29. december 2012

Journalister er ikke vilde med virkeligheden uden filter…

Tidligere på ugen røg Søren Pind i mediemaskinen, fordi han på Facebook offentliggjorde nummerpladen på en bilist han mente havde påkørt ham med vilje. DR’s Lasse Jensen var forarget, og i samme gænge er Lisbeth Knudsens hånlige kommentarer på sin blog om sociale mediers ‘uoverskuelig sump af ligegyldigheder’.

Personligt finder jeg det befriende med virkeligheden uden journalistisk filter.

(Firoozeh Barafkan på Facebook, 27. december 2012)

Oploadet Kl. 05:11 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43791/trackback

29 kommentarer »

  1. Haha hun er en bramfri dame lol

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. december 2012 @ 05:24

  2. Tja, sådan går det jo når ens morfar også er ens far!

    Kommentar by A.R. — 29. december 2012 @ 05:59

  3. LOL, godt skrevet

    Kommentar by Martin — 29. december 2012 @ 06:32

  4. Ðet er ikke altid det lyder kønt på de sociale medier, men her bliver problemerne i det mindste taget op. Hvis der kommer et journalistisk filter ind, kan man f.eks ikke få at vide hvordan forbryderen ser ud, for skal de beskrive ham, bliver de nødt til at afslører, at han er fra mellemøsten eller fra norafrika og det forbyder kodex!

    Kommentar by Robert R — 29. december 2012 @ 08:05

  5. Fed kommentar fra Firoozeh Barafkan :-)

    Kommentar by Agricola — 29. december 2012 @ 08:14

  6. Virkeligheden uden journalistisk filter tiltaler også mig.

    Men man må dog sige, at en kommentar som Firoozehs også har været igennem et filter af en slags foruden at det primært består af en holdningstilkendegivelse. Det er også yderst på sin plads. Virkelighed er det. Men ufiltreret virkelighed er det ikke.

    Kommentar by Frihed — 29. december 2012 @ 08:45

  7. Oplagstallene for de danske trykte statsmedier taler deres eget tydelige sprog om hvad danskerne opfatter som ligegyldigheder.

    Kommentar by marius — 29. december 2012 @ 09:09

  8. Hun er muligvis bramfri og morsom, men hun har faktisk ret. Da jeg var i Irak så jeg de samme symptomer. Mange børn mellem 7 og 15 år med deforme ansigter, skæve ører og øjne, og mange lettere retarderede børn, som en konsekvens af fætter/kusine-ægteskaberne- Når borgerkrigen kommer, bliver de lette at ramme.

    Kommentar by Danskeren — 29. december 2012 @ 10:04

  9. Hvis medierne overhovedet lader sig bemærke med hendes FB så vil det alt sammen dreje sig om hendes sprog. Den gamle Dame der er episodens centrum vil ikke blive nævnt en eneste gang.

    Kommentar by Santor — 29. december 2012 @ 10:07

  10. Københavns Kommune har et par specialskoler for retarderede børn. 2/3 af eleverne på de skoler har indvandrerbaggrund. Det er en ret stor andel, når kun 20% af alle Københavns børn har indvandrerbaggrund.
    Iøvrigt har undersøgelser vist væsentligt flere medfødte misdannelser blandt indvandrere (især pakistanere) end blandt danskere.
    Se fx.
    jp.dk/ditliv/sundhed/article4116348.ece
    folkeskolen.dk/10362/flere-med-mentale-handicap-blandt-indvandrere

    Kommentar by Hertz — 29. december 2012 @ 10:46

  11. Vi burde for længst have forbudt fætter-kusine ægteskaber i Danmark. Resultatet af fætter-kusine ægteskaber ses på vore institutioner for retarderede børn, hvor mere end halvdelen er degenererede fætter-kusine børn.

    Kommentar by A-mad — 29. december 2012 @ 10:55

  12. @A-mad

    Det er ikke kun et spørgsmål om at forbyde fætter-kusine ægteskaber, men også om at kunne håndhæve en sådan lov.

    Kommentar by Jernhesten — 29. december 2012 @ 11:27

  13. Ja, selvfølgelig skal den håndhæves.
    Jeg mener iøvrigt at fætter-kusine ægteskaber engang var ulovlige i Danmark?
    Bror-søster ægteskaber er ikke tilladt og har vist aldrig været det i Danmark.
    Ifølge dansk retsopfattelse har fætter-kusine ægteskaber altid været forbudt.
    Vi skal blot have det skrevet ind i lovene (igen?).
    Vi er kørt af sporet genetisk – det viser vore institutioner for retarderede børn, hvor mere end halvdelen er degenererede fætter-kusine børn og som nævnt af 10.Hertz kan det tydelgt ses på de Københavnske skoler.

    Kommentar by A-mad — 29. december 2012 @ 11:36

  14. @A-mad

    Jamen hvordan vil du håndhæve loven?

    Problemet er jo at mange udlændinge rejser ind med falske papirer og så er det altså ikke specielt nemt for myndigheder af afgøre hvem som er i familie med hvem.

    Ønsker du fx at alle som ønsker at indgå ægteskab skal DNA testes? Og hvad så hvis de alligevel får børn sammen og er ligeglade med den bøde eller betingede fængselsdom som sikkert vil blive straffen?

    Kommentar by Jernhesten — 29. december 2012 @ 11:53

  15. Det bliver spændende at se hvor meget man kan trampe på den arbejdende dansker før ballonen sprænger. Desværre tror jeg at tramperiet kan nå utålelige højder.

    EUSSR, uduelige idioter syd for Alperne, uduelige negere, uduelige perkere, uduelige tabere, ubrugelige akademikere – alle sammen skal de brødfødes af dem der arbejder. Hvor førstnævnte flok er i stærk fremgang, så er det modsatte tilfældet med dem der arbejder.

    Mit bud er at de fleste danskere gerne vil aflevere det meste af- eller hele deres løn og lade Staten fordele dem til nasserne. Putins Rusland kaldes et forbrydervælde, men jeg har svært ved at se at Danmark er ret meget bedre. Her har vi blot institutionaliseret tyveriet.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 29. december 2012 @ 11:56

  16. # 2 A.R.

    Det hele bliver forklaret her at Ray Stevens :

    http://www.youtube.com/watch?v=zeIsxXDyjlc

    Kommentar by Santor — 29. december 2012 @ 12:14

  17. Dejlig og bramfri kommentar fra FB.
    Nu var jeg der ikke selv men kan forestille mig at det var en af den slags typiske episoder hvor de andre passagere skruer op for deres ipod eller gemmer sig bag urban eller metroexpressen.
    Det er også helt i orden man skal ikke spøge med folk der har en mor der også er deres søster.
    De har et lidt andet syn på moralske og etiske værdier.

    Kommentar by Frank Hagmann — 29. december 2012 @ 12:33

  18. …..og 6 røveriske overfald i København i nat.

    Var det mon etniske danskere, som begik dem?

    Kommentar by Cicero — 29. december 2012 @ 12:57

  19. Jernhesten

    Vedrørende håndhævning så er DNA tests jo opfundet og brugbare. Iøvrigt mener jeg da at DF var fremme med et forslag om DNA tests af asylansøgere og familiesammenførte, hvilket også ville gøre det lettere at opklare kriminalitet. Men det blev så vidt jeg husker afvist under Løkke uden den store begrundelse.

    Vedr. Pind sagen så er der andre steder i verden, hvor man ikke er så ømskindede. I nogle stater og counties i USA advarer myndighederne borgerne i et kvarter med navn, billede og bopæl på løsladte kriminelle, hvis disse flytter ind.

    Jeg hører desuden netop, at den Indiske regering nu vil til at offentligøre navne og billeder på dømte voldtægtsforbrydere (bemærk at alle ofre er hindukvinder og “næsten alle” gerningsmænd er – ja godt gættet).

    Kommentar by Sigwar — 29. december 2012 @ 13:27

  20. ->14.Jernhesten. Som Sigwar nævner ovenfor, er det ikke så svært.
    Du spørger:”Ønsker du fx at alle som ønsker at indgå ægteskab skal DNA testes?”
    Selvfølgelig ikke.
    Alle fra lande, hvor fætter-kusine ægteskaber er udbredte bør DNA-testes inden de kan indgå ægteskab, medmindre det er helt indlysende, at de ikke er fætter-kusiner.
    Personer i fætter-kusine ægteskaber må nægtes adgang eller udvises af landet, hvis de er her.
    Forbuddet skal selvfølgelig gælde al kønslig omgang mellem fætter-kusiner, søstre-brødre, forældre og børn og ikke kun ægteskaber.

    Ifølge DEN STORE DANSKE ENCYKLOPEDI er blodskam, samleje eller handling af samlejelignende karakter mellem nærtbeslægtede.

    Det bør straffes med fængsel i minimum 2 år. Derefter udvisning for ikke-statsborgere.

    Vi kan selvfølgelig ikke i Danmark tillade, at der avles retarderede børn på den måde.

    Kommentar by A-mad — 29. december 2012 @ 15:03

  21. Ved at lovgive sig mod “familiesammenkomster” i Danmark forsvinder problemerne jo nok…

    Der er ingen, der er klar over, at selv med ventetider i lufthavne, mistet bagage og andre ubehagligheder luftselskaber kan byde godtfolk, at folk fra de varme lande kun er en kort distance fra en “ferietur” i hjemlandet til en familiesammenkomst. Der er sikkert nogle kloge hoveder her i bloggen der har svaret, hvordan den slags kan undgås.

    Problemet har sikkert eksisteret inden indvandrernes familiesammenkomster fra de varme lande blev synligt i Vesten.

    Kommentar by Janutte — 29. december 2012 @ 15:17

  22. Kræv indoperering af 1 års depotprævention som betingelse for kontanthjælp.

    Kommentar by Træt — 29. december 2012 @ 15:45

  23. I Israel har man i årevis med stor succes brugt injektioner med Depo Provera for at holde antallet af sorte Jøder nede. Så teknisk set er der muligheder nok.

    Kommentar by Balder — 29. december 2012 @ 17:04

  24. Her er lidt tal fra Ib Hedegaard Larsens (cand. pæd. psych. og afdelingsleder på Lergravsskolen, som er en specialskole) “Reformer skaber ikke flere kvikke” indlæg i Weekendavisen 51:
    Elever i Københavnske skoler fra 4. til 7. klasse som er blevet visiteret til læseklasser de sidste to år.
    Førstnævnte gruppe er oftest med IQ mellem 40-70.
    2/3 har en IQ under 85. Lige under en 1/3 har en IQ mellem 85-115.
    Og gennemsnitsIQen er 84.
    Hudfarveprofilering er der dog ikke noget af, men det vil jo også være lige lovlig hård kost for alle de pæne Weekendavisenlæsere.

    Det er et af den slags indlæg, som alle vores politikere burde tvinges til at læse minimum én gang om dagen! For han uddeler så mange tæsk til alt og alle og belægger det samtidig med tal og fakta, så selv de allermest hjernedøde lighedsfundamentalister og socialkreationister ikkke kan benægte fakta.

    Santor

    LOL! Det kræver vist at man er slægtsforsker og læser teksten utallige gange, for at forstå de indbyrdes familieforhold.

    Sigwar

    Prøv at gøre som jeg gør: Sæt Mariannelund asylcenter gruppevoldtægten og Sverige ind i stedet for Indien.
    Og forestil dig hvad der dog ville ske hvis det var tilfældet, at Affaldspressen og Møgspredningsmedierne oplyste om et HVIDT
    (gruppe)voldtægtsoffer! Nej vel! Og svenskerne gå på gaderne, udover deres klynkelige ljusmanifestationer mot våld! For virkeligheden er jo ej ønskelig!

    Kommentar by A.R. — 30. december 2012 @ 06:08

  25. A.R. m.fl.

    Følsomme mennesker frarådes at klikke på dette link:

    http://shariaunveiled.wordpress.com/2012/08/11/hindu-women-in-india-found-raped-and-chopped-into-pieces-by-muslims/

    Som en af kommentatorene spørger, hvorfor fortæller de vestlige medier intet om dette? Årsagen er enkel. Gerningsmændene er muslimer.

    Og som en ung hindukvinde sagde til mig for nogle år siden; “Hvorfor flytter muslimerne i Indien ikke bare til Pakistan. De har fået deres eget land. Hvad skal de i Indien?”.

    Problemerne er de samme overalt i verden. Men problemerne eksisterer ikke i vestlige hovedstrømningsmedier. Journalister i MSM lever i en underlig parallelverden afskåret fra virkeligheden.

    Kommentar by Sigwar — 30. december 2012 @ 12:15

  26. Herlig bramfri kommentar, bestemt, men det var nok ikke gået, hvis det var blevet sagt af en etnisk dansker. Der er blevet forskel på folk. På den måde, at etniske danskere bliver bundet på mund og hånd i rigtig multi kuli ånd.

    Kommentar by Liva — 31. december 2012 @ 08:09

  27. @”Danskeren”
    Hvad fanden er det for noget pis at skrive “[så] bliver de lette at ramme”? Du forventer at skyde retarderede? Du er da for ynkelig. Kan vi ikke få niveauet op i kommentarsektionen af denne blog, så den er på niveau med selve bloggen og kommentarerne “i gamle dage”? Tak.

    @”Balder”, spar mig for din ynkelige racisme. Hvorfor bliver du ikke hjemme på din egen blog i stedet for at forurene denne seriøse blog med dine racistiske fantasier? Ynkeligt. Det er folk som dig som kommer med den slags kommentarer på Uriasposten som gør, at det er hamrende let for venstrefløjen og mainstream at ignorere en seriøs blog som Uriasposten totalt. Og det gavner ikke denne blogs fornuftige og seriøse arbejde.

    @Kim, jeg støtter 100% din ikke-censur politik. Men du burde sige fra over for de der latterlige typer som kommer med så syge og åbentlyst racistiske kommentarer. Vi taler jo ikke “raciiisme”, men vaske ægte racisme. Og der er jo som bekendt stor forskel og jeg ved at du er for klog til at støtte ægte racisme eller mord-drømme som de to ovennævnte kommentarer.

    Godt nytår.

    Kommentar by Frihed — 1. januar 2013 @ 00:55

  28. Frihed

    Retarderede afrikanere blandt jøder! Du bør vist se at tilegne dig lidt viden om intelligensforskning!

    Kommentar by A.R. — 1. januar 2013 @ 07:19

  29. “og i samme gænge er Lisbeth Knudsens hånlige kommentarer på sin blog om sociale mediers ‘uoverskuelig sump af ligegyldigheder’.”

    Dronningen fulgte diskret op, og jeg er enig med damerne. Facebook er for teenagere og selvoptagede voksne mennesker.

    Hvad frøken Firoozeh angår, kan hun glæde sig over, at hun ikke mere er blogger på Jyllandsposten. Hvorfor mon, de var ellers meget large i meget lang tid, og de skrev også pænt om hende, da hun skulle i retten. Men da hendes “kunstneriske happening” blev annonceret, gik der et jerntæppe ned. Ikke mere om frøkenen i den avis. Vist heller ikke i andre af betydning.

    Kommentar by Tom — 1. januar 2013 @ 15:40