6. februar 2013

Anstændighedens fortrop lagde Lars Hedegaards privatadresse online på anonym hadeblog (2009)

Efter Breiviks massakre havde venstrefløjen travlt med at finde moralske medskyldige på højrefløjen, og hurtigt blev det til noget der lignede en veritabel klapjagt på enhver forsvarer at et frit samfund baseret på vestlige værdier. Hetzen mod historiker Lars Hedegaard har kørt i toneangivende medier i årevis, men her dagen derpå, er der ingen indikationer på, at der kommer en debat om ‘moralsk ansvarlige’ for drabsforsøget.

Der er ellers nok af tage af. Da PET for et par år siden afslørede, at Researchkollektivet Redox havde en hemmelige server med private oplysninger på 3.000 politiske modstandere, var der blandt andet et foto af undertegnede taget under et arrangement i Trykkefrihedsselskabet. Man kan roligt gå ud fra, at Lars Hedegaards mappe i det arkiv har været mere omfattende.

Venstradikale bloggere har ført kampen mere eller mindre anonymt, og knap så professionelt. Snaphanens bagmand fik hængt sin privatadresse ud tilbage i 2009 (Projekt Antifa, Antifascistisk Aktion), undertegnede på Netavisen P77 (2010), og selv min webmaster der af praktiske årsager registrerede Uriasposten-domænet, er blevet udhængt med privatadresse (2009).

Kim Poulsen gjorde mig opmærksom på det i sommeren 2011, og jeg gravede i sagen. Den er hostet af Blogspot, havde kun to posteringer, og bar umiskendelig præg af kliken omkring den nu slettede hadeside Urius Oregon. Udover Kim Poulsen, så var målet Lars Hedegaard. Bloggen er stadig online, her 3,5 år efter, trods det faktum at Kim Poulsen anmeldte siden den 6. juni 2011.

(‘Oprop’´på Blogpost, 13. maj 2009)

ONSDAG DEN 13. MAJ 2009
Lars Hedegaard

Lars Hedegaard er formand for det Højreekstremistiske Trykkefrihedsselskabet. Han bor på Frederiskberg.
Lars Hedegaard Jensen
XXXXXXXXXXXXX X X, XX.

2000 Frederiksberg
Her er et billede af det hus han bor i.

(Linker til kort med privatadresse på Semithus.dk/LarsHedegaard)

Jeg har ufrivilligt fået stor erfaring med anonyme hadeblogs. Her en række korte observationer om anonyme ‘Oprop’-blog (som jeg af indlysende årsager undlader at linke til).

Kronologi: Blev oprettet den 13. maj 2009, da Carl-Erik Zølck (under navnet ‘Lady-in-Red’) og Margrethe Monika S. Hansen nogle måneder forinden var røget i unåde på Nyhedsavisens blogunivers. Kampen fortsatte med utallige anonyme blogs samme sted. Her en række eksempler: Anna Lyttiger, 9. januar 2009; Juliea, 3. marts 2009; Syvtisyv, 7. juni 2009; Vigiraldrigop, 8. juni 2009; EtAnstændigtDanmark, 18. juni 2009.

De mange Nyhedsavisen-blogs blev slettet i løbet af få dage, og sideløbende blev der arbejdet mere eller mindre ambitiøst med en række Blogspot-blogs: Urius Oregon, 3. august 2008, Uriasposten, 16. januar 2008; Siadinfo, ca. 20. maj 2009); Trykkefrihedsselskabet, 5. juni 2010. Kopi-hadebloggen rettet mod Uriasposten havde meget sigende Lars Hedegaard som topbanner (link).

Det angivne navn: Siden er oprettet af en ‘Michael Less’, og selvom jeg er stødt på flere aggressive kommentarerer fra et par ved navn ‘Michael’, så er det ganske givet et frit opdigtet navn i stil med Zølcks mange Facebook-aliaser: ‘Kim Ølleer’ (sep, 2009), ‘Lars Hedelaard’ (sep, 2009) og ‘Shappo Trykkefrihedsselskabet’ (juni, 2010).

Billeder: Fotos af de to udhængte er hostet eksternt. Hedegaards portræt er taget fra en højreorienteret side, men den mere ukendte Kim Poulsen er taget fra ‘Gamledanmark’s Blog’ (WordPress), lagt online 5. februar 2009 som eneste post. Ordvalget afslører, at det tydeligvis er en blog der relaterer til benævnte klike.

“Kim Poulsen ejer Polemikken og er gæsteskribent på Uriasposten. Følg med på bloggen hvis du ønsker at se hvem der gemmer sig bag de antimuslimske blogs, og hvem de i virkeligheden samarbejder for at skade din, min og vores sag.

Bag denne blog er vi flere der står bag den, og vi har et bestemt formål med bloggen. Vi ønsker et anstændigt Danmark og vi ønsker Det Gamle Danmark tilbage.”

Tekst: Der er enkelte stavefejl, men det bærer mere præg af sjusk end manglende evner. Ikke nok tekst til at drage konklusioner.

Summa Summarum: Jeg har ikke medtaget ‘Oprop’ på min omfattende dokumentationsside, da jeg ikke har en klar forbindelse til navngivne, og siden ret beset kunne være oprettet af enhver anden i segmentet, stående skulder ved skulder med dem jeg tidligere har betegnet som ‘anstændighedens fortrop’.

Oploadet Kl. 16:09 af Kim Møller — Direkte link52 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/44856/trackback

52 kommentarer »

  1. Mit gæt er, at navnet “Michael Less” skal fungere som en humoristisk reference til dokumentaristen Michael Moore.
    Og det er fuldstændig korrekt, at der har været meget bras i omløb, som kommer fra personer med den slags “vittige” navne.

    Kommentar by Vest — 6. februar 2013 @ 16:54

  2. Det burde være muligt for PET at skaffe IP-adresserne på skaber af bloggen såvel som besøgende. Et godt udgangspunkt.

    Kommentar by Solarboy — 6. februar 2013 @ 17:00

  3. @ Solarboy

    PET kunne ikke engang beskytte Lars Hedegaard eller Kurt Westergaard, så du gør dig nok for store forhåbninger.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 6. februar 2013 @ 17:12

  4. Meget apropos viste DR Update i dag billeder af den opgang, Lars Hedegaard bor i – både ind- og udvendigt. Kameraet kørte sågar op- og ned ad muren, ligesom der blev zoomet ind på dørskiltet med Hedegaards navn. Selvom der måske ikke er nogen umiddelbar sammenhæng minder det mig også lidt om Mette Vibe Utzon på TV2 News i går, der var meget interesseret i, hvor Hedegaard opholdt sig, og hvor han skulle hen senere på aftenen. Den kvinde er yderst venstreorienteret. Jeg har også et interview, hun lavede med Dansk Folkepartis Martin Henriksen liggende, hvor hun har meget svært ved at skjule sine politiske sym- og antipatier.

    Kommentar by Jan Christensen — 6. februar 2013 @ 17:15

  5. @2 Solarboy,

    Det burde være muligt for PET at skaffe IP-adresserne på skaber af bloggen såvel som besøgende.

    Forhåbentligt ikke besøgende. Jeg har f.eks. lige besøgt bloggen, og jeg vil da nødig mistænkes for at sympatisere med blogejernes synspunkter eller metoder ;-)

    Men ja, det burde da være muligt for politiet at finde ud af, hvem der har oprettet bloggen og hængt folk ud med navn, adresse og satellitfotos af bopælen.

    Kommentar by Vest — 6. februar 2013 @ 17:16

  6. -> Jan

    Ang. Mette Vibe Utzon.

    Jeg har mødt hende, og mit indtryk er noget anderledes – at hun både var objektiv og uhyre kompetent. Så vidt jeg ved er hun gift med en af Martin Lindbloms venner, pudsigt nok ham der skrev nekrologen i Berlingske Tidende i 2009: http://www.uriasposten.net/archives/9847.

    Kommentar by Kim Møller — 6. februar 2013 @ 17:27

  7. Kim, jeg har ikke selv mødt hende, så dit vurderingsgrundlag er selvsagt bedre end mit, men det er rigtigt, at hun har været gift med Jesper Dahl Caruso, som hun dog blev skilt fra sidste år: kortlink.dk/c2aw

    Kommentar by Jan Christensen — 6. februar 2013 @ 17:48

  8. Hvis man ved hvad folk hedder, så er de som hovedregel ikke så svære at finde. Der er mange muligheder, men oftest er det egen uforsigtighed der afslører hvor man bor.

    I ‘Snaphanens’ tilfælde har han såvidt jeg kan se selv oplyst sin adresse (8-9 år siden, muligvis flere gange), og det er så sidenhen misbrugt af de venstreradikale.

    I Kim Poulsens tilfælde har det muligvis krævet (begrænset) teknisk snilde, men for alle som er født efter 1970 burde det kunne lade sig gøre. Jeg faldt selv over hans navn og adresse ved en tilfældighed for nogle år siden (drevet af ren nysgerrighed).

    For de som passer lidt på deres personlige oplysninger er der ganske mange andre muligheder for, at finde dem.

    I sidste ende er offentliggørelse af private-hemmeligholdte adresseoplysninger intimidering og i langt de fleste tilfælde vil det også være i strid med dansk lovgivning. Er der en eller anden nar der offentliggør en privat-hemmeligholdt adresse, så meld det til politiet og datatilsynet (kræv naturligvis kvitt./bekræftelse for anmeldelsen).

    Kommentar by Polka Charlie — 6. februar 2013 @ 18:01

  9. Gad vide, om han bliver boende nu, hvor hele Danmark – og Sverigstan – kender hans adresse?

    Kommentar by Sofie Larsen — 6. februar 2013 @ 18:43

  10. Objektiv er nok bare det eneste Utzon ikke er, jeg har sjældent oplevet en vært vise sin personlige observans så tydeligt som hende – og for News ansatte siger det sgu en hel del.

    Igår virkede det f.eks. som var det mere det multikulturelle rædselsprojekts eksistens hun var chokeret og nervøs for, og mindre selve mordforsøget.

    I forbindelse med sidste års skadestue-terror grillede hun Trine Bramsen fra S, en absurd forestilling hvor Bramsen nærmest mistænkeliggøres og ikke voldspersonerne. News i en nøddeskal:

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53635823:de-skal-overveje-om-de-hører-til-her.html

    Kommentar by Lars B — 6. februar 2013 @ 19:12

  11. At Porky og Konditoren har lagt Lars Hedegårds adresse ud på nettet overrasker vel egentligt de færreste men rart at se facts.
    Som sædvanligt, fremragende arbejde Kim

    Kommentar by J..... B....... — 6. februar 2013 @ 19:49

  12. Gad vide, om han bliver boende nu, hvor hele Danmark – og Sverigstan – kender hans adresse?

    Formodentlig. Den har altid været til at finde på Krak.dk :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 6. februar 2013 @ 20:32

  13. Gad vide hvad porky ville sige til at hendes egen adresse pludslige lå frit tilgængeligt på nettet.

    Kommentar by Johnson — 6. februar 2013 @ 20:34

  14. “Da PET for et par år siden afslørede” hold nu op. Hvis i-slam fjernede råddenhuspladsen, så ville PET være de sidste til at opdage det. Når det kommer til stykket, så stod den server garanteret hos PET selv, ellers havde de sku aldrig fundet den.

    Kommentar by Fritz — 6. februar 2013 @ 20:50

  15. Og med hensyn til flæskefjæs alias Margrethe Monika S. Hansen så er det kun pga. af “die dumme dänen” at flæskefjæs ikke sidder i spændetrøje og bliver tvangsmedicineret.

    Kommentar by Fritz — 6. februar 2013 @ 20:58

  16. [...] ovre på Uriasposten kan man få et indblik i venstrefløjens målanalyse og -udpegning. Her fører man lister over [...]

    Pingback by Enhedshitlisten « Hodjanernes Blog — 6. februar 2013 @ 21:09

  17. Og årsprisen for at beskytte Hedegaard fremover: 9 mill.
    http://www.bt.dk/krimi/saa-meget-vil-det-koste-at-beskytte-hedegaard

    Hvornår mon der bruges så mange penge på beskyttelse, at man begynder at tænke lidt mere præventivt?

    Kommentar by mb — 6. februar 2013 @ 21:27

  18. Mener at kunne huske, at porky face sad og opildnede Breivik i et(endnu) falsk nick?

    Én af konklusionerne efterhans vanvid var jo, at det var opildnerne, som havde givet sidste skub til hans udåd.

    Hvilket navn var det hun benyttede, da hun skrev med Breivik?

    Kommentar by Cicero — 6. februar 2013 @ 22:22

  19. ->Polka:

    Der er flere facetter af den diskussion, men du vil nok forstå, at jeg ikke ønsker at underholde tilfældige besøgende med dem lige her og nu.

    Kommentar by Kim Poulsen — 6. februar 2013 @ 23:12

  20. Lars Hedegaard har da vist altid været “fuld eksponeret” , for det er da ikke første gang jeg har set ham hængt ud af “anstændigheden” på deres mange tonerene blogs og oplysnings sites .

    Det er tydeligvis en del af Lars Hedegaard og absolut noget jeg har stor respekt for .

    Jeg bruger i dag selv et alias og opgiver aldrig andet end en email oprettet af en fantasi person. Men det har jeg bestemt ikke altid gjort.

    Grunden til anonymitet er ikke frygt , men humanisme da jeg ikke ønsker at nogen skal kommer til skade eller i fængsel pga en simpel online debat.

    Tilbage i Frøken Hansen´s velmagtsdage fik jeg hele hendes godhed at føle og der var bestemt ikke noget der IKKE var inkluderet i behandlingen . .

    Tilsidst var det så ubehageligt tæt på et boardingkort og en til døren leveret kasser håndmadder til heksen.
    At jeg siden har valgt “Aglet” i online debatter simpelthen af hensyn til de skærmsteroid pumpede tåber der åbenbart tror deres laptop er en eller anden form for super styrthjelm . Og selvfølgelig fordi jeg for flere år siden valgte at overholde samfundenes regler og i stedet blive en af de 99% . . . . .

    “Aglet” er forøvrigt den plast afslutning i enden af snørebånd , og Xander er bare et fedt efternavnet .

    Kommentar by Aglet Xander — 6. februar 2013 @ 23:28

  21. Mens vi venter på at hjemsendelserne af sandaberne igangsættes – kan vi jo passende brænde nogle koraner…

    mvh
    frits

    Kommentar by Frits Schneider — 6. februar 2013 @ 23:29

  22. Under alle omstændigheder har PET nu noget at gå efter så lad os nu se hvad de gør ved det!

    Det er muligt at morderen ikke har brugt informationerne men man kan sige at der er et “incitament til at forvolde andre skade” som burde vendes af Rigsadvokaten under alle omstændigheder.

    Kommentar by Santor — 6. februar 2013 @ 23:37

  23. > Kim Poulsen

    Det forstår jeg udmærket.

    Hvorfor er polemiken lukket, er femiernes ven blevet blødsøden?

    Kommentar by Polka Charlie — 6. februar 2013 @ 23:41

  24. Åå du, jeg synes egentlig ikke Kimpolina skal stå på mål for det jeg skriver idag. Det er den ene grund. Jeg har også brugt for meget tid på facebook og er generelt nedslidt, men jeg starter nok lidt op igen på http://snak.kimpokraterne.org/

    Kommentar by Kim Poulsen — 6. februar 2013 @ 23:54

  25. M.h.t. Lars Hedegaards adresse, så fandt jeg den i går (sammen med hans mobilnummer) på De Gule Sider på 10 sekunder, efter jeg havde læst, det var ham, der var forsøgt myrdet. Godt nok hjalp det mig at vide, han boede på Frederiksberg, men det gik alligevel lidt for nemt efter min smag.

    Kommentar by Jan Christensen — 7. februar 2013 @ 00:01

  26. > Kim Poulsen

    Ok, følger udviklingen på snak.kimpo

    Kommentar by Polka Charlie — 7. februar 2013 @ 00:03

  27. Var det ikke en idé at photoshoppe de pågældende personer, sammen med nogle af de slemme drenge og piger på vores side, og så efterfølgende sprede billederne til islamrotterne?!

    Kommentar by A.R. — 7. februar 2013 @ 06:08

  28. Jeg synes det er bekymrende at nogen hænger folk ud og skriver “Højreekstremistiske Trykkefrihedsselskabet”, Lars Hedegaard ses også af mange som “højreekstremist”. En yderst lemfældig omgang med ordene, de her mennesker ser jo højreekstremister alle vegne hvor der er nogen der ikke er til venstre for SF. Jeg deler bekymringen om islamiseringen af Danmark da islam er en for mig vederstyggelig ideologi, så er jeg altså også “højreekstremist” helt på linje med Naser Khader og Ayaan Hirsi Ali?

    Der er stærke fascistiske kræfter på spil på venstrefløjen der arbejder mod vores danske sunde fornuft og ikke mindst vores frihed som mennesker på alle planer. Disse kræfter tror de er på de godes side, men de bruger ikke deres fornuft og analyserer ikke hvad der foregår. De er hjernevaskede og kompromiløse, præcis som dem de beskytter, islamisterne.

    Det er på tide vi i det offentlige rum får vendt debatten og set på hvem der rent faktisk undertrykker og yder vold mod deres medmennesker. Det er dem der er ekstremisterne, ikke os.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 08:19

  29. NulTolerance

    Det handler ikke om ægte idealisme. Kræfterne på venstrefløjen ved godt hvad de gør. De ved godt, at de er ved at ødelægge Danmark og de andre vestlige lande.

    Deres helt bevidste mål er at skabe en verdensomspændende globalstat, hvor alle individuelle og folkelige forskelle er udslettede, og hvor samfundet er baseret på planøkonomi (f. eks. model Nordkorea) og med Islam som statsreligion. Dette vil nemlig give en lille klike ubegrænset magt.

    Godheden og idealismen er blot et skalkeskjul, som tjener til skaffe stemmer og folkelig opbakning til projektet.

    EU og FN er i denne forbindelse blot trædesten på vejen mod deres endemål.

    Hvis man stemmer rød blok er man enten dum eller ond. Længere er den ikke!

    Kommentar by Sigwar — 7. februar 2013 @ 08:53

  30. @28 NulTolerance:
    Enig.
    Det er mig en gåde, hvad højreekstremistisk der skulle være i at kæmpe for ytringsfrihed og andre personlige friheder. Årsagen til sådanne ytringer er i min erfaring, at de journalister og andre, der ytrer dem, ikke er bevidste, selvstændigt tænkende personer, men med-de-”rigtige”-meninger-hjernevaskede personer, der evigt-snakkende flyder med den i deres segment herskende trend

    Kommentar by Agricola — 7. februar 2013 @ 09:00

  31. Hvad er formålet med at offentliggøre folks privatadresse hvis ikke netop at muliggøre chikane eller evt. værre? Det er et led i intimidering, mindre alvorligt men samme formål som attentat(-forsøg).

    Kommentar by Morani ya Simba — 7. februar 2013 @ 09:58

  32. Inden I kommer for godt i gang.

    Lars Hedegaard Jensen står fortsat i den digitale telefonbog med adresse på [Adresse slettet, Kim], og sidste efterår kunne hans beundrere se hans fødselsdagssang refereret – det var vist på Snaphanen. I sangen omtaltes hjemmet på [Adresse slettet, Kim].

    Kommentar by Tom — 7. februar 2013 @ 11:53

  33. @28 NulTolerance + Agricola,

    DR kalder sågar avisen Dispatch International “stærkt højreorienteret”. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/06/185719.htm

    Jeg ville gerne vide, hvad de baserer den kategorisering på. For ud fra hvad jeg har kunnet læse i ledere osv. på DI så er den eneste politiske røde tråd, at avisen går ind for vidtgående ytringsfrihed og er kritisk over for indvandring og islam. Men er det virkelig “stærkt højreorienteret”? Kunne en venstreorienteret ikke mene, at der skal være vidtgående ytringsfrihed og at indvandringen og islamiseringen er dårlig for de europæiske lande? Det ville mange røde i hvert fald have kunnet skrive under på for en generation siden. Jeg kan virkelig ikke se, at det skulle være et specielt “stærkt højreorienteret” synspunkt.

    Kommentar by Vest — 7. februar 2013 @ 12:38

  34. @Vest Jo, Villy Søvndal må jo så også være højreorienteret, da han jo i skarpe vendinger bad HUT skride ad H til.

    Det er typisk en måde at manipulere folks meninger i den offentlige debat. Logikken i disse associations tricks er således:

    1. Du kritiserer islam, så er du højreekstremist.
    2. Breivik er højreekstremist.
    3. Ergo, mener du det samme som Breivik og højrefløjen er derfor ond.

    @Tom Pointen er ikke man kan finde adressen selv.

    Pointen er derimod at Oprop formidler et billede af ham, skriver hans foretagende er højreekstemistisk – det lugter af ulovlig efteretningsvirksomhed med en slet skjult opfordring til at “gøre noget” ved Lars Hedegaard. Føj for den lede siger jeg bare.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 13:06

  35. -> ‘Tom’

    Der er noget uhyggeligt og ubehageligt ved en kvinde der kommenterer nettet under flere alias’er, to døgn efter et likvideringsforsøg, alligevel finder det betimeligt at notere det 70-årige offers gadenavn et par gange. Jeg ved ikke hvad der foregår i dit hoved, og forstår ikke din personlige antipati, men er egentlig heller ikke interesseret. Uanset hvad – bare glem det – det er ikke i orden at bringe privatadresser på folk der er truet på livet af politiske modstandere – hemmelig adresse eller ikke.

    Kommentar by Kim Møller — 7. februar 2013 @ 14:58

  36. @Sigwar jeg er enig i der er kræfter der gør det med vilje, men de tror stadig mange de gør det i godhedens tjeneste, men de er uvidende og de er bange for ikke at være en del af “de godes selskab”, derfor kritiserer man ikke en minoritet, man forsvarer den uanset hvad. De mener det er det rigtige det de gør.

    Mht. islam som statsreligion tror jeg ikke de ønsker dette, men de ønsker folk skal have lov til at praktisere islam og alle skal være lige, økonomisk, race og kønsmæssigt.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 15:56

  37. @Sigwar Som du er inde på, mange af dem hader lande og grænser og vil kun nedbryde dem, brænde dannebrog og forsage alt hvad der minder om frikadeller og dansk kultur – for så er man jo nærmest en ekstremist. De mener alt hvad der klinger af noget nationalt er det onde, fædrelandskærlighed giver dem kvalme og de ser det som noget negativt.

    Samtidigt hylder de folks særpræg fra andre lande og deres kultur, og mener at Palestina skal bestå og Israel skal fjernes fra landkortet.

    De ævler løs om hvor smuk koranen er men har aldrig læst den. De vil have lige ret, men støtter muslimerne som mener at kvinder er mindre værd end mænd og dhimmier er endnu mindre værd end muslimer. I flere sammenhænge skriger deres dobbelt-tænkning og hykleri til himlen, hvis det ikke var så alvorlige konsekvenser vi står overfor kunne man jo blot nøjes med at grine af deres absurde ræssonement.

    Denne form for destruktiv selvhad til vestlig kultur og ukritisk forherligelse af alt fra mellemøsten, såfremt den ikke modsiges, fører kun undergang for vort samfund med sig.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 16:08

  38. Jeg er ikke en kvinde, Kim Møller, og du ved ikke noget om mig. Din private efterretningstjeneste må kikse på flere måder. Hvis vi skal tale om uhygge, er det da kratluskere, der hver dag år ud og ind formidler et ensidigt had.

    I stedet for demonstrativt at slette adressen, skulle du tage et kig rundt på diverse avisers artikler om sagen. Alle, som jeg har læst, nævner adressen, en af dem har i øjeblikket i et stort billede af gadeskiltet, så din provinsielle handlemåde savner fornuft.

    Kommentar by Tom — 7. februar 2013 @ 16:09

  39. @Tom Er du her blot for at debattere den slags ligegyldige småting? Der kunne jo være en grund til Kim ikke publiserede adressen på hans blog, en principiel grund du ikke lige har overvejet måske?

    Havde han publiseret den havde du sikkert brokket dig over han selv gjorde noget han kritiserede andre for, så klap lige hesten.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 16:35

  40. -> ‘Tom’

    “Jeg er ikke en kvinde, Kim Møller, og du ved ikke noget om mig. Din private efterretningstjeneste må kikse på flere måder.”

    Havde dit mærkværdige antipati været rettet direkte mod mig, så havde jeg fremlagt dokumentationen. Vil du gerne have den, så siger du bare til.

    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre medier gør. Mener det var Ekstra Bladet som lavede en plantegning over Kurt Westergaards hus efter han blev forsøgt slået ihjel.

    Kommentar by Kim Møller — 7. februar 2013 @ 16:46

  41. Tom alias Maria Due alias Mette Dyhr (men ikke dit borgerlige navn her):

    Du gør hvad du kan for at bringe folk i fedtefadet. Uanset dit sygelige had til mænd og evt. andre skuffelser, må du lære at styre dig.

    Kommentar by Kim Poulsen — 7. februar 2013 @ 16:51

  42. Du tager fejl Kim Poulsen, du blev narret, og længere er den ikke. Hvis du tænker dig om en ekstra gang, finder du sikkert ud af, hvor det gik galt for dig.

    Jeg kender ikke nogen af jer på Uriasposten og ved ikke, hvad I bedriver, men hvis jeg havde haft mindre jetlag, ville jeg i mit første indlæg havde skrevet, at Danmark nu er så digitaliseret, at det er vanskeligt at gemme sig, medmindre man har fast adresse i udlandet og kun en del af året bor i Danmark eller har politiets hjælp til at skjule sig. Hvis man er involveret i forretninger som Lars Hedegaards, vil man være at finde i mindst et stort register på nettet, som alle danske ledere kender, og hvor både Trykkefrihedsselskabet og den nye avis sandsynligvis er registreret under hans adresse. Ellers er der jo adgangen til regnskaber.

    I er ikke nær så kvikke, som I selv tror, og hvad Lars Hedegaard angår mener jeg, at han har været udsat for en ond handling. Han har ikke ønsket at skjule sig, hvilket man må respektere, det har jeg faktisk en del forståelse for, og under de omstændigheder virker Kim Møllers emsighed som en indremissionsk frøkens komiske trippen på stedet. Katten er ude af sækken, og derfra må Hedegaards fremtidige sikkerhed planlægges.

    Til slut. Da vi flyttede ned til stranden, fik vi overvågningskameraer. Der er jo mange sygelige personer, der lusker rundt.

    Kommentar by Tom — 7. februar 2013 @ 17:33

  43. ->42 Mette Dyhr/Maria Due/Tom/Th. Mortensen

    Hvor svært tror du egentlig det er? Hint: Kig på det 9. og det 16. bogstav i alfabetet. Du henviser selv tit til dem. Du er lige så lidt anonym som du gerne prøver at fortælle folk her at de er.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 7. februar 2013 @ 17:46

  44. Tom når du har sundet dig lidt over dit jetlag kan du måske kigge tilbage i tråden og forstå at problemet ikke er at adressen er offentlig andre steder.

    Problemet ligger i at snage, registrere og hænge politiske modstandere ud som ekstreme sammen med deres adresse, billeder osv., en ubehagelig praksis du tilsyneladende forsøger at forsvare.

    Ville du bryde dig om personligt at blive registret og hængt ud på den måde? Nej, det tænkte jeg nok…

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 17:49

  45. Tom/Monika…Luk nu røven din klamme psykotiske smatso, har du ikke lavet lort nok i den i forvejen i forhold til udpegning af Lars Hedegård på dine anonyme hadesider?
    Tog dig en chill pill og pris dig lykkelig for at distrikts psykiatrien mere er af navn end
    gavn herhjemme.

    Kommentar by J..... B....... — 7. februar 2013 @ 19:14

  46. -JB

    For god ordens skyld. ‘Tom’ har intet med Shansen-kliken at gøre.

    Kommentar by Kim Møller — 7. februar 2013 @ 19:35

  47. >42 Tom
    Du indledte din færd med at diskutere konservatisme. Efter flere ubesvarede svar fra mig, undrer det mig at du aldrig har henvendt dig til mig, eller at du aldrig er vendt tilbage til startemnet.
    Summa summarum, jeg synes du er noget fordækt.

    Kommentar by Nielsen — 7. februar 2013 @ 19:37

  48. Lars Findsen, er du dum eller hvad.

    NulTolerance, for mig at se er der flere, der forsøger at bedrive den sport, som du skriver om, og alle de slimede hadekampagner interesserer mig ikke, de virker som en besættelse.

    Jeg har noteret mig, at Jan Christensen frit kan skrive om, hvor let det er at finde Hedegaards adresse, dvs. at det er fuldstændig uinteressant, hvad en af hadebloggerne i jeres indbyrdes stridigheder har offentliggjort i så henseende. Jeg har tilføjet, at mange ved, at der er andre steder at finde Hedegaards adresse end i den digitale telefonbog, hvor det er frivilligt, om man vil stå. Jeg tiltror Hedegaard, at han med største nemhed kan finde ud af at få hemmeligt telefonnummer, og at han forud for angrebet alvorligt har overvejet det, men besluttet, at det vil han ikke have. Der er intet, der tyder på, at Hedegaard selv har ønsket at skjule sin adresse.

    Altså er ovenstående oplæg om offentliggørelse af Hedegaards adresse en storm i et glas vand og det sædvanlige ønske om at fremstå som ofre og udpege andre som onde, svindlere og skyldige.

    I tænker slet ikke på, at Lars Hedegaard omtales i dagbladene som en af de fem mest terrorudsatte personer i Danmark, og under de omstændigheder mener jeg som journalisterne og politiet, at man anstændigvis må have helt klare linjer, så at naboer indenfor en vis radius er adviseret og kan hjælpe til med at holde øje med skumle personer og eventuelt tage stilling til, om de vil flytte. Der er jo andre end Hedegaard at tage hensyn til.

    Kommentar by tom — 7. februar 2013 @ 19:47

  49. @Tom Nu er Lars Hedegaard jo rent faktisk et offer… Og nogen har hængt ham ud som højreekstrem. Men det interesseret dig jo ikke…

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 21:09

  50. Du skrev hans adresse her i kommentarsporet, Mette Pip. Det gjorde Jan C naturligvis ikke.

    Kommentar by Kim Poulsen — 7. februar 2013 @ 22:41

  51. Jeg har kun en kommentar til dette indlæg:
    Ynkelige stikkere !
    Vi skal have ordnet vore interne anliggender, inde vi vender os mod invasionstropperne.

    Kommentar by "skyggen" — 8. februar 2013 @ 10:00

  52. [...] är obehaglig i ljuset av mordförsöket. I maj 2009 lade danska sk anti-fascister ut Lars Hedegaard adress med en karta där hans hus var uppmärkt. ”Vi måste värna om de [...]

    Pingback by Framförallt frihet. Festskrift till Lars Hedegaard 70 år | Sjunne [ dot ] com — 10. februar 2013 @ 17:22