3. februar 2013

Skoleleder til jødisk far: Vi har mange “… muslimer. Det kan gøre det meget svært for et jødisk barn”

Der er visse problemstillinger der ikke kan behandles journalistisk, uden det ender med modhistorier, og en mudret polemik om den oprindelige historie. Det tog ikke Politiken lang tid at imødegå Lise Egholms ‘jødemobning’-historie, og der er tydeligvis dobbelte standarder. Enhver nyhedshistorie der indirekte understøtter en nationalborgerlig dagsorden, problematiseres tungt i alle medier. En modsatrettet nyhedshistorie understøttes af centrum-venstres forskerskare, og her når kritikken sjældent videre end et par læserbrev, eller allerhøjst en kritisk artikel i et JP-tillæg.

(Modhistorier på Politiken.dk, 29. januar til 1. februar 2013)

Hvis medierne havde forsøgt at bekræfte ‘jødemobningen’, så havde det næppe været en uoverkommelig journalistisk opgave, selvom det selvfølgelig kræves, at man går hårdt til ‘debatten er problemet’-segmentet, herunder den jødiske tekstforfatter Lone Spliid der tidligere i dag på TV2 News fortalte, at hun aldrig har oplevet problemer med muslimer, men dog ‘fordomme’ fra ‘ikke-muslimer’. Hendes ‘Tro i Harmoni’-arrangement, inkluderede (efter indslaget at dømme) ingen beskæggede mellemøstlige mænd, ingen kvinder med tørklæde – og symptomatisk for det hele, så havde interviewede muslimske Nadia langt udslået hår.

Hvor TV2 News velvilligt holdt mikrofonen for ovenstående, så var der andre boller på suppen da konservative Rasmus Jarlov tidligere på ugen debatterede ‘jødemobning’ med Anna Mee Allerslev på DR2. Her gik Deadline-værten Mikkel Frey Damgaard til angreb med spørgsmål som: “Var det ikke lige voldsomt nok at reagere på den måde, når nu det bare var tale om mobning”. Allerslev fortsatte i samme stil: ” Det nytter ikke noget at fare ud med bål og brand, fordi medierne laver en ny tvivlsom historie”, hvorefter studieværten gav hende et retorisk spørgsmål: “Synes du Rasmus Jarlov talte historien op igår?”

Således kan ‘debatten er problemet’-segmentet bekræfte hinanden i at løsningen er mere af det samme, og det største problem for et harmonisk forhold mellem kulturene, er højrefløjens populistiske debat. Her lidt fra en artikel der forsvandt i mængden – Jarlov: Jødemobning er et reelt problem.

“… det er en postgang for tidligt at aflive debatten om jødemobning, mener de Konservatives leder i Borgerrepræsentationen i København, Rasmus Jarlov, der har fået tilsendt en mailkorrespondance fra en jødisk far i København. …

Da faren i oktober sidste år spurgte Klostervængets Skole, der også ligger på Nørrebro, om den ville fraråde jødiske børn at starte, lød svaret fra daværende skoleleder Karen Margrethe Grønlund nemlig:

– Det må jeg desværre sige ja til. Vi er en skole i hastig forandring, dermed mener jeg positiv udvikling. Vi har 90 procent tosprogede elever, hvoraf 75-80 procent er muslimer. Det kan gøre det meget svært for et jødisk barn, hvilket ikke er rimeligt for barnet. Jeres søn er meget velkommen hos os. Vi er rummelige og fagligt ambitiøse. Hvis du ønsker, så kom og snak med mig, jeg kan også hjælpe dig til en anden skole.”

Mere af det samme i Den Korte Avis – Jøder forfølges – det danske samfunds værdier smuldrer.

“For fire år siden sagde Lise Egholm noget lignende. Det samme gjorde skoleleder Olav Nielsen fra Vollsmose. Men problemet er hverken fjernet eller formindsket i mellemtiden. Tværtimod. …

Hvis man ikke hører så meget til problemet, hænger det sammen med, at jødiske forældre længe har holdt deres børn helt væk fra skoler med mange muslimske elever. ”Det vil være fuldstændig umuligt for jødiske forældre at forestille sig, at de på nuværende tidspunkt vil melde børnene ind i en folkeskole på Nørrebro”, siger overrabbiner Bent Lexner. (BT)

I Mjølnerparken, der er en af de store indvandrerbebyggelse på Nørrebro, er holdningen: ”Jøder har ikke noget at gøre her”. Det siger Mohammed til Ekstra Bladet, der besøgte området i går aftes.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44751/trackback

23 Comments »

  1. Selvfølgelig skal det ties ihjel. Alt andet vil være stemmer til DF.
    Der er visse ting, der ikke må komme ud til “folket”.

    Kommentar by Peter — 3. februar 2013 @ 16:14

  2. Mikkel Frey Damgaards opførsel er da helt utilstedelig; håber at nogen klager over ham.

    Kommentar by Absalon — 3. februar 2013 @ 16:14

  3. Det er tankevækkende hvordan bagatelliseringen af jødehadet har grebet om sig.

    Fra historien kom frem, gik der ikke lang tid før de radikale havde mobiliseret adskillige politikere, dagbladet Politiken gik straks igang med mod-historien og i Deadline var det Anne Mee heltinden over for den onde Jarlov der havde påpeget den åbenlyse racisme. (og lige vedrørende Anne Mee var det noget bizart taget i betragtning at hun jo ved et nyligt arrangement gjorde det klart at mangfoldighed nok er bedst uden jøder).

    Helt grotesk er de skoledere der har været fremme som del af mod-historien. Berlingske spurgte efterfølgende en af dem direkte og svaret var at de ikke havde nogen jødisk elever.
    Det er klart antisemitismen ikke er et dagligt aktuelt tema på skoler hvor jøder for længst er holdt op med komme. Men det var ikke en del af Politiken-vinklingen der var entydigt politisk drevet.

    En journalist uddannelse tager 4-5 år, og alligevel skriver man historier om jødefri-skoler der ikke oplever jøde-mobning !!!!

    Bonus-idiot: læs Rothstein i Weekendavisen.

    Kommentar by Superman — 3. februar 2013 @ 16:45

  4. Som dansker er den her læsning forbundet med en stærk følelse af skam!

    Jeg skammer mig over at vi forfulgte jøder hele vejen op gennem middelalderen.

    Jeg skammer mig over at vi lod dem i stikken under krigen

    jeg skammer mig over at den danske regering ikke kan lave andet end at hetze det eneste demokrati i mellemøsten.

    Jeg skammer mig over at jøder igen forfølges her hjemme.

    Kommentar by Jens Jensen — 3. februar 2013 @ 16:56

  5. Rothstein, er det ham, som tak for det store arbejde med at få muslimer
    til Danmark , får det gode arbejde i DRs litteratur program?

    Kommentar by Pk — 3. februar 2013 @ 17:28

  6. Tanken om, at alle skal gå i den samme skole, er håbløst forældet.
    Den blev skudt i sænk allerede, da man afskaffede den delte skole, som skilte eleverne i 4-5 klasse til henholdsvis Mellem- og Realskolen og den almene Folkeskole.
    Det multikulturelle samfund har gjort skoleforholdene endnu mere kaotiske.
    Det, vi har behov for i dag, er almueskoler, borgerskoler og eliteskoler.
    De to sidstnævnte bør kræve optagelsesprøver.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 3. februar 2013 @ 17:58

  7. Til alle politikere i Danmark,det er ikke Muslimerne der sætter dagsordenen i Danmark,Danmark styres af en grundlov og kan politikerne ikke overholde den er de ikke berettiget til deres løn fra skatteyderne,alle Muslimer er ramt af den samme sindsyge at Allah er stor.

    Kommentar by emmagad — 3. februar 2013 @ 19:27

  8. Den tilbagekaldelse af udtalelsen lugtede langt væk af spin og lidt pres på et par spinkle kvindeskuldre.

    Kommentar by Morani ya Simba — 3. februar 2013 @ 20:55

  9. Iflg. Lis Egholm er det hele en stor “misforståelse”.

    Her er citater fra Martin Krasniks intervieuw med Lis Egholm fra Weekendavisen i dec. 2012 i forbindelse med at Martin Krasnik blev udsat for jødehad på Nørrebro:

    “Tidligere på dagen har han besøgt Rådmandsgades skole på Ydre Nørrebro, hvor hovedparten af eleverne er tosprogede. Skoleleder Lis Egholm FRARÅDER ham at indskrive sine børn på skolen. Hun siger:

    “Jeg vil gøre alt for dem, men jeg kan ikke forhindre, at de kommer ud for ubehageligheder. Det går jo nok i de små klasser. Men hvad så, når de kommer op i sjette? Børnenes tarv er jo det vigtigste.”

    “Du ville altså anbefale, at vi finder en anden skole?”, spørger Krasnik.

    Egholm: “Ja desværre, det tror jeg. Det gør ondt i hjertet. Det er hujende forkert. Men det er virkeligheden.”

    Der kun to muligheder i denne sag:

    1. Martin Krasnik er FULD AF LØGN og har citeret Lis Egholm forkert.

    2. Lis Egholm er FULD AF LØGN og er citeret Korrekt.

    Jeg undrer mig dog over, at Martin Krasnik IKKE har været ude at “forsvare” sine citater.

    Jeg tror på, at Martin Krasniks citater er korrekte.

    Men det undrer mig, at INGEN journalister har kontaktet Krasnik og fået hans version af historien.

    Jeg bloggede om emnet på Tom Jensens blog på Berlingske, og stillede Tom Jensen spørgsmålet:

    “Hvorfor ringer du ikke til Martin Krasnik og spørger ham, om han er citeret korrekt?” Tom Jensen har endnu ikke svaret, og gør det sikkert heller ikke.

    Men der må sgu da være bare EEN journalist der kan gribe knoglen og ringe til Krasnik??

    Kommentar by Anonym — 3. februar 2013 @ 21:22

  10. hvordan mon politiken forholder sig til martin krasniks reportage hvor han for nyligt gik en tur på nørrebro med kalot og blev truet adskillige gange i løbet af kort tid?

    men det skete måske heller ikke?

    Kommentar by per — 3. februar 2013 @ 21:24

  11. Jeg tror, der er et tilsvarende indslag der skulle med i posteringen -nemlig fra “Orientering Weekend” i denne uge hvor;”
    Anne Esther Boukris er programmets gæst. Hun har mange gange har oplevet diskrimination i Danmark. Men først og fremmest fra dem hun kalder monokulturelle danske medborgere. En særlig artsfælle man finder i alle egne af det politiske spektrum. Selv er hun af jødisk herkomst og har ofte oplevet, at danskernes tolerance og åbenhed over for mangfoldighed og det flerkulturelle er overfladisk og uforstående.
    Anne Boukris har i mange år beskæftiget sig med integration. Hun har været konsulent for etnisk ligestilling og har senest taget initiativ til at afholde en særlig filmfestival i København. En jødisk filmfestival. Hun skrev forleden på sin Facebookside: Medierne ville ikke have den fordybede samtale om den indre frygt og historien blev derfor blot endnu en bekræftelse af den overfladiske synlige del af intolerancen og diskriminationen. I dagens udsendelse forklarer hun om den usynlige diskrimination. Hun forklarer blandt andet, at palæstinensere og jøder ofte forstår hinanden bedre end danskerne tror.”

    http://www.dr.dk/P1/orientering/Orientering_weekend/2013/02/02111522.htm

    Endnu et propaganda indslag fra DDR-

    Kommentar by Thorsted — 3. februar 2013 @ 21:53

  12. Når jøder forfølges af muhammedanere, hedder det mobning. Når grønlændere forfølges af muhammedanere, hedder det chikane. Når muhammedanere føler sig den mindste smule generet hedder det racisme.

    Kommentar by Kraka — 3. februar 2013 @ 21:57

  13. Blot til orientering: Klostervængets skole ligger ikke på Nørrebro, men på ydre Østerbro, dvs. i 2100 Spelt aka København Ø.

    Ikke at jøde- og homomobning fra muslimsk side bliver bedre af dén grund, blot for at nævne, at muslimske ghettoer spreder sig som .

    Kommentar by Henrik Petersen — 3. februar 2013 @ 22:07

  14. Det passer så dårligt ind i journalisters og regeringens opfattelse af verden, at de bliver fuldstændigt forvirrede. Dem som de opfatter som ofre, altså muslimer, må i deres forskruede virkelighedsopfattelse være de gode, de kan simpelthen ikke kaperer at muslimerne viser at være modbydelige racister! De kan ikke forstå, at dem de opfatter som ofre for en snigende facisme/nazisme, viser sig at være facisterne/nazisterne selv!
    En vigtig lærer er at fremtidens facister, med usvigelig sikkerhed vil kalde sig selv for antifacister!

    Kommentar by Robert R — 3. februar 2013 @ 23:35

  15. Muslimer stopper Danskere for at høre om deres ærinde i kvarteret i Danmark,det er på tide at forbyde Islam i Danmark,og det er på tide at politikerne på Christiansborg stilles til ansvar for Islamisering af Danmark,hvordan kan en Dansk politiker sælge Danmark til Muslimerne.

    Kommentar by emmagad — 3. februar 2013 @ 23:45

  16. Enig med Jens Hansen. Jeg skammer mig dog ikke over mit land, men over Daniel Karlsen, Balder og alle de andre danskfødte jødehadere.

    Kommentar by Nielsen — 4. februar 2013 @ 00:57

  17. Jensen ! ikke Hansen.

    Kommentar by Nielsen — 4. februar 2013 @ 00:58

  18. Hvis den BorglammeMester anna MÆÆ med HELE hove kompakt udstoppet med kun uld, som presset ryger ud af munden, ikke syntes der er nogen grund til at farer ud med bål og brand, som HENDES muhammedaner ellers til dagligt bogstaveligt praktisere, kunne dette tolerante, stillestående, tilbagestående pigespædbarn så ikke lige forklare sin Radigale kollega Zinke geStampo, at hun-ulven, ikke må fare med bål og brand til politistationen med sine stikker §266b angivelser, hvergang en Dansker fortaler….øh, siger noget politisk korrekt “tvivlsomt” sandt!
    Hvorfor farer de Radigale ud med bål og brand og §266b, på tvivlsomme anklager der ikke holder, hvorfor misbruger de vores politi og §266b med at rende stormløb på en i forvejen belastet ordensmagt, der ustandseligt skal rykke ud til bål og brand i muhammed ghettoerne, fordi brandvæsnet bliver stenet, hvis de vil slukke bål og brand i muhammed ghettoerne.

    Det er vel ikke helt forkert at sige, at disse to brændebærende Biederman hekse selv slæber bål og brand til deres “fremtid” hvor kvinder skal leve i affaldssække, for ikke at støde nogen eller selv være skyld i voldtægt, de fatter intet! de slæber bare naivt muhammedaner mandslinge…øh, brænde ind til egen varme tilværelse i en sort affaldssæk.
    For sådan er det jo, i samtlige mellemøstlige muhammed styret lande, der har kvinderne det varmt i deres sorte affaldssække, når solen farer frem med brandvarme stråler, så er der nok nogle kvinder der “føler” sig som i et hekse bål, som de dør af, hvis de hopper ud af bålet…øh, affaldssækken, for sådan fungere kvindeundertrykker ideologien islam jo.

    Faktisk syntes jeg det er synd for disse naive uvidende Biederman kuvøse uld-tøser, anna MÆÆ, Zinke geStampo og liv Hovedløs andersen,at den arrogante margrethe Pestager, sådan lader de unge pigebørn forvalte poster de slet, slet ikke er modne til, og som de ustandseligt bliver latterliggjort, fordi margrethe Pestager har overladt dem i taber roller, som imam forekæmper medhjælper.

    Må allah riste dem hjemme hos sig i helvede!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 4. februar 2013 @ 03:08

  19. Sura 2 65-66, 5 60 og 7 163-166 siger vel det hele, ellers så kan man jo søge på cartoons of apes and pigs. Hvem de så forestiller, det er jo ikke godt at vide! Eller man kan jo også bare prøve, at søge på antisemitism jewhatred in muslim/islamic countries/societies/communities.

    Anonym

    Den artikel skal vi altid trække frem, især hvad imam Fatih Abed siger om ovenstående, ifølge ham ikke-eksisterende sira.

    Kommentar by A.R. — 4. februar 2013 @ 05:54

  20. Der er verden over en stærk, apologetisk rygmarvsreaktion der gør historier om muslimsk forfølgelse af jøder meget vanskelig at formidle. Der kommer modstridende oplysninger frem, eller der trækkes pludseligt i land, eller, som man så de Radikale gøre, der forsøges fokusflytning, så enhver omtale af muslimsk antisemitisme altid skal afbalanceres med omtale af ‘forfølgelse’ af muslimer.

    Skal man finde noget der kan kaldes en objektiv sandhed om dette problem, må man som med alt islamrelateret i medierne kigge på bundlinjen: Kan det dokumenteres at antallet af jøder i noget land med muslimsk flertal er stabilt eller endda voksende? Kan man finde lignende dokumentation for områder og enklaver i Vesten med muslimsk flertal? Kan man finde eksempler på jødiske skoler, synagoger osv. i de samme områder der ikke har brug for mere bevogtning, sikkerhedshegn osv., end muslimske institutioner sammesteds?

    Mit gæt: Tendensen i svarene på disse spørgsmål vil være overvældende i jødisk disfavør. Kan man overhovedet finde ét land med muslimsk flertal hvor det tilbageværende jødiske mindretal er stabilt og kan leve frit og trygt? Omvendt, findes der ét sted i noget vestligt land hvor muslimske institutioner har brug for beskyttelse som det kendes fra f. eks. Carolineskolen?

    Med den slags bundlinjedata må man i princippet kunne skære gennem det røgslør og det bullshit der kan observeres i den aktuelle debat. Der vil sikkert blive forsøgt skabt tvivl om årsagssammenhængene selv hvis bundlinjerne er entydige, men dette vil føre til absurditeter hvis man som modtræk prøver at imødegå angivelig antisemitisme hos danske skolebørn osv., og virkeligheden vil blive sværere at forplumre.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 4. februar 2013 @ 11:15

  21. Når det siges, at det var situationen for 4 år siden, og at den er en anden i dag (takket være en stor indsats fra sociale myndigheder mv.), så er der nok noget folk har glemt.

    For ca. 4 år siden (december 2008) bombede Israel i Gaza for at stoppe/bremse beskydningerne derfra med raketter. I den periode var jødehadet fra palæstinensernes side ekstra stort.

    Når noget tilsvarende sker igen i Israel/Gaza, vokser hadet igen. Det har næppe meget at gøre med danske myndigheder.

    Kommentar by Ole S. — 4. februar 2013 @ 12:45

  22. Jeg tænker på, hvad jeg selv ville gøre, hvis min søn blev udsat for racistisk mobning af muslimerne i skolen?

    Jeg får den tanke, at de mange ’skoleskydninger’ i USA kan have en skjult baggrund race- og/eller religionskonflikter?

    Det er i øvrigt påfaldene, hvor meget disse disse oversøiske ‘enkeltstående tilfælde’ af skyderier i USA bliver dækket i daglige reportager og af egne journalist ‘ekspert’ kommentatorer i de statsejede DANSKE elektroniske medier, DR og TV2?

    Mens beretningerne fra den danske dagligdag om racistisk vold mod danskere stort set forties? De kan dog ikke helt undertrykkes fra lokalaviser og blogs…

    “Da mangfoldigheden gjorde indtog i parcelhusidyllen
    Tilføjet 04/02 22:22 til Boblere af Annie Vinther Sanz
    Enhver forælders mareridt
    Min (snart) 17-årige søn blev natten til søndag stukket ned af en gruppe indvandrerdrenge på vejen hjem fra byen.
    Han havde været på besøg hos sin ven inde i København, og tog S-toget hjem. I samme kupé sad en gruppe på fire indvandrerdrenge på hans egen alder. Min søn var træt – sad og døsede hen – til stor underholdning for indvandrerdrengene. De prikkede til ham og råbte op, hver gang han nikkede med hovedet – han ignorerede dem.
    Da min søn steg af toget på Hellerup station fulgte gruppen efter ham. De gik i hælene på ham op til busholdepladsen, hvor han vendte sig om og sagde ”fuck nu af”. Det fik dem til at springe på ham – alle fire! Mens han forsøgte at forsvare sig, stak en af dem ham i låret med en kniv. Tre stik – lige gennem hans jeans – 2 af stikkene var dybe. Drengene stak af..

    http://www.180grader.dk/Islam-og-indvandring/da-mangfoldigheden-gjorde-indtog-i-parcelhusidyllen

    Kommentar by A-mad — 5. februar 2013 @ 13:42

  23. Velfærdsturister/lykkesøgere(ca 95% af alle asylanter ifølge FN) har intet at gøre her i landet. De og deres familiemedlemmer må sendes ud af landet. Kriminelle udlændinge må ligedes sendes ud af landet.

    Kommentar by Jørgen — 5. februar 2013 @ 18:05

RSS feed for comments on this post.