29. december 2012

X Faktor-deltager 2329 (Kim Christiansen, DF) – Stem på mig: NEJ, NEJ, NEJ

Dansk Folkepartis Kim Christiansen deltog som deltager 2329, i gårsdagens afsnit af X Faktor på DR1. Han sang et Sam Cooke-nummer, og selvom det gik nogenlunde med publikum, så lykkedes det ham ikke at komme videre. Han blev diskret præsenteret som folketingsmedlem, og dommerne lod som om de ikke kendte ham – eller hans partifarve. Thomas Blachmans bedømmelse bar dog kraftig præg af hans holdning til Dansk Folkeparti, og DR afsluttede med en DF-valgplakat ‘Stem på mig’ – påtrykt med rødt: NEJ, NEJ, NEJ.

Indslaget kan ses i fuld længde på DR.dk. Plakaten sås flere gange, blandt andet her.

Anne Linnet: Jamen, hvad gør man med sådan en som dig, Kim?

Kim Christiansen: Det kunne jeg godt give dig et par gode råd om. Man kunne jo sende mig videre.

Anne Linnet: Okay.

Thomas Blachman: Er du ligeså tilbageskuende i det politiske arbejde?

Kim Christiansen, DF: Nej, det er jeg ligeså speciel.

Thomas Blachman: Det er ikke noget specielt i det der. Vi kan alle sammen de der knaldebevægelser med underlige udskejelser (sic), altså, altså, totalt tilbageskuende, blottet for al form for seriøsitet og bud på noget som helst. Altså, det er – Ja, jeg siger nej.

Ida Corr: Jeg sidder og har lyst til et røget lokale, og et glas whisky. Altså, det er fuldstændig den stemning i den der ting, og det er helt klart noget du skal dyrke, men et andet sted, det er en anden ting end det her. Det bliver et nej herfra.

Anne Linnet: - og det bliver desværre også et nej herfra.

Umiddelbart efter indslaget præsenteres Mikkel. Han fortæller, at han glæder sig til at møde Thomas Blachman, som han er imponeret over: “Han er så ærlig, i alt det han siger.”

Oploadet Kl. 15:05 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43797/trackback

22 kommentarer »

  1. … men der var jo heller ikke noget specielt i det. Han sang som enhver forsanger i et hvilket som helst amatør-party-band.

    Desuden tildeles vinderen en pladekontrakt, og dem der går videre, skal jo helst have potientialle til at sælge nogle plader og gøre sig godt i musikvideoer, med mode og hvad der ellers kræves af en moderne popstjerne.

    Det udtrykker Kim Christensen jo tydeligvis ikke med en så “tilbageskuet” optræden.

    Kommentar by Peter T — 29. december 2012 @ 15:18

  2. -> Peter T

    Jeg havde heller ikke stemt ham videre, men det er noget nær irrelevant for posten. Blachman taler tydeligvis om Dansk Folkeparti mere end sangeren Kim Christiansen, og setup’et med valgplakaten er rendyrket politisering – efter min mening. Du kan være uenig.

    Kommentar by Kim Møller — 29. december 2012 @ 15:27

  3. jeg tror at de lavede den der “nej nej nej” plakat som en kommentar til at han var en politiker på stemmefiskeri der ikke slap så godt fra det, sådan opfattede jeg det og jeg stemmer selv på DF.

    om de så havde lavet samme negative grafik med plakaten hvis det var en fra enhedslisten, tjae sikkert ikke, men nu er det jo også lidt af en folkesport at gøre grin med DF offentligt og stemme på dem i skjul, og det er jo om noget et folkeligt eller “stuerent” program.

    at halvdelen af publikum så stemmer DF næste gang alligevel kan han jo så bare glæde sig over på vej ned af scenen:)

    Kommentar by per — 29. december 2012 @ 15:41

  4. Blachmann, hvis opblæste ego vi møder alt for ofte i medierne i disse år, er for længst sprunget ud som hårdkogt PK’er. Det var forventeligt, at han ville politisere og genere en DF-politiker.

    Så meget mere uforståeligt, at Kim Christiansen overhovedet stillede op. Næsten alle over 30 bliver til grin i X-factor. Den er beregnet til unge, der håber på en sangkarriere.

    Kommentar by Gunnar Biering — 29. december 2012 @ 15:46

  5. Blachmann har høje tanker om sig selv, men ikke om ret mange andre
    http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/15/blachman-har-skabt-systemskiftet.htm

    Kommentar by Pernille Bendixen — 29. december 2012 @ 16:33

  6. Privatisér DR, lad institutionen og dens mange arrogante smagsdommere svømme eller synke. Lad de dele af befolkningen, som sætter oprigtigt pris på lyserød arrogance, betale for at få netop denne ydelse, og lad alle os andre betale for noget andet efter eget valg.

    Så enkelt kunne og burde det være.

    Kommentar by Crass Børsting — 29. december 2012 @ 17:09

  7. Blachman, åh, min bare, gør det ondt at være så vidunderlig ?. fra WA i går:

    8) “Videre til december, hvor DR for satansgudaogså bekendtgør, at Thomas Blachman skal bestyre sit eget program på DR2. For ligesom at understrege disponeringens absurditet udtalte hovedrolleindehaveren til DR selv: »Det har den form for integritet, der falder mig naturligt. Det er en original form for tv, der ikke er set på noget tidspunkt i verden.« Aha. Siger manden, hvis karriere gennem de seneste mange år har bestået i at tale hurtigt, sort og intetsigende til en flok talentløse poder og antageligvis blive fyrsteligt belønnet for det.
    DR burde tage skridtet fuldt ud og give manden sin egen kanal. Det ville kun være naturligt, udviklingen taget i betragtning.”

    Hvilken ødsel stupiditet
    Weekendavisen | 28.12.2012 |

    Kommentar by Josef. K — 29. december 2012 @ 17:52

  8. Jeg har aldrig set et X-faktor program, godt for det, fordi 99,99%
    af alt det man hører i radioen er lort og lagkage.
    Verden oversvømmes af teenagepiger med en stemme skarpere end en
    skærebrænder, hvor er de dog irriterende og talentløse.

    Er det kun sådan nogen Blackman vil se og høre ?

    Blackman er en tåbe, der ikke kan tillade sig at blande en kandidats
    politiske ståsted ind i bedømmelse af vedkommendes sangtalent.

    Skal vores surt betalte licenskroner virkelig gå til at finansiere
    et show med så arrogante og platte studieværter ?

    Kommentar by k.m. — 29. december 2012 @ 17:57

  9. X Faktor og Blachman , Come on, det er da for langt ude og ligegyldigt, og nu med Anne Linnet, jamen hvilke kulturelle fyrtårne da, gosh.

    Bortset fra det kan jeg kun opfordre til at undlade at betale licens.

    Kommentar by PBr. — 29. december 2012 @ 18:02

  10. Hvis man ser bort fra de politiserende bemærkninger (og ansigtsudtryk), så var Kim Christiansen én af de få deltagere, som faktisk kunne synge. Ham vil jeg godt høre mere til.

    Kommentar by Lisa — 29. december 2012 @ 18:07

  11. Hvem andre end DDR1-2-3-4 osv. osv. kan bruge en klaphat som thomas gakspand. Velkommen til Mohammedanmark.

    Kommentar by Fritz — 29. december 2012 @ 18:26

  12. Hvis fire unge mennesker fra Hizb ut-Thrir stillede op som gruppe, ville de gå hele vejen.

    Thomas Blachman ville stemme dem videre med ordene:

    “Det er sådan nogle som Jer Danmark har brug for”.

    Nå, men bare man hedder “BASIM” – og ikke har en “tone i livet”, kan man gå hele vejen.

    Det er da godt at DR kan brødføde Blachman, når ingen gider at købe hans musik!!

    Kommentar by Erik — 29. december 2012 @ 18:42

  13. Anne Linnet er MEGA klam.Ellers er Thomas Blachman jøde,ikke ?

    DF er altså jøde PRO. Det ved han næppe den fede nar.

    Kommentar by Spinner — 29. december 2012 @ 19:04

  14. DR og TV2 er skatteyderfinancerede politikserende mediekanaler der til gengæld for støtten skal udsprede Islam i Danmark og modarbejde ikke Maxistiske partier,med den pamflet kan man livstidsansætte afdankede musikere og andre ikke selvforsørgende kunstnere som smagsdommere og kalde det public service,skulle næste valg falde ud til fordel for partier hvis medlemmer har mindre jord i hovedet end personerne i den nuværende regering bør første handling være at DR og TV2 omgående privatiseres.

    Kommentar by emmagad — 29. december 2012 @ 20:58

  15. Tillad mig et lille citat, som stadig står ved magt:

    Som tak til især “K.H.” vedlægges følgende Citat:

    “Den (=Danmarks Frihedsraad og Regeringen) skal være os Sikkerhed for, at vort Fædreland ingen Sinde mere udsættes for Besættelse og Undertrykkelse. Den skal være en Garanti for, at Danmark aldrig mere oplever en 9. April.
    Vi har kæmpet for et frit, et nyt, et bedre Danmark.
    Lad os i Fællesskab fortsætte denne Kamp. Leve Danmark!
    København, den 4. Maj 1945.
    Danmarks Frihedsraad”

    Kommentar by PE2 junior — 29. december 2012 @ 21:56

  16. Det er jo nærmest pinlig med dette udbrud af Zenia agtig naivitet hos en så anerkendt national politiker .

    Er det Roskilde til sommer Kim ?

    Kommentar by Aglet Xander — 30. december 2012 @ 00:45

  17. Nej overrasket er man naturligvis ikke. Det er det samme falske stykke musik man hører fra denne lemmingeflok, som udgøres af stort set samtlige danske kunstnere. Kvalmende hyklere. Disse usympatiske personer kunne lære et og andet af Kim. Hans kommentar efter at være blevet hældt ud var ganske værdig.
    (#8) k.m. helt enig i dine synspunkter.

    Kommentar by EH — 30. december 2012 @ 01:39

  18. Jeg mener nu ikke at Blachman var værre over for Kim Christiansen end han ville være overfor så mange andre. Det med det tilbageskuende kunne som sagtens bare være en af hans sædvanlige provokationer. Politik interesserer ham sikkert lige så lidt som uoriginale fjolser, der stiller sig op på en scene.

    Kommentar by Peter Andersen — 30. december 2012 @ 03:19

  19. Jeg ser ALDRIG fordummerholdningsprogrammer. Derimod anser jeg dem for at være det endgyldige bevis på, at gennemsnitsIQerne er i frit fald her i Vesten.

    Kristian Thulesen Dahl optrådte for nogle år siden på DR1, var det vist nok. Og der indrømmede han lige ud, at han gjorde det for at komme i kontakt med vælgere, som ellers ikke var synderligt interesserede i politik.

    Kommentar by A.R. — 30. december 2012 @ 06:19

  20. Hvem gider overhovedet se det lort? Jeg har slet ikke ord for hvor meget jeg afskyr reality møg og det der elendige program fra det DF-hadende (D)DR med en musikalsk totalt uvidende amatør som Blachman, måske Blankman var et bedre navn til den øretæveindbydende nar. Det er desuden oplagt de generelt blandt ‘dommerne’ har det med at skifte holdning på et splitsekund hvis en fornemmer hvad vej de andres stemning går, ses tydeligt ved frøken Corr og Blankman. Ren overfladisk useriøst pladder det show, skrig og lav skala lir så falder amatørerne for det. lol Tænk at ‘talenter’ kun kan opdages idag på TV/nettet. Når det så er sagt, KC burde jo slet ikke have deltaget og vidst på forhånd hvordan det ville gå derinde i den røde højborg, men måske det netop var det han ville bevise så om ikke andet lykkedes det da.

    Kommentar by LarsB — 30. december 2012 @ 10:55

  21. Jeg mener at DF’s største politiske fejltagelse er deres engagement i DR og deres kamp for at forbedre institutionen.
    Det er en håbløs opgave og hvis denne begivenhed, så ubetydelig og ligegyldig den end måtte være, kunne få dem til at indse det, så har Kim Cristiansens deltagelse ikke været spildt!
    Det er komplet uforståeligt at de borgerlige ikke forlængst har gjort op med en institution som DR der i den grad har overlevet sig selv, og solgt de levedygtige dele til private!

    Kommentar by Jens Hansen — 30. december 2012 @ 12:43

  22. Jeg kan godt adskille folk og deres politiske holdninger, så jeg er stor fan af Blachman.

    Og selvfølgelig skulle den gode Kim Christiansen ikke gå videre. Men hans sang er rigtig god til hyggeligt selskab: http://danskfolkeparti.dk/herfra_min_verden_gaar_sang.asp

    Kommentar by Michael Jensen — 31. december 2012 @ 00:11