26. november 2012

Det kønsløse Sverige: Reklameombudsmanden beordrer pigelegetøj til drenge

Sverige, vel Radikale Venstres skabelon for idealsamfundet, bliver en guldgrube for fremtidens antropologer. Et kulturelt og demografisk eksperiment på 450.000 smukke km2, trukket ned over hovedet på godt otte millioner svenskere, samt vel snart et par millioner indvandrere. Hvordan vil det gå, hvis man fjerner enhver grænse og skelnen? Selvom mange i Malmø og andre steder sikkert føler, at de allerede mærker resultatet, er en ting sikkert: You ain’t seen nothing yet. Fra DR Online – BR-katalog er kønsneutralt i Sverige.

“Klager til den svenske reklameombudsmand kan ses i årets julegavekatalog fra BR Legetøj i Sverige i forhold til det tilsvarende katalog i Danmark.

I det svenske katalog er der en dreng med på de sider, hvor man kan forelske sig i udstyr til sin legetøjs-skønhedssalon og i afdelingen for biler i parkeringsgarage har en pige fået lov til at lege med. …

‘- Både BR-kataloget og Toys R Us-kataloget er meget anderledes i år. Der er ikke noget, der er rigtigt og forkert.‘”

(BR-leksaker, Önskeboken 2012, s. 71)

Oploadet Kl. 17:51 af Nicolai Sennels — Direkte link52 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/42778/trackback

52 Comments »

  1. Måske skulle Jan Nyberg fra TopToy overveje et kursus hos Carl-Mar Møller for på den måde at genfinde sin kønsidentitet?

    Kommentar by Sigwar — 26. november 2012 @ 18:18

  2. Sverige er kulturradikalismens Saudi-Arabien!

    Kommentar by Tintin — 26. november 2012 @ 18:21

  3. Det ene øjeblik skal man høre om alt deres natur-religion og klima, det næste øjeblik modsiger de sig selv, med ophævelse af naturloven.

    Kommentar by Iznogut — 26. november 2012 @ 18:28

  4. Se lige den her historie Kim

    En lang artikel om GPS sporing af kvinder i Arabien skrevet på perfekt “politisk korrekt”.

    Ikke EN gang bruges ord som “Islam” eller “muslim” , kun EN enkelt gang til sidst i artiklen sniger ordet “Sharia” sig ind , ellers er artiklen helt “REN” .

    Tøger levede ikke forgæves !

    Kommentar by Aglet Xander — 26. november 2012 @ 18:51

  5. Ups..

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1871687.ece

    Kommentar by Aglet Xander — 26. november 2012 @ 18:52

  6. Mon fætter BR kommer med 25% julerabat som med eid-festen???

    Kommentar by tavsen — 26. november 2012 @ 19:03

  7. Ja den er godtnok tyk.

    Du godeste !!!!

    Jeg foreslår at udenrigspolitisk nævn hasteindkaldes og stiller et ultimatum til disse utilpassede svenskere
    om straks at gennemfører logivning mod at drenge må bruge en hårtørrer.

    Sådan noget svineri.

    Det kræver at man er seriøs for at blive taget alvorligt

    Og i forhold til mit indlæg regner jeg så heller ikke med at det sker
    og det er så heller ikke meningen.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 19:16

  8. Mon der er et billede af lille glade Hassan med en hårtørrer?

    Kommentar by JensF — 26. november 2012 @ 19:56

  9. Jeg ved det ikke men det er under alle omstændig noget svineri om så drengen hedder Hassan eller Pippi langstrømpe

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 20:05

  10. LOL, det bliver spændende om 20 år at se hvordan den etniske Svenske dreng gebærder sig i samfundet :)

    Og, den mellemliggende periode bliver lige så sjov. Mod ikke de får brug for en hel del flere psykologer end de selv kan uddanne!

    Kommentar by Santor — 26. november 2012 @ 20:10

  11. Det er tvangen den er helt galt med.
    Disse her kønseksperimenter bør foregå frivilligt.
    Hvis nogen har brug for at bytte kønsroller, det gør små børn feks for at lære deres eget køn og det andet køn lidt bedre på en sjov og spændende måde, så fint med mig. Men en stat der dikterer det? Det har de vist gjort i årevis derovre, byttet om på kønsroller, selvklart på en tvungen facon. Det er der kæden hopper af for mig.

    Er det ikke underligt at man giver plads til flere og flere religiøse, der er det ok fuldstændigt at skille sig ud, men når det kommer til det lille svenske barn, så skal dette lære IKKE at skille sig ud? Hvis bare de kunne gøre deres rum religionsneutralt(først og fremmest for Islam selvklart) så kunne jeg trods alt acceptere denne her absurde kønsneutralitet. Det vil sige det offentlige rum er “neutralt”. Men sådan går det ikke, og ingen kan tage denne her vrangforestilling bare en anelse seriøst.

    Hvilket underligt samfund de er ved at udvikle derovre. Men før eller siden, kan man håbe, falder deres samfund fra hinanden bid efter bid,

    Kommentar by Endnu en vantro — 26. november 2012 @ 20:34

  12. Hvordan kan man iøvrigt vide hvad der er dreng eller pige. Dem der kritiserer må jo være forudindtaget.

    Kommentar by Fairness — 26. november 2012 @ 20:39

  13. 12. Fairness – fantastisk pointe!

    Kommentar by JensF — 26. november 2012 @ 20:53

  14. Det må da være noget lorteperkeren Manu Saren er glad for.

    Kommentar by Nielsen — 26. november 2012 @ 21:04

  15. @11
    “Det er tvangen den er helt galt med”

    Og derfor er jeg også glad for at forslaget om juletræstvang ikke blev ophøjet til lov.

    Tænk sig hvis man i hele december måned var tvunget til at leve med nedrullede gardiner og konstat kigge sig over skulderen efter juletræspolisen med tanken om at risikere fængsel på vand og brød i denne tid hvor alle mæsker sig i julesul og rigeligt(ikke smør men)spiritus

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 21:20

  16. Jeg har for nemhedens skyld lagt den norske TV-serie i syv dele der omhandler ting som “kønsforskning” og andre emner indenfor sociologi og beslægtede videnskaber ud på bloggen.

    Fætter BR – kønsneutralt legetøj – Radikale kønsforskeres foragt for videnskaben afsløres i norsk tv program

    Denne serie afkræfter effektivt så godt som alle de grundlæggende påstande disse sindssyge “kønsforskere”, afsporede feministiske og feminiserede sociologer og andet politiseret akademisk psykopati som er årsag til denne om sig gribende forvirring. Adskillige skandinaviske “forskere” bliver klædt af for åbent skærm, og ofre for deres politik interviewes.

    Vi må kræve det her sendt på DR, af hensyn til befolkningens fysiske og psykiske sundhed, og som modvægt til at det bevisligt usande kulturmarxistiske vås vi får serveret fra alle mulige “forskere” og Ph.D’ere. De pågældende akademikere skal udelukkes fra universitetsmiljøerne. Se serien, og du vil give mig ret. Det er for utroligt hvad der foregår på disse anstalter, hvis “forskning” er én af de ting som for en gangs skyld virkeligt kunne benævnes med det ofte misbrugte ord “konspirationsteorier”.

    Konspirationen går ud på, at midaldrende hvide europæiske mænd, og hvor der er mangel på dem, så sorte og brune mænd, har indoktrineret samfundet med kvindefjendske og diskriminerende ideer omkring sig selv som kønsvæsner og på andre måder. Den samme vinkel anlægges i forbindelse med homoseksualitet og alle andre eventuelle mellemformer og variationer på dette tema, bortset den slags hvor afvigelsen eh, variationen består i at én mand og flere kvinder beslutter sig for et udvidet ægteskab. Sidstnævnte afvigelse er selvfølgelig ikke nogen afvigelse, men en iboende drift i mænds natur (især hvide mænds natur) som også er en del af den patriarkalske dominans.

    Se udsendelserne!

    Fætter BR – kønsneutralt legetøj – Radikale kønsforskeres foragt for videnskaben afsløres i norsk tv program

    Kommentar by Balder — 26. november 2012 @ 21:52

  17. @Per Henrik Rasmussen.
    Sådan helt konkret, så handler juletræs”tvang” som du kalder det, at sikre danske traditioner i områder hvor der er et overvejende flertal af ikke-danskere(det kan du så selv definere som du vil). Du ved godt hvad jeg mener.
    Men spørgsmålet er i virkeligheden: Kan du forholde dig kritisk til svenskernes syn på kønsroller? Tvangskastreringen af drengebørn i det offentlige rum? Det er stadigvæk på et begyndende stadie, men principielt så er det en kamp imod drenge/mænds dominans og magt. Det de kalder det matriarkalske samfund. Som kun kan opretholdes med den største tvang og meningstyranni. Der er nu engang nogle naturlove og kræfter man ikke kan kæmpe imod, men blot undertrykke.

    Hvad har beskyttelsen af et mindretal i Danmark, at gøre med en kunstig kønsneutralitet?

    Du kender vel godt det princip man har, at ALLE skal have mulighed for at holde jul i Danmark ikke? Også hjemløse. Helt fra samfundets bund til top. Også dem der ikke har råd. Lad nu være med at blande alting sammen, så de til sidst mister mening.

    Du laver et indlæg der er sarkastisk, men kan du ikke i det mindste forstå at det går i den forkerte retning? Juletræet i kokkedal, var også et symbol på noget der går i den forkerte retning.

    Men det kan måske være svært for dig, hvis du slet ikke har nogen retningssans overhovedet. Ellers giver dit indlæg nemlig ikke meget mening. For det er hvad min mavefornemmelse er.

    Du behøver ikke tage noget som helst seriøst eller alvorligt, og det gør du sjældent i dine indlæg. Til gengæld forvent ikke at folk tager dig seriøst.

    Kommentar by Endnu en vantro — 26. november 2012 @ 21:57

  18. Fundamentalister har mange lighedspunkter.
    Om de får en straight Kurt Westergaard eller en omvendt.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 22:15

  19. @Per Henrik Rasmussen,

    Hvis du bare er her for at sige, at du synes, at “kønsneutralitet” er i orden, så behøver du sådan set slet ikke at være her. Så kan du i stedet gå ud og slutte dig til alle de andre politisk korrekte, som giver dig helt ret i den idé.

    Der er intet nyt eller oplysende i at du kommer her og forsøger at latterliggøre folk, som ikke er enige i mainstreammedier og “politisk korrekthed”. Du repræsenterer jo den gængse, hjernetomme holdning. Hvis du har en ny vinkel, så kom med den. Ellers smut tilbage til den store grå masse af “politisk korrekte” lemminger.

    Kommentar by Vest — 26. november 2012 @ 22:21

  20. Kim, det hedder en “guldgrube”.

    Sproget er vores værktøj, det skal holdes skarptslebet!

    Kommentar by Gunnar Biering — 26. november 2012 @ 22:55

  21. Det er så tydeligt hvad denne tråd har til hensigt.

    I danmark har vi også en debat om kønskvotering hvor det drejer sig om kvinders repræsentation i direktioner og bestyrelser.

    Det er der allerede blevet lovgivet om I Frankrig har man vedtaget det.
    I Norge, Finland, Island, Holland og Spanien har man også gjort det.

    I Sverige, England, Bulgarien og Italien overvejer man det.

    Så her er noget der ville være oplagt at diskutere.

    Om denne kvotering er problematisk i forhold til kvalifikationer ?

    De svenske reklamer er ikke problematiske på det punkt men kan måske være med til at skubbe i den retning at det blev helt naturligt.

    Svenskerne er da vist heller ikke særligt optaget af det ud over de sædvanligt mavesure.

    Men der bliver søgt på den anden side af sundet ene og alene fordi sverige er hade object no.1

    Svenskerne betakker sig sikkert også for tilbudet om hjælp herfra

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 22:56

  22. @21 Per Henrik Rasmussen,

    Det er så tydeligt hvad denne tråd har til hensigt.

    Og hvad er denne hensigt, hr. professor? Dine formidlingskompetencer er ikke til topkarakter, så måske du ville være så elskværdig at forklare din mistanke klart og tydeligt.

    Kommentar by Vest — 26. november 2012 @ 23:04

  23. “Du kan jo aendre markedsfoeringsloven saa det bliver forbudt at lave koensopdelte reklamer…”

    Vi har DESPERAT brug for et 1st Amendment (free speech) tillaeg i Danmark og i Europa. “Kulturkampen” er knap nok gaaet igang og der er ingen tvivl om at “diskriminerende” (laes “traditionelle”) synspunkter i alt fra national kultur (bl.a. paastand om eksistensen deraf) til sund fornuft om at der er forskelle paa drenge og piger, og paa maend og kvinder, vil blive forsoegt kriminaliseret. Kulturradikale vil fuldstaendig misbruge statsmagten hvis de har mulighed for det og derved muligvis medvirke til et sammenbrud for retsstaten ved at nedslide dens legitimitet i store befolkningsgrupper.

    Kommentar by Morani ya Simba — 26. november 2012 @ 23:16

  24. Hvis du læser andensidste linie igen.
    Går hjem og terper den lille tabel og får lært at lægge 2 og 2 sammen mon så ikke du selv finder ud af hvad der hentydes til uden brug af støttepædagog.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 26. november 2012 @ 23:32

  25. “Køn er jo lizzom bare på en æller’an’en måde en zozial konztrukzion, lizzom, ikk’oz?”

    Kommentar by Bjovulf — 26. november 2012 @ 23:35

  26. – Gunnar

    Det skal jeg fortælle forfatteren ;-)

    Kommentar by Kim Møller — 26. november 2012 @ 23:36

  27. Vi vl da se frem til, at BR-legetøj så begynder at markedsføre burkadragter til muslimske drenge.

    Her er nogle flere produkter, som BR & TopToy ( Toys’R’Us) passende kan bestille hjem:

    http://mattseanbachman.files.wordpress.com/2010/04/mohammed-lego.png

    http://www.brickshelf.com/gallery/bricktales/z-godbricks/legodenmarkmuh.gif

    http://www.brickshelf.com/gallery/bricktales/z-godbricks/3081595007_e020fb6737.jpg

    http://readwithmeaning.wordpress.com/

    BR har legeledes store forventninger til denne serie af spændende islamiske bedetæpper, som pigerne og dregene selv kan væve. Burka & niqab-sæt vil naturligvis også være at finde på vore hylder.

    http://muslimtoysanddolls.com/index.php?main_page=index&cPath=79

    I øvrigt kunne den danske annoncedirektør for TopToy (?) på TV2-News bekræfte, at den danske version af BR & TRU-katalogerne snart kommer på linje med de svenske PK-versioner.

    Mon ikke han har glemt at tænke på, at Danmark stadig IKKE er PK-Sverige, og at folk godt kan og tør at tænke selv her? Har han mon overvejet de alvorlige økonomiske implikationer af en så provokerende handling?

    Kommentar by Bjovulf — 26. november 2012 @ 23:47

  28. Man tror simpelthen ikke sine egne øjne! Kan nogen virkelig være så forskruet?
    Det er sådan verden kommer til st se ud, hvis de kulturradikale får magt som de har agt!
    Egentlig er jeg optimist, for både drenge og pigebørn skal nok selv finde ud af de forskel forskruede pædagoger forsøger at skjule for dem!
    Det vil nok komme bag på de svenskifiserede pædagoger, at det næste ungdomsoprør bliver mod dem!

    Kommentar by Robert R — 27. november 2012 @ 00:01

  29. >. 21. PHR:
    “Men der bliver søgt på den anden side af sundet ene og alene fordi sverige er hade object no.1”

    Nej, men sagen har været i TV-avisen, fordi der er udgivet en tilsvarende BR-reklame på dansk, med piger i pigerollen og drenge i drengerollen.
    Så det er dig, der ser spøgelser og konspirationer.
    Det er da ret relevant for os, hvad der sker i nabolandet. Og Over-Sverige er vist ret optaget af at udradere kønsforskellene.

    Derimod måtte EU-kommisær Vivianne Reading jo for nylig tage et EU-direktiv om kønskvotering af bordet p.g.af for stor modstand.
    Det er da også et lamt forslag. Hvad så med andre mindretal? Skal alle bestyrelser have en vis procent af bøsser, negre, rødhårede jøder i rullestol? Pladder. Kun kvalifikationer skal tælle.

    Kommentar by Gunnar Biering — 27. november 2012 @ 00:13

  30. “Egentlig er jeg optimist, for både drenge og pigebørn skal nok selv finde ud af de forskel forskruede pædagoger forsøger at skjule for dem!”

    Nemlig! Ungerne skal nok finde ud af, at lege doktorlege inde i puderummet, ligesom vi andre også gjorde ;-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 27. november 2012 @ 00:13

  31. @24 Per Henrik Rasmussen,

    Så din pointe er altså, at “sverige er hade object no.1” som du formulerer det?

    Det skal jeg da huske næste gang debatten handler om politik og kultur i f.eks. Saudiarabien, Somalia, Pakistan, Storbritannien eller Danmark for den sags skyld.

    Men du har det helt ret i, at Sverige bliver kritiseret som et land, der er ved at skylle store dele af sin egen kultur ned i afløbet. Det har da aldrig været nogen hemmelighed. Så det er ret svært at se, hvor du vil hen med din skarpsindige afsløring af, at Sverige bliver kritiseret i et blogindlæg som kritiserer Sverige.

    Kommentar by Vest — 27. november 2012 @ 00:41

  32. Ja, Hr. Naturli’ Det skal hormonerne nok stadigvæk sørge for. Og disses eksistens er naturligvis komplet fraværende i denne diskussion. Dem kan superfeministerne ikke afskaffe. Med mindre de vil gribe til kemisk bekæmpelse af dem.

    Kommentar by Andreas Br. — 27. november 2012 @ 00:55

  33. Lad nu være med at give dem “gode idéer” Andreas!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 27. november 2012 @ 01:11

  34. Seriøst! Når man tænker på, hvor mange drenge der bliver tvangsmedicineret mod “ADHD”, så de kan tilpasse sig et gennemfeminiseret uddannelsessystem. Det næste skridt synes ikke at være så langt.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 27. november 2012 @ 01:12

  35. Hvad er egentligt problemet ?

    At sverige prøver en anderledes model af end den man har indført andre steder hvor man med lovgivning (tvang) indfører disse kønskvoter til bestyrelser som der – ja – er stor modstand mod.

    De eneste forskelle jeg kan få øje på er at den svenske model ikke møder nævneværdig modstand hvis nogen overhovedet ud over her.

    Og at den ikke er et problem hvad kvalifikationer angår.

    Hvis man med en lempeligere lov med tiden måske kan løse dette stort set frivilligt ville det vel være en win win

    (bortset for dem der ønsker at vende tilbage til fortidens kønsmønstre og sende kvinderne tilbage til kødgryderne)

    Og Gunnar mig bekendt er kvinder ikke et mindretal.

    Så sent som I marts 2011 afslog Riksdagen et lovforslag om at indføre kvotering og har tidligere afskaffet diskriminerende kønskvotering.

    http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/24203/artikel.html

    http://politiken.dk/uddannelse/ECE878054/svenskerne-vil-af-med-koenskvotering/

    Og så lige den der med overskrifter

    Den Svenske reklameombudsman beordrer altså ikke at drenge skal lege med pigelegetøj.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 27. november 2012 @ 01:55

  36. Reklamen er ikke kønsløs. Det er ‘kun’ hunkøn, der får ordnet hår. Til gengæld er reklamen ‘hudløs’, idet det ‘kun’ er hvide, der ordner og får ordnet hår.

    Kommentar by Liva — 27. november 2012 @ 07:40

  37. Så er du vel godt tilfreds ?
    Og så er der vel heller ikke noget der tyder på at svenskerne ikke også skulle være det.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 27. november 2012 @ 07:52

  38. 36

    Hov – mente self. at reklamen IKKE er ‘hudløs’, idet det ‘kun’ er hvide, svenskere, der ordner og får ordnet hår.

    Kommentar by Liva — 27. november 2012 @ 07:55

  39. 37

    Mig du mener?

    Jeg synes da også at svenskere med anden baggrund end svensk skal have ret til at opleve det kønsløse Sverige. Regnbue Sverige.

    Således at det i reklamer er en indvandrermand, der ordner hår på en svensk kvinde og at det er indvandrerpiger, der får ordnet hår af en indvandrerdreng. Men mon dog at en dreng (indvandrerdreng eller svensk) kan få lov til at ordne hår på en indvandrerpige i et Svensk legetøjskatalog?

    I Sverige har man travlt med at fjerne svenskernes køn – ikke indvandreres ditto. Ser det ud til.

    Kommentar by Liva — 27. november 2012 @ 08:07

  40. Langt ude på den Danske venstrefløj gør man også nar af Svenskerne, og deres underlige forhold til køn og identitet.

    I tegneserien “Den Kiosk” (der bl.a. går i Ekstra Bladet) var der f.eks. en historie om en Svensk blondine, som søgte efter en sædklinik i Danmark, men gik forkert og endte i en indvandrerkiosk på Nørrebro…. (gæt selv fortsættelsen).

    Jeg tror, der er generel enighed om at Sverige er et land, som er ved at lukke og slukke!

    Kommentar by Sigwar — 27. november 2012 @ 09:49

  41. Hvordan mon den hurtigst voksende kundegruppe, muslimske forældre, reagerer på de kønsforvirrede reklamer? I de familier plejer man at opretholde en vis forskel på drenge og piger.

    Min personlige mening om BR’s legetøj: Plasticbras, der bliver produceret i Kina for 1,50 kr. og koster 149,85 i butikken.

    P.S. Bjovulf > Tak for links til satirisk Lego. Hæ hæ!

    Kommentar by Crass Børsting — 27. november 2012 @ 11:15

  42. > 37. PHR
    “Og så er der vel heller ikke noget der tyder på at svenskerne ikke også skulle være det” (tilfredse med afskaffelsen af kønsforskelle).

    Det ved vi intet om, da man ikke hører det svenske folks mening direkte og hemmeligt (dvs uden frygt for repressalier, især på arbejdspladsen). Det gælder her, såvel som vedr. masseindvandringen.

    Du er vel klar over, at de rabiate svenske feminister vil erstatte ordene “han” og “hun” med et fælleskønord, “hen”? Jeg vil vædde en del på, at det svenske folk er modstandere af detteher.

    Kommentar by Gunnar Biering — 27. november 2012 @ 14:56

  43. @39 Liva

    I Sverige har man travlt med at fjerne svenskernes køn – ikke indvandreres ditto. Ser det ud til.

    Præcis. De “politisk” korrekte siger BÅDE ja til “kønsneutralitet” (blandt europæere) OG til “kønsopdeling” (blandt muslimer). Det er ikke bare hyklerisk. Det er vanvid.

    Vi andre siger nej til begge dele: Kønnenes forskelle skal respekteres OG kønnene skal kunne sameksistere på trods af disse forskelle. Så nej til “kønsneutralitet” og nej til “kønsopdeling”.

    Kommentar by Vest — 27. november 2012 @ 21:29

  44. Det er da godt at Pippi langstrømpe blev skrevet inden piger for alvor begyndte at spille fodbold.
    Tænk sig hvilken Dansk opstandelse det ville ha` afstedkommet hvis hun havde heddet fodboldstrømpe til efternavn !!!

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 28. november 2012 @ 06:18

  45. Per Henrik, mon ikke “Pippi Fodboldstrømpe” ville have kunnet leve med mandlige tilskuere eller endda med mandlige med- og modspillere? Kan du se forskellen?

    Kommentar by JensF — 28. november 2012 @ 12:39

  46. Forskellen er,
    at da vi kender denne gæve svenskers handlekraft er jeg sikker på
    at hun så heller ikke ville være bleg for at sparke tilskuere
    der evt. kom med sexistiske elle racistiske tilråb langt ud af banen og hjem i deres huler.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 28. november 2012 @ 15:37

  47. … og muslimske kvinder bliver i vid udstrækning mødt med sexistiske eller racistiske tilråb i svømmehaller? Hvem gør sig skyldig i den slags?

    Kommentar by JensF — 28. november 2012 @ 15:40

  48. Den galej får du mig ikke med på.

    Hvis det er det du vil diskurtere
    så her

    http://www.uriasposten.net/archives/42769#comments

    Det jeg jokede med i starten af tråden var sådan set bare at jeg da var spændt på hvordan denne tråd skulle udvikle sig (til det det altid ender med her på urias) fra et legetøjskatalog og svenskernes syn på køn og kvoteringer til danske invandrerspørgsmål.

    Og det har da været rigtigt spændende at se den kreativitet og fantasifuldhed der er blevet lagt for dagen.

    Min nysgerrighed er tilfredsstillet.

    Så tak for denne gang.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 28. november 2012 @ 16:19

  49. Du vil altså ikke gå så langt som til at erklære dig uenig med mig eller ligefrem argumentere mod, hvad jeg siger. Den galej er du ikke interesseret i at gå ned med.

    Kommentar by JensF — 28. november 2012 @ 17:46

  50. @48

    “Min nysgerrighed er tilfredsstillet.

    Så tak for denne gang.”

    Ja, for der foregår jo tydeligvis ikke ret meget SELVSTÆNDIGT mellem ørerne på dig – absolut INTET af virkeligheden kan eller vil du fatte – totalt låst fast i socialistisk PK-betontankegang af dine rundkredspædagoger, som du åbenbart er ;-)

    BR / Toy’sR’Us ( TopToy) har tidligere vist sig mere end villig til
    også at lefle for muslimernes mange vanvittige krav – derfor!

    Den dag, der ikke kommer ret mange normale danskere i deres butikker
    længere, som vi har set det på så mange områder – skoler, institutioner, sportsklubber mv. -, så vil de jo stå og pive over det.

    Men til den tid vil det nok være for sent – danskerne har nemlig en meget lang hukommelse, hvad den slags forhåninger og evindelige læggen-sig-på-maven for “kultuberigernes” vanvittige krav og barbariske normer angår.

    Kommentar by Bjovulf — 29. november 2012 @ 23:41

  51. @21 Sverige som hadeobjekt?!?! Nej, absolut ikke!

    Vi holder meget af Sverige og svenskerne og deres kultur, SOM de er –
    hvis ellers de kunne få lov til at være det for deres dybt naive, uvidende, virkelighedsfjerne og uansvarlige PK-vatnisse-poltikere
    og deres vanvittige sociale eksperimenter med det engang så velfungerende, fredelige og sikre svenske samfund som indsats –
    på den jævne befolknings bekostning, og uden de nogensinde er blevet spurgt eller informeret om, hvad disse gloriepudsende verdensfrelsere havde til hensigt at gøre med deres land for bare at kunne dyrke deres egen endeløse selvgodhed.

    Vi er faktisk dybt bekymret for dem – de er nemlig for alvor en udrydningstruet of forfulgt “race” i deres “eget” land og forventes endda betale for “gildet”, klappe, se glade ud og føle sig taknemmelige for politikernes og “elitens” mageløse og fremsynede påfund.

    Det bød man dog ikke engang indianerne i Amerika – trods alt.

    DERFOR – men den slags går naturligvis helt hen over hovedet på
    en uvidende, hjernevasket og lallenaiv PK-stakkel som dig, ikke sandt? ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 30. november 2012 @ 00:19