9. januar 2013

“Det kan godt være, at din religion siger det, men den siger ikke, at du skal dø på grund af dén der.”

Martin Krasnik tester tolerancen med kalot på Nørrebro. Fra Weekendavisen, 22. december 2012 – Én på kalotten (ikke online; se evt. Metroxpress, Kendt tv-vært udsat for jøde-had på Nørrebro).

“Jeg sætter mig for at undersøge det nærmere: På med kalotten og ud på Nørrebro. … Jeg begynder tirsdag omkring middag. Jeg tager straks et stop i Emmery-bageren i Nørrebrogade 8, hvor jeg ringer til den israelske ambassadør, Arthur Avnon. … Jeg spørger, om han vil mødes til en kop kaffe på Nørrebro. Det vil han ikke. »Jeg er ikke kujon, men jeg er heller ikke selvmorderisk.

Var jeg kommet ud på gaden dén aften foran ambassaden, ville de have lynchet mig.« På Blågårds Plads spørger jeg en gruppe arabiske fyre om vej til en café, der angiveligt er populær blandt lokale salafister. Lidt efter kommer en mand hen til mig og siger shalom. Han er jøde og ejer en café i Blågårdsgade. »De ved alle sammen, at jeg er jøde,« siger han. »Der er ingen problemer overhovedet.

Man skal bare respektere dem. F. eks. var det dumt af Distortion-festen at dele gratis øl ud her i gaden.«

[…]

Efter Runddelen kommer man ind i Little Palestine, 2200 Beirut, eller hvad man kan kalde dén del af hovedstaden. Jeg er den vandrende jøde, og det er ret akavet. Jeg går jo aldrig med kalot. Jeg føler mig normalt totalt hjemme her. Det er ikke, fordi vi var her først, mig og mine oldeforældre, men fordi Nørrebrogade op mod Frederikssundsvej er det nærmeste, jeg kommer Jerusalem herhjemme. Og nu mærker jeg en overraskende og sørgelig følelse: Jeg er nervøs. ….

Da jeg kommer forbi internetcafeen PowerPlay REBORN ved Ægirsgade, kommer en lille flok drenge på 15-16 år ud. De begynder at give mig fingeren og råbe FUCK DIG! De sender den mindste over til mig, en dreng med somalisk baggrund.

»Er du jøde?« spørger han. Ja, svarer jeg, og han løber tilbage til de andre. FUCK, råber de flere gange. En af dem slår ud med hænderne, som »du kan bare komme herhen, hvis du tør!« De bliver stående på trinnet ind til netcafeen. …

Det er blevet mørkt, og jeg går ned mod Nørrebro Station. En enkelt gang hører jeg nogen bag mig sige yahud (jøde), men ellers er her for travlt og myldrende til, at nogen lægger mærke til min kalot. Jeg har aftalt at mødes med min bedste venindes far. Han hedder Ralph Kempinski, og vi boede sammen med deres familie i Jerusalem i 1970erne.

Hver tirsdag tager han hen til fiskevognen på hjørnet af Lygten og Frederikssundsvej og køber sild til sin hund, Coco. Han har også taget en kalot med i dagens anledning, en lille hæklet én.

»Jeg har været nervøs hele dagen,« siger han.

Vi går hen i Öz Konya Kebab, hvor der bliver stirret en del på kalotterne. Men ingen siger noget, og et helt bord med somaliske mænd nikker venligt, og en af dem kommer endda over for at hilse.

»Okay,« siger Ralph, der har rejst rundt i hele verden med sit arbejde. »Det er ærgerligt. Men København er en storby. I alle store byer er der steder, man ikke bare går hen. Steder, hvor sorte ikke går hen, hvide ikke går hen, hvor bøsser ikke går hen. Er det ærgerligt og forkert? Bør det være anderledes? Ja. Men sådan er verden. Folk har fordomme. Folk kan ikke lide hinanden. Sådan er det. Når folk hér ser en kalot, ser de et symbol. En jøde er et symbol på en fjende.« Synes han bare, man skal finde sig i det? »Nej, men det er jo ikke noget, man kan ønske sig væk ved at sige, at det er for galt.«.

[…]

Omkring Hillerødgade går jeg ind i en kiosk for at købe chokolade. Foran står fem fyre og glor på mig, 25-26 år gamle. Da jeg kommer ud, træder én af dem frem mod mig: »Er du jøde, din… jøde?!« Øh ja, siger jeg.

»Skrid med den dér, du skal ikke gå sådan rundt hér,« siger en af de andre. Jeg spørger hvorfor. »Er du israeler,« spørger han så, og jeg siger: »Nej, jeg er dansker.« »En dansk jøde!« lyder det omme bagi. »Tag den dér af,« siger den første. Fyren bagi træder rundt om de andre og hæver stemmen: »Det er for din egen skyld. Jeg har en fætter, der stak én ned med en kniv, fordi han havde den dér på.« Men jeg er jo ikke israeler, prøver jeg. Jeg bor i København. Jeg har kalot på, fordi min religion siger det. »Det kan godt være, at din religion siger det, men den siger ikke, at du skal dø på grund af dén der.« Jeg mumler et eller andet, og den første fyr træder frem igen: »Tag den af nu.« Jeg træder nogle skridt tilbage »Tag den af nu, mens jeg ser på det.« Og så er jeg smuttet – med kalotten. De står og ser efter mig i lang tid.

Det er som en amerikansk film, hvor et medlem fra den ene bande er kommet til at gå ind hos den anden med en forkert farve bandana. Jeg ringer til Ralph og fortæller det. »Det handler om territorium,« siger han. »Du er gået ind på deres område.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44064/trackback

85 Comments »

  1. Det er jo hverdag det der – no one in MSN og i folketinget mv. gives a shit:

    Copy paste med lidt udskiftning:

    “Jeg sætter mig for at undersøge det nærmere: På med SLØRET og ud i København. … Jeg begynder tirsdag omkring middag. Jeg tager straks et stop i Emmery-bageren i Nørrebrogade 8, hvor jeg ringer til min onkel. … Jeg spørger, om han vil mødes til en kop kaffe på Nørrebro. Det vil han ikke. »Jeg er ikke kujon, men jeg er heller ikke selvmorderisk.

    Var jeg kommet ud på gaden dén aften foran cafeen, ville de have lynchet mig.« På strøget spørger jeg en gruppe DANSKE fyre om vej til en café, der angiveligt er populær blandt lokale danskere. Lidt efter kommer en mand hen til mig og siger goddag. Han er MUSLIM og ejer en café i Blågårdsgade. »De ved alle sammen, at jeg er MUSLIM,« siger han. »Der er ingen problemer overhovedet.

    Man skal bare respektere dem. F. eks. var det dumt af Distortion-festen at dele gratis øl ud her i gaden.«

    […]

    Efter Runddelen kommer man ind i 2200, eller hvad man kan kalde dén del af hovedstaden. Jeg er den vandrende MUSLIM, og det er ret akavet. Jeg går jo aldrig med SLØR. Jeg føler mig normalt totalt hjemme her. Det er ikke, fordi vi var her først, mig og mine oldeforældre, men fordi Nørrebrogade op mod Frederikssundsvej er det nærmeste, jeg kommer Palestina herhjemme. Og nu mærker jeg en overraskende og sørgelig følelse: Jeg er nervøs. ….

    Da jeg kommer forbi internetcafeen PowerPlay REBORN ved Ægirsgade, kommer en lille flok drenge på 15-16 år ud. De begynder at give mig fingeren og råbe FUCK DIG! De sender den mindste over til mig, en DANSKER.

    »Er du MUSLIM?« spørger han. Ja, svarer jeg, og han løber tilbage til de andre. FUCK, råber de flere gange. En af dem slår ud med hænderne, som »du kan bare komme herhen, hvis du tør!« De bliver stående på trinnet ind til netcafeen. …

    Det er blevet mørkt, og jeg går ned mod Nørrebro Station. En enkelt gang hører jeg nogen bag mig sige PERKER, men ellers er her for travlt og myldrende til, at nogen lægger mærke til t SLØR. Jeg har aftalt at mødes med min bedste venindes mor. Hun hedder Fatima, og vi boede sammen med deres familie i Palestina i 1970erne.

    Hver tirsdag tager hun hen til grønthandleren på hjørnet af Lygten og Frederikssundsvej og køber fuglefrø til sin undulat, Coco. Hun har også taget et slør med i dagens anledning.

    »Jeg har været nervøs hele dagen,« siger hun.

    Vi går hen i “Kenneth’s kiosk”, hvor der bliver stirret en del på vores slør. Men ingen siger noget, og et helt bord med danske mænd nikker venligt, og en af dem kommer endda over for at hilse.

    »Okay,« siger Ralph, der har rejst rundt i hele verden med sit arbejde. »Det er ærgerligt. Men København er en storby. I alle store byer er der steder, man ikke bare går hen. Steder, hvor sorte ikke går hen, hvide ikke går hen, hvor bøsser ikke går hen. Er det ærgerligt og forkert? Bør det være anderledes? Ja. Men sådan er verden. Folk har fordomme. Folk kan ikke lide hinanden. Sådan er det. Når folk hér ser et slør, ser de et symbol. En muslim er et symbol på en fjende.« Synes han bare, man skal finde sig i det? »Nej, men det er jo ikke noget, man kan ønske sig væk ved at sige, at det er for galt.«.

    […]

    Omkring Hillerødgade går jeg ind i en kiosk for at købe chokolade. Foran står fem fyre og glor på mig, 25-26 år gamle. Da jeg kommer ud, træder én af dem frem mod mig: »Er du muslim, din… muslim?!« Øh ja, siger jeg.

    »Skrid med den dér, du skal ikke gå sådan rundt hér,« siger en af de andre. Jeg spørger hvorfor. »Er du palestinenser,« spørger han så, og jeg siger: »Nej, jeg er dansker.« »En dansk muslim!« lyder det omme bagi. »Tag den dér af,« siger den første. Fyren bagi træder rundt om de andre og hæver stemmen: »Det er for din egen skyld. Jeg har en fætter, der stak én ned med en kniv, fordi han havde den dér på.« Men jeg er jo ikke palestinenser, prøver jeg. Jeg bor i København. Jeg har slør på, fordi min religion siger det. »Det kan godt være, at din religion siger det, men den siger ikke, at du skal dø på grund af dén der.« Jeg mumler et eller andet, og den første fyr træder frem igen: »Tag det af nu.« Jeg træder nogle skridt tilbage »Tag den af nu, mens jeg ser på det.« Og så er jeg smuttet – med sløret. De står og ser efter mig i lang tid.

    Det er som en amerikansk film, hvor et medlem fra den ene bande er kommet til at gå ind hos den anden med en forkert farve bandana. Jeg ringer til Ralph og fortæller det. »Det handler om territorium,« siger han. »Du er gået ind på deres område.”

    Ja, og forestil jer, hvordan ovenstående historie var præsenteret i de skrevne medier samt tv? Hvordan den ene politiker ville træde den anden over foden for at komme med fordømmelser? DRC ville være frontkæmpere og EU ville også sende fordømmelser.Der ville nok også lige komme en komentar fra en politiinspektør eller 2.

    Krasniks lille historie er hverdag, og jeg vil opfordre en hvilken som helst vesntreorienteret politiker(gerne også fra V og K m.fl.) at iføre sig en kalot og en Davidstjerne og tage turen ned ad Nørrebrogade.

    Rigtig god tur!

    Kommentar by Cicero — 9. januar 2013 @ 11:08

  2. Tankevækkende og godt gået af Krasnik. Det må jeg medgive.

    Men mon han og andre fatter budskabet og de videre implikationer? Det er nok lidt ligesom journaliststanden, som nu efterhånden er blevet stenet ud af den ene ghetto efter den anden. Sidst var det en kameravogn i Egedalsvænge, som blev ødelagt. Har nogen journalister taget konsekvensen og er blevet islamkritiske? Har der overhovedet været nogen diskussion iblandt journalisterne (f.eks. i fagbladet Journalisten) om hvilke punkter, der eventuelt kunne forbindes? Hvis der har – så har det ikke været mærkbart i nyhedsdækningen!

    Kommentar by Sigwar — 9. januar 2013 @ 11:17

  3. “I alle store byer er der steder, man ikke bare går hen.” Hvad skal man sige?

    Ja, i amerikanske storbyer, i den 3 verden, men i København kunne alle færdes alle steder på alle tidspunkter indtil for cirka 20 år siden. En dum bagatellesering af Kempinski af et decideret tilbageskridt forårsaget af politikere, der ikke anede hvad de gjorde og sked på befolkningsflertallet.

    Kommentar by Josef. K — 9. januar 2013 @ 11:40

  4. Og så havde Krasnik endda overraskelsesmomentet på sin side: Ingen går normalt ind på Nørrebro med kalot på hovedet. Det var gået værre, hvis de, han mødte, på forhånd havde taget stilling til, hvad de ville “gøre ved” en kalot-jøde. Det gør de, hvis de oplever fænomenet flere gange …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. januar 2013 @ 11:40

  5. Rigtigt Morten! Krasniks eksperiment er kun “nervøst” en-to-måske tre gange, derefter er det livsfarligt.

    I dette oprullede mikrokosmos står multikulturalismen afklædt indtil benet, som en hæslig, fatal og total løgn.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 9. januar 2013 @ 11:48

  6. @ Josef K: Det er sandt. For 15-20 år siden kunne man gå overalt i Kbh på alle tidspunkter af døgnet. Og for få år siden var det endnu en lands-forargende forsidenyhed, hvis nogen blev stukket ned med kniv og nærmest uhørt, at nogen blev skudt på. Nu har folk desværre vænnet sig til det i stedet for at insistere på, at der vil vi IKKE hen.

    Jeg går ikke selv ud i Kbh om natten længere til fods, hvis jeg kan undgå det – heller ikke uden kalot. Før i tiden elskede jeg at spadsere i byen om natten.

    Jeg skammer mig ind til benet over at Danmark er blevet et antisemitisk land. Ikke kun fordi det er blevet farligt for jøder på Nørrebro, men fordi den brede befolkning tier stille til det. FØJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Og så mens der stadig lever folk her i landet, som har oplevet den nazistiske besættelse på egen krop.

    Kommentar by M — 9. januar 2013 @ 12:11

  7. Danmark er indvaderet af Islamrotter,forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 9. januar 2013 @ 12:20

  8. >. skriver:
    “En dum bagatellesering af Kempinski af et decideret tilbageskridt forårsaget af politikere, der ikke anede hvad de gjorde og sked på befolkningsflertallet.”

    Her er et klip fra posten i går af en artikel fra Dispatch Int.:

    “En anden er, at mange europæiske jøder historisk set har været stærkt forankret i socialismen og derfor er nogle af de største kulturrelativister.”(skrevet af en jødisk forfatter, Jeppe Juhl).

    Hvornår begynder de vestlige (socialistiske) jøder – udover Jeppe Juhl og få andre – at forbinde prikkerne og se mønstret? At indse, at masseindvandring fra Mellemøsten og Afrika er en dårlig ide, først for dem selv, derefter for os andre?

    Kommentar by Gunnar Biering — 9. januar 2013 @ 12:21

  9. Alligevel meget Krasnik er i stand til at gå med de nosser.

    Kommentar by Johnson — 9. januar 2013 @ 12:28

  10. ” I alle store byer er der steder, man ikke bare går hen. Steder, hvor sorte ikke går hen”…

    – Nævn blot ét sted hvor sorte ikke kan gå i fred, eller hvor muslimer ikke kan gå i fred uden fare for liv og lemmer? Det skulle i så fald være i et muslimsk land for jeg kender ikke til noget sted i den vestlige verden…

    Kommentar by Jacob Andersen — 9. januar 2013 @ 12:30

  11. Næste gang Martin Krasnik er vært for magasinet Elleman & Lykketoft på TV2-News, bør han konfrontere disse to ignoranter med ovenstående.

    Elleman & Lykketoft er nogle af de mest islamleflende politikere i Danmark!!

    Kommentar by Erik — 9. januar 2013 @ 12:30

  12. Historien om kalotten på Nørrebro er lige så logisk som at to plus to er fire. Jødehadet er steget eksplosivt i takt med masseindvandringen fra muslimske lande. Det er logik for burhøns, og kun “politisk korrekt” hjernevask kan hindre folk i at se det.

    Kommentar by Vest — 9. januar 2013 @ 12:36

  13. Jeppe Juhls ord vækker genkendelse. Det var især jøder, der hilste proklamationen af “Det Multikulturelle Samfund, Danmark” velkommen i firserne. Melchiorerne var flittige, men også andre, som Jaques Bluhm, hvoraf nogle dog netop “vendte om”, da realiteterne begyndte at melde sig.

    Det er rigtigt set, at mange jøder genkendte Den Mosaiske Tro i dens ortodokse form i Islam. Og at de i en vis forstand så et “frisk tilskud” af folk med, teoretisk set, deres eget verdensbillede i de nytilkomne. – Hvorfor de var ivrige efter at facilitere indstrømningen, så det nye kulturelle islæt hurtigst muligt kunne etablere sig som et irreversibelt fait accomplí. Der var i det hele taget tydeligvis mange “multikulti”er, der havde voldsomt travlt i firserne – jøder som ikke-jøder. De skulle nå noget, inden modstanden kunne organisere sig demokratisk.

    Et samfund, bestående af flere grupper, udover den oprindelige danske befolkning, der sanktionerer hinandens livsstil lød utvivlsomt for mange jøder med en jødisk bevidsthed som det Utopia, de havde drømt om. Det Forjættede Land, næsten.

    Men til vores held er jøder og muslimer inkompatible. Gudskelov!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. januar 2013 @ 12:43

  14. @2 Sigwar.
    Selfølgelig har journalisterne snakket og diskuteret emnet, men er kommet frem til det facit, at det er de racistiske og klamme kælder mennesker i Danmark, der naturligvis får kulturberigerne til agere voldelig.

    Kommentar by Neuhammer — 9. januar 2013 @ 12:53

  15. Man bliver så træt af religiøse diskussioner, for der findes ikke ét eneste religiøst skrift, der fortæller det mindste om Jordens, dyrelivets og planterigets historie og udvikling.
    De starter alle sammen på det stadie, vi kender i dag, og så hævder de, at Gud har givet visse love.
    Det er til at få kvalme af!!!
    På den baggrund er Mytologien ligeså seriøs!!!
    Man bør hellere koncentrere sig om Videnskaben på alle fronter, der er virkelig sket noget gennem de seneste år.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 9. januar 2013 @ 12:58

  16. Til Morten, som skriver, at jøder genkendte noget jødisk i de nytilkomne muslimer: jeg har sjældent hørt så gakkede en påstand. Vær venlig at sandsynliggør, hvordan meget sekulære jøder, det er jo dem, du taler om, Blum, Metz, Thing osv, altså meget moderne mennesker, har et samfundssyn, der passer til muslimernes? Du er jo komplet forrykt, er det dig, der skriver på Jps blog som Morten Uhrskov Jensen? Det vil jeg kontakte JP om.

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 13:29

  17. Hemmeligt kamera kan anbefales, det er jo direkte kriminelt, det der…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 9. januar 2013 @ 13:34

  18. Hvis jeg kan få en fire / fem muskelbundter som diskret backup, vil jeg gerne gentage eksperimentet iført Dansk Folkeparti t-shirt med Pias billede på. Jeg er temmelig sikker på at det vil føre til nogenlunde samme resultat, med den forskel at jeg formentlig vil få kærligheden af føle fra både muslimske kulturbekrigere og danske multikulti-entusiaster.

    Og jeg vil også vædde på, at jeg ikke ville få spalteplads i Weekendavisen til at beskrive mine oplevelser bagefter. Desuden tør jeg godt vædde på, at det antal områder i Danmark hvor man ikke kan gå med et Pia t-shirt er langt større end det område i Danmark hvor man ikke kan gå med kalot.

    Skulle jeg i stedet for tage en t-shirt eller kasket på med et DNSB-logo eller en swastika, så er jeg temmelig sikker på at pressens sympati efter et overfald ville være helt på gerningsmændenes side.

    Kommentar by Balder — 9. januar 2013 @ 13:46

  19. Øvelsen er først forbi når Krasnik overfor de “unge” insistere på at han har ret til at bære en hvilken som helst hovedbeklædning han ønsker og giver svar på de fremsatte truslerne!

    Det er ganske enkelt forargeligt at en konfrontation som denne kan forekomme i Danmark.

    Vores sløve politikere, der nægter at beskytte Danskerne, har hele skylden.

    Kommentar by Santor — 9. januar 2013 @ 14:03

  20. Hmnja, men danskerne har stemt dem ind … Gang på gang på gang og igen. Og det legitimerer faktisk deres prioriteringer.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. januar 2013 @ 15:06

  21. #19. Santor
    Det må vel gå op for danskerne, at det er de rene
    landsforrædere, der pt befolker Christiansborg.
    Den dag, vi har tilstande som under krigen, da
    ville jeg ikke give mange basseøre for deres liv.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 9. januar 2013 @ 15:45

  22. Hvem er Hekla, der vil kontakte Jyllandsposten vedr “Morten”?
    Har døren stået åben på en lukket afdeling et eller andet sted?

    Kommentar by Binee — 9. januar 2013 @ 15:50

  23. 20 Morten

    Pressen og uddannelses systemet, spiller også en rolle i den ligning.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 9. januar 2013 @ 15:55

  24. Har jøderne i Danmark, ikke selv været stærke
    fortalere for at udskifte den oprindelige Danske
    befolkning med muslimske nasserøve og religiøse
    fantaster?

    De ligger som de har redt, bare ærgligt at deres
    lille experiment har kostet Danmark så store lidelser!

    Kommentar by Jesper — 9. januar 2013 @ 16:08

  25. 20 Morten.
    Partierne fungere ikke demokratisk.
    Det er fætterkusine foreninger.
    Man kan ikke melde sig i fra gaden, og reelt blive opstillet på valglisten.
    Man bliver nummer 120 på listen. Vennerne og familien kommer først.
    Jeg tror ikke det var meningen, da grundloven blev vedtaget.

    Demokratiet og partierne er blevet “kuppet”, af akademikerene.
    Og journalisterne den 4 statsmagt. Ingen havde forestillet sig mediernes udvikling
    Da grundloven blev vedtaget. Men det er en længere diskusion. Ikke blog egnet.

    Kommentar by XXXXX — 9. januar 2013 @ 16:15

  26. >15 falkeøje
    Det har du fuldstændig ret i. Men Krasnik er så vidt jeg ved ateist, så det er ikke religion som sådan, der har drevet ham til denne gode gerning.
    Religion har altid været et værktøj for lurendrejere til at sprede ufred blandt jævne folk. Og til at løgnerne kan tiltage sig magt over andre.

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2013 @ 16:18

  27. I samme åndedrag:
    http://www.youtube.com/watch?v=EprQGmZ3Imw

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2013 @ 16:20

  28. @ 13 Morten:

    Jeg forundres også til stadighed over denne påfaldende selvdestruktivitet (hvad blev der af “Never Forget!”-doktrinen efter Holocaust?) hos – måske primært venstreorienterede? – fremtrædende danske jøder?

    Det synes mig umiddelbart at være en søgt, syg “massenedslagt os endelig!”- martyrisk masochisme, men på den anden side kan man vel måske også tiltage sig dén “salon-antisemitiske” frækhed at pointere, at de muslimske indvandrere har tjent i hvert fald et par politiske formål:

    1) Som venstreorienteret “aflad” for staten Israels blotte, fortsatte eksistens(!?!)

    2) Som immigratorisk “yderlag”, som måske snarere ville blive mål for egentlig fremtidig racisme end jøderne selv?

    Jeg vil da blot håbe, at disse mennesker i det mindste måtte kunne forstå, hvordan de vitterligt saver deres egen gren over? De importerer fjendtlige folk, som “så’n helt stille og roligt bare helst så dem slået ihjel”?

    Er der mon tale om en form for “Udvidet Auschwitz-kompleks”, pardon the pun? Der ligger måske noget central jødisk identitet i at være forfulgt outsider, og man risikerer hellere eksil-tilstande og forfølgelse i eget ellers fredelige land, end at stå ved staten Israel?

    Nå, lige for også at have noget at grine lidt af:

    http://youtu.be/ijxk-fgcg7c

    (Konklusion? “Leave it where it f***king IS!” ;-D)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 9. januar 2013 @ 16:40

  29. 24.
    Jo. fortalerne for indvandringen er bl.a. Bent Melgior og Herbert Pundik.

    Kommentar by C.n — 9. januar 2013 @ 17:21

  30. Det skulle ikke undre mig om Jeppe Juhls og Martin Krasniks tiltag vil blive afvist som en særlig form for jødisk antisemitisme. For helt explicit (for Juhls vedkommende) og implicit ( for Krasniks vedkommende) rejses der jo en betydelig kritik af toneangivende
    Jøder i Danmark og andre lande.

    MEN det er på høje tid at det jødiske samfund i Danmark og resten af verden tager diskussionen!

    Kommentar by Sigwar — 9. januar 2013 @ 17:56

  31. Jeg ved ikke hvor begejstret man skal være over, at Martin Krasnik i December 2012 endelig har opdaget, at det muslimske Danmark gør det usikkert at være jøde.

    Sammenlignet med hvad brødrene Melchior, Herbert Pundik, Georg Metz og mange andre har opdaget/ikke opdaget, så er det da fint, men det er altså også let at tage sig godt ud. når man sammenlignes med klovneduoen Arne & Bent (kendt fra flere Ramadanfester), Pundik, Metz osv.

    Som både @2 Sigwar og @11 Erik berører, så er det nok kun jøden Martin Krasnik, der har opdaget problemet. Journalisten Martin Krasnik har det IKKE!

    Krasnik befinder sig frivilligt i dårligt selskab, når han i TV sidder sammen med den forhenværende Uffe Ellemann og Palæstina/HAMAS sympatisøren Mogens Løkketoft. (Man må da håbe Krasnik tager bad bagefter). Her har Krasnik en kæmpe mulighed for at give såvel den forhenværende som Løkketoft en verbal lussing og samtidig gøre seerne opmærksom på hvad der foregår i Danmark.

    Men det må Krasnik nok ikke for Journalistisk Venstreparti.

    Kommentar by Binee — 9. januar 2013 @ 17:59

  32. @ Hekla

    Morten må svare for sig selv. Men kan dog tilføje at det ikke er Morten Uhrskov fra JP blogs. “Morten” er et ret almindeligt navn, så med lidt held kan vi nok finde endnu flere end disse to, der ligeledes bryder sig meget lidt om den muslimske masseindvandring.

    “at jøder genkendte noget jødisk i de nytilkomne muslimer: jeg har sjældent hørt så gakkede en påstand.”

    Det er naturligvis ikke gakket at hævde at mange jøder genkendt noget i nytilkomne. Disse nye borgere var jo også en “minoritet” i et ellers voldsomt homogent samfund og de nytilkomne identificerede sig også via religiøs baggrund.
    Ligeledes har begge religioner en del dogmer/regler/love som det alt andet lige bliver lettere at få trumfet igennem såfremt kulturrelativismen og multikulturalismen er herskende dogmer; det handler om barbariske slagtemetoder, det handler om omskæring og f.eks. særlige forhold for kvinder i menigheden.

    Og det gælder pudsigt nok også for “moderne” mennesker som Metz, Thing, Rothstein’erne, der selv om ingen af dem er religiøse jo ikke har forkastet en “jødisk” identitet. Den er også altid praktisk at have i et samfund hvor offerrollen er værdifuld.
    Og de kunne jo netop genkende “offeret” i de nytilkomne. Den frygtelige racisme i mod muslimerne, var jo den samme som antisemitismen.

    Det handler ikke om at disse moderne jøder ligefrem genkendte sig i de enkelte muslimer der kom rejsende med deres middelalderagtige normer. Der findes næppe 100 muslimer her i landet der deler interesser, læsevaner m.m med en type som Georg Metz.
    Det er derimod decideret gakgak hvis ikke man kan se og forstå at mange jøder kunne genkende noget i muslimerne som gruppe, i muslimerne som en minoritet, i muslimerne som ofre for flertallet, i muslimerne som ofre for nationalismen/racismen.
    Jeg orker ikke lige at grave citater frem, men er ret sikker på at vi hurtigt vil kunne finde citater fra kendte danske jøder f.eks. Melchior, hvor der henvises til alt det de har tilfælles som minoriteter.

    Kommentar by Superman — 9. januar 2013 @ 18:08

  33. @10 Jacob Andersen:

    “Nævn blot ét sted hvor sorte ikke kan gå i fred, eller hvor muslimer ikke kan gå i fred uden fare for liv og lemmer? Det skulle i så fald være i et muslimsk land for jeg kender ikke til noget sted i den vestlige verden…”

    Klapsalve for den bedste kommentar! Nævn blot ét sted, bare ÉT!!!

    Kommentar by Arne Torp — 9. januar 2013 @ 18:48

  34. Superman

    Hvorfor har Morten — og Morten Urskov Jensen fra Jp så samme IP-adresse?? Jeg er ved at gennemtrawle nettet for at finde flere skumle indlæg fra Morten — (alias Morten Urskov Jensen).

    Men sikke da noget vrøvl, du kommer med. De jøder, du nævner, er ikke-religiøse, de er dårligt nok jøder. Hvad mener du med jødisk identitet? Fastholder hvordan, om jeg må spørge?

    Og så siger du offerstatus. Lige netop disse jøder har mig bekendt aldrig smidt jødeofferkortet – modsat Jeppe Juhl..host, host.

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 19:36

  35. For at skære det ud i pap:

    De jøder, som er mest jødiske og som skilter med deres identitet, de er også de mest islamkritiske, f. eks. Jeppe Juhl, men også Blüdnikow, Rudaizky, Krasnik (ja, han er islamkritisk, han viste det under Muhammedkrisen).

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 19:42

  36. Og vi kan fortsætte: Geoffrey Cain, Lekunid, Juliette Charlemann, Arne Notkin…

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 19:43

  37. ->34 Hekla

    Besynderlig konspirationsteori. Hvor ved du fra at Morten – – – og Morten Uhrskov har samme IP-adresse? Du siger altså i ramme alvor at én og samme person mestrer at skrive i to så radikalt forskellige stillejer, og ikke bare er i stand til det, men bruger den ene ’stemme’ til at plante falske indlæg (som han ikke vil stå ved under eget navn?) – og ikke slører forbindelsen ved i det fucking mindste at ændre navnet, så vakse nettrawlere som dig har sværere ved at gennemskue ham?

    Hvorfor fanden skulle han dog sætte sådan noget i værk?

    Pssst: Det vil hjælpe på dine nettrawlerier hvis du finder ud af at stave Morten Uhrskovs navn korrekt.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 9. januar 2013 @ 20:05

  38. @Hekla

    a. Juliette Charleman er mig bekendt overhovedet ikke af jødisk herkomst.

    b. Hvad mener du med at sætte Geoffrey Cain, Lekunid (Leon Nikulin mener du?), og så Arne Notkin i samme bås?

    De er godt nok Jøder og Zionister alle tre, men kun den sidstnævnte er en afsporet venstreorienteret danskerhadende multikultiprofet.

    Kommentar by Balder — 9. januar 2013 @ 20:26

  39. Balder:

    Notkin venstreorienteret? Du må følge bedre med, du er gået galt i byen.

    Charlemann er jødisk, jo.

    Lars Findsen på Crack:

    Det er ikke nogen konspirationsteori. Jeg skal gerne vise dig, hvordan man sporer IP-adresser, men den er god nok, og det kan jeg bevise.

    Hvad mandens motiv er ved jeg ikke. Måske skriver han mere hadske indlæg som Morten – – -, og så kan han lege pæn borgerlig debattør på JP. Det er set før. Som sagt, vil jeg undersøge, om han skriver på andre blogs også.

    Men tak for stavetippet!

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 20:40

  40. Bent Melchior:

    Med en tiltagende antisemitisme og islamofobi i Europa er det oplagt og nødvendigt at slutte sig sammen, ikke som opposition til nogen, men for at hjælpe hinanden og skabe harmoni i samfundet.

    Derfor var 27. november en glædens og stolthedens dag for mange europæiske jødiske og muslimske organisationer og ildsjæle, som utrætteligt og loyalt har arbejdet for at etablere en jødisk-muslimsk samarbejdsplatform i Europa som bolværk mod dårlig behandling af både jøder og muslimer og at række hinanden en hjælpende hånd.

    Et hurtigt blik på et hvilket som helst europæisk samfund i dag burde være nok til at overbevise alle oplyste jødiske eller muslimske samfund eller individer om, at samarbejde er i deres egen interesse. Muslimske grupperinger har mange medlemmer, men begrænset indflydelse, mens de jødiske samfund er fåtallige, men velorganiserede og indstillet på at dele deres erfaring og viden.

    Tilsvarende melder opinionsundersøgelser såvel som flere psykologiske, politologiske og sociologiske undersøgelser (EU-kommission og EUMC) om islamofobiske holdninger, der er tæt forbundet med trusselsbilleder og oldgamle stereotype forestillinger om islam og muslimer i Europa.

    Den viste, at de mest udbredte fordomme om muslimer er, at de er fanatiske, kronisk vrede, har en besynderlig tro, tvinger deres kvinder til at bære hovedtørklæde, undertrykker kvinder, har en primitiv kultur, drikker te, isolerer sig i et parallelsamfund og ikke ønsker at blive integreret.

    Til sammenligning er de mest udbredte fordomme om jøder, at de er kvikke og intelligente, beskæftiger sig med handel og finansvirksomhed, overholder religiøse forskrifter, ser anderledes ud og har mystiske skikke, skiller sig ud fra flertallet, sidder tungt på medierne, opfører sig arrogant og pedantisk.

    Man behøver ikke tage længere væk end til Cordoba i Spanien for at se, hvad den storslåede maurisk-arabiske civilisation udrettede i sine velmagtsdage. Fælles arv, gensidig beundring og fælles værdier hjalp jøder til at integrere sig positivt i den muslimske kultur, meget hurtigere og mere vidtgående end det var muligt i det hedenske Grækenland eller det kristne Europa.

    I tiden, hvor der herskede åbenhed og oplysning i de muslimske regimer, bidrog jøderne i ikke ubetydelig grad til at styrke og udvikle den muslimske kultur.

    Den gensidige berigelse skete inden for religiøse og sekulære videnskaber, blandt andet teologi, filosofi, etik, medicin, matematik og endog poesi. Som oversættere af arabiske værker til hebraisk blev jøder de første til at viderebringe den islamiske civilisation til Vesten.

    Den igangværende proces af muslimsk integration giver Danmerk en mulighed til at hilse en ny kultur og religion velkommen uden assimilation.

    Velbekomme!

    Kilder og mere her: Bent Melchior og Bashy Quraishy bygger bro mellem jøder og muslimer

    Kommentar by Balder — 9. januar 2013 @ 20:45

  41. @Hekla:

    “Notkin venstreorienteret? Du må følge bedre med, du er gået galt i byen.”

    Jeg tror vi må slå halv skade her. Notkin har været venstreorienteret i forhold til udformningen DRs programpolitik, og deler udadtil stort set venstrefløjens synspunkter hvor det handler om indvandring og multikulti, men egentlig er han jo først og fremmest en zionistisk Jøde uden nogen som helst andre hensyn end Jødernes vel. Det samme gælder mange af hans slags, som f.eks den amerikanske Joe Lieberman (nu heldigvis gået af), som officielt var Demokrat, men skiftede skjorte som vinden blæser, og som ved passende lejligheder stemte sammen med Republikanerne omkring udenrigspolitikken, hvor han altid var at finde blandt krigsentusiasterne.

    På en måde lidt som mig selv; jeg holder med de nationaltsindede og hvad de mener om fordelingspolitikken kommer for mig helt i allersidste række.

    Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger om Juliette Charleman fra, og det kan da godt være at min hukommelse spiller mig en puds, men jeg har nu korresponderet med både hende og Cain i årevis, hvor Jøder til tider har været livligt debatteret. Jeg husker altså ikke noget om hvad du siger. Hvis du mener at navnet Charleman skulle være jødisk, så kan jeg oplyse at navnet stammer fra hendes mand, som i øvrigt mig bekendt heller ikke er jødisk. Dog med forbehold for fremskridende forkalkning, men jeg mener absolut at jeg ville kunne huske det hvis det var sådan, og hun er heller ikke typen som lægger skjul på noget. Navnet staves i øvrigt som jeg har skrevet det, og ikke med dobbelt n til sidst.

    Kommentar by Balder — 9. januar 2013 @ 21:06

  42. ->39 Hekla

    Det er nok formålsløst at trække langhalm på dette, for du er gak og/eller en troll, men

    1) Morten – – – er ikke Morten Uhrskov Jensen. Jeg kender identiteten på førstnævnte.

    2) Din uoprigtighed afsløres let af påstanden om at Morten – – – skulle skrive “hadske indlæg”. Du har tydeligvis ikke læst ham før i dag.

    2) Du kan ikke “bevise” noget som helst i den retning vedr. IP-adresser.

    Case closed.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 9. januar 2013 @ 21:09

  43. @Hekla

    Jeg er ikke i tvivl om at du kan spore ip-adresser. Men jeg er da meget interesseret i hvordan du kan få fat på disse ip-adresser uden at vedkommende kommenterer på en blog som du har admin-adgang til. Men det har du måske? Fortæl!

    Kommentar by Balder — 9. januar 2013 @ 21:25

  44. Det er vel nemt nok at finde en forklaring på, at forholdsvis mange jøder synes at være (have været?) indvandringspositive. De er jo selv et mindretal i de vestlige samfund, som hidtil har været forholdsvis homogene, præget af kristne hvide mennesker. Den samme positive holdning til indvandring findes hos andre mindretal (bøsser, feminister o.s.v.).

    Det er vel forventeligt, at mindretal umiddelbart har sympati for andre mindretal, eller at de endog ønsker at nedbryde samfundets homogenitet for derved selv at få en mindre udpræget mindretalsstatus.

    Kommentar by Gunnar Biering — 9. januar 2013 @ 21:34

  45. “2) Din uoprigtighed afsløres let af påstanden om at Morten – – – skulle skrive “hadske indlæg”. Du har tydeligvis ikke læst ham før i dag.”

    Jeg har læst ham flere gange her på sitet, om han skriver på andre højreblogs, vil tiden vise.

    Jeg kan ikke bevise, at de to er identiske, men jeg kan bevise, at de indlæg, han skriver her, og de indlæg, han skriver på JP, skrives fra den samme IP-adresse.

    Balder:

    Der er ikke det, jeg ikke kan, hvad det angår!

    Kommentar by Hekla — 9. januar 2013 @ 21:37

  46. “Jeg har læst ham flere gange her på sitet, om han skriver på andre højreblogs, vil tiden vise.”

    180grader.dk men det har du endnu ikke opdaget?

    “Balder:

    Der er ikke det, jeg ikke kan, hvad det angår!”

    Du er dybt utroværdig.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. januar 2013 @ 21:46

  47. Falkeøje
    Jeg var lige ude at surfe og faldt over godhedsapostlen Carsten Halvorsen, han har politianmeldt dig. (Hvis ikke du ved det?)
    Bærmen kikker med på Uriasposten.
    http://halvorsensk.wordpress.com/2012/12/12/jeg-anklager/

    Kommentar by Menig 442 — 9. januar 2013 @ 21:50

  48. Intolerancen importeret i tolerancens navn. Og her ser vi resultatet. Sørgeligt! Og næppe nogen vej tilbage.

    Kommentar by Fabrice S — 9. januar 2013 @ 22:20

  49. @Hekla,

    Sig mig er du rablende sindssyg? Hvordan i alverden skulle du have adgang til kommentatorers IP-adresser på Uriasposten og på JP? Det er dig selv der valgte at komme med den påstand, så nu må du også fortælle os den fantastiske historie om, hvordan du skulle være kommet i besiddelse af sådanne oplysninger. Vi er lutter øren.

    Kommentar by Vest — 9. januar 2013 @ 22:50

  50. Tossen kunne jo begynde med at offentliggøre Vests, Hr. Naturli’s og LFPCs IP-adresser.

    Vis hvad du kan Hekla!

    Jeg er sikker på, at Kim Møller er med på legen, selvom offentliggørelse af personfølsomme oplysninger er forbudt herinde.
    Nåh nej, du formår jo slet ikke alle de magiske ting, som du fantaserer om.

    Og lad så de andre patienter få adgang til institutionens PC!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. januar 2013 @ 22:57

  51. #10
    “” I alle store byer er der steder, man ikke bare går hen. Steder, hvor sorte ikke går hen”…

    – Nævn blot ét sted hvor sorte ikke kan gå i fred, eller hvor muslimer ikke kan gå i fred uden fare for liv og lemmer? Det skulle i så fald være i et muslimsk land for jeg kender ikke til noget sted i den vestlige verden…”

    Du skal nok ikke skrive hele den vestlige verden. Der er områder i Grækenland, Israel og dele af USA, hvor der for nylig har været problemer. Men jeg kender ikke til det i Danmark. Ellers er det en rigtig god kommentar.

    Kommentar by Ole S. — 9. januar 2013 @ 23:06

  52. Josef. K — 9. januar 2013 @ 11:40

    En lille hilsen fra det store udland: Vi boede i Madison, Wisconsin, og gemalen tog et par ugers ferie i det gamle fædreland. Jeg hentede ham i O’Hare lufthavnen i Chicago og fik overset et vejskilt. Vi havnede i et boligkvarter lidt fra motorvejen. Da jeg fortalte nogle venner om, hvor vi var havnet, korsede de sig og fordyrede, at vi ville have mistet hjulkapsler og selve hjulene ved at holde ved et stoplys.

    Men vi havde Pretty Boy på bagsædet, som sad og smilede med hele hovedet ud af vinduet. God vaps (halvt schæfer og halvt husky), resterne er begravet i baghaven under ferskentræet.

    Kommentar by Janutte — 9. januar 2013 @ 23:23

  53. Hekla er meget magtfuld, og vi skal alle være bange for ham/hende. Vi bør nok fra nu af afholde os fra at skrive ting, som Hekla ikke bryder sig om. Ellers kommer den retfærdige straf!

    Kommentar by JensF — 9. januar 2013 @ 23:28

  54. @1 Cisero
    Meget stærk artikel af Martin Krasnik, og det er rigtigt, ingen, overhovedet ingen, danske politikere, mig bekendt, har været ude med kommentar i anledning af Krasniks artikel! Men din udskiftning af jøde med muslim og kalot med slør, havde uværligt betydet et hylekor af politikere, det understreger bare hvor langt vi er kommet ud!
    Jødeforfølgelse optager simpelthen ikke danske politikere, med nogle få undtagelser!
    Der er larmende stilhed!

    Kommentar by Robert R — 9. januar 2013 @ 23:39

  55. Ole S, jeg har en stærk fornemmelse af, at enhver sag i Den Vestlige Verden, hvor hvide har været onde og voldelige mod ikke-hvide blive voldsomt eksponeret i dele af MSM. Også sager, hvor der er tale om “en slags hvide”. Jeg leder efter de sager i medierne. Den seneste (white) hatecrime-sag som jeg hørte om var den om sorte Trayvon Martin, der overfaldt og skadede “hvide” Zimmerman, som i selvforsvar affyrede en enkelt dræbende skud. Efterfølgende blev den aggressive og voldelige Martin afbildet i aviserne som ca. tolvårig – en stærk kontrast til hans senere tillagte badboy look, baseret på styrketræning, tatoveringer og ghetto hair cut. Men medieluderne tog sig en spiller, for endelig, en-de-lig var der en ond hvid mand, som havde skudt en stakkels, stakkels sort og det er bare SÅ slemt.

    At der var en sort idiot, som få dage forinden havde dræbt to unge engelske turister i en sydstat “glemte” de globale medier totalt. Fuldstændig. Hvorfor? Fordi gerningsmanden var sort(mand) og ofrene var hvide(kvinder). Forklaringen er vestlig, feministisk suicidalrelativisme – vi stiller markant lavere krav til “de ædle vilde”, så selv ekstremt voldlige overfald bliver noget forståeligt og egentlig acceptabelt.

    Har du links til de påståede “problemer” i USA og Israel? Grækenland er jeg med på, men det må da være i småtingsafdelingen med de to andre, når jeg tænker på hvordan hundredevis af journalister er ansat til at udskamme den hvide heteroseksuelle mand, dog uden rigtig at kunne eksemplificere …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. januar 2013 @ 23:49

  56. Gad vide hvad der vil ske hvis jeg gik op til en tildækket muslimsk kvinde og begyndte at beordre hende til at tage hidjaben af.
    Det strider mod min gode opdragelse at gøre det; men jeg har godt nok lyst til at være lige så meget fremme i skoene som indvandrermændene i artiklen. Modsat dem så er jeg dansker i Danmark.

    Kommentar by lizzie — 10. januar 2013 @ 01:49

  57. Kim Møller

    Det er meget glædeligt at se, at du endelig har taget denne meget relevante artikel op, da jeg jo før jul opfordrede dig til lige at kigge lidt på den, hvis du da havde tid midt i al juletravlheden.

    Men du har desværre ikke fået det “bedste” (taqiyya)uddrag med, så det tager jeg lige og gengiver i sin fulde ordlyd, så andre bloglæsere også kan få “glæde” deraf.

    “Tiligere på dagen mødte jeg Fatih Alev, imamen i Islamisk Center nede i Baggesensgade. Han siger, at det ikke vil overraske ham, hvis jeg bliver chikaneret. “De unge skelner ikke mellem jøder og israelere”, sigter han. “Nogle gange hører jeg folk kalde jøder for svin og aber, fordi de tror, det står i Koranen. Men det er blasfemi
    at sige sådan. Jøder er bogens folk. Muslimer må jo gifte sig med jødiske kvinder”. Fatih Alev mener ikke, at man kan kalde holdningerne blandt muslimer for klassisk antisemitisme.
    “Det handler om Israel, og der er mange palæstinensere. Det er en stor udfordring at lære unge arabere, at europæiske jøder ikke nødvendigvis sympatiserer med Israel. Det er op ad bakke. Men husk lige, hvordan unge muslimer er blevet chikaneret gennem årene, på gaden, i bussen, i nattelivet”.

    Der er også en pointe heri, som måske er gået helt tabt, nemlig det simple faktum, at Martin Krasnik er en offentligt meget kendt person, så selv lavIQ- og konsangvinitetsudfordrede individer har kendskab til hvem og ikke mindst hvad han er. Så hvis det havde været en helt ukendt person i stedet for, ville han så være blevet behandlet lige så “pænt”?! For det at chikanere/overfalde, en så kendt person, er jo mildest talt en kende kontraproduktivt og allerhelvedes afslørende for ens sande væsen og intentioner.

    Eller hvis man skal være meget paranoid og konspiratorisk anlagt, så kunne Fatih Alev jo have “advaret” Nørrebro-ummahen om hans kippahwalk, forudsat at han havde haft en viden derom. Så han blev behandlet “ordentligt”.

    Kommentar by A.R. — 10. januar 2013 @ 06:15

  58. -> A.R.

    Jeg havde artiklen i min indboks, men fik ikke sat et huskemærke på.

    Kommentar by Kim Møller — 10. januar 2013 @ 06:19

  59. 57

    Imamen siger at det handler om Israel. Hmm.. men noget af det, der siges på Nørrebro står i koranen.

    Det er uhyggeligt at jøder ikke kan færdes i fred på Nørrebro. Jeg håber, at Krasnik m.fl. er solidariske med de andre, der heller ikke mere kan færdes i fred på Nørrebro. F.eks. homoseksuelle, og danske mænd der ligner rockere. Og Pia K. er blevet jaget ud af Nørrebro.

    Krasnik må perspektivere det han selv har været ude for. Det handler om mange flere og meget mere end mennesker, der ønsker at gå i kalot.

    Kommentar by Liva — 10. januar 2013 @ 06:45

  60. 57

    Læg mærke til at imamen siger at det er blasfemi at nævne det, der står om jøder i koranen..

    Kommentar by Liva — 10. januar 2013 @ 06:46

  61. -> Hekla

    Du er på tynd is af flere årsager.

    1) Der er intet antisemitisk i Morten—’s kommentar.

    2) Morten Uhrskov Jensen er ikke identisk med Morten—. 100 pct. sikkert!

    3) Jyllands-Postens blogunivers er Facebook-integreret. Dvs. JP logger ikke IP-adresser på kommentatorer.

    Nu du bringer problematikken på banen. Er der en grund til at du NU kalder dig Hekla?

    Kommentar by Kim Møller — 10. januar 2013 @ 07:32

  62. “Tidlidgere på dagens har han besøgt Rådmandsgade Skole på Ydre Nørrebro, hvor hovedparten af eleverne er to-sprogede. Skoleleder Lise Egholm fraråder ham at indskrive sine børn på skolen. Hun siger:

    »Jeg vil gøre alt for dem, men jeg kan ikke forhindre, at de kommer ud for ubehageligheder. Det går jo nok i de små klasser. Men hvad så, når de kommer op i sjette? Børnenes tarv er jo det vigtigste«

    »Du ville altså anbefale, at vi finder en anden skole?« spørger Krasnik.

    Egholm : »Ja desværre, det tror jeg. Det gør ondt i hjertet. Det er hujende forkert. Men det er virkeligheden.«”

    H t t p://www.metroxpress.dk/nyheder/kendt-tv-vrt-udsat-for-jde-had-pa-nrrebro/KObllv!onGq2rcZA8Pjw/

    Børnenes tarv er det vigtigste, siger den kvindelige skoleleder.. og så rådes jødiske børn til at holde sig væk. Jeg forstår ikke at en folkeskoleleder har lov til at sige og mene sådan. Hun er offentlig ansat. Jeg forstår ikke, at det er kommet så vidt. Sådan er det også på Vollsmose skole. Også dér rådes jødiske børn til at holde sig væk. Det er også en folkeskole. Men der er jo ingen folkeskoler, der råder koran dyrkere til at holde sine børn væk eller andre religionsdyrkeres børn for den sags skyld. Eller ateisters børn.

    Skolelederen på Nørrebro bør fyres for ikke at sørge for, at der er plads til alle på folkeskolen. Det lader også til at hun ikke er i stand til at styre de store klasser (dem over sjette klasse), hvilket bør gøre plads til en ny skoleleder.

    Kommentar by Liva — 10. januar 2013 @ 08:16

  63. Jeg vil da benytte lejligheden til at invitere vores gamle ven Allan, hvem husker ikke dette brillante lys på multikulturens apologetiske himmel, til at foretage en lignende Jew-walk på Nørrebro :)

    Kommentar by Santor — 10. januar 2013 @ 09:48

  64. #56 “Gad vide hvad der vil ske hvis jeg gik op til en tildækket muslimsk kvinde og begyndte at beordre hende til at tage hidjaben af.
    Det strider mod min gode opdragelse at gøre det; men jeg har godt nok lyst til at være lige så meget fremme i skoene som indvandrermændene i artiklen. Modsat dem så er jeg dansker i Danmark.

    Kommentar by lizzie ”

    Du får en antydning af et svar her:
    http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=61%20%20mand%20overfaldet%20%20n%C3%B8rrebro%20station&source=web&cd=2&cad=rja&sqi=2&ved=0CDAQFjAB&url=http%3A%2F%2Fjyllands-posten.dk%2Findland%2Fkbh%2Farticle3800188.ece&ei=jZjuUIXwKonpswbgkIHQCw&usg=AFQjCNFmDURNLTx5v4fGPEdBczZ3lbINTQ

    Kommentar by PBr. — 10. januar 2013 @ 11:34

  65. Kim Møller

    Hvorfor accepterer du kommentarer, der er antisemitiske? Morten —s indlæg sidestillede jøder med muslimer, det er ualmindeligt frækt. Muslimer er 200 år tilbage, jøder er ligeså moderne som os.

    Jeg kunne også kalde mig Johann, sagen er, at det er mærkeligt at skrive under både sit eget navn og under pseudonym. Hvad er pointen?

    Jeg er på linie med ham i islam-spørgsmål, men hvorfor hetzer han mod jøder?

    Kommentar by Hekla — 10. januar 2013 @ 13:10

  66. Hetzer Uhrskov da mod jøder?

    Du er da vældig underholdende Hekla :-)

    Kommentar by Cicero — 10. januar 2013 @ 13:35

  67. ->66 Cicero

    Hekla, som han kalder sig nu, ved godt at det ikke er sandt hvad han skriver. Det man ser er en af de mere ekstreme former for debatobstruktion som opleves fra tid til anden. Han ignorerer gentagne udsagn fra personligt kendskab om at Morten – – – ikke er den samme som Morten Uhrskov, han leverer ikke den IP-dokumentation han bralrede om, og han prøver at liste ind som noget givet at Morten – – – har skrevet noget antisemitisk. Går den, så går den, er vel tankegangen.

    Det er samme form for trolling som Allan Lindemark bedrev her i en årrække. Kan man ikke bidrage med noget til debatten eller falsificere dem man gerne vil profilere sig i modsætning til, kan man i stedet prøve at sabotere deres debat. Jeg ved ikke hvordan den slags ser ud inde under kuplen, men med internettets fremkomst er de desværre blevet et anliggende for alle.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. januar 2013 @ 14:12

  68. Allan Lindemark – var det ikke ham, som blev ansat på DR uden at stillingen var slået op?

    8)

    Kommentar by Cicero — 10. januar 2013 @ 14:18

  69. Jeg tror det vil glæde Arne og Bent Melchior at høre, at Hekla nu taler jødernes sag.

    Kommentar by Binee — 10. januar 2013 @ 14:40

  70. -> ‘Hekla’

    “Hvorfor accepterer du kommentarer, der er antisemitiske? Morten —s indlæg sidestillede jøder med muslimer, det er ualmindeligt frækt. Muslimer er 200 år tilbage, jøder er ligeså moderne som os.”

    Jeg synes ikke der er noget som helst ‘antisemitisk’ ved Morten 3-prik’s omformulering af Jeppe Juhls glimrende analyse. Du beklagede også den frie debat under dit forrige alias, men ord skal bekæmpes med ord, og foreløbigt har du ikke argumenteret med andet end udokumenterede beskyldninger tilsat en malplaceret nedladenhed. Med din forveksling af Morten Uhrskov Jensen og Morten 3-prik, fanger en del kernelæsere her, at du har store huller i din viden, og du nok ikke skal tages helt så seriøst.

    Jeg henviser til min kommentarmoderation, og vil så ellers lade LPFC og andre hygge sig med dig. Arbejder på en post om ‘jødelobbyen’… uhh

    Kommentar by Kim Møller — 10. januar 2013 @ 16:45

  71. @ Hekla

    Jeg burde vel ikke tage dig seriøs, dine noget bizare insisteren på at du ved hvem Morten er, når du tydeligvis ikke gør, og at du så samtidig er på pinagtigt tilbagetog angående dit kendskab til IP-adresser. Du skylder lidt svar og dokumentation ?

    Men fordi jeg er så flink, vil jeg alligevel gerne give et svar på din respons.

    Du skriver;
    “De jøder, som er mest jødiske og som skilter med deres identitet, de er også de mest islamkritiske, f. eks. Jeppe Juhl, men også Blüdnikow, Rudaizky, Krasnik”

    Visse vasse. Har du hørt om familien Melchior (Balder citerede en hel pressemeddelse) eller hvad med familien Rothstein. Der er da masser af jøder som skilter med deres identitet og som er klart islam og multikultur leflende.
    Og dertil så alle de ikke-religiøse der har fyldt op med multikulti-snak og minoriteters særlige behov og rettigheder.

    Angående disse sidste skriver du;
    “Men sikke da noget vrøvl, du kommer med. De jøder, du nævner, er ikke-religiøse, de er dårligt nok jøder. Hvad mener du med jødisk identitet? Fastholder hvordan, om jeg må spørge?”

    Disse “Jøder” er ikke religiøse og burde sådan set være komplet ligeglade; de er jo en del af majoriteten på lige fod med mig for eksempel.
    Men de vælger netop en jødisk identitet i visse sammenhænge grundet de særlige privilegier det kan give at være en minoritet og en af de evigt forfulgte. Hvordan kan det ellers være at du, jeg og alle andre der følger lidt med i samfundsdebatten overhovedet ved at de er “Jøder”. Og de fastholder netop denne identitet når de ser på “muslimerne” som dermed minder om dem selv; en forfulgt minoritet – “vi er i samme båd”.

    “Og så siger du offerstatus. Lige netop disse jøder har mig bekendt aldrig smidt jødeofferkortet – modsat Jeppe Juhl..host, host.”

    Hold dog op. De smider da et offerkort, ikke for dem selv, men på vegne af de nyankomne muslimer, snart sagt hele tiden. Et utal af gange henvises til holocaust, 30’erne, de russiske jøder i københavn.
    Melchiors pressemeddelse længere oppe i tråden er da et fantastisk eksempel på offerkortet.
    Minoriteter må stå sammen da de “kæmper” mod en stærk majoritet. Et bizar automat-ræsonnement, da jøderne i vesten jo netop har så meget mere til fælles med “os” end med de andre, og alligevel gøres antallet af “medlemmer” til det centrale.

    Kommentar by Superman — 10. januar 2013 @ 16:57

  72. Kim Møller

    Jeg har ikke tænkt mig at afsløre mine metoder her i fuld offenlighed. Men jeg har det tydeligste bevis på, at der er tale om en og samme person. Og det gør mig straks mistænkelig: hvorfor skrive under pseudonym? Hvad er det, manden vil skjule? Hvad er det, som JP ikke må høre?

    Superman

    Du begår en brøler af dimensioner: du generaliserer fra Melchior til alle jøder. Er du virkelig så torskedum, at du tror, at han repræsenterer alle danske jøder?? Så er du da et fjols uden lige.

    Jeg kunne nævne de første 50 danske jøder, som er IMOD muslimsk indvandring. Du spørger: hvordan ved vi, at de er jøder? Øh, jo, ser du, fordi antisemitter som Balder (og Morten?) i indlæg efter indlæg skriver, at de er jøder.

    Har du nogen sinde hørt Klaus eller Mikael Rothstein sige fortælle om deres jødiske baggrund. Hvis du var lidt mere vidende, ville du vide, at de er selvhadende jøder.

    Kommentar by Hekla — 10. januar 2013 @ 21:36

  73. Fatih Alev:

    Om kristne og jøder i apologetisk dansk oversættelse:

    Sura 5 (Bordet) vers 60
    Sig: “Skal jeg underrette jer om en gengældelse hos Gud, der er værre end dette? Dem, som Gud forbandede og vrededes på, og hvoraf Han gjorde nogle til aber og svin, og de, der dyrker afguderne, de er værre stillet og har forvildet sig længere bort fra den rette vej.”

    Om jøder

    Sura 7 (De høje stader) vers 166
    Og da de fremturede med det, som de var blevet forbudt, sagde Vi til dem: “Bliv til aber, som man kyser bort!”

    Sura 2 (Koen) vers 65
    I ved besked med dem af jer, der begik overtrædelser i forbindelse med sabbatten, og hvor Vi sagde til dem: “Bliv til aber, som man kyser bort!”

    Kommentar by Hodja — 10. januar 2013 @ 22:06

  74. En ægte muslima: http://www.youtube.com/watch?v=MS2t2e76o8I

    Kommentar by Hodja — 10. januar 2013 @ 22:12

  75. Hekla!
    Du skal ikke være ked af, at folk her på Uriasposten griner af dig, bare fordi du har lavet en ubetydelig fejl og forvekslet “Morten” med “Morten Uhrskov Jensen”.

    Det væsentlige er, at du meget snedigt har afsløret, at “Morten” ikke kun er “Morten”, men at han sikkert også har et efternavn. Det er godt tænkt Hekla. Jeg kan betro dig at – fra en kilde jeg ikke kan afsløre – forlyder det, at mange med navnet “Morten” netop har et
    efternavn. Måske for at kunne skelne dem fra de andre “Mortener”, men jeg er nu mere tilbøjelig til at tro, at der ligger en konspiration bag.

    Lige som dig har jeg arbejdet længe med sagen og jeg kan betro dig, at mine undersøgelser har indskrænket mulighederne til 3. Hvis du lover ikke at sige det til nogen, så vil jeg godt afsløre for dig, hvem de 3 er.

    Det drejer sig enten om Morten Olsen, Morten S Aften eller Morten Korch.

    Da jeg kan forstå, at du alligevel skal snakke med Jyllandsposten, så kan du jo spørge, hvad de mener.

    Kommentar by Binee — 10. januar 2013 @ 22:21

  76. Kære “Hekla”

    Du har mit æresord på, at jeg ikke er Morten Uhrskov, og at han og jeg, med statsgaranti, hverken har samme IP-nummer eller telefonnummer.

    Når jeg svarer så sent, er det fordi jeg faldt for fristelsen til at sole mig lidt i forvekslingen. – Og så fordi, jeg ikke fik gemt denne tråd i min RSS feeder.

    Tak til de, der på mine vegne har forklaret “Hekla”, at jeg ikke er den, han tror.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 11. januar 2013 @ 00:14

  77. Jeg overvejede faktisk en lignende “aktion” som Krasnik’s. Nu er det gjort og han er jo en del af medierne så kan meget nemmere skabe røre om det så jeg tror jeg lægger den på hylden haha

    Kommentar by Morani ya Simba — 11. januar 2013 @ 01:21

  78. Liva

    62

    Hvad angår de kære små pus, så har vi jo alle set en masse klip fra især palæstinensisk børnetv, men også arabisk børnetv generelt set. Og dér ved vi jo godt hvordan helt små børn, indoktrineres til at indoktrinere andre små børn, og det samme foregår jo også i hjemmene hos dem fra forældrenes side af. Og han man hører jo også engang imellem lignende historier her i landet. For slet ikke at tale om jihad og martyrdøden for Allah.

    Hekla

    Tingene er 100% lige ud ad landevejen, for Morten bor på Nørrebro og Morten Uhrskov Jensen i Sorø.

    Superman

    Jøderne er snart ikke mere en minoritet i muslimske lande, i og med at de snart er 100% jødefri. Men det kerer jøderne her i Europa/Vesten sig jo ikke en skid om. Ikke før den dag hvor Hitlers arbejde skal gøres færdigt.

    Kommentar by A.R. — 11. januar 2013 @ 05:06

  79. 73

    Hvis det er blasfemisk (som DR imamen hævder) at fortælle om det, der står i koranen (om f.eks. jøder), så er koranen vel blasfemisk i sig selv?

    Kommentar by Liva — 11. januar 2013 @ 06:32

  80. Hekla!
    Kom nu med et udbrud!

    Kommentar by Binee — 11. januar 2013 @ 10:38

  81. @Hekla

    Sidste kommentar fra min side, da du ganske enkelt er for pinagtig.

    Jeg har intet sted hævdet at Melchior repræsenterer alle jøder.

    Jeg nævner ham som en prominent eksempel på at der er fremtrædende jøder (og her altså netop den måske mest fremtrædende i JØDE i den danske offentlighed) der agiterer voldsomt i mod danskerne og for indvandringen. Han er naturligvis ikke alene, jeg har nævnt andre navne og mange flere kunne føjes til. Det står i ret stærk kontrast til din tese om at offentlige jøder er indvandrings-modstandere.

    Ej heller hævder jeg at der ikke i dag er et antal jøder der er enten kritiske overfor, skeptiske overfor, voldsomt modstandere af den muslimske indvandring.
    Dertil er der der at sige; at taller formentligt er stærkt stigende efterhånden som virkeligheden så at sige trænger sig på.
    Men det var ikke fordi jøder stod i kø for at tilslutte sig SØren Krarup, Den Danske Forening eller på anden vis markerede sig i indvandringsdebatten i 80’erne eller 90’erne. Og det var dumt og ærgeligt. Tydeligvis både for jøderne men også for alle vi andre.
    Det siger sig selv at jøder i kraft af deres minoritetsstatus (evt. måske endda f.eks. tidligere koncentrationslejr-fange) ville have noget lettere ved at udtrykke sig i debatten uden at få racisme-stemplet.
    Men uanset ændringer i den jødiske befolknings syn på indvandringen siden 80’erne, så kan vi hurtigt konstatere at der stadig er mange meget venstreorienterede jøder som køber hele pakken multikulti-halløj.

    Det er sjovt som alle mennesker ved at Rothstein brødrene, Georg Metz, Thing osv. er jøder, hvis de aldrig selv har snakket om det, gjort brug af det som støtte-argument eller til på anden vis at legitimere deres øvrige synspunkter.

    Kommentar by Superman — 11. januar 2013 @ 16:21

  82. Superman, du er analfabet, har du uddannelse? Man skulle ikke tro det. Ðen dummeste jøde i Danmark har sandsynligvis mere intelligens end dig.

    Du generaliserer ud fra tre-fire jøder, flot! Der er 7000 jøder i Danmark, du har ikke en skid forstand på, hvad de tænker og mener, så hvorfor bliver du ved med at fremture?

    Er du antisemit?

    Morten – ok, men så er det underligt, at I har samme IP-adresse. Det vil blive sendt til JP, så kan de tage stilling til, om du skal blive ved med at skrive på JP.

    Hvorfor er det så hemmeligt, at det er dig, der skriver? Nu skal jeg se på Snaphanen, om du har skrevet der, hvis der er andre sites, du skriver på, så meld venligst ud.

    Kommentar by Hekla — 12. januar 2013 @ 20:08

  83. Vous êtes provocateur – n’est-ce pas, monsieur? :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. januar 2013 @ 22:52

  84. Den morsomste tråd i mange år på Uriasposten takket være Hekla.

    Vi kommer til at savne dig Hekla. Du får jo næppe tid til at skrive mere, når nu cirkussæsonen starter og du bliver travlt optaget af at rejse land og rige rundt.

    Kommentar by Binee — 13. januar 2013 @ 00:08

  85. Gad vide, om “Hekla” mon er islænding? Jeg tænkte, at det nok var for at “narre” os, at “Hekla” har valgt at navngive sig selv efter en islandsk vulkan.
    Men hvis man kigger på hans indlæg 82, så har han lavet en sjov trykfejl. Han har skrevet bogstavet Ð som ikke findes på et dansk tastatur. Sjovt nok findes det på et islandsk (og et færøsk). Så enten har vi at gøre med en meget udspekuleret galning, eller også har vi at gøre med en islandsk galning (eller en dansk galning i Island). Jeg gætter på sidstnævnte.

    Kommentar by Vest — 18. januar 2013 @ 17:02

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper