29. april 2007

Morten Messerschmidt løsgænger efter smædekampagne i BT

BT har de senere dage forsøgt at smadre Morten Messerschmidts politiske karriere, og tidligere idag lykkedes det så – Messerschmidt forlader Dansk Folkeparti. Historien er bizar. Morten Messerschmidt diskuterede politik med tidligere sundhedsminister Torben Lund på restaurant Grøften i Tivoli. Han er fuld, i højt humør, og synger flere sange, herunder en sang der fredag gav denne overskrift i BT.

Det eneste faktuelle i historien kan henføres til Torben Lund. Her citeret i BT – Du er fuld af løgn, Morten.

“Jeg er slet ikke i tvivl om, at Morten Messerschmidt sang nazistiske sange i Tivoli. For det har jeg selv set og hørt. Heil-tegnet har jeg ikke selv set – men det har flere andre tilstedeværende set og fortalt. Den del af historien er uden tvivl også rigtig.”

Historien fortjener en solid gennemgang, men Jarl Cordua har skrevet det der skal skrives. Her lidt fra Messerschmidt’en skudt ned.

“Blandt vidnerne til optrinnet er Torben Lund – den tidligere socialdemokratiske sundhedsminister. Et andet – og mere troværdigt vidne – Bakkesangersken Dot Wessman afviser dog blankt Lunds udlægning. Alt i alt har Messerschmidt dog åbenbart ikke helt kunnet overbevise Pia Kjærsgaard om, at han hverken har heilet eller sunget nazistiske sange i Tivoli. Det bliver derfor spændende at se, hvad retten siger til den sag, Messerschmidt som bebudet, nu vil anlægge.

Men hvad er det for sange, som Morten Messerschmidt egentlig har sunget?

Ifølge Jarls Blogs oplysninger har han sunget den stærkt nationalistiske fædrelandsang ”Rule Britania”. Den er britisk og dejlig svulstig. Var den tysk, så var den næppe blevet sunget mere.

Messerschmidt har imidlertid også sunget på tysk! Ja, han havde såmænd afsunget Tysklands nationalsang fra perioden 1919-1945. Den svulstige nationalromantiske „Deutschland Deutschland über Alles“. Sangen er dog stadig den dag i dag Forbundsrepublikkens Tysklands nationalsang.

Oprindeligt er det en sang på fire vers, men bl.a. især på grund af første vers ofte let misforståede og kompromitterede tekst, så synges dette vers om ”Tyskland over alt” ikke længere. Siden 1949 synger man kun nu det 3. vers om ”Enighed, ret og frihed for det tyske fædreland”.

Den nationalistiske sang „Deutschland, Deutschland über alles” er altså ikke en nazistisk sang. Den blev skrevet så tidligt som i 1841 – altså 100 før 2. verdenskring – og handler i virkeligheden om et håb om samling af de dengang mange små tyske småstater til ét stort fædreland, Tyskland. Også mange tyske liberale bl.a. i de dengang danske hertugdømmer Slevig og Holsten delte den drøm, der siden blev realiseret af Prøjsen i 1871, da Wilhelm I blev tysk kejser i Versailles.

”Deutschlandslied”, som sangen i øvrigt også hedder, var nationalsang også under den demokratiske Weimarrepublik i årene 1919-1933.

Avisen BTs redaktion har – uvist af hvilke grunde – valgt ikke at undersøge om, hvorvidt den sang, som Messerschmidt sang, var nazistisk eller ej.

Sangen var tysk OG nationalistisk. Ergo var den nazistisk. Alt tysk romantisk kultur af wagnersk snit bliver åbenbart opfattet som nazistisk af BTs åndsfattige redaktion. I kommunikation taler man om, at Messerschmidt er blevet offer for loven om al tings sammenblanding:

Vi har en DF’er med et tysk navn – som mange forbinder med jagerflyet – der ind imellem ytrer rabiate synspunkter og synger nationalistiske sange på tysk. Han er fuld og opfører sig – efter eget udsagn – tåbeligt og så “heiler” han, skriver BT. Så er der ikke langt til at fastslå, at Messerschmidt rent faktisk sang nazi-sange, hvad han selv siger, at han ikke gjorde.

Uanset hvad, så fik BT med Messerschmidts afgang fra DF – ødelagt hans politiske karriere, men det er vel nok en billig baggrund, at det er sket på: Egen uvidenhed og andres fordomme. Journalistisk vil andre kalde det for uvederhæftigt.

I denne sag forsvarer jeg Morten Messerschmidt. For naturligvis skal man i et frit og åbent samfund have lov at synge svulstige fædrelandssange offentligt. Også på tysk og uden at blive anklaget for at være nazist.

Men skulle jeg give andre politikere et godt råd, så lad dog for fremtiden helt være med at synge offentligt på tysk overhovedet. For risikoen for, at man kunne blive misforstået af uvidende mennesker med kun ondt i sinde, er simpelthen for stor.

Hvis jeg var abonnent på avisen BT, så ville jeg ikke skilte med det, for dermed at blive taget for at være ligeså uvidende som BTs redaktion.

Men hvor er resten af pressen henne i sagen? Hvorfor har ”lemmingerne” ikke spurgt Messerschmidt og ”vidnerne” om hvad det var, som DF-politikeren rent faktisk sang? Er journalisterne ligeså uvidende om tysk kultur eller køber de bare blankt, hvad kollegerne på Baby Times har bragt til torvs?

Nu har jeg ikke selv gået på den fine højskole oppe i Århus, men jeg ved fra venner, der har gået der, at man skam lærer kildekritik deroppe. Måske det snart var tiden, at nogle journalister demonstrerede, at de rent faktisk ind imellem også anvender denne kildekritik?”

Den journalistiske kampagne er skabt af BT-journalisten Jacob Heinel Jensen, der suppleres af Jens Malling, Trine Steengaard Nielsen og Christian Krabbe Barfoed.

  • 27/4-07 BT – Ledende artikel: Dårligt selskab (af Helle Ib).
  • PS: Helle Ib og ideologisk beslægtede kan iøvrigt godt få armene ned igen. Catinét-målingen var en enlig svale – Gallup: Solidt flertal bag regeringen.

  • 30/4-07 Dansk-Politik – What happens on Toga, stays on Toga – not anymore!.
  • 1/5-07 Youtube – Dot Wessmann hudfletter BT’s kilde.
  • 112 Comments »

    1. Det er simpelthen så mystisk, og som du siger, så sidder de nok og godter sig inde på BT.

      Hvad bedre er dog det er Morten Messerschmidt _måske_ vil kunne klare en karrie som løsgænger, eller måske konservativ, hvor hans holdninger lader til at passe på. Manden er jo meget intelligent og meget engageret.

      Kommentar by Joe — 29. april 2007 @ 22:13

    2. Har Møller et bud på hvorfor Df-ledelsen synes den sag er for farlig for dem. For jeg er ikke i tvivl om at ledelse har været inde i denne sag. De burde da kunne se igennem sådan noget tarveligt BT kampagne halløj.

      Og Hvorfor skulle der reageres overfor solide National-konservative støttespillere som Krarup og Camre. Hvorfor skulle der dog advares og lægges låg på. Hvorfor bliver en profil som Krarup bare slagte til opstillingsmøde i sønderjylland ( Syddanmark). Hvorfor gik ledelse ikke ind og sørget for at genvælgelse af denne profil kunne være mere muligt ( Noget de da tidligere ikke har været bleg for at styre med hård hånd).

      Kunne da sådan set være morsom at få den national-konservative vinkel på den udvikling. Min er at Pia K. ikke anser den fløj for særlig væsentlig i det politiske spil. Har Møller en anden opfattelse.

      Kommentar by Henrik Hansen — 29. april 2007 @ 22:16

    3. Som det er blevet sagt, Messerschmidt er offer for loven om altings sammenblanding. Derfor er sagen farlig. Hvis man ikke får den stoppet skal vi høre venstrefløjen bræge op om nazister som regeringens parlamentariske grundlag i de næste mange år.

      Mon ikke han fører den injuriesag og vinder den, hvorefter han kan genindtræde i DF? Han skulle vel have gode chancer hvis oplysningerne om sangene er korrekte.

      Kommentar by Martin — 29. april 2007 @ 22:25

    4. Herregud for en ussel behandling Morten Messerschmidt har fået. Han var utvivlsomt en politisk komet med karisma. Flittig, fotogen, hurtigt tænkende, velformuleret og ud fra det, som jeg har set til ham og de andre i partiet, var han et de kvikkeste hoveder i DF.

      Mon ikke jalousien spøgte i kulisserne? De værste politiske rivaler findes efter sigende blandt ens egne, og det var til at forudse, at MM blev svær at styre og hamle op med.

      Det er flovt for de danske medier, hvis de fortsætter at opføre sig som en skinhellig indremissionsk syklub. Jeg er ved at brække mig over, hvor småborgerlig vores oppostion er blevet. En snadrende, sladrende andedam, fuld af slimet andemad og mudder.

      Ang. Torben Lund. Den mand er mere giftig, end vi først troede. Ikke sandt? I øvrigt var han selv for ca. 1½ år siden ude med antisemitiske udtalelser, og det var i ædru tilstand.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 29. april 2007 @ 22:26

    5. P.S. Der bliver fundet en løsning, for så meget politisk talent får ikke lov til at gå til spilde.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 29. april 2007 @ 22:31

    6. Jeg har skrevet en kort gennemgang af sagen på min blog: http://omnial.blogbar.dk/2007/04/28/df-ledelse-truer-messerschmidt-med-ekskusion-camre-og-krarup-ogsa-pa-vippen/. Der er desuden et link til et videoklip med Henrik Qvortrups skarpe analyse af situationen fra gårsdagens Jersild & Spin.
      M.h.t. til Torben Lund, skal man tage i betragtning, at han nærer et decideret had til Dansk Folkeparti. Uden at jeg lige har kunnet finde citaterne, har han flere gange sagt særdeles grimme ting om partiet.
      I øvrigt er det værd at bemærke, hvordan næsten alle medier træder i karakter, hver gang man øjner chancen for at skade Dansk Folkeparti permanent. Under eksklusions-sagerne i efteråret 2006 kunne man iagttage, hvordan det lykkedes den ene avis efter den anden (ud over DR og TV2 selvfølgelig) at grave en masse skidt frem om partiet. Selv Jyllands-Posten deltog i kampagnen. Denne gang har det specielt været B.T. og Nyhedsavisen. Hvornår mon Tøger Seidenfaden og Lisbeth Knudsen går i aktion?

      Kommentar by JanChris — 29. april 2007 @ 22:39

    7. Det er desværre “ved at blive en trend igen”, at Dansk Folkeparti smider sine bedst begavede medlemmer og repræsentanter ud og lader det tynde øl ligge tilbage som sjatter som på gulvet i “Grøften”. Ærgerligt med Messerschmidt – han var en fin fyr for partiet, desværre lidt for EU-venlig her på det seneste, men konsekvent i fremmeddebatten.

      Kommentar by Thomas Tim Jensen — 29. april 2007 @ 22:40

    8. Berlingske Tidende er nu som forventet hoppet med på vognen. To SF’ere fremstår som sandhedsvidner… http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=890394

      Kommentar by JanChris — 29. april 2007 @ 22:50

    9. Jeg drikker ikke alkohol og kan slet ikke synge – så kedelig er jeg! – og de eneste tyske sange jeg kender er af Rammstein. Men hvis altså jeg gjorde det første og kunne det andet, er jeg ikke utilbøjelig til at tro at jeg i muntert lag kunne finde på at give den hele armen med de teutoniske klicheer. Der er noget ufrivilligt komisk over nazi-attituder, som især briterne har en fin fornemmelse for:

      John Cleese i Fawlty Towers: “trespassers will be tied up with piano wire”, “in a bomber over Berlin”, “we haf meat hier … in ze buildink”. Og så hans strækmarch / silly walk!

      Flere Monty Python sketches, især den med “the killer joke”.

      Peter Sellers i Dr. Strangelove: “Animals can be bred …. and sssslaughtered”, “Mein Führer, I can walk!”

      The Beatles havde også lidt sjov med at “heile” fra en balkon til fansene nedenunder, under deres Australiensturné i 1964.

      Mon ikke også Prins Harrys stunt med naziuniform skal ses i denne kontekst?

      Viel Spass, men selvfølgelig helt afhængig af konteksten. Jeg kan ikke få øje på noget suspekt i denne forbindelse ved personen Messerschmidt. At dette var gefundenes Fressen for partiets fjender må dog tilskrives hans egen dumhed.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 29. april 2007 @ 22:54

    10. Jeg tror det bliver DF og ikke Messerschmidt der taber i dennne sag. For mig ser det ud til at DF enten groft har undervurderet vælgerne, noget de ellers har vundet meget på ikke at gøre, eller også er de simpelthen blevet til venstrefløjens forlængede arm, eller begge dele.

      Det her kan måske åbne op for et nyt ægte Nationalt Konservativt Parti, Messerschmidt har aldrig virket specielt socialistisk på mig. Havde egentligt tænkt at tage springet fra de konservative til DF til næste valg, men man kan jå håbe at vi nu for den ægte vare at stemme på.

      De ting jeg har set fra folketinget med Messerschmidt gør at jeg kun kan holde af knægten, han er fanme en guttermand ovenikøbet med et godt hovede. Og så er han tilsyneladende også skideskæg at feste med, håber jeg engang selv for chancen :-)

      Kommentar by Phanarath — 29. april 2007 @ 22:58

    11. -> Henrik

      “Kunne da sådan set være morsom at få den national-konservative vinkel på den udvikling. Min er at Pia K. ikke anser den fløj for særlig væsentlig i det politiske spil. Har Møller en anden opfattelse.”

      Pia Kjærsgaard og den øvrige partitop kæmper tydeligvis en kamp for ikke at støde socialdemokratiske vælgere fra sig. Det afgørende er ikke hvad Messerschmidt mfl. har af holdninger, men hvad de tillægges af pressen. Det er set flere gange tidligere (Jesper Rosenløv, Adam Wagner mfl.). Jeg tror ikke der er noget specielt anti-nationalkonservatisme over det. Nationalkonservative er en lille skare ideologer – personer som vanskeligt lader sig underordne en kortsigtet kamp for vælgere.

      Men egentligt tror jeg MM’s vej væk fra partiets linie har mere med hans liberale sindelag at gøre, end denne sag isoleret set. Jeg tror jeg kan nævne ti DF-mf’ere som pressen har associeret med nazismen – det er ganske enkelt arbejdsvilkårene for højrefløjen i dagens Danmark. Enhedslisten har kandidater som poserer for pressen ved siden af Karl Marx-plakat – helt uproblematisk. Dansk Folkepartister kan ikke tage et S-tog til Greve uden det lugter af skråremme og holocaust.

      Kommentar by Kim Møller — 29. april 2007 @ 22:59

    12. Pia K lider af panisk angst for bare at nærme sig tilstandene i Fremskridtspartiet, derfor bliver der slået ned på ethvert pip i den retning. Se for eksempel kapitel 17 i: Succes, Historien om Pia Kjærsgaard af Sommer og Aagaard;2003.

      Kommentar by Hodja — 29. april 2007 @ 23:08

    13. Jyllands-Posten vil heller ikke stå uden for, når de andre medier har startet deres korstog mod DF: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4379830/
      Foretrækker de borgerlige aviser måske en socialdemokratisk/radikal regering? Er DF virkelig den største trussel mod det danske demokrati? Hvem er mest farlig, Astma eller Messerschmidt?

      Kommentar by JanChris — 29. april 2007 @ 23:17

    14. @Møller
      Korrekt Messerschmidt er nok den mest liberale i gruppen. Og stikker derfor lidt udenfor, men han var dog gevaldige oppe i falsetsangs-lejet pga af et tøjklæde i Odense og mon ikke Pia K. har tænkt, at det kan vælgerne ikke skilne af.

      Også bare til det om den grumme presse der jagter hvert et lille fejlskridt hos angste DF-er.
      Ja så har jo Møller ellers ikke tidligere være bleg for at sætte lighedstegn mellem hvad folk synger (oven i købet i kunsterisk sammenhæng) og hvad de mener politisk.

      jævnfør :

      http://www.uriasposten.net/?p=4453#comments

      Ja den post er da på min egen private TOP 100 listen over kisket poster fra Møllers side i 2006.

      Kommentar by Henrik Hansen — 29. april 2007 @ 23:18

    15. 8 timer til 180grader.dk går i luften, tilbagevisningen af denne latterlige personhetz kunne jo være en passende historie på introdagen.

      Kommentar by Anders Kusk — 29. april 2007 @ 23:24

    16. Man kan jo spørge sig selv: Hvilket mandfolk gider nu stemme på DF?

      Der er tydeligvis brug for et mere maskulint alternativ.

      Kommentar by Kimpo — 29. april 2007 @ 23:49

    17. Deutschland über Alles misforståes altid. Det drejer sig ikke om at Tyskland skal dominere andre, men om at sætte Tyskland over personlige hensyn. Men det aner BT selvfølgelig ikke. Musikken er en strygekvartet af Haydn – som vist levede en rum tid før Hitler.

      Næste gang een eller andet suicidalaristokrat eller ridikyler synger “Jeg ved en lærkerede” vil jeg anmelde ham for racisme nazisme – thi den sang er skrevet af en rigtig nazist (Harald Bergstedt).

      Kommentar by Kaj Haulrich — 29. april 2007 @ 23:53

    18. Messerschmidt tam i forhold til afløser

      http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4379830/

      “Per Dalgaard, der før har været medlem af Folketinget, har i utallige udtalelser overgået, hvad medlemmer af Dansk Folkeparti har udtalt i den forgange uge, mener politisk kommentator og chefredaktør for Se og Hør, Henrik Qvortrup, og Klaus Kjøller, der er lektor i politisk kommunikation ved Københavns Universitet, når de bliver præsenteret for et udpluk af Dalgaards udtalelser, som f.eks.:

      »Islam er den største trussel mod verdensfreden siden kommunismens fald.«

      »Alle de dyrt iværksatte projekter, som Århus Kommune i årenes løb har iværksat, hjælper ikke en døjt”.

      Hvad er det mest interessante her, at mainstreamkommentatorer anser disse udtalelser for kontroversielle, eller at de mener at de er kontroversielle fordi det er Dalgaard som fremsætter dem?

      Hvilke trusler mod verdensfreden er da større end islam, hvis man er stueren kommentator?

      Hvis det kontroversielle er at Dalgaard udnævner trossystemet islam til en trussel, og ikke dækker sig bag figenbladet “islamister som har kapret den grundlæggende fredelige religion islam”, hvordan skelner Kjøller og Qvortrup så den ægte religion fra den hijackede? Vi er tilbage ved min sædvanlige kæphest, fraværet af moderat islam, i modsætning til moderate muslimer uden en moderat islamtolkning i ryggen. Denne sondring iflg. den frafaldne muslim Ibn Warraq. Er han lige så kontroversiel som Dalgaard? Jeg vædder en forgyldt crackpibe på at de ikke har gjort sig denne overvejelse.

      Er Ibn Warraq, Ayaan Hirsi Ali, Wafa Sultan, Ali Sina, Walid Phares og mange andre som er kritiske over for islam, lige så kontroversielle som Per Dalgaard?

      Det forlød i medierne i den forløbne uge, at indsatsen mod kriminalitet i Gellerupparken var slået fejl – iflg. Århus Politi. Altså stort set samme udsagn som Per Dalgaards. Er Århus Politi da lige så kontroversielle som ham?

      Noget tyder på at der i MSM er betydeligt kortere line for medlemmer af Dansk Folkeparti, end for ikke-medlemmer som fremsætter lignende udtalelser.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 30. april 2007 @ 00:26

    19. #8 Mette

      Interessant teori. Der må for mig at se stikke noget under. For det, der er beskrevet i sladderpressen sammenholdt med, hvad der fremgår af Jarls korrektiv burde ikke få DF-ledelsen til at sende MM ud i kulden.

      Man må jo regne med, at MM har fortalt partiledelsen om hvad der virkelig skete. Så enten har den dygtige og begavede MM virkelig dummet sig i en anden anledning (som vi ikke har hørt om), så det her bare er en slags alibi for at slippe af med ham.

      Eller der er andre årsager som du er inde på, fx jalousi. Det forekommer mig absolut en tænkelig årsag.

      Kommentar by Thomas — 30. april 2007 @ 00:48

    20. # 19

      eller det drejer sig om ren og skær taktik .

      Pia Kjærsgaard er da udmærket klar over Messerschmidts politiske begavelse og sammen er de blevet enige om, at vælge denne (midlertidige) kurs for M. som løsgænger .

      Når retssagen er kørt igennem – og Messerschmidt frikendt – er han tilbage i folden .

      Det er højst besynderligt dette her : at Messerschmidt skal igennem vridemaskinen for hans sange – og måske ironiske Heilen – når man tænker på, hvad diverse hjemlige Islamister slipper godt fra .

      Tilsyneladende SKAL vi gennemæltes til en accept af volds-og erobrer ideologien Islam som en Stueren politisk faktor i Danmark / Europa .

      Pudsigt når man tænker på, at bl.a. Hitlers Mein Kampf er yndet læsning i Islamistiske kredse og at betydende Islamiske kredse havde en tæt forbindelse til Nazismen .

      Hvad hulen er det, der foregår ?

      Skal vi gøres grydeklare til de 4 Europæiske Frihedsøjler, som Middelhavslandene bliver omfattet af med effekt fra 2010, specielt den der omhandler den frie bevægelighed for borgerne, aftalelandene imellem ?

      Messerschmidt har ikke trådt i spinaten – for Nazismen og Islam er 2 stykker af samme alen .

      I denne sammenhæng fatter jeg ikke forargelsen over hans sang i Grøften.

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 30. april 2007 @ 06:16

    21. Nu venter vi på en præcisering fra Torben Lund af, hvilke nazisange der blev sunget. Han er en veluddannet mand med nogle år på bagen og husker ifølge eget udsagn klart forløbet, så han må være i stand til at uddybe, hvilket nazisange han mener at have hørt, og som índtil videre har kostet en ung mand hans karriere.

      Dette er et alvorligt slag mod et andet menneske, og medierne må gå helt anderledes kontant i lag med Lund, så at vi ikke skal nøjes med de halvkvædede viser.

      Så kom frem, kom frem Torben Lund, du der har appelleret så meget til vi andres tolerance og opnået, hvad du ville. Men du er måske også jaloux. Og hvorfor var du egentlig i selskab med MM, hvis du ikke kan fordrage DF? Hvorfor søgte du dette selskab? :-)

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 06:43

    22. Hvis nogen kan finde den tyske nationalsang nazistisk, så skulle de nærlæse vore egen “Kong Christian”. Krigsliderlig, svulstigt omtalende de få slag det danske militær har vundet, og stor hyldest til Christian IV som tabte størstedelen af riget ved at blande sig i tåbelige krige. Fuld af omtale af smadret hjernemasse og anden voldsom død, og afsluttende med ønsket om at dø i krig. Det måtte da have været ‘gefundenes fressen’ til en SS stormsang.

      Læser man den tyske nationalsang, f.eks her: http://ingeb.org/Lieder/deutschl.html
      Så vil man se, at det er en yderst fredelig hyldest til tysk kultur, inklusive kvinder og vin(!), og et ønske om og opfordring til at bevare den. Der findes, i modsætning til Kong Christian overhovedet ingen henvisning til vold.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 07:39

    23. Hele det Berlingske hus står i et vadested, som Dr skal de fyre 300 medarbejdere – det berlingske hus har brug for oplag, OPLAG derfor den fladpandere historie om Messerschmidt.
      Og Torben Lund? Uden at referere til hans sexuelle orientering, så synes jeg alt omkring ham lugter af lort.

      Kommentar by Bodil. — 30. april 2007 @ 07:43

    24. Føj for satan, Bodil, en svinsk kommentar. Må skammen få dine kinder til at blusse. (Torben Lunds forbrydelse i denne sag består i at have været i nærheden af Morten Messerschmidt. Hvilket selvfølgelig kan være slemt nok, men hvilket mageløst hykleri at gå efter ham.)

      Kommentar by Milde Moses — 30. april 2007 @ 08:09

    25. ttp://66.102.9.104/search?q=cache:Vzx3k4rkHeUJ:www.dugamladufria.com/songs/norge.html+ja+vi+elsker+dette+landet&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

      “(…) Olav på det landet malte
      korset med sitt blod,
      fra dets høye Sverre talte
      Roma midt imot.

      3. Bøndene sine økser brynte
      hvor en hær dro frem,
      Tordenskiold langs kysten lynte,
      så det lystes hjem.
      Kvinner selv stod opp og strede
      som de vare menn;
      andre kunne bare grede,
      men det kom igjen!”

      Norges nationalsang fra 1864/1870 skyldes to fætre, digteren og forfatteren Bjørnstjerne Bjørnson og komponisten den meget nationale Rikard Nordraak. Prøv lige at lyt til den kampsang, der er melodi på linket.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 08:21

    26. http://www.dugamladufria.com/songs/norge.html

      Linket fungerer ikke, men her er et andet.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 08:24

    27. http://www.dugamladufria.com/songs/nationalsong.ht

      “(…) Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
      för Sverige, den kära fosterjorden.
      Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
      Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
      Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.”

      Dette vers bør vel snart lyses i band, eller hur?

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 08:33

    28. http://www.dugamladufria.com/songs/nationalsong.html

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 08:36

    29. Thøger Seidenfaden siger i et interview med Flemming Rose i JP Søndag (Indblik side 6 4. spalte 1/3 nede)om den såkaldte islamisme “For det første er det gået ad helvede til i de samfund hvor den er kommet til magten”.

      Idehistoriker Malene Busk siger “De samfund, der tager religionen mindst alvorligt, er de samfund, der klarer sig bedst.”

      Morten Messersmidt udtrykker det “Jeg mener, at alle muslimske samfund per definition er tabersamfund”

      Alle tre uddyber med samme argumentation.

      Hvordan kan det være at de to første går fuldstændig uantastede gennem medierne, mens sidstnævnte gennemhegles og politianmeldes? Har vi en hyklerisk og uvederhæftig presse? Har vi en presse med en samlet politisk dagsorden?

      Muhammed tegningerne blev i øvrigt også trykt i Politiken og en ægyptisk avis uden der viste sig så meget som en krusning på andedammen, balladen kom først da de blev bragt i JP.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 08:38

    30. “mere troværdigt vidne – Bakkesangersken Dot Wessman afviser dog blankt Lunds udlægning.”

      Hehe

      Kommentar by Allan — 30. april 2007 @ 08:41

    31. Allan bette knøvs,

      Hvorfor er det morsomt? Fortæl, fortæl!. Hvori ligger det morsomme at Dot Wessman siger at Torben Lund er fuld af løgn ?.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 08:49

    32. Allan afslørede igen sine massive fordomme. Snob!

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 09:02

    33. Jeg synes Wessman lyder en anelse tysk?

      Mon ikke Allan bare lider af Germaniafobi?

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 30. april 2007 @ 09:03

    34. Allan kan slet ikke se at Torben Lund som Sosser måske – bare MÅSKE – kunne have et (gisp) POLITISK MOTIV til at skyde en forkætret

      Så ja, Wessman er et mere troværdigt vidne i denne sammenhæng, eller hvad Allan ?

      Hvad hvis historien gik på at Frank Aaen havde hyldet Gulag institutionen i festligt lag og vidnet var Helge Adam Møller ?

      Kommentar by DaLi — 30. april 2007 @ 09:11

    35. På venstrefløjen synges der kommunistïske sange som f.eks “internationale” på partimøder, kongresser og på første majmøder. Det er personer og partier som støtter en ideologi, der indtil idag har betydet mere end 100 millioner uskyldige menneskers liv. Ideologien islam er dog langt værre, denne arabiske kult står for massemord på mere end 400 millioner ikke-muhamedanere. Men det interesserer åbenbart ikke systempressen.

      Kommentar by Kurt — 30. april 2007 @ 09:18

    36. Jeg tror mere Allan er en god gammeldags mandschauvinist fuld af fordomme mod kvinder. “En bakkesangerinde! – Næ nu må jeg be’ om mine himmelblå.”

      Hykler!

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 09:23

    37. Tænk hvis MM havde sunget Marsaillaisen :

      Entendez-vous dans les campagnes
      Mugir ces féroces soldats ?
      Ils viennent jusque dans vos bras
      Égorger vos fils, vos compagnes !

      Strube-snittere – Hva’ba ?

      Kommentar by Kaj Haulrich — 30. april 2007 @ 09:30

    38. Internationale med en hyldest til “massemytteriets dag”.

      ” (…)
      Med krigsbegejstring de os fylder,
      de konger, før vi skal i slag.
      Men voldens herrer væk vi skyller
      på masse-mytteriets dag.
      Bær da strejke-ånden ind i hæren!
      Og på næste krigs signal
      vi siger nej til “helte”-æren
      og skyder hærens general!

      Vågn til kamp af jer dvale ….

      Arbejdere i stad, på landet,
      en gang skal verden blive vor.
      Den dovne snylter skal forbandet
      forjages fra den rige jord.
      Mange gribbe på vort blod sig mætter;
      lad os jage dem på flugt.
      Vor kamp en herlig tid forjætter,
      hvor solen altid stråler smukt.

      Vågn til kamp af jer dvale
      til den allersidste dyst;
      og Internationale
      slår bro fra kyst til kyst.”

      http://66.102.9.104/search?q=cache:z9wKKXCPvboJ:www.marxisme.dk/arkiv/div/intern.htm+tekst+internationale+sang&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 09:31

    39. “Einigkeit und Recht und Freiheit,
      Für das deutsche Vaterland!
      Danach lasst uns alle streben,
      Brüederlich mit Herz und Hand!
      Einigkeit und Recht und Freiheit,
      Sind des Glückes Unterpfand.
      Blüh im Glanze dieses Glückes,
      Blühe, deutsches Vaterland!”

      http://www.dugamladufria.com/songs/tyskland.html

      Nu har jeg afsunget den tyske nationalsang et par gange af bare glæde over, at den ligger perfekt for min sangstemme. Så er jeg vel også nazist, og det skal da ikke komme an det da :-),hvis det er sådan klavert spiller. Det er simpelthen en skøn sang og en musisk nation værdig.

      Den danske presse har gjort sig selv til latter.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 09:44

    40. Mette,

      du kan jo så prøve med melodien fra ‘Jylland mellem tvende have”, det går også helt fint. Som du har opdaget er det også en melodi som uskolede stemmer kan synge. I øvrigt mener jeg vi burde tage Sønderjyllands nationalsang ‘Det haver så nyeligen regnet’ til os allesammen. Jeg kan godt lide symbolerne i den.

      Jeg er enig: Den samlede danske presse er faldet i med begge ben.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 10:06

    41. Nå, en rettelse, det blev ikke helt klart. Du skal prøve Deutschland, deutschland, på melodien fra ‘Jylland mellem tvende have’. Nu er det ved at udvikle sig til sangerdyst fra land til land.

      Og allan forsvandt. Kon nu allan, min humoristiske sans slår ikke til, forklar mig vitsen.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 10:10

    42. Hej

      Det her er en heksejagt. Det skyldes kun, at det er DF, der opleves som i en svag, og journalisterne lugter blod. Lad mig til sammenligning citere fra JP i går, søndag 29. april, side 6 i Indblik.

      “Min argumentation omkring fraværet af en magtblok bag islamismen har flere niveauer. For det første er det gået ad helvede til i de samfund, hvor den er kommet til magten.”

      Det er en anden, og mindst lige så nedsættende, måde at sige det samme, Messerschmidt blev citeret for.

      “I modsætning til kommunisterne, der trods alt holdt i 75 år, har islamisterne ingen bud på de sociale, økonomiske og udfordringer, samfundet står over for.”

      Ja, korrekturlæseren har sovet. Men udsagnet er klart. Islamisme er en elendig ideologi, markant værre en kommunismen. Om den er værre eller bedre end nazismen er underordnet. Den er stemplet som noget ragelse på linje med vores store, totalitære fjender fra sidste århundrede, helt på linje med Krarups lille pip, der blev til fem temmelig store høns.

      Og manden bag dette? Thøger Seidenfaden, i sit 50 års interview. Og han er jo helt på linje med både stats- og udenrigsministeren, der har sagt på tv, at totalitær islam er vor tids største fjende og skal modarbejdes af alle demokratiske kræfter. Samt Berlingske og JP, der har sagt det samme på lederplads.

      Hvis I kan få de citater spredt lidt omkring, burde det her falde til jorden af sig selv. Det er fuldstændig uværdig journalistik. Og jeg har suspenderet mit JP-abonnement i protest.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 30. april 2007 @ 10:15

    43. Jeg er helt på det rene med at Tysklands nationalsang på ingen måde er nazistisk, men derimod er en smuk sang på en køn melodi.

      Men hvis Messerschmidt har sunget “Deutschland, Deutschland über alles” SAMTIDIG med at han har heilet, så får det hele unægtelig en anden lyd… Og så vidt jeg har forstået, er det jo netop dét, der er historien – at han har gjort begge dele?

      Manden har i øvrigt en af de relativt få racismedomme, der i nyere tid er blevet fældet. (Var det i øvrigt ikke også ham, der kritiserede kvaliteten af DRs programmer, men selv snød i licens?)

      Når dét er sagt, så fortjener han dog, at man afventer udfaldet af retssagen mod BT. At han nu selv har forladt partiet antyder 2 mulige sandheder: Enten at han virkelig har dummet sig, og at han er ude for altid (fordi han ved han ikke kan vinde retssagen?). Eller netop, som flere af jer gætter på, for midlertidigt at få ro på, og så senere, når/hvis han vinder retssagen, vende tilbage til DF.

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 10:42

    44. Hov, jeg fik vist skrevet mit indlæg på den forkerte blog… jeg troede, at det her var Uriasposten… sorry… jeg vidste ikke, at det her var Dansk Folkepartis medlemsblog… beklager meget…

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 10:45

    45. #44 Et rimelig fint indlæg får du lige totalt smadret med et ualmindeligt dumt indlæg nummer 2.

      Kommentar by Cicero — 30. april 2007 @ 10:54

    46. Islamforkæmperen Koran-Peter hører til de naive avislæsere, der tror på de professionelle løgnere på BT og på socialkammeraten Torben Lund. Disse var forøvrigt vidner til Messerscmidts såkaldte nazisang.

      Kommentar by Kurt — 30. april 2007 @ 10:55

    47. > 45 Cicero

      Jeg kunne ikke lade være med at drille lidt… ;-) jeg var ærlig talt lidt forbløffet over at Messerschmidt-apologien var så udtalt her på bloggen…

      > 46 Kurt

      BT er, groft sagt, professionelle løgnere, ja. Men det er samtidig en pro-højrefløjs avis, og man saboterer som regel ikke sin egen politiske lejr med historier, som ikke er meget sikre.

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 11:10

    48. BT er endnu en af de aviser der angiveligt skulle være borgerlig, men i virkligheden er omtrent så borgerlig som et landsmøde i SF ungdom.

      Kommentar by Rune — 30. april 2007 @ 11:26

    49. I øvrigt er 180 grader kommet på banen i dag (180Grader.dk).

      Kommentar by Rune — 30. april 2007 @ 11:28

    50. ->44.

      Illustrerer meget godt mange meningsdanneres blokering. Man kan godt se problemet, men man skal lige smadre sin egen troværdighed med en rituel DF nedrakning.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 11:31

    51. -> 47 Peter:

      Kalder du Helle Ib for ” pro-højrefløj” ? Denne kulturradikale gås har sgu aldrig kunnet skjule sin foragt for DF, og det faktum at VK regeringen baserer sit flertal på DF er næremst uudholdelig for hende.

      Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange hun som politisk kommentator har forudset VKO-alliancens fald. Og gang på gang har de efterfølgende menningsmålinger vist hvor meget ønsketænkning der var over hendes ‘ekspert-bedømmelse’.

      Kommentar by JensH — 30. april 2007 @ 11:33

    52. -> 40 PeterK

      Jeg har også sunget kantater og Händels Messias foran alteret i Århus domkirke, og nu tror jeg, at mine naboer er mystificeret over dagens sangglæde.

      Her skriver en person, der både på egen psyke og som ansat i sundhedssektoren har oplevet grove forsøg på karaktermord, og som ved, hvad det betyder, og hvad folk kan blive drevet ud i pga. ond sladdder, der giver grønt lys for alle psykopaterne.

      En gang var min samlever og jeg helt uskyldige vidner i en retssag, der ikke havde noget med os at gøre. Vi var benovede over at skulle ind i en retssal for første gang i vores liv, og jeg ringede endda forud til en advokat og spurgte, hvordan man burde opføre sig som vidne.

      Det udviklede sig til et inferno, som ingen havde drømt om. Overfor os stod en af vensrefløjens mest berygtede advokater, og snart var vores hus bemalet med grafitti med autolak, blot fordi vi havde svaret sandfærdigt på det, som vi blev spurgt om. Folk sneg sig rundt om os om natten og begik hærværk mod bilerne, et bål blev antændt inde under sternbrættet foran hoveddøren og kun opdaget ved en tilfældighed, før hust brød i brand. Vi var i medierne i fire år med billeder og løgnehistorier, som I ikke drømmer om.

      Jeg så heldigvis aldrig tv-udsendelserne om os. De handlede bl.a. om, at vores hund dræbte grædende småbørns kæledyr og ødelagde folks haver. Selv min mor var rystet over min hunds opførsel, selv om hun vidste, at vi ikke havde hund. En venstrefløjser truede en lokal konservativ politiker med at skyde alle hunde, der nærmede sig hans bopæl. Folk ungik os som pesten, og min samlever brød sammen. Da der var gået en tid, fandt folk ud af, hvad der var sket. Så vendte det hele, og en radikal politiker måtte vinke farvel til sin karriere.

      Vi havde aldrig haft hund, og det hele var løgn og brygget sammen af en venstreaktivist og en journalist, som Kim Møller siden til min glæde har taget på fersk gerning. Denne hensynsløse person er ekspert i løgnagtige hulkehistorier og har efter sammenstødet med os undervist DR’s personale i at bygge en historie op.

      Undervejs i dette forløb, lå jeg en sommerdag og lugede i mit staudebed, da jeg hørte nogle sære pift omkring mig. Omsider gik op for mig, at en person lå uden for hækken og skød omkring mig med en riffel. Politiet måtte tilkaldes tidligt og silde men kunne ikke gøre meget.

      Så når duksen Peter tror, at man er DF’er fordi man forsvarer en person mod forsøg på karaktermord af den samlede danske presse, så viser han kun, hvor uendeligt småt og tarveligt han tænker og bidrager dermed til noget, som kan ende grueligt galt og ofte gør det.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 11:35

    53. > 50 Mette

      Læs dog mit indlæg no. 43.
      Her konstaterer jeg, at han har en dårlig sag og tidligere har været på kant med loven. Men samtidig understreger jeg, at man er uskyldig, indtil det modsatte er bevist. Og i den kommende retssag har BT bevisbyrden.

      Men hvad nu hvis han har heilet (hvilket der tilsyneladende også er et ældre eksempel på)? Er der så også bare tale om en misforståelse?

      Du skriver om ondt sladder og hvad det kan føre med sig.

      Tjaa, Mette, jeg går ud fra at du hermed også tager stærkt afstand fra ondt sladder om muslimer…?

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 11:46

    54. > 48 PeterK

      Hvordan kan det være en rituel DF-nedrakning at gøre opmærksom på at der er en stærk tendens til Messerschmidt-apologi her på bloggen?

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 11:51

    55. > 49

      Jeg tænkte nu ikke så meget på Helle Ib, men derimod på den mandlige chefredaktør. Og avisens linje i øvrigt.

      Kommentar by Peter — 30. april 2007 @ 11:56

    56. > 32, http://www.uriasposten.net/?p=4448#comments

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 30. april 2007 @ 12:01

    57. -> #53

      Arne Ullum ” pro-højrefløj” ? Han ligger vel nærmest til venstre for Helle Ib.

      Kommentar by JensH — 30. april 2007 @ 12:05

    58. Peter.

      Jeg har læst, hvad du skrev , og jeg kan ikke få øje på nogen stor synd – blot en dumhed.

      Du må sandelig føre et kedeligt liv og være en skrækkelig sippe, når du kan forargers over så lidt. Jeg har heldigvis siddet diverse steder i Tivoli og mange andre steder og sunget sange på alle mulige sprog sammen med andre, fordi vi hyggede os og brugte nogle gode melodier uden at tænke nærmere over sangenes indhold. Mange af sangene har et komplet åndssvagt indhold, og de franske kan være ret tvetydige.

      At et musisk menneske som MM sidder og synger i Grøften en lun orårsaften, det er dog den naturligste ting af verden, og hvis han har siddet og gjort grin med heiling kan jeg også sagtens forstå det. Det vil jeg i hans situation kalde galgenhumor. Men smart er det åbenbart ikke, når man er folketingskandidat for DF, og det har han jo også indrømmet. Oppositionen og pressen er begyndt at gå i pinligt små sko.

      Hvor er det dejligt for alle de små ånder, at de har nazismen. Den “gode”, gamle nazisme, som kun hærgede i 12 og siden 1945 har været stendød. Hvad skulle I dog gøre uden.

      I øvrigt forfølger jeg ikke muslimer. Det er islam, jeg afskyr.

      Og hvad angår fulde folketingskandidater er mange af os truffet på dem. Jeg husker engang, da jeg spiste forretningsfrokost på Grand Hotel i Odense og de daværende tre spidser for Det Konservative Folkeparti sad ved et andet bord. De var meget plørede, inden deres frokost var forbi. Jeg har også mødt socialdemokrater og fagforeningsfolk både i Tivoli og andre steder, der var godt opløst af druk.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 12:07

    59. Allan Hansen Lindemark smider blot om sig med meningsløse “one-liners” for at få mulighed for at linke til hans småt besøgte (og alternativt begavede) blog, jvf.

      http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/29/224935.htm

      Grunden til at de røde mangler på blogosfæren er Allan Lindemark Hansen selv et godt eksempel på – man ynder at smide om sig med påstande, eks. om de 650.000 dræbte irakere, skønt den påstand er skudt i sænk igen og igen jvf. http://www.iraqbodycount.org/press/pr14.php – stilles der spørgsmål ved hans påstande på hans egen blog, bliver de bortcensureret med det samme. De røde er godt klar over at i en saglig debat står de meget dårligt og derfor tillades kun en-vejs kommunikation i form af hjemmesider og ikke blogs hvor deres uvidenhed risikere at blive stillet til offentligt skue.

      Kommentar by Kims — 30. april 2007 @ 12:30

    60. INGEN synger Deutschland über alles uden at være fuldstændig klar over, at den sang associeres direkte med Nazi-Tyskland, så det der med at sangen er fin og blev skrevet før nazisterne fandtes og alt muligt er lige meget.

      Når det er sagt har jeg sgu selv lavet jokes med nazisterne, der er jo noget urkomisk over dem, og jeg tror virkelig ikke Morten Messerschmidt er nazist.
      Han har gjort noget fjollet i en brandert på et offentligt sted. Kunne ske for mange mennesker, men må ikke ske for en folketingspolitiker i vore dages mobilkamera-dage.

      Falder i øvrigt også meget uheldigt for Pia K. i forhold til DF´s egne kontroversielle nazist-sammenligninger.

      Kommentar by RasmusE — 30. april 2007 @ 12:37

    61. RasmusE, nu skal du passe på med at udstille din uvidenhed. Einigkeit und Recht und Freiheit, eller tidligere Deutschland, Deutschland über alles, er den tyske nationalmelodi, og den bliver f.eks. spillet før alle fodbold- og håndboldlandskampe (som ved VM i 2006 (fodbold) og 2007 (håndbold)), mens spillerne står med armene om hinanden, og alle tilskuerne står op. At associere dem med nazismen er en uforskammethed ud over alle grænser.

      Kommentar by JanChris — 30. april 2007 @ 12:49

    62. Torben Lund og hele venstrefløjen elsker palæstinenserne og er der nogle der heiler og læser mein kampf så er det da lige dem.
      Konklusionen må så være at venstrefløjen er nazister ?

      Kommentar by father — 30. april 2007 @ 12:58

    63. -> 49
      Hvis man associerer den tyske nationalsang med Nazismen, så er man mere end almindeligt uvidende, og de sidste 62 års historie er gået sporløst hen over hovedet på en. De foregående 4-500 års europæiske histore må også stort set være brakmark. Hvis man skal tages til indtægt som sympatisør for det man gør grin med, så er vi langt ude. Hvis jeg i festligt lag kaster mig på gulvet og karikerer en bedende muslim, så er jeg mere fuld end godt er, men er jeg muslim?

      Venstrefløjen elsker nazismen. Den varede i 12 år, og den periode bruger de hæmningsløst til at bortforklare deres eget totalitære system, der på 70 år myrdede mere end 100 millioner mennesker. Hver eneste gang venstrefløjen siger ‘Nazi’, skal vi sige Stalin, Drzjenski, Beria, Gulag, PolPot, Magadan, Vojkuta, Perm, Cuba, Albanien, Mao, Ljublanka,…. rækken er endeløs.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 13:38

    64. UPS…
      Det var altså en kommentar til indlæg nr. 58.

      Er det mon meget svært at få en ’svar til’ knap på indlæggene?

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 13:42

    65. ->60

      “Hvis man associerer den tyske nationalsang med Nazismen, så er man mere end almindeligt uvidende”

      Så er der sørme mange tyskere der er uvidende. Prøv at stille dig op på torvet i en hver tysk by og syng Deutschland über alles, så skal du se uvidende mennesker der regner dig for at være nazist.

      Messerschmidt har lavet sjov med nazismen, det har jeg også selv gjort, og så er der ikke mere i det.
      Men lad være med at få det til at se ud som om, Messerschmidt bare har stillet sig op og sunget Deutschland über alles uden at vide, at det er en sang med nazistiske associationer. Det ved alle sgu da.

      Det er til gengæld de færreste der kender den nuværende tekst til den tyske nationalsang, men den kan man jo på den anden side heller ikke lave sjov med.

      Kommentar by RasmusE — 30. april 2007 @ 13:50

    66. Morten M vs. Torben Lund.

      Kristendom vs. Islam

      Hetero vs. Homo

      MSM vs. Sandheden

      Danmark vs. Eurabia

      Sikkerhed vs. Terror

      Borgerlige vs. -ismer

      Nyheder vs. DR / Politken og nu Berlingske

      Du godeste for en liste. Hvorfor pokker er det så svært for almindelige danske (journalister) at forstå, at noget er godt for Danmark, og at noget er skidt?

      Anti-sharia (islamofob)

      Kommentar by anti-sharia — 30. april 2007 @ 13:53

    67. Nej Peter, vi er ikke nogen DF klub, der er nok en del af os, der hælder mest til at på venstre.

      Der foregår bare en ret målrettet hetz mod DF, Seidenfanden må godt, Malene Busk må godt, men Messerschmidt må ikke, påpege at den muslimske kultur er forfejlet, på et vildspor:

      “»Jeg mener, at alle muslimske samfund per definition er tabersamfund. Muslimerne er ikke i stand til at tænke kritisk. Når man sætter idiotiske religiøse hensyn over fornuften, så udvikler man et tabersamfund med hungersnød, undertrykkelse og brud på de mest elementære frihedsrettigheder«,”

      »Alle muslimer, der bekender sig til den islamiske ideologi, er tabere eller bliver tabere. De ønsker jo ikke en samfundsmodel, som kan skabe tålelige forhold for mennesker,« siger han.”

      Ovenstående bliver så vinklet på forsiden som “Alle muslimer er tabere”. Underforstået, eller forstået uden sammenhæng, alle uden undtagelse.

      Messerschmidt siger sandheden sammen med Busk og Seidenfanden.
      DF må man godt sammenligne med nazismen, men da slet ikke islam uha dada, om den er nok så meget autokratisk, militant store erobringsdrømme, intolerant, kvindeundertrykkende, og opdelende mennesker i underlegne tros klasser under herretroen, om den har begået nok så mange massakrer og dræber tusinder af mennesker årligt, uha da da nej man må ikke.
      Så er man racist, skal for domstol, overfaldes, hades, tilsvines, hetzes osv.

      Nej Frank Aaen var bare ung og naiv og udvekslingstudent i Aghanistan, men Messerschmidt, der synger Tyske sange og stritter med armen, måske som barnlig og trodsig reaktion på at blive kaldt selvsamme, uha dada.

      I øvrigt ved jeg man synger mange sjove sange på venstrefløjen, fra SFU til de mere ræverøde er en af de gamle slagere feks den her:

      Første vers som jeg husker det, melodi “når jeg ser et rødt flag smælde”:

      Når jeg ser en Shell tank brænde,
      blir jeg vild og vil se mer,
      Når min molotov ikke vil tænde,
      blir jeg glad for at jeg har fler.
      For der er så meget lort vi skal knuse
      i vor kamp for vor revolution
      og i skal fanme hører møtriksene suse
      til den dag jeg har fået mig et gevær.

      En anden meget populær var baseret på kardemommeby røversangen:

      Vi lister os afsted på tå,
      når vi skal på aktioner
      vi er de ræverøde røde få
      der starter revolutioner.

      Det er meget udbredt at synge de sange, specielt i muntert lag, med masser af discountbajere ved hånden.
      Jeg kan kun forestille mig de fleste enhedslisten medlemmer har prøvet det eller lignende.

      Det sker som regel med glimt i øjet, men tag ikke fejl, for en del er det med revolutionen alvor.
      På den “rigtige side af det politiske spekter, må man næsten alt.

      Besæt huse, kast brosten, smadr for millioner og du er aktivist.
      Udtal dig kritisk om muslimer og du er nazist.

      Når DF bøjer sig for usaglig hetz, holder de den i live.
      fair nok at de ekskluderer reelle racister og holder ballademagere ude.
      Men de opnår intet ved at give en manipulerende presse på krigstien sejre.
      Men det er en svær situation, håber at almindelige mennesker gennemskuer showet og proteststemmer i større stil.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( islamofob ) — 30. april 2007 @ 13:57

    68. ‘Messerschmidt-apologi’

      Hvad er det for noget ?

      Så vidt jeg kan læse handler det meste af den her diskussion om mediernes dobbeltmoral. Hvorfor kan Thøger og en hel del andre få lov til at sige ting som Messersmidt bliver hængt ud for? Læs f.eks indlæg nr 29 og 42. Morten Messersmidt har været offer for et rendyrket karaktermord. Hvad laver Torben Lund i en festlig sammenkomst med sin fjende nr. 1 MM?
      På forsiden idag er JP gået i selvsving over Per Dahlgård. Vi er ude i en konfrontation mellem enøjede politiserende journalister og virkeligheden.

      Kommentar by PeterK — 30. april 2007 @ 13:57

    69. -> 62 RasmusE. Du skriver “Lad være med at få det til at se ud som om, Messerschmidt bare har stillet sig op og sunget Deutschland über alles uden at vide, at det er en sang med nazistiske associationer. Det ved alle sgu da.”

      HAR HAN OVERHOVEDET GJORT DET? VED VI DET?

      Er det ikke sådan, at vi alle automatisk tænker på Deutschland über alles, når vi hører den melodi? Men mange af os ved alligevel, at de ord kan relateres til meget andet end nazismens sølle 12 år.

      DER ER INGEN NAZISTER I DANMARK. NAZISMEN ER STENDØD, og den var afhængig af tid og sted. Når Jonni og hans kumpaner løber rundt i lederhosen og heiler, er der tale om noget helt andet.

      -> 63 Thomas Bolding.
      En gang diskuterede jeg med en fornuftig SF’er, der stillede op men ikke blev valgt til Københavns borgerrepræsentation. Jeg drillede ham med, at SF havde holdt møde på Dragsholm slot, og han svarede, at det efterhånden også faldt ham svært at afsynge anden linie af Internationale, hvor der står “rejs jer, sultens slavehær”. Det kunne vi godt grine ad sammen.

      Men lad være med at få det til at se ud som om, Messerschmidt bare har stillet sig op og sunget Deutschland über alles uden at vide, at det er en sang med nazistiske associationer. Det ved alle sgu da.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 14:15

    70. de sidste tre linier skal slette i foregående indlæg.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 14:17

    71. -> RasmusE

      “INGEN synger Deutschland über alles uden at være fuldstændig klar over, at den sang associeres direkte med Nazi-Tyskland…”

      Det bliver svært at forholde sig seriøst til dine indlæg fremover. For pokker da.

      Kommentar by Kim Møller — 30. april 2007 @ 14:52

    72. Mig bekendt er det “Deutschland Über Alles” de tyske fodboldfans synger inden landsholdet skal spille…? Giver de dermed udtryk for at være nazister??

      Mvh

      Kommentar by Martin Rannje — 30. april 2007 @ 15:08

    73. Deutschlandlied var (og er) ganske rigtigt en smuk sang om frihed og menneskelig værdighed. At hævde alt andet er udtryk for uvidenhed og germanofobi [men Hitler var jo også rabiat vegetarianer, så alle fanatiske grøntsagsgnaskere (= venstrefløjsere og specielt autonome terrorister kan derfor slås i hartkorn med nazismen]. Dixi. Antinazister spiser på MacD!

      Den forstyrrede socialist Adolf Hitler gør desværre stadig megen skade via fordomsfulde politisk korrekte tysker-hadere. At Tyskland var verdens førende kultur- og videnskabsnation går man let hen over. F.eks. er “preusser” i dag et skældsord; men faktisk var franskmændene langt mere imperialistiske, og Preussen var jo center for den europæiske oplysning og var f.eks. førende, når det gjaldt emancipation af jøderne. Hvad videnskab frem til WWI(I) angår, så kan det som et kuriosum – men ganske illustrativt – nævnes, at da Stanford blev grundlagt i 1891 valgte man et tysk motto “Die Luft der Freiheit weht” [i øvrigt uden nogen speciel tysk forbindelse – men hvor hebraisk, græsk og latin tidligere var de “fine” akademiske sprog, var det på daværende tidspunkt naturligt at associere sig med tysk videnskabs høje niveau].

      – Morten M. kan vel bare melde sig ind i DF igen? Jeg er sikker på, at det hele er et mediestunt, og at alle fjolserne som jødehaderen Lund og ditto på BT får en over nakken.

      – Kom i øvrigt ved et uheld til at zappe hen på Søvnigdal og hans stormtropper, der afsang “Internationalen”, der har været baggrundsmusik til mordet på over 100 mio mennesker i det 20. årh…

      Kommentar by Nicolai — 30. april 2007 @ 15:38

    74. I anslutning til mit fremragende indlæg ovenfor, skal jeg da også lige reklamere for Nomos’ debatserie, der i aften i Vartov byder på Gress & Karsbøl (19-22). Her kunne det jo også være relevant at komme ind på historien om den løsslupne Messerschmidt…

      Endvidere kan man på Yom Ha’atzmaut opleve Thøgeristen i egen velnærede person tale over emnet “Indtryk fra mit første besøg i Israel”. Det bliver nok surrealistisk… Hvis man ikke allerede er medlem, kan man smide et par hundrede kroner til Selskabet.

      Kommentar by Nicolai — 30. april 2007 @ 15:55

    75. Interessante oplysninger Nicolai. Af og til ærgrer man sig som provinsbo over at man gå glip af interessante møder i København.

      De fleste på denne tråd har heldigvis forstået, at her forsvares et princip til gavn for alle uanset hudfarve og politisk kulør. Aht. de tungtfattende og sladderagtige og feje og fundamentalister af enhver art, der vil omstyrte vort samfund og knægte ytringsfrihed og anden frihed for en ideologis skyld, vil jeg for 117. gang citeres den anti-nazistiske tyske evangeliske præst Martin Niemüllers kendte digt, som vi aldrig bør glemme. Han lagde ikke skjul på sine synspunkter og blev flere gange arresteret af nazisterne, sad bl.a. i Dachau.

      “Først kom de for at hente kommunisterne,
      men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke kommunist.
      Så kom de for at hente socialdemokraterne,
      men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke socialdemokrat.
      Så kom de for at hente fagforeningslederne,
      men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke fagforeningsleder.
      Så kom de for at hente jøderne,
      men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke jøde.
      Da de kom for at hente mig,
      var der ingen tilbage til at protestere.”

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. april 2007 @ 17:05

    76. Jeg er en af Bakkens Sangerinder,
      som snart Forsvinder,
      med Røde Kinder.

      Ak, nu er jeg mange, mange mile
      Fra Bakkens Hvile,
      Og Peter Liep.
      Jeg er en fremmed fugl,
      En lille Kolibri
      Inde her i Tivoli

      Jeg drømmer mig tilbage Til den gamle Pavillon,
      Til tribunen, hvor vi sad.
      Vi sang ’de gamle sange’,
      Der var fa’me ing’n pardon
      Vi blev ved til folk de Skred.
      Så regned det med ’janter’ på terrassen.
      ’De stak mig ned’ i strømpernes chiffon.
      For jeg skal si’ dem, ’her var sparrekassen’
      I den gamle pavillon

      Kommentar by Erik Rau Hansen — 30. april 2007 @ 17:51

    77. Det er fanme tragisk, det her. Et sagsanlæg er den eneste vej frem. Og lad Torben Lund og BT prøve at sidde og lyve i retten om for, at “kilder” og “bekendte” siger, at Messerschmidt heilede. Det er det ynkeligste karaktermord ever. Morten kommer stærkt igen.

      Kommentar by x — 30. april 2007 @ 17:57

    78. 52. Mette. jeg er stadigvæk ikke kommet mig over den surrealistiske historie.

      Hvad angår at synge på Tysk, Bachs “Mache dich mein herze rein”, bliver man monstro nazist af at synge den?

      Jeg kender en, som i øvrigt er tysker af fødsel, der konsekvent kalder Mahler for Minihitler.
      Så langt går dog de færreste, for Mahler emmer jo af en stor mental råstyrke refleksion og vilje, blandet med romantiske perler.

      Men Hitler elskede jo Mahler, og mere forståeligt Wagner som var grandios og i øvrigt en stor jødehader.

      Så blander man det hele sammen, Mahler er Hitler, og tysk er nazisme.

      Men hvad Tyskland ikke har set af store komponister, filosoffer og komponister, hvis man ikke er betaget af Germansk ånd, har man ikke forstået hvad skabte det fantastiske samfund vi har i dag.
      Allerede i romertiden var kvindens stilling bedre heroppe, slaver flygtede fra romerriget til nordeuropa blev betragtet som mennesker.

      Pangermanismen, Wilhelm2 og krigsliderlig samt nazismen er en lille del af tysk historie.
      Højkulturen forsvandt med pangermanismen, selvom nazismen forlængst er død og borte, holdes kulturen stadigvæk i skak af marxismen.

      Men vores kultur har stadig nået store højder, og de højder bør vi snarlig finde tilbage til, ellers venter en ny, mørk middelalder.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( islamofob ) — 30. april 2007 @ 20:38

    79. Fra Mahlers 4:

      Wir genießen die himmlischen Freuden,
      D’rum tun wir das Irdische meiden.
      Kein weltlich’ Getümmel
      Hört man nicht im Himmel!
      Lebt alles in sanftester Ruh’.
      Wir führen ein englisches Leben,
      Sind dennoch ganz lustig daneben;
      Wir tanzen und springen,
      Wir hüpfen und singen,
      Sanct Peter im Himmel sieht zu.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( islamofob ) — 30. april 2007 @ 20:40

    80. Mahler var da jøde…

      Men det var Hitler jo også, så alle antinazister er i virkeligheden jødehadende racister…

      Anyways, jeg anser mig for at være et rimeligt oplyst og vidtfavnende menneske, med en særdeles stor paratviden, bl.a. vedr. historie og WWII. Imidlertid må jeg indrømme, at jeg ikke kender særlig mange “Nazisange” som jeg straks ville kunne identificere som sådanne i et almindeligt animeret lag. – Det skulle da højst være “Horst Wessel-sangen” og “Wir fahren nach Engeland…” (hedder den vist nok). Herefter må jeg melde pas. Tvivler på, at diverse sosser og folkesocialister kender andre. Og de af mig nævnte har ikke været nævnt. Så alt i alt har jeg svært ved at tro andet, at det hele handler om “Deutschland über alles”, der jo som fastslået med syvtommersøm IKKE er en nazisang. Så med mindre Torben Lund kan ryste op med nogle fakta, der gav udslag på hans nazi-radar, så kan han godt begynde at ryste på håndleddenen og betale ved kasse 1.

      – Denne “sag” lider af en horribel mangel på fakta. Det hele er af typen “Maren i Kæret forbandede min ko og så døde den kort efter, og nu skal hun brændes levende på bålet” – typisk hekseproces…

      Kommentar by Nicolai — 30. april 2007 @ 21:13

    81. Som skoledreng under krigen erindrer jeg tre deciderede nazisange, som tyske soldater sang, når de marcherede: 1) Wir fahren gegen Engeland, 2)Die Fahne hoch og 3) In der Heimat, in der Heimat.
      Hvis Messerschmidt ikke har sunget en af disse sange, har han efter min mening ikke sunget nogen nazisang.

      Kommentar by Niels Juel — 30. april 2007 @ 21:22

    82. @ 30 Skrev Allahn..

      “mere troværdigt vidne – Bakkesangersken Dot Wessman afviser dog blankt Lunds udlægning.”

      Hehe

      Ja din klovn, og det gør hun her: http://www.bettekaj.dk/wessman.wmv

      Kommentar by Kaj Jensen — 30. april 2007 @ 22:31

    83. De fleste her har da slået både evnen til at tænke og evnen til at være imødekommende fuldstændig fra.
      Jeg har læst flere steder, bl. a. på højreorienterede blogs, at Morten Messerschmidt har sunget de første “forbudte” vers af den tyske nationalmelodi. Hvis man i fuldskab stiller sig op og synger lige præcis de vers af den tyske nationalsang, så kan det have to årsager.

      1) Man synes faktisk ikke om at de vers er afskaffet, og vil åbent vedkende sig, at man ikke har noget problem med at blive associeret med nazismen.

      2) Man er fuld og synes det er sjovt at synge det forbudte, og gøre grin med nazismen.

      Som jeg har sagt før tror jeg det er nummer 2 der gør sig gældende for Morten Messerschmidt. Jeg tror ikke jeg selv ville overleve langt i et parti, hvis man ikke måtte gøre grin med sådan noget, og jeg betragter hans udmelding som en voldsom overreaktion.

      Og hold så venligst op med at tro at I kan belære mig om tysk historie, og tyskeres forhold til deres nationalsang.

      P.S.: Den sidste mulighed er selvfølgelig at manden ikke er klar over, at Deutschland über alles associeres med nazisme, men han kan jo heller ikke vide alt.

      Kommentar by RasmusE — 1. maj 2007 @ 00:59

    84. OK Rasmus, så bliver vi jo nødt til det. Nedenunder er teksten til den tyske nationalsang. Vi du venligst udpege de steder hvor den er nazistisk.

      Deutschland, Deutschland über alles,
      Über alles in der Welt,
      Wenn es stets zu Schutz und Trutze
      Brüderlich zusammenhält,
      Von der Maas bis an die Memel,
      Von der Etsch bis an den Belt –
      |: Deutschland, Deutschland über alles,
      Über alles in der Welt. :|

      Deutsche Frauen, deutsche Treue,
      Deutscher Wein und deutscher Sang
      Sollen in der Welt behalten
      Ihren alten schönen Klang,
      Uns zu edler Tat begeistern
      Unser ganzes Leben lang.
      |: Deutsche Frauen, deutsche Treue,
      Deutscher Wein und deutscher Sang. :|

      Einigkeit und Recht und Freiheit
      Für das deutsche Vaterland!
      Danach laßt uns alle streben
      Brüderlich mit Herz und Hand!
      Einigkeit und Recht und Freiheit
      Sind des Glückes Unterpfand.
      |: Blüh’ im Glanze dieses Glückes,
      Blühe, deutsches Vaterland. :|

      Deutschland, Deutschland über alles,
      Und im Unglück nun erst recht.
      Nur im Unglück kann die Liebe
      Zeigen, ob sie stark und echt.
      Und so soll es weiterklingen
      Von Geschlechte zu Geschlecht:
      |: Deutschland, Deutschland über alles,
      Und im Unglück nun erst recht. :| )

      Og så tager vi lige Kong Christian:

      Kong Christian stod ved højen mast
      i røg og damp.
      Hans værge hamrede så fast,
      at gotens hjelm og hjerne brast.
      da sank hvert fjendtligt spejl og mast
      i røg og damp.
      Fly, skreg de, fly, hvad flygte kan!
      hvo står for Danmarks Christian
      i kamp?

      Niels Juel gav agt på stormens brag:
      Nu er det tid!
      Han hejsede det røde flag
      og slog på fjenden slag i slag.
      Da skreg de højt blandt stormens brag:
      Nu er det tid!
      Fly, skreg de, hver, som véd et skjul!
      hvo kan bestå for Danmarks Juel
      i strid?

      O Nordhav, glimt af Vessel brød
      din mørke sky!
      Da tyede kæmper til dit skød;
      thi med ham lynte skræk og død.
      Fra vallen hørtes vrål, som brød
      den tykke sky.
      Fra Danmark lyner Tordenskjold;
      hver give sig i himlens vold
      og fly!

      Du danskes vej til ros og magt,
      sortladne hav!
      Modtag din ven, som uforsagt
      tør møde faren med foragt,
      så stolt, som du, mod stormens magt,
      sortladne hav!
      Og rask igennem larm og spil
      og kamp og sejer før mig til
      min grav!

      Når du nu har læat dem begge, hvilken er så den mest voldsforherligende? Hvordan kan vi med god samvittighed stå i Det Kongelige Teater og synge Kong Christian? Såvidt jeg ved, ret mig hvis det er forkert, er det ifølge tysk lov forbudt at skrive tekster, der fortæller at solater kan blive berømte eller opnå ære og heltestatus. Vores nationalsang ville være forbudt i Tyskland, fordi den falder ind under bestemmelser rettet mod nazistiske sange, som f.eks Horst Wessel sangen.

      Kan vi ikke en gang for alle slå fast at nazismen er død, og den levede kun i kort tid – 12 år. De nuværende tyskere har hverken lod eller del i den, og de eneste der har brug for nazismen i dag, er venstrefløjen, der skal bruge den i deres ynkelige forsøg på at fjerne opmærksomheden fra deres egen fortid – systemet der holdt en verdensdel i terror i 70 år, som først døde i 1991, og som har tilhængere siddende i Folketinget den dag i dag.

      Kommentar by PeterK — 1. maj 2007 @ 06:52

    85. ->84
      Jeg har ingen anelse om hvor de fjollede smiley’er kommer fra. Skyldes sikkert en eller andet flerledded oversættelse af codepages undervejs, men de har absolut ingen relevans til teksten.

      Kommentar by PeterK — 1. maj 2007 @ 06:55

    86. >85 PeterK

      Skidt pyt da med de smileyer. Det forekommer mig forøvrigt at ovenstående sang må være en fantastisk fuldesang.

      Rigtig med swung og det hele, lol.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 1. maj 2007 @ 07:16

    87. Til PeterK

      De to første strofer, som blev afskaffet da man dannede forbundsrepublikken. Den tyske nationalsang starter ved Einigkeit und Recht und Freiheit, som man mente passede bedre til den nye demokratiske stat. Derfor kaldes sangen lidt vittigt af tyskere for “die dritte Strophe”.
      Og ja, det er rigtigt at mange andres nationalsange er meget værre, det ændrer bare ikke på, at man ikke synger de første to strofer, fordi de associeres med nazi-tysklands forbrydelser, hvad Kong Christian ikke gør. På samme måde er svastikaen jo heller ikke oprindeligt et nazi-symbol, men det symbol har nazisterne også ødelagt, nok for altid.

      Den fjerde og sidste strofe du har med der, er heller ikke og har aldrig været en del af nationalsangen, da det tilsyneladende slet ikke er Hoffmann von Fallersleben der har skrevet det.

      P.S.: I øvrigt betyder Von der Etsch bis an den Belt, at Tyskland skal gå fra den italienske flod Etsch i Sydtirol til Lillebælt.

      Kommentar by RasmusE — 1. maj 2007 @ 08:54

    88. Sangen hedder officielt Das Lied der Deutschen, eller Deutschlandlied. Den blev skrevet af Hoffmann von Fallersleben i 1841 på Helgoland, erklæret tysk nationalsang af Weimar republikkens præsident Ebert i 1923, og forbudt af de allierede i 1945. Nu bruges kun tredie vers, formodentlig fordi der i første vers omtales grænserne på det tidspunkt sangen blev skrevet, inkluderende Østpreussen og Gefuerstete Grafschaft Tirol, som det hed dengang. Men nok ikke mindst fordi man har underlagt sig den udbredte, måske bevidste, fejloversættelse af ordene ‘über alles’ til betydningen at Tyskland skal herske over andre.
      Dette er totalt forkert, idet de betyder at man skal tænke på det samlede tyskland og ikke de mere end 40 småstater Tyskland bestod af i 1841 da den blev skrevet på Helgoland, hvortil forfatteren var nødt til at flygte som republikaner.

      Hvorfor andet vers kan støde nogen forstår jeg ikke. Her står at man skal stræbe mod at kvinderne, vinen, sangene, troskaben, beholder sin anseelse, og at man skal arbejde for dette hele sit liv. Ikke noget om at knalde panden ind på naboen så hjernemassen sprøjter, brænde hans skibe af, eller hælde hans blod ud på marken.

      Hvor præcist er de nazistiske strofer i sangen?

      I øvrigt var der kræfter der arbejde for at sammenskrive DDR’s ‘Aufgestanden aus Ruinen’ med Deutschlandlied. Haydn’s melodi passer perfekt på begge!

      Kommentar by PeterK — 1. maj 2007 @ 09:37

    89. Haha !

      Så BT og RasmusE’s nazianklage er reduceret til implicit fortolkning af Tysklands nationalsang ?

      ‘Kæft hvor er det dog tyndt. Skal RasmusE så også ind i Fælledparken idag og lave en semantisk analyse af “Internationalen” på scenen for alle de (åbenbart) voldelige, revolutionære rødfascister derinde?

      F*ck, jeg håber VIRKELIG at denne sag kommer for retten, for Dommerstanden har heldigvis et noget andet syn på injurier af den kaliber. Kom nu MM, afsted med stævningen !

      Kommentar by DaLi — 1. maj 2007 @ 11:35

    90. Jamen det er da fint du fortsætter med at forsøge at belære mig, det ændrer bare ikke ved, at de første to strofer associeres med nazismen.
      Som jeg sagde før, hvis du stiller dig op i Tyskland og synger de to første strofer, så opfattes du som nazist ligegyldigt hvor harmløs teksten må forekomme.

      Kommentar by RasmusE — 1. maj 2007 @ 11:46

    91. Som Asterix plejer at sige: Ils sont fous, ces Allemands.

      Kommentar by Nicolai — 1. maj 2007 @ 12:44

    92. Der skal sandelig ikke ret meget til, førend man opfattes som nazist i RasmusE’s verden.

      Som jeg tidligere har skrevet, risikerer vi, at venstrefløjen og de alt for artige og følgagtige borgerlige råber ulv så tit og tåbeligt, at de skader Europa i et helt andet format, end Hitler formåede. Det tegner desværre sådan i øjeblikket, og derfor skal vi heller ikke finde os i det.

      Vi har alle læst og hørt om utallige projekter med “integration” for øje, og det ene efter det andet kikser, fordi vi ikke kan tvinge mennesker til at føle og tænke på en bestemt måde.

      Det burde man have kunnet sige selv fra starten, Men nej, man fortsætter, og forskere skriver rapport efter rapport om især muslimske indvandreres psykosociale problemer. DR og de andre medier følger op, og salafisterne og Bonnicsen smider kul på.

      Det er efterhånden kommet dertil, at jeg meget gerne vil se noget lignende ifm. de “ekstreme højrekræfter”, som samme forskere m.fl. ytrer sig så ofte og gerne om for at tæske nogle af os på plads.

      Lad os få Jonni Hansen under lup, hvis han altså vil. Giv ham en chance til at fortælle, hvorfor han render rundt i spejerbukser og leger nazist. Det kan efter min mening lige så vel som meget andet betegnes som et psykosocialt problem. Lad os i det hele taget få ryddet op i myterne og linet op på en ny måde, så at vi kommer ud af det nuværende mudrede politiske billede, der er uværdigt for alle.

      Danske politikere har altid haft svært ved at forstå færøsk politik, eftersom de ikke har gjort sig klart, at færingerne ikke nøjes med at operere med politiske partier placeret på en horisontal venstre/højre akse. Færingerne er forlængst ude i en tredje dimension, fordi romantiske nationale tendenser “kæmper” for at frigøre Færøerne fra Danmark, og dette tillægges forskellig vægt i de forskellige partier.

      Mange danskere er også forlængst ude i en tredje national dimension, men det er, som om politikerne ikke vil forstå det og i stedet mener, at vi skal opdrages på plads, så at vi bliver stuerene = globale.

      Sammen med medierne prøver pollitikerne at få os klemt ind i det system, der passer til deres og EU’s traditionelle todimensionale tankegang. Hvis de overhovedet tillader, at vi er nationalt sindede, skal vi i hvert fald gå stille med det. Og her tænker jeg såmænd også på sådanne som mig, der stemmer på Venstre, fordi jeg med glæde tog mod en masse nationalliberalt arvegods fra skole og hjem.

      Selv om kritikken hagler ned over os, bliver vi mere og mere nationalt sindede, og den tendens er fælles for hele Europa. Samtidig frygter vi i stigende grad de ideologier, der efterhånden på utallige måder forsøger at knægte ytringsfriheden og tvinge os til selvcensur som nu denne kunstigt opblæste “sag” med den iltre og sangglade DF’er, der måske ikke kunne stå for Haydns skønne melodi og en udmærket tekst, der som mange andre gamle tekster skal synges med et gran salt til.

      Jeg foreslår et nyt system, hvor vi som naturligt er begynder med at placere ideologierne med det totalitære indhold på samme side af midten i det lineære system, og derefter kan de selv slås om, hvor højt eller lavt de vil flyve ud i en tredje national dimension.

      Det nazistiske parti opstod i Deutsche Arbeiterpartei (DAP), der senere blev til Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (NSDAP). Fra fødslen var der altså tale om et socialistisk arbejderparti og ikke et borgerligt parti, og der er da heller ingen ægte borgerlige, der vil vide af det. Det er et barn af venstrefløjen, og det er der, det hører til.

      De såkaldte nynazister skal altså logisk set placeres på venstre side af midten, der hvor vi også finder antikapitalismen og antisemitismen og nu også islamismen. Sjovt nok har islamisterne allerede fundet ud af det. Derfor har “Mein Kampf” længe været bestseller i Mellemøsten og er med islamismens fremgang på en lignende hanemarch i Tyrkiet.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 1. maj 2007 @ 13:14

    93. “Der skal sandelig ikke ret meget til, førend man opfattes som nazist i RasmusE’s verden.”

      Forhåbentligvis for sidste gang, jeg anser ikke Morten Messerschmidt for at være nazist, jeg tror han er et demokratisk indstillet menneske, jeg prøver bare at tilføre debatten lidt VIDEN, ved at forklare hvorfor han nu beskyldes for at være det.

      Og Mette, din 4-linjers udlægning af nazismen og antisemitismen som et barn af venstrefløjen er, undskyld mig, sørgelig. Den tjener kun til at mudre debatten.

      Du kan evt. starte med at læse en bog om 30´ernes Danmark, og se hvem der mest sympatiserede med Hitler og Mussolini. Men de var måske ikke “ægte” borgerlige.
      Eller også kan du læse en bog om Tyskland, og se hvem der forærede magten til Hitler i 1933, og se hvilke partier der som de eneste modsatte sig Hitlers magtovertagelse.
      Jeg er enig i, at man ikke kan kalde nazismen udelukkende et højrefløjsfænomen, men det er denondelyneme heller ikke udelukkende et venstrefløjsfænomen. Det er vel en slags hybrid.

      Til gengæld kan man vist uden større tvivl slå fast, at antisemitismen i Tyskland var noget der nærmest udelukkende kom fra højrekredse, bl. a. af den simple grund, at mange ledende kommunister var jøder, og at man derfor kunne koble anti-kommunisme sammen med anti-semitisme.

      Lad os bare blive enige om at placere alle totalitære strømninger i en skuffe der hedder anti-parlamentarister, og ikke sætte hverken højre- venstrefløjsmærkater på dem, for hvis der er en ting venstrefløjen og højrefløjen i dansk politik trods alt har til fælles, så er det vel forsvaret og respekten for den parlamentariske tanke.

      Kommentar by RasmusE — 1. maj 2007 @ 14:30

    94. ” for hvis der er en ting venstrefløjen og højrefløjen i dansk politik trods alt har til fælles, så er det vel forsvaret og respekten for den parlamentariske tanke.”

      Virkelig RasmusE?

      I mine ører lyder det som en kæmpe joke, når du kalder dine partikammerater for demokrater. Jeg har aldrig i mit liv mødt en socialist eller en multikulttilhænger, som ikke dybest set ønskede at afskaffe demokratiet.

      Den danske højrefl

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 1. maj 2007 @ 15:10

    95. Sorry, fik sendt for tidligt.

      Der skulle have stået at den danske højrefløj ganske rigtigt er demokratisk!

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 1. maj 2007 @ 15:11

    96. -> 92 RasmusE

      “Forhåbentligvis for sidste gang, jeg anser ikke Morten Messerschmidt for at være nazist, jeg tror han er et demokratisk indstillet menneske”

      Det har jeg forlængst opfattet, og der er intet i mit foregående indlæg, der indikerer noget andet. Du læser mig med stor fordomsfuldhed. Prøv at holde dig til kendsgerningerne.

      “jeg prøver bare at tilføre debatten lidt VIDEN”.

      Det forekommer mig, at det er dig, der har behov for oplysning. Du har ikke tilført ny viden af nogen art. Kun fordomme.

      “Og Mette, din 4-linjers udlægning af nazismen og antisemitismen som et barn af venstrefløjen er, undskyld mig, sørgelig. Den tjener kun til at mudre debatten.”

      Det var såmænd slet ikke min personlige udlægning – konsulter nogle passende leksika. Jeg er her ikke for at forelæse men forsøger at trække nogle linier op og går ud fra, at de fleste har så meget basal viden, at de sagtens kan følge mig. Intet tyder på andet.

      Hvordan du end gebærder dig, kan du ikke bortforklare, at nazismen er et barn af arbejderklassen og socialismen og dermed af venstrefløjen. Det er almindelig viden, og det må du tage til efterretning, selv om det ikke passer ind i dit system.

      Jeg læste forleden et norsk indlæg, der handlede om, hvorfor antisemitismen kunne være stærk i den tyske arbejderklasse, når der var tale om jødiske “kapitilister” som arbejdsgivere.

      Wibke Bruhns giver i sin medrivende og meget læsværdige “Meines Vaters Land. Geschichte einer deutschen Familie” en tilsvarende udlægning af, hvorfor den dannede borgerlige overklasse i forretningssammenhænge kunne nære samme modvilje mod jøder som arbejderne, og hun giver også en forklaring på, hvorfor jøder kunne være så hårde i filten. Læs og lær, RasmusE.

      Jeg synes, at det ville være passende i den sammenhæng at nævne, at det måske værste eksempel på en antisemitistisk nationalSOCIALISTISK propagandafilm “Der edwige Jude” IKKE var en succes i Tyskland, og i dag er den forbudt. Det er derimod en kultfilm i de danske miljøer, der kalder sig nationalSOCIALISTISKE, og den skulle også være populær i nogle muslimske miljøer. Det er vel de samme, der ynder halshugningsvideoer.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 1. maj 2007 @ 15:12

    97. “Der ewige Jude”

      Kommentar by Mette (islamofob) — 1. maj 2007 @ 15:15

    98. “Lad os bare blive enige om at placere alle totalitære strømninger i en skuffe der hedder anti-parlamentarister, og ikke sætte hverken højre- venstrefløjsmærkater på dem.”

      Den er rigtig god. De autonome og de bøller, der truer og tæsker deres modstandere, falder lige igennem på den definition.

      :)

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 1. maj 2007 @ 18:23

    99. Jeg må simpelhen ramme post 99:

      Nej, jeg tilskriver mig at den virkelige politiske disput, står mellem demokrater og antidemokrater, højre og venstrefløj i bred betragtning, drejer sig mere om hvor meget omsorg staten skal levere, og hvor mange penge den skal bruge. Samt idelaistisk om hvor meget en person skal kæmpe personligt, og hvor meget det skal bæres og have hjælp til.
      De brede masser på højre og venstre side sværger til demokratiet.

      Socialdemokratiet er i dag et de facto social liberalt demokrati, med en meget veludbygget velfærdsstat som mål, et socialistisk samfund har de for længe siden droppet at arbejde i mod.
      SF er et Fabiansk socialistisk Parti :

      http://en.wikipedia.org/wiki/Fabian_Society

      http://www.hum.ku.dk/lov/arbejdspapirer/87-91366-05-4.pdf

      Totalitære, antidemokratiske tankegange der mener sig berettiget til at undretrykke og herske over alt andet, er det egentlige problem og har ikke nødvendigvis noget at gøre med fløje.

      Men har mere at gøre med monopolideologier, der er intolerante over for mangfoldighed, og har en tendens til at mene at de er den absolutte sandhed, Kommunismen, Islamismen, Nazismen, og for den sags skyld også Romerkirken og den klassiske nationalchauvenistiske imperialisme.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( islamofob ) — 1. maj 2007 @ 19:37

    100. >99 TBH

      Jeg kan for så vidt godt tilslutte mig dig og Mette, men jeg har et problem med venstrefløjen og det problem består i dels deres forhold til DF, som jeg opfatter som liggende på linje med den behandling SD har fået i Sverige.

      Kort og godt så tror jeg det er et historisk tilfælde der har gjort, at DF i Danmark ikke er blevet trynet af en antidemokratisk venstrefløj på samme måde som SD er blevet det i Sverige.

      Eller med andre ord, hvis den danske venstrefløj tilslutter sig de demokratiske principper, er det efter min mening mest af nød, snarere end af overbevisning.

      Det pudsige er, at jeg faktisk aldrig selv har stemt DF og egentligt heller aldrig har overvejet det, i hvert fald ikke før muhammed-tegningerne.

      Alligevel er jeg igennem årene blevet stadig mere pissed off over den umådelige indbildskhed der altid har præget venstrefløjens forhold til DF og de mennesker der stemmer DF.

      Jeg sagde til nogle SF’ere jeg omgikkes i midthalvfemserne, at hvis venstrefløjen ikke snart begyndte at tale ordentligt til deres egne vælgere, så ville disse stemme DF. Det var forøvrigt nok til at stemple mig som suspekt.

      Og EN ting som bliver forbandet svært at glemme er NYRUP den klamme stodder, som først havde den frækhed at tro han kunne bestemme hvilke partier der var stuerene og hvilke der ikke var (minder det ikke om svenske tilstande?) og dernæst som en anden nazi rev bøger i stykker i offentlige forsamlinger, fordi han ikke var enig i indholdet.

      Den demokratisk sindede venstrefløj????

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 1. maj 2007 @ 20:38

    101. Hadet mod DF eksisterer også i de Konservative i særdeleshed, og ind i Venstre.

      Det er beskæmmende for demokratiet, at man kriminaliserer et parti der vil lade fornuften råde frem for et messiaskompleks – hele omverdenen skal have muligheden for bistand og velfærd på første klasse i Danmark.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( islamofob ) — 2. maj 2007 @ 00:15

    102. Det mest beskæmmende ved hele “sagen” Messersmidt er at ordet ‘nazi’ er nok til at få alle til at fare paniske væk i rædsel, og når panikken går ind, så træder forstanden som bekendt ud.

      Er det den liberale side af spektret, for nu at bruge en gammeldags opdeling, der refererer til nazisme i tide og utide? Nej det er venstrefløjen og de kulturradikale, og hvorfor gør de mon det. Det gør de for at trække opmærksomheden væk fra deres eget problematiske forhold til den anden af forrige århundredes svøber: Kommunismen. Et godt angreb har altid været det bedste forsvar. Så længe de kan skræmme deres politiske modstandere ned i et musehul med n-ordet, så bevarer de initiativet, og så er der ingen, der angriber dem for deres forherligelse, beundring og støtte til et system, der fik Hitlers til at ligne en søndagsskole. Systemet, kommunismen, har fortalere i det danske Folketing, på avisredaktionerne, og i den akademiske verden den dag i dag.
      Vi skal simpelthen nægte at lade os skræmme af spøgelser, nægte at lade os iklæde et uhyrligt system vi afskyr og som forsvandt for 60 år siden, af mennesker der har deres tankegods fra et endnu værre, og som er i fuld gang med at underkaste sig det næste totalitære system på fremmarch – islam(ismen). At anvende nazismen er en god gammeldags stråmand, og bør behandles som en sådan: Med foragt for modstanderens debatnivau. Når nogen siger “nazist”, så sig “bluff – I call”.

      Derfor bør man også udbede sig en nærmere forklaring, når nogen påstår den tyske nationalsang er nazistisk, eller giver associationer til nazisme. Tyskland har for længst sonet den skyld man pålagde det, og de nuværende tyske befolkning har lige så lidt skyld for nazismen, som jeg har for slavehandelen – ingen, for det foregik før der end var tænkt på mig.

      Det var forkert at udelade de to første vers. Første vers kan diskuteres, men det var faktuelt korrekt da sangen blev skrevet. Andet vers kan jeg ikke se noget som helst galt i. Hvilken anden nationalsang hylder landets vin, kvinder og sang?.

      Og vatnissen Torben Lund vil stadig ikke sige hvilken sang Messersmidt egentlig sang, og det han da kunne huske.

      Kommentar by PeterK — 2. maj 2007 @ 08:19

    103. Selv som ikke-DF-vælger har jeg længe syntes, at heksejagten mod DF er modbydelig. Som nu fx den hetz Krarup netop har været ude for, og som uløseligt er knyttet til ordet “hagekors”, som han slet ikke har udtalt. Pia Kjærsgaard får også dagligt med grovfilen alverdens steder og beskrives som den onde selv, det går helt på automatikken. Jeg fatter ikke, at hun kan holde til det. Det er, som om alt er tilladt overfor DF, som om partiet består af undermennesker, som man kan byde alt.

      Som ovenfor beskrevet har jeg selv prøvet at være ude i en hetz, hvor jeg følte mig retsløs, og det er virkelig svært at tackle netop den følelse, fordi vi qua vores opvækst her i landet har en tillid til, at loven beskytter os. Det er temmelig rædselsfuldt at opleve, at jungleloven hurtigt kan blive aktuel.

      Som jeg tidligere skrev Thomas Bolding, har jeg oplevet, hvordan venstrefløjens helt bevidst sætter løgnekampagner i gang mod fx vidner, og hvordan den gør brug af psykopaterne, som altid findes og er rede til at udnytte en situation.

      Det var en af grundene til, at jeg reagerede så kraftigt, da DR under optøjerne for Ungdomshuset en aften løbende reklamerede med, at der skulle være demonstration på et bestemt sted på et bestemt tidspunkt. Jeg tænkte, at nu bidrog DR aktivt til, at få den faste stok af ballademagere/psykopater op af sofaerne, ud af værtshusene og ud på gaderne. Det var komplet ansvarsløst af DR.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 2. maj 2007 @ 08:28

    104. >101 TBH

      Hmm, det kan du have ret i. Det er måske bare den borgerlige regerings afhængighed af DF som har forledt mig til at tro, at det skulle være anderledes.

      Det kan godt være et lille jordskælv i dansk politik er ved at være tiltrængt. Alle de politisk korrekte trænger til en lærestreg.

      Kommentar by Mackety (islamofob) — 2. maj 2007 @ 08:29

    105. Ja, de trænger til en lærestreg.

      Nazisme-hysteriet må for eksempel holde op. Det er rablende vanvid.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 2. maj 2007 @ 09:08

    106. Der er så meget hykleri og inkonsekvens i vægtningen af sager kontra ikke-sager, at der må være noget større på spil. Som Lars Hedegaard så vidt jeg husker har sagt, store konsekvenser har store årsager.

      Nazibeskyldninger fra fløjen som hader Israel, og som i stigende grad kommer ud af skabet med åbenlyst antijødiske udtalelser.

      Den groteske proportionsforvridning det er at fokusere på hvad der skete en våd aften hvor det allerhøjst har drejet sig om plat humor, kontra Astmaas deltagelse i en anti-israelsk og antijødisk demonstration med deltagelse af Hizbollah-sympatisører.

      http://www.sappho.dk/Den%20loebende/gudsnavn.htm

      Manglen på reflektion over dette: Tror nogen ved deres fulde fem, at Morten M. i det skjulte drømmer om at indføre nazistyre i Danmark, endsige arbejder på dette? Tror nogen ved deres fulde fem, at et kommende folketingsmedlem som dyrker sådanne forbindelser ikke er til fare for folkestyret?

      Jeg sætter mine forhåbninger til at denne vægtning mere afspejler mainstreammediernes dagsorden, end hvad der rører sig i befolkningen som helhed. På den anden side ved aviser som BT nok også hvad der fanger deres læsere. Jeg så i går en busreklame for Dansk Folkeparti som var forsynet med påmalingen “nazi”. Ville dette også ske for en plakat med Astmaas (uudholdelige) ansigt? Jeg ved det ikke, og måske afspejles der bare her forskellene i adfærd mellem de to fløje i dette spørgsmål.

      Men man skal absolut ikke undervurdere kulturelt selvhad som en stærkt motiverende faktor, jfr. igen hvad Lars Hedegaard har sagt om store årsager.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 2. maj 2007 @ 11:04

    107. ->106 “som dyrker sådanne forbindelser” : altså Astmaas villighed til at deltage i demonstrationer sammen med terroristsympatisører.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 2. maj 2007 @ 11:07

    108. Kommentar by Mortens musikalske venner — 2. maj 2007 @ 11:35

    109. Lad mig gentage det, som en anden sagde: Kun usædvanligt uvidende mennesker kan anse den tyske nationalsang for at være nazistisk – og mod dumhed kæmper selv guder forgæves.

      Måske venstrefløjen skulle have holdt sig lidt mere vågen i skoletiden – specielt i historietimerne og så vent med at omtale sange som nazistiske til i f.eks. hører Horst Wessel sangen eller Wir Fahren Gegen Engel-land.

      Men typisk for dem at kaste sig over sådan noget, når man (heldigvis) efter 8 år i opposition intet har at byde på.

      Kommentar by LarsK — 2. maj 2007 @ 12:15

    110. Karaktermord.
      90% af eleverne på journalist-højskolen stemmer IKKe på regringspartierne, samt DF.
      Derfor denne ufattelig ringe dokumenterede hetz mod MM.
      Omvendt ville man ALDRIG opleve en lignende hetz mod et medlem af oppo-
      sitionen/venstrefløjen.
      Det værste for pressen er bare, at EN STØRRE OG STØRRE del af befolkningen efterhånden har gennemskuet pressens ensidighed.
      Fordi de selv er hjernevaskede, betyder det jo ikke, at resten af be-
      folkningen er ligeså naive.

      Kommentar by Ramses 2 — 3. maj 2007 @ 15:45

    111. Deutschland über alles?
      Er den mere svulstig end “Rule Britannia”?

      Kommentar by Per Jacobsen — 24. maj 2007 @ 09:52

    112. 111

      Næh, egentlig ikke.

      Jarl

      Kommentar by Jarl Cordua — 16. august 2007 @ 09:14

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper