17. december 2012

Haderslev: 20 unge indvandrere kastede fyrværkeri mod butik, politiet trues – ‘presset ud af området’

I en supplerende artikel fortæller avisens journalist på stedet, at der blev råbt ‘på arabisk og på dansk’. Fra JyskeVestkysten – 20 unge kastede med fyrværkeri mod butik: Politiet blev presset væk.

“20 unge af anden etnisk herkomst end dansk kastede her til eftermiddag med fyrværkeri mod en butik i Varberg Parken. Det er muligvis gået ud over en kunde, der er kørt på skadestuen. Sandsynligvis med høreskader.

Da en patruljebil kommer frem på stedet, bliver poltiet truet af de unge, og bliver presset ud af området.

(Varbergparken.dk, 2012: “Området er ikke længere listet som ‘ghetto’.”)

Oploadet Kl. 00:12 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43508/trackback

35 Comments »

  1. […] Der sendes ‘signaler’. Det er tomme ord, men det er i det mindste de bedste tomme politikerord, vi har hørt endnu. Alt, alt for mange af de her typer får lov at bekrige os – ikke bare ideologisk og i megafoner – men på gadeplan med det, vi helst vil kalde kriminalitet, men som ofte er racistiske overgreb og lavbegavet krigsførelse. Der er eksempler på det, ikke hver dag, men hver eneste dag. […]

    Pingback by Fhv. minister: »Fis hjem til jeres taberlande« « Snaphanen — 17. december 2012 @ 00:56

  2. Endnu et område de betragter som deres!

    Kommentar by Robert R — 17. december 2012 @ 07:06

  3. Hvad om vi sendte skadedyrene hjem?
    Så kan de lege videre med hinanden hjemme i Middelalderøsten og Afrika.

    Kommentar by Agricola — 17. december 2012 @ 07:20

  4. De skal anholdes, senere fængsles og sigtes, for det de forøver. Nemlig terror!

    Kommentar by skræp — 17. december 2012 @ 07:56

  5. Et lige så stort problem som indvandrerne er den udygtige politiledelse, vi har i kraft af, at managementkulturen (=politisk korrekte akademikere) har vundet massivt indpas i politistyrken. Det betyder, at selv rekrutteringen af “talenter” inden for det egentlige politikorps (de med erfaring) bliver efter et holdnings-kriterium.

    Hvis politiet havde koncentreret hele indsatsen om at anholde de, de ikke kan anholde, i stedet for “ikke at eskalere situationen” ville alle disse – som politiet gerne vil have dem bagatelliseret til at være – småepisoder ikke finde sted.

    Vi sidder magtesløse og er vidner til uduelige lederes ødelæggelse af politiet. Ødelæggelse? Ja. Respekten for politiet forsvinder overalt i befolkningen. Hvordan kan nogen føle det legitimt, at politiet optræder brysk og “myndigt” over for normalt lovlydige borgere, når de stikker halen mellem benene i visse andre tilfælde, og undlader at anholde (“ingen blev anholdt”) dem, de ikke tør anholde?

    Nej, vel!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 09:07

  6. @ Agricola

    Europæisk Middelalder er den første epoke i den moderne udvikling i Vesten. De muslimske kulturer har ikke del i den.

    Da der ikke findes “moderne islam” (udover, måske, grene af den islam, der har etableret sig i Vesten (Hizb-Ut-Tahrir))er det ikke rimeligt at kalde traditionelle muslimer for middelalderlige. De skikke, og sågar klædedragter, man finder i de muslimske lande er tydeligvis oldtidige. Kjortler, stenkastning, “sorte myter”, hylende sortklædte kvinder, m. m. Alle dybere strukturer er oldtidige, selvom Vesten trækker i eliten.

    Det er vigtigt at forstå. Det her er ikke Middelalder. Der er ingen islamisk middelalder.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 09:20

  7. Morten.

    Som sædvanlig er jeg helt enig med dig!

    Kommentar by Sigwar — 17. december 2012 @ 09:33

  8. @5 Morten —

    “Respekten for politiet forsvinder overalt i befolkningen. Hvordan kan nogen føle det legitimt, at politiet optræder brysk og “myndigt” over for normalt lovlydige borgere, når de stikker halen mellem benene i visse andre tilfælde, og undlader at anholde (“ingen blev anholdt”) dem, de ikke tør anholde?”

    Det er også min oplevelse, både hos mig selv og hos andre danskere.

    @6 Morten —
    Du har måske ret.
    Jeg bygger middelalder-klassificeringen på 2012(i dag) – 622(i-slam grundlæggelse) = 1390. Mange af de ting vi gjorde/var tvunget til af magthaverne den gang foregår den dag i dag i Perkien (Mellemøsten)

    Kommentar by Agricola — 17. december 2012 @ 09:34

  9. Haver ordensmagten da ikke længere skydevåben med ret til at bruge dem om nødvendigt?…

    Kommentar by Jacob Andersen — 17. december 2012 @ 10:12

  10. @ Jacob Andersen

    De skyder med jævne mellemrum en person, der optræder truende. Det fremgår af dagspressen, hvem der bliver skuddræbt.

    Hvem er det, politiet finder det passende at trække skyderen over for? Og hvem flygte for?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 10:38

  11. @ Agricola

    Jeg tror ikke, tidslinjerne blot er forskudt. Der er snarere tale om det, nogen har benævnt “dynamiske” og “statiske” kulturer. Hvis de islamiske kulturer en dag bliver “dynamiske”, vil de formentlig springe langt videre i historien, end til Europæisk Middelalder, fordi den erkendelse, menneskeheden opnåede dengang, allerede er til stede i verden. Den kræver bare, at sindene, kulturelt set, er beredt for den.

    Idéerne er ligegyldige. Det er kulturen – modenheden til idéerne – der er historiens egentlige milepæle.

    Men det ved faghistorikerne ikke endnu. – Så “modne” er de foreløbig ikke :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 10:49

  12. @10 Morten—:
    Jeg ser også en evolutionær årsag, genetisk såvel som sjælelig (den inkarnerede sjæls udviklings niveau) til perkerne og afrikanernes primitive adfærd (lige tiltrækker lige).
    I de egne af Perkien og Afrika, hvor der hjernevaskes med i-slam eller anden med vold håndhævet dogmatik er situationen endnu værre, da denne holder de, der er parat til at komme videre, tilbage

    Kommentar by Agricola — 17. december 2012 @ 11:42

  13. Ak ja, hvad har kommunen ikke ofret af penge på Varbergparken og trukket kommunale faciliteter til for at gøre møddingen attraktiv.
    I JV kunne man for år tilbage læse om en betjent i Haderslev, der var i gang med at lære arabisk og en JV journalist blev indlogeret en måned i Varbergparken for at berette om forholdene. Det sidste blev selvfølgelig annonceret højt og tydeligt inden journalisten flyttede ind og beretningen blev, som hvis levnedsmiddelkontrollen ringede forud for at aftale en tid for et kontrolbesøg.
    Dumme mennesker, der i godhed forvalter skatteydernes penge er nok vort største problem.

    Kommentar by Menig 442 — 17. december 2012 @ 12:23

  14. Jeg synes ikke, I har fået hele historien med.

    Det er klart, at en enlig patruljevogn trækker sig. Men senere kom politiet med en halv snes mand og anholdt to personer.

    Meget mere kan man vel ikke forlange af politiet. Det er politikerne (vælgerflertallet), der har skabt problemerne, og det er kun dem, der kan løse dem, eller begrænse skaderne.

    Iøvrigt: At politiets ledelseslag er mere medløbende, mens de menige betjente fortrinsvis er mænd (kvinder) af folket, er der vist ikke noget nyt i.

    Kommentar by Gunnar Biering — 17. december 2012 @ 16:08

  15. Læs de forudsigelige kommentarer fra medløberne og perlerne.
    http://www.jv.dk/artikel/1496833:Haderslev–To-anholdte-bekraeftet–Situationen-er-rolig-nu-i-Varberg-Parken

    Kommentar by Anonym — 17. december 2012 @ 16:12

  16. Det var i Haderslev.

    HADERSLEV.

    En lille provinsby, og alligevel er den “lille hårde kerne” åbenbart så stor at den kan samle 20 personer en tilfældig eftermiddag. Så stor at politiet er presset.

    Det er nok al den institutionaliserede racisme der tvinger dem til det.

    Kommentar by Superman — 17. december 2012 @ 17:16

  17. @ Gunnar Biering

    Hvorfor mener du ikke, vi har fået hele historien med? Vi ved godt, at politiet ikke har opgivet enhver respons. Men den respons, der ville have virket forebyggende, har man fejt forsømt.

    Det er det, der er det kritiske. Skal du have flere eksempler?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 22:38

  18. @ Superman

    At Haderslevs befolkning på 21.396 kan mønstre en aggressiv flok på 20, der fordriver politiet, er i sig selv en sensation. At de imidlertid alle er hvervet i et mindretal i befolkningen er lammende for den, der tænker.

    I Kokkedal bor der ca. 1650 indvandrere fra alle nationer. Ikke alle er muslimer. Disse forskellige nationaliteter udgør ca. halvdelen af indbyggertallet i den fredelige by, Marstal, på Ærø. For eksempel.

    Lad os se hvad Google siger til 40 “unge indvandrere” Kokkedal

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2012 @ 23:11

  19. Morten

    Familier/klaner der boller sammen, de “volder” sammen! Deri skal man nok finde forklaringen!

    Kommentar by A.R. — 18. december 2012 @ 06:00

  20. @ A.R.

    Selvom de holder deres søstre under opsyn, savner disse typer sjældent selv kvindeligt selskab. Der er masser af danske pi’r, der gerne vil have disse rigtige mænd, der er ægte farlige i kraft af deres sammenhold og skrupelløshed.

    Og de behøver knapt nok holde deres egne søstre i snor. For de er heller ikke tiltrukket af danske mænd som de ikke kan have respekt for. Vores situation er alt for fornedrende til, at vi er attraktive.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 18. december 2012 @ 11:45

  21. Udlændinge fra især middelalderøsten, afrika og vestasien har et tilsyneladende godt sammenhold. Denne store samhørighedsfølelse bunder i en meget primitive trang til at gå i flok, der også optræder hos f.eks. sjakaler, hyæner og ulve. Disse personager er udelukkende enige når en fælles fare tvinger dem dertil eller et nemt fælles bytte lokker.

    Kommentar by Jørgen — 18. december 2012 @ 14:21

  22. Det ufaglærte arbejde som de såkaldte gæstearbejdere fra bl.a. tyrkiet og pakistan udførte er for længst afsluttet og betalt. Disse omkostningstunge udlændinge og deres familier er desværre endnu ikke blevet hjemsendt. Det samme gælder “flygtninge” der rejser på lange ferier i det land, de er flygtet fra. De er heller ikke blevet sendt hjem.

    Kommentar by Jørgen — 18. december 2012 @ 14:30

  23. Deres oldtidige klankultur er forklaring nok på deres sammenhold. De spørger ikke “hvad”, men “hvem”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 18. december 2012 @ 17:09

  24. Morten

    LavIQ hvide piger og (unge) kvinder tiltrækkes måske af dem, højIQ kvinder er kun negrofile på lang afstand og for deres egen godheds skyld. Mens de selv bor i racerene middel- og overklasseghettoer, og deres børn går på ditto privatskoler. Og vi kender jo alle den ene historie efter den anden, om hvad der sker når hvide piger/kvinder falder for en brun Adonis – på med affaldsposen og måske også
    affalds-/ligsækken. Udover at de får frataget så godt som alle deres rettigheder og får tæsk en masse. Alt sammen med familiens/klanens billigelse og ikke mindts medvirken, hvilket jo også gælder for deres egne kvindelige familiemedlemmer, hvor kvinderne jo er næsten lige så slemme som mændene, hvad angår social kontrol og planlægning og udførelse af skamlikvideringer. For hvis døtrene har et dårligt
    ry(gte), så bringer det jo skam over familien/klanen, men værst af alt, ville det være hvis de ikke holder sig på dydens smalle line, for uden mødom vil onklerne ikke betale brudepenge til deres brødre/søstre for deres døtre.

    Hvilke danske/vantro mænd ville også være snotdumme nok til at konvertere til islam?! For dét skal der jo til for en vantro, for at blive muslim når man gifter sig med en muslima (gælder det mon også for registrerede partnerskaber?!) Desuden ville en tilnærmelse til muslimaer, jo også indebærer en betydelig risiko for at udsætte sig selv for ubehageligheder fra hendes families/klans side. Så i den henseende; træd varsomt vantro idiot!

    Kommentar by A.R. — 19. december 2012 @ 06:30

  25. De såkaldte flygtninges ophold her i landet bør være af midlertidig karakter. Forbedres forholdene i “flygtningenes” hjemland, bør de i reglen sendes hjem. Dette vil gøre sikkerheden i de danske boligområder og på de danske gader og stræder langt bedre.

    Kommentar by Jørgen — 19. december 2012 @ 10:03

  26. @ A.R.

