27. december 2012

DR til kamp for maksimalstaten – Kommunist fryder sig: Danskerne ‘køber ikke den hysteriske debat’

Onsdag proklamerede DR, at danskerne generelt var tilfredse med kontanthjælpsniveauet, men at hele 25 pct. dog mente den burde være højere. Fra DR Online – Epinion: Kun 10 procent mener at kontanthjælp er for høj.

“En kontanthjælpmodtager over 25 år med et eller flere børn modtager ca. 13.700 kr. før skat om måneden. Det mener ti procent af danskerne er for meget, 53 procent synes det er passende, mens hele 25 procent synes det er for lidt. 11 procent har ingen mening om spørgsmålet, der er stillet for Epinion for DR Nyheder.

- Det er meget overraskende, at kun ti procent mener, at kontanthjælpen er for høj efter debatten om fattig-Carina og Liberal Alliances udtalelser om, at folk på kontanthjælp får for meget, siger DR Nyheders analyseredaktør Kenneth Thue Nielsen. …

Han mener, at det især er overraskende, fordi der i befolkningen i øjeblikket er en ægte krisebevidsthed, hvor alle tænker mere på sig selv og egoismen florerer på arbejdspladsen.”

Meningsmålingen blev i TV-avisen lanceres med historien om Tania Niebuhr, enlig mor til fire, samt en debat mellem kommunisten Christian Juhl (Enhl) og liberalisten Joachim B. Olsen (LA). Indslaget kan ses her

Speak: Hvis Tania Niebuhr får lavere ydelser, frygter hun for eksempel at måtte undvære den årlige uges ferie som i år blev holdt i Tyrkiet med to af børnene.

[...]

Klaus Bundgård Povlsen, TV-avisen: 23.000 om måneden efter skat er det et passende niveau?

Christian Juhl, DKP, Enhedslisten: Det er ikke for meget da, da ikke når man har børn.. jeg synes ikke det er for meget. … Det er jo en meget lille gruppe som får så meget i kontanthjælp, at det ikke kan betale sig at tage et stykke arbejde, så den køber jeg ikke længere, og det ser også heldigvis ud til at den danske befolkning ikke køber den der hysteriske debat længere. … Så derfor – hold nu op med det pjat. Det er simpelthen for at lave profilering for Liberal Alliance, og ikke andet.

Klaus Bundgård Povlsen: Hvad siger du til det Joachim B. Olsen, for det ser ud til i vores undersøgelse her, at de fleste danskere muligvis er enige i det som Christian Juhl siger.

Joachim B. Olsen, Liberal Alliance: Jov, men det er fordi I stiller spørgsmålet lidt forkert. Grunden til at Karina-debatten blev så stor, det var at der fik folk et indblik i hvad det faktiske rådighedsbeløb er. Det kan også være, at den historie, som si selv siger her, hvor I siger man får 13.000, men så får man altså en lang række ekstra ydelser, der gør at man efter skat har 23.000 kroner, og hvis man nu havde stillet spørgsmålet på den måde, så spørgsmålet tog udgangspunkt i rådighedsbeløbene, og det er jo det der er interessant. Så tror jeg måske I havde fået nogle andre svar.

Oploadet Kl. 06:49 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43743/trackback

37 kommentarer »

  1. Fra DDRs ord- og håndbog:

    Analyse: et sæt argumenter vi har købt og betalt for, og som derfor er som vi ønsker os.

    Analyseredaktør: Den person, der belærer om analysens rette udlægning.

    Bortset fra det; ud af 276k/årligt skulle der velnok have været råd til, at alle børnene kom med til det islamistiske Tyrkiet.

    Kommentar by Hans Und — 27. december 2012 @ 07:58

  2. Flere og flere kræver mere og mere for og lave mindre og mindre.

    Kommentar by viking — 27. december 2012 @ 08:25

  3. Men Joachim B. olsen sådan kunne Epinion aldrig finde på at spørge! For så ville de ikke få de svar som de ønskede!

    Kommentar by Robert R — 27. december 2012 @ 08:29

  4. Det ser umiddelbart ud til, at de røde sataner, dvs de islamiske glædespigerne på DDR, Dansk Røde Halvmåne og Waffen-SF/Einheilslisten/Radigalningene, er blevet bedre til propagandaen.

    Denne gang kan man i det mindste ikke hurtigt google sig frem til, at Tania er et af deres medlemmer/”aktivister”. Men mon ikke der kommer et eller andet frem om kort tid?

    Kommentar by Hans Und — 27. december 2012 @ 08:57

  5. Det er et problem, at DR politiserer ved, at bede Epinion stille konstruerede, ledende spørgsmål. Det er ikke første gang, men en fast del af DR-indktrineringen af den danske befolkning, som starter hevr morgen kl.6. Hørte radioavsen idag kl 7 og undrede mig over at befolkningen finder sig i at blive hjernevasket for dens egne peneg?
    Epinions opinionsundersøgelse er ledende og konklusionerne dækker ikke resultaterne.
    Man skal spørge
    A.”Er kontanthjælpen efter din mening generelt for høj eller for lav”
    Og
    B.”Er der efter din mening for mange eller for få der modtager kontanthjælp?”

    Elementær metode.

    (PS. Est. A giver 60% “for høj” og B. giver 70% “for mange”)

    Kommentar by A-mad — 27. december 2012 @ 09:25

  6. Jeg er leder i en af Danmarks store virksomheder og har næsten udelukkende ufaglært arbejdskraft ansat blandt mine medarbejdere, jeg kan ikke skaffe den arbejdskraft som jeg har brug for og blandt dem jeg endelig får vælger 5 ud af 10 at sige op efter 6 måneder, fordi at det er sjovere at ligge derhjemme på sofaen hver dag.

    Jeg ville ønske at nogen virkelig ville grave i det her, det er fuldstændig vanvittig hvor lidt der er i forskel mellem at arbejde og ligge derhjemme…

    Kommentar by King — 27. december 2012 @ 09:28

  7. Er der nogen, som lige kan angive, hvad 23.00,- “netto” svarer til i “brutto”?

    Eller med andre ord.

    Hvad skal moderen tjene på arbejdsmarkedet for at modsvare den offentlige støtte.

    Kommentar by Morten Dreyer — 27. december 2012 @ 09:36

  8. @Morten,

    Med et alm fradrag på omkring 7,000kr skal hun tjene omkring 36,000kr før skat.

    Kommentar by King — 27. december 2012 @ 09:40

  9. Kan hun holde ferie i Tyrkiet med sine børn på kontanthjælp? Det kan hun åbenbart for det står der jo.

    Jeg er topskatteyder i fuldtidsarbejde og ville gerne have råd til at tage på ferie et varmt sted i udlandet med mine tre børn. Nå ja, men jeg hører jo også til de onde ifølge DR.

    Desuden kan det hele jo være ligemeget for en række af de Vestlige lande bl.a. USA er så forgældede at hele den Vestlige verden (også Danmark) kommer til at afvikle halvdelen af landenes velfærdssamfund indenfor de næste 10-15 år.

    Kommentar by Sigwar — 27. december 2012 @ 10:42

  10. #5 Morten Dreyer

    Et hurtigt slag på taskerne, årsindkomst på ca. 493.000 kr. før skat. (hvilket jo må siges at være ganske pænt og i den gode ende, alt efter uddannelse :-) )

    PS. Regner med at der skulle have stået 23.000,-”netto”.

    Kommentar by Neuhammer — 27. december 2012 @ 11:11

  11. At der stadig findes licensbetalere, er en af livets store gåder.

    Kommentar by Nielsen — 27. december 2012 @ 11:48

  12. Omvendt kunne man så spørge, om 13.700 kr. brutto resulterer i et nettobeløb, som er meget at leve for, når man har børn. Jeg erindrer mig et andet indlæg her på siden, hvor det som argument for de stærkt religiøse muhammedaneres mangel på integration blev anført, at de fleste af disse tjente under 200.000 kr. om året. Det må altså formodes at være sideindehaverens opfattelse, at de, der tjener mindre end dette beløb, må regnes til de fattige i vores samfund, hvilket vel harmonerer meget godt med de fleste detailhandelsansattes og studenters iagttagelser. Men det er jo nok et af de punkter, hvor forskellen mellem de monarkistiske parlamentokrater og jødekapitalister på den ene side og de nationale socialister på den anden side viser sig. Klart må det selvfølgelig også være, at modtagelsen af en sådan monetær håndsrækning fra folkefællesskabet – af en sådan størrelse, som nu måtte blive anset for at være passende – må følges af et krav om at bidrage til samfundslegemets sundhed gennem arbejde eller om at søge at bringe sig selv i en situation, hvor dette bliver muligt, gennem uddannelse. Det er ikke andre krav end dem, folkefællesskabet stiller til fx studenter og værnepligtige. Bemærkes må det dog også, at den uhæmmede kapitalisme og globalisering har ført dels til vækfald af job, dels til job, som må betegnes som udbytteriske og slavelignende, job, ind i hvilke kontanthjælpsrecipienterne, sådan som det er i dag, hvor “parlamentarisme” og pengevælde hersker uindskrænket, bliver presset af det system, der er sat i verden for at tilsikre, at de leverer deres rimelige modydelse for den hjælp, de får. Grundlæggende overvejelser og justeringer mht. til, hvordan arbejde tildeles og job skabes samt bibeholdes (i landet), samt mht., til hvem der har ret til at drage nytte af folkets arbejde og i hvilket omfang, synes her at være på sin plads. Og endelig må det også være klart, at en bæredygtig samfundsteori grundlæggende må anerkende, at mødre allerede har et arbejde, ligesom familielivet i det hele taget må ses som indebærende rettigheder, men også pligter, overfor folkefællesskabet og ikke som værende udelukkende en privatsag.

    Kommentar by VivaNoreg — 27. december 2012 @ 11:52

  13. En årsløn på 493000 for ikke at lave noget, så vil jeg på det kraftigste overveje ikke at lave noget! Oprigtigt talt er det ikke at gøre grin med folk der går på arbejde hver dag?

    Kommentar by Robert R — 27. december 2012 @ 13:03

  14. De høje ydelser til kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister m.fl synger på sidste vers.

    Jeg tror at de gradvis bliver reduceret startende med næste års kontanthjælpsreform.

    Økonomien rækker simpelthen ikke længere til at finansiere dem.

    Kommentar by Jernhesten — 27. december 2012 @ 14:23

  15. At “demokratiet” ikke kan fungere eller anderledes udtrykt, at det ikke er, hvad det giver sig ud for at være, nemlig folkets styre, ja, at der ikke kan gives noget sådant, skyldes bl.a., at der er mange vælgere, der hverken kan læse eller regne ;). Disse er altså let bytte for alle slags mediehøge og andre rovfugle, og hvis de vidste, hvad det er for vogne, de uanende spændes for, kan det nok være, at uhyggen ville brede sig rundt om kakkelbordene i de små dukkehjem. Det, vi ser, er altså, som Oswald Spengler bl.a. har udtrykt det, at et førerskab er blevet afløst af et andet, ikke, som det ofte hævdes, at “friheden” har sejret over “tyranniet”, og noget kunne tyde på, at udvælgelsen af lederkræfterne er væsentligt dårligere nu, end den var før. Spørgsmålet er altså ikke, om vi ønsker førerskab eller “folkestyre”, nej, førerskabet er en grundkonstant, der følger med vores races civilisation og med menneskets eksistens som socialt væsen, og spørgsmålet er alene, om vi foretrækker et godt eller et middelmådigt eller endnu værre. Hvis vi fortsat ønsker os det middelmådige, så gælder det blot at fortsætte som hidtil og uddele lodsedler til de blinde og døve hvert fjerde år og så efterfølgende tælle procenter på samme måde, som vore forfædre kastede en pind op i luften og mente at erkende gudernes vilje i den måde, den ramte jorden på.

    Kommentar by VivaNoreg — 27. december 2012 @ 14:24

  16. @VivaNoreg

    Og hvordan opnår vi så et godt førerskab?

    Kommentar by Jernhesten — 27. december 2012 @ 14:35

  17. Hvorfor gjorde den forrige regering under den sindssyge højkonjunktur ingenting? De kørte på fribillet gjorde de – hele vejen rundt.

    Mens nu hvor der ingen jobs er, så svinger den såkaldt røde regering leen på de blås vegne?. Btw: Dem der indstilles til invalidepension vil nu få 16.600 brutto om måneden. Det er lige 4000 ned siden oktober.

    Liberalisme er anarki for dem der allerede har deres.

    Kommentar by mb — 27. december 2012 @ 16:34

  18. Kunne DR ikke bare for en gang skyld gå uden om de kontanthjælpsmodtagere, hvor der altid er råd øl og cigaretter og hvor man godt må spise flæskesteg, og opstøve en af de eksotiske. Der er nok at tage af. DR holder sig ellers ikke tilbage, når virkeligheden skal afspejle sig i mangfoldigheden. Men det er måske kun, når de tror, at de har fat i en succeshistorie.

    Kommentar by Menig 442 — 27. december 2012 @ 16:58

  19. Ja når krybben er tom bides hestene.
    Det er jo kun for og få danskerne til og bekæmpe hinanden.
    Absolut intet om hvad indvandring koster og hvad de får.
    Intet om førtidspension fordi du ikke kan sproget eller ikke må arbejde for vantro eller iført telt.
    Dette er kun for og få perspektivet væk fra indvandrerne.

    Kommentar by viking — 27. december 2012 @ 17:07

  20. Ren og skær misundelse fra dem, der er i arbejde og dem, der er for syge til det.
    Det er problemet jeg så før i tiden når jeg skulle med bussen fra stationen. Her mødte dem, der skulle møde tidligt om morgenen dem, der tog sent hjem fra byen. Når værtshuset og morgenværtshuset lukkede skulle det arbejdsløse fulde folk “mødes” med det arbejdende.
    Og dette kunne skabe misundelse.
    Og man ser jo tit de sygemeldte eller førtidspensionister stå og mure og alt muligt andet arbejde. Det kan de sgu godt.
    Og hvorfor må man egentlig arbejde ved siden af en førtidspension? Var det så ikke et fleksjob man skulle have?
    Jo ren og skær misundelse over at nogle (indvandrer) og dansker kan gå derhjemme og samtidig være ens nabo.

    Kommentar by Peter — 27. december 2012 @ 17:13

  21. - Peter

    Det har intet med misundelse at gøre. Det er sund fornuft at en enlig forsørger på kontanthjælp ikke skal have råd til udlandsrejser. I så fald er ydelsen for høj.

    Jeg et klar over der ikke er job til alle, men løsningen må så være lave lønninger, og endnu lavere overførsler.

    Det skal kunne betale sig at arbejde, og selvfølgelig må man lide afsavn når man ikke arbejde, men lever af de arbejdende.

    Problemet forstærkes selvfølgelig med indvandringen, men ville være tilstede uanset hvad.

    Kommentar by Kim Møller — 27. december 2012 @ 18:45

  22. # 6 KING.
    Der er ingen arbejdsløshed i Danmark for der er ingen Danskere der søger de ledige jobs,som en af lederne i en Dansk virksomhed med 135 ansatte på skiftehold er det umuligt at få Danske ansøgere,vikarvirksomhederne hjælper men det er udlændinge og ingen problem i det,blot kan de ikke ansættes da jobbet på grund af kundekrav kræver at ansatte kan læse og skrive Dansk.
    Politikerne i Danmark fastholder bevidst mennesker på overførselsindkomster pga. af de mange arbejdspladser der underbygges.

    Kommentar by emmagad — 27. december 2012 @ 19:25

  23. @Kim Møller

    Boligydelse, friplads i daginstitution og børnepenge er jo penge/rådighedsbeløb hun også vil få såfremt hun arbejdede 30 timer om ugen nede i NETTO. Hvis ikke 100%, så i hvert fald tæt på.

    Du får det til at lyde som om hun kan få 23.000 udbetalt ved at ligge hjemme på sofaen og andre som har lavtlønsjob må nøjes med 10-12.000 kr. Så tosset er systemet trods alt heller ikke. Naturligvis skal der være et incitament fra at gå fra kontanthjælp til arbejde, men det her er bare en forkert måde at stille tingene op på.

    Det skulle DR journalisterne naturligvis også have haft fokus på, men det fritager ikke dig for at gøre det når du blogroller.

    Kommentar by Kenneth — 27. december 2012 @ 19:27

  24. 493.000 årligt. Dvs at vores bistandsmodtager er topskatteyder:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133800

    Satser for 2011 og 2012: Bundgrænse for topskat 389.900 kr, 389.900 kr.

    LØNOVERSIGT pr. 1. oktober 2012

    Grundløn for reservelæger excl. overgangsordning
    Reservelæger, praksisreservelæger og kliniske assistenter er omfattet af denne grundlønsskala. Efter 5 års beskæftigelse som læge sker der oprykning til 2. trin.

    Ancien-
    nitetstrin Nettoløn pr. år
    pr. måned Pension i alt pr. år
    1 355.608,00

    http://www.laeger.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/Laegerdk/Y_L/L%C3%B8n/AMTERNE_HS

    Kommentar by Hodja — 27. december 2012 @ 23:31

  25. Formatteringen rykkede sig. ’1′ er ancennitetstrinnet. ’355.608,00′ er lønnen.

    Kommentar by Hodja — 27. december 2012 @ 23:32

  26. Om 100-200 år behøver ingen at arbejde. For da, håber jeg, vil vi have teknologier der kan producere alting til en ekstrem lav pris. Noget med nano-teknologier eller teknologier der kan flytte rundt på atomer eller den slags til en ekstrem lav pris. Så får vi sikkert også løst alverdens energiproblemer osv. Men indtil da ja så må vi trække i arbejdstøjet.
    Jeg tror ikke på at mennesket som udgangspunkt har lyst til at arbejde. Vi har lyst til at gøre det vi har lyst til, til at være frie og nyde vores frihed.

    Jeg kan dybest set ikke klandre alle de plattenslagere der er på kontanthjælp og førtidspension. For der MANGE. Rigtigt mange. Men i et socialistisk land som Danmark, der nærmest tilskynder man folk til at udnytte systemet. Men man må aldrig glemme at HELE VEJEN igennem, så spekulerer mennesker i at udnytte. Om det er politikeren, embedsmanden, lægen, virksomhedsejeren, førtidspensionisten. Så er alle, næsten alle, interesseret i at udnytte hinanden og andre. Profit, skattetænkning, lavt-lønnede arbejdere, snyd i skat, spekulering i tillæg og diæter og fradrag, sort arbejde, nepotisme. Hele vejen igennem har vi et samfund, og det gælder alle samfund i hele verden, har vi at gøre med mennesker. Og det ligger i menneskets lunefulde natur i at være egoistisk, ønske mere og mere, udnytte andre eller gøre brug(og det behøver ikke være i en ondskabsfuld eller dårlig form, men det er per princip nødvendigt).

    Det er ikke bare et fænomen der findes blandt overførselsindkomster. Det er fra top til bund. Det handler om at udnytte systemer, at rage til sig. Sådan skabes værdier, sådan tjener man penge, sådan får man mere, og sådan får andre flere. Det er vel en sund konkurrence dybest set. Så har vi nogle der skal kontrollere og styre det, og straffe osv. Men som udgangspunkt vil jeg betragte det som helt normalt og naturligt at udnytte og snyde og spekulere. Det kan hedde noget andet nogle gange, være lovligt for nogle og ulovligt for nogle andre. Men jeg betragter det ikke som forkert. Folk vil til hver en tid udnytte de muligheder der er, uanset konsekvens.

    Jeg har kendt 10-15 førtidspensionister igennem min tid. Alle som en spekulerede i IKKE at arbejde. Jeg gætter nu:70-80% af alle førtidspensionister kan godt arbejde, hvis man skræddersyer arbejdet til dem. Rent gæt. Det samme med andre passive indkomster.
    Men spørgsmålet er: Hvor meget kan en borger i Danmark arbejde. Det er klart hvis der er incitament til IKKE at tage et arbejde, i at spekulere i ikke at arbejde, ja så vil man jo nok også have en helt forkert balance. Og det mener jeg at vi har i dagens Danmark.

    En forkert balance, hvor alt for mange er på passiv forsørgelse. Men også et system der slet ikke er gearet til mennesker, og til at skræddersy løsninger til folk. Pisk og gulerod.
    Det socialistiske system er pilråddent på mange punkter. Der er folk der ALDRIG kommer på tale at spare på. Feks førtidspensionister(selvom der er kommet reformer, så er der stadig alt for mange på denne indkomst og alt for store indkomster), handicappede, kontanthjælpsmodtagere osv.
    Det handler jo også om kan man trimme et system, og kan folk yde mere end de gør pt.
    Ingen i et system der modtager passive ydelser bør være fredede. Og det har de været i årtier.
    Sving kniven, og start med dem der har mest, førtidspensionister og handicappede. Mange af dem har en langt større samlet indkomst, hvis ikke alle end de lavestlønnede i vores samfund.

    Kommentar by Endnu en vantro — 28. december 2012 @ 00:46

  27. Der var engang hvor man havde et realoistisk syn på menneskedyret og naturen i mennesket, hvor man steriliserede lavIQkvinder! Men det var også før det endegyldige dogme blev slået fast, at det hele er samfundets og den hvide mands skyld.
    Og nu fremskynder lavIQinvasionen af Vesten, bare denne proces med en små 50 år. En (enlig) lavIQ mor med 4 børn, og Satan ved hvor mange fædre! Dét er jo bare endnu et bevis på at lavIQ kvinder (IQ 95 og ned) IKKE evner at styre deres forplantning ved hjælp af prævention, så de allerede begynder at formere sig som teenagere, mens højIQ kvinder (IQ 110 og op) de evner det. Og det i en grad, så der kan være op til over 25 års forskel mellem førstegangsfødende blandt de to grupper.
    For når naturen ikke længere tager en stor del af lavIQmenneskers afkom, så skal det jo gå den vej som (gennemsnits)IQen falder.

    Kommentar by A.R. — 28. december 2012 @ 04:56

  28. Joachim B. Olsen stiller mange nødvendige spårgsmål. Mange danskere lever stadigvæk som var Danmark en isoleret ø.

    Kommentar by Liva — 28. december 2012 @ 09:14

  29. Nu er det vist i øvrigt sådan, at der i det konkrete tilfælde, som har givet anledning til, at detteher emne er blevet taget op, er tale om en person, hvis livsførelse giver anledning til at stille spørgsmålet, om hun nu er klar over, at hun ikke kun har rettigheder men også pligter – fx pligt til at skabe et trygt germansk hjem for sine børn samt at beskytte disse imod passiv rygning før og efter fødslen. Sådan er det, når man er i den lykkelige situation ikke at bo i Danmark – af og til klarer man ikke at følge med i hele debatten. Men i sådan et tilfælde som det korrekte må man selvfølgelig overveje tvangsfjernelse og sterilisation, ligesom det i det hele taget kan synes at være fordelagtigt udfra en eugenisk synsvinkel at sterilisere tobaks- og andre stofmisbrugere. A.R.s argument om, at det i sig selv og nødvendigvis skulle være frygteligt, at unge kvinder får børn og i øvrigt ikke er ligeså kyske som Dronning Victoria, må jeg tilgengæld afvise – det er vist et argument for muhammedanere og katolikker! Ligeledes må jeg tage afstand fra hans antydning af, at et samfund bliver harmoniskere og lykkeligere af, at såvel ung som gammel og ikke mindst ugifte overøses med prævention, så alle kan lære at opføre sig som negre og folketingspolitikere, så mændene kan lære, at kvinderne er legetøj, så vi er helt sikre på, folket dør ud, og så vi kan få vores drikkevand grundigt forurenet med hormoner – det argument bør man vist overlade til det parlamentariske pak fra rødblå blok!

    Kommentar by VivaNoreg — 28. december 2012 @ 13:07

  30. @VivaNoreg

    Har du ikke noget svar på mit spørgsmål i post #16?

    @Endnu en vantro

    Jeg er mere enig end uenig i det du skriver.

    Jeg tror dog at du tager fejl når du skriver:

    ”Der er folk der ALDRIG kommer på tale at spare på. Feks førtidspensionister(selvom der er kommet reformer, så er der stadig alt for mange på denne indkomst og alt for store indkomster), handicappede, kontanthjælpsmodtagere osv.”

    Jo, det kommer på tale når den økonomiske virkelighed tvinger fjolsetinget til det. Når der kommer en befehl fra führerhauptquartier om at statens underskud er for stort og velfærdsbudgettet vokser for meget, så kommer besparelser overfor førtidspensionister m.fl på tale.

    Det er formentlig det som vi allerede nu ser med de allerede vedtagede reformer – dvs besparelser – på snart alle overførselsindkomster. Indtil nu har man dog ikke sat selve grundydelsen ned, men i stedet begrænset tilgangen til selve ydelsen og længden af den. Det giver en del penge i kassen, men bare ikke nok.

    I lyset af den nuværende økonomiske krise og masseindvandring af sociale klienter, så tvivler jeg stærkt på at man kan opretholde de nuværende høje satser ret meget længere. Selvfølgelig vil man ikke træffe sådanne upopulære beslutninger lige før et FV-valg, men lige efter. Så vent en 2-3 år…

    Hensynet til kernevælgerne har høj prioritet, men det er dog Befehl von oben som ALTID har højeste prioritet.

    Kommentar by Jernhesten — 28. december 2012 @ 14:48

  31. Hvad er forskellen imellem kontanthjælp og en SU i penge?
    Der kræves at folk tager en uddannelse. Men hvordan kan de det på en su? Og så hvis uddannelsesstedet ligger i en anden by med kørsel oveni?
    Kender een, der måtte opgive. Hun havde 5000 kr til sig selv. Og hendes husleje alene er på 5200 kr. Så…..
    Det er sgu nemmere og være på kontanthjælp.
    Og så alle de ting, der kan søges om oveni.
    Tag pensionister, der må gemme deres penge i bokse eller hjemme, for og kunne få ekstra til medicin, varme, boligilskud osv.

    Kommentar by Peter — 28. december 2012 @ 16:35

  32. @Jernhesten:

    Einfach die Macht ergreifen!

    Kommentar by VivaNoreg — 28. december 2012 @ 16:51

  33. Jeg kan forstå at vi skal til og have fattighuse igen.
    For det går da ikke, at en ikke arbejdende har råd til og sidde i en lejlighed eller i et hus.
    Nej, så må der oprettes boliger for fattiglemmer.
    Altså et sted, der kommer til og passe med deres indkomst som de nu skal til og modtage.
    Altså folk, der måske har haft et arbejde, men af en eller anden grund må droppe arbejdsmarkedet. Sygdom, stress, psykose, kræft, invaliditet osv.
    Er det den vej vi skal?

    Kommentar by viking — 28. december 2012 @ 16:56

  34. - Viking

    Hendes husleje er 10.000 om måneden i 2013. Hun er på kontanthjælp og har været det i årevis. Hun må selvfølgelig finde noget mindre hun kan betale.

    Kommentar by Kim Møller — 28. december 2012 @ 18:58

  35. Kunne godt tænke mig og se det virkelige regnskab hvordan hun kan komme op og få det beløb?
    Der gives kun huslejehjælp op til et hvis antal m2.
    Varmepenge, ekstra det ene og det andet. Børnepenge, forhøjet tilskud til enlige og bla. bla.
    Jo. lad os se det regnskab.

    Kommentar by viking — 28. december 2012 @ 19:51

  36. @34 Viking
    DDR ´- der altid taler staklernes/ofrenes/de udsattes sag – anfægter ikke beløbet på kr. 23.000 efter skat.

    TANIA NIEBUHR SELV ANFÆGTER IKKE BELØBETS STØRRELSE!

    Så er det sandelig godt vi har dig – vakse Viggo – til at bringe orden i sagerne.

    Kommentar by Binee — 28. december 2012 @ 20:11

  37. VivaNoreg

    Jeg har fremført disse argumenter langt mere udførligt og detaljeret førhen, så jeg gider ikke skrive alt for langt hver evig eneste gang, det er relevant for mig, at skrive om det. Men du læser IKKE det jeg skriver om IQ og op til over 25 års forskel mellem de to IQgrupper! Det er dér humlen ligger, ikke en dyt om opfordring til mere utugt etc., men kun en forholden sig til naturen og mennesket, som det dyr det nu engang er.
    Jeg plejer at bruge følgende meget enkle forklaring for at forklare hvad IQ er: “Jo højere IQ, jo større selvopretholdelsesdrift, for så kan man tage en uddannelse der svarer til ens IQ, samtidig med at man på alle målbare parametre passer meget bedre på sig selv. Så man derved ikke ligger samfundet og andre mennesker alt for meget til byrde”. Og da IQ er arveligt, så er det jo mere end relevant disse ting jeg skriver om.

    Kommentar by A.R. — 29. december 2012 @ 05:38

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper