23. november 2012

Demo i solidaritet med civile i Gaza – med militante symboler, stenkast mod politiet og Allahu akbar-råb

Torsdag eftermiddag demonstrerede palæstinensere og venstreradikale på Christiansborg Slotsplads i solidaritet med palæstinensiske civile, som det så smukt lød i foromtalen. Det gik lige præcis som man kunne forvente. Ophidsede arabere råbte ‘Allahu akbar’ (Gud er stor) og ‘Takbir’ (erobring), og det endte selvfølgelig med angreb på politiet. Fra Ekstra Bladet – Gaza-demonstranter kastede sten mod politiet.

“Omkring 800 demonstranter samledes klokken 17 på Christiansborg Slotsplads. Omkring klokken 19 fortsatte halvdelen ud over Knippelsbro. … På vej over broen satte flere demonstranter i løb med kurs mod Udenrigsministeriet. Men de blev stoppet af ordensmagten.

- De blev mødt af en af vores gruppevogne, og der blev kastet nogle sten og kanonslag mod bilen, men ingen kom til skade, fortæller Jens Kristiansen. … Politiet har ikke foretaget anholdelser i forbindelse med urolighederne.”

“På Christianshavns Torv med min søn på 3 år støder vi ind i Pro-Palæstinensisk demonstration der kaster med sten mod politiet råber død over jøder laver hærværk og raserer en grønthandler. Politiet gør intet.” (Jacob McHangama på Facebook, 22. november 2012)

Stemningsbilleder.

(Burka)

(‘Only God can judge me’)

(Fatah-banner inkl. to rifler og en håndgranat)

“The word Fatah is used in religious discourse to signify the Islamic expansion in the first centuries of Islamic history…” (Wikipedia)

(Enhedslisten)

(Global intifada)

(Erik Storrud)

Oploadet Kl. 06:55 af Kim Møller — Direkte link81 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42697/trackback

81 kommentarer »

  1. Radigenosuicidigale, socialkommucister, dhimmislamister, koranonanister og bandemedlemmer i én stor skøn, mangfoldig og farverig harmoni!
    Man får jo ligefrem tårer i øjnene! Hvor er det dog bare smukt, sådan at se Det Nye Danmark, rigtig stå sammen mod aberne og svinene! Snøft!

    Kommentar by A.R. — 23. november 2012 @ 07:18

  2. Allah er stor min bare..

    Islam – og mange tilhængere – trænger i den grad til kritik. Heldigvis sker der noget positivt i den retning. Flere melder sig nu endelig på banen med kritik af religiøst overtro og religiøs fanatisme.

    “Flere danske ateister sender kritiske blikke mod islam. Naturligt i en kultur, hvor kristendommen er gået fra magt til afmagt, siger ekspert.” (2012)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/487865:Kirke—tro–Ateister-bliver-islamkritiske

    Kommentar by Liva — 23. november 2012 @ 07:38

  3. Ak ja, selvbeherskelsen og selvkontrollen svigter igen for det udfordrede rakkerpak.

    Men en fredelig mangfoldighedsdemonstration er vel også lige lovligt optimistisk at forvente, når det fascistoide tankespind og afstumpetheden ikke kan undertrykkes længere.

    Det kunne i øvrigt være interessant med en gns. IQ af de opmødte demonstranter. Tør man håbe på mere end 85?

    Kommentar by K. Sejr — 23. november 2012 @ 07:44

  4. 0pædagogstuderende Storrud skriver under overskriften “Tag Gaza til Danmark”

    På samme måde tror jeg også at lidt ballade og larm kan hjælpe til at få folks øjne op her i Danmark. Det skal ikke ske på torsdag. Der har vi brug for en stor og samlende demonstration. Men hvis folk i fremtiden pifter G4S’ vagtbiler når de holder forladt på en parkeringsplads eller maler “Stop investering i bosættelser” på kommunle rådhuse tror jeg bestemt ikke det skader kampen for et frit Palæstina.

    http://modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/tag-gaza-til-danmark

    Gaza er her jo allerede med alle de velfungerende, palæstinensiske herrefolk, men kan høre på videoen

    Kommentar by Josef. K — 23. november 2012 @ 08:20

  5. De er hjernedøde alle sammen. Araberne kulturelt og danskerne hjernevaskede af et venstreorienteret uddannelsessystem.

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2012 @ 09:28

  6. @3 tror du ikke det er lidt optimistisk?

    Kommentar by per simonsen — 23. november 2012 @ 09:35

  7. “Kun Gud kan dømme mig”.

    Sikken dog en idiot. Der er noget galt med menneskehjernen, når selv de størate tåbeligheder kan slippe så let forbi den sunde fornuft.

    Folk kan have 13 i gennemsnit på UNI og dog befinde sig på abeplanet.

    Da jeg gik på UNI sagde en intelligent og velformulerende studerende til mig: Stalin er Sovjetfolkets fremtid eller noget i den retning.

    Da jeg opremsede alle hans forbrydelser ikke mindst imod hans eget folk – fx de bønder hans bødler slog ihjel, så han målløs på mig og sagde: “det var nødvendigt”.

    Min bollevendinde der fik mig ind i DKP sagde: Østyskerne er nødt til at lukke grænserne, ellers er der ikke nogen der kan høste osv. Det sagde hun, en yderst intelligent pige med nødder af verdensklasse.

    Så det er fuldstændigt ligegyldigt hvilke argumenter der fremføres i lyset af virkeligheden. Folk VIL ikke tænke, hvis deres følelser først har erobret den venstre hjernehalvdel. De kører hele løbet.

    Anna dum som en dør skal gennempules af 5 indvandrere i en mørk baggård, før hun kommer i tvivl. Og det kan være, at det ikke engang er nok, for Stampesinken vil fortælle hende, at det har de lært af danskerne.

    Som en berømt filosof skrev engang: Med meget stor sandsynlighed vil de store bomber falde og menneskeheden vil begå selvmord. Eller noget i den retning. Han har selvfølgelig ret, når en idiot kan skrive: “Kun Gud kan dømme mig”.

    Kommentar by machiavelli — 23. november 2012 @ 10:11

  8. Jacob Mchangama fra Cepos på sin Facebook profil:

    “På Christianshavns Torv med min søn på 3 år støder vi ind i Pro-Palæstinensisk demonstration der kaster med sten mod politiet råber død over jøder laver hærværk og raserer en grønthandler. Politiet gør intet.”

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 23. november 2012 @ 10:17

  9. Det er fordi de er feje og ikke tør tage konfrontationen.

    Kommentar by machiavelli — 23. november 2012 @ 10:43

  10. [...] Uriasposten har også været på pletten denne gang med en række fotos. Like this:LikeBe the first to like this. [...]

    Pingback by Gaza-demonstration i København udvikler sig voldeligt « Semiten's Blog — 23. november 2012 @ 10:52

  11. Se også: De nazistiske rødder til palæstinensisk nationalisme

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. november 2012 @ 11:30

  12. @ 6. Per

    ca. 85?

    Jeg satte barren lidt højt, så de ikke skulle føle sig stødt eller krænket :-)

    Kommentar by K. Sejr — 23. november 2012 @ 11:57

  13. 9. machiavelli

    De eneste der er feje her, er det anonyme slæng af stodderkonger, der ikke vil stå ved sig selv ved navns nævnelse. Det gælder selvfølgelig på begge sider, men som jeg ser det er uriaspostens klientel ganske godt repræsenteret i puljen!

    Mvh Peter Lund Pedersen
    Sverigesvej 14
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 12:25

  14. Politiet vil bare undgå at “eskalere situationen” og “starte 3. verdenskrig”.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. november 2012 @ 12:28

  15. Kunne være sjovt og få mere og vide om disse personer.
    Hvad laver og lever de af til hverdage?
    Er de undervisere for vore børn? Lærere pædagoger og skal være et eksempel for dem.
    Sygeplejersker eller hvad?

    Kommentar by xenofob — 23. november 2012 @ 12:31

  16. Men Peter dog, hvor har du dog lært det fine ord stodderkonge! Du svælger i det ligesom muslimerne svælger i ordet jøde. Har din far eller andre i familien været landsstryger eller lignende.

    Det er nemlig kendt inden for psykologien, at det man hader elsker man. Jeg kan høre, der er noget ueksploderet i dig. Så spring ud i det! find klunset frem og start i Hjørring. Og hvis du kan anskaffe dig en lille hund, har du nogen at snakke med i de mørke timer.

    Må Gud være med dig! som Kasler ville sige.

    Kommentar by machiavelli — 23. november 2012 @ 12:54

  17. ->13 Peter P

    Du var selv anonym indtil for tre dage siden. Hvor er du en skamløs hykler.

    Mon ikke snart din familie eller andre nærtstående skal hviske dig i øret at det er på tide at komme væk fra pc’en? Du er en fuldstændig utålelig pestilens, og enhver normalt fungerende person ville have situationsfornemmelse nok til selv at kunne se det. Det er sådan set enkelt nok: Når alle andre her efter din mening er så håbløse er det meningsløst tidsspilde for dig at debattere med dem. At du alligevel gør det siger alt om at det handler om nogle aggressioner og noget energi der intet har med Uriasposten at gøre. Tag og fis af.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 23. november 2012 @ 12:59

  18. @ 13

    Peter Pjok fortsætter sin sørgelige argumentationsteknik og vil fjerne fokus fra artiklens indhold. Det er jo heller ikke nemt, når ‘vennerne’ udfolder sin primitivitet og voldsparathed til offentligt skue.

    Hvad rager det egentlig dig, hvad folk kalder sig??? Du er jo totalt forstyrret oppe i dit lille indskrænkede hoved, Peter, og dybt dybt useriøs, men du sidder måske rådvild og med fråde om munden nu og vil have adresser på folk, som du kan formidle videre til Einheitzlistens stormtropper? lol

    Kommentar by K. Sejr — 23. november 2012 @ 13:05

  19. Hvornår er der arrangeret en pro-israel demo??

    Kommentar by UlrikSP — 23. november 2012 @ 13:06

  20. 15. machiavelli

    Du snakker om, at være fej og ikke turde tage en konfrontation ! Alligevel sidder du selv så anonym som du kan være, og giver tiltale på svar og ikke svar på tiltale!

    Kan du ikke se selv se det feje og kujonagtige i det, så syntes jeg du har et problem omkring dine værdier.

    Men ret skal være ret, jeg ville næppe have samme retorik, hvis jeg sad og debatterede med en der ikke var anonym, og som stod ved sig selv. Og det kan du jo så kritisere mig for, da jeg ret beset kan være ligeglad med, hvad du sidder og kommenterer anonymt, der ikke vedkommer mig.

    Dog er der to anonyme i denne tråd, der har angrebet mig personligt, ikke fordi jeg har henvendt mig til dem, men fordi jeg har skrevet hvad jeg mener med navns nævnelse. Har jeg ikke retten til, at bruge brækspandsretorik overfor dem eller hvad?

    Jeg kan ærlig talt ikke se hvad trusler om hvad den ene kunne tænke sig, at gøre ved mig, og opfordringer om hvad den anden syntes jeg skal gøre ved de mindreårige hunkønsvæsner i min familie, har af relevans fordi jeg ytrer mig med navns nævnelse, om et emne på en måde de ikke bryder sig om.

    Jeg har ikke den fjerneste forbindelse til nogensomhelst organisation, parti eller fløj, ja netværksmæssigt må jeg betegnes som udsædvanlig svag. Jeg siger min uforbeholdne åbne mening om et emne, og så skal jeg chikaneres af anonyme kujoner! Hvor fanden hører det hjemme om jeg må spørge, og er det i orden?

    Jeg hører gerne din uforbeholdne mening, samt andres.

    Mvh Peter Lund Pedersen
    Sverigesvej 14, 2 th
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 13:17

  21. ->19 Peter P

    “Har jeg ikke retten til, at bruge brækspandsretorik overfor dem eller hvad?”

    Du har lov til det. Spørgsmålet er hvorfor du finder det tiden værd at hærge et sted du ingen respekt har for. Det siger alt om at din hyperaktivitet handler om noget i dit eget liv, og intet har at gøre med Uriasposten.

    Skal vi tage den igen: Du var selv anonym indtil for tre dage siden. Hvad folk har af private grunde til ikke at lægge deres liv og meninger frit søgbare på nettet rager ikke dig. Du ville aldrig kunne vide om et evt. navn var ægte.

    Tag nu og fis af med dig.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 23. november 2012 @ 13:29

  22. @18

    25 november 1600 kgs nytorv

    http://semit.wordpress.com/2012/11/22/folkemode-i-solidaritet-med-israel/

    Kommentar by semit — 23. november 2012 @ 13:36

  23. 20. Lars Findsen På Crack

    >>Tag nu og fis af med dig<<

    Det var der jo ikke noget der hed fortalte du mig igår.

    Nej man må jo altid spørge sig selv om hvad man skal bruge tiden på, og hvad det egentlig er man vil opnå. Men i forhold til min aktivitet her, er det jo meget enkelt, det er der jo en der suverænt har magten over udover mig selv, og skulle min hyperaktivitet som du kalder det, være et problem, er jeg sikker på han gør noget ved det.

    Det er helt korrekt, at det ikke rager mig hvad anonyme kommentere på og hvilke holdninger de har, men det rager mig når de konfrontere mig anonymt. Igen årsagen til min åbenhed er ikke en happening eller et eller andet forsøg på, at lokke nogen i fedtefadet eller andre slet skjulte hensigter men alene den, at jeg er træt af tiltale på svar og ikke svar på tiltale.

    Når man bliver sat i bås og hartkorn med det ene og det andet, og virkligheden er, at man er helt uden for noget der bare kunne minde om netværk og relation til det ene eller andet fællesskab, organisation eller forening, det være sig både økonomisk og med hensyn til personlige bekendtskaber, så syntes jeg det er min ret, at give svar på tiltale.

    Men du har ret, hvis jeg forstår dig sådan, at ingen har ret til, at chikanere sårbare uanset om den sårbare er anonym eller ej.

    Mvh Peter Lund Pedersen
    Sverigesvej 14, 2 th
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 13:55

  24. Peter P. Du skrev:

    “Når man bliver sat i bås og hartkorn med det ene og det andet, og virkligheden er, at man er helt uden for noget der bare kunne minde om netværk og relation til det ene eller andet fællesskab, organisation eller forening, det være sig både økonomisk og med hensyn til personlige bekendtskaber, så syntes jeg det er min ret, at give svar på tiltale.”

    For hulen, du trænger jo til et fællesskab. Det er sgu synd for dig. Er der ikke en institution eller et værested, der vil have dig?

    Kommentar by Sigwar — 23. november 2012 @ 14:05

  25. Danske politikere tillader indvandere og asylansøgere underholdt af Danske skatteydere den ret at de må smadre Danmark,politikerne stikker deres hoveder ned i skattebetalte rødvinsglas og drikker sig fulde i den overbevisning om at i morgen er der fred og ingen fare ude i det Danske samfund,politikerne i dagens Danmark er levebrødspolitikere.Danske politikere bør omgående stille et ultimatum til den bestemte gruppe indvandere og asylansøgere der er uintergrerbare at de omgående vil blive udvist af Danmark for bestandigt og det gælder også deres slægtninge uden yderlig forklaring.

    Kommentar by emmagad — 23. november 2012 @ 14:19

  26. 22. Sigwar

    Nu sigter jeg mest til politisk eller ideologisk fællesskaber. På det personlige sociale plan har jeg masser af netværk og venner. Her er politik ikke det store mantra, men vi diskuterer da samfundet og udviklingen heraf, og mange (incl. undertegnede)ligger da ikke skjul på, at de stemmer på den ene eller anden fløj, men vi sidder da ikke og tilsviner hverken hinanden eller hele fløje og segmenter.

    Og hvis formålet med anonym internet debat er, at bakke sine eventuelle dokumentationer op med de værste tilsvininger, kategoriseringer og sætten i bås, så synes jeg at ytringsfriheden får trange kår.

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 14:23

  27. Hvor mange procent af den danske befolkning mon kan se den groteske selvmodsigelse ?

    “Only God can Judge me” … Nogen synes at tro, at Allah ser mildere på lovovertrædelser, end den danske straffelov. Hvor sympatisk!

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 23. november 2012 @ 14:25

  28. Pro-Israel demonstrationen i København 10. januar 2009 blev forstyrret med sirener, “Heil Hitler”, “Kill all Jews” og den obligatoriske islamiske Khaybar-sang om Muhammed og jødeudryddelser…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. november 2012 @ 14:58

  29. Og mon ikke det samme sker på søndag, hvor politiet ikke gør noget for at beskytte en fredelig, stille demonstration.

    Kommentar by Michael Jensen — 23. november 2012 @ 15:08

  30. Peter Lund Pedersen bor på Sverigesvej 14 i 9800 Hjørring. Dér er ikke nogle problemer med integration, så hvis andre skriver om, at de oplever dem, så griner Peter Lund Pedersen. Hvis andre er anonyme, så håner han dem, for Peter Lund Pedersen mener man skal stå frem med navn. Peter Lund Pedersen bor godt og sikkert. Hjørring er ikke et sted, hvor man kan bliver overfaldet af muslimer, hvis man ytre sig frit om problemerne med dem…

    Kommentar by Sandheden — 23. november 2012 @ 15:12

  31. @Peter Lund Pedersen

    Og hvad så hvis Machiavelli åbenbarer at han hedder “Peter Pedersen”, er du så glad, eller vil du så kræve at han også opgiver adressen, da der jo mindst nogle tusinde med det navn her i landet?

    Jeg synes din harceleren mod anonymitet er uanbragt, og afleder fra det du ellers kommer frem med. Verdens tilstand er nu en gang sådan at det er ganske almindeligt skik og brug at man anvender aliasser på internettet de fleste steder. Mange, hvis ikke de fleste systemmedier, giver således også mulighed for det. Men der er også mange gode grunde til ikke at bruge sit eget navn, og ikke kun frygten for muslimske eller venstreorienterede overfald.

    Hvis man f.eks. er skolelærer som Machiavelli, så er det ikke sikkert at man er interesseret i at en kulturradikal potentiel arbejdsgiver lige kan slå op på nettet og se han er fast bidragsyder på den “højreekstreme blog Uriasposten”.

    Selv har jeg i øvrigt også opfordret til at bruge eget navn hvor muligt, da det selvfølgelig styrker ens troværdighed, og viser at man giver fanden i hvad politiske modstandere måtte mene.

    Jeg bruger for det meste mit eget navn på systemmedierne, og betragter i øvrigt heller ikke mit alias på Urias og min hjemmeside som anonym, da enhver med få klik kan finde ud af navn, adresse og hele molevitten.

    Men helt så ufarligt som det ifølge dig skulle være at bryde anonymiteten passer nu ikke helt. Mit navn har været på en islamisk dødsliste hængt op i en ghetto, på venstreradikale hjemmesider med opfordringer til at aflægge “besøg”, og har desuden i mindst tre tilfælde har haft besøg fra rødfascistiske elementer på hjemmeadressen. Derudover har andre kulturradikale elementer lagt helt private data om familiemedlemmer ud på nettet. Jo jo, gør I bare alle sammen som Peter Lund Pedersen, og skriv under eget navn. For hvis man vil stå ved sin meninger så må man bare leve med dødstrusler, natlige besøg og sten gennem vinduerne ikke?

    Kan du ikke selv se at det er urimeligt, og at det er endnu mere urimeligt at slå sig selv på brystet for at lægge det hele frem, blot fordi man åbenbart selv er i en situation hvor man mener det ikke kan skade en? Kan du ikke forstå at andre mennesker kan opleve sådanne ting anderledes end du selv gør? Hvor mange børn har du i den lokale skole? Men jeg har da også i enkelte tilfælde efter urimelige personangreb ærgret mig over at disse personager var anonyme.

    Hvis man vil debattere anonymitet kan man da gøre det på så mange andre hjemmesider. Selv de fleste af de avishjemmesider hvor der bedes om ens rigtige navn er der ingen kontrol af, at man virkelig er den man påstår. Andre hjemmesider tvinger en til at oprette en konto hos spionage, tyveri, stikker, magtmisbrug og censurcentralen Fjæsbook. Således var jeg tvunget til at bruge et falsk navn på Jyllandsposten, hvor jeg plejede at skrive under eget navn, blot for at undgå at dele mine personlige data med et betændt foretagende som Facebook.

    Det er også en skam du opfører dig så aggressivt her på Uriasposten, hvilket står i vejen for de pointer du ind i mellem måtte have.

    Kommentar by Balder — 23. november 2012 @ 15:19

  32. uff, der røg et /b

    Kommentar by Balder — 23. november 2012 @ 15:20

  33. > UlrikSP
    http://www.support-israel.dk/
    http://www.israel-info.dk/
    Som semit skrev, søndag eftermiddag på Kgs. Nytorv

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2012 @ 15:29

  34. Nogen burde fortælle den yderste venstrefløj, at da Hitler i sin tid kom til magten i Tyskland, var der forud for dette gået en magtkamp mellem 4 grupper: Kommunister, Socialdemokrater, Nationalsocialister og Borgerlige.

    Kommunisterne spurgte i Moskva, hvem hovedfjenden var, og fik svaret:”Socialdemokraterne” (Der skulle ikke herske tvivl om, hvem der var det sande socialistiske arbejderparti). Derfor koncentrerede kommunisterne deres ressourcer om at bekæmpe Socialdemokratiet, ikke Nationalsocialisterne.

    Med et svækket Socialdemokrati, som blev bekæmpet voldsomt af Kommunister og Nationalsocialister, endte magten hos Hitler. De borgerlige skulle jo til sidst vælge mellem kommunister og Hitler. Desværre troede de borgerlige, at de kunne styre Hitler. Kommunisterne gik det ilde under Hitlers styre.

    I dag i Danmark bekæmper den yderste venstrefløj igen de moderate midterpartier i stedet for at bekæmpe islamismen. Hvis islamismen kom til magten, gik det ilde for den yderste venstrefløj.

    Kommentar by Ole S. — 23. november 2012 @ 15:35

  35. Det kunne da ikke have været et bedre arrangement, først lidt råben og skrigen “Allahu Akbar”, dernæst kaste sten og smadre lidt, og til slut i samlet flok, iklædt North Face og med bandefrisure, dominans-vraltende som havde man skidt i bukserne ud og ryge en joint på Staden.
    Hvor er det dejligt når tingene går op i en højere enhed.

    Kommentar by Johnson — 23. november 2012 @ 15:41

  36. 30. Balder

    >>Men helt så ufarligt som det ifølge dig skulle være at bryde anonymiteten passer nu ikke helt. Mit navn har været på en islamisk dødsliste hængt op i en ghetto, på venstreradikale hjemmesider med opfordringer til at aflægge “besøg”, og har desuden i mindst tre tilfælde har haft besøg fra rødfascistiske elementer på hjemmeadressen. Derudover har andre kulturradikale elementer lagt helt private data om familiemedlemmer ud på nettet. Jo jo, gør I bare alle sammen som Peter Lund Pedersen, og skriv under eget navn. For hvis man vil stå ved sin meninger så må man bare leve med dødstrusler, natlige besøg og sten gennem vinduerne ikke?<<

    Hvis ingen var anonyme, ville det jo netop mindske risikoen for overfald og grov chikane, efter min mening.

    Er vi enige om, at demokratiet og personlige frihedsrettigheder er mere værd end retten til, at tilsvine andre anonymt?

    Er vi enige om, at i det personlige møde face to face, der vil man i 9 ud af 10 tilfælde moderere sig uanset om man er fra Vollsmose eller Hellerup?

    Er vi enige om, at man ikke kan løse indvandrings og kultur konflikter ved enten, at gemme dem af vejen eller anonymt endsidig spamme løs med "dokumentation" ?

    Selvfølgelig kan der være situationer hvor det kan være forbundet med fare at ytrer sig, men er det begrænset til indvandring og politisk debat? Hvis alle muslimer, socialister, hallalhippier, nazister og kommunister samt hvad ved jeg forsvandt i morgen, ville det så være fryd og gammen, med åbenhed og uden grund til anonymitet ?

    Måske skal man spørge sig selv om det er rimeligt, at køre hele sit tema på en generalisering og sammenkobling af vidt forskellige mennesker, med forskellige værdier, baggrund og handlemåde blot fordi de mere eller mindre tilfældigt mødes i sympati om en sag.

    At nogen føler sig som henhv. frihedskæmpere og martyr brigader i DK, og derfor mener deres anonymitet er et must, syntes jeg både er en overdrivelse og den forkerte vej at gå. Og jeg syntes det går mere og mere i den retning, men det eneste resultat er ekstrem polarisering og, at individdet pludselig risikerer, at blive sat i en totalt fastlåst bås uanset om man vil det eller ej.

    Det bliver umuligt at være åben mønsterbryder for lige meget hvad uden samtidig, at blive påklistret mærkaten radikal eller ekstrem, og det gælder jo alle grupperinger i dag. Et hav af anonyme slumstormere det være sig på nettet eller i ude i virkligheden, står klar med tommel ned, så man uundgåeligt søger mod grupperinger der bliver mere og mere ekstreme og fordømmende overfor den anden part.

    Mvh Peter Lund Pedersen
    Sverigesvej 14
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 15:57

  37. @ 26 Peter P.

    Peter skriver: “men vi sidder da ikke og tilsviner hverken hinanden eller hele fløje og segmenter.”

    Nej det kunne du da aldrig finde på, vel?

    Spiller du offer og uskyldig nu?

    Du kaldte mig da et højreorienteret møgsvin i går. Så hvorfor lader du mig fange dig i endnu en løgn, Peter Pjok?

    Og ikke nok med det, så har jeg lagt mærke til at du springer hurtigt og let hen over konkrete spørgsmål, som du tydeligvis ikke evner at svare på, da det vil medføre kognitiv dissonans i din hjerne. Men din rungende tavshed på ‘ubehagelige’ spørgsmål er helt symptomatisk for venstrefløjen, da konkret stillingtagen vil betyde en erkendelse af, at man har levet på en løgn.

    Og mange af dine links indeholder jo slet ikke noget i nærheden af det, du har påstået. Det har Vest også påvist i en tidligere tråd, og din rungende tavshed er jo gennemført pinlig, når du sådan forsøger at indtage Uriasposten med dine små ‘spil fra galleriet’.

    Jeg forstår egentlig ikke at du stadig vil lade dig ydmyge dig så voldsomt, har du ingen selvrespekt?

    Hykleri, løgn og latin og komplet useriøsitet klæber desværre fast til dig igen nu. Fy for den da, Peter Pestilens!

    Jeg har altid kunne lugte primitive folk som dig på meget lang afstand, så hvorfor du allerede har givet mig så nemme arbejdsbetingelser for at udstille dig som en idiot, er ganske utroligt – prisen som “Månedens Klovn” går hermed til dig, Peter P.

    Kommentar by K. Sejr — 23. november 2012 @ 16:26

  38. At man ser jødehaderen Erik Storrud blandt jihad arabere er ingen overraskelse.

    Tilbage i 2006 skrev han blandt andet:

    Holocaust – Israel learned from the best!

    http://bzby.dk/anarkiforum/view.php?id=11156

    Så jødehadet fra Storruds side er bestemt ikke af ny dato.

    Kommentar by J..... B....... — 23. november 2012 @ 16:38

  39. Peter P: “Hvis ingen var anonyme, ville det jo netop mindske risikoen for overfald og grov chikane, efter min mening. ”

    Så ham der smider en sten gennem stuevinduet har været så betænksom, at han lige har bundet en seddel fast til stenen med sit navn og sin adresse på. Klart nok!

    Din mening er ikke ret meget værd.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. november 2012 @ 16:59

  40. 35. K. Sejr

    Du er velkommen til at dokumenterer hvem der startede skidtsnakken i vores indbyrdes debat! Hvad angår primitiv opførsel, så har jeg vist ikke truet nogen eller givet udtryk for hvad jeg kunne tænke der skete for andre debatører eller andre mennesker generelt, modsat visse andre.

    Ærligt talt kan jeg godt føle det lidt ubehageligt, at du ser dig nødsaget til, at fortsætte skidtsnakken og tillægsordende imellem os. Det første der brugte ordet idiot mod modparten i vores indbyrdes kommentarer var dig, derfra eskalerede det sig mere eller mindre ubehageligt, men jeg har ikke truet nogen, hverken i sjov eller for alvor!

    Jeg kommer heller ikke til, at fortsætte med tillægsordende på din person, men kan fuldt ud tilslutte mig, at jeg kan være en stor idiot, uden jeg af den grund mister min selvrespekt, bliver eller er venstreorienteret voldsretoriker, dhimmificeret antidansk gemen løgner.

    Mvh Peter Lund Pedersen
    sverigesvej 14, 2 th
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 17:10

  41. Tjah, hvis den demonstration skal forestille at repræsentere den fredselskende palæstinensiske civilbefolkning, så forstår man bedre at de er i evig krig.

    En bøn til alle brugerne af bloggen: Vi har jo faktisk en off topic-tråd. Kunne man ikke bruge den til at diskutere de emner, der ikke har noget direkte med indlægget at gøre, såsom anonymitet. Det er en velkendt trollingteknik at køre en debat af sporet ved at komme udtalelser, der ikke har med emnet at gøre men som er så uhyrlige at mange føler sig kaldet til at svare alligevel. Lad os ikke falde i den fælde. Hvis den slags kommentarer konsekvent flyttes til off topic, så kan vi føre en meningsfuld debat uden at lukke munden på trolden.

    Kommentar by Tante Grå — 23. november 2012 @ 17:20

  42. Lad da nu for pokker være med at fodre kontoreleven fra SF’s partikontor. Han har jo opnået, hvad han vil.

    Kommentar by Svend — 23. november 2012 @ 17:31

  43. Margrethe Vestager har fået det ragnarok og morderiske arabere en mas, som hun ønsker sig.
    Flere er på vej.
    Hvad fanden er meningen? Det morderiske bølleoptog var forudsagt. Hvem af de snotdumme journalister spørger hende, hvorfor det skal til? og hvorfor vi skal have mere af samme møgspand?

    Kommentar by Iznogut — 23. november 2012 @ 17:36

  44. 37. Hr. Naturli’

    Sikkert ikke, men mon ikke han på et eller andet tidspunkt må se sig nødsaget til og blive mere betænksom. Mer vil som regel gerne have mer og før eller siden falder hammeren, uanset om man gemmer sig i en lejlighed i Vollsmose, Hjørring eller Åbenrå.

    Fortiden har det med, at indhente selv den bedste eller værste. Hvem er en engel og hvem kan sige sig fri fra, at det lort man har lavet ikke indhenter en proportionalt uanset om man bliver opdaget eller ej?

    Det er ihvertfald min erfaring, uden at det skal forstås, som om jeg er særlig hellig eller determanistisk. Alligevel er det nok sådan livet er uanset om man kan lide det eller ej, og der gør det hverken fra eller til om man hedder Brian Sandberg, kasper mortensen eller Sleiman Sleiman osv. osv.

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 17:39

  45. Vedkommende der har optaget videoen er en guttermand.

    Der er ingen grund til at lade dette “hverdags” jødehad gå til spilde.

    Når, og hvis, de røde svin engang vågner af deres tornerosesøvn kan de sidde og se tilbage på deres fordums dumheder.

    Kommentar by Santor — 23. november 2012 @ 17:44

  46. Der vil altid være problemer med Peter Lund Pedersen og Per H. Rasmussens optræden på denne blog.

    De faste læsere af denne blog mener, at det er objektivt dokumenteret af Rigsstatistikeren, Rockwoolfonden og alle andre seriøse organer, at indvandrerne fra Asien og Afrika som gruppe er overkriminelle, underbeskæftigede og besværlige på mange andre måder. Det efterhånden store antal indvandrere gør, at hele den vestlige verden oplever alvorlige og voksende problemer med kriminalitet, sociale udgifter, dårlige skoleresultater, osv. osv.

    Overfor det hævder PLP og PHR, at der ikke er særlige problemer, “de opfører sig og arbejder ligesom danskere”, eller hvordan de har udtrykt sig.

    Et af denne blogs formål er at give eksempler på de dokumenterede problemer. PLP og PHR optræder så med påstanden om, at der ikke er nogen særlige problemer. Det er klart, at det giver skænderier.

    Særlig irriterende er det, når de anvender dobbelte standarder. Når israelske bosættere trænger ind på palæstinensisk område og generer de oprindelige beboere, er de imod, ligesom det meste af den øvrige verden, incl. USAs regering.

    Men når palæstinensere trænger ind på dansk område i Kokkedal og generer de oprindelige beboere, er PHR fuld af forståelse og kalder det fuldt demokratisk.

    De forekommer svært at forstå de to.

    Kommentar by Gunnar Biering — 23. november 2012 @ 17:48

  47. Et par interessante småting:

    1) Fatah er en OMVENDT forkortelse – organisationen bag forkortelsen hedder HArakat al-TAhrir al-watani al-Filastini = HATAF. Araberne har altså været nødt til at vende rækkefølgen om (og lade være med at tage al-watani med) for at få det til at give forkortelsen Fatah. En medvirkende grund har nok været, at Hataf betyder “pludselig død” på arabisk. Næppe godt for moralen :-)

    2) Fatah er den politiske gren. Den væbnede gren af terrorgruppen hed oprindeligt noget andet. Jeg har idag glemt det arabiske navn, men det er en direkte oversættelse af det tyske Sturmabteilung – SA.

    Kommentar by Henrik — 23. november 2012 @ 18:19

  48. 46. Gunnar Biering

    >>Der vil altid være problemer med Peter Lund Pedersen og Per H. Rasmussens optræden på denne blog.

    De faste læsere af denne blog mener, at det er objektivt dokumenteret af Rigsstatistikeren, Rockwoolfonden og alle andre seriøse organer, at indvandrerne fra Asien og Afrika som gruppe er overkriminelle, underbeskæftigede og besværlige på mange andre måder<<

    For mit eget vedkommende vil der ikke altid være problemer med min optræden på den her blog, jeg kan ikke svare Per H. Rasmussen, men jeg skal nok forsvinde, og jeg har sagt min mening og den står jeg fast på med navns nævnelse. At jeg skulle fortsætte med, at være et problem efter jeg smutter kan jeg ikke forholde mig til.

    Du må gerne dokumentere, at jeg skulle mene, at indvandrerne fra Asien og Afrika som GRUPPE IKKE er overkriminelle, underbeskæftigede!

    At de skulle være mere besværlige på mange andre måder, må vel være en holdnings sag, som man næppe for eller imod kan definere statistisk lødigt.

    Mit agenda er ikke, at påstå der ikke er nogen særlige problemer, min agenda er, at man aldrig kan ensrette et samfund i hverken den ene eller anden retning, man kan ikke bombe, lovgive eller teologisere sig ud af det faktum, at mennesker selv indenfor en tilsyneladende homogen gruppe er vidt forskellige og ikke deler ideologiske synspunkter.

    Man kan starte mad alfabetet, og når man når til Å så står A der stadigvæk til verdens ende. Spørgsmålet er så, hvor meget lidelse vi alle skal igennem i vores forsøg på, at få de irriterende konsonanter af vejen. Eller rettere sagt hvor meget lidelse vil vi acceptere, når nu vi ved der ikke kan ændres det store på nogetsomhelst.

    Mon ikke den analogi også kommer til, at blive gældende i Kokkedal så de får deres juletræ før ellers siden på trods af nogle få muslimer der vil det anderledes.

    Kommentar by Peter P — 23. november 2012 @ 18:31

  49. @ 41

    Tak for rådet.

    Jeg vil fremover kun udstille trolle-klovnen Peter P.’s idioti i off-topic.

    Kommentar by K. Sejr — 23. november 2012 @ 18:37

  50. @ Peter P:

    De eneste det kan gavne hvis folk ikke er anonyme på nettet er dem, der ønsker kontrol over andre mennesker. Jeg har ikke brug for at vide, hvem deltagerne i en politisk debat er i deres privatliv – det vigtige er sagen, ikke personen. Der er just noget rent og smukt over at møde folks tanker direkte uden at skulle have forhindringer skabt af tilhørsforhold i øvrigt.

    Det giver en enestående mulighed for at højne saglighed, når man ikke kan gemme sig bag sin borgerlige status og navn, men kun har sine meningers kohærens til at repræsentere sig.

    På nettet er man sjæl til sjæl. Det er ægte og ærligt. Et navn er en tom signatur, et alias derimod siger tit noget om bæreren. Er det ikke også en måde at lære folk at kende på? Under alias er alle lige. Det er skam en demokratisk måde at mødes på.

    Derimod – før du gentager flosklen om at det eneste retskafne er at “stå ved sig selv” i eget navn på nettet, så tænk lige over at på nettet er den navngivne synlig mens alle der ser på ham forbliver usynlige. Er denne ulighed rimelig?

    Kommentar by M — 23. november 2012 @ 19:39

  51. Peter P.

    Hvad har du imod et dæknavn?

    Kommentar by Pirelli — 23. november 2012 @ 21:55

  52. Henrik — 23. november 2012 @

    Det var en pragtfuld oplysning.

    Min omgang med muslimer har lært mig, at de mangler selvtillid. Derfor klamrer de sig til en religion, der ikke har givet dem et eneste samfund, der er værd at leve i.

    Kommentar by tavsen — 23. november 2012 @ 22:19

  53. >48. Peter P.
    Jeg skød med spredhagl mod dig og Per H. Rasmussen. Du skal kun føle dig truffet, hvis jeg ramte dig – ikke ellers.

    Det er svært at dokumentere, at masseindvandringen fra Asien og Afrika er besværlig på andre områder end kriminalitet og økonomi. Og dog – det er lige blevet oplyst, at 55% af indvandrerdrengene forlader 9. klasse som funktionelle analfabeter. Det er da besværligt for samfundet! Andre eksempler kan nok findes. Men der er jo ikke tal for utrygheden i boligområderne, i nattelivet, på skadestuerne – men du ved vist godt, at det er sandt, ikke?

    Du mener ikke, at “vi ved der ikke kan ændres det store på nogetsomhelst.” Men vi kan gøre vores til at forhindre problemerne i at vokse. Og det vil sige en restriktiv indvandringspolitik – i Danmarks interesse, ikke i indvandrernes. Vi skylder ikke dem at forære dem vores land. Og udvisning af kriminelle. Så ville vi være nået et stykke vej.

    Kommentar by Gunnar Biering — 23. november 2012 @ 23:20

  54. 53. Gunnar Biering

    >>Og dog – det er lige blevet oplyst, at 55% af indvandrerdrengene forlader 9. klasse som funktionelle analfabeter. Det er da besværligt for samfundet!<<

    Hvorfor tager du ikke med, at samme undersøgelse viser, at 24% af etnisk danske drenge er funktionelle analfabeter?

    Se det i din reference til hvad der er BESVÆRLIGT! For mig er det da rimeligt BESVÆRLIGT, at begribe at etnisk danske børn bare er halvt så meget analfabeter som indvandrerbørn.

    Men du mener måske, at det skyldes at indvandrerbørnene trækker dem ned? Og i så fald skal vi så have endnu flere rene indvandrer skoler og vice versa ?

    Eller skal vi simpelt bare se og få gang i togvognene eller hvor det egentlig du vil hen med dine genereliseringer Gunnar?

    Jeg mener har du noget der bare minder om en plausibel løsning, eller er du bare populist, for et segment der tror på et utopia, der ikke er mere sandsynligt end at muslimerne får indført landsdækkende sharia lov i DK?

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 00:50

  55. Gunnar Biering

    Men jeg er enig i at vi skal have restriktiv indvandringspolitik, hvor vi kun tager imod dem der kan forsørge sig selv, og med hensyn til flygtninge ville det da være skønt, at vi kun modtog det antal som vi kunne overkomme at integrere ordentligt i vores samfund. Og med ordentligt mener jeg, at bliver man dansk statsborger, så skal man ikke have statsborgerskab andet steds.

    Men disse ting er nærmest umulige, at få gennemført DF eller ej og EU eller ej. Vi kan ikke komme uden om, at vi er et lille land, der ikke har det store, at skulle have sagt internationalt, og hver gang vi i historien har prøvet det, er vores areal blevet formindsket, det er bare sådan det er, det må vi acceptere.

    Og du ved lige så godt som mig måske endda bedre, at det netop har været i nationalistiske perioder, at naboerne har taget en bid mere af kagen eller krævet selvstændighed og uafhængighed.

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 01:03

  56. “Only God can judge me”
    er fra Tupac Shakur´s rap, af samme navn-
    http://www.youtube.com/watch?v=rh9S4vLDDOI

    Gangsta GANGSTA..

    Få fat i jeres jagttegn!

    Kommentar by Uslehund — 24. november 2012 @ 05:16

  57. LFPC

    Fakta og tal slår som altid hårdere end rene argumenter. Det er sådan man nakker useriøse nulliteter.

    Peter P
    Anonymitet! Vest har været udsat for hacking flere gange, for der er jo en del, som gerne vil have fat i ham, ovre på den anden side. Og det er Vest vi taler om, som er den allerpæneste af de allerpæneste iblandt os. Så hvordan tror du lige det vil gå os andre, især os som ikke har almindlige efternavne?!

    “Dokumentation”?! Dér har du lige sagt hvad du mener om den faktuelle virkelighed.

    IQ bestemmer alt, så tingene bliver derefter! Men det kunne jo være interessant, som mange andre også er inde på, at få en inddeling i hvilke indvandrerdrenge, der dog er tale om. Så lidt etnisk
    hudfarveprofilering ville vel være på sin plads. Mit personlige gæt er at i hvert fald 60% af dem,er sydøst- og østasiater.
    Men ellers så har folkeskolelærersocialisten Karina “Mange muslimske børn/unge er mindre begavede” Dehnhardt Lorentzen jo helt ret!

    Voresareal er blevet mindre!,det er grænserne udadtil, og tabet af Sydsverige, Norge og Island, samt ændrede grænsedragninger. Nu taler vi om at dhimmislamister har ladet herrerottefolket sætte deres fødder på Dar al-Kufr, og det er en helt anden og ekstremt blodig sag, som vil medføre årtier med krig og ti millioner af døde,bare her I Europa alene.

    Kommentar by A.R. — 24. november 2012 @ 07:20

  58. 57. A.R.

    Peter P.

    >>Spar sammen, så du kan sende alle hunkønsvæsnerne i din familie og omgangskreds til Voldtægtssverige! Og glem nu endelig ikke de mindreårige, for de udgjorde jo trods alt 2.990 af de 6.532 anmeldte voldtægter i 2011 (mørketal siger op til det tidobbelte).
    For du vil vel også gerne have, at de skal have al den chokolade- og lakridsstang, som de overhovedet kan gabe og skræve over?! Ikke sandt!Og samtidig kunne de jo også lave lidt aflastende og interkulturelt integrationsmadrasarbejde for Svennahorarne.
    Så drop juleræset i år, og glæd i stedet for dine kære, med en lille hyggetur over Sundet.

    Kommentar by A.R. — 22. november 2012 @ 07:39<<

    Bla bla bla. Så længe jeg ikke synker lavt som ovenstående, så har jeg det helt fint med min IK ! Ærlig talt kan man være mere svinagtig? NEJ!

    mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 11:49

  59. Lige et arrangement de røde sataner elsker!

    Kommentar by Kim Freyberg — 24. november 2012 @ 12:15

  60. ->57 A. R.

    Det er sandt. Hvis man vælger at fortsætte debatten under Peter Ps nuværende amokløb skal man nok skelne mellem at nå ham, eller at nå de øvrige læsere af tråden. Det er nok tydeligt for de fleste at Peter P er helt uden for rækkevidde, og at hans deltagelse og ‘stil’ handler om noget helt privat, frem for om emnet. Jeg prøvede i flere indlæg at konfrontere ham med meget konkrete facts der modsagde hans luftige påstande, men ikke overraskende var reaktionen blot raseriudbrud og forsøg på overlegen afvisning.

    Jeg er ikke i tvivl om at de fleste læsere kan skelne mellem Peter Ps stil og en mere rationel tilgang, men som det er nu er denne tråd nok kvalt i hans volumenspamming, så det er formålsløst at bidrage med mere.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. november 2012 @ 13:55

  61. @55 – Peter P.

    I din seneste kommentar kommer du omsider ind på hvad du selv mener. I stedet for at gisne om at alle der drister sig til at være er uenige med dig nok er ensomme førtidspensionister, kommer du selv på banen med egne standpunkter. Og det klæder dig – at svine andre til med selvopfundne anklager er jo nemt og risikofrit, også selv om man bryster sig af at det foregår under eget navn.

    Danmark kan ikke frelse hele verden, men selvfølgelig kan vi selv bestemme hvem vi vil give ophold her i landet. Vi har taget alt for mange ind, i alt for mange år, der ikke respektere Danmark, dansk lov og danske sædvaner. Indvandrere der ikke kan eller vil forøge sig selv og deres børn, bør efter min mening sendes hjem og hjælpes i gang med en tilværelse i hjemlandet.

    Flygtninge skal kun accepteres hvis de er personligt forfulgte (folk der flygter fra borgerkrig, hungersnød o.l. skal hjælpes i nærområdet), og begår de overgreb mod andre borgere (mord, voldtægt, røveriske overfald m.v.) skal de ikke kunne dække sig ind under at de er ”flygtninge”, men skal de hjemsendes efter afsonet straf. Reelle flygtninge benytter sig ikke af et ophold i Danmark (eller et andet land) til kriminalitet mod sagesløse, og udenlandske kriminelle fortjener ikke varig forsørgelse.

    Vi har mange indvandrere i Danmark der er velintegrerede, som overholder love og regler og respektere deres medborgere. Som tjener deres egne penge, og opdrager deres børn til at være en del af det danske samfund. De skal efter min mening have lov til at blive her.

    At bestemme hvilke udlændinge der skal have lov til at opholde sig i Danmark er ikke ”nærmest umuligt”, men et valg det danske folk selv kan og skal træffe. Og hvis du går ind for at udlændinge i Danmark overholder dansk lov og er selvforsørgende Peter P., kan du jo vælge at støtte dette i stedet for at forplumre debatten på Uriasposten, og hvor du ellers måtte færdes.

    Kommentar by Fru Madsen — 24. november 2012 @ 14:17

  62. >61 Fru Madsen
    Du har svaret på en del til Peter P. for mig.

    >54 Peter P.
    Jeg har skam ikke nogen nem løsning! Men det er heller ikke mig, der har skabt problemet – jeg har været mod masseindvandring fra dag 0, så jeg kan ikke have ansvaret for andres idioti.

    Jeg håber dog, at tiden kan løse problemerne – men da kun, hvis vi stopper masseindvandringen NU! Og selvfølgelig kan vi det, hvis vi vil. I Japan er indvandringen minimal, i Finland vist stadig under kontrol – nogenlunde da. Men det er noget defaitistisk propaganda at sige, at vi intet kan gøre ved det. Husk, “Danmark bestemmer selv!” Citat: Svend Auken.

    Dine historiske paralleller er helt irrelevante her.

    Du har nok desværre ret i, at uintegrerede indvandrerdrenge, der selv er funktionelle analfabeter, trækker niveauet ned i folkeskolen, så danske unge får dårligere undervisning. Det er jo derfor, at ressourcestærke forældre – incl. venstreorienterede og radikale, også ministre – sender deres poder i privatskole. Din mulige løsning – at samle indvandrerbørnene i egne skoler – er måske det mindste af flere onder.

    Kommentar by Gunnar Biering — 24. november 2012 @ 15:19

  63. Efter at have læst de seneste indlæg har jeg på fornemmelse at det som Peter P siger er: Lad være med at kæmpe imod, I har alligevel ikke en chance, bare få det bedste ud af det. Demoralisering altså.

    Men uanset hvor sort det ser ud, så vil vi være nogen der vil kæmpe, og vi vil ikke kæmpe for nogle småjusteringer, hvilket åbenbart er det eneste Peter P. tror vil vil kunne opnå. Jeg tror Peter P. tager noget så grusomt fejl. Lige som de mange landsforræderiske kulturradikale, som i deres kamp for (deres) utopia ikke aner at kimen til et blodigt opgør allerede er lagt.

    The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.” – Thomas Jefferson

    Kommentar by Balder — 24. november 2012 @ 15:34

  64. @62 Gunnar Biering – Jeg har svaret Peter P. én gang. Om du synes det er ”en del” må du selv afgøre. Men jeg skriver på egne, ikke dine, vegne. Venlig hilsen

    Kommentar by Fru Madsen — 24. november 2012 @ 16:47

  65. 61. Fru Madsen

    Du skal fanme ikke beskylde mig for citat:>>at svine andre til med selvopfundne anklager er jo nemt og risikofrit, også selv om man bryster sig af at det foregår under eget navn.<>Men det er heller ikke mig, der har skabt problemet – jeg har været mod masseindvandring fra dag 0, så jeg kan ikke have ansvaret for andres idioti.<<

    Så undrer det mig meget, at du har valgt et parti som DF, der tror at problemet kan løses ved, at oplyse borgerne/vælgerne (der jo skal til for, at kunne gennemføre noget politisk) om muslimernes store fejl og mangler i forhold til diskrimination, mens man på den anden side hylder en zionist bevægelse der startede store dele af balladen og stadigvæk er en stor del af balladen!

    For er det ikke sandt Gunnar Biering, at de evindelige sammenligner om, at moderne terrorisme udspringer af islam og muslimer er en kæmpe løgn? Hvem startede moderne terrorisme? Hvem var de første der erklærede fuldt ud, at de var terrorister? Haganah den selverklærede terrorist paramilitære gruppe i det daværende mandatområde i Palæstina fra 1920 til 1948. blev bla. grundlagt og støttet af premierminister Begin der også var selverkleret terrorist. Haganah blev efter uafhængigheden i 1948 omdannet til de israelske forsvarstyrker, Zahal, ofte internationalt benævnt Israel Defence Forces og forkortet til IDF.

    IDF`s rødder i Haganah bliver prist og mindet ikke bare iblandt IDF soldater, men i store dele af zionist bevægelsen! Hvordan Gunnar kan du være med i et parti, der ser bevægelser(zionistbevægelsen) som allierede ? Allierede der støttede selverklærede terrorister , og hylder dem den dag i dag!

    Du er jo ikke et hak bedre end enhedsliste medlemmer, der har partikollegaer der støtter FARC og Hamas! Ikke en millimeter bedre Gunnar!

    Hvordan kan du være med i et parti, hvor en mand som Søren Espersen, der støtter zionisterne i tykt og tyndt, når nu netop zionist bevægelsen i Israel har lavet omfattende genealogiske love, der sikrer, at det kun er Jøder med de rette genetiske profiler der må gifte sig med hinanden hvis de skal være statsborgere i "Israel"?

    Søren E. der ovenikøbet gentagne gange har været ude i medierne og tage afstand, fra alt hvad der har med indvandrings kvoter bestemt af genetik at gøre! Alligevel har en et zionist flag på sit skrivebord på Christiansborg!

    Spørg dig selv om det var gået hvis det var et europæisk land der havde lignende blod regulerede love, og Lars Løkke eller Helle Thorning havde plantet et flag fra det pågældende land på deres skrivebord!

    63 Balder

    Du er jo ikke helt dum det ved jeg godt, så det er muligvis fuldstændigt ligemeget når jeg nævner, at DF aldrig ville kunne opfylde bare noget i nærheden af hvad det er du søger at opnå korrekt?

    Er du måske ikke lidt en paria Balder ? Er dine holdninger måske ikke lidt tabubelagt, nøjagtigt som de emner jeg kommer ind på er? Kan du sige dig helt fri for det? Eller er din blog bare et humoristisk indslag, der ikke skal tages til indtægt for dine politiske mål og ønsker?

    Du er jo ikke dum Balder, men du ved jo godt, at der er uendeligt mange der måske er noget der ligner!.. ikke?

    Til slut vil jeg bare nævne som så mange gange før, at vi lever alle i et dybt socialistisk samfund uanset om vi vil det eller ej. Dansk folkeparti er gennemsyret af socialisme, zionist bevægelsen nærmest opfandt socialismen (eller var det den anden vej rundt), og er den dag idag dybt socialistisk inspireret. Man kan argumenterer for, at der findes enkelte partier der er af mere social liberalistisk karakter, og under alle omstændigheder så lever vi i et social liberalistisk økonomisk samfund.

    Mvh Peter Lund Pedersen
    Sverigesvej 14, 2 th
    9800 Hjørring

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 18:13

  66. Fru Madsen

    Nå der blev åbenbart cuttet lidt i indlægget, men Fru Madsen Jeg har ikke svinet andre til med selvopfundne anklager selvom tonen var grim begge veje, derimod ha A.R. opfordret mig til, at sende de mindreårige hunkønsvæsener i min familie til det han Kalder voldtægstsverige. Og K. Sejr ville personligt gerne smække nogle missiler op i min roev.

    Gunnar Biering

    Start fra Så undrer det mig…

    mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 18:21

  67. hahaha…..åhhh herre gud, sikke du klynker igen, Peter.

    Peters seneste løgn er afsløret i off topic.

    Men altid en fornøjelse at tørre gulv med dig, din stakkel.

    Kommentar by K. Sejr — 24. november 2012 @ 18:40

  68. Peter Lund Pedersen

    Hvorfor skriver du din adresse? Forventer du, at vi svarer dig per brev?

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 24. november 2012 @ 18:56

  69. @ 68

    *LOOOOL*

    Good one, men lad nu være med at fodre trolden hele tiden :-)

    Kommentar by K. Sejr — 24. november 2012 @ 19:07

  70. > Peter P.
    Jeg står i DF, fordi det er det parti, der bedst matcher mine synspunkter, især i det livsvigtige indvandringsspørgsmål. Men jeg er ikke 100% enig i alt – det ville også være mistænkeligt.

    Jeg er udmærket klar over Israels blodige historie. Den skal jeg ikke stå til regnskab for. Men Israel er anerkendt af FN, og af næsten alle verdens stater, og derfor af mig. Med fejl og mangler og forhistorie.

    Terrorisme blev ikke opfundet af jøderne. 1. Verdenskrig blev udløst af en serbisk terrorist, tidligere var den næstsidste russiske Zar blevet myrdet af en terrorist, og sådan kunne man blive ved – længe før Israel.

    Hvis zionisme betyder, at alle jøder bør rejse til Israel, kan det ikke vedkomme mig. Bare det ikke er til Vestbredden – jeg har tidligere nævnt, at hele verden, incl. lille mig, tager afstand fra bosættelserne.

    DF er ikke et socialistisk parti – vi går ind for privat ejendomsret til produktionsmidlerne. Men det er nok et socialdemokratisk parti på fordelingsområdet, fordi vi mener, at de mennesker, som har skabt vores velstand, også bør have en god behandling.

    At Israel har lavet love om genetik, vil jeg godt vide lidt mere om. Indtil da tror jeg ikke rigtig på det. Men jeg er klar over, at de har rabiate grupperinger med uforholdsmæssig stor indflydelse – lidt ligesom de radikale herhjemme.

    Kommentar by Gunnar Biering — 24. november 2012 @ 19:18

  71. 70. Gunnar Biering

    Du virker faktisk, som en meget fornuftig mand det må jeg sige. Jeg har muligvis en del fordomme overfor DF, der ikke er berettiget, det skal jeg ikke kunne undsige mig.

    Jeg har specielt af forskellige grunde en del problemer med Hr. Espersen. Det har ikke kun med hans støtte til zionisterne at gøre, men også det faktum, at han ikke tillader en åben debat på hans blog. Og her har der ikke været grim tale eller lignende indblandet fra min side.

    Men lad nu det ligge, jeg syntes som sagt du giver mig et godt svar, som jeg har fuld respekt for, selvom vi nok heller ikke er enige om alt.

    Med hensyn til “Israel`s”(ja jeg kan ikke lade være)genetik love, poster jeg her den første lov fra 2000, det er noget tungt stof, men jeg vedligger også et link fra The Atlantic, hvor en del af problemstillingen beskrives.

    Derudover kan du finde masser af information om emnet andre steder, men det er ret tungt stof. De populær artikler der er om emnet, er også ret forvirrende fordi udviklingen på området går så hurtigt, at nye overraskende resultater hele tiden dukker op, om hvem der har et genetisk jødisk ophav eller ej.

    Senest er der eksv. undersøgelser der viser, at opimod 80% af Palæstinenserne faktisk er mere af jødisk oprindelse end arabisk. Dette er problematisk og kontroversielt både for palæstinensere og jøder, da den ene ikke vil være henhv. den anden og vice versa.

    For Israelerne er det specielt et problem pga. lovene, da de er med til, at definere retten til statsborgerskab, og mange indvandrede zionister har vist sig slet ikke, at have en jødisk genetisk profil.

    Defining Jews, Defining a Nation: Can genetics save Israel ?

    http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/03/defining-jews-defining-a-nation-can-genetics-save-israel/254428/

    Genetic information law.

    http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Health/GeneticInformationLaw.pdf

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 19:59

  72. oversat fra artiklen i The Atlantic

    >>På tværs af Atlanten, anses Israel for at være en liberal og fuldt moderne vestlige stat, om end med en knold under sin sadel, det palæstinensiske problem. Indtil man kommer her, behøver du ikke fornemme den anden konflikt, der er ligeså svær for israelere, pga. den religiøse karakter af nationen. Det afgørende spørgsmål er, Hvem er en Jøde? Spørgsmålet er drevet af den religiøse højrefløj, som aldrig har været stærkere i Israel.

    Alle nye borgere skal bevise, at de er jøder, for at blive gift, for eksempel. Så spørgsmålet om, hvem kvalificerer sig og hvem gør ikke definerer ikke bare landets identitet, men dens demografiske fremtid. Er en person jødisk grund af blod eller på grund af kultur? Skal den jødiske identitet følge den biologiske vej af afstamning, ligesom de tunge-vredne navne i den hebraiske bibel forbundet er forbundet i lige led fra generation til generation, eller kan jødiskhed kan erhverves ved blot at gå ind for troen?

    Konsekvenserne af debatten rejser sagen for mere end blot jødiske israelere. Under hensyntagen til biologiske målestokke af jødisk herkomst rejser et spørgsmål om blod oprindelsen af ​​palæstinenserne i deres midte. På et stamtræ over menneskeheden er de to folk overraskende tæt, eller så siger videnskaben.<<

    Altså uden at blive altfor kritisk, så spørger jeg bare, om nogen kunne forstille sig, at et dansk parti støttede andre lande med lignende love?

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 24. november 2012 @ 20:18

  73. >72. Peter P.
    Hmm-der burde komme nogle jøder på banen her og forklare sagen set fra deres side. Det eneste jeg ved er, at man skal have en jødisk mor for at kunne blive anset for rigtig jøde, og det er jo ikke særlig frisindet – men man kan dog også konvertere til jødedommen? Madonna, f.eks.

    Det er jo også morsomt at se, at de jøder, der kommer fra Ethiopien, er kulsorte, men dem fra Østeuropa er ret lyse, ofte med blå øjne. Så at få det til at passe med genetikken, må være et problem.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke ved nok om dette. Men Israel har jo haft en enorm goodwill efter Holocaust, og de har gennem alle årene været i en presset situation, så der har ikke været megen diskussion om dette. Man har ment, at Israel i sin kamp for at overleve – og jøderne i deres bestræbelse for at bestå som folk – måtte have lov til forholdsregler, der i andre lande ville blive kritiseret.

    Men igen: Lad jødiske eller andre eksperter komme på banen og forklare.

    Kommentar by Gunnar Biering — 25. november 2012 @ 00:18

  74. 73. Gunnar Biering

    >>Men igen: Lad jødiske eller andre eksperter komme på banen og forklare.<>Det er jo også morsomt at se, at de jøder, der kommer fra Ethiopien, er kulsorte, men dem fra Østeuropa er ret lyse, ofte med blå øjne. Så at få det til at passe med genetikken, må være et problem.<<

    Nej det er overhovedet ikke et problem, menneskers ydre udseende har meget lidt, at gøre med deres genetiske relation til en fjern fælles forfader som altså er af jødisk oprindelse. Men det passer dog ikke, at Ethiopiske jøder, er kulsorte, de er nærmere i nærheden af arabere, hvorimod feks. somaliere mere mørke. Men det er ubetydelige variationer genetisk set, og når det kommer til blå og brune øjne, så kan det slet ikke hverken forudses eller testes særligt genetisk nøjagtigt. Menneskers fænotype(de ydre), er bestemt, af meget andet end gener og miljø, ernæring, aktivitet osv. osv. spiller en ligeså stor rolle på fænotypen som generne.

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 25. november 2012 @ 01:04

  75. LFPC

    Du burde lige tage og læse min debat med ham under “Modebloggere…”, for dér vil du finde en del interessante ting, om ham og hans familiære forhold. Men én ting er i hveri fald helt sikkert, han fatter ikke HIS (humor, ironi og sarkasme). Ligeså med fakta og tal og utallige konstruktive forslag fra min side af.

    Kommentar by A.R. — 25. november 2012 @ 05:55

  76. @62 Gunnar Biering – Undskyld mit svar til dig(@64)! Jeg havde misforstået dit svar i første omgang.

    @65 Peter P. – Jeg beklager, begrebet ”svine andre til” var nok lige hårdt udtrykt fra min side. Du har haft kommentarer på så mange tråde på det seneste, at jeg ikke kan påstå at være a jour med hvad du har beskyldt andre for og omvendt.

    Jeg har ikke skrevet i mit indlæg (@61) at jeg stemmer DF – det har du selv gættet, og du har gættet rigtigt. Det beviser jo egentligt hvad der var mit budskab til dig: hvis man selv melder nogenlunde klart ud hvor man står, er det nemmere at føre en debat efterfølgende.

    Du synes at have den, i mine øjne lidt naive, opfattelse at når man stemmer på et parti så er man også enig med det parti med alt. Jeg stemmer DF fordi de på udlændingeområdet i mange år var de eneste der turde sætte ord på problemerne, og har prøvet at gøre noget ved dem. Og fordi de er kritiske over for EU. Da jeg hverken er medlem af DF, ej heller politiker for partiet behøver jeg ikke at forsvare alle enkeltsager, udtalelser osv.

    Jeg støtter Israels ret til at eksistere som stat, men har aldrig påstået at israelerne er fejlfri, f.eks. er jeg imod den bosættelsespolitik der er ført de senere år. Der skal to parter til at løse en konflikt, og det er ikke min vurdering at viljen er til stede hos palæstinenserne, f.eks. til at afstå fra terrorangreb mod civile. Og så længe de holder fast i det, kommer der ikke til at ske noget afgørende.

    Og ja Peter P. afslutningsvist, ”vi lever i et social liberalistisk økonomisk samfund”, det er rigtigt set, og det har jeg personligt ingen problemer med.

    Kommentar by Fru Madsen — 25. november 2012 @ 14:08

  77. >76. Fru Madsen
    du skriver:

    “Jeg havde misforstået dit svar i første omgang.”
    Ja, det fornemmede jeg godt. Alt OK!

    Og så har denne tråd nok nået enden. Vi bliver aldrig enige allesammen, men det er heller ikke målet, for vi har jo forskellige grundlæggende personlige holdninger, som bestemmer vores syn på de konkrete spørgsmål, jfr. første post på min egen hjemmeside, hvor jeg forsøger at forklare, hvorfor modparten ofte synes nærmest at hade os borgerlige – det er meget værre i Sverige med SD! – , mens vi bare er uenige med dem!

    Kommentar by Gunnar Biering — 25. november 2012 @ 17:06

  78. –> 36 Peter Lund P

    Jeg er i store træk enig med hvad du skriver i dette indlæg for så vidt jeg forstår din for mig ind imellem lidt uklare formuleringer.

    Du er jo ikke helt dum det ved jeg godt, så det er muligvis fuldstændigt lige meget når jeg nævner, at DF aldrig ville kunne opfylde bare noget i nærheden af hvad det er du søger at opnå korrekt?

    Hvis jeg forstår meningen med ovenstående korrekt, ja, jeg mener at DF er en blindgyde ideologisk set og praktisk set. På den anden side er sådanne partier formentligt også skridt på vejen til noget mere holdbart. DFs største synd er at de ikke har brugt deres indflydelse til virkelig at ændre holdninger på afgørende punkter, men det er også svært når ens ståsted er en let modificeret udgave af det dominerende kulturradikale paradigme.

    Er dine holdninger måske ikke lidt tabubelagt, nøjagtigt som de emner jeg kommer ind på er?

    Jo en smule måske. Men jeg er faktisk begyndt at få den opfattelse at tabuernes styrke er hurtigt nedadgående. Jeg oplever at min argumentation bliver forstået mange forskellige steder; jeg definerer i øvrigt heller ikke mig selv ikke udelukkende som en del af “den nationale fløj”.

    Eller er din blog bare et humoristisk indslag, der ikke skal tages til indtægt for dine politiske mål og ønsker?

    Jeg har ikke nogen veldefineret politisk program som sådan, jeg bringer nyheder og fakta, kommenterer dem og peger i en retning. Jeg foretrækker at lade folk komme til deres egne konklusioner. Jeg afskyer ideologier, men savner alligevel en mere sammenhængende og logisk ideologi indenfor DF og omegn. Bloggen kører meget efter tilfældighedsprincippet. Hvad jeg lige løber ind i og føler interessant. Jeg håber folk kan lære noget ved at læse artikler som det ikke flyder over med i systempressen, og dels heller ikke i den danske blogverden.

    Egentlig tror jeg ikke at verdens forfald er til at standse, men jeg bryder mig ikke om hvordan processen er blevet kunstigt accelereret af politiske, økonomiske og ideologiske mafioso. Og vil ikke finde mig i at det danske folk bliver erstattet af invaderende fremmede folkeslag på kort sigt. Hvis vi skal dø som folk, så lad det være med værdighed.

    Kommentar by Balder — 25. november 2012 @ 20:38

  79. Balder

    >>Egentlig tror jeg ikke at verdens forfald er til at standse, men jeg bryder mig ikke om hvordan processen er blevet kunstigt accelereret af politiske, økonomiske og ideologiske mafioso. Og vil ikke finde mig i at det danske folk bliver erstattet af invaderende fremmede folkeslag på kort sigt. Hvis vi skal dø som folk, så lad det være med værdighed.<<

    Om føje år vil år vil meget ændres, de internationale magtstrukturer peger kun en vej, og det er mod øst. De mafioso som du hentyder til, er under et økonomisk og ideologisk pres, vi end ikke kan fatte. Militær magt og udvikling er meget godt, men det er i sidste ende den globale demografiske udvikling, der har det sidste ord.

    Om det så bliver bedre, nej sikkert ikke, men jeg tror helt sikkert det kommer til, at betyde mere ro i feks. mellemøsten, og det kan igen give mulighed for en mere europæisk udvikling i Europa om du vil.

    Men vi kommer nok ikke uden om, at vi skal i en eller anden form for trældom under kineserne, men som udviklingen går nu, er alternativet netop som du siger, at vores egen demografi ændres radikalt.

    Du tror ikke verdens forfald er til at standse, men det er der ca. 4 milliarder asiater, der er uenige med dig i. De er kun lige gået i gang med den velfærd, vi har haft i de sidste 50 år. De lader sig hverken stoppe af USA eller Israel, eller for den sags skyld en muslimsk verden der radikalisere sig.

    Det er kompliceret, men den økonomiske krise i Europa, kan ikke løses ved hverken borgerkrig, revolution, eller fortsat amerikanisering/mere union, den kan kun løses ved, at vi indser hvor årsagen til problemerne er helt ned til roden, og at vi erkender hvor den reelle økonomiske magt er.

    Mvh Peter Lund Pedersen

    Kommentar by Peter P — 25. november 2012 @ 23:13

  80. Ps. Jeg er ikke tilhænger af det politiske system i Kina, men det er jeg ret sikker rager dem en lutusblomst.

    Kommentar by Peter P — 25. november 2012 @ 23:33

  81. Hvornår kommer den dag,
    hvor alle asylmisbrugende og gæste ‘arbejdende’ muslimer
    bliver bedt om at rejse tilbage hjem og hjælpe til som tak for et unødvendigt langt og os påtvunget helt unødvendigt ophold ?

    Det vil forebygge så meget lort fra Muhammed-idol dyrkerne !

    Vi danskere burde stille os op og kræve folkeafstemning om:
    1 muslim ind i Danmark skal resultere i 2 ud forinden !
    (Til Danmark er affolket for satanisterne)

    Kommentar by nationalanarkisten — 26. november 2012 @ 03:01