    Vi kan ikke leve med, at tredjepart dikterer os, at vi skal “holde os væk” fra bestemte piger i vores hjemland. Slet ikke, når grunden alene er, at vi er uværdige af byrd eller “indvielse”.

    Hvordan skulle jeg så forholde mig, hvis min datter kom hjem med en muslimsk “fyr”?

    Jeg ville naturligvis fortælle ham, at jeg ikke kan acceptere en holdning, der går ud på, at han gerne må bestige de danske piger, han lyster – men at han samtidig er parat til at udøve repressalier over for min søn – min datters bror – hvis min søn “nærmer sig” hans søster!

    Jeg ville foreholde både min datter og hendes fyr mit synspunkt. Og jeg ville sige til denne muslim: “Hvis din indstilling er, som jeg har beskrevet den for dig, så kan vi omgås parallelt, eftersom du er min dattters udkårne. Men vi kan ikke være venner. Og vi kan ikke være fortrolige”.

    Min solidaritet er med min søn. Ikke med den fremmede som angiveligt er “en ven, du ikke har lært at kende endnu”. Og det véd jeg, at både han og min datter vil forstå. Og respektere! Rene linjer. Erkendelse. Løsninger.

    Det er den eneste “integration”svej, der findes. Men man kan ikke leve af den, og det gør den professionelt uinteressant.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. december 2012 @ 18:20

  27. Ingen integration af “flygtninge”. Det er stort set spild af tid og penge. Istedet bør de repatrieres, når forholdene i deres hjemland er blevet bedre.

    Kommentar by Jørgen — 19. december 2012 @ 19:28

  28. “Flygtninge” fra lande i f.eks. middelalderøsten, afrika og asien har passeret mange sikre lande inden ankomsten til Danmark. Den danske stat har derfor den opgave at sende “flygtninge”/asylshoppere fra disse områder tilbage til et sikkert land i “flygtningenes” nærområde. Iøvrigt er ca 95% af asylanterne økonomiske bekvemmelighedsflygtninge.

    Kommentar by Jørgen — 19. december 2012 @ 21:11

  29. Ud af vagten med dem, straks. Og ja, jeg ved skam godt det ikke nytter noget at sidde her på den flade og hælde sin forargelse over dem eller de forræderiske politikere ud, desværre er vore ønsker jo blot ønsketænkning, for alle disse overtroiske tosser fra den verdensdel slipper vi sgu aldrig af med igen. :( Med mindre det ender med det helt store slag en dag – da ville man først vinde over en fæl ideologis invasion.

    Kommentar by LarsB — 20. december 2012 @ 00:09

  30. Morten

    Alle vestlige samfund lever med det i stigende grad! Og vantro/herrfolksægteskaber ender sjældent godt, men heldigvis er de da ikke begyndt (endnu da) at bortføre vantro piger og kvinder og tvangsgifte dem. Så enhver ansvarlig forælder bør advare børnene mod Herrefolket.

    Kommentar by A.R. — 20. december 2012 @ 06:15

  31. @ A. R.

    Jeg taler også kun om at rense samtalen for al forsorenhed fra vores side. For erkendelse hjælper!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. december 2012 @ 11:21

  32. Udlændinge der er på overførselsindkomst(hovedparten af dem er velfærdsturister fra islamiske middelalderlande), må motiveres til at rejse ud af landet, så hurtigt det er muligt. Det vil forbedre de danske borgeres sikkerhed, og det vil være til stor gavn for de danske skattebetalere.

    Kommentar by Jørgen — 20. december 2012 @ 11:54

  33. Jørgen, jeg tror jeg har sagt det før, men jeg synes du sværter Europæisk Middelalder, som var en dynamisk udviklingsperiode, ved at lade Islam få del i den.

    Jeg synes derimod ikke Islam skal skamme sig over, at der er nogen, der ser en middelalderproces i kulturkredsen. Den forstår jeg bare slet ikke, at du synes, du kan se. Hvor ser du den udvikling fra oldtid til middelalder?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. december 2012 @ 12:48

  34. Morten

    Problemet er jo, at så godt som alle giver efter og ikke forlanger, at de skal følge vores regler, love og ikke mindst værdier.

    Kommentar by A.R. — 21. december 2012 @ 05:59

  35. Har nogen af de kriminelle personager fået dansk pas, bør det inddrages. Herefter repatrieres de pågældende efter overstået straf. Er der tale om kriminelle udlændinge sendes de ud landet, så hurtigt det er muligt.

    Kommentar by Jørgen — 22. december 2012 @ 20:15

RSS feed for comments on this post.