21. december 2012

Pressenævnet: Uriasposten er ikke omfattet af medieansvarsloven og er udenfor nævnets kompetence

Jeg har i årenes løb modtaget en del juridiske trusselsbreve, og da en Lisbeth Eliasen for et par måneder klagede til Pressenævnet over en postering her på siden, så har det ikke ligefrem påvirket min nattesøvn. Fra Pressenævnet – Pressenævnets kendelse i sag nr. 12-70-00369.

“Pressenævnets formand udtaler:

Da den internetside, hvorpå den pågældende omtale er bragt, ikke er anmeldt til Pressenævnet efter medieansvarsloven § 8, stk. 1, er der ikke tale om et medie omfattet af medieansvarsloven, jf. lovens § 1, nr. 3. Klagen over Uriasposten.net hører således ikke under nævnets kompetence og afvises derfor allerede af den grund i medfør af medieansvarsloven § 43, stk. 2, nr. 1.

Oploadet Kl. 17:50 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43604/trackback

17 kommentarer »

  1. Det er da også absurd, at denne Lisbeth Eliasen klager over en privat blog til Pressenævnet. Det svarer til at klage over sin kones madlavning til Forbrugerklagenævnet.
    Kvinden lever tydeligvis i sin egen verden. Jeg husker godt hendes mere eller mindre vanvittige skriverier på sin hjemmeside i forbindelse med sagen. Hun forekom meget virkelighedsfjern.

    Kommentar by Vest — 21. december 2012 @ 18:41

  2. Hvem er Lisbeth Eliasen?

    Kommentar by kim rasmussen — 21. december 2012 @ 21:09

  3. Hun er bimlende hamrende gal!
    http://www.lisbetheliasen.dk/
    Har fået tvangsfjernet ALLE sine 7 børn.
    Søg hendes navn på Google og de mest bizarre ting dukker op!

    Kommentar by Eyvind Dk — 21. december 2012 @ 21:41

  4. Hjemmesiden ligner mange af de hadesider som alskens afvigere og tabere laver mod offentlige myndigheder.

    Gad vide om de har n fælled webdesigner ?

    Kommentar by Anonym — 21. december 2012 @ 22:54

  5. Uriasposten er sin egen :-)

    Kommentar by Angantyr — 21. december 2012 @ 23:07

  6. I USA eksisterer der sekter som optræder på samme måde,kunne fristes til at mene at det er en kopi.

    Kommentar by emmagad — 22. december 2012 @ 00:00

  7. Æhm, lige for at nævne en anden skinger hystade i krig med pressen, har I så hørt, hvordan Übervolksfürerin Fräulein Stampe er gået grassat i menighedspamfletten?

    http://politiken.dk/debat/profiler/zenia-stampe/ECE1848053/en-uvederhaeftig-loegnagtig-bedrager/

    Olav Skaaning tager den op, og hvis ikke de holder fri, så er “Presselogen” på TeeWeeToo-Nuise da oplagt forum?

    http://blogs.bt.dk/olavskaaningandersen/2012/12/21/uhort-angreb-fra-zenia-stampe/

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 22. december 2012 @ 03:32

  8. Jeg VILLE virkeligt gerne kunne forstå en pige som Zenia Stampe: Jeg forstår bare ikke, hvad det er, i Zenia Stampes konkrete, sandsynligvis uhyrligt overbeskyttede tilværelse – måske foruden netop dén? – som leder hende ud i denne totalt udknaldede, radikale “Pinoccio-psykose” (jvf. Disneyshowets gamle sang “Der’ ingen bånd, der binder mig”) på alle ansvarspåliggende områder om at være bemidlet med bare en allerbettemindstemikrolillebittesmule fundamental loyalitet over for dét folk, man altså er stemt ind til at skulle repræsentere på Tinge?

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 22. december 2012 @ 03:48

  9. EU pusler jo som bekendt med censurregler. Dette kunne godt omfatte blogs når de bliver implemteret.

    Kommentar by Slyrgraff — 22. december 2012 @ 09:16

  10. Hvis EU får gennemført det, så er det ud af EU.
    Gennemføres det, så er vi tilbage i krigens tid med illegale blade.
    Vi, der husker det, mindes den tid som en morsom tid, hvad de illegale blade angik, men det var alligevel ikke sjovt, når Gestapo fik lejlighed til at blande sig.
    Måske det vil give et puf til dannelsen af en rigtig modstandsbevægelse.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 22. december 2012 @ 10:55

  11. Du er sgu en sej jyde, Kim. : )

    Kommentar by Liva — 22. december 2012 @ 11:14

  12. Det er måske mine analyserende bemærkninger hun især har fået galt i halsen? Det overrasker jo ingen at hun skyder med spredehagl i den grad at en obskur blog om noget helt andet end hendes sager, som blot pinpointer Søvndals blamage, kan få hende til at sende en klage til et organ som intet har med noget af det hele at gøre…

    Mon ikke kimporatoren kan supplere mit udsagn om at der generelt vises alt for lidt opmærksom i dette samfund på kvinder der tror sig berretiget til at besidde sine børn. Ikke bare det, det understøttes ligefrem af statens politik. Der er f.eks. ingen lov der forbyder dig at forholde den anden part kontakt med fælles børn.

    Kommentar by Høgsbro — 22. december 2012 @ 11:25

  13. Jeg formoder Pressenævnet ser Uriasposten som værende et i USA henhørende foretagende hvad angår juridiske forhold.
    Jeg er enig deri. Jvf. tidligere kommentar og aktuelt opslag på:
    http://whois.net/whois/uriasposten.net

    Kommentar by Peter Buch — 22. december 2012 @ 14:47

  14. #10. “Flakrøjser” Sjovt nok for de af os der er “autistiske” nok til at huske dine udgydelser gennem årene, så har du tidligere nedgjort skriverier som ligegyldige “tidspild” fordi en blodig modstandskamp…. osv…osv Hmm, jeg ved du ikke er besværet værd men det er nok fordi du i dit megalomani alligevel både er iriterrende og fascinerende.

    Kommentar by PBr. — 22. december 2012 @ 19:25

  15. Man behøver kun kigge kort på hendes såkaldte hjemmeside for at se at hun er så bimlende gal and hun næsten får SHansen til at fremstå normal.
    Godt nok kun næsten, men det er en bedrift i sig selv.
    Lige som med SHjansen så er det det etablerede samfund som kører en ond konspirations teoretisk kurs hvori Uriasposten spiller en stor ond rolle.

    Jeg kan kun konstatere at nedskæringerne i distriktspsykiatrien jo skal give sig udslag et sted, men smertegrænsen er vist nået forlængst..
    ikke mindst mht hvilke u-medicinere tosser vi andre skal trækkes med pga nedskæringerne

    Kommentar by J..... B....... — 22. december 2012 @ 23:08

  16. Men Uriasposten kunne ganske givet blive omfattet af medieansvarsloven, hvis du ønskede det, med en tilmelding til pressenævnet. Bloggen opfylder ganske givet kravene. Det er værd at overveje. Der følger også ting med som retten til at kunne påkalde sig kildebeskyttelse i en retssag.

    Kommentar by info — 23. december 2012 @ 00:01

  17. I sparker til et medmenneske som allerede ligger ned! Jo mindre man bliver hørt jo højere må man jo råbe. Som Lisbeth Eliasen prøver på!
    De kommunale sagsakter i hendes tvangsfjernelsessag er meget mere dramatiserende end I kan forestille jer! Og det skal forestille at være højt uddannede der udarbejder dette! Jeg kan forsikre jer om at det er en af de værste sager om magtmisbrug i Danmark!

    Kommentar by Susanne Riis — 22. februar 2013 @ 22:46