råt bare det er kritisk over for islam osv. Men som jeg viste med en række links i #16 er der adskillige lignende historier fra udenlandske mainstreammedier, så der er intet i sig selv utroværdigt over denne. Det eneste nye jeg kan få øje på er at dette er i Danmark. Noget jeg havde håbet var utænkeligt her.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 17. november 2012 @ 18:34

  37. Vores børn er døbt i den kristne tro. Her er det blevet pålagt os, som forældre, at oplære vores børn i denne tro og ingen andre.
    De der vil noger andet. Lærer børnene om Satan “Allah” og det er forbudt.
    De folkeskolelærere der underviser i religion SKAL undervise i Kristendom og IKKE hedninge Ideologien Islam.
    Alt andet er utilstedeligt og vil aldrig blive godtaget.!!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 17. november 2012 @ 18:59

  38. Jeg beundrer Møllers evner til- og vedholdenhed for at bringe historier der enten er forvansket af MSM eller som slet ikke bliver bragt, men man er også nødt til at æde sin egen medicin og stille sig kritisk til det som der bliver fortalt. Det er jo netop den egenskab der gør Uriasposten og dens støtter unik.

    Det er muligt at personerne er autentiske, men derfor behøver historien ikke at være det.

    @Henrik. Lokkedue, ja nu er det ikke agentskolen-online, men man kunne forstille sig at historien (som vi forudsætter er usand) kunne bruges til at miskreditere KM’s og Uriaspostens troværdighed. Misinformation er jo en integreret del af fjendens informationsstrategi.

    I rest my case.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 17. november 2012 @ 19:41

  39. Denne historie virker mildt sagt kunstig. For det første, at der skulle være sket som påstået – situationen forekommer ret ekstrem og dermed usandsynlig. For det andet “dialogen” på facebook mellem far og søn – ret aparte og konstrueret, lader det til. Og endelig sproget – specielt sønnens indlæg er tydeligvis skrevet af en voksen med et ønske om at foregive “barnlighed” – komma mv. fjernet, vilkårlige store og små bogstaver men sjovt nok sprogligt rimelig korrekt.

    Uriasposten bringer mange vigtige historier frem, og Kim Møller gør et prisværdigt arbejde for at agere modvægt over for specielt DRs kvalmende vinkel på snart alt. Denne historie trækker dog ned, og det er ærgerligt, at den så ukritisk præsenteres.

    Kommentar by Andreas — 17. november 2012 @ 21:31

  40. -> Andreas

    Hvorfor trækker den ned. Jeg ved med sikkerhed at personerne eksisterer, og har ingen grund til at tro de taler usandt.

    Kommentar by Kim Møller — 17. november 2012 @ 21:40

  41. @Andreas
    Mange børn er venner med deres mor og far på facebook. Det har jeg også været, men er det ikke længere. Meget af det jeg linker til er forbudt for børn.
    En far og hans søn kan sagtens, ret ofte vil jeg sige, kommentere hinandens indlæg og især, hvis far skriver om sønnens hverdag.

    Jeg finder snart ud af, hvem den udenrigskorrespondent fra JP (Mogens/Morten) er, som rejser rundt og indoktrinerer de større skolebørn udi islam og muslimers fortræffeligheder. Det er fanme uhyggeligt og eleverne burde kunne sige fra overfor en sådan udlægning af erobringshærens ideologi.

    Længe leve Israel…;O)

    Kommentar by Iznogut — 17. november 2012 @ 22:43

  42. På Skansevejens Skole i Nørresundby deltager de muslimske børn ikke i religionsundervisningen. Når børnene har religion hentes de muslimske børn af en muslimsk lærer. Årsagen er, at de muslimske børn ikke må lære om andre guder, fordi der kun findes én gud – Allah.

    Kommentar by Skansevejens Skole — 18. november 2012 @ 00:02

  43. Religioner har altid for nogle mennesker været et middel til at undertrykke andre mennesker.

    Kommentar by Nielsen — 18. november 2012 @ 07:26

  44. -> Flere

    Jeg har talt med faderen, der fortæller at andre elever i klassen opfattede det på samme måde som drengen. Faderen skal tale med skolen på mandag – herefter laver jeg en opfølgning på historien.

    Kommentar by Kim Møller — 18. november 2012 @ 14:37

  45. Ja . Det skal vi lige have kørt lidt mere I Kim.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 19. november 2012 @ 02:18

  46. Posten er opdateret, Kim.

    Kommentar by Kim Møller — 19. november 2012 @ 18:01

  47. Ja det med til komme frem til hvad der er op og ned er ikke mindre vigtigt i sager om skolebørn/lærere end det er for boligforeningsbestyrelser.
    Tænk på hvad det kunne ha´ haft af konsenkvensen for den omtalte lærer der jo nok ikke var instillet på at indgå kompromis.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. november 2012 @ 18:09

  48. Det er altid ærgerligt, når noget forholder sig anderledes end man troede og man må komme med en berigtigelse.

    Uriasposten taber dog ikke væsentlig troværdighed, da berigtigelsen indtager samme plads (og omfang) som den oprindelige historie.

    Det der egentlig undrer mig er, at islam og denne ideologis/religions bønner indtager en plads i folkeskolen. I et land som Danmark hvor folkekirken indtager en privilegeret position, bør undervisning i islam begrænse sig til grundstrukturerne fx de fem søjler – og ikke omfatte bønner eller bedeteknik for den sagsskyld.

    Kommentar by Polka Charlie — 19. november 2012 @ 18:29

  49. Fint med afklaringen. Tak for opdatering.

    Kommentar by Vest — 19. november 2012 @ 18:31

  50. Jeg synes ikke, det fremgår, hvad der egentlig er sket i den klasse.

    Men god stil af Kim at berigtige højt og tydeligt, så snart han finder ud af, at han er blevet misinformeret.

    Kommentar by Gunnar Biering — 19. november 2012 @ 18:38

  51. Opdate ??? Jeg kan ikke lade være med at tænke på tyskernes opråb.

    Kommentar by Nielsen — 19. november 2012 @ 19:03

  52. Jeg har endnu ikke læst de andre kommentarer, men Kim, det tjener dig til ære, at du bringer denne kritiske opfølgning.

    Kommentar by Agricola — 19. november 2012 @ 19:17

  53. Så lad os da få den fulde sandhed……..

    Kommentar by Fidibus — 19. november 2012 @ 19:20

  54. http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://old.zuport.dk/imageuploads/1117439269/thumb565_oprop-forside.jpg&imgrefurl=http://www.museumscenterhanstholm.dk/viden_om/dokumenter_1940-45/?%26PAGE%3D3141&h=397&w=565&sz=31&tbnid=0fmwvSaj01GVtM:&tbnh=84&tbnw=120&prev=/search%3Fq%3Doprop%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=oprop&usg=__zdmCKWYpuPEtQAIH4guBRMONTqE=&docid=CUCTfeZofbAA5M&hl=da&sa=X&ei=l2qqUNTNAcj4sgbx64GoDA&ved=0CDAQ9QEwAQ&dur=250

    Kommentar by Nielsen — 19. november 2012 @ 19:22

  55. @53
    Drengen og hans kammerater løj !

    Man kan så omvendt sige at hvis man udelader de muslimske børn i klassen så er der jo nok stort set lige mange for og imod lærerens kontra elevens forklaring.
    Så det var måske alligevel på sin plads med et kompromis.
    Så slap faderen også for at stå skoleret.
    Der er ingen grund til at lægge sig fladt på maven for disse krakamutter

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. november 2012 @ 19:23

  56. Tænk på hvad det kunne ha´ haft af konsenkvensen for den omtalte lærer der jo nok ikke var instillet på at indgå kompromis.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. november 2012 @ 18:09

    Ja tænk læreren var nok blevet sendt i KZ-lejr. “Det er helt sikkert”.

    Historien er blevet dementeret.
    Så forhold dig til virkeligheden istedet, for dine røde fantasier.

    Kommentar by XXXXX — 19. november 2012 @ 19:28

  57. Luk røven Per Henrik Rasmussen. Du er dum at høre på.

    Kommentar by Nielsen — 19. november 2012 @ 19:32

  58. @57
    Da jeg ikke kan kontrolere din ringmuskel er det så noget du selv må stå for.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. november 2012 @ 19:40

  59. Tak for den hurtige opfølgning og rettelse, Kim. Dejligt at se at sandheden har højeste prioritet på Uriasposten, og at man sagtens kan erkende fejl. Sådan skal det gøres!

    Og det glæder mig at se, at du ikke valgte at tage en af de mange underlødige venstrefløjstaktikker i brug: det kunne være uhæmmet sortsnakkeri eller udenomssnak, krybe i flyverskjul, forfalde til trusler og chikane, vente 9 år med en undskyldning eller tage en brosten i hånden og løbe forvirret rundt ude i gaderne.

    Kommentar by K. Sejr — 19. november 2012 @ 19:41

  60. Kudos for dementiet og for at du bouncer indlægget op i toppen af din blog. Aviserne kunne lære noget.

    Kommentar by Erling — 19. november 2012 @ 20:24

  61. Super dementi Kim, vi kan alle lave fejl. Det er en af de byrder vi mennesker bære på. Ellers 1000 tak for en god blog. Uden Uriasposten ville Danmark leve i mørke.

    Kommentar by Søren — 19. november 2012 @ 21:01

  62. 1. Trist der blev bragt en “and”
    2. Dejligt episoden ikke har fundet sted
    3. Dejligt så mange herinde allerede selv havde lugtet lunten
    4. Dejligt med en ordentlig afkræftelse på historien

    Kommentar by Navn — 19. november 2012 @ 21:35

  63. Også kudos herfra. Fejl sker og når nu der ikke er småtingsafdelingen er det god stil at du putter dit originale post op igen. Kildekritik er en bitch.

    Keep up the good work.

    Kommentar by Arbejderens — 19. november 2012 @ 22:05

  64. – Enig med Søren, fint med dementiet, selvom det er nok viser, at man med den slags (temmelig ekstreme) historier skal væbne sig med ekstra kritisk sans – også selvom man med rette frygter det værste i folkeskolen.

    Uriasposten er fortsat Danmarks klart bedste bedste blog, og helt nødvendig så længe fx et statsstøttet selskab (Movia busser) kan skrive følgende på deres trafikinfo:

    “Ændringer ved demonstration ifm. massakrene i Gaza
    Den 23. november er der demonstration ifm. massakrene i Gaza. I den forbindelse kører følgende linjer ad en anden rute: 3A, 5A, 18, 66 og 350S.”
    http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/trafikinfo/Pages/trafikinfo.aspx

    Sne på vejen, strejker, “massakren” i Gaza. Klart at bussen ikke altid kører til tiden.

    Kommentar by Andreas — 19. november 2012 @ 22:41

  65. Igennem et langt liv har jeg fundet ud af, at de, der aldrig laver fejl, er de der aldrig laver noget.

    Kommentar by Svend — 19. november 2012 @ 22:50

  66. ->65 Svend

    Termodynamikkens anden hovedsætning.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. november 2012 @ 23:25

  67. ->64 Andreas

    Fejl bør selvfølgelig så vidt muligt undgås, men som jeg viste med en række eksempler i #16, og Synopsis-Olsen med et i #32, er denne type historier desværre ikke ekstreme i en international sammenhæng. Vi har bare ikke haft nogle lignende herhjemme hidtil. Skal man vende det til at glasset er halvt (eller bare kvart) fuldt er det selvfølgelig befriende at erfare at vi ikke i denne omgang blev indrulleret i det tvivlsomme selskab af lande der begår åndelige overgreb på elever og studerende.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. november 2012 @ 23:32

  68. @Andreas. Det er da fuldstændigt bananas. Massakren i Gaza? Hvem helvede lager deres webside-info? Det var da godt nok noget af et postulat vil jeg mene. Men det er da godt at man tilgodeser visse segmenter i samfundet. Imam Hossein skal åbenbart også hyldes, hvorfor en masse ruter er omlagt tæt på nørrebro i Kbh.

    Kommentar by Endnu en vantro — 19. november 2012 @ 23:37

  69. En uheldig historie, men dementiet fylder mere en den oprindelige fejlagtige historie!
    Flot det kunne andre medier lærer noget af!

    Kommentar by Robert R — 20. november 2012 @ 00:10

  70. Til Kim:

    Her er en Bombe af format. Selv om det er jydepotten det kommer fra.

    R overvågede vælgernes computere. Med små it-programmer overvågede De Radikale knap 300.000 computere og registrerede politiske holdninger fra tusindvis af brugere. :( :(

    htxxxtp://xxxjyllands-posten.xxxdk/politik/article4914749.ece
    Fjern x’erne

    Så var det jo derfor de vandt valget. Valgsnyd af værste skuffe, det skulle medføre, at det sidste valg skal aflyses, hvis grundloven skal overholdes.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 20. november 2012 @ 02:44

  71. @64 Andreas:
    “Ændringer ved demonstration ifm. massakrene i Gaza”
    Det er netop med sådanne forvanskninger, massens verdensbillede manipuleres.
    Udsagnet er ikke lodret løgn, blot drejet, så søvngængerne ubevidst får sympati for palæstinenserne.
    At palæstinenserne gennem deres raketaffyringer fra beboelsesejendomme selv har fremprovokeret angrebene, den information må man selv finde.

    Jeg gætter i øvrigt på, at Movias informationsforvanskning skyldes, at mange, måske hovedparten af deres chauffører er perkere.

    Kommentar by Agricola — 20. november 2012 @ 04:16

  72. Får læsere af bloggen så at vide, hvad der reelt skete? Der skal vel findes ud af hvorfor drengen gjorde, som han gjorde? Hvad det er for et socialt miljø, der er i klassen og hvad læreren reelt gjorde?

    Kunne også være interessant at vide, hvordan skolen vælger at forholde sig til en familie, der tilsyneladende ikke bare retter ind vedr. islam i religionsundervisning. Drengen går kun i 4. klasse. Husk det.

    Kommentar by Liva — 20. november 2012 @ 06:51

  73. @79
    “Her er en Bombe af format”
    Det er vel nærmere en småkage.
    Problemet med cookies har været oppe at vende på EU plan der har forsøgt at få en lovgivning igennem.
    Men det er så ikke så lige til da de fleste af disse cookies er med til at gøre livet meget nemmere for internetbrugere bl.a ved at huske adgangskoder til bl.a forums hvorm man er registreret bruger
    Og det vil gøre det til et rent helvede hvis du hver gang en cookie vil ha´ adgang til din computer så skal samtykke.
    Men driftige erhversfolk bl.a i rejsebrancen har så fundet ud af at de kan bruges til at presse folk til at købe lige netop deres produkt ved at du når du besøger deres site,tjekker deres pris og så lige vil tjekke prisen ved en konkurrent og vender tilbage så er prisen steget og går du så tilbage til konkurenten så sker det samme.
    Så uanset hvor du vælger at købe vil prisen være højere en ved første besøg.
    Men du har ret i at det er et problem og vi skal nødigt ha` U.S A tilstande på dette område da de overthere har lov til at registrere i hoved og røv hvad angår vælgere.
    Men lur mig hvis der graves lidt i sagen mon så ikke andre partier har brugt samme strategi.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. november 2012 @ 07:19

  74. Mindre islam giver færre fejl.

    Kommentar by Peter Buch — 20. november 2012 @ 07:32

  75. 73

    Enig. Islam har stadigvæk et problem – uanset hvad der er sket i klassen. Islam skaber splittelse – selv ned i de helt små klassetrin.

    Kommentar by Liva — 20. november 2012 @ 08:26

  76. Denne berigtigelse har samme placering, som det oprindelige indlæg. Her kan aviserne lære noget.

    Det øger uriaspostens troværdighed.

    Kommentar by Ole S. — 20. november 2012 @ 10:59

RSS feed for comments on this post.