4. januar 2013

Dansk statsmedie: “Hvor grådig er du?” – Partistat: “Forandringerne skal gøre Cuba MERE socialistisk”

“Demonstranter i TV Avisen var instrueret af DR”, skriver BT i dag, og fortæller hvorledes DR havde hyret et filmhold til at iscenesætte en folkelig demonstration foran Retten i Hjørring, i forbindelse med retsagen imod EBH Bank. DR har efterfølgende beklaget, at de bragte optagelserne i TV-avisen. Her så man blandt andet, hvorledes utilfredse demonstranter poserede med papskilte påskrevet slagord såsom “Hvor grådig er du?”.

(BT, 4. januar 2013: Her er beviset: Demonstranter instrueret af DR)

Nyhedschefen på DR Nyheder, tidligere omtalte Naja Nielsen, er ikke mere medlem af Danmarks Kommunistiske Ungdom, men man må formode hun husker noget af det hun lærte på partiskolen i Moskva. Herunder nogle billeder taget forskellige steder i Cuba mellem jul og nytår. Tilsendt undertegnede af Kirsten Damgaard.

(‘Forandringerne skal gøre Cuba MERE socialistisk’)

(‘Til sejren’)

(‘Vi ønsker, at de skal være som el Che, Fidel’)

(‘Fædreland eller død’)

(‘En revolution kan kun være datter af kulturen og ideerne’)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/43924/trackback

30 Comments »

  1. Og her er jeg igang med at lave en lille tegneseriestribe der sætter dr’s “alm. mennesker” på spidsen. Nu kan jeg så se, at jeg ikke overdriver overhovedet.

    Til kim:

    Hvis du er interesseret i nogle tegninger, som falder i særdeles god tråd med din blog, er du velkommen til at skrive til mig på min email, så jeg kan sende noget til dig.

    Kommentar by kratos — 4. januar 2013 @ 15:40

  2. DDR orientering eller radioavisen kunne den anden dag ligeledes fortælle, at halvdelen af de tilstedeværende i retten var folk, der havde tabt penge på krakket og at de anklagede kunne være glade for, at de ikke skulle dømme de anklagede.

    Nu ved vi så, at det formentlig blot var skuespillere hyret af DDR, dels for at få en historie, dels for at underbygge propagandaen.

    Kommentar by Hans Und — 4. januar 2013 @ 16:15

  3. Jeg mener at kunne huske, at junikredsen dokumenterede, at “almindelige menneskers” demonstration i forbindelse med det venstreekstreme “Kirkeasyl” slet ikke var så almindelige endda, idet de ankom sammen med DR-journalisterne og tog hjem igen, da de gik.

    Det er vist på tide med en folkebevægelse imod den politiske manipulation i statsradiofonien – og imod at skulle finansiere denne med licenspenge.

    Kommentar by Arne Torp — 4. januar 2013 @ 16:21

  4. Ha Ha. DDR taget med bukserne nede.

    Lad os nu se hvilke konsekvenser det får. Jeg venter spændt på fyringer og efterfølgende retsager.

    Kommentar by Santor — 4. januar 2013 @ 16:37

  5. Under en valgkamp i firserne bragte DDR et indslag i TV-avisen fra et vælgermøde i Kolding.

    Hvor Glistrup deltog. Mennesker udvandrede, viste indslaget.

    4 dage efter valget gav DDR en undskyldning.

    DER VAR INGEN, DER UDVANDREDE.

    Det var DDR ønsketænknig (også kaldet journalistik) og sammenklippet.

    Hven husker ikke DDR’s generaldirektør, der skulle til Jylland med en undskyldning og en buket blomster, fordi en udsendelse om hjemmedagplejere var klippet sammen, så det fremstod, at hun slog børnene.

    Hvis DDR ønsker at fremstille en politiker usynpatisk, filmer de personen nedefra. Så ser politikeren suspekt ud.

    Kommentar by tavsen — 4. januar 2013 @ 17:06

  6. Endnu et eksempel på iscenesættelse og manipulation fra DR’s side:

    h t t p ://jyl lands-posten.d k/politik/article4968306.ece

    Kommentatorerne kendte HTS’ nytårstale på forhånd, men foregav at gætte på indholdet, så de bagefter kunne fremstå som værende utroligt dygtige og forudseende.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 4. januar 2013 @ 17:18

  7. Jeg giver Tavsen 5. helt ret, men hvorfor hulen har de “borgerlige”, der har haft 10 år til det, ikke privatiseret (dvs. lukket) DDR? Og hvorfor har de ikke fjernet al anden støtte til pressen?

    De samlede udgifter til den statsstøttede socialistiske propaganda, er da jo lige så stor som støtten til bønderne – de producerer da gode madvarer for pengene. Pressen producerer kun socialistisk løgn og landsforræderi.

    Kommentar by Svend — 4. januar 2013 @ 17:25

  8. Jeg giver Tavsen 5. og Svend 7. ret “hvorfor hulen har de “borgerlige”, der har haft 10 år til det, ikke privatiseret (dvs. lukket) DDR?”

    Jeg tror svaret er enkelt: De turde ikke.

    De statsejede elektroniske medier, DR og TV2, dominerer den politiske dagsorden totalt. Danmarks Radio har i mere end 60-70 år påvirket befolkningens værdier, normer og holdninger.

    Befolkningen har de facto igennem generationer været udsat for systematisk (statslig) hjernevask. Den er bl.a forudsætningen for, at et så højt skattetryk kan opretholdes.

    Hvis man forsøger, at fjerne de statsejede, elektroniske medier, giver det voldsomme mentale problemer for flertallet af befolkningen og det kan medføre optøjer og protestdemonstrationer på Christiansborg Slotsplads, hvor mere end ½ mio vil deltage. Det kan bringe enhver regering til fald, der ikke kan/vil indkalde hæren.

    Som filosoffen Carl Schmitt siger:
    “Suverænen er den, som behersker undtagelsestilstanden”. ;)

    Kommentar by A-mad — 4. januar 2013 @ 18:12

  9. PS. Læg mærke til, hvordan endnu en totalitær kommunist – Hugo Chavez -helgenkåres under undersåtternes tårer på sin vej i døden på Cuba.

    Hør lige Niels Lindvig i DR P1!

    Så går den på DagmaR! :)

    Kommentar by A-mad — 4. januar 2013 @ 18:23

  10. “De turde ikke”

    NEMLIG
    også fordi VK reelt set er SD light. Klarest formuleret af Mogens Lykketoft, da han som formand for Socialdemokraterne tabte folketingsvalget 2005.

    Han skrev en fornærmet kronik i Søndagsavisen om det tarvelige, at Fogh kunne vinde valget ved at føre socialdemokratisk politik.

    MINUS 10%

    Tilbage i 70’erne førte Erhard Jacobsen korstog mod DDR. Det lød fornuftigt, så jeg fik tilsendt materiale. Det røg i papirkurven, for der stod højt og tydeligt. Monopolet skulle IKKE brydes. Men selvfølgelig, så ville hans Aktive Lyttere og Seere blive overflødig.

    Radioavisen kl. 17 havde en pinlig udglatning af blogpostens overskrift

    Kommentar by tavsen — 4. januar 2013 @ 18:30

  11. http://www.bt.dk/danmark/har-dummet-sig-flere-gange-her-er-drs-bommerter

    Kommentar by tavsen — 4. januar 2013 @ 18:31

  12. Mange tak til A-mad som netop har gjort sig selv til min yndlingskommentator.

    Kommentar by Arne Torp — 4. januar 2013 @ 18:32

  13. @v 9 A-mad

    En meget præcis beskrivelse af de faktiske forhold.

    Det er ikke muligt at rejse et folkeligt oprør med DDR og TV-2. Hvor skulle man gøre det henne? Af gode grunde kan det jo ikke ske gennem radio og TV.

    Et hvert politisk angreb vil medføre, at journalisterne på DDR og TV-2 skriger om overgreb, censur, undertrykkelse af ytringsfrihed m.m.
    Den røde halvdel af folketinget – som er meget tilfreds med DDR og TV-2 – vil skrige det samme og iøvrigt have ubegrænset adgang til at komme til orde.

    Det er det befolkningen vil høre i radioen og se i fjernsynet. Det er samtidig det, folk vil tro på.

    Kim Møller beskriver Naja Nielsen som “tidligere kommunist”. Det gør hun også selv, så det skal jo nok passe. At Naja Nielsen – ligesom Ole Sohn – forlod DKP samtidig med at kommunismen brød sammen i Sovjetunionen er selvfølgelig en ren tilfældighed.

    Kommentar by Binee — 4. januar 2013 @ 18:52

  14. @ 9 A-mad

    Også her har du ret! Niels Lindvig har i en lang årrække været Hugo Chavez og Fidel Castros mand i Danmark.

    Hvis Venezuela og Cuba ikke betaler hver 1/3 af Niels Lindvigs løn, så må jeg som skatteborger protestere.

    Kommentar by Binee — 4. januar 2013 @ 18:58

  15. Ja, det hele er sgu et stort show. Jeg tror heller ikke, at det er uden grund, at folk fra Den yderste højrefløj (uha da da) altid skal latterliggøres. Det lige fra næsten samtlige stand’upere, der på et eller andet tidspunkt har svinet Pia Kjærsgaard til, til nyhederne, og det amerikanske the daily show with jon stewart fx. Fordi ingen vil jo være den de andre griner af, så hellere være den der griner hysterisk og har lært hvad den skal tænke og ikke hvordan. Sikkert lært det på ondskabens højborg (RUC), der med sine lange tentakler, når godt ind i de fleste borgers hjem.

    Der er propaganda alle vegne, men fortæller man den alm. borger om det, ja, så griner denne bare. Suk

    Kommentar by Kratos — 4. januar 2013 @ 19:04

  16. DR er, ikke mindst efter de er flyttet sammen, en alt for stor magtfaktor i et demokratisk samfund. Desværre bliver det ikke bedre af, at der er en store private aktører som i Sverige med TV4 og i Danmark har vi Politiken.
    Det er journalisterne, den er gal med. De er radikale/røde næsten alle sammen.

    Kommentar by britta due andersen — 4. januar 2013 @ 19:19

  17. Hvis der er en mio licensbetalere i landet, hvilket nok er rigeligt lavt bedømt, indkassérer DDR 2 milliarder årligt. Det er da en pæn slat kroner.

    Kommentar by Nielsen — 4. januar 2013 @ 19:37

  18. @Kratos. Har du nogle eksempler på din tegneserie? Nogle striber du allerede har færdiggjort? Så vi kan få syn for sagen?

    Ræder Clausen har før fortalt, at der ikke var nogen opbakning eller tro på, at DR kunne privatiseres eller afvikles helt, i DF´s folketingsgruppe. Man er jo oppe imod meget store mediekræfter, og dem skal man ikke lægge sig ud med, hvis man vil have en chance for at få indflydelse/magt i folketinget. Det er mit kvalificerede gæt, på hvorfor ingen politiske partier lægger(eller er det ligger?) sig ud med mediemastodonten Danmarks Radio.
    Kun hvis hovedparten af befolkningen vil det, kan der ske noget.

    Det vil danskerne ikke, og derfor er der ingen stemmer i det. Hvis 100.000 dagligt demonstrerede foran DR´s hovedkvarter ude i ørestaden, ja så ville der sikkert ske ting og sager.
    Indtil medie-licensen bliver afskaffet, og DR ikke modtager milliardtilskud, så vil propaganda-koncernen bestå.
    Den skulle have været nedlagt eller stærkt reduceret i 88 da monopolet blev brudt.

    Kommentar by Endnu en vantro — 4. januar 2013 @ 19:58

  19. Nu blev DR så taget med fingrene i kagedåsen. Det skete også for Jeppe Nybroe for nogle år siden. Eller TV 2 Nyhedernes korrespondent i Washington Jesper Steinmetz’ historie om nogle republikanere, hvor plottet var hentet i et satireblad.

    Denne type falske nyheder ser ud til altid at opstå, hvor journalisten overivrer sig for at ville underbygge et markant venstreorienteret synspunkt, men hvor der bare lige mangler materiale fra virkeligheden.

    Når historien ikke står til at redde for mediet, sættes damage control i værk: Dels roses mediets troværdighed ekstraordinært meget af mediet selv, dels fortælles der om journalisterne hårde arbejdspres og mangel på ressourcer. Det er noget DR’s egen lytter- og seerredaktør Jacob Mollerup mestrer. Den gamle kommunist.

    Man må formode, at det kun er toppen af isbjerget, og der er en hel del mindre grelle historier, som slipper igennem, uden at falskheden bliver opdaget.

    Værre er det, når DR og TV2 videreformidler nyheder, der er kommet fra arabiske, afrikanske og sydamerikanske lande/medier. Her kan manipulationen være massiv, uden at journalisterne eller andre har mulighed for/tid til at undersøge det. Eller ikke ønsker, at en anden og mere sandhedsnær historie kommer frem.

    Ved Haiti jordskælv f.eks. endte medierne på den anden side af 100.000 dræbte. Haitis regeringsfolk, som man ellers ikke giver den store troværdighed, blev pludselig sandhedsvidner. Mon ikke den egentlige sandhed ligger langt lavere. Men så vile historie ikke være så medieegnet.

    Kommentar by traveler — 4. januar 2013 @ 20:03

  20. @Traveler. Journalister og de fleste medier er manipulatorer. De skal manipulere virkeligheden, og lade dem fremstå mere appetitelig, mere sensationel osv. De skal sælge et produkt, et journalistisk produkt.
    Nogle bringer halve sandheder, andre opfinder sandheder på mere eller mindre kreative måder, andre kolporter.
    Jeg skal ikke kunne sige hvor det starter eller ender, men det er meget udbredt det er sikkert. DR er nok de værste.
    Rigtig kritisk journalistik, ærlig journalistik er en mangelvare hos de største medier i Danmark.

    Desværre koster det skatteborgerne milliarder årligt. I form af medielicens, momsfritagelse, og mediestøtte. Ligesom tilskud til kulturlivet, filmindustrien, teatrene, kunsten, koster borgerne hundredevis af millioner årligt. Og hvad får borgerne for pengene? Overflødige produkter for det meste.
    De har ingen værdi som sådan, men man postulerer at de er nødvendige. Ja for modtagerne sikkert, men for borgerne?

    Har vi i virkeligheden brug for DR? Kan borgerne være tjente med deres nyhedsformidling, og journalistiske integritet? Har de vist at de kan producere neutral, oplysende og kritisk journalistik? De har de ikke gjort i i hvert fald 30 år vil jeg mene.

    Tv2 er desværre ikke modsætningen til DR. Det er de alt for overfladiske til.
    Det Danmark kunne bruge, var en medieplatform der for alvor gik kritisk til DR og de mange milliarder de modtager årligt. Om det ikke var på tide at afvikle forretningen.
    Et kritisk modstykke, der batter har vi aldrig haft til DR.
    Man skulle ellers mene der er nok stof at gå i krig med.
    DR fejler dagligt, og det er ret nemt at gennemskue. Men de er nok ret ligeglade ude på Ørestaden.
    De har snablen nede i kassen, og det er det eneste der betyder noget.

    Kommentar by Endnu en vantro — 4. januar 2013 @ 20:28

  21. Ad 17 Nielsen:

    DR’s licensindtægter var 3.516 mio.kr. i 2011, og DR havde 350 mio.kr. i andre indtægter. I alt næsten 4 mia. kr. til DR’s drift i 2011.

    Medielicencen stiger til 2.414 kr. i 2013 eller 201 kr. pr. måned. DR får heraf godt 80%. Det betyder at DR vil have mere end 4 mia. kr. at gøre godt med i 2013.

    Kommentar by Niels P. — 4. januar 2013 @ 22:10

  22. Det tog mig 20 sekunder at Google “larm film” som står bag den produktion som demoen angiveligt er til. De har tidligere lavet filmen “ordet fanger” noget der vel bedst kan betegnes som propaganda for masseindvandring. I øvrigt sammen med bastard film der har rødder i det autonome miljø om med musik af tao Højgaard. Kendt venstreradikal.

    Kommentar by Jørgen — 4. januar 2013 @ 22:23

  23. Det lyder som noget fra mellemøsten, arrancerede demonstrationer!
    I øvrigt er det rart at vide at nyhedschefen på DR er tidligere medlem af Danmarks Kommunistiske Ungdom!
    @ Santor
    Fyringer! Det er vist et forfængeligt håb!

    Kommentar by Robert R — 4. januar 2013 @ 23:28

  24. Bemærk skiltet med teksten “Patria o Muerte”. Ja, det er Cubas motto. Men stadig skydes man i skoene, at man er højreekstrem, hvis blot man udviser en smule nationalfølelse. Dette skilt demonstrerer dog det åbenlyse faktum, at nationalfølelse er en helt naturlig ting, som er uafhængig af partifarve. At der så er visse ideologiske ekstremister, som gør en dyd ud af at bekæmpe nationalstater og nationalfølelse, det er en anden sag. De er langt ude. Det naturlige er at elske sit fædreland.

    Kommentar by Vest — 5. januar 2013 @ 01:21

  25. Og programredaktør Ulrik Haagerup, sagde at DR altid skulle beskrive virkeligheden som den er. Til det er der vel kun at sige, smut over sundet og smæk fakta på bordet, for os danskere, om hvad der vitterligt foregår derovre, fremfor KUN at bringe de historier som Affaldspressen og Mørgspredningsmedierne i Voldtægtssverige bringer (Læs: censurerer)!

    Kommentar by A.R. — 5. januar 2013 @ 05:35

  26. Prisen for at have DR propagandamaskine kørende svarer til hvad det koster at bygge et nyt supersygehus om året, i 2013-kroner.

    http://www.bt.dk/danmark/her-skal-det-nye-supersygehus-til-38-mia.-kr.-ligge

    Nedlæg lortet og byg et hospitaler om året i stedet for. Hvor svært kan det være?

    Kommentar by Santor — 5. januar 2013 @ 06:45

  27. “Hasta la Victoria siempre” kan oversættes på flere måder afhængigt af konteksten. “Altid på vej til sejren” eller “til den endelige sejr”. Det svarer sjovt nok ca. til det tyske “bis zum endsieg”. Vi mangler lidt konteksten.

    Mht. at skære ned på DR så er det enkelt. Først skal DR udsultes med den begrundelse at de ligesom alle andre skal spare, og når dette er sket et stykke tid og organisationen er svækket og ikke længere fungerer effektivt kan determinerede blå politikere sætte det afgørende slag ind. Metoden er brugt før af både rød og blå blok overfor nogen de ikke kunne lide.

    Kommentar by Sigwar — 5. januar 2013 @ 10:04

  28. ->Endnu en vantro. Du stiller et godt spørgsmål:
    “Har vi i virkeligheden brug for DR?”
    Hvis du kan svare nej til spørgsmålet:
    “Kan du bruge 2500 kr skattefrit udbetalt hvert år?”
    Har du sikkert brug for DR! :)

    Cui bono? Hvem gavner det, Watson?

    Sherlocks prognose
    Hvis DR blev nedlagt, ville venstrefløjen blive halveret og halvdelen af de offentligt ansatte og halvdelen af de raske på offentlig forsørgelse måtte finde et andet forsørgelsesgrundlag end ‘den offentlige pengekasse’.
    Det vil nok tage 10 år?
    Sikken ballade, der bliver – massedemonstrationer, stenkastere, bilafbrændinger, bomber, terrorisme osv og alle de stakkels politibetjente, der skal være skydeskive og danne kæde om samfundets vigtigste institutioner!

    PS. Det danske velfærdssamfund var forudset? Danaidernes (danskernes?) kar? De må evigt slæbe vand til en bundløs krukke (lutroforos)
    ‘den evige vandbæring tolkes som et aldrig afsluttet sonoffer. Myten om “danaidernes kar” er muligvis opstået i den orfiske religion, og som symbol på evig straf findes karret, der aldrig kan fyldes’ :)

    Kommentar by A-mad — 5. januar 2013 @ 10:54

  29. Produktionsselskabet tager nu til genmæle og siger at DRs journalister var helt klar over demonstrationen var iscenesat:
    epn.dk/medier/tv/article4970962.ece

    Godt man ikke betaler licens.

    Kommentar by Hertz — 5. januar 2013 @ 18:31

  30. Vest:
    “Bemærk skiltet med teksten “Patria o Muerte”. Ja, det er Cubas motto. Men stadig skydes man i skoene, at man er højreekstrem, hvis blot man udviser en smule nationalfølelse”

    Ja, enig. Hang sloganet i Danmark ville der stå “Patria y Muerte”.

    Men mon ikke det kommunistiske styre ramler sammen når Castroerne er “muerto y sepultado” eller er den revolutionære bevægelse virkelig folkelig ?

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 5. januar 2013 @ 19:36

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper