12. januar 2013

Lektor: Islam kan “integreres i Danmark på samme måde, som kristendommen.. med tiden er blevet det.”

På Facebook fortæller en kurdisk bekendt, at hun ofte chikaneres af muslimske drenge, der ikke kan acceptere at hun færdes offentligt med sin ikke-konverterede danske kæreste. En jurastuderende muslimsk pige (bosat i Malmø), argumenterer for at det ikke har noget med Islam at gøre, hvorefter hun går til angreb på ‘wanna bee danskere’ og ‘jeres vestlige samfund’. På religion.dk kan man læse en lektoral udgave af sidstnævnte, en for mig ukendt Saliha Marie Fetteh – “Danskhed er ikke lig med kristendom”.

“For mit vedkommende rørte især én af årets sidste begivenheder mig dybt. Nemlig midnatsgudstjenesten fra Christians Kirke i København, der, set med mine øjne, officielt gjorde op med en inddeling af Danmarks befolkning i et “dem og os” og samlede os i et “vi”.

En biskop, en buddhistisk munk, en rabbiner og en imam var blandt deltagerne ved arrangementet. Dog har især imam Naveed Baigs deltagelse og tale fået en blandet modtagelse. … Faktum er, at imamens, – og de andres – deltagelse ved midnatsgudstjenesten, afspejler samfundets virkelighed, der, som imamen også pointerede, ikke kan ignoreres. …

Ligesom kristendommen har islam et universelt budskab, der kan fortolkes på flere måder.

Derfor kan islam naturligvis integreres i Danmark på samme måde, som kristendommen og jødedommen med tiden er blevet det. Dette tager uden tvivl tid og kræver, at vi via dialog og samarbejde bevæger os væk fra “dem og os” stadiet, blandt andet ved at muslimer og andre kan føre en dialog om ressourcer og problemer i de religiøse traditioner med tanke på sameksistens. …

En udvikling, hvor et stigende antal muslimer og andre trosretninger i Danmark ikke bare fejrer deres egne religiøse højtider, men ligeledes deltager ved de danske, såsom midnatsgudstjenesten nytårsaften. Det må på længere sigt være i alles interesse i mangfoldighedens Danmark.”

(Lektor Seliha Marie Fetteh; Middleeastexperts.dk)

Oploadet Kl. 02:09 af Kim Møller — Direkte link70 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44134/trackback

70 Comments »

  1. Lur mig lige om hun ikke er konvertit – alderen og jobbet/uddannelsen, sammenholdt med en konvertits fanatisme (holdning og tøjstil) og de blå øjne.

    Kunne være spændende at finde hendes fortid, og måske endda et gammelt interview.

    Kommentar by jajajanukommerjeg — 12. januar 2013 @ 02:41

  2. Et af problemerne er, at ifølge koranen skal de rettroende med alle midler udrydde de vantro. Jeg ser, at lektor seliha marie fetteh er muslim, så det er jo hendes pligt ifølge koranen at udbrede islum samt udrydde alle andre religioner/filosofier, uanset omkostningerne. Sjovt nok, så anbefaler koranen jo også at de rettroende skal lyve overfor de vantro, så det er da egentlig fedt at vi andre så ved hvad vi skal forholde os til- nemlig at alle “rettroende” lyver. Og mht. til “dialog”, er det så den vanlige umælende “dialog”, islamismens lorteyngel dagligt generer de vantro med,hun mener? Utroligt, at folk som hun ikke fatter, at det er på tide at islamisterne holder lav profil. Pres avler modpres…

    Kommentar by Jakob — 12. januar 2013 @ 02:58

  3. Dette naive andenrangs islamist kvindeumenneske, burde have en enkelt billet ned til et af de koran-styrede mellemøsten lande og der fortælle sine “brødre og søstre” om sameksistens med vantro og jøder, den “dialog” vil de helt sikkert forstå!!
    Så kan vi altid modtage den naive “lektor udi uvidende følelses snik-snak” ca 20 cm kortere, når den hovedløse snik-snakker vender tilbage til dialog-Danmark.
    Tænk! at denne “lektor udi dumhed” ikke har fattet den læspende taqiyya imam Braig´s modbydelige koran bogstavstro kvindeundertrykkelse, men det er nok fordi konen har kogt sine hjerneceller væk, indenunder den påtvungne islamiske kogehætte…øh, kogehue…øh, varme kvindeundertrykkelses kues..øh, kyse.
    Hvad er det kogekonen tror ? at vi bare kan overfladisk snik-snakke os frem til, at vi skal respektere at islamister slår muhammedtegner ihjel og DE skal have lov til at slå frafaldne muhammedaner ihjel og forfølge og slå jøder ihjel, for sådan fungere ideologien islam jo.
    Kan kogekonen ikke forstå, at islam ikke fungere blandt alle andre styreformer, fordi islam forlanger verdens herredømme, intet sted i virkeligheden eller i koranen tales der om sameksistens, men om udbredelsen af islam ved sværdet og bemægtigelse sig områder, som er “deres”….osv..som vi faktisk oplever det, når VI vantro “kommer til” at betræde “deres” områder, bare spørg hvordan ambulance, brand, politi, hjemmehjælper osv af vantro oprindelse, bliver stenet når DE færdes i “deres” områder”
    Det er sgu da kun naive følelses forstyrrede virkeligheds fjerne taber kvinder M/K, der kan falde for sådan en “guddommelig” nytårs farce af pladder ord uden hold i virkeligheden.
    For allah fanden, da…

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 12. januar 2013 @ 03:55

  4. Mens hun pludrer formummet, er der problemer med islamister flere steder – ikke bare i Danmark og i Sverige, men også i Mali.

    “På pressemødet understregede Hollande også, at Frankrig handler på baggrund af en FN-resolution samt en appel fra Malis præsident Dioncounda Traoré, der er kommet under stigende pres fra islamisterne fra nord.

    Her har de udråbt en islamisk stat, hvor de har indført sharialove i deres mest barske udgave, og oprørerne har desuden ødelagt mange af den ældgamle by Timbuktus enestående kulturelle skatte, som islamister betragter som religionsstridige.” (Mali 2013)

    h t t p://www.bt.dk/udland/malis-haer-generobrer-vigtig-by-fra-oproerere

    Bederum bør fjernes fra danske universiteter og andre uddannelsessteder.

    Kommentar by Liva — 12. januar 2013 @ 06:28

  5. Der er ikke noget os og dem, men kun ét stort vi, for vi deler alle sammen de samme universielle værdier, med respekt for Menneskerettighederne og homoseksuelle!
    Islam er en minoritetsreligion her i landet. Og hvordan er det nu lige det er med minoritetsreligioner i islamiske lande, og generelt set hvor end islam/muslimer folkemyrder sig frem?!

    Kommentar by A.R. — 12. januar 2013 @ 06:38

  6. “Danskhed er ikke lig med kristendom”.

    Koran dyrkeren taler da lige ud af posen.

    Kommentar by Liva — 12. januar 2013 @ 07:02

  7. Pudsig med “dem og os” argumentet netop skal komme fra en, der har underlagt sig en ideologi, der netop skelner mellem “dem og os”.

    “Danskhed er ikke lig med kristendom” – deri har hun ret. Danskhed er netop kendetegnet ved, at man må tænke og tale og tro, hvad man vil. Men forudsætningen for, at man må tænke og tale og tro, hvad man vil, er selvfølgelig kristendommen.

    Kommentar by Peter Hansen — 12. januar 2013 @ 07:20

  8. Islam er kan ikke integreres i et frit samfund, da den er en ideologi, der ikke respekterer den enkeltes ret til at finde sin egen vej. Islam har ingen plads i det danske samfund andet end som et kuriosum à la Flat Earth Society.
    Islam er et af verdens Mega-store problemer, da dens tilhængere får alt for mange børn, som Vestens politikere i deres dumhed og/eller rolle som storkapitalens lakajer lader komme hertil. Hvis muslimerne insisterer på at formere sig som rotter, må de leve med konsekvenserne heraf i de egne af Moder Jord, der er så uheldige at huse dem.

    Kommentar by Agricola — 12. januar 2013 @ 07:34

  9. Apropos islam – og desværre alt for mange blåøjede vesterlændinge

    Tag og læs hvad Tim Pallis skriver om islam på Snaphanen.

    Kommentar by Liva — 12. januar 2013 @ 07:59

  10. Ej, prøv lige at læs lidt om denne enfoldige kogekone med affaldssækken trukket godt ned over øjnene og ørene, men desværre ikke over pludder munden.
    Den enfoldige muhammed slavekone tror hun selv kan fortolke islam, og totalt overser de overgreb der bliver begået imod kvinder, der lever i koran-styrede mellemøstlige lande, hun fatter ikke dette kvindeundertrykkende system, bare hun “føler” sig godt tilrette med sin frihed her i Danmark og hendes uforståelige underkastelse for Pædofen muhammed, som befalede kvinder at underkaste sig manden og skjule sig i affaldssække.
    Denne Sahlige muhammed..øh, marie Feltmadras formår kun at se sin egen lykke i sin egen fortolkning af islam, men formår ikke at se hele det kvindeundertrykkende tros system, som en direkte plage af hunkønnet.
    Sahlige M Feltmadras lever lykkeligt med sin snævert egen fortolkning af islam, mens halvdelen af de 1,5 milliarder muhammedaner som udgøres af undertrykte kvinder må finde sig i at blive stenet for den mindste forseelse og frataget deres rettigheder og overladt til en muhammed mandslinges forgodtbefindende. Dette fatter den forrykte islamist Sahlige muhammed Feltmadras ikke.
    Men som enfoldig egen islam fortolker, så er dette væsen lige så langt ude, som polle Nytårshat rasmussens far, der bare var en god nazist, fordi han selv fortolkede nazismen!!
    De begge overser hvad disse ideologier faktisk indebære af had, forfølgelse og drab på jøder og anderledes tænkende.
    Utroligt som “veluddannede” idioter..øh, lektor, kan falde for det mest grusomme, uden at fatter eller bare løfte blikket og se hvordan deres “tro” fungere i virkeligheden
    Moské den tilslørede øjenlukker skulle hæve blikket fra sin egen “følelses” fortolknings navle og så titte lidt ud i verden!
    Sådan en overfladisk feltmadras!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 12. januar 2013 @ 08:03

  11. li

    Tja, et religiøst låg på forskning, giver i hvert fald ikke objektiv forskning og viden, men spåkoneri og ønsketænkning. Den koran uniformerede kan ikke vide om islam lader sig integrere i Danmark og danske forhold i fremtiden. Men hun kan se hvad islam f.eks. gør lige nu i Mali – og hvad islam siger om f.eks. jøder og homoseksuelle og ikke-troende. Og det bør hun tage stilling til, før hun spår i kaffegrums om danske fremtidige forhold.

    Kommentar by Liva — 12. januar 2013 @ 08:58

  12. Har folk helt glemt, hvad der for få år siden skete på Balkan, især i Bosnien?
    Folk tænker ikke, de ønsker kun – det er idiotisk!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 12. januar 2013 @ 09:03

  13. Og enhver ved at dette aldrig vil kunne ske. Kristendommen vil blive udryddet. Og dette ved brand af kirker. Jagt på kristne.
    De vil simpelthen overbeføde norden med deres afkom og på den måde blive i overtal.
    Danskeren må til og bestemme sig for hvad de vil.

    Kommentar by Peter — 12. januar 2013 @ 09:52

  14. Damen har åbenbart skabt sig en platform som en muslim der taler i mod traditionelle muslimske normer, og derfor bliver hun selvsagt feteret af medierne.
    Information, dr, kristelig dagblad har alle haft fat i hende.
    Hun er blevet en fortaler for muslimske kvinders frigørelse, og til min store overraskelse skorter det heller ikke på meninger om “de danske racister”.
    Her et citat fra en side der kalder sig Damefrokosten hvor damen bliver interviewet om sit “spændene” liv.
    “Endvidere betragtes konvertitter af mange som værende lig med ”de fremmede”, hvorfor danske muslimer (især kvinder) ikke altid behandles lige pænt i den offentlige sfære. De bliver spyttet på, råbt efter eller hånet på anden vis. Måske virker det provokerende på nogen, når danske kvinder konverterer til en religion som islam. Man hører jo så meget!”
    hvis hun tror at hun kommer til at gøre en forskel for muslimske kvinder så tager hun fejl. De eneste der hopper med på den galej er alligevel dem der i forvejen er moderate eller kulturmuslimer.
    Hendes udtalelse om at dem og os nu er blevet til vi, deles kun af dem der alligevel tror på det, kulturparnasset, multikultralisterne og de radikale.
    Hun konverterede for 30 år siden og har blandt andet boet i irak i otte år.
    Utroligt at hun ikke har opdaget hvad islam står for.

    Kommentar by Frank Hagmann — 12. januar 2013 @ 09:54

  15. Man får kvalme af høre på sådan en hjernevasket havenisse.
    Hun mener islam kan integreres i Danmark !!!

    Det er den største løgn i verden, for hendes kære Koran er en brugsanvisning i undertrykkelse og fordrivelse af ikke-muslimer

    Hun er så heldig at bo i et (indtil videre) tolerant land, hvor hun kan prædike islam uden der sker noget, i Saudi Arabien bliver kvinder udstyret med GPS for at mændene hele tiden har styr på dem, og kan spotte dem hvis de bevæger sig uden for afgrænset område.

    Fetteh lever på en løgn.

    Kommentar by k.m. — 12. januar 2013 @ 10:03

  16. Når islam ikke kan integreres i Pakistan,de bomber hinanden derude,Shia og sunni, så kan det heller ikke lade sig gøre
    i vores land.
    Hvilken ulykke allerede med islam i vores land.
    P.S. I fredens religion bomber de hinanden på markedspladser,ved og i moskeer, politikse møder, ved bryllupper og begravelser.
    Hvilken ufattelig dræbende religion, og de er stolte af det, de gør.
    Denne religion er nu også hovedreligionen for de fleste partier på Christiansborg.

    Kommentar by Pk — 12. januar 2013 @ 10:07

  17. Selvfølgelig kan Islam ikke integrerers gennem dialog og samarbejde. De danske nyttige idioter står i kø for at demonstrere alm. mangel på sund fornuft. Og kvinderne står forrest.

