3. marts 2007

Rydningen af Ungdomshuset – dagen derpå

En række indtryk fra auto’ernes dødsskrig…

Klynkende forældre fylder en hel del i medierne, og selvom det fryder mig at høre hippiernes harmes over at det konsekvensløse samfund endnu ikke er skabt, så er det desværre også de naturlige konsekvenser af 68’er-generationens svigt. Socialdemokraternes kontor blev besat fredag formiddag, og det er skønt at høre Helle Thorning-Schmidt for en gangs skyld trådte lidt i karakter.

Værre var det at høre konservative Mogens Lønborg på TV2 News tidlig fredag morgen, hvor han gav Ritt Bjerregaards politik skylden for urolighederne. Det mindede alt for meget om Mogens Lykketofts ageren under Muhammedsagen, og det var ikke en borgerlig værdig. Enhver der har fulgt medierne de senere måneder, vil vide at rydningen af Jagtvej 69 ville give uroligheder. Ritt Bjerregaards trækken-tiden-ud strategi har næppe gjort fra eller til.

Der har længe været konsensus i medierne om at kalde Ungdomshuset brugere for ‘de unge’, men selvom de fleste medier fandt teenagepiger der ønskede at nedbryde det samfund der har fedet dem op, så er det tydeligt at hovedparten, ikke mindst de tonegivende er over 18 år, og alle politisk på den yderste venstrefløj. Sålænge medierne ikke betegner Stop Islamiseringen af Danmark (SIAD) for ‘de ældre’, så må den rette betegnelse være venstreradikale eller venstreekstremister. Et citat fra dagens udgave af Nyhedsavisen, der på ingen måde dækker sagen dårligere end en betalingsavis.

“Ingen af os har et ønske om at skade politifolkene. Det at kaste med sten mod en hollændervogn er ikke udtryk for, at man ønsker at skade politifolkene. Desuden har de hjelme. (anonym ‘bruger’, Nyhedsavisen 3/2-07)

Sociologen Henrik Dahl udpensler auto’ernes påtagede offerrolle…

Sådan en offermytologi betyder, at de ofte opfinder nogle overgreb, som andre begår mod dem, ligesom nazisterne og islamisterne påstår, at de er forfulgt af jøderne.” (Sociolog Henrik Dahl, Nyhedsavisen 3/2-07)

I en af de bedre artikler i samme avis, giver journalist Rene Fredensborg førstehåndsberetninger fra dagen. Tre citater…

“En flok af de mest ihærdige vælter en stabel spritnye gulvplanker ud på gaden for at tænde bål og forhindre politiets vogne i at forfølge os. Men inden tændvæske og lighter er fundet frem, er der massive protester fra gadens beboere.

‘Voldsfascister. Skrid, det er vores gade. Den skal i sgu ike smadre,’ råber en mand… Og så, sjask. En ung kvinde kaster en spand vand ud af vinduet, mens en anden sprøjter på både os og brædderne med sin bruseslange, så det er helt umuligt at få ild i selv en stille smøg.” (Kl. 19.35, Nyhedsavisen 3/2-07)

“… jeg bliver ganske enkelt grebet af stemningen. Især, da jeg får en brosten placeret i min højre hånd og får besked på at kaste. Blot fordi, jeg et øjeblik har fjernet maskeringen og åbenbaret mit blege ansigt blandt de mørklødede drenge fra Blågårds Plads. Pludselig tror alle, jeg er civil strømer.

‘Er du en fucking strisser, mand? Smadr ham,’ lyder råbene, mens jeg bliver kropsvisiteret, Indtil en af lederne siger: ‘Her, kast den.’… Drengene fra ‘pladsen’ er gode til at ramme plet, selvom motivationen ikke just er hentet i kærlighed til Ungdomshuset. (Kl. 20.05, Nyhedsavisen 3/2-07)

En deling aktivister ankommer i orden spredt i taxi fra Nørrebro. Ude foran fristaden står en bil i flammer. Politiet forsøger at omringe området, men bliver mødt af krysantemumbomber. En dreng skriger af smerte, da en bombe flår hans hånd i stykker. Han overgiver sig for at komme på hospitalet.” (Kl. 21.15, Nyhedsavisen 3/2-07)

Mediedækningen af urolighederne er massiv, og uden at have fulgt tv-kanalernes dækning, så tør jeg godt konkludere at medierne på mange måder selv er med til at fremme konfrontationen. Der er vel for pokker ingen grund til at medierne annoncerer for ulovlige demonstrationer. Selvom aktivisterne næppe kan se den store forskel på DR’s og TV2’s dækning, så er det dog alligevel tankevækkende, at DR er populære blandt venstreradikale

“Omkring 100 varmede sig i nærheden af bålet, og gav blandt andet et TV-hold fra TV2 en ublid medfart, når de forsøgte at lave optagelser på stedet. Derimod er DR mere populære, og enhver chikane af deres kamerahold stoppes af aktivisterne selv. (Politiken, 3/2-07)

Snaphanen var onsite i nat, og har både billeder og video af dem en svensk avis vælger at markedsføre som “fritänkare”.

Se evt. også en række gode sort/hvide-fotos taget af Max Kruszewski: I & II.

Oploadet Kl. 13:48 af Kim Møller — Direkte link92 kommentarer

92 Comments »

  1. “auto’ernes dødsskrig…” Det tror jeg ikke man skal satse på.

    Men deres egen deroute fra demokratiet og det øvrige samfund er da i fuld gang.
    Ødelægge for millioner af kroner, blandt andet almindelige menneskers biler, det skal nok mindske forståelsen for deres sag.

    De har valgt deres voldsfascination og egoisme, det vil nogle af dem altid gøre.

    Resultatet bliver, at de må stå uden hus, eller købe det selv, håber jeg da, som altid. Så søge om tipsmidler osv. som alle andre.

    At lave rav i den og udøver vold og hærværk, skal da være den sidste vej til særbehandling. Der findes Psykiske syge, handicappede, hundredvis af grupperinger, som ikke har en fond, med flere millioner i ryggen. Som naturligvis heller ikke flipper ud, af den grund. Som alle har, et ikke mindre behov, for et godt værested.

    Disse egoister, det burde publiceres på gader og stræder, hvad deres egoistiske voldmanifestation kommer til, at koste.
    Disse såkaldte “venstreorienterede”, der påstår! At de bekymrer sig om de svage.
    Det burde stå på lystavler, hvad deres egoisme har kostet. Ikke i de abstrakte pengebeløb, som idioterne ikke forstår. Men feks. i Hjemmehjælpstimer, Sygehuspladser – hvilke nedskæringer på fattige, syge, deres udfoldelser svarer til.

    Det burde stå over Nørrebro, året ud, opdateret dagligt, om nødvendigt.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. marts 2007 @ 14:21

  2. Her i England er man dødensbange for ligestillede oprør i byerne. Den mislykkede intergration har givet kroniske spændinger i samfundet.

    Af denne frygt kommer censur: De britiske medier var ufatteligt tilbageholdende med at melde fra Frankrig sidste år, og tiltrods Ritzau’s praleri igår, så har BBC ikke meldt sig på banen I NOGEN NÆVNEVÆRDIG GRAD ifht. War of Copenhagen.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 3. marts 2007 @ 14:55

  3. Under overskriften “Mellem voldspsykopater og naivister” beretter Jyllands-Posten i dag om begivenhederne på Nørrebro i nat.
    Et langt stykke inde i artiklen kan man læse:”Indvandrerdrengene fra Blågårdsgademiljøet hjælper til.”
    Jeg forstår mindre og mindre…Kan nogen hjælpe med doku og forklaringer?

    H

    PS: Forældrene er vel erstatningspligtige for deres umyndige børns hærværk.

    Kommentar by Hawk — 3. marts 2007 @ 15:36

  4. “Der har længe været konsensus i medierne om at kalde Ungdomshuset brugere for ‘de unge’…”

    Ja og nu hvor de “unge” ikke længere organiserer deres retfærdige kamp mod samfundet ud fra Ungdomshuset, men Folkets Hus bør medierne fremover anvende betegnelsen “folket”.

    Skulle venstreekstremisterne besætte et nyt hus, og kalde det “Kærlighedens Hus”, skal venstreekstremisterne naturligvis omdøbes til “de kærlige folk”.

    Kommentar by DMX — 3. marts 2007 @ 15:43

  5. Læg mærke til, at Nyhedsavisen nu har bortvist den medarbejder, der skrev den omtalte artikel, fordi han selv havde medvirket til hærværket. Sakset fra avisen.dk:

    ——————————–
    Nyhedsavisen bragte fredag den 2. marts 2007 på
    http://www.avisen.dk og lørdag den 3. marts 2007 i Nyhedsavisen en større artikel, der er formet som en reportage fra de voldsomme uroligheder på Nørrebro i København torsdag. Det fremgår af reportagen at Nyhedsavisens medarbejder i et vist omfang deltog i urolighederne ved at kaste med brosten og udøve hærværk. Det er selvsagt en fuldstændig uacceptabel optræden, som Nyhedsavisens tager afstand fra og dybt beklager. Nyhedsavisen beklager ligeledes at artiklen blev bragt. Den pågældende medarbejder er indtil videre bortvist og vil være det indtil Københavns Politi har besluttet om den pågældende skal sigtes for sin deltagelse i urolighederne. Derefter vil Nyhedsavisens ledelse beslutte om medarbejderen skal afskediges.

    David Trads
    Chefredaktør
    ——————

    Kommentar by Martin — 3. marts 2007 @ 16:14

  6. P.S. Det er vel helt fair, ikke?

    Kommentar by Martin — 3. marts 2007 @ 16:15

  7. “Trods torsdagens voldsomme uroligheder er socialdemokraterne villig til at hjælpe de unge, der efter rydningen af Ungdomshuset ikke længere har et fast tilholdssted.”
    Socialdemokraterne’s næste valg slogan kunne så være:Socialdemokraterne,så ved du at vold virker!

    Kommentar by PB — 3. marts 2007 @ 16:18

  8. Jeg har svært ved at forholde mig seriøst til det der foregård (forstået på den måde at det rablende uforståligt hvad fanden det er, at der er så slemt i Danmark for de “unge”) volds hysteriet er nøjagtigt det samme under under Muhammed krisen, denne gang er det ikke ambasader eller feta ost, men optøjer og bål og brand samt mod politiet (ordensmagten) der er ingen forskel i udtryk, der er dog ikke endnu nogen der er døde endnu, ja en har vist fået læderet sin hånd, men det er løn som forskyldt, så vil de klynkene forældre sikker lægge sag an mod politiet for det er jo deres skyld!

    Er der nogen der kan give en rationel forklaring????

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 16:21

  9. Dert væste var dog DR’s tvavis fredag aften. Målet var at tegne et pænt billede af de brostenskastende mennesker i ungdomshuset og deres forældre, metoden var at benytte sympatiske mennesker.

    Allerførst lader man helt ukommenteret en repræsentant for ‘de unge’ iklædt en t-shirt med ordet ‘ytringsfrihed’, fremkomme med en programerklæring, der mest går ud på at der skal være plads til alle. Denne hykleriske erklæring passer meget dårligt med virkeligheden, når man tænker på de aktioner husets beboere har foretaget i tidens løb. Disse efterlader mest indtrykket af at der skal være plads til alle med samme meninger som mig selv, og at samfundet er et gratis tag-selv bord.

    Senere regner man ud hvad prisen for urolighederne har været, og kommer frem til 7,4 millioner, hvilket kan være et lige så godt gæt som så mange andre tal. Dette sammenholder man så med prisen på huset. Denne sammenkobling, dette ulækre associationstrick, har naturligvis det formål, at få folk til at tænke, at det jo havde været billigere bare at give dem huset. Det er et totalt knæfald for pøbelvælde og anarki, og bemærkningen til tallet 7,4 millioner skulle naturligvis have været, at det denne gang kostede 7,4 millioner at opretholde en retsstat.

    Så præsenteres vi for et forældrepar, der i første omgang synes sympatiske. De beklager lidt at de blev ringet op af “en eller anden socialpædagog kl 4 om morgenen”, som oplyst at deres datter på 15 år efter omstændighederne havde det godt i sin celle. Senere forklarer de, at de ikke havde set datteren siden hun gik i skole, hvilket vil sige at de ikke reagerer på at datteren ikke kommer hjem fra skolen, og heller ikke reagerer på at hun ikke kommer hjem om aftenen. Hun er 15 år gammel og de aner ikke hvor hun er, og det falder dem heller ikke ind at prøve at finde ud af det inden de bare går i seng. De fortæller også at de har ringet til Vestre Fængsel, hvilket jo er et helt naturligt sted at ringe hen, for et forældrepar der ikke ved hvor deres teenage datter er henne. Disse mennesker har totalt kikset i forældrerollen, og man kan egentlig godt tale om misrøgt.

    Derefter et interwiev med en mand fra gruppen der kalder sig “Forældre mod politibrutalitet”. Igen sympatisk fremstillet, i grotesk modsætning til gruppens aktiviteter ved urolighederne i december. Disse forældre oprettede nødlazaretter, hvor de kunne lappe sammen på deres børn, når det voldelige danske politi havde påført dem kvæstelser, hvorefter de kunne sende deres poder i kamp igen, en fuldstændig forrykt tankegang. Samtidigt er der øjenvidneberetninger (postet her på bloggen) om at denne forældregruppe i høj grad dirigerede slagets gang dengang. Alene navnet vækker bekymring om den mentale tilstand hos gruppens medlemmer, der sandt for dyden ikke udmærker sig ved logisk tænkning. Hvis deres stakkels børn fulgte loven i dette land og ikke prøvede at sætte sig over den, så var det slet ikke nødvendigt for politiet at være til stede. Hvad med i stedet for at opdrage børnene, og fortælle at i Danmark har man et retssamfund, og ikke et samfund baseret på den stærkestes ret. I øvrigt er det jo ikke politiet, der opmagasinerer og bruger kasteskyts i form af ½ kg tunge brosten, jernrør, molotovcocktails, chrysantemomsbomber og andre livsfarlige våben, men de mennesker, der trods påbud fra samtlige retsinstanser, har nægtet at forlade Faderhusets ejendom. Brutaliteten kommer absolut fra husets brugere, og ikke mindst deres bagmænd.

    Til slut finder man et par forretningsdrivende, der synes at husets beboere er OK og nærmest et plus for kvarteret. Det kan jo undre en lidt, når man tidligere i udsendelsen fik oplyst at forretningerne i området bare denne ene dag mistede for ½ million kroners omsætning, hvilket i øvrigt lyder meget lavt. Mange af de forretningsdrivende i området opbevarer som en selvfølge solide materialer til hurtig blænding af døre og vinduer, og der har gentagne gange været indsamlet hundredevis af underskrifter mod ungdomshuset blandt beboerne i området. Det må have taget nogen tid at finde to positivt indstillede forretningsdrivende.

    Hvilken interesse har DR i at hvidvaske ungdomshuset, dets beboere og deres aktioner ?

    Kommentar by PeterK — 3. marts 2007 @ 16:28

  10. En anden ting er Mogens Lønborg, jeg har i lang tid syntes at de Konservatives ageren, sidst med Peter Norsk ( næstformand i partiet )hans udfald mod Karen Jespersen for nyligt, at det parti burde opløse sig selv og flytte over i venstre eller holde sig helt væk, de er stadig lige skidsofrene som i Engels tid, utroværdige som et borgerligt parti.

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 16:34

  11. Hvis det var rockere, hooligans, nazister eller generelt bare alt andet, end nogle placeret på den politiske venstrefløj, som gik bersærk for et hus, en beslaglagt motorcykel eller lignende, så ville medierne ikke være i tvivl om, hvorvidt bøllerne skulle kaldes for ord som, ’de unge’, ’demonstranter’ eller ’aktivister’. Men når det er personer på den yderste venstrefløj, som skaber krigs-lignende situationer, midt i København, så er det åbenbart meget svært at finde på ord, som mere præcist betegner dem. Autonome, venstreekstremister, ballademagere eller hærværksbøller, vil alle være mere betegnende, end dem vi hører i medierne i øjeblikket.

    Mht. Ungdomshusets brugere, så er det jo en blanding af unge teenagerpiger, som er fascinerede af ældre mænd med piercinger, og så mænd og drenge som bare gerne vil ryge noget fed og tisse i en gammel sofa, mens de selv sidder i den. Det er idioti at blive ved med at kalde dem ’de unge’, da det reelt drejer sig om personer fra alt lige fra 13-15 års alderen og til 35-40 års alderen, som blot deler politiske holdninger, kulturelle og asociale præferencer, mere end det har noget med “ungdom” at gøre.

    Kommentar by Peter Johansen — 3. marts 2007 @ 16:38

  12. Tak PeterK for en god fremstilling, men jeg forstår stadig ikke hvad det her engentlig er, der får volds psykater til at trikke, ( vi har nok skrevet samtidig )

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 16:45

  13. Jeg Glemte lige… deres forældre, mon det er hjerne sygdom som man aldrig har fået set tidligt nok, idag er man jo mere på banen ved dignostigeren hos barnet, uha ja det lyder som favre nye verden.

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 16:51

  14. “Forældre imod politivold”. Tror disse gråhårede “forældre”, som formentligt selv har en glorværdig BZ-løbebane bag sig, virkelig at familien Danmark (ude ved kakkelbordene) køber den ? Danmark har nok verdens bedste politi på trods af latterlig lav løn og urimelige arbejdsvilkår. Danskernes respekt og stolthed over politiets fremfærd i denne svære tid er stor. Latteren havde svært ved at lægge sig, da vi umiddelbart efter rydningen af Ungdomshuset i TV så, en kæde af “Forældre imod politvold” gå frem imod Politiet der afspærrede stedet. Man var vel lidt frustrede over den udeblivne vold, og forsøgte selv at fremprovokere en reaktion…skam Jer.

    Kommentar by Carsten — 3. marts 2007 @ 16:55

  15. Jeg glemte lige… at nævne forældre, en eller anden hjerne skavank er ikke opdaget i deres barndom og de har så ikke formået at udvikle deres potensionale, jeg har arbejdet med udviklings hæmmede i mange år og har set støre fremskridt end de klynkene forældre.

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 16:59

  16. Journalisten fra Nyhedsavisen er nu blevet bortvist…
    http://politiken.dk/indland/article256236.ece

    Kommentar by Peter — 3. marts 2007 @ 17:01

  17. nå ups der var allerede blevet linket til det…:-)

    Kommentar by Peter — 3. marts 2007 @ 17:03

  18. Undskyld #11 #12 er dobelt postering
    Per N.

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 17:13

  19. PN, tænk, tal ,tast

    Kommentar by PB — 3. marts 2007 @ 17:44

  20. PB. Tak : – )

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 18:03

  21. Venstrefløjens typiske volsforherligende debatdiskurs er på spil igen

    Foldschack “Når man arresterer retsgruppen puster man til ilden, man optrapper”

    Sortklædt Nar, torsdag morgen i TV2 “Nørrebro kommer til at stå i flammer OG DET ER JERES SKYLD!”

    Pressegruppens Jan “At arrestere Baldersgadekollektivet er at puste benzin på bålet” (uagtet at her opholdt sig flere håndfulde udlæændinge ankommet for at slås)

    => Ergo: Enten gør samfundet som vi siger, ellers bruger vi vold. Vi pakker det blot sprogligt ind i passiv-former og gemmer os i kollektivet, således at vi undgår individuelt strafansvar for vores ulovligheder.

    Kommentar by DaLi — 3. marts 2007 @ 18:08

  22. DAGENS TOSSE: Nanna Lüders, “Jeg forstår godt, at de fattige og udstødte brænder biler af”.
    kilde:
    http://ekstrabladet.dk/112/article276874.ece

    Kommentar by Ægir Ø. Åholm — 3. marts 2007 @ 18:17

  23. Pudsigt at konstatere, at de mere koordinerede tiltag af de unges kollektive selvmord fortrinsvis rammer dem, der ellers har smidt bukserne og bøjet sig frem. Først besætter de sossernes hovedkvarter og dernæst smadrer de Christianshavns Gymnasium – et af Danmarks rødeste – der til overflod har undervist og udklækket en del af voldsmændene.

    Hvad bliver det næste? Får Villy Søvndal sin have gravet op? Får Frank Aaen et æg i nakken?

    Herfra skal i øvrigt lyde en opfordring til at beslaglægge Knud Foldschack’s hemmelige fagforeningsfond og bruge pengene til erstatning for de ødelæggelser, han er medansvarlig for.

    Kommentar by S — 3. marts 2007 @ 18:18

  24. Hold da op hvor statestikkerne hos medierne sejler:

    Efter DR skulle angiveligt FEMTUSINDE (5-0-0-0) mennesker demonstrere for ungdomshuset på Rådhuspladsen …

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/03/03165057.htm

    Men eb.dk kan blot tælle 800 i Nørrebroparken…

    http://ekstrabladet.dk/incoming/article276939.ece

    Så enten er deres støtter knap så trofaste eller også lyver DR. Jeg ved godt hvad jeg tror på: Begge dele!

    Kommentar by DaLi — 3. marts 2007 @ 18:20

  25. Interessant, at en afdeling af 3F (fagforening) har valgt at være med til at der kunne oprettes en demonstration her lørdag eftermiddag…Det er vel nok godt man ikke længere er tvunget til at støtte de fossile pamper-“hygge klubber”.

    Kommentar by Michael S. — 3. marts 2007 @ 18:20

  26. Ja Ja, Undskyld at jeg bliver ved med at skrive, for at komme lidt væk eller tilbage til virkeligheden, så er her linket.

    http://www.landsbytossen.dk/

    Kommentar by Per N. — 3. marts 2007 @ 18:23

  27. Overhalet indenom af DF. Det er allerede sket, ser jeg: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/03/03/03173053.htm?nyheder

    Kommentar by S — 3. marts 2007 @ 18:25

  28. Der bliver sagt et sted,
    “almindelige” menneskers biler, bliver også brændt.
    Hvad så, må man da gerne, brænde “Ualmindelige” mennesker ejendom af?
    Helt uskyldige, udenforstående, mennesker.
    Vi er alle, en del af samfundet, så helt uforskyldt?
    Vi er alle, for vage til, at sætte konsekvens bag vor jamren.
    En “PROFF” biltyv, sagde engang, i en TV udsendelse.
    Jeg har stjålet, og ødelagt, mindst 250 biler.
    Endda filmet gerningerne.
    Selv han mente, at han blev ved fordi, der ingen konsekvens.
    Vi bliver jo løsladt, med det samme, igen.
    Imens, en forsikringssvindler, ikke vover at blive afsløret.
    Bare en gang. For der, er der konsekvens, i BRUMMEM med det samme.

    Kommentar by Erik Rau Hansen — 3. marts 2007 @ 18:50

  29. I øvrigt er det utroligt som disse bøller nærmest bevidst smadrer ting, som tilhører de mest forsvarsløse i samfundet.

    Et gymnasium, en skole, en børnehave.
    Hvad bliver mon det næste der skal smadres?
    Handicappedes væresteder?
    Ronald Mcdonald-huset?
    Kræftramte børns legestuer?

    Kommentar by RasmusE — 3. marts 2007 @ 19:04

  30. ->21

    Jeg er ret sikker på at en hel del af de nyttige idoter, 15 års piger der stortudede i byretten fordi de røg tilbage i cellen og ikke kunne gå i skole næste dag, har lært lidt af den konsekvens de pludselig opdagede eksisterede. Jeg kan egentlig godt forstå at unge mennesker på 15-16 år, hvis sociale forståelse pludselig vågner, kan fanges af kampen om et højere mål, nu det er blevet lidt trivielt at slås med sin mor.
    Forældrene kan jeg ikke forstå. De har udvist et massivt svigt, og burde have taget en snak med ungerne ved lejlighed og fortalt lidt om hvordan samfundet hænger sammen, og hvad konsekvensen af anarki er. Det kræver selvfølgelig at de selv er kommet ud af pubertetens sort/hvide verden.

    Bagmændene, forældregruppen og hvem det ellers er er flintrende ligeglade med konsekvensen. For dem er ungdomshuset bare et middel til at gå i krig med samfundet. Var ungdomshuset der ikke, så havde de fundet noget andet, et EU møde, DF’s landsmøde, whatever.

    Medløberne blandt politikere og mediefolk bør huske, at nok er folks hukommelse kort, men det er internettets ikke. Det nytter ikke at slette ubehagelighederne på sin hjemmeside, det ligger på 10.000 computere, man kan ikke mere holde kæft med tilbagevirkende kraft.

    Kommentar by PeterK — 3. marts 2007 @ 19:16

  31. En strøtanke: Hvornår har vi sidst set afbrænding af bøger i stor stil? Ligheden er slående….

    Kommentar by Morten — 3. marts 2007 @ 19:19

  32. er der nogen der kan finde den nyhedsavis artikel hvor journalisten kaster med brosten og bygger barrikader?

    Kommentar by magnus — 3. marts 2007 @ 19:48

  33. Lad os tage dem én af gangen :-)
    Her er en af de mislykkede forældre der har stået frem og beklaget sin nød, til D(DR).
    Skriv til hende hvor mislykket hun er som forælder, skriv at hun er uansvarlig i sin “manglende” opdragelse og til sidst, skriv om hun er villig til at tage et ansvar for sit barns ødelæggelser??..hun kan jo -rent symbolsk – starte med at indbetale 5000 kr. til Nørrebro handelsforening…
    Her er den stribet xx :
    Anne Eltard (ikke retard, men eltard)
    Fiskedamsgade 25
    2100 København Ø
    Mobil: 21 75 92 75

    Skriv og ring til hende!

    Kommentar by Michael S. — 3. marts 2007 @ 20:04

  34. Jeg sad og læste diskussionen i Københavns Borgerrepræsentation, som man havde haft i 1999, da beslutningen om at sælge Ungdomshuset blev taget. Dér faldt jeg over følgende citat af Lars Hutters fra Solidarisk Alternativ:

    “Hvis man kendte til nogle af dem, der har været engageret og været igennem Ungdomshuset, så ville man opdage, at det har været vækstlag, sådan som Inger Marie Bruun-Vierø fra De Radikale for lidt siden sagde. Mange af dem er i dag meget originale mennesker inden for tv og alt muligt andet af de meget kreative områder, de har faktisk været igennem der.”
    http://www3.kk.dk/upload/pegasus.nsf/060599.pdf

    Ja, det anede mig.

    Kommentar by Mikkel Kruse — 3. marts 2007 @ 20:29

  35. Jeg kender Fr Eltard gennem min svigerfamilie, og kan oplyse at hun er ganske udenfor pædagogisk rækkevidde.

    Og vær lige rar ikke at ringe og true hende eller noget fjollet som det, for hun har DR’s fulde maskineri til rådighed.

    Kommentar by DaLi — 3. marts 2007 @ 20:32

  36. ->15, PB

    Det hedder Tænk, Tast, Tal…….

    Kommentar by Henrik Krog — 3. marts 2007 @ 20:36

  37. Helle Thorning-Schmidts optræden var et mediestunt. Jeg er sikker på, hun var henrykt, da hun fik at vide, at Socialdemokraternes hovedkontor var besat. Efter en kort rådførsel med sin spindoktor forlod hun Christiansborg (ja, der skulle hun efter sigende rent faktisk have opholdt sig)for derefter for rullende kameraer at bede de unge om at flytte sig. Det vidste hun jo ville ske under alle omstændigheder, og nu var muligheden der for, at hun kunne få æren for det. Planen kom til at holde stik. Både i TV-Avisen og Nyhederne senere på aftenen så det ud som om, Helle Thorning-Schmidt var ansvarlig for, at de unge forlod stedet. I virkeligheden var de autonome fuldstændig ligeglade med hende. De opgav først deres forehavende mere end en time efter, Thorning-Schmidt var gået.

    Kommentar by JanChris — 3. marts 2007 @ 21:03

  38. -> 24: Der er en kommet en ubehagelig tendens blandt få af debatdeltagerne her på Uriasposten, nemlig at udlevere debatmodstandere og andre med navn, adresse og andre personlige oplysninger. Jeg synes personligt det er en unødvendig personliggørelse af debatten, som jeg ikke kan se har andet formål end at intimidere enkeltpersoner.

    PS: Det er en af hovedårsagerne til jeg selv er anonym herinde – har prøvet hvor ubehageligt det er, når en ved at en debatmodstander beretter i mails om at han kender ens kone mv.

    Kommentar by The Man — 3. marts 2007 @ 21:11

  39. @ The Man

    Ligesom min klassekammerat – en vis kvindelig reporter fra en større licensfinancieret station – der i nat oplevede at blive truet over dørtelefonen i sin Christianshavnerlejlighed af den yderste venstrefløj for at være en “fascistisk skødehund”, mener du ?

    Eller bare som Hvilshøj … ?

    Kommentar by DaLi — 3. marts 2007 @ 21:14

  40. Kim: … selvom det fryder mig at høre hippiernes harmes over at det konsekvensløse samfund endnu ikke er skabt, så er det desværre også de naturlige konsekvenser af 68′er-generationens svigt

    Det er en stor misforståelse at forveksle de glade og kreative 68-hippier med de kedelige, fodformede 70er-marxister. Der er visse sammenfald og overlap, men alt i alt er der tale om to markant forskellige bevægelser.

    Kommentar by Raapil — 3. marts 2007 @ 21:16

  41. >26 Forståeligt nok, the man, men det er jo ikke hemmelige oplysninger eftersom hun optræder med billede og navn i D(DR) og en offentlig søgning på det offentligt tilgængelige http://www.dgs.dk, gør jo at ingen anonymitet er blevet krænket!….og desuden…hvis hun mener, at hun er uskyldig og gør det eneste rigtige, så er der vel ikke noget at frygte??? Der er jo ikke opfordring til kriminelle handlinger , ej heller trusler, så et lille brev om hvorvidt hun er uduelig, skader vel ikke???…Med lidt held kan det være hun begynder at se sine defekter som forælder!

    Kommentar by Michael S. — 3. marts 2007 @ 21:30

  42. Jeg er helt sikker på at ‘mølleren’ selv kan sætte retningslinierne for denne udmærkede blog.
    Helt personligt fægter jeg altid med åben pande, og underskrev mig også med mit ret usædvanlige efternavn som kun 4 personer har i Danmark. Lige indtil en morgen hvor et par båtnakker havde tegnet et, i øvrigt forkert vendt, hagekors på min gadedør, og et andet kvaj havde ringet til min dengang 10-årige datter og fortalt hende at hendes far var nazist. Jeg der om nogen går ind for individets suverænitet og frihed, og hverken er medlem af nogen religion eller politisk parti mere.
    Mennesker der optræder med fuldt navn i aviser og TV er meget lette at finde, og hvis man vil sende dem et brev er det ikke nødvendigt at finde oplysningerne her. Jeg får næsten altid meget søde og venlige breve fra folk, når jeg en gang imellem får noget optaget i medierne, og heldigvis er forholdet mindst 50-1 i de venliges favør.

    Jeg synes det vil være synd, hvis denne i særklasse gode blog skal reduceres til en hævnpatrulje. Det er jo ikke mavepusteren det her.

    Kommentar by PeterK — 3. marts 2007 @ 22:04

  43. 26 -> der er ingen grund til at kontakte folk personligt. Det er for dumt at chikanere folk på den måde. Ingen grund til at synke ned på deres niveau…

    Kommentar by Morten — 3. marts 2007 @ 22:09

  44. # 16 Du er velkommen.
    # 25 Ja det gør det forresten da.

    Kommentar by PB — 3. marts 2007 @ 22:55

  45. Åh ja The man, også fra min side af spektret kan jeg fortælle om trusselsbreve, samt overfald på min søn !

    Som sagt de eneste der bruger vold og trusler (generelt) er venstrefløjen……men det var vel ikke dem der truede dig vel ?

    Så mon dog ikke lige din grund til anonymitet er en helt anden ?

    Kommentar by whodares — 3. marts 2007 @ 23:11

  46. -> 27:

    ”hvis hun mener, at hun er uskyldig og gør det eneste rigtige, så er der vel ikke noget at frygte”

    Er du altid så naiv?

    At du ikke kan se at den unødige eksponering dit personhetzende indlæg kan have potentielle konsekvenser fro kvinden er skræmmende. Kan du ikke debattere materien uden at blive personlig?

    ->29:

    ”også fra min side af spektret kan jeg fortælle om trusselsbreve, samt overfald på min søn !”

    Totalt uacceptabelt naturligvis – var det også pga. manglende anonymitet ?

    ”Som sagt de eneste der bruger vold og trusler (generelt) er venstrefløjen……men det var vel ikke dem der truede dig vel ?”

    Nej, det var en erklæret højrefløjstilhænger.

    ”Så mon dog ikke lige din grund til anonymitet er en helt anden ?”

    Nej, grunden er lige nøjagtig den – jeg skiftede til anonymitet da vedkommende begyndte at sende personlige mails.

    Kommentar by The Man — 3. marts 2007 @ 23:52

  47. #27 #29 #30, i har åbenbart nogle fælles erfaringer ang. jeres børn, som jeg læser det så siger den ene at forældre har stået frem og det andet er?? hvad? jeg hved det er lidt sent (for mig) men inden jeg hamre hoved i puden, er pasion / forståelse for det der er sket!

    Dette er ikke skrevet for den ene eller den anden, men en opklaring for de tanker der er i sving!

    Kommentar by Per N. — 4. marts 2007 @ 00:23

  48. PS. Måske er jeg for træt, så i må undskylde.

    Kommentar by Per N. — 4. marts 2007 @ 00:33

  49. Man burde opfordre beboerne til at filme optøjerne fra vinduet og så sende dem ind til politiet, så de lettere kunne “knalde” de maskerede evt. på ders tøj og andet.

    Man kunne eks. optage en sekvens på en time og så sende den ind med angivelse af tidspunkt og præcist sted, hvis politiet, så lige stod og manglede beviser omkring det tidspunkt og sted kunne det gøre det meget lettere med bevisførelsen omkring kast med brosten, antændelse af biler, smadrede ruder og anden vold.

    Kommentar by hkg — 4. marts 2007 @ 02:04

  50. ->33

    Er det ikke stadig en uskreven, men uomgængelig regel på Nørrebro, at man ikke angiver hinanden til politiet? Jeg husker en grotesk sag for nogle år siden, om somaliere som solgte narko helt åbenlyst, og beboerne var godt gale over det, men politiet havde vanskeligt ved at efterforske sagen, fordi på Nørrebro, dér angiver man ikke hinanden, pushere eller ej.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 4. marts 2007 @ 02:13

  51. Kunne være fint hvis en konsekvens kunne være at man fandt ud af hvem der eks havde antændt en bil og at vedkommende så skulle erstatte den.
    Så kunne han evt. blive mindet om gerningen hver måned de næste 5-10 år, men de skal vel ikke engang erstatte hvad de har ødelagt selvom man kan bevise hvem det er ? Eller hvordan er loven på det område ?

    Kommentar by hkg — 4. marts 2007 @ 02:20

  52. http://link3.streamhoster.com/video_player.php?u=seanruiz&p=/TV/07-0227_HC_indoctrinationU_video.wmv&odaid=3637&w=480&h=360&title=Indoctrination+U.

    http://link3.streamhoster.com/video_player.php?u=seanruiz&p=/TV/07-0301_FF_IndoctrinationU.wmv&odaid=3637&w=480&h=360&title=Indoctrination+U.

    David Horowitz er vist en mand efter Uriaspostens hoved. Her er et par korte videoer på ca. tre minutter hver. De handler om den amerikanske venstrefløjs forsøg på censur af holdninger og forskning og er egentlig ret parallel til danske forhold. I Danmark protesterer de f.eks. over df’s ønske om forskning i islamisme og så var der miseren om koldkrigsforskeren – er det Bent Jensen, han hedder? DFU var også ude i pressen med noget om lærernes indstilling overfor dem som elever. Man må ikke være df’er i gymnasiet, sagde de. I samme spor har vi DRs valg af såkaldte eksperter.

    Kommentar by SilleEllis — 4. marts 2007 @ 07:12

  53. Der er vel ingen der kan tro på at denne affære handler om et hus. Spørgsmålet er, om det på noget tidspunkt har det. Den yderste venstrefløj har altid en skjult agenda, det havde de også i 70’erne og 80’erne. De vil revolutionen, og kun det. Den hårde kerne i huset, udnytter overlagt og kynisk nogle teenagere til at udføre det beskidte arbejde. Deres totale afvisning af alternative løsninger mht. et nyt hus, afviste de jo gang på gang på helt bagatelagtigt grundlag. Og til f.x. præst på tv, der tilbyder egen hjælp som medlem af en bestyrelse der skal stå for driften af huset – er der kun at sige: en behjertet nyttig idiot (blandt mange).

    Forøvrigt var der et tankenvækkende indslagpåTV2News kl ca. 21.44 i går aftes, hvor speakeren (Murad) pludselig så sig nødsaget til at bringe en meddelese fra modkraft.dk, (det må være denne her fra modkraft.dk speakeren har sine informationer fra: “21:36
    Der er indkaldt til gadefest i aften kl. 22:00 ved Nørrebrohallen. Parolen er ”Kampen er først lige begyndt – Vi tager Ungdomshuset tilbage” og deltagerne opfordres til at tage larme-grej med.”

    De egoistiske tosser fra huset kunne ikke have betalt sig bedre fra et sådan reklameindslag – mon TV” News, benytter situationen til liige at sørge for at de gør deres for at der kan blive rav i gaden, så de HAR noget at bringe – altså kort sagt, det er seere det handler om for dem?

    Kommentar by Martin — 4. marts 2007 @ 08:28

  54. Må jeg stilfærdigt henlede opmærksomheden på, at de autonome nyfascister har brændt bøger! (på Cristianshavns gymnasium) Som Henrich Heine sagde: “Hvor man brænder bøger, brænder man også mennesker”. PS. stavekontrollen kan ikke forstå ordet “nyfascister” men foreslår “antifascister”! morsomt i grunden.

    Kommentar by grønkål — 4. marts 2007 @ 08:40

  55. Aktivister mig her og aktivister mig der. Hører og ser man elektroniske mediers reportager omtales volds og hærværksmændene som aktivister. Et efter mine begreber positivt ladet ord.

    Denne hensynsbetændelse er meget sigende om, hvor journaliststandens sympati for de fascistiske voldsmænd og psykopaters hærgen.

    Er nogen i tvivl kan man bare tænke efter, hvordan sprogbrugen ville være blandt journalister og kulturradikale, hvis det var Johnny i Greve, der på samme måde gik på gaden med sine værgerådsdrenge for at “tilkæmpe” sig et gratis hus til koncerter, øldrikning og planlægning af aktioner mod det samfund, man forestiller sig selv skal betale for aktiviteterne.

    Kommentar by Anker — 4. marts 2007 @ 09:36

  56. #8 PeterK:

    “Så præsenteres vi for et forældrepar….”

    Tak til Peter K for en usigelig klar fremstilling. Især dette afsnit er værdig et ekstra kig. Godt skrevet Peter!

    Du godeste kan man bare tænke…

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 4. marts 2007 @ 11:50

  57. Den hårde “gadekamps” kerne af autonome, er politiske engangerede på cirka samme niveau, som hooligans er engageret i deres klubhold.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 4. marts 2007 @ 12:25

  58. #36 SilleEllis jeg har før læst om David H. dejlig person og han har en afklaret og afvæbendene stil, hvad vi her i Danmark diskutere ang. venstreorienteret dominans i uddannelsen, så lad os håbe at den samme sag for kraft i USA. Gode link.

    Kommentar by Per N. — 4. marts 2007 @ 12:49

  59. Tidens 3 store debattører: Horowitz, Steyn og Pipes.

    Kommentar by Kimporator — 4. marts 2007 @ 14:06

  60. der er ingen tvivl om at al denne vold skyldtes de unges kristne kultur….

    Kommentar by Allan — 4. marts 2007 @ 14:30

  61. Ikke flere snotunge-huse i Danmark.
    Nu må det være slut.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 4. marts 2007 @ 14:36

  62. @ 46

    Der er ingen tvivl om at næsten ingen af disse unge er kristne, gerne vil være det eller ikke ville give dig en flad hvis du stemplede dem som det.

    Til gengæld har de en masse til fælles med dine ææælskede muslimer; Nemlig det etisk vacuum som de befinder sig i; Der hvor alt rigtigt og forkert i verden omkring dem defineres af hvad deres egen holdning til en hver tid måtte være; Demokrati, Ret og Fred er blot tomme begreber som man kan bruge og forkaste som det passer een.

    Kommentar by DaLi — 4. marts 2007 @ 14:39

  63. Allan –
    Var det dig der fik tæsk og bukserne trukket af og smidt på bålet?
    http://ekstrabladet.dk/112/article276992.ece

    Kommentar by Als — 4. marts 2007 @ 15:08

  64. ØV ØV Hvornår har de dog løsladt mavepusteren.

    Kommentar by Per N. — 4. marts 2007 @ 15:55

  65. Dem der truer, er jo demokrati analfabeter, der lige så lidt har forstået demokratiet, som islamisterne.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 4. marts 2007 @ 19:41

  66. @ 50 Lars Findsen, “Er det ikke stadig en uskreven, men uomgængelig regel på Nørrebro, at man ikke angiver hinanden til politiet?

    Det er i al fald en regel i visse subkulturer – det tog fx lidt tid. før politiet fik navnene på Antonio Currás mordere. Fra bogen Det delte Danmark, Kapitel 2: “Uden for timerne diskuteres knivdrabet dog heftigt blandt eleverne. Nogle af indvandrerne ved, hvem der har gjort det, før gerningsmændene bliver pågrebet. Det undrer mig egentlig ikke. Det er gået op for mig, i hvilken grad mange unge på Nørrebro præges af en subkultur, der lever efter helt andre normer og idealer end resten af samfundet“.

    Kommentar by MartinH (tidligere Martin) — 4. marts 2007 @ 20:07

  67. hehe..der har sgu været ballade med venstreorienterede på nørrebro en del tid før der kom de første muslimer til landet. Det er en ommer.

    Kommentar by Allan — 4. marts 2007 @ 20:52

  68. Allan
    Vi ved det, vi ved det.
    Der har aldrig, aldrig været andet end ballade, død, tortur, undertrykkelse, fangelejre forbundet med kommunister, Maoister, VS-ere. = Blekingegadebanden.
    Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot, og alle de andre social-fascistiske blodhunde har ca. 120 millioner menneskeliv på samvittigheden. Alle socialistiske regimer er kollapset, bortset fa Cuba og Nordkorea, der også er på vej til at bryde sammen og utvivlsomt vil føje x-antal millioner ofre til de 120 millioner.

    Jo – vi ved skam godt, at socialist-fascistiske antidemokrater altid har skabt uro på Nørrebro, som de i dag styrer gadeterroren i København. Fuldstændigt kolde når det gælder andre mennesker. I denne sag rammer deres kynisme de unge mennesker som forøver grov kriminalitet (og ryger i spjældet) efter opfordring fra disse socialfascistiske kynikere, der aldrig har respekteret andres liv, velfærd, rettigheder eller ejendom.
    Og – Ja, Allan – vi ved godt, at du er én af disse fædrelandets uværdige fascistiske sønner. Sammenlignet med jer synes selv nynazisterne stuerene.

    Kommentar by Als — 4. marts 2007 @ 21:14

  69. FORSLAG:

    Som en lektion vil jeg foreslå at faderhuset sælger murbrokkerne som en slags “berlinmur” og giver pengene til et godt formål evt. en beboerforening eller familie i lokalområdet som har været specielt udsat.

    “Kommercialisering” og “profit” af ungdomshuset sikke en signalværdi(sådan kan det gå med jeres opførsel) og det ville gå til et godt formål.

    Kommentar by HKU — 5. marts 2007 @ 00:14

  70. Til 33. Michael S.

    Jeg så også indslaget med denne mor. Hun havde ganske givet ikke forstået hvad det betyder at leve i en retsstat, hvad privat ejendomsret er osv.
    Hun var helt holdent på sin datters side, og mente at det var en naturlig reaktion at reagere med vold og hærværk når man nu ikke kan få sin vilje!
    På forholdsvis kort tid nåede hun at plapre så mange hjernedøde udtalelser ud, at det næsten ikke var til at begribe!
    Men vil jeg så følge din opfordring og sende hende et personligt brev hvor jeg omhyggeligt redegøre for mit syn på hendes forældreevner?
    NEJ jeg vil ikke, og hvorfor så ikke?
    At begynde at sende personlige breve (eller det der er værre) til private mennesker hvis meninger man ikke bryder sig om, er en skræmmende og meget intimiderende taktik som venstrefløjen har benyttet sig af i årevis, og som ikke er et demokrati værdigt!
    Jeg kan skrive læserbreve, jeg kan skrive på blogs, jeg kan klage til DR eller jeg kan deltage i (fredelige) moddemonstrationer…men at begynde at personforfølge mine politiske modstander, det er efter min mening en uhyggelig gal kurs at komme ud på.

    Mvh. AO

    Kommentar by AO — 5. marts 2007 @ 09:27

  71. Smukt at du lige endnu engang ignorerede den pointe, der skød dit argument ned, Allan.

    Du er i sandhed en ignorant internettrold.

    Kommentar by DaLi — 5. marts 2007 @ 10:08

  72. Nu er huset så ved at blive revet ned…

    Jeg må indrømme, at jeg synes, det er særdeles usympatisk – købe et hus for at rive det ned. Ved godt at det hele tiden har ligget i kortene, at det var planen, men virker alligevel ret brutalt, når man nu ser billederne fra stedet. Det virker meget destruktivt og hensynsløst.

    I det øjeblik, Faderhuset besluttede, at huset skulle rives ned, burde de have valgt at tilbagesælge huset til Københavns Kommune og finde sig en anden byggegrund i stedet.

    Jeg er i det hele taget ret overrasket over Faderhusets ideologiske passion i denne sig… Faderhuset er meget uvelkomment i København (yes, den er god nok, modstanden mod Ungdomshuset har bestået af jyder og tilflyttere ;-) ). Ved at udvise storsind på den ene eller den anden måde, kunne de have fået sympati og respekt i en grad, som de nu kun kan drømme om. Mærkelig form for pr-strategi, de fører…?

    Nå, forhåbentlig besinder de unge sig nu og tager imod et andet hus – eller finder på en mere konstruktiv måde at redde verden på ;-).

    Kommentar by Peter — 5. marts 2007 @ 10:43

  73. #70 AO. Jeg kan kun tilslutte mig dine synspunkter, det andet ville være svinsk.

    Med hensyn til Peter, sikken en gang sludder, voldsmenesker, afsporede med psykopatiske træk, narsacistiske træk, det hus de skal have er opdragelses anstalt, selv om det nok er forsent med de forældre.

    Kommentar by Per N. — 5. marts 2007 @ 11:20

  74. Peter – hvor gammel er du egentlig, over konfirmationsalderen?

    Kommentar by Anna — 5. marts 2007 @ 11:52

  75. Hvis de søde børn ! mangler et hus, kan vi så ikke give dem Sct. Hans ?

    Kommentar by li — 5. marts 2007 @ 12:08

  76. #73 li, nej det er til vædige trængene, min kone kom med er godt forslag nemlig at give saltholm Ø til dem, så må vi jo tvangsforflytte de køer og får der går der, men de er ikke stemme berettiget, de der flæbendene unge jeg har set i TV, hulk hulk og tårene strømmer, det rørte mig dybt så jeg syntes vi skal give dem 10 robåde for at vise bamhjertighed, det er det mindste samfundet kan gøre.

    Kommentar by Per N. — 5. marts 2007 @ 14:10

  77. #74..johhh…det var måske en god ide. Men tror du ikke div. naturfrednings foreninger vil have magt til at stoppe den ide ?
    Men …hvis, så kunne de for min skyld gerne få den ø HELT GRATIS, og der opbygge deres venstersocialistiske lykke samfund!! Måske skulle vi give dem nogle fundementalistiske islamitter med, da de har så stor sympati for dem. Og sammen kunne de så vise os andre deres lykke samfund.
    DDR1 kunne være med på sidelinjen og sende daglige lykkeprogrammer fra dette projekt.
    Ej…det ville være en god ide, jeg trænger sgu til et godt grin.
    Hilsen li
    ps..tror ikke det med robådene er en god ide, tror ikke de ved hvad det er, udover det er træ til at sætte ild til !!!

    Kommentar by li — 5. marts 2007 @ 14:39

  78. Fed ide det med at DR sender, om ikke dagligt så ugentlig, det vil være som romanen fluerne`s Ø eller er det hersker! og konsept med opskriften fra riality show, fed underholding.

    Kommentar by Per N. — 5. marts 2007 @ 15:37

  79. Apropos det konsekvensløse samfund:

    Idag i 24 timer er der forsideartikel om hvordan skoler straffer pjækkeri og dårlig opførsel.

    Skoleleder Claus Bock: “Regler er menneskefjendske. Derfor vil vi hellere have at der bliver taget stilling i hver enkelt sag, selvom afgørelsen ikke altid er retfærdig”

    Endnu bedre Erik Sigsgaard der mener at straf er en dårlig idé fordi det ødelægger elevernes selvværd. Han mener istedet at man skal analysere hvad der ligger bag elevernes adfærd.

    Er det ikke temmelig naivt og idiotisk at mene at man kan gå gennem livet uden at få en eneste skramme på ens selvværd.

    Kommentar by kristoffer — 5. marts 2007 @ 17:33

  80. >40: Jeg er enig med Raapilen. X i kalenderen!

    Kommentar by Anna Lyttiger — 5. marts 2007 @ 18:34

  81. 73, 74, 75

    Jeg ved ikke, hvor I bor, men jeg har en ubehagelig mistanke om, at ubehagelighederne først lige er begyndt. Det er et faktum, at Faderhuset er ekstremt uvelkomment i København, især på Nørrebro. (Tilsyneladende ikke i Jylland?). Hvis I vil deltage i Ruth Evensens religiøse opgør med dæmonerne fra helvede, så værs’go, men så find jer – gerne sammen med hende – et andet sted i landet at gøre det. De fleste på Nørrebro har bakket op om Ungdomshuset og gør det overraskende nok stadig. (Måske lidt uforståeligt, men folk på Nørrebro er s’gu noget for sig…;-)…)

    Ruth Evensen har tidligere i selskab med Moses Hansen demonstreret sin trang til uddrivelse af dæmonerne på Nørrebro i form af såvel muslimer som autonome. De potentielle konsekvenser af en så sygelig religiøsitet i sammenstød med f.eks. islamister er uhyggelige.

    Hvad jeg skrev om storsind og pr-strategi var der s’gu ikke meget sludder over – Ruth Evensen har for længst tilstået, at hun valgte at købe netop Ungdomshuset af religiøse årsager. Ingen andre ville have købt huset. Hvis hun havde valgt at udvise storsind, havde Faderhuset opnået en status som en religiøs gruppe, der er villig til at påtage sig et ansvar i samfundet – i stedet valgte de at udstille sig selv som en hensynsløs, ekstremistisk sekt.

    Misforstå mig ikke: Volden i København er vanvittig, og man må ønske, at det bliver muligt at stille så mange som muligt af ballademagerne til økonomisk og retsligt ansvar for deres destruktive adfærd – tusindvis af almindelige københavnere har fået smadret deres personlige ejendele, et gymnasium, en møbelforretning og mange andre butikker er blevet raseret. Jeg er også fuldstændig enig i, at de voksne må træde mere i karakter – der er alt for mange dårlige undskyldninger, og det bliver ikke bedre af, at medierne har refereret til “demonstranter”, også i situationer hvor “voldelige ballademagere” var den rette betegnelse.

    Det ændrer dog ikke ved, at Faderhusets indflytning i hjertet af Nørrebro kan give lige en del “integrationsproblemer”. Spørgsmålet er, om Faderhuset vil passe sig selv i fred og ro – eller om de vil starte flere hadefulde provokationer a la det optog, Moses Hansen og Ruth Evensen i sin tid gennemførte.

    Kommentar by Peter — 5. marts 2007 @ 18:57

  82. Glemte lige en kommentar:

    Var alle Ungdomshusets brugere narcissistiske, psykopatiske og voldelige?
    Er alle Uriaspostens højreorienterede debattører racister eller nazister?

    Nej, vel? Så drop de tåbelige generaliserende fordømmelser. Hvor svært kan det være at skelne imellem “politiske” modstandere (hippier, marxister, autonome, DFere, muslimer, Kim Møller m.fl.) og ekstremister (voldspsykopater, racister, nazister, islamister m.fl.)?

    Kommentar by Peter — 5. marts 2007 @ 19:03

  83. -> Peter

    Her i Jylland taqer vi det med store grin og en knusende ro, når Moses er på korstog.

    Kommentar by Mette — 5. marts 2007 @ 20:14

  84. > Mette

    Godt for jer og Jylland. :-)

    Kommentar by Peter — 5. marts 2007 @ 20:49

  85. – jeg synes selvfølgelig også selv, at Moses er ret komisk. Men nu er det jo heller ikke mig, han sviner til…

    Kommentar by Peter — 5. marts 2007 @ 20:51

  86. Jeg vil gøre dig opmærksom på Peter, at vi heller ikke har haft nævneværdige tumulter på det sidste, og at´Jyllands-Posten netop har afsluttet en meningsdmåling på nettet, hvor 73 pct. sagde nej til, at politikerne skal forhandle med de hjemløse fra Ungeren. 3 pct. svaede “ved ikke”. :-)

    Kommentar by Mette — 5. marts 2007 @ 21:04

  87. Jo, vi har fjender i Danmark :

    – Socialisterne, på den ene eller anden fløj.
    – De kriminelle og banderne.
    – De religiøse fanatikere.

    Den største fjende er dog den borgerlige fløjs joviale ligegyldighed, kvalt i karriere og materielle statussymboler. Måske netop derfor ender børn af pæne borgerlige familier på Nørrebro !

    – B

    Kommentar by Jon — 5. marts 2007 @ 21:31

  88. Peter

    ” Faderhuset er ekstremt uvelkomment i København,”

    Religion – tja, jeg selv bruger ikke meget af det. Til gengæld holder jeg fast ved demokrati og retsstat. Og Højesteret har altså afgjort, at huset er lovligt købt og betalt af Faderhuset.
    Det handler altså om ejendomsret og ikke om religion.

    Jeg forstår dig sådan, at du mener at den ene gruppe religiøse vil være en torn i øjet på den anden gruppe religiøse. Og hvad så. Hvem kunne vel for 25 år siden være i tvivl om, at netop det, på et tidspunkt, ville blive resultatet af at invitere en os meget fremme kultur ind i landet? Det foregår hver eneste dag – i de muslimske lande, hvorfra kristne snart er helt fordrevet og i Europa, hvor der fremsættes alvorlige voldelige trusler mod div. begivenheder og personer – ja, selv paven var som bekendt i skudlinjen.

    Mener du i alvor, at et land med en fri sekulær forfatning skal begynde at indrette sin lovgivning efter religiøse ønsker. F.eks. ejendomsret, byplanlægning, ytringsfrihed, etc.

    Det virkeligt interessante spørgsmål er, hvordan tingene havde udviklet sig omkring Ungdomshus sagen, hvis køberen havde været Islamisk Trossamfund og ikke Faderhuset.

    På Nørrebro er man iflg. din udlægning ikke tilhængere af religionsfrihed for alle. Jeg er rystet – når man samtidig hører den ene efter den anden på TV tale om åndsfrihed, højt til loftet og langt til væggene, og lignende floskler.

    I øvrigt mener jeg at huske, at de unge selv sagde nej til Alsgades Skole? Imod råd fra bl.a. deres advokat?!

    Kommentar by Anna — 5. marts 2007 @ 21:38

  89. > Mette

    “Jyllands-Posten netop har afsluttet en meningsdmåling på nettet, hvor 73 pct. sagde nej til, at politikerne skal forhandle med de hjemløse fra Ungeren”

    Det overrasker mig ikke. Men:

    1. En meningsmåling fra før de voldelige optøjer havde været mere sigende – selvfølgelig er mange imod nye forhandlinger pga optøjerne.

    2. En meningsmåling på en net-avis skal ikke blot tages med et gran salt – den kan kun tages meget lidt seriøst.

    3. En meningsmåling i Jyllands-Posten udtrykker hovedsageligt jyders holdning til sagen; jyder der sandsynligvis ikke ved meget mere om Ungdomshuset end det, de har set i TV og læst i… Jyllands-Posten. (og ja, det store flertal af JPs læsere bor, så vidt jeg ved, i Jylland). De eneste, som sagen har umiddelbar relevans for, er nørrebrogensere samt til en vis grad storkøbenhavnere. (og eventuelle besøgende, der havde parkeret bilen eller cyklen på et dumt sted).

    4. På et eller andet tidspunkt i november lavede en lokal-avis på Nørrebro en lignende undersøgelse; 4.000 svarede, heraf bakkede de 99 % op om Ungdomshuset. Helt repræsentativ har den næppe været, men det giver nu altså alligevel en “antydning” af forholdene. Bemærk hvordan de fleste af de, der er blevet interviewet, på trods af selv at være blevet ofre for volden, alligevel har haft overskud til en indskudt sætning om deres skuffelse over de unge, som de pågældende borgere ellers indtil da havde haft en vis sympati for.

    5. Desuden er det vigtigt at skelne imellem voldspsykopater og almindelige brugere i Ungdomshuset. Brugerne har med deres retorik ikke just selv hjulpet til denne skelnen – men der er altså mange unge, der har haft et godt fællesskab der; alternativt havde disse unge måske begivet sig ud i tyverier, narkohandel eller prostitution.

    > Anna

    Ja, de unge sagde tåbeligt nok nej til Stevnsgade Skole. Først med begrundelsen, at naboerne ikke ville have dem der – men så snakkede politikerne i København naboerne lidt til rette, og så fortsatte forhandlingerne. Men dernæst blev de unges argument så pludselig, at de kun ville betale 1 krone for et nyt hus, fordi de ikke ville have at nogen skulle bruge penge på dét, de havde ret til.
    Hvad de åbenbart ikke i tide har fattet er, at kommunens penge i sidste ende i lige så høj grad som fondens penge får fra andre, der kunne have fået gavn af dem.
    Kort sagt: Det var tåbeligt af dem at sige nej til det tilbud, de fik.

    Men derfor kan man jo stadig godt forholde sig til det faktum, at Faderhuset er uvelkomment på Nørrebro, og at de købte Ungdomshuset som en bevidst provokation baseret på en dæmonuddrivelses-ambition… Når jeg mener, at samfundet bør gribe ind, når elementer i samfundet som f.eks. kommunen, Faderhuset og de unge ikke tænker sig om, så er jeg selvfølgelig klar over, at det er problematisk – men hvad er alternativet? Skal man så bare lade stå til og afvente endnu mere ballade, næste gang måske imellem sekteriske kristne, autonome og islamister?

    Din formulering om “hvis nu” det havde været nogle andre, der havde købt huset, er temmelig irrelevant – for der var ingen andre interesserede; dvs ingen andre havde intentioner om at medvirke til at bryde den mundtlige aftale, som de unge havde med kommunen. Af alle kongerigets mulige virksomheder o.l. var der kun én, der valgte bevidst at provokere de unge.

    Faderhuset er aldrig blevet dømt – så vidt jeg ved? – men adskillige tidligere medlemmer af menigheden er stået frem; hjernevaskede og ødelagte, både psykisk og økonomisk. Mit ønske om, at de ikke placerer sig centralt i hovedstaden, grunder netop i, at jeg ikke har lyst til mere religiøs ekstremisme end højst nødvendigt, og jo mere centralt, jo mere ballade bliver der nødvendigvis.

    Mht ejendomsret og byplanlægning så er jeg helt med på grundloven; jeg bemærker blot, at det er almindeligt, at samfundet i ny og næ anvender særregler. Danmarks rigeste mand og største koncern fik jo f.eks. held med at bygge et ulovligt Bilka – i forhold til dét havde en ekspropriering af Ungdomshuset tilbage til kommunen ikke været så usædvanlig en begivenhed. Og hvad med når der skal bygges nye jernbaner og motorveje etc?

    Kommentar by Peter — 6. marts 2007 @ 00:05

  90. Peter –
    Jeg elsker hverken Faderhuset eller Islamisk Trossamfund.
    Men sagen handler altså om ejendomsret. Og en gang til ejendomsret.
    Antipatier mod denne eller hin religiøs organisation er sagen uvedkommende.

    “men hvad er alternativet? Skal man så bare lade stå til og afvente endnu mere ballade, næste gang måske imellem sekteriske kristne, autonome og islamister?”

    Svaret er JA- selvfølgelig. Hvis de totalitære kræfter, hvor til jeg regner såvel autonome som islamister (Faderhuset ved jeg ikke nok om), vil vold og ballade, så må vi tage balladen. Om fornødent sende de voldelige samme vej som de mere end 200 voldspsykopater, der i week-enden har fået ophold i Vestre Fængsel. Det er ikke en autonom & islamisk pøbel, der skal sætte sig selv over landets forfatning. Aldrig.
    Mener du virkelig, at vi skal have et religiøst politi og en lovgivning a la Saudi-Arabien, hvor staten benhårdt styrer religionen? Hvorfor så ikke også forbyde og regulere de andre ideologier, de politiske?
    Hvad havde du egentlig tænkt dig, at vi skulle sætte Grundloven ud af kraft, og indføre autonome ghettoer, styret af disse totalitære og voldelige kræfter?

    Jo, Peter – mit “tanke-eksperiment” med den situation, at huset var blevet købt af Islamisk Trossamfund er særdeles relevant.
    Den udstiller nemlig hykleriet, intolerancen og dhimmificeringen på det Nørrebro, som du tegner et billede af.
    Hverken du, eller nogen anden havde i den situation sagt eller gjort noget, der kunne krænke ejeren. Ingen skilte på taget af huset, ingen overfald og indtrængen i Islamisk Trossamfunds moske, ingen hærværk eller dødstrusler mod trossamfundet.
    Ingen advokat Foldschack, der havde udtalt sig pågående og aggressivt om Islamisk Trossamfund og dets leder.

    Dine tanker om ekspropriation, synes jeg, taler helt for sig selv. De viser, at du bør ofre 20 minutter på at læse Danmarks Riges Grundlov.

    Kommentar by Anna — 6. marts 2007 @ 08:24

  91. ->89 Peter

    Det er klart, at en meningsmåling i en netavis aldrig kan blive andet end et vink, men når så stor en procentdel har den samme mening, er det et vink med en vognstang.

    Herregud Peter, hvordan kan du være så uvidende, at du ikke er bedre orienteret om landets uden sammenligning største avis? Det må du gøre noget ved.

    Det er mange år sided, at Jyllands-Posten var ikke en almindelig provinsavis. Bladet har en stor redaktion i København og er samtidig den eneste avis i DK, der med rette kan kalde sig international. Der er meget udenlandsstof herunder kulturstof, som jeg ikke kunne undvære.

    Ved læsning af avisen vil du også erfare, at der er en særdeles levende læserbrevsdebat, der dagligt breder sig over mindst tre sider. Den eneste danske avis, der på sit område kan måle sig kvalitetsmæssigt med JP, er efter min mening Weekendavisen.

    Jeg har i tidens løb holdt både Berlingske Tidende og Politiken af forretningsmæssige grunde, og synes slet ikke at de kan måle sig med JP i bredden. Da vi boede i udlandet, var det oså JP, vi valgte at få sendt for at følge med i danske forhold.

    Ang. meningmålinger var det i mange år et hot emmne i dette hjem, fordi en af beboerne bl.a. underviste i emnet på Handelshøjskolen i Kbh., og jeg havde af og til et sidejob med at udarbejde spørgeskemaer og styre paneldiskussioner, der skulle lodde folks meninger. I dag anser jeg branchen for temmelig obskur og let på tå, selv når meningsmålingerne præsenteres meget professionelt.

    Når jeg får tid senere på dagen, vil jeg sende mit sidste svar i den tråd, hvor vi nu er langt bagefter. Jeg har nemlig fundet et glimrende læserbrev fra en antropolog. :-)

    Kommentar by Mette — 6. marts 2007 @ 13:42

  92. Der skulle have stået, at det er mange år siden, at JP var en almindelig provinsavis.

    Kommentar by Mette — 6. marts 2007 @ 13:43

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper