19. april 2007

“Det må halte et sted i vores samfund” sagde Peter Mygind, og talte så udenom i 7 minutter

P1 Morgen bragte idag et indslag med skuespilleren Peter Mygind, som en introduktion til Samfundstanker som kanalen sender sent i aften. Når man kender forhistorien – at Myginds søn to gange inden for de senere måneder er blevet overfaldet af indvandrerbander, så får indslaget en helt ny betydning. Et syv minutter langt indslag – ikke et ord om gerningsmændenes etnicitet, hvad tenderer det groteske, når nu han vælger at gøre overfaldet til symptom for et samfundsproblem med baggrund i dansk ungdomskultur.

Intro: Det kan ikke nytte noget at vi udelukkende tror det er skolen som skal lære børn om vores værdier. Det siger skuespilleren Peter Mygind, der vil have Danmarks forældre til at tage ansvar, for det han beskriver som en voksende koldblodighed blandt Danmarks unge. En koldblodighed han selv har været meget tæt på – en eftermiddag i januar sidder Peter Mygind i sit køkken og venter på at hans ældste søn Julius skal komme hjem fra skolen. Sidst på eftermiddagen går døren så op, og der lyder et skrig fra entreen.

Peter Mygind: Det er et skrig af sorg og vrede, og angst, der simpelthen harmer i min mave. Altså jeg er, jeg kan slet ikke beskrive hvordan min krop reagerer – og han kommer jo bare skrigende og grædende ind igennem døren, og tager sig til hovedet, og min kone styrter ud af badeværelset – ‘hvad er der sket, hvad er der sket?’, og han får så fremstammet at han er blevet overfaldet af nogle unge drenge, og de fulgte efter ham i toget og sparkede ham ned, har taget hans ting, og mens de sparkede ham, der tog de hans tørklæde, hans kasket, hans Ipod, og det var ligesom – så siger jeg, hvor er de – jamen de løb over mod stationen, og så tænker jeg bare – jeg må have fat i dem. Jeg tager skoene på… de er på vej ned mod stationen… de.. jeg skal have fat i dem. Det sker jo her nede på hjørnet, så jeg ved de har stået her, og så har de løbet ned mod stationen…

Så står jeg ligesom her – ‘hvor er I’ – råber jeg, samtidig med at jeg tænker – Okay, hvad er det så lige din plan er nu. Altså, hvad vil du så gøre hvis du fik fat i et bukseben, eller vil du slæbe ti drenge i armene hen af fortorvet til Gentofte Politistation?… Jeg tror ikke jeg havde udøvet vold, men jeg tror jeg havde prøvet på at fange dem, og slæbe dem med hjem…

Der må retfærdighed til. De skal have at vide – ‘de der’ bare have at vide, at det der det må man ikke. Det gør man bare ikke. De skulle simpelthen have at vide, at det har en konsekvens for ham i lige har gjort det imod. Det har en konsekvens for jeres eget liv – hvad fanden sker der?…

De var jo 25 meter væk fra min hoveddør. Jeg havde ligesom en chance for at råbe dem ind i hovedet – ‘det her må i ikke!’ – hvad fanden har I gang i?’… Hvis jeg havde haft min vindue åben, så havde jeg måske ovenikøbet kunne høre dem… Jeg kunne have skræmt dem væk, stoppet det… Et er at han har fået slået hul oppe i hårbunden, at der er blod, et andet er at se hans sorte jakke, hvor du kan se alle de der spark, det er altså – de har bare losset løs. Fuldstændigt som nogle vilde dyr…

Umiddelbart efter vreden, så bliver man ramt af en stor sorg, som forældre, og en afmagt og en angst for ens søn – kan han nu ikke tage hjem fra skole mere. Altså han er 15 år… Det er om eftermiddagen… Man leder febrilsk efter motivation, en årsag – hvad kan have fremtvungent, og jeg spørger ‘Juels’ igen og igen, og han siger – de spurgte hvad vejen hed, og jeg svarede dem, og de spurgte om hvor jeg havde købt mine ting, og de var faktisk meget søde, og jeg svarede dem høfligt, og det næste øjeblik bliver han revet ned bagfra og sparket – altså jeg havde det sådan – de kunne i det bare havde sagt – ‘vi smadrer dig, giv os dine ting eller vi smadrer dig’. Han havde ikke engang muligheden, og så tænker jeg – Hold da op en koldblodighed… de var yngre end ham, men de var bare mange… Hvad er det for en vrede, hvad er det for en koldblodighed, der er nogen der går rundt med. Det går simpelthen ikke – vi må gøre noget ved det. Vi må – de må have en i den grad mangel på – de må ikke have fået nogle værdier hjemmefra om respekt, være ordentlig, opføre sig ordentlig…

Det går ikke – det må halte et sted i vores samfund helt gevaldigt, at noget kan få lov, at denne, at de her stakkels drenge kan få lov at blive ved.

Outro: – og det fortalte Peter Mygind til Bjarke Stender.

Oploadet Kl. 16:53 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

14 Comments »

  1. “at de her stakkels drenge kan få lov at blive ved”

    Julius Mygind må virkelig hade sin far af et godt hjerte. Stakkels knægt, får blver han overfaldet to gange af denne indvandrerbande, hvorefter han må høre sin egen far udtrykke sympati for disse psykopater.

    Kommentar by JensH — 19. april 2007 @ 17:36

  2. Det går ikke – det må halte et sted i vores samfund helt gevaldigt, at noget kan få lov, at denne, at de her stakkels drenge kan få lov at blive ved.

    Men stadigvæk nægter typer som ham, de radikale/konservative og venstrefløjen at erkende at det lige præcis er dem og deres vanvittige politik der har skabt det samfund og de fremmede skidderikker (som DRC aldrig tager med i deres små manipulative rapporter)og erkendelsen kommer tilsyneladende aldrig.

    Men den dag kommer hvor de kommer til at stå til ansvar for det Danske folk….Fik du den Jelved ?

    Kommentar by whodares — 19. april 2007 @ 17:38

  3. Peter Mygind er åbenbart fuldstændig resistent overfor virkeligheden selvom den – i nærmest bogstaveligste forstand – slår ham i hovedet med en baseballkølle.

    Jeg tænker uværligt på Jakob Holdt eller historien om Biedermann og brandstifterne når jeg støder på folk som Peter Mygind.

    Der burde vente ham en stor karriere hos de radikale hvis han går ind i politik

    Kommentar by Nosferatu — 19. april 2007 @ 17:42

  4. Dhimmmi-Mygind, Danmarks fejeste undskyldning for en mand. Eksempel på vel gennemført feminisering. Feminazisterne glæder sig.

    Kommentar by Kimporator — 19. april 2007 @ 18:08

  5. Med den mor kan man ikke forlange så meget.

    Kommentar by mike — 19. april 2007 @ 18:22

  6. Det halter et sted og det skyldes det tykke lag velfærdsfedt, der har lagret sig rundt om hjernen på Peter og alle de andre Allanner. De livsvigtige informationer bliver hængende i fedtlaget og når aldrig frem til det center i hjernen, som varetager individets overlevelse.

    Kommentar by Menig 442 — 19. april 2007 @ 22:00

  7. For en del år siden blev en ung mand slået ihjel,helt banalt, i en taxa kø, jeg mener det var i Odense?.Gerningsmanden var The usual suspect fra fredens religion.
    Ved en efterfølgende offentlig ceremoni/ minde ting, stod hans grådkvalte søster og tryglede om forståelse for de “stakkels indvandere”.

    Kommentar by PB — 19. april 2007 @ 22:18

  8. Herre gud !! eller forbandet allah !! et lille gok i nøden, og alle ejendele stjålet, sådan en piveskid, ham, Mygind !! Det da langt værre med alle os racist dansker, der forudsager tonsvis af fordømmende racistrapporter, fra det respekterede ! EU og FN…Det da vores egen skyld !! Mygind er da heldig, hvis hans søn, nu havde været hans datter ! kunne hun tilmed være blevet voldtaget, hvis hun da ikke havde påført sig det beskyttende tørklædefængsel !! Mygind burde tage islamisk trossamfund mere seriøst, og lytte lidt til den lærde!!!! imam Chendid, der udtrykkeligt har advaret os mod de 15-20% mænd der ikke kan styre sig, hvis ikke kvinderne tildækker sig, så er det jo lidt deres egen skyld!!!at de så bliver bedækket, ik`
    Stem Socialdemokratisk og få flere 15-20% kvinde bedækker ind !

    Kommentar by li — 20. april 2007 @ 00:26

  9. “..de stalkes drenge..”

    Kommentar by Michael Kastberg — 20. april 2007 @ 00:34

  10. Nej, hør nu her venner!

    Mygind er skuespiller, lever af DDRs publicity, de rigtige meningers teaterverden, overfladiske radigales dag og billedblade, et univers af ligegyldig overflade – han vil gerne opnå den “store ære” at være folkelig, ejes af folket med følgende berømmelse og klækkelige betaling.

    Hvordan skulle en sådan mand kunne tillade sig at have divergerende meninger fra de politiske korrekte, han gerne vil leve af?
    Vil I have ham til at begå harakiri.

    Hvis ikke sagen med hans søn var så alvorlig, ville jeg slå mig på maven af grin over hans skæbnes ugunst.

    Der er sikkert ikke meget gulvtæppe tilbage i hans hus, med al det, han må bide i sig.

    Kommentar by Bodil. — 20. april 2007 @ 06:52

  11. Ved du hvad Bodil, jeg tror du har ret, sad i bussen den anden dag og læste en af artiklerne på Sappho.

    En der handlede om hvordan kultureliten og kunstnerne i 30-erne hoppede med på nazisternes vogn, for de der derimod tog afstand var der ingen jobs på theaterne, og store grupper udvandrede da også.

    Og ganske lige som sidst fedter kunstnerne rundt i kinddans med en totalitær ideologi pakket ind som religion, en ideologi der er 10000 gange farligere end både nazismen og kommunismen tilsammen.

    Hvordan synes i selv det går i lysrøde bløddyr ?

    Kommentar by whodares — 20. april 2007 @ 12:35

  12. Mygind er muligvis en regnorm. Det kan dog også tænkes, at DR har vinklet og klippet historien til. Oprindeligt kom den frem i Politiken, tro det eller ej, og dengang oplyste Mygind ret detaljeret om voldsmændenes etniske baggrund.

    Dokumentation, se:

    http://www.uriasposten.net/?p=4336#comments

    og gå frem til indlæg # 15, hvor hele Politiken-artiklen kan læses. Mygind-børnene havde fået indvandrerprygl, og farmand var i hvert fald dengang i stand til at skimte problemets oprindelse.

    Kommentar by Lama Q — 20. april 2007 @ 19:37

  13. Tjo men så kom han vel i tanke om at de røde i medie og theaterverden faktisk betaler hans terminer og hans afkoms privatskole og ipod.

    Som sagt fænomenet kan læses på bla Sappho (husker ikke titlen) og sås sidst i 30-ernes Tyskland.

    For prøv at lægge mærke til mainstream kunstnerne, når de rabler deres “ih hvor er jeg god, og de andre så unde, især hende Pia K” ja så har man sgu på fornemmelsen at de læser op af samme manuskript.

    Som sagt det er deres levebrød, og da kunstverdenen KUN består af radikale og venstreradikale ja så går man jo sulten i seng hvis man ikke står klar med de “helt rigtige meninger”.

    For lige pludselig Tænkte Mygind og hans “føringsofficerer” Damm dette her er jo hvad DF har sagt i et årti og Glistrup før dem, det går sgu ikke at det kommer ucencureret ud, for fy for satan at sådan inddirekte at give dem ret.

    Kommentar by whodares — 20. april 2007 @ 23:00

  14. Peter Mygind har også fortalt om overfaldene på sin søn i Nyhedsavisen (for nogle uger siden).

    Nyhedsavisens artikel om Peter Mygind er etnisk renset bortset fra den oplysning, at gerningsmændene bag overfaldet på Myginds søn angiveligt sværger på koranen inden overfaldet.

    Det mest absurde ved Peter Mygind er imidlertid, at han bebrejder nogle danskere, der overværer et af overfaldene på sønnen, at de ikke griber ind. Overfor overfaldsmændene er Peter Mygind anderledes venligt stemt. Det synes ifølge Peter Mygind at være “samfundets skyld”, at de handler, som de gør.

    Ak, Peter Mygind.

    Du er da en fucking hykler.

    Du sviner danskerne til. Men undskylder gerningsmændene.

    Kommentar by Søren — 22. juni 2008 @ 12:20

RSS feed for comments on this post.