26. januar 2013

‘Det slører stadig’-komiker Sara Al Naser chikaneret af tørklædeklædt pige: “Det er hende luderen.”

Når muslimer bliver for danske, træder den sociale kontrol i kraft. Kvinderne er ofte de værste. Fra Metroxpress – Et slør taler ud: »Hvis man vil have sharia, så smut et sted hen, hvor man har sharia«.

“Sara Al Naser og de tre andre piger fra ‘Det Slører Stadig’ har modtaget trusler og mødt vreden blandt unge på gaden.

»I går mødte jeg tre 15-årige piger i Albertslund. En af dem var en pige med tørklæde. Da jeg gik forbi hende, sagde hun til sine venner: ‘Det er hende luderen. Hvis ikke hun skulle nå sit tog, så havde vi banket hende’,« siger Sara Al Naser og ryster lettere sarkastisk på hovedet.

[…]

Hun kalder sin familie for »liberal«. De har forventninger til hende, men hun er blevet opdraget til, at piger kan det samme som drenge.

»I den arabiske kultur er kvinder og mænd ikke automatisk ligestillet. Det har jeg altid fået at vide, at jeg ikke skal rette mig efter. Jeg diskuterer da mit liv med min familie. Men jeg føler ikke, at de opsætter regler for mig. De ser mig som en selvstændig pige.« …

Sara Al Naser mener, at nogle af de hårdeste kritikere af ‘Det Slører Stadig’ bærer en pinlig dobbeltmoral i sig, når de både vil kritisere og censurere.

»De benytter selv ytringsfriheden og religionsfrihed, når de praktiserer islam i Danmark og kritiserer det danske samfund. Hvis man vil have sharia, så smut dog et sted hen, hvor man har sharialov. Det er pinligt.«”

Oploadet Kl. 00:44 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44502/trackback

24 Comments »

  1. Enig! hvis affaldssække kællingerne vil underkaste sig Pædofilen muhammed, så rejs for allah i helvede da til et mellemøstligt muhammed sharia styret land og ta`venligst skægaberne med!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 26. januar 2013 @ 02:58

  2. suk.. endnu en sympatisk muslim som desværre også lider under den opfattelse at de fanatiske muslimer har “misforstået” islam. når der står sort på hvidt i koranen at man skal straffes for at fornærme islam så har de ikke “misforstået” noget, de læser bare op!

    Kommentar by per — 26. januar 2013 @ 02:58

  3. Klar tale, som ganske mange bakker op. Smut hellere i dag end i morgen til Sharia-land.
    Det kommer nok ikke til at ske, sålænge velfærdskasserne står åbne på vid gab for “berigerne”.

    Kommentar by Iznogut — 26. januar 2013 @ 03:15

  4. Hvis man vil have sharia, så smut dog et sted hen, hvor man har sharialov

    Præcis. Og eftersom sharia pr definition er en del af islam, kunne man også sige: “Hvis man oprigtigt vil leve som muslim, så smut dog til et muslimsk land”.
    Men det får vi aldrig nogen til at sige i den offentlige debat. Ikke desto mindre glemmer mange, at sharia simpelthen er de regler som enhver muslim skal følge. Det er en KOMPLET lære og livsmønster for muslimer, ligesom det er en GRUNDLÆGGENDE lov for ethvert samfund.

    Når folk siger “sharia” tænker de oftest på eksempelvis stening, men det er jo kun en lille bitte del af sharia. Sharia handler om tro, moralkodeks, dyrkelse, mellemmenneskelige transaktioner og straffelov. Sharia definerer stort set alt hvad et menneske kunne være i tvivl om i sin dagligdag. På enkelte punkter er der forskellige opfattelser i de forskellige Madhhab (skoler), men i det store og hele er der enighed. Og det er helt ned til hvilken hånd man skal tørre sig i numsen med (venstre) eller hvor mange gange dagligt man skal bede (fem).

    Hvis IKKE man anerkende sharia som en del af islam, så er man ikke en sand muslim. Det svarer til de folkekirkepræster, som siger, at de ikke tror på Gud. Selvfølgelig eksisterer sådanne præster, ligesom der eksisterer mange mennesker som kalder sig “kristne”, selv om de ikke tror på, at Jesus er guddommelig. Men så giver det bare ikke længere mening at kalde vedkommende for “kristen” eller “muslim”. Så er man jo ikke troende. Islam er DEFINERET ved sharia. Hvis man tror på de muslimske skrifter, så anerkender man også sharia. At “politisk korrekte” vesterlændinge fremstiller sharia som noget forfærdeligt og noget ekstremt er dybt fornærmende over for enhver muslim og over for islam. De siger det naturligvis for at forsvare såkaldt “moderate” muslimer, men det svarer til at fremstille læren om næstekærlighed som noget slemt og ekstremt i et forsøg på at forsvare “moderate” kristne. Det er absurd og fornærmende. Man bør kalde en skovl for en skov, og sharia er og bliver en helt naturlig del af islam. Personligt synes jeg, at det er en uhyggelig dårlig ideologi, og derfor kritiserer jeg den. Men at sige, at SHARIA er forfærdeligt og samtidig SKAMROSE islam, som mange “politisk korrekte” gør, er mildest talt at blæse og have mel i munden på samme tid. Det er idioti i højeste potens, og det er en fornærmelsem ikke blot for muslimer, men for ethvert oplyst menneske. Hvis man synes at islam er super, så bør man ikke samtidig påstå, at man er imod sharia. Det er meningsløst, hyklerisk og fornærmende.

    Kommentar by Vest — 26. januar 2013 @ 04:38

  5. Rettelse: Jeg skrev, at man bør kalde en skovl for en skov. Man bør naturligvis kalde en skovl for en skovl og IKKE en skov! ;-)

    Kommentar by Vest — 26. januar 2013 @ 04:41

  6. Vi må jo huske på, at der jo også er kvindelige martyrer og ditto hjernevaskere (læs; mødre af egne sønner) af kommende martyrer, som gladeligt ofrer deres liv for jihad for Allah og den gode sag, som en vantrofri verden jo vil være. Og for førstnævnte venter der så 72 jomfruer med påspændingsdildoer i paradiset!

    Så kom ikke og sig, at der ikke er ligestilling i islam!

    Kommentar by A.R. — 26. januar 2013 @ 06:13

  7. Fremtidige arabiske piger vil takke hende for det enorme frigørelsesarbejde, hun laver nu. Hun er en sand frihedskæmper.

    Kommentar by Sofie Larsen — 26. januar 2013 @ 08:39

  8. I en af udsendelsernes sketch sagde en af skuespillerne, at hun var adopteret til Danmark.
    Hvis hun er det, må det være en opvækst under danske normer. Altså flæskesteg og uden slør.
    At så muslimer begynder og belære hende hvordan “rigtige” muslimer skal opføre sig, det må sgu være svært. Hun har måske aldrig oplevet og leve under islam i hendes eget land, alt efter adoptions alder.

    Kommentar by Peter — 26. januar 2013 @ 09:28

  9. Mon ikke humor er en at de ting vi mister i det multikulturelle samfund?
    Fordi humor kræver en så høj grad at indbyrdes indforståethed for at det klinger at det måske er noget af det sidste man skal betjene sig af hvis man vil forstå hinanden på tværs af kulturer?
    Og bare et ord som værkstedshumor siger vel at også blandt os selv er det ikke er alt der er sjovt alle steder?

    Så hvis man vil bygge bro mellem os og muslimer med humor så kan det gå hen og blive en meget lang bro!

    Selv synes jeg ikke at de få klip jeg har set virker sjove på mig, jeg foretrækker Niels Thomsens tegninger på Sappho som de har lånt nogle af pointerne fra, og en del muslimer synes åbenbart slet ikke at det er sjovt.
    Så “Det slører stadig” kan allerhøjest være med til endnu engang at sætte fokus på de modsætninger som nu engang eksisterer så flere kan blive opmærksomme på at de er der, sådan som de mere oplyste af os har været længe.
    Og det skal der da nok være en del muslimer der ikke bryder sig om at få hevet frem i lyset på landsdækkende TV!

    Kommentar by Jens Hansen — 26. januar 2013 @ 09:55

  10. @Jens Hansen

    Ja, du har helt ret.
    Har dog ikke set nogle af “Det slører stadig” udsendelserne på TV, kun enkelte uddrag via PC.
    De tager fat på nogle problemer, men humor og morsomt er det ikke.

    Kommentar by Anonym — 26. januar 2013 @ 10:28

  11. Det er skideskægt, og ret alvorligt.
    Min umiddelbare tanke er dog, er hun single ?

    Kommentar by Jesper Fræer — 26. januar 2013 @ 12:07

  12. http://www.metroxpress.dk/nyheder/gtepar-politianmelder-kritikere-af-indvandrersatire/KObmaq!yzaLyNsNjBphE/

    Se bare kommentarerne. Fy for satan! Det virker som om muslimer elsker vold og mener at dem som er imod trusler og grimt sprog er “racister” og “islamofober”.

    Men det værste er alle disse politisk-korrekte danskere som støtter disse voldelige aber. Klamt!

    Kommentar by Israeler — 26. januar 2013 @ 13:17

  13. Disse omvandrene sorte telte der lever af kontanthjælp i Danmark bør omgående pakke deres kuffert og forlade Danmark,vi kan ikke bruge jer til noget.
    De Danske politikere der synes at disse omvandrene sorte telte har ret til at ytre meninger om forbud mod satire i Danmark bør omgående frivilligt forlade folketinget.

    Kommentar by emmagad — 26. januar 2013 @ 15:21

  14. #12 Israeler
    Ja du har ret, halaldanskernes kujonagtige opførsel er meget værre end mohammedabernes, da den er leflende og for mig, landsforræderisk…

    Kommentar by Jakob — 26. januar 2013 @ 16:31

  15. Breaking: Kvinder ikke mere værd end en slikkepind som er faldet på gulvet

    England: Muslim som misbrugte 13 årig pige fik betinget dom – Vidste ikke det var forbudt

    Kommentar by Balder — 26. januar 2013 @ 16:52

  16. 15 Balder

    Ja – men alligevel bliver kvinder i Danmark ved med at stemme på partier, som synes en sådan adfærd/holdning er i orden. Hvorfor mon?

    Kommentar by Sigwar — 26. januar 2013 @ 17:43

  17. #11

    Ja, helt enig, for hun er godt nok noget af det mest lækre, jeg kan foretille mig, muslim eller ej.

    Så hvis hun skulle være single, skulle jeg gerne lave om på den status på trods af eventuelle storebrødre og fætre.

    Kommentar by Jochop — 26. januar 2013 @ 19:25

  18. Sigwar: “Ja – men alligevel bliver kvinder i Danmark ved med at stemme på partier, som synes en sådan adfærd/holdning er i orden. Hvorfor mon?”

    Jeg tror godt du kunne have erstattet “kvinder” med “folk”. Jeg tror det er fordi fordi for 80% (?) af befolkningen er tv-nyhederne og måske radio i bilen eller på fiskefabrikken og ugeavisen er de eneste nyheder de hører. Og det er vel kun den bedste del af dem, resten får kun “nyheder” via Aftenshowet og lignende. Massearbejdsløshed vil nok være den eneste mulighed for at ændre dette mønster radikalt.

    Kommentar by Balder — 26. januar 2013 @ 22:32

  19. Ret sjove, – og så skal de jo lige undskyldes det er deres første sæson; Angora drengene var heller ikke altid lige sjove i starten. og Sara Al Naser er bestemt ikke ringe, tværtom.
    Hendes interviews med politiet i den første og med en bank mand i den i torsdags kunne jo ligeså godt være iscenesat med en dansker, der tjener lidt ved siden af. Og hun formoder at være sjov her uden at udstille nogen. Ret godt.
    Der foregår jo en politisk kamp og en kultur kamp også indenfor Islam – også selvom der er nogle her, der ikke lige ser det på den måde.

    Kommentar by NielsC — 26. januar 2013 @ 23:11

  20. Hun er jo bevis på at det ikke er rimeligt at kalde alle muslimer en del af problemet og at, uanset om man ender med at finde islam totalitært, så er det ikke alle muslimer der er udemokratiske. Jeg ved ikke hvordan man som ikke-muslim skal hjælpe de moderate. Dog tror jeg bestemt ikke den evigt “forstående”, “dialog-søgende” tilgang er den rigtige. Den sender alle de forkerte signaler, om at vi ikke står for noget og derfor ikke er mulige allierede for moderate muslimer og desuden at vi ikke har krav og forventninger til muslimer. Men vi skal heller ikke fejle og ikke anerkende når civiliserede muslimer faktisk rejser sig for at blive talt med hos den civiliserede verden, og blive beskyldt for forræderi og truet af islamister. Vi har allierede blandt muslimer. Jeg ved blot ikke nok om hvem de er.

    Kommentar by Morani ya Simba — 27. januar 2013 @ 03:46

  21. Balder

    18

    De landsdækkende nationale tvstationer er nøglen til det hele, da de bliver set af alle dele af samfundet. Og det sker jo bare ikke, at viser særlig meget, som ikke er andet end at skrabe lidt i overfladen. Selv om jeg da forventer, at de sender en masse om intelligensforskning i primetime her op til Danmarksindsamlingen om et par uger, for så vil en masse mennesker jo lige pludselig få en bedre (naturgiven) forståelse for hvorfor verden ser ud som den nu engang gør.

    Kommentar by A.R. — 27. januar 2013 @ 05:30

  22. Hun er skøn at skue!

    Kommentar by Fabrice S — 27. januar 2013 @ 21:25

  23. Jeg synes du har ret i dine argumenter.I øvrigt synes jeg og mange andre i min omgangskreds, at i laver et fantastisk program! Det er underholdende og mange af temaerne som i arbejder med, kan vi sagtens nikke genkendende til. Fortsæt det gode arbejde!

    Kommentar by Hülya — 19. februar 2013 @ 21:44

  24. Hvis i har nosser, så sige de stødende ord ud på gaden..
    Istedet for gemme jer bag skærme.. Bøsser…

    Kommentar by Masih Azamy — 7. marts 2013 @ 13:46

RSS feed for comments on this post.