18. december 2012

Johanne Schmidt-Nielsen forsøger at ‘redde’ peruvianer fra udvisning – er tilfældigvis aktiv i Enhedslisten

I sidste ende er politikernes, ikke mindst venstrefløjens, egen politiske korrekthed årsag til sådanne sager. Hvis vi ikke skulle skære og dermed stigmatisere og marginalisere alle over en kam – for nu at bruge fløjens egne udtryk – havde vi ikke behøvet lade nødvendige regler om indvandring gælde alle uden for EU. Så kunne vi derimod lempe reglerne for udlændinge fra f.eks. ikke-muslimske lande.

Nu er Enhedslisten blevet ramt af konsekvenser ved deres egen diskriminationsforskrækkelse, og Johanne Schmidt-Nielsen må gøre brug af sine gode forbindelser. Fra Politiken - Enhedslisten kræver minister ind i udvisningssag: »Det er hat og briller«.

“Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen bliver nu afkrævet en vurdering af sagen om den udviste Flavia Oregon af Enhedslistens integrations- og retsordfører, Johanne Schmidt-Nielsen.

Peruvianeren Flavia Oregon står til at blive udvist fra Danmark efter ti år. Den 36-årige, universitetsuddannede kvinde har både mand, barn og lejlighed i København.”

Flavia Oregon viser sig dog selv at være fra Enhedslisten - Internationalt udvalg.

“Internationalt Udvalg består af ca. 50 internationalistiske Enhedslistemedlemmer, der som hovedregel holder møde den 2. tirsdag i måneden. … Udvalget har to undergrupper, Palæstinagruppen og Latinamerikagruppen, hvor aktivister søger at skabe bevægelse ved agitation, presse, græsrodsarbejde og andet udadvendt arbejde.

Udvalget har en kooordinationsgruppe, der får aktivisternes, Christiansborgs og partiets aktiviteter til at hænge sammen, samt at arrangere det månedlige møde. Koordinationsgruppen består i øjeblikket af Osama Hamza, Jørgen Randløv Madsen, Lars Schou og Flavia Oregon.”

Oploadet Kl. 17:24 af Nicolai Sennels — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43555/trackback

24 kommentarer »

  1. Vi skal nok høre fra hende hvert 4 år!

    her Information fra 2008

    http://www.information.dk/159772

    Kommentar by Henrik Hansen — 19. december 2012 @ 08:58

  2. Hun kunne da bare have fået permanent opholdstilladelse for mange år siden

    Kommentar by notty — 19. december 2012 @ 08:59

  3. Jeg må tilstå, at sagen og Uriaspostens omtale af den undrer mig.

    For at tage det sidste først: Flavia Oregons politiske ståsted har ingen som helst relevans for sagen!

    Dernæst er en af hendes forældre dansk, men gift og bosiddende i Peru. Og så må hun opfylde samtlige krav til permanent opholdstilladelse / statsborgerskab qua perfekt dansk, høj uddannelse, dansk gift og danske børn, selvforsørgende m.m.

    For mig at se ligner det en usædvanlig rigid gang bureaukrati, – men jeg kan selvfølgelig ikke helt afvise, at Flavia selv har gjort det vanskeligt / umuligt for myndighederne.

    Er der nogen, der har en præcis viden om, hvordan det går til, at en dansktalende og gennem 10 år herboende, ustraffet, højtuddannet dansk gift mor kan stå til udvisning???

    Kommentar by Poul Højlund — 19. december 2012 @ 10:26

  4. Hr. Poul Højlund

    Det lugter langt væk at et Enhedsliste stunt.

    Hun havde fire år til at kvalificere sig, gifte sig o.s.v

    http://www.information.dk/159772

    Læs dog dette : Udvalget har en kooordinationsgruppe, der får aktivisternes, Christiansborgs og partiets aktiviteter til at hænge sammen, samt at arrangere det månedlige møde. Koordinationsgruppen består i øjeblikket af Osama Hamza, Jørgen Randløv Madsen, Lars Schou og Flavia Oregon.”

    Kommentar by Henrik Hansen — 19. december 2012 @ 10:36

  5. Er dette ikke netop et eksempel på en koordination mellem aktivister og folketingsgruppe?

    Kommentar by Henrik Hansen — 19. december 2012 @ 10:37

  6. Jeg savner stadig svar på mit spørgsmål:

    “Er der nogen, der har en præcis viden om, hvordan det går til, at en dansktalende og gennem 10 år herboende, ustraffet, højtuddannet dansk gift mor kan stå til udvisning???”

    Og jeg kan slet ikke se, hvad aktivitet i et politisk parti har med sagen at gøre.

    Kommentar by Poul Højlund — 19. december 2012 @ 11:22

  7. Jeg har på fornemmelsen at udlændingestyrelsen ind imellem med vilje udviser folk, når de mener at der er potentiale i det for at det kan blive til en mediesag, hvor danskerne igen bliver konfronteret med grædende børn, og langsomt lærer hvor umenneskelige deres love er.

    Kommentar by Balder — 19. december 2012 @ 11:25

  8. @ Balder: Tøhø, jo det kan selvfølgelig ikke helt udelukkes, men mon dog…

    Kommentar by Poul Højlund — 19. december 2012 @ 11:27

  9. Hr Højlund, nej du kan ikke se at en aktivist fra Enhedslisten starter en sag som Enhedslisten går ind i? der har været flere cases hvor såkaldte “almindelige” borgere har optrådt i Tv aviserne i propaganda øjemed.

    http://www.information.dk/159772

    At hun på 4 år ikke har opnået opholdstilladelse i Danmark siden hun sidst blev smidt ud, tyder enten på dårlig begavelse eller ond vilje!

    Hvad laver hendes venstreekstreme mand i øvrigt?

    Kommentar by Henrik Hansen — 19. december 2012 @ 11:48

  10. @ Henrik Hansen: jeg er bedøvende ligeglad med, om hun er EL eller om hun laver et “stunt” sammen med EL (hvilket jo meget kan tyde på). Det eneste, der interesserer mig, er hvorfor hun står til udvisning – når hun både har den tilknytning / profil / uddannelse, hun i øvrigt har.

    Indtil videre har jeg ikke fået svar på mine spørgsmål.

    Man skal jo ikke stirre sig så blind på begrænsning af indvandring, at man ikke længere mener, at loven skal overholdes til punkt og prikke.

    Kommentar by Poul Højlund — 19. december 2012 @ 12:38

  11. Da jeg læste om sagen i pressen, var min førse tanke om udvisningen af Flavia Oregon, at den ikke var okay.

    Kommentar by machiavelli — 19. december 2012 @ 12:49

  12. @ Poul Højland

    Du får ikke sandheden at vide. Den passer nok ikke ind i historien!

    Kommentar by Henrik Hansen — 19. december 2012 @ 12:54

  13. -> Poul Højlund

    “For at tage det sidste først: Flavia Oregons politiske ståsted har ingen som helst relevans for sagen!”

    Det kommer svært an på, om man blogger 1) Enhedslistens hykleri eller 2) Udvisningen af peruvianeren.

    Sennels bloggede den første, og den står for mig at se fint alene.

    Personligt kunne jeg aldrig drømme om at problematisere en ‘stram’ udlændingepolitik. Det gør regeringen dagligt, og det bliver aldrig en opgave for Uriasposten – om så Messerschmidt blev nægtet indrejsetilladelse. Hvis der er noget historien har vist, så er det at ethvert smuthul vil blive brugt igen og igen til kædeindvandring af uintegrerbare.

    Svar nok?

    Kommentar by Kim Møller — 19. december 2012 @ 15:17

  14. Hun kunne da bare have fået permanent opholdstilladelse for mange år siden.Hvorfor har hun ikke fået gjort det

    Kommentar by notty — 19. december 2012 @ 15:45

  15. Er det for at det netop kunne blive til et mediestunt

    Kommentar by notty — 19. december 2012 @ 15:46

  16. Så et sted at det arbejde hun havde fået var på den cubanske ambassade. Mon ikke hun får opholds- og arbejdstilladelse på den konto?

    Hvilket så bare underbygger, at Einheilslisten endnu engang er taget i et løgnagtigt propaganda samarbejde med bl.a. Samarbejds-Politiken.

    Kommentar by Hans Und — 19. december 2012 @ 16:00

  17. Hun er udvist fordi hun ikke har søgt permanent opholdstilladelse, havde hun gjort det havde det ikke været et problem, medmindre hun har begået grov kriminalitet

    Kommentar by notty — 19. december 2012 @ 16:29

  18. Flavia Oregons mand hedder Jens Henneberg Andersen, og hvilket politisk parti han er medlem af i dag, ved jeg ikke, men her kan man læse hvad han var i 2006, i den nystiftede forening, Kommunistisk Samling. MOn det er opløst så han er medlem af Ø?

    http://arbejderen.dk/artikel/2006-01-21/et-nyt-ungt-og-aktivt-parti

    Kommentar by Nordsjælland — 19. december 2012 @ 17:28

  19. Samarbejds-Politiken i ekstase:

    http://politiken.dk/indland/ECE1847879/flavia-oregon-kan-blive-i-danmark/

    Selvfølgelig nævner den skrivende glædespige intet om den tætte kontakt mellem JSN og FO, og bl.a. ved dette forskånes læserne for, at forholde sig til at der formentlig er tale om et mediestunt fra nazierne i Einheilslisten.

    Kommentar by Hans Und — 19. december 2012 @ 18:14

  20. Uagtet at vinklingen var ELs mediestunt (den havde jeg nu spottet allerede via Facebook, da hun fik “likes” (man kender jo sine lus på travet))og ikke udvisningen i sig selv, så står min undren altså fortsat ved magt.

    Skyldes udvisningen at hun bevidst har undladt at søge opholdstilladelse, som Notty skriver, så er det da en historie i sig selv: “Højtuddannet fremprovokerer udvisning til glæde for EL”, som medierne burde grave bare en anelse dybere i.

    Eller skyldes udvisningen et bureaukrati, der i al sin rigiditet er ude af stand til – eller ikke må – udvise blot en anelse konduite?

    For mig at se og uagtet politisk tilhørsforhold, opfylder hun da om nogen betingelserne for permanent ophold. Derfor min fortsatte undren.

    Kommentar by Poul Højlund — 19. december 2012 @ 19:42

  21. Tak Kim Møller
    Jeg er så trætte af at høre disse historier i medierne, hvor vi får severet halve sandheder, som dybest kun tjener en ting, og det er at få alle begrænsninger ophævet.

    Kommentar by britta due andersen — 19. december 2012 @ 22:07

  22. “Hvis vi ikke skulle skære og dermed stigmatisere og marginalisere alle over en kam – for nu at bruge fløjens egne udtryk – havde vi ikke behøvet lade nødvendige regler om indvandring gælde alle uden for EU. Så kunne vi derimod lempe reglerne for udlændinge fra f.eks. ikke-muslimske lande.”

    100% enig! Jeg er ikke imod en *begraenset* indvandring af hoejkvalificerede folk fra Kina, Vietnam, Sydamerika eller Indien. Muslimsk indvandring, derimod, er rent ud sagt farligt for nationens sikkerhed. Fordi man ikke toer sige at muslimsk indvandring er gaaet saa galt som worst case scenariet foreskrev, er vi noedt til at lave regler for alle ikke-EU borgere. Jeg er ked af naar det rammer velmenende amerikanere, canadiere, sydamerikanere osv. Politisk korrekthed er bestemt ikke “gratis” eller offer-fri.

    Kommentar by Morani ya Simba — 20. december 2012 @ 03:29

  23. Havde johanne kæmpet den samme kamp hvis Flavia Oregon havde været konservativ?

    Kommentar by Robert R — 20. december 2012 @ 07:02

  24. Selvfølgelig så kommer konklusionen på svindelnummeret:

    http://politiken.dk/politik/ECE1847918/flavia-oregon-der-er-mange-derude-i-samme-situation-som-os/

    Iøvrigt kan politiken fortælle at hun ikke engang har søgt familiesammenføring!

    Kommentar by Henrik Hansen — 20. december 2012 @ 10:12