18. december 2012

Århus: Firoozeh Bazrafkan frifundet for racisme: Har ønsket at bidrage til debat om Koranens kvindesyn

Firoozeh Bazrafkan fik torsdag i sidste uge et bødeforlæg på 8.000 kroner, fordi hun sidste år bloggede om ‘en defekt menneskefjendsk religion’, hvis lærebogen Koranen er ‘umoralsk, forkasteligt og vanvittig’. Hun nægtede sig skyldig, og i dag blev hun så frifundet ved Århus Byret. Læs mere om sagen på Sappho.dk eller hos Uwe Max Jensen på Denfri.dk. Herunder blot en afskrift af dommen, som den er formuleret i retsdokumentet.

Rettens begrundelse og afgørelse
Tiltalte har vedstået på sin blog i Jyllands Posten og dermed offentligt at have skrevet som anført i tiltalen. Om der foreligger en overtrædelse af straffelovens § 266 b må afhænge af en bedømmelse af indlægget, således som det fremtræder, og det er uden betydning, om tiltalte anser indlægget som led i en kunstnerisk virksomhed.

Tiltaltes udtalelse om den muslimske verdensreligion som udtryk for en defekt, menneskefjendsk kultur og Koranen som umoralsk, forkastelig og vanvittig kan ikke anses som overtrædelse af straffelovens § 266 b, idet udtalelsen ikke er møntet på ‘en gruppe af personer’.

Tiltalte har skrevet om ‘muslimske mænd’, og har dermed skrevet om en gruppe af personer, der foruden af deres køn afgrænses ved deres religiøse tilhørsforhold eller overbevisning. Der ligger i udtalelsen om, at muslimske mænd voldtager, mishandler og slår deres døtre ihjel, ingen trusler, og spørgsmål er derfor, om muslimske mænd ‘forhånes’ eller ‘nedværdiges’. Helt usaglige, generaliserende påstande om grov kriminalitet må i almindelighed antages at være omfattet af bestemmelsen, for så vidt som sådanne udtalelser kan virke nedværdigende. Isoleret betragtet har tiltaltes udtalelse om muslimske mænd ‘verden over i meget stort omfang’ denne karakter.

Det fremgår imidlertid af tiltaltes blogindlæg, at udtalelsen om muslimske mænd ikke er hendes egen; hvis udtalelsen er strafbar for den, der har fremsat den, er den også strafbar for den, der gentager den som sin egen. Det kan imidlertid ikke være en overtrædelse af straffelovens § 266 b at skabe eller deltage i en debat, om sådanne udtalelser er eller bør være strafbare. Tiltalte har fremhævet sin egen etniske baggrund, og det må lægges til grund, at tiltalte med sit indlæg har ønsket at bidrage til en samfundsmæssig debat om det menneskesyn, og særligt kvindesyn, som et muslimsk samfund, der bekender sig til Koranen, bygger på. Det kan derfor ikke lægges til grund, at det har været tiltaltes hensigt med blogindlægget at fremkomme med forhånende eller nedværdigende udtalelser om muslimske mænd generelt, og bloggen kan heller ikke, læst i sin sammenhæng, læses således.

Tiltalte frifindes derfor for den rejste tiltale.

Thi kendes for ret:

Tiltalte, Firoozeh Bazrafkan, frifindes.

Oploadet Kl. 18:34 af Kim Møller — Direkte link57 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43561/trackback

57 kommentarer »

  1. Al mulig ros til Firoozeh Bazrafkan for at vove pelsen, og tage sagen igennem til dom, men….

    ….vi har nu et retssystem, hvor ytringer er strafbare (eller straffrie) udelukkende baseret på hvilken etnisk baggrund ytreren har. DET er forbandet skræmmende.

    “Nogle dyr er ligere end andre”, som Orwell skrev i Animal Farm.

    Kommentar by Henrik — 18. december 2012 @ 18:43

  2. Godt med en frifindelse, men præmissen er, som Henrik gær opmærksom, aldeles uspiselig. Men der åbnes en dør for at udsagnet som blev behandlet af retten kan bruges som referencepunkt i islamkritik. Debat om debatten er tilladt, men selve debatten er endnu befængt med forbudstænkning og PK.

    Kommentar by Høgsbro — 18. december 2012 @ 19:17

  3. Stort TILLYKKE til Feo !!!!!!!

    Kommentar by Spinner — 18. december 2012 @ 19:27

  4. Tillykke Firoozeh.

    Dog kan jeg kun være enig i, at det er ret betænkeligt at ens etniske baggrund nu tilsyneladende har betydning for hvilke udsagn man lovligt kan ytre.

    Kommentar by Tante Grå — 18. december 2012 @ 19:30

  5. Måske dommeren var hundeangst for at blive rost af Mahmoud Ahmadinejad, hvis han havde dømt skyldig? ;)

    Kommentar by A-mad — 18. december 2012 @ 19:39

  6. Også tillykke herfra.

    Dette kan være et meget vigtigt skridt på vejen til ytringsfrihed.

    Sådan en semi-anonym blogger/kommentarsporspammer som mig lever på folk som hende’s kamp og offervilje.

    Et meget stort tak herfra.
    Arbejderens

    Kommentar by Arbejderens — 18. december 2012 @ 19:41

  7. Retssystemet er defekt og menneskefjendsk til gengæld/ligeledes.
    Det er jo et rent lotteri at gå i retten, hvis Islam/muslimer er på anklagebænken.
    Du kan for så vidt godt blive dømt, selvom du direkte refererer passager eller sætninger fra Koranen, hvis det er gjort med bestemte formål for øje. Feks hvis det bliver brugt til at ophidse folk, eller “hetze”. Definitionerne må være op til folk selv at skabe, men det er nu engang ikke en holdbar retmæssig situation, at man ikke har ytringsfrihed, uanset hvor korrekt ens citater og referencer måtte være, hvis det bruges til et i retslig øjemed forkert formål.

    Der er forskel på hvem der har ret til at citere hvad, selvom der ikke burde være det.
    Denne her dom ændrer som sådan intet ved udgangspunktet: Du kan ikke citere eller referere fra Koranen uden videre. Formålet afgør hvorledes du har ret til dette. Og omvendt, er du muslim så kan du sådan set citere enhver passage, kriminel eller ej, uden at blive retsforfulgt, under dække af religionsfrihed. Jeg er ikke nogen juridisk ørn, men det forekommer mig at være ekstremt uholdbart, at der er dobbelte standarder ift religion og dets udøvere.

    Kommentar by Endnu en vantro — 18. december 2012 @ 19:43

  8. Så skar dommeren igennem, som jeg håbede! Firoozehs forsvar var under al kritik, men heldigvis behøvedes intet forsvar.

    Der var jo ikke begået noget ulovligt.

    – – -

    Kommentar by Morten - - - — 18. december 2012 @ 19:52

  9. Yeps Tillykke til Firoozeh Bazrafkan.

    Jeg er enig med “endnu en vantro” der er stadig al for meget røg omkring citater fra koranen og hvem man er.

    Kommentar by Santor — 18. december 2012 @ 20:03

  10. [...] tilskydelse til at komme efter andre danskere. Artikel af Katrine Winkel Holm Uriasposten: Firoozeh Bazrafkan frifundet for racisme: Har ønsket at bidrage til debat om Koranens kvindesyn. (foto fra v. : Henrik Ræder Clausen, Firoozeh Bazrafkan, Erik Guldager og Kim Møller, [...]

    Pingback by Døden i Magasin « Snaphanen — 18. december 2012 @ 20:12

  11. Normalt er jeg ikke meget for at have “frihedskæmpere” fra alverdens lande rendende omkring i titusindvis herhjemme, når specielt de våbenføre unge mænd kunne gøre meget mere gavn i deres hjemlande end her, men Firoozeh er én af de få undtagelser.

    Tillykke til hende!

    Kommentar by Arne Torp — 18. december 2012 @ 20:37

  12. Super!! Jeg kan til gengaeld OVERHOVEDET ikke foelge logikken om at Firozee’s etnicitet skulle vaere relevant. Betyder det at jeg godt, men hun ikke, maa sige grimme ting om hvide danske maend fordi det er min etnicitet/koen. Hvad een maa sige maa en anden vel sige?? 266B er jo en juridisk KATASTROFE!!! Men rigtig godt hun blev frikendt!!

    Kommentar by Morani ya Simba — 18. december 2012 @ 21:28

  13. Mindst 2 timer efter Uriasposten; stadig ingen kommentar fra usual suspects på MSM. Ikke engang på JP.

    Spændende at se, hvad Jørn Vestergaard, Eva Smith Andreasen (Hækkerup), Kate Østergaard og Jørgen Bæk Simonsen kan komme op med.

    Kommentar by Hans Und — 18. december 2012 @ 21:33

  14. Hvori består sejren?

    For mig ligner billedet uden for retsbygningen en slags die-dummen-dänen vittighed. Øl er der også.

    Kommentar by Tom — 18. december 2012 @ 21:42

  15. Surt show for Shansen og Zølck. :D

    Kommentar by Spinner — 18. december 2012 @ 21:44

  16. Kim bliver du ikke lidt tyk ?

    Venstre smilehul bliver da dybere og dybere :)

    Det var godt smukke og stærke Firo bliv frikendt for at udtrykke sin mening , den havde du nok ikke kunne føre til det resultat Kim .

    Tak til jer begge to , i er en kæmpe inspiration for mange af os !

    Kommentar by Aglet Xander — 18. december 2012 @ 21:49

  17. Så står de der, de håber vel, der falder lidt af, et knus eller kram. Fire blegfede danskere, som sværmer om en mørk skønhed. Ynk, ynk, ynk!

    Kommentar by Filip — 18. december 2012 @ 21:51

  18. Ih hvor vi tænkte det begge to, Filip. Hvem er den underlige længst til venstre i billedet og ham i midten? Er de DF’ere? :-)

    Det billede sætter den stadige kredsen om at redde muslimske kvinder ind i et perspektiv, der ikke er til at overse. Mon de også stod og smed om sig med skum fra flasken. :-)

    Hurra for de danske kvinder, der aldrig ville have opført det latterlige show.

    Kommentar by Tom — 18. december 2012 @ 22:07

  19. Jeg ved ikke om dommen er god eller dårlig. Kun af Firoozeh er sej, og at § 2ccb er til grin.

    Husk at se ind i kameraet næste gang Kim ;)

    Du ser lidt fraværende ud sådan der.

    Kommentar by Navn — 18. december 2012 @ 23:01

  20. Hvem er mon fotografen ? :)

    Kommentar by Spinner — 18. december 2012 @ 23:13

  21. - Xander

    Min vægt er stabil, på samme faste høje niveau. 90 kg.

    – Navn

    Nu skulle jeg lige på plads efter at have instrueret den tilfældige fotograf i automatikken.

    Kommentar by Kim Møller — 18. december 2012 @ 23:13

  22. Filip, din han-kvinde, du kan jo ikke taelle.
    “Fire blegfede danskere, som sværmer om en mørk skønhed.”

    “Ynk, ynk, ynk!”
    Helt enig. Om dine matematiske evner.

    “For mig ligner billedet uden for retsbygningen en slags die-dummen-dänen vittighed.”
    Tom-“jeg-mener-at-have-hoert-noget-om-Fjordman”, husk nu dine nationale mindrevaerdskomplekser gaelder ikke os andre. De vandt, det er vel det vigtigste. Saa Kim er ikke Markus Schenkenberg? Who gives a f*ck. Manden er i det mindste patriot. I modsaetning til jer halvhjerner….

    Tak ogsaa til jer to Goeg-og-Gokke stoerrelser for at vise hvor fredelige “hoejre-floejen” er i Danmark. Proev at gaa ind og skriv noget lige saa kritisk paa “Kaldet til Islam” og se hvordan de reagerer. Jeg hoerer de er saerligt glade hvis I giver profeten lidt jantelov ;-)

    Kommentar by Morani ya Simba — 18. december 2012 @ 23:20

  23. Henrik, 1. Havde ikke set at du havde skrevet det samme. Ja, det er virkeligt problematisk at talers egen etnicitet nu er relevant for om en udtalelse er lovlig. 266B er ikke holdbar…..

    Kommentar by Morani ya Simba — 18. december 2012 @ 23:30

  24. Morani osv.osv.

    Der var ikke nogen sejr der. Bare vent, til du får dommen udlagt, så at selv du fatter det tragikomiske.

    Champagne af ølglas. Jeg har grinet hele aftenen over det billede, og du bliver nødt til at give Filip en undskyldning, han var jo i modsætning til dig vaks nok til at tælle fotografen med. :-)

    Er det fjormanden i hærget udgave, ham i midten, siden du bringer ham ind i billedet. ROFL

    Kommentar by Tom — 18. december 2012 @ 23:31

  25. Hvad er det for en pels, du skriver om Henrik/1?

    For hende har det hele jo været skæg og ballade, og I andre skal have støttepædagoger til at forklare jer, hvad I fejrer. Jeg er sikker på, at den iranske ambassadør, hvis vi har sådan en, nikker fornøjet til. :-)

    Kommentar by Tom — 18. december 2012 @ 23:35

  26. Tom, “han var jo i modsætning til dig vaks nok til at tælle fotografen med” Hvordan kan Filip udtale sig om fotografens koen, hudfarve eller nationalitet? Nej det kan han nemlig ikke. Idiot….

    “Jeg har grinet hele aftenen over det billede..”
    Fair nok, du har en socialt akaved humor. Du fortalte aldrig hvad du “vidste” om fjordman.

    Kommentar by Morani ya Simba — 18. december 2012 @ 23:39

  27. Filip og Tom

    Har i fået lov at låne computeren af jeres forældre, og burde det ikke være jeres sengetid? Desuden virker jeres observationsevne sgu lidt tåget. Har i ikke lært at holde kæft hvis i ikke har noget fornuftigt at sige? For mig at se er jeres smålige og barnagtige kommentarer et resultat af en indsnævret, tunnelsynbaseret og snotforvirret uforståelse af den virkelighed vi andre lever i, set gennem en to-årigs verdenforståelse, eller mangel på samme. Det er sgu typisk for venstreorienterede fascister at skyde med løst krudt, for larmens skyld, uden at komme med nogen som helst saglige argumenter. Folk som jer, er typer der snakker fordi i elsker at høre jeres egne stemmer. Det bliver sgu lidt ligesom en baggrundslarm, man efterhånder vænner sig til at vende det døve øre til!

    Kommentar by Jakob — 18. december 2012 @ 23:40

  28. Det kan han da sagtens Morani osv. osv. Tænk dig om mand. Det kan selvfølgelig også være søsteren, ham til venstre er ude efter, bor hun ikke på Nørrebro?

    Spøg til side, ROFL.

    Kommentar by Anonym — 18. december 2012 @ 23:49

  29. Og Tom, jeg synes sgu du bruger lovlig meget tid herinde efterhånden. Betyder Uriasposten virkelig så meget for dig, at du ikke kan undvære at opholde dig her konstant? Eller har du bare ikke andet indhold i dit liv?

    Kommentar by Jakob — 18. december 2012 @ 23:52

  30. @ 13 Hans Und, Eva smith var i kulturen på news. Hun sagde ‘…men man kan ikke sige at loven er anderledes hvis man er brun end hvis man er hvid’

    Kommentar by UlrikSP — 19. december 2012 @ 00:01

  31. Vist er dommen “mælket”, men det er den for alle parter. Vores side greb ikke chancen for at tvinge dommeren til at tage bindende stilling til spørgsmålet: “Kan et synspunkt i sige selv være ulovligt i Danmark?”

    Politiet forsøgte i dette tilfælde at kriminalisere et synspunkt. Sandsynligvis, fordi det i politiets øjne er “opviglende” – eftersom det mishager nogle mennesker, politiet frygter konfrontationer med.

    – – -

    Kommentar by Morten - - - — 19. december 2012 @ 00:04

  32. Kan vi være sikre på, at politiet ikke gør det igen efter denne dom?

    – – -

    Kommentar by Morten - - - — 19. december 2012 @ 00:07

  33. Anonym, “Morani ‘osv. osv.'”

    Aahhh hvor jeg hader jantelovs-fjolser. Jeg er stolt over at have *fortjent* min moniker fra dertil kyndige ;-)

    Kommentar by Morani ya Simba — 19. december 2012 @ 00:10

  34. Efter at dommen er afsagt til frifindelse,skal paragraf 266b omgående afskaffes,hvad har det ikke kostet samfundet i tid og penge,ren madsvineri.

    Kommentar by emmagad — 19. december 2012 @ 02:09

  35. Tillykke med sejren.

    Men vi har stadig mundkurv på, når de handler om at kritisere de toneangivende jøder i medierne, der taler for mere indvandring. Folk som Mette Fugl , Georg Metz osv må man end ikke nævne eller bliver der ballade.

    Læs selv her:

    http://politiken.dk/indland/ECE106215/pet-vil-tjekke-liste-over-joeder/

    og her

    http://www.thedodo.info/Dronte%209/Dron09_le.htm

    Jeg har aldrig forstået hvorfor jøder der er imod arabere i deres ewget hjemland Israel, partout vil importere dem her til Danmark?

    mvh
    Frits

    Kommentar by Frits Schneider — 19. december 2012 @ 02:36

  36. >35 Fritz Schneider
    De fjolser du opremser er langt fra toneangivende. De er en del af det venstreorienterede MSM, hverken mere eller mindre. De er langt fra repræsentative. Din antijødiske propaganda er for tyk og aldeles gennemskuelig. Du er ikke en skid bedre end balder og andre jødehadere. I læser vel kun David Duke, hvis i skal have information om Israel, zionisme og jøder. FØJ.

    Kommentar by Nielsen — 19. december 2012 @ 05:13

  37. Henrik, Morani ya Simba og andre

    Hvem der kan tillade sig at sige hvad, er jo lige præcis kernen i det hele! Og det var også lige præcis dét som gjorde, at jeg selv for allerførste gang i år begyndte at ytre mig. For jeg nåede til nok-er-nok punktet med racismesagen (som han jo selvfølgelig blev frifundet for) mod Daniel Carlsen, hvori hans brøde bestod i at lægge tal og fakta frem for IQ og intelligensforskning.

    Og så måtte jeg jo spørge om, hvordan det så kunne være, at SFs daværende retsordfører (nu også integrationsordfører) Karina Dehnhardt Lorentzen i P1Debat 23/9/2009 (desværre ikke online), hvori hun debatterede kriminalitet/uddannelse blandt børn/unge af anden etnisk baggrund, med Martin Henriksen fra DF, ikke også er racist. For dér sluttede hun programmet af med at sige: “Du må også huske på at mange af dem er mindre begavede!”. Hvis dét ikke er et racistisk udsagn, så ved jeg ikke hvad! Udover at dét selvfølgelig er et naturgivent IQmæssigt faktum.

    Men hun ville jo nok blive frifundet grundet hendes fortid som folkeskolelærer, hvori hun jo nok er er blevet noget erhvervsskadet af virkeligheden. Og måske også i sin egenskab af retsordfører, har læst lidt for mange rapporter á la; lav IQ, (lettere) mentalt retarderet etc., om kulturberigere.

    Tom

    Mousserende vin, om det er den ægte vare fra Champagne, crémant, cava, spumante, sekt eller andet ved vi ej! Men én ting er dog helt sikkert, man tager ikke sine Riedel Sommelier Champagne flûtes med nogen steder – andet end fra skabet, over til køkkenvasken, for at skylle dem inden brug (som man altid skal gøre med vinglas inden de bruges), over til bordet, tilbage til vasken og ind i skabet efterfølgende. dér tager man noget robust og billigt med!

    Filip

    Mørk skønhed! Helt enig! Kort sort/mørkt hår, som jeg selv foretrækker det. En fantastisk næse. Briller (den eneste “beklædningsgenstand” der for mit eget vedkommende, kan gøre kvinder sexede), om end de lige er en tand for alt for store, disse latterlige gigantiske modebriller, som nogle kvinder desværre bruger.

    Kommentar by A.R. — 19. december 2012 @ 07:15

  38. Hjertelig tillykke til Firoozeh.

    Kommentar by Liva — 19. december 2012 @ 07:35

  39. 1

    Henrik

    Jeg er fuldstændig enig. Danskere kan ikke være tjent med at loven ikke er lige for alle. Alle skal kunne kritisere islam og koran opdragede, hvis og når der er behov for det. Også danskere.

    Kommentar by Liva — 19. december 2012 @ 07:43

  40. I fire ligner nogle farlig fascister…

    Kommentar by Johnson — 19. december 2012 @ 11:21

  41. En stor tak til Tom for hans uforlignelige kommentarer, de burde sættes i glas og ramme. Der er og bliver noget leflen for den vilde fremmede over billedet, noget Carsten Niebuhr møder en arabisk kvinde i ørkenen.

    Kommentar by Filip — 19. december 2012 @ 14:20

  42. Til lykke med frifindelsen.
    Ærgerligt at den var forkert begrundet.
    Ytringsfrihed er ytringsfrihed, og derfor skal § 266b afskaffes

    Kommentar by Agricola — 19. december 2012 @ 14:20

  43. Begrundelsen er teknisk set korrekt, men aldeles utilstrækkelig til at beskytte ytringsfriheden.

    Vi har stadig brug for at skrotte §266b, der udgør en hån mod demokrati og borgernes rettigheder, og det har jeg fundet en ny vinkel på, nemlig at den formodentlig er i strid med Grundloven. Paragraffen udgør nemlig en ‘forebyggende foranstaltning’, og det må Folketinget ikke indføre:

    § 77
    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.

    Efter at Firoozeh er frifundet, vil jeg opfordre til at bakke op om Elisabeth Sabaditsch-Wolff, der tager en lignende sag til den Europæiske Menneskeretsdomstol. Chancen for succes er god, og en sejr her vil have positiv effekt for friheden i hele Europa. Men det koster penge, støtte er velkommen.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 19. december 2012 @ 14:31

  44. A.R.

    Du har ganske misforstået mig.

    For det første er det helt utænkeligt, at jeg nogensinde vil deltage i at drikke noget som helst foran Retten i Århus. Det er et spørgsmål om dannelse.

    For det andet er det utænkeligt, at jeg nogensinde – medmindre jeg er pisket til det af høflighedsgrunde – vil drikke boblevand (af hvad art det end måtte være) af ølglas. Jeg vil heller ikke spise kaviar med potageske af et dejfad, om der så er ti gratis kilo at tage af.

    For det tredje har vi både champagnefløjter og -skåle i skabet i forskellige stilarter, og der har de stået i mange år. De blev ikke købt efter et panikkursus i takt og tone, og jeg har heller ikke bruge for at blive belært om deres anvendelse.

    Den usynlige af de fire blegfede er sikkert tissekunstneren, som vi kalder ham her i byen.

    Hvad det modsatte køn angår, foretrækker jeg de skandinaviske typer, blåøjede, høje med flotte skuldre. Den ene skal jo passe til den anden, men det gør din darling vel også. LOL

    Bare rolig, jeg kommer ikke tilbage til tråden.

    Kommentar by Tom — 19. december 2012 @ 14:38

  45. Det gør jeg så alligevel.

    Selv tak Filip. Carsten Niebuhr? Jeg tænkte nu på bønder fra yderste roerække, men det var han jo også.

    Kommentar by Tom — 19. december 2012 @ 14:42

  46. sådan:)

    Kommentar by notty — 19. december 2012 @ 16:33

  47. Interessant at, udover bemaerkninger omkring Firozee’s etnicitet i kendelsen, er Filip den eneste der er fikseret paa Firozee’s etnicitet. Rabiate anti-racister er jo netop over-kompenserende racister. Som fx. Filip.

    Kommentar by Morani ya Simba — 19. december 2012 @ 17:21

  48. Morani

    Ligesom Tom fremstår som sexist af værste skuffe, der åbenbart kun kan se kvinder som seksualobjekter.

    Kommentar by Høgsbro — 19. december 2012 @ 18:17

  49. >43 Henrik
    Der ER ingen “personlig frihed” uden ytringsfriheden. Den personlige frihed, som burde være alfa og omega i Danevang, er det så som så med. Ejendomsretten bliver krænket hvert sekund velfærdspolitikerne (De der ikke kan opretholde livet uden andre menneskers penge) opkræver uden ophold ejendomsskatter fra ærlige mennesker. Hvad er det dog for en forbrydersammenslutning der tager pengene op af vores lommer?
    Obummers socialistiske samfundssyn, synes at være udbredt til den ganske verden. Og han trædeer på the constitution som vores egne politikere træder på grundloven.
    Op med Generation Identitaire.

    Kommentar by Nielsen — 19. december 2012 @ 21:04

  50. undskyld mangelfuld sætningsbygning

    Kommentar by Nielsen — 19. december 2012 @ 21:05

  51. Et stort forsinket tillykke til den meget modige Firoozeh

    Kommentar by Sigwar — 19. december 2012 @ 21:26

  52. Tom

    Det var nu også et udslag af lidt humor! Og hvad kvinder angår, så er vi helt enige- især gældende for mig selv, så gør rødhårede og kvinder over 1,80 mig til en gryntende og savlende blødhjernespasser, thi smukkere findes ikke. Men jeg har nu også en meget udtalt svaghed for kort hår generelt set. Men hér gik kommentaren jo kun på hende.

    Høgsbro

    Dit kvindesyn passer ikke til den nye tid, som
    islam indvarsler. Det må du jo forstå :). Så kvinder med hjerne har ikke den store berettigelse i den. Desværre!

    Kommentar by A.R. — 20. december 2012 @ 06:27

  53. Hvad er det dog for en forbrydersammenslutning der tager pengene op af vores lommer?

    Hov, du får jo Staten til at lyde som den rene mafia…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 20. december 2012 @ 09:55

  54. # 26. Morani ya Simba.

    Toms hemmelige information om Fjordman er bare den at fjordman skulle være betalt af den internationale jødiske sammensværgelse kaldet Israel.

    Beviset er at han ( Fjordman ) har studeret i Ægypten.

    I næste afsnit fortæller Onkel Tom om “Zions Vises Protokoller” :)

    Kommentar by Santor — 20. december 2012 @ 15:32

  55. Den zionistiske verdenssammensværgelse er virkelig – desværre synes udbetalingerne fra den altid at gå tabt undervejs. Mine venner fra Gates of Vienna, f.eks, der altid beskyldes for at være en del af denne sammensværgelse, har så vidt jeg ved ikke fået så meget som en dollar fra den israelske stat.

    Og hvis de havde, hvad så? Arabiske stater støtter undergravende virksomhed i stor stil. Lidt penge fra Israel er småting i sammenhængen.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 20. december 2012 @ 19:21

  56. Henrik Ræder Clausen, anti-semitisme er et virkeligt gaadefuldt faenomen. Nogle vil sikkert sige “jamen hvorfor er du saa kritisk overfor islam” men det er jo netop fordi der er saa meget EVIDENS, kriminal-statistisk, demografisk, muslimer der selv siger det lige op i et kamera, faktiske massemord paa folk der ligesaa godt kunne have vaeret dig eller mig, og personlige erfaringer fra bylivet, paa at islam og muslimer kan udgoere en sikkerhedsrisiko for den arv jeg er en del af (vestlig oplysning). Der er bare mange der ikke kan forstaa den elementaere forskel paa skepsis overfor muslimer og joeder..