Uriasposten » Jubiiiiiii! » Blog Archive » Læserbrev i Politiken ifm. debat om jødehad: PET’s sikkerhedsvurdering har skabt et ‘dem og os’



30. januar 2013

Læserbrev i Politiken ifm. debat om jødehad: PET’s sikkerhedsvurdering har skabt et ‘dem og os’

Da jeg første gang bloggede om skolespektør Lise Egholm, var det i forbindelse med et interview til et rødt medie, hvor hun argumenterede for det synspunkt, at muslimernes stigende religiøsitet var en konsekvens af “den tiltagende højredrejning i samfundet”. Religionsforsker Tim Jensen var helt enig, og indflettede Dansk Folkeparti i ligningen. Vi er tilbage i 2004, og den talende klasse slikkede stadig sårene.

Et par år senere havde hun skiftet kurs, og argumenterede imod modersmålsundervisning, og den udbredte offer-rolletænkning. “I bund og grund handler hele diskussionen om islam.”, fortalte hun Weekendavisen, og afviste shariabaserede krav fra muslimer med bastant retorik: “… ikke brug for debat, men udvisning”.

I 2009 blev hun landskendt, da hun offentligt tilkendegav, at hun ikke kunne garantere jødiske børns sikkerhed på sin skole: “Jeg er ked af at sige det, men det er den virkelige verden.” Olav Rabølle fra Humlehaveskolen i Vollsmose, havde samme vurdering.

Lise Egholm går i næste måned på pension, og efter hun tidligere på ugen i et interview med P4 København gentog sidstnævnte problematik, fik vi debatten igen, og det i en grad så hovedpersonen nu undsiger sig selv, og i øvrigt henviser til skolerådmand Anne Vang. En af de få mainstream-politikere der tilbage i 2009 hoppede på det venstradikale projekt kaldet ‘Borgerinitiativet Kirkeasyl’.

Henrik Qvortrup vendte problemstillingen om. Fra Metroxpress – Jøder – dem er det ikke synd for.

“Lad os – bare sådan for tankeeksperimentets skyld – forestille os følgende oprørende situation: En gruppe muslimske forældre kan frustreret fortælle medierne, at de afholder sig fra at benytte den danske folkeskole, fordi jødiske børn mobber i en grad, så det vil være uforsvarligt at sende børnene derhen. … Og lad os endelig forestille os, at skoleledernes besked til de muslimske forældre derfor reelt lyder: Find nogle andre skoler – vi kan ikke hjælpe jer eller jeres børn. …

Hvor er alle de politisk korrekte i dén sag? Alle dem, der rituelt råber op om rummelighed, mangfoldighed og tolerance? Hvor er rockmusikerne? Helsidesannoncerne i Politiken med appeller fra kulturpersonligheder? Hvor er ‘Bedstemødre mod racisme’? Hvor er de muslimske interesseorganisationer, der rutinemæssigt placerer sig selv i offerrollen? Hvor er deres umisforståelige afstandtagen fra, at jøderne behandles uacceptabelt på visse københavnske skoler?

Lad os blot konstatere , at der er meget stille. Faktisk helt og aldeles tavst.”

(Carolineskolen på Østerbro; Uriasposten, 2010)

Herunder en række citater, som først og fremmest fortæller, at selvom vi har debatteret udlændingepolitik intensivt i tyve år, så er der set på afstand intet væsentligt sket. Dialog er vejen frem, siges der. Hvorfor har ingen tænkt på det før.

“Igen er vi blevet mindet om, at den værste og mest modbydelige chikane kommer OVENfra, fra den politiske top, der altid er parat til at omsætte en historie, der passer i deres kram, til en hyletone af forargelse og raseri.” (Rune Engelbreth ; Politiken, 29. januar 2013)

“Jeg er vokset op på den jødiske skole i København, omgivet af pigtrådshegn og politiovervågning. … Når niveauet af sikkerhed er så højt i den jødiske menighed, skyldes det udelukkende, at PET har vurderet, at der er en trussel. Vi italesætter dermed en trussel, som måske ikke er så stor, men når politiet skal patruljere en skole en gang i timen, så bliver der netop skabt et ‘dem og os’. Når ‘dem og os’-mentaliteten bliver skabt, så opstår problemer som på Nørrebro. Men virkeligheden er ikke ‘dem og os’, men snarere et ‘vi’.” (Phillip Dimsits Lerer; Politiken, 29. januar 2013)

“Det er helt grotesk at høre i TV2 News, at Anne Vang foreslår, at problemet løses ved flere gårdvagter. Og den radikale borgmester, som gav efter for muslimsk pres og forsøgte at presse en jødisk forening ud af Mangfoldighedsfestivalen på Nørrebro, foreslår mere dialog.” (Finn Rudaizky, Dansk Folkeparti; Religion.dk, 29. januar 2013)

“De seneste dage har vi været vidne til, at en række hurtige politikere for Gud ved hvilken gang har brugt påstået hetz mod jøder til at skabe reel hetz mod muslimer.” (Zenia Stampe, Det Radikale Venstre; Facebook, 29. januar 2013)

“Jeg blev selv vældig vred, da jeg hørte om sagen, som flere af mine politiske kollegaer gjorde. Men vi er nødt til at være åbne overfor, at alle sager har mindst to sider. … Når De Konservative vil flytte (muslimske, Kim) børn, er det som at tisse i bukserne. “ (Liv Holm Andersen, integrationsordfører for Radikale Venstre; Jyllands-Posten, 29. januar 2013)

“Jeg kan se, at der er en inkonsekvens i den måde, højrefløjen tager afstand fra chikane på. Det er et problem, at man tilsyneladende mener, at det er værre at vores jødiske medborgere bliver chikaneret, end at muslimer gør. … Desværre tror jeg ikke, at Pia Kjærsgaard og Joachim B. Olsen vil fylde deres facebook-sider, næste gang en muslimsk kvinde med tørklæde bliver nægtet at komme med bussen, eller når der endnu engang fortælles historier om, at jobansøgere med mellemøstlige navne kommer nederst i bunken af ansøgere.” (Liv Holm Andersen, integrationsordfører for Radikale Venstre; TV2 Nyhederne, 29. januar 2013)

“… helt konkret mener jeg, vi skal bruge eksempelvis dialogkorps mere til at oplyse om religion, samfund og tolerance i skoler, SFO’er, klubber og så videre.” (Liv Holm Andersen, integrationsordfører for Radikale Venstre; EB.dk, 30. januar 2013)

(Indenfor-stribe sakset fra 180grader.dk)

Oploadet Kl. 16:26 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44628/trackback

39 Comments »

  1. Har lige set Deadline på DR2. Her tørrede Rasmus Jarlov fuldstændig gulv med Anne Mee Allerslev. Jarlov stod fast på sit synspunkt med, at muslimske elever der chikanerede jøder skulle tvangsforflyttes til en anden skole.

    Men, og nu kommer det jeg ikke forstår:

    Værten spurgte formanden for det Jødiske Trossamfund, Schvartz, hvad han mente om sagen. Schvartz svarede, at han var tilhænger af dialog, og han mente, at Rasmus Jarlov havde gjort “sagen” større end den var.

    Bang. Pludselig står denne lille undseelige Anne Mee som vinder af debatten.

    Her går Jarlov ud med alle midler og forsvarer jøderne, for derefter at blive “underkendt” af det Jødiske Trossamfund – det fatter jeg ikke en skid af!!!

    Kommentar by Erik — 30. januar 2013 @ 17:42

  2. Rettelse: Han hedder Finn Schwars og er formand for Det Mosaiske Trossamfund.

    Kommentar by Erik — 30. januar 2013 @ 17:52

  3. @Erik. Jeg vil tro at det er en form for damagecontrol.
    De foretrækker vel så megen anonymitet som muligt, i håb om at problemerne forsvinder, jo mindre fokus der er på disse.
    Det er også en håbløs kamp de kæmper, hvis man ser realistisk på det.
    De har ikke opbakning noget sted i samfundet når det kommer til muslimsk konfrontation. Men det er ikke alle jøder der deler denne passivitet. Der findes nogen der aktivt ønsker at bekæmpe anti-semitismen og det store jødehad der findes i Danmark, og i særdeleshed blandt muslimer. De er bare ikke mange.
    Og de nyder ingen opbakning blandt politikerne, på nær nogle medlemmer af DF.

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. januar 2013 @ 18:51

  4. @ Endnu en vantro

    Tak for svaret.

    Håber du har ret.

    Nu blogger jeg en en del på Berlingske og går til stålet, når det gælder integrationsdebatten. Derfor kan jeg godt føle mig lidt afmægtig, når dem man forsvarer ikke helhjertet støtter ens synspunkter.

    Kommentar by Anonym — 30. januar 2013 @ 19:21

  5. @ Endnu en vantro

    Tak for svaret.

    Håber du har ret.

    Nu blogger jeg en del på Berlingske og går til stålet når det gælder indvandrerdebatten. Derfor kan jeg godt føle mig lidt afmægtig, når dem man støtter ikke bakker op om ens synspunkter.

    Kommentar by Erik — 30. januar 2013 @ 19:25

  6. Det er temmelig frisk af Liv Holm at anklage andre for dobbeltstandarder.

    Enhver der fulgte lidt med i tirsdagens nyheder, kunne konstatere at det radikale venstre satte en halvstor indsats ind på at bagatellisere jødehadet. Som Henrik Qvortrup så rigtigt konstaterer er det helt konsekvent at stilheden rammer de partier der ellers har så stort fokus på diskrimination og racisme når det handler om jøder.

    Det er såmænd også kun få måneder siden at en radikal borgmester i København, Anne Mee, stod politisk i spidsen for at organisere en mangfoldigheds-arrangement. Ikke overraskende var det vurderingen fra borgmesteren at det ville være bedst uden jødisk deltagelse (pakket pænt ind i den evige israel-kritik).

    Det radikale Venstre er givetvis ikke antisemitisk i traditionel forstand, men den konstante flirt med jødehadet er tilgengæld givetvis hensigtsmæssigt rent vælgerstrategisk med et hastigt voksende muslimske segment.

    Kommentar by Superman — 30. januar 2013 @ 19:29

  7. I min erfaring er den generelle holding hos danske jøder “at den der lever skjult lever godt”. Det ville være nyttigt for Danmark, hvis jøderne forsvarede sig i stedet for som her, at være en del af problemet. I modsætning til 30erne og 40erne har jøderne i dag et land, Israel, hvor de kan søge tilflugt, hvis det skulle gå helt galt.

    Jøderne kom til Danmark i en tid, hvor de intet hjemland havde. Det samme kan ikke siges om muslimerne, de har hjemlande. At at de så er ved at føde dem kaput og på alle mulige andre måder kører dem i sænk, er deres problem. Stort set det eneste nyttige muslimer har bragt hertil er deres madkultur, generelt er deres kultur en pestilens, og i modsætning til hvad de snakkende klasser prøver at bilde os ind, har vi ikke brug for flere mennesker, i alle fald ikke horder af primitive, der fylder og ligger vor økonomi til last. Så muslimerne skal smides ud; Vi har ikke brug for dem og ingen pligt til at huse dem. De har deres egne lande. Der kan de gøre som de vil.

    Kommentar by Agricola — 30. januar 2013 @ 19:35

  8. Ej men det jo så trættende at læse, specielt de forudsigelige kommentarer diverse meningsdannere fra RV mv. kommer med.

    Som det står er dialog MELLEM to parter. Når det ene ikke kan/vil/føler/whatever lytte er det jo ikke en dialog. Rigtig spændende bliver det da med dialogkorpset. Der med største sandsynlighed kommer til at bestå af lalleglade og fantastisk inkluderende kvinder eller mænd fra de “dialogsøgende”-drenges egne rækker. Haha ja det da ganske win-win for dem.

    Jeg er dog også ved at være så skide træt af jødernes (de danske) og de homofiles adfærd. De bliver ved med at tror at alting nok skal blive okay, bare vi sniksnakker lidt på det høje intellektuelle meningsdanner lag, vil den ‘danske’ befolkningen jo nok falde til patten og droppe deres jøde- og homohad….. Den gennemsnitlige person fra den oprindelige danske kulturkreds, er IKKE jødehader. Ej heller homohader. FAT DET NU! grrrrr….

    Vi er et inkluderende folk med en kultur der acceptere andre sålænge de acceptere os og lever op til vores værdier og idealer. VÅGN NU OP. Der er ingen muslimbashing, kun en påpegning af et problem. Et reelt problem blandt alle de andre. At den almindelige oprindelige dansker selv udstættes for det samme har jo ingen betydning åbenbart, for hvide kan bare ikke på nogen måde udsættes for racisme. Det jo en naturlov.

    Tilgengæld er den rigtig rigtig god den Indenfor stribe.

    Kommentar by NG — 30. januar 2013 @ 19:38

  9. Så må jøderne sejle deres egen sø. Færdig med opbakning herfra. De er lige så tåbelige som svenske jøder. Rend og hop, kan de.

    Kommentar by Frank P — 30. januar 2013 @ 19:56

  10. Og bøsserne kan få så mange tæsk som de nu engang får af muslimer. Jeg er bedøvende ligeglad. Det er jeg fra nu af, virkelig.

    Jøder og bøsser? Who cares…

    Kommentar by Frank P — 30. januar 2013 @ 19:57

  11. Det er glædeligt at Lise Egholm har erkendt,at hun ikke mere slår til og har søgt førtidspension. Jeg ved den er svær at få i dag, men når man har pip i papkassen på det niveau, skal det nok lykkes.

    Overordnet set har jeg stor respekt for jøder og jeg er en stor beundrer af Israel, men jeg kan ikke være blind for, at der – i hvert fald i Danmark – er en stor? gruppe jøder, hvis holdninger jeg simpelthen ikke fatter f.eks. den tidligere omtalte Finn Schwarz, Herbert Pundik for slet ikke at tale om den tragiske klovneduo Arne & Bent (med efternavnet Melchior).

    Føler Bent Melchior virkelig, at han kæmper for jødernes sag, når han hvert år sidder og skåler med “Stenings-Pedersen” ved den årlige Ramadanfest i folketinget?

    Kommentar by Binee — 30. januar 2013 @ 20:20

  12. @Erik

    Rettelse: Han hedder heller ikke Finn Schwars men Finn Schwarz

    I øvrigt bryggede repræsentanter for “det jødiske samfund” i Malmø en endnu mere mærkelig historie sammen, ved tilsyneladende først at lade som om det var muslimske indvandrere som chikanerede dem, mens det senere blev til at det var indfødte svenskere.

    Den 27 januar i år kunne vi læse i Kristeligt Dagblad hvordan svenske Jøder flytter fra Malmø. Det blev slået fast i artiklen, at chikanen hovedsageligt kommer fra muslimske indvandrere.

    Den svenske jødiske leder Fredrik Sieradzki påstår derimod, at det overvejende er indfødte svenskere der udøver chikane mod byens jøder.

    Mere her: Jøder i Malmø: chikanen skyldes indfødte Svenskere, ikke Muslimer

    Kommentar by Balder — 30. januar 2013 @ 22:22

  13. Liv Holm Andersen er så ualmindelig løgnagtig i sin tilgang til virkeligheden – lider af kognitiv dissonans – at hun vel bilder sig selv ind, at hun er Jomfru Maria, når hun ser sig selv i spejlet.

    Kommentar by Cicero — 30. januar 2013 @ 22:39

  14. Det var kvalmende at læse de fleste af kommentarer på Jarlovs indlæg. Så mange Halal-danskerne! Det er utroligt hvor blinde kan some mennesker være. Alle disse dhimmier går amok hver gang der kommer noget criticism over for muslimerne, men når muslemerne er dem som viser racisme, vold og intolerance – så lukker dhimmierne deres øjne og gemmer hovederne i jorden.

    Det samme gælder Zenia. Enten hun er torskedum, eller er hun antisemitisk/antidansk. Jeg kender mange som stemmer R, og de er rare og fornuftige mennesker, men Stampe lyder som den klassiske EL-medlem og er skam til partiet.

    Kommentar by Israeler — 30. januar 2013 @ 23:10

  15. Mange kultur-jøder har den samme selv-foragt som visse ikke-jødiske kulturradikale, denne underlige selvhadende tilgang hvor man bøjer sig overfor den truende muslimske angriber. Man ved den er helt gal men man vælger overgivelsen med snert af pervers beundring, en variant af Stockholmsyndromet.

    Kommentar by Lars B — 30. januar 2013 @ 23:46

  16. Vi skal opstille nogle flere dialogbænke, og ovenover dem skal vi have to dialoggalger, én til bøssesvinene og én til jødesvinene, for det er vist det de selv ønsker.

    Kommentar by A.R. — 31. januar 2013 @ 06:22

  17. nu vil foreningen “stop islamiseringen af danmark” holde en demonstration den 23 februar, hvor de vil gå ned ad nørrebrogade med israelske flag for at demonstrere imod jødehadet.

    DET bliver alligevel spændende tror jeg. hvis der er et problem med jødehad på nørrebro så vil det i den grad komme frem lørdag den 23 mellem 11-12.30.

    hvordan vil muslimerne reagere på dette? vil det være “nogle få” der bliver aggressive, eller mange? og hvad mon imamerne og islamisk trossamfund syntes? er der stadig “plads til alle” og “mangfoldighed” på nørrebro den dag som vi altid får at vide fra den kant?

    og hvad mon politikerne siger til det? bliver det vendt til en “unødig provokation” at forsvare jøder? eller vil de være totalt tavse?

    og har AFA mon lyst til at blive landskendt som dem der angreb en demonstration for jøders rettigheder?

    det bliver sgu interessant, hvis ikke politiet igen beder dem demonstrere 50 km fra hvor de havde planlagt det fordi de ikke kan styre de muslimske og autonome fascister.

    men jeg håber de insisterer på at blive på nørrebrogade så de kan udstille det massive hykleri og dobbelte standarder der er i netop det område af københavn.

    Kommentar by per — 31. januar 2013 @ 07:27

  18. Da perler havde overfaldet hende den danske skoleleder på Fyn, var der ingen der talte om at tvangsforflytte perlerne til en anden skole.

    Men nu hvor det et jøder der bliver chikaneret, så er hele den ind-smovsede zionistiske kosher-korrekte “danske” højrefløj ude og bekende kulør.

    Hyklere!!! Det er en flok breivikkere, der ikke tør andet end at krybe om bag ‘det udvalgte folk’ og stå at råbe “anti-jihad”, mens vores fædreland overrendes af semitter i alle afskygninger og danske soldater bliver dræbt i Mellemøsten for at beskytte en eller anden fucked up international agenda.

    Kommentar by Hans Jensen — 31. januar 2013 @ 07:34

  19. @14 Israeler:
    Jeg har selv tidligere, som resultat vildledning fra knækkede-til-underkastelse-forældre, en lang tur gennem det danske “uddannelsessystem” og indrømmet en svag personlighed (som barn er de fleste loyale over for de, som fodrer og klæder en) været halal-dansker. Jeg kan oplyse om, at det er en slags åndelig fantasiverden, en tåge, man bliver ført ind i. Ikke noget med at stille spørgsmål ud fra, hvad man sanser. Man skal i stedet forholde sig til verden ud fra, hvad man er hjernevasket med, få sig et vellønnet job, stifte familie og smile på koncernens profilbillede. At man så finder et sådant liv meningsløst og konstant har dårlig samvittighed, er en biting – Cipramil er jo opfundet :-(
    Jeg er, Gud ske tak og lov, vågnet

    Kommentar by Agricola — 31. januar 2013 @ 07:52

  20. Israeler.

    Hvorfor er der ikke flere jøder, som står frem og tager opgøret med de toneangivende jøder, som omfavner muslimerne og deres multikultvenner?

    Kommentar by Sigwar — 31. januar 2013 @ 08:16

  21. Hans Jensen

    Ja. Det er de mærkelig nok enig i, at en udvalgt fremmedet gruppe altid skal have særstatus og positivsærbehandling.
    De er bare uenig i, hvilken.

    http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article5121749.ece

    Kommentar by Viking — 31. januar 2013 @ 09:07

  22. @ 20:

    Jeg tror ikke jeg kan være en stemme for andre jøder. Men der kan være flere forskellige grund til det:

    * Nogle måske ikke er så sarte og føler sig ikke som udsat minoritet, og ikke vil associere sig med den svage jøde som er bange for sin egne skygge. De ser sig selv som danskerne og mener at jødechikane intet har med dem at gøre.
    * Nogle muligvis er bange at blive kald for racister/zionister/højreorienterede, derfor vil de kysse de muslimske numser, så de vil vide deres tolerance over for de “berigere”, og vil hade deres egne. Lige som hende fru Stampe ;-)
    * Nogle ikke vil udtale sig om omnet, fordi de vil skjuler deres oprindelse.

    Men lige meget hvad jøderne mener og siger – så nogle altid vil bliver sure på dem. Når de ikke vil gå amok over for chikane fra muslimernes side – så siger man at de er utaknemmelige “jødesvin”. Men hvis de vil begynde at ævle – så vil der komme folk som Hans Jensen og Viking med deres hadefulde kommentarer.

    Kommentar by Israeler — 31. januar 2013 @ 14:46

  23. Dem har vi gudskelov ikke ret mange af, Israeler.

    Kommentar by Ulla — 31. januar 2013 @ 15:10

  24. “Men hvis de vil begynde at ævle – så vil der komme folk som Hans Jensen og Viking med deres hadefulde kommentarer.”

    Kan du uddybe det? Hvor er det had?

    Min point med særstatus og positivsærbehandling er du og dine som sædvanligt i gang med at bekræfte. På trods af, at min kritik var rettet mod den danske højrefløj (se link).
    Jeg kan selvfølgelig tilføje offermentalitet til de kultur fremmedets evig krav om særstatus og positivsærbehandling.

    Kommentar by Viking — 31. januar 2013 @ 15:12

  25. @23:

    Hvem snakker du om? Dhimmi-jøder, eller højreekstremister?

    Kommentar by Israeler — 31. januar 2013 @ 16:41

  26. Jødehadere.

    Kommentar by Ulla — 31. januar 2013 @ 17:20

  27. @Viking,

    Ja der røg håbet om at Israeler måske også kunne se sagen en smule fra dansk nationalistisk side, men nej også her kræves der absolut lydighed over for jødiske paradigmer. På trods af at Israeler sikkert godt ved at den organiserede Jødedom altid har været fjender af enhver form af dansk / europæisk nationalisme, så må vi ikke snakke om det, uden at vi er “jødehadere”.

    @Israeler

    Hvornår har nogen lige præcist sidst brugt udtrykket “jødesvin”? Hans Jensen eller Viking eller hvad? Vikings kommentarer er aldrig ned på det niveau.

    Som Viking bemærker, du bekræfter det jo selv.

    Har nogen nogensinde lagt dig en stråbred i vejen her, har nogen sagt; “hvad laver du her, din fuck-jøde? Nej, alle er pæne og høflige og regner med / håber på at du er en af de fornuftige. Såfremt jeg måtte have overset nogle uartige indlæg rettet mod dig, så vensligst et link.

    Kommentar by Balder — 31. januar 2013 @ 18:01

  28. -> Balder

    Der er nok ingen tvivl om, at jødehadet i Sverige er en mere integreret del af den yderste højrefløj i Sverige, end den er i Danmark, men jeg tvivler ærligt talt på at det er svensk-svenskere som chikanerer jøder i Malmø, uanset hvordan jødiske talsmænd og medier fremlægger sagen. Som Hedegaard skriver i Dispatch – Sverige er et beboet område, svenskere er folk der er født her, uanset etnisk herkomst. Link: http://dev.d-intl.com/da/articles/editiorial/2013-01-31/leder-sverige-et-beboet-omr-de

    Kommentar by Kim Møller — 31. januar 2013 @ 18:27

  29. Studieværten var næsten den værste. Fanatismen lyste ham ud af øjnene, da han gentagne gange afbrød Jarlov. DR anno dazumal og en trist udvikling.

    Sorte Finns adfærd er naturligvis en dolk i ryggen på både Rasmus Jarlov og os alle. En slesk og forræderisk fejhed, der bare ikke er råd til.

    Skal vi prøve at være lidt retfærdige, må vi kræve, at jøderne hurtigst muligt vælger en ny formand. Så længe der ikke er voldsomme protester, er de danske jøders adfærd illoyal akkurat som, når vore muslimer offentligt lader sig repræsentere af fundi-islam uden modsigelse. Jeg synes godt vi kan kræve noget af vore jøder, og skulle jødernes stiltiende accept af dhimmi-agtig promuslimsk ledelse fortsætte i årevis, kvalificerer de sig efterhånden til repatriering på samme vis som de fleste muslimer efterhånden har gjort.

    Kommentar by Kim Poulsen — 31. januar 2013 @ 19:24

  30. Vore jøde lever ikke i et tæt integreret segregeret jødisk samfund. De har individuelle stemmer og er ikke med i den kamp om livmødre, som ulykkeligvis bringer visse danskere helt og aldeles i øjenhøjde med muslimerne. Schwartz er dum og skal nok få en røffel eller to, men ikke som en gestus fra den ene stamme til den anden. Ugh.

    Kommentar by Ulla — 31. januar 2013 @ 19:54

  31. I øvrigt et suverænt indlæg fra Qvortrup der rammer hovedet på sømmet.

    Godhedsapostlene Zenia Stampe, Ann Mee, og resten af det naive politisk korrekte slæng er blevet til det de påstår at bekæmpe. De kan ikke selv få øje på deres eget hykleri. “Double think” som i George Orwell’s 1984.

    Kommentar by NulTolerance — 31. januar 2013 @ 19:58

  32. Problemet med jødechikane er ikke et jødisk problem, men muslimsk problem, og her skal der vælges side. Det gør Swarz ved at hjælpe islam og de radikale med at placere ansvaret for problemet hvor det ikke hører hjemme, nemlig i afdeling for feminin pædagogik og kommunikation. Problemet er snarere militært, i hvert fald politisk.

    Kommentar by Kim Poulsen — 31. januar 2013 @ 20:26

  33. Balder

    Helt enig.
    Det er tankevækkende, at vi bliver kaldt “jødehadere” på et så tyndt grundlag (snak om ligestilling er åbenbart had i venstreorienteret og kulturfremmedet øjne), imens enkelte jøder og zionister (jeg behøver vel ikke at nævne navne) frit kan sprede had, semi-trusler og volds snak med 99 procent (eller noget der ligner) af brugernes accept.

    DF er som sædvanligt ud og vise deres uduelighed, en stemme på dem er en stemme for multikultur og nu også noget der ligner forskelsbehandling.

    Kommentar by Viking — 31. januar 2013 @ 22:02

  34. Israeler

    Jeg ved ikke hvor ofte du læser kommentarsporene hér på Uriasposten, men jeg skriver ofte “Dø bøssesvin,dø!” bøssesvin(ene), når jeg omtaler bøsser, i og med at det er et lodret citat fra en kulturberiget bøsse. Jøder omtaler jeg nogle gange med islamrotternes og fjendens sprogbrug, og bruger dermed jødesvin. Så det er ikke mine egne holdninger i forhold til de to grupper jeg giver udtryk for hér. Men som så mange andre, så er jeg efterhånden også ret så bedøvende ligeglad med selvmordsjøder og selvmordsbøsser, for når de ikke siger tingene lige ud, hvorfor skal vi så have så forfærdelig megen medlidenhed med dem?!

    Kommentar by A.R. — 1. februar 2013 @ 05:00

  35. @Kim Poulsen

    Må jeg spørge hvordan du selv har protesteret, udover at skrive mange lange indlæg på uriasposten? Måske det snarere er dig, som skal repatrieres ved nærmere eftertanke?

    Kommentar by Lion of Ziyon — 1. februar 2013 @ 07:57

  36. @Kim Møller (28)

    “Der er nok ingen tvivl om, at jødehadet i Sverige er en mere integreret del af den yderste højrefløj i Sverige, end den er i Danmark, men jeg tvivler ærligt talt på at det er svensk-svenskere som chikanerer jøder i Malmø, uanset hvordan jødiske talsmænd og medier fremlægger sagen.”

    Jeg er selvfølgelig helt enig – i den sidste del af betragtningen, lidt mindre i formuleringen af den første del men, lad det ligge. Problemet ligger jo i at de jødiske foreninger fordrejer sandheden alt efter hvad de mener tjener deres egne umiddelbare behov, hvilket er et vedvarende problem. Deres “statistikker” skal man derfor også tege med et stort gran salt.

    Helt denne problematik, hvor velkommen den end måtte være for dele af den danske nationale fløj, som tror at den kan høste lidt sympati (og hvad kan den bruges til i praksis?) ved bekræfte de jødiske foreningers forestillinger og deres merkværdige skiftende udmeldinger, som i vidt omfang er baseret på disse foreningers såkaldte statistikker. Jødiske foreninger “fortrækker” generelt at skyde på “højreorienterede”, og selv om chikanen alle steder kommer fra indvandrere, forsømmer man ikke én eneste mulighed for at lade det ligge i luften at der også er problemer med nationalister. Dette tages selfølgelig imod med kyshånd af Mæ Mæ-typerne.

    Problemet er, at disse påstande og den hjemmelavede statistik omkring “antisemitiske hate crimes” sjældent kan tåle et nærmere eftersyn, hvilket ofte giver baglag, med afsmittende virkning på de dele af den nationale fløj som har været med til at støtte “panikken” som derved kommer til at fremstå som useriøse.

    Således også i Holland i 2010, hvor lignende meldinger forårsagede opstandelse, hvorefter det meste af det blev manet i jorden igen bagefter. Et “antisemitisk angreb” (æggekast mod et jødisk hus) som blev tilskrevet perlerne viste sig endda udført af to jødiske drenge. Andre omtalte episoder som havde forårsaget store overskrifter faldt helt fra hinanden.

    Hele problematikken er baseret på hvad der ligner løsrevne udtalelser og påstande fra forskellige parter som fortolkes vidt forskelligt alt efter had man ønsker at høre.

    Jeg kunne tænke mig at se en konkret undersøgelse:

    Hvor mange jødiske børn har besøgt skoler på Nørrebro, og evt. andre belastede områder.

    Hvor mange af disse børn er blevet chikaneret fordi de er Jøder, hvor mange politianmeldelser har der været, hvor mange konkrete tilfælde er skolernes personale hver især bekendt med.

    Og lad os i samme omgang få tal på hvor mange andre børn er blevet chikaneret eller mobbet på grund af deres etnicitet, derunder hvor mange danske børn har måttet stå model til ord som luder, kartoffeldansker, eller hvad der ellers måtte være populære skældsord i disse miljøer, og så tallene for asiater og muslimer.

    Samtidigt bør skolernes etniske sammensætning så også undersøges for at kunne producere en brugbar statistik.

    Er der indtil videre tal fra andre aktører end lige de jødiske foreninger, og henholder de jødiske foreningers tal sig overhoved specifikt til børn som går på blandede skoler, eller er det episoder i gademiljøet generelt der hentydes til. Indeholder tallet også ting som er sket for voksne?

    ***

    Der er en anden ting der undrer mig; de fleste jødiske børn som går i offentlige skoler vil formentlig ikke være af den type som går og skilter med det, ved f.eks. at gå med kalot og slangekrøller. Til det formål har Jøderne jo deres egen Carolineskole. Jeg gad nok vide hvor mange jøder der er i København som ikke sender deres kalotbærende børn til Carolineskolen, eller i hvert fald til en anden god privatskole.

    Det er ikke fordi jeg benægter at der er Jøder som har problemer med indvandreryngel, og det er da glimrende at der rettes opmærksomhed på det.

    Men det er, som Hans Jensen også gør opmærksom på, mærkeligt at disse sager pustes sådan op i medierne, mens den i virkeligheden langt mere udbredte og omfattende chikane af i tusindvis af danskere igen må se sig trumfet af det som nogle enkelte Jøder eventuelt måttet have lidt. Lige som med al den overdrevne opmærksomhed på jødiske tab under Anden Verdenskrig, som har skubbet alle andre gruppers tab og lidelser helt ude i mørket.

    Det er det principielle i det dominerende paradigme at kun minoriteters lidelser anses for værdige til offentlig omtale og protest, og man styrker disse forestillinger ved at lade Jøderne indtage førstepladsen på listen af ofre for muslimsk terror i Danmark.

    Man kunne med rette bebrejde de danske politikere som har udtalt sig i sagen en merkværdig form for diskrimination. Hvorfor er det kun chikane af Jøder og bøsser som man er så forarget over, at man kommer med snak om at tvangsforflytte muslimske elever og deres familier?

    Der har været utallige veldokumenterede tilfælde af mobning, vold og chikane mod danske skoleelever og lærere, uden at det har affødt lignende svulstige ord fra politikerne.

    Kommentar by Balder — 1. februar 2013 @ 09:42

  37. Nazismen er færdig. Hvorfor pendulerer dens få tilbageblevne støtter ikke bare direkte over i islam? Jeg ved, at nogle ex-grønjakker og -skinheads allerede har haft glæde af det. Det skulle være som at komme hjem: En stor åndløs krigerkult uden ridderlighed, uden frihed, uden meritokrati.

    Kommentar by Ulla — 1. februar 2013 @ 12:14

  38. @36 Balder:

    “Man kunne med rette bebrejde de danske politikere som har udtalt sig i sagen en merkværdig form for diskrimination. Hvorfor er det kun chikane af Jøder og bøsser som man er så forarget over, at man kommer med snak om at tvangsforflytte muslimske elever og deres familier?”

    Godt spørgsmål.

    Kommentar by Agricola — 1. februar 2013 @ 19:38

  39. Balder

    Hvide fortjener det, fordi de ER hvide! Ellers så bliver islamrotternes vantrohad imod især hvide (hunkønsvæsner) og den vestlige kultur jo beskrevet på realitetsblogs 87.600/365. Og problemet med at flytte islamrotter i skolerne, er jo at de er overalt. Men vi kan da trøste os med at mange af dem af helt uforklarlige årsager er i specialklasser, 60-80% af dem i specialundervisningen hér i Europa udgøres af indvandrerdjævleyngel.

    Hvad jøder angår, så taler vi jo om at de lige som kristne og andre religioner har en meget lang og ekstremt blodig forhistorie med pestislam, så der er også det historiske perspektiv at tage hensyn til. For meget få på vores side, hopper på den med
    Israel-Palæstinakonflikten som årsagen til jødehadet.

    Kommentar by A.R. — 2. februar 2013 @ 05:10

RSS feed for comments on this post.