18. november 2012

Bruxelles: Fra juletræ og krybbespil til… en slags ‘tv-vintertræ’-installation

Jeg har tidligere skrevet om Bruxelles’ afskaffelse af det traditionelle juletræ på den centrale plads Grote Markt. Herunder ses erstatningen, det såkaldte ‘tv-vintertræ’.

(TV Brussel, 7. november 2012: No Christmas tree in Brussels this year)

“An ‘electronic winter tree,’ will take the place of the traditional Christmas Tree and Nativity scene at the city center of Grand Place, reports Brussels News.”

Oploadet Kl. 14:23 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42542/trackback

20 Comments »

  1. Produktet af en uskøn alliance af kommunister og liberale.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 18. november 2012 @ 14:34

  2. Så havde det da vist været bedre, helt at undvære ‘vinterudsmykning’.

    Kommentar by Lars Hansen — 18. november 2012 @ 14:45

  3. Den uhyrlighed kan Jens Rohde danse rundt om næste gang han kommer til Bryssel.

    Kommentar by Nielsen — 18. november 2012 @ 15:49

  4. Bygget af en flok berusede tosser fra teknisk skole?
    Jeg havde egentlig forestillet mig noget mere æstetisk.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 18. november 2012 @ 16:04

  5. Hvis denne skulptur skal forestille et juletræ,burde det ikke støde de Muslimske indvandere i Europa,mon de kan akceptere dette intetsigende juletræ .

    Kommentar by emmagad — 18. november 2012 @ 16:30

  6. Og det har nok kostet en del mere end et juletræ i xxxxl klassen til pladser og torve.

    Kommentar by Peter — 18. november 2012 @ 16:59

  7. God Firkant.

    Jeg mener god jul.

    Kommentar by XXXXX — 18. november 2012 @ 17:09

  8. @XXXXX
    ha..ha..ja, god vinter firkant :D

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 18. november 2012 @ 17:12

  9. Skulle det være julehygge?
    Modernistisk, multikulturel, politisk korrekt, ækel, rædsel!

    Kommentar by Robert R — 18. november 2012 @ 20:20

  10. minecraft?

    Kommentar by K — 18. november 2012 @ 22:59

  11. Det ligner noget fra det gamle sovjetiske computerspil Tetris.

    Når nu den slemme monokulturelle jul (som i virkeligheden er en blandingstradition) skal afskaffes, hvad skal der så ske med vores kalender? Gad vide, om vi f.eks. skal begynde en ny tidsregning med nulpunkt efter EUs grundlæggelse? Eller efter Muhammeds erobring af Mekka? For det er da dybt anti-multi-kulti og udpræget fascistisk/racistisk/nazistisk at vores kalender er tilrettelagt efter Anno Domini Nostri Jesu Christi.

    Kommentar by Vest — 19. november 2012 @ 02:31

  12. Hvordan skal der så være plads til Davidsstjernen på toppen?
    Og er det egentligt ikkke lissom bare smadder ekskluderende, at det er holdt helt i hvidt, for det signalerer jo lissom så’n, at man er ikke er tilstrækkelig åben og og tolerant over for den farverige mangfoldighed.

    Kommentar by A.R. — 19. november 2012 @ 06:07

  13. Samtidig med at EU fjerner juletræer og fjerner det kristne islæt (bl.a. i EU julekort), så indføres der hijab for kvinder i europæiske pas og der godkendes halal slagtning af alt kød og EU åbner for sharia love

    “Står det til EU-Kommissionen, skal muslimer bosat i EU-lande fremover kunne blive skilt efter sharia-lovgivning.
    Kommissionen lægger nemlig op til, at ægtepar selv skal kunne vælge, hvilket lands lovgivning de vil følge, hvis de skal skilles.
    Det skriver metroXpress.
    Det betyder for eksempel, at et ægteskab mellem en tysk mand og en saudiarabisk kvinde, kan blive opløst ved en tysk domstol efter saudiarabisk sharialovgivning.” (EU 2008)

    h t t p://jp.dk/udland/europa/article1440159.ece

    Kommentar by Liva — 19. november 2012 @ 07:29

  14. 11

    Vest

    Tænkte jeg også – sovjet stil. Der er flere af EU’s symboler – skulpturer og bygninger, der give sovjet associationer.

    Gammelkommunistisk stil, der jævner lokalhistorisk og -kulturelt islæt med jorden.

    Kommentar by Liva — 19. november 2012 @ 07:36

  15. (Suk) Denne Møller begriber det ikke mere i dette liv med ‘Bruxelles’ vs Bryssel. ‘Din dumme … (du ved hvad)’…

    Kommentar by Michael Laudahn — 19. november 2012 @ 09:45

  16. Det der ligner ikke rigtig et juletræ. Mere som K (#10) nævner, noget fra Minecraft. Et par firkanter stablet op på hinanden, og voila, et.. træ?

    Set på den lyse side, så taber den ikke en masse nåle, men den har totalt dræbt julestemningen omkring “træet”.

    Kommentar by Jonas — 19. november 2012 @ 11:21

  17. Just modtaget Magasins varekatalog for i år. Ingen julesymboler andet end et par gæs, en enkelt mistelten og et skilt med “glædelige jul”. Inde i kataloget er julen støvsuget væk.

    Årets Ulandskalender har intet pyntet juletræ. Hvis det ønskes følger der juleklistermærker med kalenderen. Og så kan de, der forbander den vestlige jul undlade at jule på kalenderen.

    Kommentar by Liva — 19. november 2012 @ 16:09

  18. Ja! God vinter firkant!

    Lad os sende tonsvis af god vinterfirkant kort til Disse… Nyskabere! Og hvad med en god vinterfirkant gave? Jeg forslår et par fodlænker, som de stolt kan tage på, nu hvor de alligevel har vist deres åbne sind for at være de evigt undskyldende slaver, og så en pung til de snart ud daterede euro mønter og sedler. Pakkerne skal selvfølgeligt pakkes ind i papir fra biblen og koranen. Eller måske bare biblen. Ellers sprænger deres hoveder nok i luften over alle de undskyldninger de gerne vil give.

    Der må jo være grænser for hvor mange undskyldninger man kan give på en gang. Ik?

    Kommentar by Lisbeth — 19. november 2012 @ 21:58

  19. >15 Michael Laudahn
    Hvis man har vænnet sig til at skrive Bryssel som eurokraterne gør det, og som vinder mere og mere indpas som den rigtige stavemåde, kan det være sin sag at rette fejlen. Tænk bare på de mange kommentatorer som skriver “…som en hvis Laudan hårdnakket påstår…” Man skal gøres opmærksom på sine sproglige fejl, før man kan rette dem. Jeg hører selv til dem som skrev Bryssel forkert, indtil du så venligt gjorde mig opmærksom på míséren. Jeg hører også til de, som forsøger at værne om sproget, men hvis en fejl bliver gentaget længe nok, ender den i retskrivningsordbogen, eksempelvis “kolleger”. Der er ingen tvivl om, som jeg så i et indlæg i Den Korte Avis indenfor de sidste 14 dage, at perkerdansk bærer en stor del af skylden. Fostår du?

    Kommentar by Nielsen — 20. november 2012 @ 00:45

  20. @11 Ja, den tanke har jeg også tit tænkt, Vest.

    Snart vil der fremkomme krav om dobbelte årstal i alle officielle sammenhænge og dokumenter – endda også med tilbagevirkende kraft i bedste 1984-stil! Og de gloriepudsende politikere, alle eksperterne og de førende “intellektuelle” og såkaldte kunstnere vil kappes om at
    ligge på maven for muslimerne og prise dette nye udtryk for den salige multikulturalisme og kulturrelativismens stormskridt imod den endelige sejr og den nye orden.

    På længere sigt vil der naturligvis igen kun blive tale om én tidsregning af “praktiske” grunde – ligesom med halalmaden i mange skoler og institutioner allerede nu – men det vel ikke være den, vi kender nu …

    Herefter kan man så passende begynde at kigge på sproget, litteraturen, de indfødtes ekskluderende kulturer – altså det der måtte være tilbage af dem – samt deres forældede opfattelse af verden.

    Kommentar by Bjovulf — 20. november 2012 @ 07:49

RSS feed for comments on this post.