1. februar 2007

“… pudsigt, som disse såkaldte “fejl” altid stiller den nuværende regering i et dårligere lys”

Nyhedsavisen kunne idag fortælle at Bent Stuckert internt kritiserer TVavisens Afghanistan-kampagne, men han er ikke den eneste. Fra det interne debatforum Inline – to gode kommentarer af en Mads Herholt fra DR Sjælland, der de senere dage har drevet gæk med TVavisens Paula Larrain.

Fejl i TV Avisen – igen-igen (25. januar 2007)

Der er, her hvor jeg arbejder, blevet grinet godt og grundigt af Ole Hyltofts indlæg i pressen om DR, og det er formentlig også sket andre steder i firmaet. Men er der nogen, der stiller sig selv spørgsmålet, om han har ret? Ole Hyltoft skriver blandt andet:

“… folk oplever, at Danmarks Radio ofte ringeagter og taler hen over hovedet på de værdier, synspunkter og personer, menigmand føler er hans verden. Kammertonen i Danmarks Radio er ikke længere kammersangerens, men kammesjukkernes. Og kammesjukkerne er de salonradikales lille klike af folkefremmede redaktører og café latte-bartendere med heppende politikere fra De Radikale og Enhedslisten bagved…”

Ole Hyltoft har jo selvfølgelig ikke ret, for det er jo bare helt tilfældigt at TV Avisen, efter de urigtige oplysninger i sagen om kommunernes såkaldte nedskæringer, hvor Lisbeth Knudsen måtte beklage overfor Lars Løkke, igen har fortalt konkrete ting, som ikke passer. Nu handler det så om Søren Gade og hans oplysninger til Folketinget i den store DR-saga om Afghanistan, som åbenbart skal malkes, længe efter at mælken er sluppet op. Her har DR søreme overset en debat i Folketinget, hvor Gade gav oplysninger, længe før DR påstod, at han skulle have givet dem. Det er godt nok pudsigt, som disse såkaldte “fejl” altid stiller den nuværende regering i et dårligere lys, end hvad virkeligheden er. Og undskyldninger om at det er en svær sag, og at det er længe siden – og alle mulige andre bortforklaringer fra redaktørerne – er jo pinlige.

Og så er det ikke rigtigt at “Den Hemmelige Krig”, fortsat skaber debat, som Gitte Rabøl skriver så smukt. Det eneste sted den lille film-pamflet ikke for længst er glemt, er hos journalister i DR. Ude i befolkningen er den gået i den ligegyldige glemmebog. Men det ville jo nok først for alvor blive taget alvorligt af DR, hvis nogen fortalte noget, der stillede regeringen i et bedre lys. Uha, det må ikke ske.

Med venlig – og sportslig hilsen
Mads Herholdt, DR Sjælland

—–

Det er ikke Pressenævnet (26. januar 2007)

Nu viser det sig så, at journalisterne og deres chefer på TV Avisen ikke engang har styr på, hvor man skal klage, når man er utilfreds – og at det nu viser sig at statsministeren med rette klagede direkte til DR. Gad vide om statsministeren havde fået en lige så dårlig, uforskammet, overlegen og elendig behandling hvis han havde heddet Helle Thorning Schmidt?

Fra Ritzau: ”Danmarks Radio og Dansk Journalistforbund har foreslået statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) at gå til Pressenævnet med sin utilfredshed over filmen. Statsministeren har afvist det som et latterligt forslag.”

Klager over Danmarks Radio skal i første omgang heller ikke indgives til Pressenævnet, men til Danmarks Radio. Pressenævnet kan tage sig af afgørelsen fra Danmarks Radio, hvis klageren ikke er tilfreds. Det står i medieansvarsloven, paragraf 34.

Med venlig hilsen
Mads Herholdt, DR Sjælland

Oploadet Kl. 23:02 af Kim Møller — Direkte link9 kommentarer

9 Comments »

  1. Jeg tror Mads Herholdt kommer til at lede efter nyt job. Den slags holdninger er ikke ligefrem karriere-fremmende i DR.

    Så iøvrigt den (gudskelov) tidligere nyhedschef på TV-Avisen Lisbeth Knudsen på TV2 Nyhederne, hvor hun sad og græd snot over, at borgerlige politikere og kommentatorer beskyldte DR for at være venstreorienteret. Med stor forargelse i stemmen gjorde hun opmærksom på, at de ikke DOKUMENTEREDE deres påstande !!! Og det siger hun efter DR i månedsvis har hypet Guldbrandsens underlødige makværk af en propaganda-film, som var fyldt med udokumenterede påstande og direkte manipulation.

    Venstrefløjen har sgu en underlig dobbelt-standard.

    Kommentar by JensH — 1. februar 2007 @ 23:19

  2. Spændende læsning, kim. Hvor kan man følge denne debat ? Kan du give et link ?

    Hilsner,

    Jesper

    Kommentar by Jesper Bech Poulsen — 1. februar 2007 @ 23:19

  3. -> Jesper

    Debatten er internt;-)

    Kommentar by Kim Møller — 1. februar 2007 @ 23:21

  4. Der ser ud til, at venstrefløjen i den hollandske presse laver de samme numre som vores:

    http://www.nisnews.nl/public/010207_1.htm

    Kommentar by SilleEllis — 2. februar 2007 @ 04:38

  5. Fuck hvor er det god underholdning.

    Desværre kan den gode Hr Herholdt nok tælle sin fortsatte karriere

    Systemer som ikke tåler dissens, udskiller altid uønskede fremmedlegemer. På den ene eller den anden måde. Det har vi set flere gange hos DR’s ideologisk ophav, både imod syd og øst.

    Kommentar by DaLi — 2. februar 2007 @ 09:31

  6. Man kunne jo håbe, at Herholdt og andre som ham, såfremt de blev fritstillet af DR, ville bruge deres nyfundne uafhængighed af DR til at skrive lange og mange artikler om DR set indefra, og eventuelt et par bøger også. Det kunne sikkert blive interessant læsning og måske ikke så lidt farligt for DR!

    Kommentar by Mackety — 2. februar 2007 @ 13:10

  7. Derfor tør man heller ikke fyre en sådan person, næ man parkerer ham bare hvor han er uden chance for forfremmelser.

    Kommentar by whodares — 2. februar 2007 @ 20:19

  8. Jeg klagede nogle gange over P3’s farvede nyheder for 5 dage siden. Jeg har intet svar fået fra DR. Det får jeg nok heller ikke, for de kasserer nok mailene inden de læser dem.

    Kommentar by Pleth — 2. februar 2007 @ 20:42

  9. ole hyltoft er jo tydeligvis rablende gal. På den anden side kan det jo være en snu taktik sådan at kræve flere sømandsviser på P3. Så er der ihvertfald ingen der vil lytte til kanalen..

    Kommentar by allan — 4. februar 2007 @ 19:10

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper