19. april 2007

Radioavisen om det stigende problem med tyrkiske ‘nationalister’

Kort efter indslaget med Peter Mygind, hørte jeg 8-Radioavisen (på P1), og her var der flere filtrerede nyheder.

Intro: Tyskland fordømmer et angreb mod et kristent forlag i Tyrkiet. Ved angrebet fik en tysk oversætter, og to tyrkiske medarbejdere, halsen skåret over af en gruppe fanatiske unge mænd.

Arne Skadhede: Angrebet fandt sted i provinsbyen Malatya i det østlige Tyrkiet, og var usædvanlig grusomt. De tre ansatte på Bibelforlaget blev fundet bundne på hænder og fødder med halsen skåret over. Politiet var hurtigt på stedet, og pågreb fem unge mænd på 19-20 år, foruden de knive der blev brugt til ugerningen. Mændene havde ved anholdelse hver især et brev på sig, hvori de havde skrevet, at de var brødre, og at de gik i døden og formentligt ikke ville vende tilbage. Det lille forlag sælger Bibeler, små kors, kristen litteratur, og det har adskillige gange været udsat for trusler. Mange tyrkiske nationalister anser dem for kristne missionærer, der forsøger at underminere landets politiske og religiøse institutioner. Sidste år blev en italiensk præst skudt og dræbt i havnebyen Trabzon. De tre drab i Malatya vækker bekymring i EU-landene, omkring de tyrkiske myndigheders evne til at beskytte de religiøse mindretal i landet, og episoden understreger den stigende tyrkiske nationalisme og skepsis overfor ikke-muslimer. Den tyske regering har i særlig grad fordømt drabene på Bibelforlaget, den ene af de dræbte er nemlig en 46-årig tysker, der er far til fire børn, og som har boet i Tyrkiet i et år.

Outro: – Det fortalte Arne Skadhede.

Såvidt DR… Fra Associated Press (via The Guardian) – Turkey Detains More in Bible Attack.

“One group of suspects detained in the slayings Wednesday told investigators they carried out the killings to protect Islam, a Turkish newspaper reported…

We didn’t do this for ourselves, but for our religion,” Hurriyet newspaper quoted a suspect as saying. “Our religion is being destroyed. Let this be a lesson to enemies of our religion.

The paper did not name the suspect. Local media said the suspects were students, and that the residence where they were staying belongs to an Islamic foundation

The five suspects detained Wednesday had each had been carrying copies of a letter that read: “We five are brothers. We are going to our deaths. We may not return,” according to the state-run Anatolia news agency.”

Andre kilder fortæller, at de to dræbte tyrkere var konvertitter.

Oploadet Kl. 18:40 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

16 Comments »

  1. Det værste er jo, at “Hr. og Fru Hansen” ikke kan gennemskue MSM’s manipulationer, og derfor stadig stemmer på socialdemokratiet lige som deres forældre, bedteforældre og oldeforældre. Jo, D(D)R gør skam et effektivt stykke arbejde, sammen med skolelærere og lektorer.

    Kommentar by Anna Lyttiger — 19. april 2007 @ 19:23

  2. Hej Kim,

    Jeg har prøvet at få fat på dig via mail, men det er ikke lykkedes. Jeg ville spørge dig om de problemer du havde med hackere under muhammed krisen. Det drejer sig om en eksamensopgave jeg er ved at skrive.

    Mange hilsner
    Kristoffer

    Kommentar by Sobieski — 19. april 2007 @ 21:48

  3. Jeg venter med glæde på den næste racisme rapport, som Tyrkiet, Iran, Saudi Arabien modtager fra FN, det må blive en laaaang rapport, de skriver sikkert stadig på dem, derfor udgiver de sikkert kun de korte rapporter først,til DK f.eks, det MÅ være forklaringen på de manglende rapporter til overnævnte lande !?
    For FN er da troværdige ik`!?
    For…nej…nej..den tanke, at FN er handlingslammet og …..nej…nej…vi må da tage FN seriøst, ik`

    Kommentar by li — 20. april 2007 @ 00:52

  4. UN er en katastrofe. Jeg har ingen som helst tillid til den organisation – eller for den sags skyld til den anden mastodont – EU.

    Jo større den slags foreninger bliver, des mere korrupte bliver de tilsyneladende også.

    Kommentar by Anna Lyttiger — 20. april 2007 @ 01:32

  5. FN er ikke troværdig, for der er for mange ikke-demokratiske lande med i organisationen.

    Kommentar by J — 20. april 2007 @ 07:01

  6. FN ? mener du samme organisation som har diktator-lande som repræsanteter i menneskerettighedskommisionen ?

    FN er ligeså effektfuld som folkeforbundet var i sin tid, i lige så ynkelig. Det triste er, at der er alt for mange naive mennesker der mener at ytringerne fra denne “diktatorens kaffeklub” har legal og over-statslig værdi som f.eks. at det “kræver” FN godkendelse at drage i krig eller foretage handelsembargo’er.

    FN burde nedlægges og en organisation af demoktratier burde oprettes istedet.

    Kommentar by Vantroende — 20. april 2007 @ 08:31

  7. Så er faren for at løbe på Peter Brixtofte altså ikke den eneste grund til ikke at rejse til Tyrkiet…

    Atatürks form for nationalisme var jo netop et opgør islams formørkethed, der havde trukket tyrkerne ned i sølet. På mange måder mindede han om Peter d. Store og dennes hårdhændede reformer i Rusland. Islamister opfatter Atatürk som en forræder mod islam og kalifatet – og ofte bliver han (i islamisters sædvanlige paranoide konspirations-retorik) beskyldt for at have være “dönmah” (en slags krypto-jøder fra især Thesalloniki, der angiveligt “dolkede tyrkerne i ryggen”).

    I øvrigt bruger DR og andre propaganda-organer jo samme kneb i deres sprin, når det gælder Iran: Ultra-islamaisten Margarineglad og hans støtter i Pasdaran, Bashi, Hezbollah osv. omtales jo ofte som “højreorienterede”. Dette giver naturligvis ikke nogen mening i en iransk kontekst. Den eneste relevante sondring er totalitær contra frit/demokratisk. Og Iran er jo per def. totalitært, så iranske politikere kan kun være mere eller mindre totalitære under det siddende regime. Hvis man endelig skulle bruge en vestlig term, så er det langt mere nærliggende at betegne Iransk islamisme som socialise og fascisme med dets fokus på “staten”, “den hellige bog” og det, at overordnede ideologiske mål altid går forud for individet. I øvrigt er økonomien jo også basseret på en blanding af dirigisme, planøkonomi og systematisk korruption til fordel for “partiet”.

    Kommentar by Nicolai — 20. april 2007 @ 11:38

  8. hmmm… der kom vist en enkelt tyrker-fejl med i skyndingen…

    Kommentar by Nicolai — 20. april 2007 @ 11:41

  9. -> 4 Anna Lyttiger

    Du skrev: “UN er en katastrofe. Jeg har ingen som helst tillid til den organisation – eller for den sags skyld til den anden mastodont – EU.”

    Vi er fuldstændig enige, og ved du hvad, jeg kan ikke begribe, at den nye racismelovgivning, som EU fik vedtaget i går, ikke har været igennem en større offentlig debat. Skal vi bare tro på justitsministerens ord om, at dette ikke ændrer noget? Det er vel en fortolkningssag, og meget er pt. ude på en glidebane. Det som jeg forstår ved racisme er med garanti ikke det samme, som Beate Winkler og FN forstår ved racisme.

    Racisme er efterhånden et så forvrøvlet begreb, at det kan misbruges i det uendelige. En af hverdagens helte er professor Mads Bryde Andersen, der gik enegang hos fru Winkler i Wien, fordi han manglede en konkret racismedefination at forholde sig til.

    For hvornår “håner” man, og hvornår optræder man “krænkende”. Det vil atid afhænge helt af øjnene og ørerne.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 20. april 2007 @ 11:45

  10. 9:

    De Facto så vidt jeg kan se ændrer den ikke noget for DK.

    Hvorfor ? Fordi vi allerede har Unionens strengeste og bedst fungerende (fra et strafferetligt synspunkt) racismelovgivning, hvor racisme dog kræver både subjektiv (som MBA korrekt anfører) OG en objektiv kvalifikation, for at finde anvendelse.

    Og det er vel hele problemet med ikke-debatten om EU’s nye regelsæt.

    At man hos medier og opposition slet ikke VIL forholde sig til det faktum, AT Danmark f.s.a. racisme allerede er næsten Draconiansk reguleret og faktisk er FORAN andre EU lande, ikke bagefter dem. Det giver et noget andet billede end det sædvanlige hælden-vand-ud-af-ørene-spin, hvorefter man skulle tro at Danmark var Nazi-tyskland på stereoider.

    FAKTUM, de kolde og kontante facts er, at Danmark er langt foran andre EU lande i racisme-bekæmpelse OG at Danmark er langt bagefter de fleste andre EU lande ligeledes når det gælder den faktiske anvendte, strafbare racisme i samfundet (helt modsat hvad Allan og andre fjolser hævder).

    Takken skylder vi ikke mindst en kerne-fornuftig, gennemtænkende og konservativ (ikke i politisk kontekst)Dommerstand, som NÆGTER at lade anvendt strafbar racisme afhænge af offerets subjektive opfattelse af et vilkårligt overgreb, ganske som MBA frygter at EU vil gøre det gennem den ny regulering. Det er svært at forestille sig at Dommerne ville gøre dette selvom EU nu får det på papir, idet man i så fald kompromitterer adskillige retsikkerhedsgarantier hos gerningsmænd.

    Venstrefløjen er som altid villige til at sælge retstatens retsikkerhed for ALLE på motivanalysernes alter. Ergo hvis man siger noget som den kulsorte venstrefløj er uenige i, så skal man kunne straffes, uagtet at “racisme” idag omhandler både nationale, kulturelle og sociale (!) forskelle hos adskillige debattører. Man forsøger simpelthen at indføre cencur ved at forklæde dissens som racisme.

    Dén kommer domstolene i Danmark dog nok aldrig nogensinde til at æde, så vidt jeg kan se. Ytringsfrihed vejer hos dem i subsumptioner altid tungere end strafbare ytringer når en vurdering bliver en direkte hensynsafvejning, og imens der har været gode, histotiske grunde til at straffe racisme i klassisk forstand, har den neo-totalitære pervertering af begrebet aldrig slået igennem hos Dommerne. Her kan kun p.t. nævnes een afgørelse, og det er Kjærsgaard dommen, som både er afhængig af hendes egen kontekst, af ytringernes akkumulerede indhold samt af den samfundsmæssige interesse. En sådan dom kommer efter de fleste eksperters vurdering ikke til at falde sådan ud een gang til, og slet ikke med andre end hende.

    Kommentar by DaLi — 20. april 2007 @ 12:09

  11. -> 10 Det var netop dommen mod Kjærsgaard jeg især havde i tankerne, for efter den måtte man jo regne med, at hvis man fx synes, at frimærkesamlere er lidt tåbelige (hvad jeg ikke synes), så er man racist.

    Jeg håber, at du har ret.

    At vi hele tiden bliver brugt som syndebuk af diverse internationale organisationer, kan vi tager roligt. De aner tydeligt nok ikke, hvad de siger og skriver om, og at professor Eva Smith røg med i dragsuget af dum sladder, er kun flovt for hende.

    Nu er der igen anlagt retssager mod DF’ere pga. det med tørklæderne og hagekorset, men det var muligvis også hensigten fra DF’s side. Jeg hilser sagerne velkomne.

    JP’s tørklæde-leder i dag er deprimerende, og Bent Bentsens og Fogs udmeldinger om, at tørklæderne er en privat sag er skammelige. For tørklæderne er alt andet end en privatsag. Det er afsindigt flovt, at politikerne bliver ved med at stille dig dumme an og gemme sig bag den floskel.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 20. april 2007 @ 14:09

  12. Netop derfor giver jeg ikke for 5 øre for hverken V eller C, der er reelt ingen forskel på dem og S, hvad angår naivitet og dhimmiadfærd absolut ingen.

    Den Dag (gud forbyde det )at de skvat vælger de radikale som samarbejdspartner, de konservatives våde drøm, ja den dag kan i ikke se nogen forskel på den regering og en S/R regering.

    Eller jo selvfølig, de rige bliver lidt rigere (men det er jo heller ikke dem der skal betale regningen de flytter jo bare, endsige bo sammen med deres indførte nye underklasse)men på værdiområderne og på Danmarks fremtid og kultur, ja der vil i se disse pæææne borgerlige forære landet væk lige så hurtigt som S/R gjorde det.

    Derfor mange stemmer på DF, uden dem er Danmark fucked up, men selvfølig ville jeg hilse et rigtigt borgerligt parti med samme stramme indvandrepolitik (nej helst meget strammere) velkomment, men det har vist lange udsigter.

    Kommentar by whodares — 20. april 2007 @ 17:31

  13. Ja, lad os få et nyt parti.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 20. april 2007 @ 18:22

  14. Undskyld Nicolai : Hvad betyder ” dirigisme “. Det ord har jeg godt nok aldrig hørt før, men det er vel noget med at dirigere fra centralt hold eller hur ?

    Kommentar by Luffe — 20. april 2007 @ 18:47

  15. Alt forladt, Luffe :-). Det er ganske rigtigt en (lettere værdiladet) betegnelse for stor statslig engagement i økonomien. Særligt kendt fra fransk centralisme og ofte forbundet med fascisme. Det modsatte af laissez-faire [og så skal jeg nok afholde mig fra mere froggy-sprog i denne omgang]

    Punditokraterne har hørt det før – omend de bruger det lidt mere værdipolitisk/ideologi-relateret her:

    http://www.punditokraterne.dk/42203_Hvem_sagde_hykleri…html

    Kommentar by Nicolai — 20. april 2007 @ 20:02

  16. Vedr. de forsøgte racisme domme, prøv at besøg http://www.drcenter.dk (DRC). Det kræver godt helbred og nerver af stål.

    Et udpluk af den elendige samling, af angreb på Danmark & sund fornuft:

    “Communication No. 16/1999
    Resumé: Klageren og hans bror ventede udenfor et klasselokale på Avedøre Gymnasium, hvor en ven var til eksamen. En lærer opfattede dem som larmende, hvorfor han anmodede dem om at forlade gangen, da klageren og broderen nægtede blev gymnasiets rektor tilkaldt. Denne kontaktede straks politiet, og omtalte ligeledes de to som en “flok aber der ikke kunne udtrykke sig grammatisk korrekt”. Efterfølgende blev klageren udelukket fra at deltage i den officielle translokation. Klageren anmeldte derefter rektoren for overtrædelse af straffelovens § 266 b. Anklagemyndigheden afviste dog sagen under henvisning til at udtalelsen ikke var rettet mod klageren pga. hans etniske eller nationale oprindelse. Sagen blev derefter af klagerens advokat indbragt for CERD, der fandt at politiet i den pågældende sag ikke havde iværksat en tilstrækkelig efterforskning som krævet efter konventionens artikel 6. ” (/desværre ikke et direkte link, men søg under “Domme”)

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 20. april 2007 @ 20:54

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper