23. november 2012

Om ateister der “.. nærer stor sympati for indvandrere og derfor mener, at islam skal friholdes fra kritik.”

Bedre sent end aldrig, omend det ser grotesk ud på skrift. Fra Kristeligt Dagblad – Ateister bliver islamkritiske.

‘Vi er begyndt at samle mod til også at tale imod islam.’

Sådan lyder det fra Frank Grevil, formand for Ateistisk Selskab.

Organisationen har netop fejret sin 10-års fødselsdag, og i den kommende tid vil dens fokus i stigende grad blive rettet mod islam og muslimer i Danmark, fortæller formanden.

‘Islam er modsat folkekirken på fremmarch. Og det er en religion med en helt anderledes intern disciplin, der gør, at man ikke bare bryder med sin tro. På det personlige plan er det i hvert fald forbundet med stor risiko at gøre det. Og vi mener ikke, at islam skal have lov til at skræmme andre fra at mene, at religion skal dyrkes på det tilbagetrukne, private plan,’ siger Frank Grevil. …

‘Grunden til, at vi ikke tidligere har taget til genmæle, er dels en vis form for berøringsangst, dels intern uenighed om, hvilke mål vi skal forfølge. Vi har folk i vores forening, der er ateister, men samtidig nærer stor sympati for indvandrere og derfor mener, at islam skal friholdes fra kritik.

[...]

En søgning på artikeldatabasen Infomedia viser dog, at der de seneste 10 år har været tre gange så meget fokus på kristendommen som på islam i artikler, hvor en af de to organisationer er nævnt (se faktaboksen).”

Oploadet Kl. 17:37 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42712/trackback

20 kommentarer »

  1. jeg mødte har for et par år siden, og prøvede at gøre ham begribeligt, at de skød på en død and – kristendommen. Men velkommen i klubben, de sdiste skal blive de første, siger de farlige kristne. :-)

    Kommentar by Snaphanen — 23. november 2012 @ 17:46

  2. Det er sgu’ også på tide da! At undlade at kritisere Islam har været én af de grunde til at jeg ikke ville melde mig ind i ateistisk selskab i sin tid – og sikkert også fordi jeg havde på fornemmelsen at selskabet vrimler med venstreorienterede kultur-relativister som bare venter på at smadre den danske folkekirke. Som den stolte nationalkonservative jeg er blevet, jeg er selv hardcore ateist og kender alt til Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Carl Sagan og andre ateist-kendiser, men jeg ønsker derimod ikke en total sekularisering af kirke og stat tværdimod. Den danske amputerede udgave af en folkekirke beskytter vores kulturrelle arv (og minder os om hvor fuldstændig grotesk konceptet om gud er), og så længe Islam er en magtfaktor vil jeg støtte den danske folkekirke selvom det måske lyder lidt pardoksalt – Men den holdning at have kan andre danske ateister desværre ikke se det fornuftige i.
    Men lad os nu se hvor længe denne Islam-kritik holder fra de organiserede danske ateister. Ikke alle er klar på at blive intimideret.. – if you know what I mean ;)

    Kommentar by Morten — 23. november 2012 @ 17:58

  3. Banke banke på —-

    Vi er adskillige ateister der har kritiseret islam ( og alle andre tåbelige religioner ) igennem mange år.

    Ps. Er det Frank Grevil “whistleblower” der er formand?

    Kommentar by Santor — 23. november 2012 @ 18:08

  4. Add 2

    Glem mit Ps. Det er drukkenbolten Frank Grevil forhenværende officer i det Danske forsvar.

    Kommentar by Santor — 23. november 2012 @ 18:14

  5. Frank Grevil… hmmm…

    Kommentar by Polka Charlie — 23. november 2012 @ 18:56

  6. I mine øjne fortjener Frank Grevil stadig respekt for sin hævn over plattenslagerne der med Huslejenævnets velsignelse snød ham for adskillige tusinde kroner pr.måned i husleje for en fremlejet lejlighed.

    Jag ville have hyret et tæskehold, hvis jeg var havnet i en situation hvor et par snyltere i ond tro havde skrevet under på en aftalt husleje, vel vidende at et partisk huslejenævn ville nedsætte den til niveauet for den usleste slumlejlighed i 10 km omkreds, samtidig med at de ikke ville kunne smides ud de første 2 år.

    Kommentar by Træt — 23. november 2012 @ 19:00

  7. Jo, jeg er fuldstændig enig. Brugte selv “minder os om hvor fuldstændig grotesk konceptet om gud er” for præcis en uge siden, i en samtale om udmelding af Folkekirken eller ej. Jeg har ikke meldt mig ud, på trods af at jeg ikke engang er blevet konfirmeret.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. november 2012 @ 19:10

  8. #7 svar til Morten.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. november 2012 @ 19:11

  9. Den som nærer sympati for indvandrere, er islamhader.
    Den som nærer sympati for islam, er menneskehader.

    Kommentar by Niels P. — 23. november 2012 @ 19:32

  10. Det må jo have gået op for Ateistisk Selskab, at gudsfornægtere er de første, som hvis de ikke konverterer, får skåret halsen over, når muslimerne overtager magten.
    Pas godt på medlemskartoteket, så det ikke ender som Bovrup-kartoteket.

    Kommentar by Menig 442 — 23. november 2012 @ 21:03

  11. Befri muslimerne. Forbyd Islam!

    Kommentar by Sigwar — 23. november 2012 @ 21:47

  12. De selvhøjtidelige, selverklærede ateister plejer ellers altid at slikke islam i røven. Men okay, bedre sent end aldrig. Hvis en ændring er på vej. Der er brug for det.

    Kommentar by Fabrice S — 23. november 2012 @ 23:38

  13. >11 Sigwar
    Det er en måde at undgå en fremtidig borgerkrig på.

    Kommentar by Nielsen — 24. november 2012 @ 04:26

  14. Så gør han endelig brug af hans IQ på 164!

    Kommentar by A.R. — 24. november 2012 @ 07:25

  15. Der er gode grunde til at kritisere middelalderideologien islam. Det er en ideologi, der prædiker had mod personer, der ikke tilhører ideologien islam.

    Kommentar by Jørgen — 24. november 2012 @ 09:47

  16. Der har i hvert fald været en fløj af ateistisk selskab, der ikke lagde fingrene imellem i forhold til islam, men det var kun internt.

    Kommentar by Nemo — 24. november 2012 @ 10:02

  17. Ateistisk selskab er en flok hyklere, der mest af alt hader kristendommen uden at fatte, at de saver den gren over, de selv sidder på.

    Jeg ser gerne deres modsvar til Islam. Det skulle undre mig, at en flok kulturradikale tosser som dem, ville kunne tale klart. En Folkekirke, der modsat har været samfundsbærende og kulturbærende i de sidste 150 år, bruger de en masse krudt på at destruere.

    De moderne samfundshadende ateister, de maxistisk 68ére og aslam går desværre hånd i hånd. En uhyggelig blanding. Og det mest uhyggelige er, at de ikke selv kan se det.

    PS: Når jeg taler og Folkekirken, så er det som samfundsbærende institution. Så længe at den Danske Folkekirke er indskrevet i den danske Grundlov, så betyder det, at ingen religiøs lovgivning skal herske her i landet.

    Kommentar by Peter Hansen — 24. november 2012 @ 11:22

  18. Ateistisk selskab er ikke ateister, de er tilhængere af en mere eller mindre veldefineret venstrefløjsreligion udsprunget af 68ernes rebelskhed!

    Kommentar by Robert R — 24. november 2012 @ 12:41

  19. #15
    Islam er en ideologi der prædiker had, underkastelse samt undertrykkelse over for alt og alle, uanset hvad man tilhører.

    Kommentar by Neuhammer — 24. november 2012 @ 13:44

  20. Godt at flere ser at islamkritik er nødvendig. Og som det nævnes kræves det mod at kritisere islam. Vi har jo set, hvordan det går med f.eks. danske islamkritikere. De har modtaget trusler og har døgnbeskyttelse eller lever på hemmelig adresse.

    Kommentar by Liva — 26. november 2012 @ 08:41