    Kommentar by machiavelli — 12. januar 2013 @ 10:10

  18. Kristendommen blev ikke integreret i Danmark – Kristendommen invaderede dette land, fortængte beboernes oprindelige tro og derefter undertrykte, nedkæmpede og udraderede beboernes oprindelige tro på bestialsk vis.

    Sammenligning er (ufrivilligt) korrekt fra den “hjernevasket havenisse” men kun fordi hun er ganske blank.

    Man kan evt. godt tale om Jødernes integration i Danmark, men det skyldes ikke Jødedommen i sig selv, men Danskernes tolerance og rummelighed. Det er nu engang svært at integrere tilhængere af “Den eneste sande religion givet fra gud af” og har man givet sig selv etiketten “Guds udvalgte folk” bliver det nu engang særdeles svært at mødes med ikke-troende på bare lige-værdigt niveau. Man er jo pr. definition jo ikke lige, som bestemt af en gud.

    Jøderne har trods alt, til deres kæmpe fordel, forlængst forkastet mange af deres hellige bogs aller-mest vanvittige formaninger, love, påbud og krav. Islam mangler i dén grad enhver spekulation om det samme og mangler helt grundlæggende fundamentet til at starte en sådanne.

    Kommentar by Vantroende — 12. januar 2013 @ 10:17

  19. Jeg har været gift med en pakistaner. Hun var meget generet af muslimer, når hun skulle op at handle i “centeret” på Vestegnen, hvor vi boede. Hun blev jævnligt udsat for “ord jeg aldrig i mit liv havde troet, jeg skulle høre”.

    Jeg er allergisk overfor løgne i dag. Jeg gider dem ikke, og jeg gider ikke mennesker, der lyver.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. januar 2013 @ 10:30

  20. Ja, selvfølgelig kan islam “integreres” i demokrati og det Danmark i mange hundrede år har bygget op og kæmpet – og Saliha er ikke vanvittig, nej hun er ikke………

    Kommentar by Cicero — 12. januar 2013 @ 10:41

  21. Check i øvrigt “ekspertlisten” på http://www.middleeastexperts.dk
    Det er et rent rædselskabinet.
    Jeg kender perifært en af “eksperterne” personligt.
    Hun er et skoleeksempel på et politisk korrekt, helt igennem naivt kvindemenneske.
    Nu har hun så nået sit store mål og er blevet “ekspert”
    Man ved ikke om man skal grine eller græde.

    Kommentar by Nosferatu — 12. januar 2013 @ 11:19

  22. Se dog på Balkan, der har religionerne boet side om side i hundredvis af år.
    De har ikke integreret sig, men med mellemrum har de udkæmpet borgerkrige, og sådan vil de blive ved, uanset om Nato og FN blandede sig stærkt under den sidste Balkankrig.
    Tro mig, en dag vil Mladic og Karadic blive hyldet som virkelige patrioter, og måske blive foreviget ved bronzestatuer – til stor fortrydelse for FN og internationale domstole.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 12. januar 2013 @ 11:38

  23. “kristendommen invaderede dette land, fortængte beboernes oprindelige tro og derefter undertrykte, nedkæmpede og udraderede beboernes oprindelige tro på bestialsk vis.

    Har du ikke hørt om Harald Blåtand? Og om hvordan danerne acceptede den kristne tro efter dette. Og det er jo godt de gjorde dette på det tidspunkt.

    Harald Blåtand var så begejstret for Poppos såkaldte jernbyrd, at han ikke alene blev kristen. Han sørgede også for, at alle andre danskere blev kristne. Det lod han i hvert fald skrive på den store Jellingesten fra omkring 980.

    Hans påstand om, at det var ham, der gjorde danerne kristne, er ikke kun pral. Det var en almindelig tanke, at folket i ét og alt fulgte den øverste høvding, kongen. Når han havde ladet sig døbe, så var “hele folket” blevet kristent.

    Kommentar by martin — 12. januar 2013 @ 11:42

  24. Jeg vil ikke integreres i islam.
    Det bliver over mit lig.

    Kommentar by XXXXX — 12. januar 2013 @ 12:42

  25. Et liv som dhimmie i Danmark.
    Er ikke et værdigt liv.
    Slave for en underudvikled race, med deres syge sadistiske traditioner.
    Nej tak.
    Så hellere døden.

    Kommentar by XXXXX — 12. januar 2013 @ 12:50

  26. 24.
    Også mit, Men jeg tager så mange med som muligt.

    Kommentar by C.n — 12. januar 2013 @ 12:57

  27. @ 12 & 22 “Falkeøje”
    SIC !
    Det er næsten uomtvistligt, at Skandinavien går over i “Balkantilstande”
    Desværre-som altid alt for sent.

    @ 24 “XXXXX”
    Det kan blive et meget aktuelt statement, inden du aner det.

    Kommentar by "skyggen" — 12. januar 2013 @ 12:59

  28. Konvertitter skræmmer mig altid. Der er noget meget makabert og dystert over disse mennesker. Det er ikke glædens religion det er sikkert, ikke når det kommer til konvertitter og hovedparten af de andre troende.
    Det er sgu en sørgelig religion der er kommet til landet de sidste 30-40 år.
    Jeg krydser alt for at den snarest muligt forlader landet, på den ene eller anden måde. Hvilken måde det end bliver, ja med mindre vi taler om etniske udryddelser, er en måde jeg hilser velkommen. Jo før jo bedre, at få fjernet denne her formørkende og undertrykkende “religion”.

    Kommentar by Endnu en vantro — 12. januar 2013 @ 13:22

  29. http://www.information.dk/241116

    Jo, selvfølgelig er hun konvertit. Det virker lidt selvmodsigende det hun siger her … I artiklen fra information står blandt andet:

    »Mine studerende lytter ikke til mig. De lytter hellere til de muslimske gejstlige,« konstaterer Saliha og fortsætter:

    »Mange af disse præster har ikke nogen videregående uddannelse, og mange af dem taler ikke ret godt dansk, men mine studerende stoler mere på dem end på mig og spørger hellere dem til råds.«

    »Der findes ingen andre bøger end de religiøse og Koranen, og dem læser de ikke engang. De ligger bare på reolen. At udvise en sådan mangel på nysgerrighed er ikke nogen klog måde at integrere sig i et samfund på.«

    Virker ikke helt som om hun selv tror på projektet.

    Kommentar by Jan — 12. januar 2013 @ 13:28

  30. Optagelsen, den viste udsendelse, foretaget 17. november, der blev båndet og redigeret den er selvfølgelig ikke det samme som virkelighedens nytårsgudstjeneste i kirken.

    I nytårsaftenens virkelige verdens gudstjeneste tvivler jeg på, da jeg var tilstede under begge begivenheder, der var en muslim, en jøde eller en buddist til stede. Det er her som i andre sager muligt jeg tager fejl og indsigelser er som altid velkomne.

    Inklusion, integration,og fællesskabs optræden er noget der i udsendelsen i denne specifikke situation sker efter temmelig nøje instruering.

    Virkeligheden er noget monokulturelt andet end billede og lyd fra en kortvagig instrueret sameksistens.

    Kommentar by lønmodtageren — 12. januar 2013 @ 13:35

  31. kortvarig…

    Kommentar by lønmodtageren — 12. januar 2013 @ 13:37

  32. >3 li
    Enig. Hun skulle landsforvises, sammen med alle øvrige konvertitter.

    Kommentar by Nielsen — 12. januar 2013 @ 13:59

  33. “Danskhed er ikke lig med kristendom”
    Et fuldstændigt korrekt og ret indholdsforladt udsagn, danskhed er mange ting. En gang var det asatro, og før det noget med en solvogn – de fleste jeg kender i dag er agnostikere eller ateister.

    Verdens mest ubegavede religion Islam bliver det forhåbentlig aldrig!

    Kommentar by mb — 12. januar 2013 @ 14:33

  34. Islam kan “integreres i Danmark på samme måde, som kristendommen.. med tiden er blevet det.”

    Mon “integrationen” går ud på, at alle danskerne bare skal blive muhammedanere?

    Kommentar by Lars H — 12. januar 2013 @ 14:38

  35. #34. Lars H
    Så kommer de til at tage håndbajerne med også!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 12. januar 2013 @ 15:49

  36. Jeg er overbevist om at hun har uret! For engangs skyld må jeg give falkeøje ret: Folk tænker ikke, de ønsker kun! Og jeg er bange for at hans henvisninger til Balkan er rigtige, i første omgang ikke her men i Frankrig, Holland, Sverige, England og Tyskland hvor der er langt flere muslimer end her! Hvor lever muslimerne i fred med deres naboer, i mellemøsten? Nu forfølges den oprindelige ægyptiske befolkning, de kristne koptere! I Iraq forfølges kristne, i pakistan går det ud over de kristne nå islam ” fornærmes” i vesten, Iran vil udslætte Israel, I saudiarabien må der ikke bygges kirker, mens de gerne støtter moskebyggeri i vesten, i det sydlige Thailand sprænger muslimerne bomber, og jeg behøver sikker ikke nævne 9/11, Bali, Madrid, London eller hotellerne i Parkistan og Indien og tja hvor næst, det kunne sagtens være københavn i følge PET eller Vejle, Odense, Aalborg eller Aarhus , hvem ved. Sameksistens? Det er desværre nok ønsketænkning!

    Kommentar by Robert R — 12. januar 2013 @ 17:10

  37. Frankrig tager til mali for og hjælpe dens regering med og smide muslimske oprører ud.
    Jamen hvorfor dog ikke sætte hæren ind i frankrig og smide muslimerne ud her også!
    Eller er det kun en opvarmingsøvelse til det helt store.
    Eller gør de sig selv nu til det største terrormål.
    (mali skulle have været en fransk koloni engang, derfor hjælpen?)

    Kommentar by Peter — 12. januar 2013 @ 17:30

  38. 21 Nosferatu
    Det var da en skrækkelig liste, alle “The Usual Suspects” er der. Incl. Martin Krasnik, der ikke kan gå i fred for sine venner.

    Og så står den skatteyderfinancierede skrot-organisation KVINFO bag.

    Kommentar by Binee — 12. januar 2013 @ 18:26

  39. Ham – Saliha damsellen forklarer aldrig HVORFOR Islam absolut skal integreres i Danmark

    Kommentar by Sigwar — 12. januar 2013 @ 20:22

  40. He he – Apple stavekontrol igen – der skulle have stået hmm og ikke ham:-)

    Kommentar by Sigwar — 12. januar 2013 @ 20:24

  41. Så hellere integrere den klassiske asetro, der er gået lidt i glemmebogen :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. januar 2013 @ 20:40

  42. Hvis vi havde et psykiatrisk system som virkede, så sad alle disse sindsforvirrede eksperter og islamister på en 1000 mands stue, alle med skjorter på som kun kan bindes på ryggen. Mohammedanmark er et færdigt land, og en stor tak til de nye suicidaldemokrater – venstre og de konservastive, samt den samlede sindsforvirrede venstrefløj bestående af lige dele tosser og terrorister.

    Kommentar by Fritz — 12. januar 2013 @ 22:42

  43. jeg har aldrig rigtigt kunne forstå denne dem og os diskussion.
    For skulle vi alle være vi ,hvem skulle så ikke være vi?
    hvis f.eks Brøndby og Fck skulle være vi hvem skulle så spille mod hinanden? skulle det være os på førsteholdet mod dem på andetholdet ?
    Hov så endte vi der igen!!!! 8-))

    Kommentar by father — 12. januar 2013 @ 22:59

  44. # 18 Vantroende.

    Glimrende kommentar :)

    Problemet er at det er så lang tid siden at Danskerne har glemt det. Jeg tror dog ikke at vi vil se det samme scenario med islam. Vi er heldigvis blevet klogere og mere selvstændig tænkende.

    Sager er ikke hvordan vi slipper af med islam men hvor mange døde det skal koste.

    Kommentar by Santor — 13. januar 2013 @ 00:42

  45. Hjææælp, kan ikke kommentere på p77 mere?!?

    Kommentar by Jakob — 13. januar 2013 @ 02:23

  46. 29

    »Mange af disse præster har ikke nogen videregående uddannelse, og mange af dem taler ikke ret godt dansk, men mine studerende stoler mere på dem end på mig og spørger hellere dem til råds.« – siger den formummede konvertit kvinde.

    Det er ikke præster, der ingen videregående uddannelse har. Det er imamer.

    Den formummede Kvinfo rollemodel undrer sig over, at hun ikke bliver stolet på og spurgt til råds af sine studerende.

    Her er plausible svar: hun er kvinde. Endda en ‘kartoffelwoman’. Hun er en dansker og endelig så er hun ikke imam. Af så højt uddannet en kvinde at være, så er hun ganske blåøjet. Den formummede kvinde bør tage den religiøse klud væk fra øjnene.

    Til(bede)lses(rum) bør fjernes fra universiteter og andre uddannelsessteder.

    Kommentar by Liva — 13. januar 2013 @ 06:14

  47. Men det kan da være at den formummede lektor kan få noget respons fra sine studerende, hvis hun dækker ansigt og det ene øje til også. Det vil muligvis også glæde Kvinfo..

    “Muslimske kvinder bør bære slør, der dækker hele ansigtet bortset fra det ene øje.

    Det mener den muslimske imam Muhammad al-Habadan, skriver BBC.

    For hvis begge kvindens øjne kan ses, vil hun ifølge imamen blive opmuntret til at bruge make up for at virke forførende.” (2008)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/299853:Udland–Imam-vil-have-sloer–der-daekker-det-ene-oeje

    Kommentar by Liva — 13. januar 2013 @ 06:26

  48. “Derfor kan islam naturligvis integreres i Danmark på samme måde, som kristendommen og jødedommen med tiden er blevet det.”

    Med mindre islam bliver afislamiseret så nej, det kan den ikke. Derimod kan samfundet jo ændres til ukendelighed men det er ikke helt det samme….

    Kommentar by Morani ya Simba — 13. januar 2013 @ 08:19

  49. 41 Clausen

    Dagens bedste kommentar:-)

    Og hvis vi vil se hvorledes et moderne højteknologisk samfund kan fungere udmærket sammen med en gammel hedensk religion behøver vi bare at se på Japan. Shintoisme har mange træk til fælles med Asetroen selvom de to religioner ikke er i familie med hinanden. Vi kan lære meget af Japan, der også helt uproblematisk fører stram udlændingepolitik med stor folkelig opbakning.

    Kommentar by Sigwar — 13. januar 2013 @ 09:19

  50. #44. Santor
    Staten har i mange år gjort alt for at trække al religiøs tro ud af ungdommen.
    Selvom Islam gør alt for at vende det billede, så tror jeg, at de arbejder forgæves.
    Alle religiøse skrifter behandler slet ikke Jordens tilblivelseshistorie, men starter i en tid, hvor det meste så ud som nu.
    Vi ved, at om ca. 4 mia år skal Jorden opsluges og brænde op i Solen, en proces der også skal ende med Solens endeligt.
    Al religion er skabt af mennesker – ikke af Gud, men mennesker har altid tænkt ønsketænkning.
    Det er hele Mytologien også et bevis på.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 13. januar 2013 @ 10:52

  51. “Hvis vi havde et psykiatrisk system som virkede, så sad alle disse sindsforvirrede eksperter og islamister på en 1000 mands stue, alle med skjorter på som kun kan bindes på ryggen. Mohammedanmark er et færdigt land, og en stor tak til de nye suicidaldemokrater – venstre og de konservastive, samt den samlede sindsforvirrede venstrefløj bestående af lige dele tosser og terrorister.”

    100% ening med Fritz. Udviklingen er fuldstændig syg. Den ene flok tosser tror stadig på, at alle mennesker i verden er brødre og søstre og den anden flok tosser tænker ikke og fortrænger virkeligheden.

    En politiker fra DF siger til en politiker fra Socialdemokratiet. Regeringen har lempet asylpolitikken på alle områder. Socialdemokraten svarer noget i retning af: Jeg kalder det for humanitet. Et fuldstændig hjernedødt svar som viser, at de ikke tænker, for man kan naturligvis ikke føre politik på på moral, gør man det bryder samfundet sammen på et eller andet tidspunkt.

    Og det er også det, der er ved at ske, begyndende med den sociale orden og sammenhængkraften i samfundet. I stadig mindre grad interesserer danskerne sig for hinanden, mister identiteten til deres samfund, det er ikke længere vigitgt at føle sig som danskere. Skønt danskheden skal forstærkes for at samfundet kan hænge sammen i denne opbrudstid. Om omkring 2 år overgår fremmedpolitikken til EU og så starter indstrømningen, fordi der er alt for mange økonomiske flygtninge i de andre Eurpæsiske lande.

    Spannien har lige tilladt 100.000 illegale flygtnimge, og de strømmer nu rundt omkring Europas åbne døre. Senere taler vi om endnu millioner når EU associationsordninger med andre lande med muslimske befolkninger træder i kraft. dvs. indvandring.

    I de kommende år vil 5-6000 mennesker – næsten alle muslier – indvandre til Danmark gennem asylpolitikken, hertil kommer alle dem der i stigende antal kommer til Danamrk fra de andre europæiske lande plus alle dem som ikke har ret til ophold, men som ikke kan afvises.

    Kun en sindssyg kan ikke se, at det ikke kan gå, for inden år 1950 nærmer muslimske indvandrere sig halvdelen af Danmarks befolkning og så har vi falkeøjeløsningen.

    Kommentar by Fritz

    Kommentar by machiavelli — 13. januar 2013 @ 11:04

  52. “Hvis vi havde et psykiatrisk system som virkede, så sad alle disse sindsforvirrede eksperter og islamister på en 1000 mands stue, alle med skjorter på som kun kan bindes på ryggen. Mohammedanmark er et færdigt land, og en stor tak til de nye suicidaldemokrater – venstre og de konservastive, samt den samlede sindsforvirrede venstrefløj bestående af lige dele tosser og terrorister.”

    100% ening med Fritz. Udviklingen er fuldstændig syg. Den ene flok tosser tror stadig på, at alle mennesker i verden er brødre og søstre og den anden flok tosser tænker ikke og fortrænger virkeligheden.

    En politiker fra DF siger til en politiker fra Socialdemokratiet. Regeringen har lempet asylpolitikken på alle områder. Socialdemokraten svarer noget i retning af: Jeg kalder det for humanitet. Et fuldstændig hjernedødt svar som viser, at de ikke tænker, for man kan naturligvis ikke føre politik på på moral, gør man det bryder samfundet sammen på et eller andet tidspunkt.

    Og det er også det, der er ved at ske, begyndende med den sociale orden og sammenhængkraften i samfundet. I stadig mindre grad interesserer danskerne sig for hinanden, mister identiteten til deres samfund, det er ikke længere vigitgt at føle sig som danskere. Skønt danskheden skal forstærkes for at samfundet kan hænge sammen i denne opbrudstid. Om omkring 2 år overgår fremmedpolitikken til EU og så starter indstrømningen, fordi der er alt for mange økonomiske flygtninge i de andre Eurpæsiske lande.

    Spannien har lige tilladt 100.000 illegale flygtnimge, og de strømmer nu rundt omkring Europas åbne døre. Senere taler vi om endnu millioner når EU associationsordninger med andre lande med muslimske befolkninger træder i kraft. dvs. indvandring.

    I de kommende år vil 5-6000 mennesker – næsten alle muslier – indvandre til Danmark gennem asylpolitikken, hertil kommer alle dem der i stigende antal kommer til Danamrk fra de andre europæiske lande plus alle dem som ikke har ret til ophold, men som ikke kan afvises.

    Kun en sindssyg kan ikke se, at det ikke kan gå, for inden år 1950 nærmer muslimske indvandrere sig halvdelen af Danmarks befolkning og så har vi falkeøjeløsningen.

    Kommentar by Fritz

    Kommentar by machiavelli — 13. januar 2013 @ 11:04

  53. @ 18 Vantroende og 44 Santor:

    Det er ikke korrekt, det I forestiller jer om kristendommens indførelse i Danmark. Den skete IKKE ved invasion. Hvem skulle invasorerne være, om jeg må bede?

    Vantroende skriver: “Kristendommen invaderede dette land, fortængte beboernes oprindelige tro og derefter undertrykte, nedkæmpede og udraderede beboernes oprindelige tro på bestialsk vis.”

    Tænk dig om. Et tankesæt kan ikke invadere, undertrykke eller nedkæmpe sådan helt på egen hånd, uden at mennesker gør dette beskidte arbejde. Ordet ‘bestialsk’ forudsætter omfattende myrderier og tortur. Der er intet overleveret om noget som helst i den retning. Hvad vi derimod ved som et faktum om kristendommens udbredelse er det stik modsatte:

    * I de første ca. 300 år af sin historie udbredtes den helt uden vold fra kristen side (og trods et kæmpe blodbad foretaget for at udrydde de kristne). Dens tilhængere havde ingen våbenmagt og ingen pengemagt, de var slaver og mange gange også kvinder. Kristendommens udbredelseshistorie er helt anderledes end islams, og man kan ikke slutte fra den ene til at den anden nok har været lige sådan.

    * Også her i Norden var det våbenløse munke og kvinder (!), der bragte det kristne budskab. Det blev antaget af vikingerne fordi de selv valgte det. Der var også for kongens vedkommende meget tænkeligt et element af opportunisme, da hans forhold til den tysk-romerske hersker kunne lettes ad den vej. Men hvis folket ikke havde været interesseret af egen drift, så havde de ikke taget de nye ideer til sig. Dansk historie er fuld af kongemord, når regenterne prøvede at tvinge noget upopulært i gennem. Danskerne var i middelalderen kendt i andre europæiske lande for at myrde deres konger på stribe. Du kan selv tælle efter i hovedet hvor lang listen er. Så når de hoppede med på Haralds vogn, var det efter alt at dømme frivilligt. Desuden skete kristningen af norden som en gradvis proces over adskillige århundreder, og blev omtalt af de gamle selv som “sædskiftet” – ikke som “invasionen” ell. lign.

    Læs op på de første danske missionærer. Hvordan Willibrord og Ansgar arbejdede. Uden sværd; som munke måtte de ikke engang bære noget skarpt på sig.

    Med “kvinder” omtalt ovenfor henviser jeg til folk som St. Bridget (Irlands skytshelgen sammen med St. Patrick), Clotilde, Bertha og Hilda af Whitby, der var med til at kristne Irland, England og sakserne.

    Ville du have turdet rejse op til de vilde vikinger for at “gå i dialog med dem”? Det var hvad missionærerne gjorde. De betragtede det som en åndelig øvelse – af og til med martyrium indbygget, da de risikerede at blive gjort til trælle, ofret til de gamle guder eller bare slagtet. De kom jo uden nogen beskyttelse. Leofdag blev stukket ned med spyd på vej over Ribe å. Et par islandske missionærer blev hakket i stykker med en økse i deres senge. Det var mest den vej, volden gik når den var der. Men overordnet set var det ikke en voldelig proces.

    En anden betydningsfuld måde kristendommen kom til Danmark på var gennem slaveri. Kristne trælle vel at mærke. De blev taget af vikingerne, og dermed førte vikingerne selv de nye tanker ind i landet. Trællene delte deres tro, og den slog rod. Det var primært gennem ord det skete; det er et historisk faktum. Buddhismen er hovedsagelig udbredt på samme måde. Buddhismen er den anden store religion, der ligner kristendommen mest på det punkt.

    Dansk Wikipedia har en detaljeret og ret udmærket gennemgang af Nordens kristning som jeg absolut vil anbefale jer at læse før I snakker bevidstløst videre om fiktive invasioner i Danmarks historie:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Kristendommens_indf%C3%B8relse_i_Norden

    Som et lille ps vil jeg også minde jer om at vi intet havde vidst om de norrøne myter i dag hvis ikke kristne munke havde taget det kæmpe og dengang særdeles bekostelige arbejde på sig at skrive dem ned til os. Det må de have gjort af videnskabelig interesse – fordi de gerne ville kende virkeligheden snarere end at “fortrænge og udradere” den. Tak til dem for det.

    Jeg er så træt af den uhistoriske kristianofobiske propaganda… Man kan være lige så kristendomskritisk man vil for min skyld, men man skal fandme være det på et realistisk grundlag – med historien og ikke uhistorisk.

    Også i dag videreføres den ældste, “klassiske” form for kristen mission ude i verden – og koster stadig liv… En 70-årig svensk kvindelig missionær i Pakistan er lige blevet likvideret:

    http://www.pakistantoday.com.pk/2012/12/04/news/national/70-year-old-swedish-christian-missionary-shot-at-in-critical-condition/

    Artiklen fortæller kun at hun er i kritisk tilstand, men hun er død nu.

    Ikke desto mindre: læs om hendes gerning og se den i et historisk perspektiv. Der er ingen grund til at mistro, at missionærerne i det gamle Norden arbejdede på samme måde (som kilderne fortæller det)… Og at det var hvad danskerne godt kunne se fornuften i. At oprette børnehjem og hospitaler frem for at sætte de svage ud… og at uddanne sig. Gode ideer.

    Kommentar by M — 13. januar 2013 @ 13:56

  54. Ja, jeg har læst mange groteske ting herinde, men at påstå at kristendommen blev indført på bestialsk vis i Danmark, tager måske prisen, for jeg troede faktisk, at det at kende til vores kultur og historie hørte med til den politiske overbevisning de fleste herinde har.

    Kommentar by Michael Jensen — 13. januar 2013 @ 15:37

  55. ->54 Michael Jensen

    Dette gælder vel også for tidens grasserende ny-ateisme på tværs af politiske skel. Man er meget, meget vred på især kristendommen, og kæmper mod karikaturer og stråmænd der ikke rigtig ligner den kristendom som de troende bekender sig til.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 13. januar 2013 @ 16:10

  56. >53 M
    Først og fremmest kom skidtet med romerne, men blev underbygget af sydeuropæere, som var lokket til at tro på (endnu en) løgnehistorie, om at der er “noget” som står over os alle. Det er vel ikke så svært for prædikanter, at sprede denne “sandhed” da mammon altid har været højere end dem selv.
    Til helvede med religion; især islam.

    Kommentar by Nielsen — 13. januar 2013 @ 18:59

  57. @ 56 Nielsen

    Hvilke romere? Augustus, der prøvede at mase sig nordpå, tabte til teutonerne og døde desuden før Jesus blev stor. Senere kejsere kom længere (højt op i England), til Hadrian byggede sin mur for at holde de vilde og ubetvingelige, Asterix-agtige skotter ude af romerriget (Britannien)… Men de var alle hedenske kejsere. Hadrian var grækofil og gik med filosofskæg, han dyrkede den gamle verden og de gamle guder. Inkl den gamle drengekærlighed. Da hans elskede dreng Antinous døde, indstiftede han en kult til hans ære :-)

    Romerriget brasede som bekendt sammen, da Sydeuropa kun havde været kristent i kort tid. Da var det de hedenske germanske stammer, der kom ned og tæskede de kristne i smadder, ikke omvendt. Kirkefar Augustin måtte skrive den tykke mursten ‘Om Guds stad’ (= et åndeligt Rom) for at sætte mod i de slukørede kristne, der efter at have gennemlevet mord, plyndringer og ikke mindst mange voldtægter af nonner og andre kvinder under stormen på byen fik svært ved at tro på at Gud virkelig holdt med dem. Roms fald virkede dengang på den kollektive psyke i stil med 11. septembers virkning på amerikanerne i dag.

    Det vil kort sagt sige at da der kom missionærer til norden, var der ikke noget Rom mere i vest… (Det tysk-romerske rige blev aldrig rigtig et rige, og det var heller ikke romersk.) Det var i den såkaldte ‘mørke middelalder’, da Europa ikke havde et imperium til at terrorisere sig eller samle kræfterne.

    Østrom – Byzans – bestod, men byzantinerne missionerede ikke hos os mig bekendt. De tog derimod op til slaverne (men ikke primært med militærmagt… munke igen, Kyrillos og Methodios), hvorfor man den dag i dag er ortodokse-kristne/græsk-katolske i Rusland, Serbien og sådanne steder.

    Men det er en anden historie.

    … og du er selvfølgelig helt velkommen til at tolke al religion som motiveret af materielle interesser; slige teorier er der jo nogen der tror på, og fred med det. Jeg er ikke overbevist. Men det er en tredje diskussion.

    Kommentar by M — 13. januar 2013 @ 20:06

  58. Da Poppo viste jernbyrd over for Harald Blåtand,kristnede Harald Blåtand Danmark,men der gik mange år og der blev fiflet med helligdagene så samfundet kunne fungere uden nedbrud.

    Kommentar by emmagad — 13. januar 2013 @ 23:44

  59. Uden at være ekspert i kristendommens indtog tror jeg altså M har fat i den lange ende her:
    1) Da Danmark blev kristent var Danmark Nordeuropas stærkeste magt. Landet kom aldrig tilbage til de højder det nåede under Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg (der er Danmarkshistoriens svar på USAs general Patton eller noget i den stil) og England, Irland og store dele af Frankrig faldt for danske sværd og økser mens Norge begyndte sit 800-årige medlemskab af det danske rige. At indvadere Vikingetidens Danmark ville være idiotsikkert selvmord. Det kunne ikke gå galt.
    2) Romerne bankede alle mulige, mest berømt (eller berygtet) Karthago og det første Israel. De germanske stammer, derimod, (dvs bla sige vores forfædre) varmede op til at springe ud som de voldsomste krigere indtil mongolernes indtog på verdensscenen, vikingerne, ved netop at banke de berømte romerske legioner så invasionen var den anden vej, dvs sydpå.

    Er lidt enig med Henrik Ræder Clausen. Jeg vil ikke decideret til at “tro” at torden virkeligt er Thor i hans vogn der banker skyerne eller himmelvælvet med Mjøldner. Men det er en spændende gammel tradition som vi bør huske som en del af vores kulturarv. Og som kan afstive overkogte han-kvinde rygradde lidt mod Allahs musselmænd. Det er ikke dårligt at forestille sig at man ridder med Thor i kamp hvis kampen alligevel er uundgåelig.

    Kommentar by Morani ya Simba — 14. januar 2013 @ 00:13

  60. Thors væsentligste indsats i historien er det bryggeri han grundlagde i Randers.

    Kommentar by Binee — 14. januar 2013 @ 00:49

  61. # 57 M.

    Du glemmer behændigt alle de fortrædeligheder ALLE religioner påfører deres undersåtter.

    Problemet er ikke at folk er religiøse. Folk kan tosse rundt som det passer dem så længe de ikke genere andre mennesker. Problemet er de, med djævlens vold og magt, skal påtvinge andre deres specielle for for sindssyge. islam og kristendommen er begge missionerende religioner og derfor skal de have hug.

    Det er ( så hut jeg visker ) mindre end 20 år siden at vi slap af med kristendommens forbud med at morer sig på bestemte dage. Husker ikke præcist om det var påske eller pinse at alle biografer og værtshuse og butikker skulle være lukket. Indtil sidste år var det forbudt at have søndagsåben. De fleste har bare glemt at det var religiøse forbud påtvunget alle mennesker af religions masturberende tosser.

    Des hurtigere lægestanden får etableret religion som en sindssygedom på lige fod med skizofreni, des hurtigere kan vi komme videre med vores liv.

    Kommentar by Santor — 14. januar 2013 @ 01:05

  62. @Santor

    Hvilken relgion er ikke missionerende for dem der virkelig tror på den?

    “Des hurtigere lægestanden får etableret religion som en sindssygedom på lige fod med skizofreni, des hurtigere kan vi komme videre med vores liv.”

    Des hurtigere lægestanden får etableret ateisme som en sindssygedom på lige fod med skizofreni, des hurtigere kan vi komme videre med vores liv.

    Kan du se forskellen?

    JEG TROR!

    JEG TROR IKKE!

    Den psykologiske forskel er ikke eksisterende.

    “Jeg vil ikke decideret til at “tro” at torden virkeligt er Thor i hans vogn der banker skyerne eller himmelvælvet med Mjøldner. Men det er en spændende gammel tradition som vi bør huske som en del af vores kulturarv.”

    Helt sikkert. Men Odin og Thor er ligeså lidt en “oprindelig” tro som kristendommen. Et folk har en tro. Den tro udvikler og ændrer sig hele tiden.

    Kommentar by Michael Jensen — 14. januar 2013 @ 02:35

  63. Michael Jensen, hehe nej den er ikke “oprindelig”, det er der sikkert ingen eksiterende religion der er. Men den en del af den gamle historie og fuld af spændende eventyr. Og desuden ikke den værste historie at have med i bagagen hvis der skulle komme ballade til lands :-)

    Kommentar by Morani ya Simba — 14. januar 2013 @ 04:45

  64. Et par bemærkninger.

    Kristendommen blev ikke indført i Danmark med vold, men dette skete faktisk i Norge under Olav den hellige. Kristendommens fremvækst i Europa skete heller ikke via de Kristnes martyrium, men ved at Kristendommen fusionerede sig med de dengang eksisterende hedenske religioner. Urkristendommen var under indflydelse af en række hedenske religioner bl.a. Buddhisme og Persisk religion. Jødedommen som den udsprang af var selv oprindeligt en hedensk religion før Jahweh monoteismen blev indført. Da urkristendommen spredte sig i det romerske rige fusionerede kristendommen med hedensk græsk filosofi (Aristoteles, Platon, Plotin), romersk paganisme og Mithraisme. Senere desuden med keltisk religion og med Asetroen.

    Spørg jer selv – hvor kommer kristendommens klostertradition fra? ( Buddhismen).
    Hvorfor fejrer vi julen som Jesus’ fødselsdag på Mithras’ fødselsdag? Hvorfor eksisterer dåb (vandrenselse eller tvendefødning) både i Asetroen, Persisk religion og i Hinduismen? Hvorfor er jul et hedensk ord? Hvorfor er der ikke noget kors på Jellingestenen, men blot en masse Yggdrasil- planteranker? Hvorfor råber vi hurra (eller rettere sagt Thor heia ( Thor beskytte (os))? Hvorfor er det nye Testamente skrevet på Græsk, når Kristendommen er en mellemøst religion? Hvor kommer gotikken fra (hedensk tradition)? Etc etc.

    Europæerne holdt aldrig op med at være hedninge. Deres religionsforståelse udviklede sig bare til noget andet. Alligevel var der stor modstand mod Kristendommen, hvillket man kan læse om i Flemming Christian Nielsens bog “Troldenes Krig”. De Baltiske lande blev iøvrigt senere kristnet end alle andre og holdt stædigt fast ved den gamle religion. Det sidste hedenske tempel i Vilnius blev efter sigende først nedlagt omkring 1840!

    Kommentar by Sigwar — 14. januar 2013 @ 08:32

  65. “Derfor kan islam naturligvis integreres i Danmark på samme måde, som kristendommen og jødedommen med tiden er blevet det. Dette tager uden tvivl tid og kræver, at vi via dialog og samarbejde bevæger os væk fra “dem og os” stadiet..”

    – siger oven for citerede formummede Marie.

    Det kan godt være lidt svært, når “”dem og os” stadiet” er en del af islams dna.

    “Ifølge de mest strikse af de klassiske jurister er det nemlig kun tilladt for en muslimsk kvinde at afdække hår, ansigt, hænder, nakke, skuldre og underben, dvs. “benene fra nedenfor knæene” foran andre muslimske kvinder. I forhold til ikke-muslimske kvinder er det kun tilladt at vise ansigt, hænder og fødder.” (2013)

    h t t p://www.religion.dk/artikel/358297:Spoerg-om-islam–Hvorfor-har-min-patient-toerklaede-om-knaeet

    Kommentar by Liva — 14. januar 2013 @ 08:34

  66. ->61 Santor

    Du er langt mere missionerende i din ateisme end det store flertal af religiøse er ift. deres egen religion. Hvis din pointe blot var at religion ikke var noget for dig ville jeg ikke have noget problem med det, men i denne kommentar lufter du igen dine totalitære hensigter, Soviet style: Religiøse skal behandles på psykiatriske hospitaler. Ironien er fuldstændig tabt på dig.

    “alle de fortrædeligheder ALLE religioner påfører deres undersåtter”.

    Siger hvem? Hvad skal der ske med de mennesker der hævder at religion giver dem en fast forankring i en eksistens fyldt med ængstelse og sorg? Skal verden formes i Santors billede? Og hvad med dem der lider fortrædeligheder under totalitær ateisme som i Nordkorea? Er de ‘befriede’ i dine øjne?

    Santor, du er blind af raseri og fuldstændig opslugt af dig selv som altings mål og mening, men pointen er enkel nok:

    Hold dig væk fra andre menneskers sjæleliv. Det er først når religion bliver en trussel mod almenvellet at det overhovedet rager dig og mig.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 14. januar 2013 @ 09:22

  67. # 66 LFPC.

    Sludder. Jeg forlanger ikke at du skal tro eller mene noget bestemt. Jeg forlanger ikke engang at du skal afsværge din latterlige tro.

    Jeg sige blot at religiøse tosser IKKE skal beskyttes imod virkeligheden. Virkeligheden er at religion er en sindssygedom og bør behandles som sådan. Jeg venter blot på fagvidenskabens dom :)

    I lyset af den seneste tids diskussion om videnskab vil jeg påstå at det er unødvendig respekt og tilbageholdelse af viden ( det der med ikke at stigmatisere de undersøgte! ) overfor religion i al almindelighed at det ikke allerede er sket.

    Din latterlige sammenligning med diverse totalitære regimer er endnu mere vanvittig end din religion. Jeg har aldrig sagt at i skal spærres inde eller fratages retten til et nogenlunde normal liv. Jeg ønsker blot at man behandle jer som enhver anden sindssyg person. Nogen skal indlægges, nogen skal medicineres og andre igen kan udmærket klare en hverdag på lige fod med normale mennesker, det er helt og holdent en lægefagligt vurdering.

    lol, Hvis du ser mig som rasende tager du helt fejl. Lige nu sidder jeg og er ved at pisse i bukserne af grin over at nogen kan, man fristes til at sige “på god islamisk vis” kamme så meget over at de mister besindelsen men det er jo et af sindssygens kendemærker. Du er om nogen bevist på min påstand at der reelt set ikke er den store forskel på fanatikere om de er kristne eller muslimer er et fedt.

    Igen vil jeg dog komme med min sædvanlige disclaimer :

    Du kan tro på hvilken som helst usynlig entitet du måtte ønske, du skal blot ikke forvente nogen respekt, positiv særbehandling eller forståelse for lige netop din specielle form for sindssyge.

    Kommentar by Santor — 15. januar 2013 @ 12:35

  68. ->67 Santor

    ” Jeg ønsker blot at man behandle jer som enhver anden sindssyg person. Nogen skal indlægges, nogen skal medicineres og andre igen kan udmærket klare en hverdag på lige fod med normale mennesker, det er helt og holdent en lægefagligt vurdering”.

    Hvilke kategorier er det du mener bør “indlægges” eller “medicineres”? Vi fraregner selvfølgelig her skizofrene der får ‘besked’ fra Gud om at stikke en kniv i folk osv., da de jo allerede er omfattet af kriterierne for sindssyge. Prøv lige at give mig en antydning om hvad du taler om, for jeg aner det ikke. Forestiller du dig at nogen vil acceptere den slags indgreb frivilligt, og hvis ikke, hvad skal der så ske med dem?

    Du har malet dig op i et hjørne fordi det du forestiller dig gjort ikke hører hjemme i et ikketotalitært samfund, og det prøver du nu at lægge glasur over.

    Og forresten, det jeg skriver har ikke på nogen måde som forudsætning at jeg selv er religiøs.

    Jeg er bare ikke en megaloman der forestiller mig at spørgsmål der ligger ud over hvad der kan bevises skal behæftes med et pseudosvar fra samfundets side.

    Santor, storhedsvanvid er også en sindslidelse, hvis du nu gerne vil anlægge denne vinkel. Du har lige så lidt som de troende krav på videnskabeligt belæg for dine svar på livets store spørgsmål: At der intet er efter døden, at det onde og det gode ikke er evige kategorier uden for denne verden, at det der sker i dette liv er uden konsekvenser, at du ingen steder har at hente fortrøstning i lyset af at ondskaben ser ud til altid at triumfere osv. osv. NB: Det at du nu kommer med en hånlig afvisning af den slags spørgsmål er ikke ensbetydende med at de ikke findes. Evt. svar på spørgsmålene er i sidste ende noget trosbaseret. Også din afvisning. Det er den enkle pointe du så intenst kæmper imod at erkende.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 15. januar 2013 @ 13:17

  69. # 68 LFPC.

    Ha Ha. Læs nu hvad jeg skriver i stedet for at fægte videre med spørgsmål jeg allerede har redegjort for.

    Jeg skriver udtrykkeligt at det skal være en lægefaglig vurdering men du traver gladelig videre med din stråmand.

    Religion har intet med “livets store spørgsmål” at gøre, lige så lidt som historier om trolde og havfruer har. I bedste fald kan man postulere at det var et forsøg på at finde svar på livets store spørgsmål men vi er heldigvis blevet klogere, eller i hvert fald nogen af os :)

    Religion er degenererende og ude af trit med virkeligheden.

    Disclaimer :

    Du kan tro på hvilken som helst usynlig entitet du måtte ønske, du skal blot ikke forvente nogen respekt, positiv særbehandling eller forståelse for lige netop din specielle form for sindssyge.

    Kommentar by Santor — 15. januar 2013 @ 14:20

  70. ->69 Santor

    “Religion har intet med “livets store spørgsmål” at gøre”.

    Siger hvem?

    Santor, jeg ved godt at det er formålsløst at fortsætte, jeg ville bare ønske at du selv kunne se hvor vi taler forbi hinanden:

    Du fremsætter nogle absolutte udsagn der i realiteten kun handler om dine egne valg.

    Jeg taler slet ikke om hvad der gør sig gældende mht. absolutte sandheder. Jeg taler kun om at ‘den religiøse dimension’ og ‘din dimension’ har samme status, nemlig at ethvert svar i sidste ende er et spørgsmål om tro. At du ikke er verdens centrum.

    Prøv dog i det mindste at forstå at det er denne enkle pointe der er sagen for mig, ikke hvem der har ‘ret’ mht. religion. Jeg prøver ikke at pådutte dig et syn på religioners sandhedsværdi. Du sprutter derimod løs om du, du, du bare ved hvordan det hele hænger sammen.

    Aflæg dig dog den ulideligt fjogede virtuelle latter, og prøv at se enkelheden i det jeg siger.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 15. januar 2013 @ 14:39

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper