19. december 2012

Citykirken i Århus uddeler julepakker med flæskesteg: “… overvejer at lave specialpakker til muslimer”

Pinsebevægelsen er helt på linie med landets øvrige kristne. Fra JP Århus – Muslimer søger julehjælp i kirken.

“Gennem de seneste år har man i bl.a. Gellerup Kirke set en tilvækst af muslimske familier, som henvender sig i kirken i håb om at få en økonomisk håndsrækning i december. Det fortæller Bit Boel Buhl, som er sognemedhjælper i Gellerup Kirke, der i år har modtaget 63 ansøgninger om julehjælp.

»Vi har en større andel af muslimske familier, der søger. I år er det omkring en tredjedel. For fire-fem år siden tror jeg slet ikke, at der var nogen,« siger hun. …

Citykirken Århus har også oplevet en tilvækst i antallet af julehjælp-ansøgere med indvandrerbaggrund. Seks muslimske familier har i år søgt julehjælp, i 2010 var der én. Citykirken Århus venter at uddele ca. 160 julepakker i form af en flæskesteg og en mandelgave til en værdi af 500 kr. – og kirken overvejer at lave specialpakker til muslimer i fremtiden.”

Oploadet Kl. 16:18 af Kim Møller — Direkte link49 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43581/trackback

49 kommentarer »

  1. UPS! For fire – fem år siden var der ikke “social nød” blandt muslimer? Midt i den DF-støttede borgerlige regerings storhedstid?

    Nå, men det er vel med social elendighed ligesom med PTSD – det slår først for alvor igennem i anden generation, eller sådan deromkring.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 19. december 2012 @ 16:44

  2. Flybilletter! Jeg foreslår flybilletter i stedet for flæskesteg!

    Så bliver alle glade.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 19. december 2012 @ 17:07

  3. Hvor får kirken penge fra?
    Vi hører hvert år, at muslimer lægger beslag på 85% af julehjælpen, og de hader julen som pesten.
    Parasitter og nasserøve, det er, hvad de er!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 19. december 2012 @ 17:33

  4. Har man undersøgt hvor mange danske familier, der må undvære deres julepakke.
    For der må da kun være et vist antal til brug.
    Så lav da en eid pakke til dem istedet for.
    Hvor skal man efterhånde ligge sine støtte penge, hvis man da snart har lyst til og støtte noget efterhånden.
    Mit bedste bud er i sin egen sparebøsse!

    Kommentar by Peter — 19. december 2012 @ 17:35

  5. Hold fast i flæskestegen og pak gerne hjælpepakkerne ind i “papir” lavet af gris.
    Det er mig en gåde hvad muslimer skal med julehjælp. De holder jo ikke jul. Det kunne selvfølgelig være, at de så det som endnu en mulighed for at rage til sig.

    @2 Kenny Starfighter:
    Det var også min første tanke :-)
    Kombineret med årets julegave til danskerne: Udtrædelse af Schengen og EU. Ellers kommer rotterne bare tilbage, når de har været på ferie.

    Kommentar by Agricola — 19. december 2012 @ 17:58

  6. ja, de er dygtige til at prostituere sig

    og starte forretninger

    http ://dst. dk/da/Statistik/bagtal/2012-12-19-hoejst-andel-af-selvstaendige-blandt-indvandrere.aspx

    Ikke-vestlige indvandrere er gode til at starte egen virksomhed.

    Det giver frihed og stolthed, :-D :-D

    men til gengæld går virksomhederne hurtigere ned, :-D :-D

    Mon myndighederne nogensinde finder ud af, at “forretningen” bliver solgt, når der skal indbetales moms

    Kommentar by tavsen — 19. december 2012 @ 17:58

  7. @4 Peter:

    “Hvor skal man efterhånde ligge sine støtte penge, hvis man da snart har lyst til og støtte noget efterhånden.”

    Danskernes Partis julehjælp kun til danskere: http://danskernesparti.dk/archives/3774

    Kommentar by Agricola — 19. december 2012 @ 18:03

  8. På den ene sider siger Jesus:
    “Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør”

    På den anden side siger han også:
    “Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer.”

    Kommentar by Peter Faber — 19. december 2012 @ 18:05

  9. http ://www.dr. dk/P4/Kbh/Nyheder/Koege/2012/12/17/170837.htm
    17. dec. 2012
    Otte ud af ni restauranter, som SKAT besøgte lørdag den 8. december, havde rod i papirerne og ulovlig arbejdskraft ansat, skriver Dagbladet Køge

    Hos SKAT havde man bevidst valgt en travlt aften, hvor reglerne ofte tolkes lidt frit, men resultatet kom alligevel bag på SKAT…..

    VELBEKOMME

    Kommentar by tavsen — 19. december 2012 @ 18:22

  10. “Pinsebevægelsen er helt på linie med landets øvrige kristne” – ja, Kim Møller, så fik du da lige den smidt ud. Ikke at jeg på nogen måde er på linje med den sekteriske pinsekirke eller andre godhedsdyrkere. Jeg betragter mig da i høj grad som kristen. Kald det kulturkristen, vanekristen eller hvad du vil. Det er mig et fedt. Men sådan en kommentar er dog under lavmål

    Luthersk-evangelisk kristendom har været bærende i dansk kultur og åndsliv i over 500 år. Den er indfæstet i Grundloven som et værn mod sharia og alverdens religiøs lovgivning. For den fortæller, at Danmark er luthersk evangelisk og intet andet.

    Det er en sær usmagelig alliance, der er ved at opstå mellem Zenia Stampe segmentet og ellers sund konservatisme i deres had mod kristendommen.

    Kommentar by Peter Hansen — 19. december 2012 @ 21:15

  11. Hvis muslimen er ved at dø af sult og livet kan reddes med en flæskesteg, så er det tilladt af fortære svin.
    Det er nok ikke sultedøden, der får muslimer til at hente julepakken. Hvis en af kirketosserne fra Gellerup i smug fulgte efter flæskestegens nye ejer, ville vedkommende finde ud af, at flæskestegen og andet urent ender i skraldespanden.
    Men det er ikke det værste, for det kan man læse i islam for enkeltmand. Derimod at kirkens udsendte ikke bliver forarget, men straks farer tilbage til kirketosserne med det råd, at indkalde en imam for at kunne pakke en rigtig muslimsk julepakke.
    Og min mangeårige erfaring siger mig, at det ikke engang er løgn.

    Kommentar by Menig 442 — 19. december 2012 @ 21:36

  12. @ Menig 442
    Du har nok desværre ret.

    Vi kan så måske frem til at få en Eid-pakke, når den tid kommer. Jeg håber ikke, der er for mange dadler. :-)

    Kommentar by Peter Hansen — 19. december 2012 @ 21:45

  13. - Peter Hansen

    Slap nu af. Du lyder som en krænket muslim.

    Kommentar by Kim Møller — 19. december 2012 @ 23:13

  14. Endnu en grund til at melde sig ud af folkekirken! Men hvis 80-85% af julehjælpen går til muslimer, må det betyde at de spiser svinekød i smug! Det ender såmænd med at vi må halalslagte grise!

    Kommentar by Robert R — 19. december 2012 @ 23:25

  15. Robert R. SÅ meld dig ud sammen med Marianne Jelved, Zenia Stampe, Margrethe Vestager og det slæng. De vil glæde sig med dit selskab.

    Jeg er enig i din kritik. Men dårlige præster er for mig at se ikke grund nok til at destruere Folkekirken.

    Kommentar by Peter Hansen — 19. december 2012 @ 23:34

  16. Sæt et stort, flot kors på alle pakkerne. Så løber muslimerne skrigende bort :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 19. december 2012 @ 23:48

  17. Har en bande unintegrerede og fremfor alt unintelligente udenlandske unger ikke lige truet en kirke i København, og afkrævet beskyttelsespenge af den fordi den lå i ‘deres område’ ? Absurd ironi.

    Kommentar by LarsB — 20. december 2012 @ 00:00

  18. @17 LarsB:
    Jo, men de fleste af småfuglene bliver ved med at fodre gøgeungerne.

    Kommentar by Agricola — 20. december 2012 @ 00:12

  19. Det er så rystende… Ikke andet at gøre end at stoppe med at betale til alle de selvhadende organisationer.
    Start en ny organisation som giver julegaver til kristne og ingen andre, så spytter jeg og mange andre gerne i kassen… Igen !

    Kommentar by Peter Jensen — 20. december 2012 @ 03:02

  20. Muslimer kender ikke til hverken anstændighed eller æresfølelse. Fra dag ét her i landet, har de fået i pose og sæk, men alligevel skal de rage til sig med arme og ben, ganske uden hensyn til andre som virkelig behøver hjælpen, men en god ting kommer der dog ud af dette. Sådanne “småting” er noget befolkningen virkelig kan forholde sig til, og som gør danskerne rasende, hvorimod vi ofte taler for døve øre når vi beskæftiger os mere overordnet med faren fra islam.

    Kommentar by skræp — 20. december 2012 @ 04:48

  21. jeg læste lige dette vanvittige debat indlæg i politiken som viser hvordan de politisk korrekte STADIG hænger fast i at insistere på at islam er fredelig og islamister er nogle få der har misforstået det hele. da en læser så helt sagligt tillader sig at nævne at islam faktisk opfordrer til drab på ikke-muslimer (i indlægget “ingen sand skotte”)springer forfatteren til debatindlægget straks ind og “frabeder sig DF retorik”.

    http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1846849/hykleriske-ekstremister-kraenker-os-med-goedning-og-jihadraab/?v=c

    der er desværre mange mennesker i det her land der ikke vil se nogetsomhelst før de selv står med en krumsabel i ryggen, og selv der vil de sikkert insistere på at det bare er en der har misforstået islam.. det er ikke muslimerne vi skal være bange for, det er de danskere der insisterer på at give dem frit spil.

    Kommentar by per — 20. december 2012 @ 05:35

  22. @21 per

    “der er desværre mange mennesker i det her land der ikke vil se nogetsomhelst før de selv står med en krumsabel i ryggen, og selv der vil de sikkert insistere på at det bare er en der har misforstået islam.. det er ikke muslimerne vi skal være bange for, det er de danskere der insisterer på at give dem frit spil.”

    Jeg oplever lykkeligvis, at flere og flere danskere vågner og står ved deres meninger

    Kommentar by Agricola — 20. december 2012 @ 06:01

  23. Så er det vel på plads med en nyfortolkning af “Det kimer nu til julefest”, med behørig inspiration fra julespektaklet i Mørkedal/Kokkedal.

    Imamerne kalder nu til julestrid

    Der kaldes nu til julestrid
    for tiden nu ud rinder for de vantro flest,
    som vog fra deres principper
    og nu med vold og magt fordrives skal

    Allahs slaver komme til de urenes land,
    hvor vantro udryddes skal, hver en mand,
    oh vantro, tag med os på slagmarken ud,
    hvor I lære skal Allahs bud

    Og I vil gå med bøjet hoved,
    som aberne og svinene til gaskamrene ind,
    med blodtårer forbande jeres Gud
    for mishandel og nakkeskud

    Muhammeds stang vid og lang,
    den lille pige er noget så trang,
    for pikken i blod indsmurt,
    er en god gerning velgjort

    Med Ummahens ære med foragt
    vi de vantros guld os tilraner,
    i nakken skudt, i massegravene smidt,
    et paradisisk liv jeg er forundt

    Velan min vantro, forbliv nu død
    og tilbring din død i Shaítans land,
    ja pris Allah i allen stund
    med smertensskrig fra sjælens bund

    Ja, skrige hver som skrige kan:
    Nu brændes af danskens land
    og henret efter Koranens bud
    da blev Morgenstjernen* til vores gud

    Nu kommer han muslimers håb
    med flammesværd og bødlens reb
    og blodet flyder nu i Dannevang
    mens muslimen går bersærkergang

    Kom muslim, vær vor parasit,
    hold selv i os din pulefest
    Da skal med sværdet Davidsstjernens klang nedkæmpes
    som ej af vor klagesang kan ned dæmpes

    * Lucifer

    Kommentar by A.R. — 20. december 2012 @ 07:29

  24. Jeg synes at den ide med at uddele enkelt billetter hjem til gedeknepperland til alle disse bæbrune nassere er en hamrende god ide.

    Og den med flæsestegen gav mig endnu en ide:

    Jeg smører koranen ind i svinefedt når jeg futter den af på fredag.

    Hvad synes I om den ide?

    mvh
    frits
    eldalen 14
    århus

    Kommentar by Frits Schneider — 20. december 2012 @ 08:49

  25. Ja, så må også alt kjøttet være halal.

    Kommentar by Bjarne — 20. december 2012 @ 09:25

  26. Ja den danske kirke, Citykirken, er et kors det danske samfund må bære.
    Er Citykirken en “privat” kirke?
    Her i Helsingør findes der en “Relevant kirke”.. sågar.

    Kommentar by Pk — 20. december 2012 @ 10:40

  27. Muslimerne sku’ ha’ en pakke rottegift, sku’ de.
    De har i bund og grund ødelagt vores land.

    Kommentar by Nielsen — 20. december 2012 @ 10:55

  28. Synes retorikken i flere indlæg her, er over grænsen.

    Når det så er sagt, så er det jo ren ragen til sig, når man stiller sig op og vil ha jule”hjælp” når man ikke fejrer den i det hele taget.

    Julehjælpen er en hjælp til at afholde jul – det er der så nogen befolkningsgrupper, som ser stort på.

    Rage, rage til sig.

    Kommentar by Cicero — 20. december 2012 @ 11:04

  29. Jeg synes det også, Cicero. En bestemt måde at udtale sig på gør modparten en stor tjeneste. Og man bliver dermed medskyldig i at støtte de, der ikke har meget til overs for os og vore krav om en anden udvikling. Ethvert slibrigt indlæg er et indlæg til fordel for yderligere islamisering. Fordi det afvæbner os.

    Det handler ikke kun om muslimers ragen til sig. Den er velkendt. Det handler også om os selv, og vores totalt manglende evne til at formulere en afvisning. Specielt over for muslimer, som vi ved larmer op.

    Man kan vel ikke sige andet end, at hvis vi havde viljen, kunne vi nemt komme ud over en hel del af vore problemer. Så vi må jo nok rette den anklagende pegefinger først og fremest mod os selv.

    Hvorfor gør vi som vi gør? Og hvorfor er det først i det nye århundrede, vi overhovedet – socialt set – har lov at debattere disse emner? Hvor var I henne i firserne, da det virkelig gjaldt? Tav I, når nogen fremsatte “racistiske” synspunkter? Eller var I måske selv “antiracister” dengang? Netop dengang man ikke kunne være andet, end en een af de to, i følge tidens visdom.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 20. december 2012 @ 11:35

  30. To arabere, som er meget glade for julen:

    h t t p://ekstrabladet.dk/112/article1887491.ece

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. december 2012 @ 11:56

  31. Morten:

    Jeg har en mere end kraftig antagelse af, at en del af de med den nævnte retorik, er fodsoldater, som har til hensigt at placere disse indlæg for at underminere essensen. Never mind.

    Jeg er forøvrigt ikke enig i, at fænomenet at rage til sige er velkendt – ikke alle steder. Når Eva Smith(Hækkerup) kan blive “viiiiildt overrasket” over unge muslimers vanvittige over-repræsentation i kriminalstatistikerne, når Chris H., Rikke Peters m.fl. kan blive ved med at beskrive den højreorienterede vold, selvom uimodståelige fakta viser, at volden bliver begået af den venstreorientede del af det politiske spekter, og ikke mindst af muslimer i hel vanvittig grad, så er der godt nok lang vej.

    Jeg nævner ikke ovenstående personer, fordi jeg nærer den mindste respekt for deres arbejde, men fordi det er sådanne personager, som udtaler sig til medierne, og som bliver betalt for det. Det er de, som Hr. og Fruy Hakkebøf generelt har at forholde sig til. Ren propaganda som ikke afviger meget fra nazisternes, men den er der, og den virker i én eller anden grad. Jeg er sikker på, at blev alle fakta lagt på bordet, kørte medierne i samme grad med, når eksempelvis jøder chikaneres(eller etniske danskere) som hvis muslimer ikke kunne rende rundt med tørklæder osv., gjorde EU, DRC osv. så var ragen til sig “velkendt”.

    Kommentar by Cicero — 20. december 2012 @ 12:07

  32. De Danske politikere bærer skylden for at julen og dens glæder i den grad er smadret i Danmark af Muslimske indvandere,Muslimske indvandere tager tykt pis på Etniske Danskerer og det sker fordi politikerne giver disse retarderede ikke vestlige indvandere flere rettigheder i samfundet end den Etniske Danskers rettighed.Stop vanviddet.

    Kommentar by emmagad — 20. december 2012 @ 12:20

  33. >28 Morten
    Du anklager dig selv. Hmm. Er du ikke lige som de venstreorienterede idioter, der bliver ved med at påstå at vi har gjort uret mod afrikanere, sydamerikanere og hvem ved jeg?
    Hvorfor vi gør som vi gør, kan let og enkelt forklares med at vi er bange for muslimerne! De har en ideologi, som er binder dem sammen, bedre end kommunismen binder venstrefløjserne sammen. De er stort set præcis som nazisterne. De lever i en løgn, som de er blevet opdraget til at betragte som sandheden. I stedet for at frygte dem, og lukke øjnene for deres gradvise nedbrydning af vores kultur; burde vi bekæmpe dem. Vi bør kræve at de forlader vores land, vi bør kræve, at de snotdumme politikere der har skaffet dem her til, ledsager dem tilbage til Barbarien, hvor de kom fra, og vi bør kræve at de fjerner deres sindssyge religion, før de kan opholde sig her.

    Kommentar by Nielsen — 20. december 2012 @ 12:38

  34. Men Nielsen, når du formulerer, “hvad der bør gøres”, så må du også komme til den erkendelse, at det langt fra er det, der bliver gjort. Og det kan vi vel kun bebrejde os selv? Vi er som samfund ikke i stand til at handle. Hvordan kan vi desuden bebrejde politikere, vi selv har valgt ind? Det er rigtigt, at det politiske miljø ikke afspejler folkeviljen. Men det har vi jo vidst længe. Politikerne har også selv konstateret det mange gange, og der er dem, der bramfrit har sagt, at det skyldes, at politikere er mere visionære og modne, end folk flest, og derfor er det, som det bør være.

    Det står i vores magt at ændre alt dette. Hvorfor gør vi det så ikke? Det spørgsmål kan vi vel kun rette til os selv.

    Endelig kan jeg ikke indse, at jeg skulle tilhøre de, der anvender en syndsbevidst, “postkolonialistisk” forklaringsmodel. Det gør jeg tydeligvis ikke, og jeg har i tidens løb været storleverandør af kritiske indlæg, rettet mod præcis den verdensopfattelse.

    Men afløb gennem sprutrasende udtalelser er netop bare afløb. Det er ikke et bidrag til de forandringer, der behøves – men det modsatte! Ligesom kloakafløb forurener disse afløb recipienten, in casu Kim Møllers værdifulde værk, Uriasposten. Og det er uret mod bloggen og dens vedholdende primus motor.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 20. december 2012 @ 13:41

  35. Hvert år kommer den samme palaver om julepakkerne og hvert år bliver der udformet en masse løsninger, og hvert år er der nogle tosser i div. organisationer som ikke tør fravælge blandt kristne og muslimer, eller rettere tør fravælge muslimerne, i år er dog en undtagelse, Danskernes parti har lavet en indsamling af midler til julepakker og KUN til danskere, bravo.

    Kommentar by Ingolf Rasmussen — 20. december 2012 @ 14:32

  36. Det lader til, at Danskernes Parti’s julehjælp skal være en årligt tilbagevendende begivenhed: http://danskernesparti.dk/archives/3874

    Her diskrimineres der for fulde drøn, må man sige. Tænk, man fravælger folk, der ikke fejrer jul til fordel for danskere, der gør det. Hvordan kan DP overhovedet nænne det?

    Kommentar by Arne Torp — 20. december 2012 @ 15:42

  37. Folk der undrer sig over hvorfor Muslimer nogle gange henter julepakker, selv om de indeholder svinekød, så er forklaringen her; der er ikke noget forbud i Koranen mod at fodre sine kamphunde med svinekød.

    Kommentar by Balder — 20. december 2012 @ 15:49

  38. Der kommer vel snart en tid hvor Frelsens hær og Røde Kors deler Eid-pakker ud til fattige kristne …

    Kommentar by mb — 20. december 2012 @ 15:50

  39. Bare vent til stormoskéerne bliver opført! Så vanker der eid-pakker til alle værdigt trængende københavnere, der gerne vil tage del i de nye skikke. For hvordan skal man kunne skelne mellem de, der oprigtigt ønsker at fejre eid, og de, der bare vil score en gratis madpakke, ikke sandt!

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 20. december 2012 @ 17:29

  40. Nul moskeer og mere overtro i dette land. Basta. De bliver i så fald ikke hyggelige bygninger at have som naboer.

    Kommentar by LarsB — 20. december 2012 @ 19:59

  41. For Helvede da. Jeg er ligesom mange her skeptiske overfor indvandringen og ikke mindst den resultater. Det er lidt sygt at byde folk til at bo i et land når man sikkerhed ved at de fleste bliver ludfattige. MEN der er altså jul, og man skal altså ikke glæde sig over at folk er fattige, lad dem da få deres julehjælp i fred.

    Kommentar by NielsC — 20. december 2012 @ 21:13

  42. De dumme her er de kristne, som har forvekslet næstekærlighed med pladderhumanisme. Godhed er vor tids guldkalv.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 20. december 2012 @ 22:09

  43. Gode venner.
    Hvorfor al den diskussion?
    Muhammedanerene hader os som pesten og alt hvad de kan franarre os, er en hjælp for dem til at komme i himlen.
    Se dog heller på de danskere som er landsforrædere og hjælper med at nedlægge vort land- og find så en vej til at “overbevise” dem om deres farlige kurs.
    Når det er gjort, så kan vi tage nogle kammeratlige samtaler med de fremmede.

    Kommentar by "skyggen" — 20. december 2012 @ 23:58

  44. Forstår godt at folk melder sig ud af Folkekirken.

    Kommentar by K K Nielsen — 21. december 2012 @ 00:31

  45. - Niels C

    Der er ikke fattigdom i Danmark efter min mening, men hvis der er, så er det ikke børnefamilier på offentlig forsørgelse, men enlige arbejdsløse fraskilte mænd.

    Desuagtet. Det er absurd at giver julepakker til folk der ikke holder jul.

    Kommentar by Kim Møller — 21. december 2012 @ 06:16

  46. @35 Arne Torp:

    “Her diskrimineres der for fulde drøn, må man sige. Tænk, man fravælger folk, der ikke fejrer jul til fordel for danskere, der gør det. Hvordan kan DP overhovedet nænne det?”

    Jeg fornemmer en hvis ironi :-), men alligevel; Udskæring i beton fremmer forståelsen:
    Fordi DP tør vedgå, hvad de ser, og tør kalde en spade for en spade og en muslim for en muslim – Det er jo ikke eksilerede, buddhistiske tibetanere, der altid rager til sig eller kører råddent i den sænkede pik-bil

    Kommentar by Agricola — 21. december 2012 @ 07:52

  47. >34 Morten
    Jeg har faktisk altid læst dine kommentarer, som fornuftige. Jeg følte mig vel stødt, da du gav cicero ret i “forkert tone” Jeg tror heller ikke du deltager i en forklaringsmodel. Men når jeg skriver at jeg ønsker at muslimer ikke var levende, er det ikke et sprutrasende udtryk, men bare hvad jeg mener. Den mening bliver jeg ved med at have, til muslimer ændrer adfærd. Hvorvidt bloggen skal censurere indlæg, er blogejerens valg. Men hvis mine meninger ikke kan skrives her, finder jeg andre steder at udtrykke dem.
    Jeg har så længe jeg har kommenteret på diverse blogs, ALTID forsvaret ytringsfriheden. Også for muhammedsvinet,Hassansvinet,Alisvinet og hvad fanden de der muhammedanere hedder.

    Kommentar by Nielsen — 21. december 2012 @ 21:57

  48. Sharia menu i den kristne klub er blåstemplet oppe fra..

    “Kristne kan roligt spise halalkød, lyder det fra biskop Niels Henrik Arendt i diskussion om mad i daginstitutionerne.” (2010)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/355573:Kirke—tro–Biskop-blaastempler-halalkoed

    Kommentar by Liva — 22. december 2012 @ 09:35

  49. Hver gang kirker, som f.eks. Pinsebevægelsen – og andre – putter en kylling i julehjælpepakker, så er den allerede halalslagtet – slagtet sharia like.

    Så både den døende folkekirke, og Pinsebevægelsen og alle andre religiøse foretagender støtter allerede sharia krav med julehjælpepakker.

    “Bismillah Allahu Akbar (i Guds navn, Gud er stor). Det er de ord, en dansk slagtekylling får med på vejen, når den er blevet sænket ned i et elektrisk ladet vandbad og venter på at få skåret halspulsåren over.

    Alle kyllinger, der bliver slagtet på de store danske slagterier, er halalslagtede. Det er en klar fordel, når størstedelen af danske slagtekyllinger går til eksport – nogle af dem til lande, hvor flertallet af befolkningen er muslimer, som ifølge deres religion kun må spise halalslagtet kød.” (2011)

    h t t p://sondagsavisen.dk/2011/11/paa-bornpoultry-bliver-alle-kyllinger-halalslagtet-en-imam-sorger-for-at-slagtn.aspx

    Kommentar by Liva — 22. december 2012 @ 09:51