18. maj 2007

Lars Hedegaard om Tøger Seidenfadens Khader/Jelved-dilemma

Fra dagens Berlingske Tidende. Spidse ord fra Lars Hedegaard.

Farlig alliance
Der er normalt langt mellem snapsene i dagbladet Information, der specialiserer sig i at bekræfte gymnasielærere og folk fra kultur­eliten i deres mangelfulde opfattelse af verden. Des større grund er der til at spidse ører, når det gamle halehæng til jerntrekanten DR-Gyldendal-Politiken går til direkte angreb på Politikens chefredaktør, Tøger Seidenfaden, som Information gjorde på lederplads for et par dage siden. Denne søjlehelgen, der ifølge lederskribenten har ført sig frem som oppositionens leder, bestyrer en avis for »kulturradikale vindbøjtler«, og han bør snarest muligt gå af.

Udgangspunktet for disse karske betragtninger er den vanskæbne, som Seidenfaden har været med til at lokke Marianne Jelved ud i. Troligt har han stået hende bi med ros og opmuntring, mens hun har drevet Det Radikale Venstre i muddergrøften med sin umulige udlændingepolitik, kulminerende med hendes opbakning til Elsebeth Gerner Nielsens tørklædestunt. Men sandelig om ikke Politiken vælger dette moralske højdepunkt til at iværksætte en kampagne med det formål at få Marianne Jelved væltet som radikal partileder. Hun har nemlig »udspillet sin rolle«, mener Seidenfaden. Det er altså, hvad der kommer ud af at følge redaktørens formaninger. Hans nye helt er til gengæld Naser Khader, som han sidste år beskyldte for at være muslimfjendsk og for at have givet Anders Fogh Rasmussen gode råd under Muhammed-krisen. Til trods for at Seidenfadens daværende yndlingspolitiker, Marianne Jelved, havde kaldt Fogh en farlig mand.

De hjertevarme forbindelser mellem Alliancen og Politiken må være til stor trøst for den farlige statsminister og hans endnu farligere støtte, Pia Kjærsgaard. Så længe Khader gør, som Tøger Seidenfaden siger, behøver Fogh og Kjærsgaard ikke bekymre sig om deres politiske fremtid. Seidenfadens fedtede omfavnelse skal nok få reduceret Naser Khader til menneskelig størrelse, og om et par år vil denne »kokosnød« (brun udenpå, men hvid inden i) få silkesnoren af Politiken, som derefter vil kaste sin kærlighed på Asmaa fra Enhedslisten. Hende er der i hvert fald ingen, der vil mistænke for at være integreret i det danske samfund eller for at ville have noget med farlige danske politikere at gøre.

25 Comments »

  1. Ja, her siges sandeligt noget sandt, for en gangs skyld.
    Det kan varmt anbefales, at man læser artiklen, op til flere gange.

    Kommentar by Erik Rau Hansen — 18. maj 2007 @ 13:48

  2. Ifølge mine kilder, tror den fede røde baron fra toiletrullen politken, at han har levet før, han var nemlig Napoleon i sit forrige rige..
    ak ja!

    Kommentar by Michael S. — 18. maj 2007 @ 15:41

  3. Ja, man må sige at Khader m.fl. i den grad har formået at blande kortene i dansk politik – for bare kort tid siden var der en relativt simpel situation hvor vi enten ville have fået endnu en valgperiode med VKO eller også en konstellation med S-SF-R og Helle Thorning som statsminister.

    Nu tyder alt på at det ikke bliver nogen af de ovenstående muligheder – de radikale er skudt mere eller mindre totalt i sænk – midt i en folketingsperiode hvor de ellers har haft flere mandater end de har haft i mange år.

    Det morsomme er at det nok hovedsagelig er Jelveds egen skyld alt sammen – hvis hun ellers havde forsøgt at holde fødderne på jorden i stedet for at lade sig forblænde af statsministerdrømme, så havde hun nok stadig været den 3. mest magtfulde kvinde i dansk politik…

    Kommentar by Mikkel Høgh — 18. maj 2007 @ 17:00

  4. jeps – meget apropos. De Radigale’s situation er bare dejlig lige nu – ris til egen røv fristes man til at sige. :D

    Kommentar by Vantroende — 18. maj 2007 @ 18:02

  5. Det kan undre, at Ny Alliance bakkes op med penge fra finansverdenen. Koranen forbyder pilespil, som af dagens skriftkloge ud i islam sammenlignes med aktiespekulation. Man finasierer sig selv ned i muddergrøften. Uvidenhed om islam er ligefrem en dyd i vort samfund.

    Kommentar by Menig 442 — 18. maj 2007 @ 20:44

  6. Sådan skal det siges, Lars ! – ^5

    Kommentar by Niels Henriksen — 19. maj 2007 @ 05:31

  7. Er det egentlig ikke underligt. Khader annoncerer at han starter et nyt parti, han siger ikke noget om dets politik, andet end at han vil holde DF udenfor indflydelse. Folk strømmer efter sigende til. Det ved vi ikke rigtigt noget om inden samme folk står i stemmeboksene. Andenrangspolitikere strømmer også til.
    Så får vi at vide at diverse erhvervsvirksomheder, blandt andet en bank jeg heldigvis ikke bruger, støtter med massive kontante tilskud, og det falder en hel del også i svime over, og mener at det så er det blå stempel, og pressen følger trop.
    Ville det også være det blå stempel hvis Danske Bank støttede Venstre med et pænt millionbeløb, og hvad mon pressens mening ville være om det? Var vi ikke for et par år siden møgsure over at LO og diverse fagforeninger støttede Socialdemokraterne med pæne beløb, så sure at en del (af os) fandt nogle andre foreninger at være medlem af?
    Har vi ikke en hyklerisk presse, lidt retorisk sagt for jeg mener klart ja, og har vi egentlig fortjent en så dårlig presse. Den fjerde statsmagt – HA !

    Kommentar by PeterK — 19. maj 2007 @ 08:08

  8. Man kan kun elske, takke og bukke sig dybt for Hedegaard’s kamp for kongeriget.

    Godt gået – igen.

    anti-sharia (islamofob)

    Kommentar by anti-sharia — 19. maj 2007 @ 09:05

  9. Jeg stemmer fortsat som før, men jeg tror at NA’s DF-bashing til trods, så kommer NA aldrig til at blive dhimmi’esque i deres politikker på nogen måde.

    Der kommer måske enkeltsager som bliver mere pragmatisk afgjorte end hidtil og der kommer måske mindre DF’ske udmeldinger a la tørklæde-meldingen fra denne uge, men den centrale udlændinge politik forbliver den samme; Det bliver nok ikke flere familiesammenføringer eller lettet på 24 reglen. Til gengæld bliver der nok flere green-cards og tidsbegrænsede ophold, hvilket er svært at argumentere imod p.t. Problemet er jo heller ikke *GÆSTER* men snarere *SNYLTERE*

    Hvis først de lægger en alt for udlændingevenlig linie, ryger mandaterne direkte tilbage til K og V og for de frelstes vedkommende til R. Så er deres formål forspildt.

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 10:40

  10. @ 7:

    Jo, men Khader giver et frirum til alle hyklerne, som jo i virkeligheden gerne vil have skattelettelser, som ikke bryder sig om problemerne i.f.m. kulturberigerne men som stadig ikke vil plette deres image med de gamle højre-partier eller DF.

    Khader giver dem en ny, re-brandet chance for at stemme på et parti med “samvittighed” og “attitude” men som i virkeligheden vil føre den PRÆCIS samme kollektive politik som VK+O har ført hele vejen med socialiberalisme samt et revideret skattesystem og en i høj grad uændret integrationspolitik. Og med en usvigelig uvilje imod hele den røde fløj, som Khader fint brandede selv S i sidste uge.

    Det er både sørgeligt men samtidigt godt for højrepartierne. Om DF overlever det er til gengæld uvidst.

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 10:49

  11. Dali skriver

    Der kommer måske enkeltsager som bliver mere pragmatisk afgjorte end hidtil

    Mon ikke han mener:

    Der kommer måske enkeltsager som bliver mere medlidenhedsmæssigt afgjorte end hidtil

    ?

    Kommentar by Kimporator — 19. maj 2007 @ 11:28

  12. Igen til Dali:

    Jeg har meget svært ved at forstå din optimisme. NA er med sin fokus på form dybt antidemokratisk. NAs mentalitet er gjort af samme stof som det der driver folk til at melde folk for overtrædelse af den ytringsfrihedsfjendtlige racismeparagraf. Det undrer mig at du råber hurra for folk der ønsker at lukke kæften på debatten.

    Og til vurderingen: Nej, DF klarer sig snildt. Folk er sgu engagerede i kulturkrigen. Folk vil kalde en spade for en spade, og de vil at det skal høres i folketinget.

    Men ok, du er jo også snart jurist, og dermed på vej ind i magtens cirkler, om få år vil du formentlig være pinligt berørt over dine bidrag på Uriasposten og tænke: Hvor KUNNE jeg være så naiv at være en del af en folkelig reaktion. Folket, det skidt, er ikke noget for mig.

    Kommentar by Kimporator — 19. maj 2007 @ 11:35

  13. @ 11

    Jo, helt sikkert, medlidenhed er vel også politisk, PR-pragmatisme.

    Jeg kunne godt se en sag som asylbørnene blive afgjort ved medlidenhed ~ pragmatisme af NA, hvorimod regeringen værdipolitisk støttet af DF er noget mere hårdhudede.

    Uagtet det er der jo ingen tvivl om hvad det KORREKTE resultat er: Og det er at betingelserne for ophold ikke er opfyldt samt at grunden til deres ubehagelige ophold selvfølgelig er den alt for lange sagsbehandlingstid samt de uudtømmelige ankemuligheder.

    Det som jeg IKKE bryder mig om ved NA er dét, at de profilerer sig på DF modstand. Ikke deres materielle politik, forudsat at Khader står fast på sine Islam holdninger.

    Ellers siger DF’s ugebrev det vidst meget rammende. Lad os nu se hvad NA virkelig kan komme med. Afhængigt af om de vælger en borgerlig eller social værdipolitisk linie kommer vælgerne til at strømme væk tilbage til hvor de kom fra, enten højre eller venstre, lige så snart kejserens klæder falder af.

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 12:16

  14. @ 12

    Den var sgu lidt billig.

    Sjovt nok ER jeg – overraskende nok – een samtale væk fra at være længere inde i magtens cirkler end du kan forestille dig. Og end jeg kunne forestille mig for blot en uge siden.

    Uagtet det er jeg ikke skamfuld over noget der angår Uriasposten, og Møllers få “dissentierende” indlægsbidragere til trods (som Møller lader stå i demokratiets navn, modsat Stasi-redationerne på Mavepusteren og Modkraft.dk) er der ingenting hér som jeg ikke som læser kan forsvare at browse rundt i. Ikke for venner eller kolleger.

    Jeg er dog ikke enig i at NA som sådan er udemokratisk. Khader har i hvert fald før udstillet sin vilje til at *debattere* uden stigmaer. Synes nok Seeberg har større problemer dér, men hun har alle dage været salon-radikal.

    Som sagt, stemmer jeg igen hvor jeg stemte sidst. Khader kan ikke sige noget som ændrer det.

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 12:23

  15. Ja, gu var den da billig. Ville bare pege på at bekæmpelse af folkets røst er udemokratisk. Og at NA efter alt at dømme har som hovedprogram at være søde og glatte og på feminin tåbelig vis undgå konfrontationer.

    Konfrontationer er imidlertid det demokratiet lever af, så jo, NA er, bedømt af mig på det foreliggende grundlag, dybt antidemokratisk. Men vi venter jo alle på, hvad de fjolser egentlig finder på at “de hellere må mene om dit og dat”.

    Kommentar by Kimporator — 19. maj 2007 @ 12:29

  16. svarfunktionen virker ikke

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 12:42

  17. At Khader er konfliktsky er og bliver hans eget problem. Han har ikke før ført back-to-back debatter under valgkampe og faktisk har han som Kjærsgaard siger kun løfter og ingen løsninger. Hans konfliktskyhed skal tidsnok blive.

    Min pointe er ikke at Khader er sympatisk eller at man skal stemme på ham. Den er tværtimod at han er garant for en aldrig-mere-rødt-kabinet tilstand i dansk politik og at han som samarbejdspartner under en VK regering slet ikke er så stor en katastrofe som folk gør ham til. Vil han have indflydelse, så kommer han også til at sluge kameler. Inklusiv hans billige anti-DF retorik.

    For vi lever heldigvis i et demokrati, så til syvende og sidst må Khader vælge om han vil sættes udenfor indflydelse eller om han vil tude i kor med os andre ulve i befolkningens flertal og dermed regeringen.

    Næ, det var altså dit udfald imod min person som var billigt. Jeg synes nok mine indlæg her modbeviser alt hvad du insinuerer. At man ikke er “folkelig” er sgu noget marxistisk p*s. OG hverm er så “folket”, om jeg må be ? Dig ? Mig ? Enhver tosse der påberåber sig det ?

    Hvorfor vil wordpress ikke lade mig poste dette indlæg ? Den re-loader siden men uden at lægge et pre-view af mit endnu ikke-godkendte indlæg til skue. Men det gjorde WP lige før da jeg lavede en one-liner ?

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2007 @ 12:54

  18. @Dali: Angående wordpress: hvis du vil vide mere, bør du sende mig en mail, adresen fremgår af min blog.

    Folket er os alle sammen. Og ja, fokus på den rette form lukker delmængder ude fra debatten og er altså antidemokratiske. Tonen, tonen, tonen, tonen.

    Jeg gider egentlig ikke spilde flere ord på præmieperkerens parti aka Not Avaiable. Lad dem lige først vise hvem de er.

    Kommentar by Kimporator — 19. maj 2007 @ 13:44

  19. Tja Khader er bare smartere end de andre islamister der forsøgte sig med politik, han er bedre til at skjule sit sande væsen.

    Men jeg er stadig på linie med Glistrup om at han er Danmarks farligste udlænding !

    Det er faktisk ufatteligt at ikke flere ser hvor selviscenesættende den mand er.

    Kommentar by whodares (Islamofob) — 19. maj 2007 @ 17:17

  20. KHADER AFSLØRET SOM LØGNHALS !
    ——————————

    Som lederen / stifteren, så partiet:

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7008730.html?forside

    Kan muslimer andet end lyve ?

    Kommentar by Dansk Realist — 19. maj 2007 @ 18:35

  21. Nu har pressen mindsanten set sig onde på deres tidligere darling Nasser Kahder, manden der personificerer deres religion kulturradikalismen.

    Og det blot fordi han har dristet sig til at kræve at skatten skal ned.

    Måske er han slet ikke så velintegreret i den danske kultur som det ellers har været hævdet.

    Så havde han nemlig vidst at der to ting man ikke piller ved her i landet uden at få den røde presse på nakken, skatten og det den skal til for overførselsinkomster.

    Kommentar by K. Kristensen — 19. maj 2007 @ 19:48

  22. Vi så jo det samme med Helle Thorning-Schmidt. Medierne bar hende frem, som var hun Socialdemokratiets Jeanne D’Arc, kun for siden at kritisere hende sønder og sammen.

    Jeg undrede mig meget, da jeg hørte Khader sige, at han havde set Elsebeth Gerner Nielsens tørklædestunt på en eller anden arabisk tv-kanal på et hotel i USA. Det virkede midest talt meget usandsynligt. I fjernsynets hjemland har man kun amerikanske kanaler. I hvert fald på hotellerne.

    Ved at sige at han har set hende på en arabisk kanal, blæser han tørklædestuntet op til en endnu større mediebegivenhed end det reelt var, hvilket får hans beslutning om at forlade de radikale til at virke mere rimelig.

    Problemet for NA med Khaders usandhed er, at partiet i så høj grad er bundet op på hans person. Hver tredje af NAs “vælgere” siger, at de vil stemme på NA pga. Khaders person.

    Vi kan derfor meget vel allerede have set NA toppe.

    Kommentar by Henrik — 19. maj 2007 @ 20:23

  23. Tøgser Seidenforfanden, bliver KUN en karikatur, han sidder ensomt i sit hjørnekontor, og keder sig til en høj løn!! kun Rune Engelbræk gider høre på, og udleve sig med Tøgser`s rablende verdensforvridninger, vi andre gider sgu ikke…..
    Tøgser`s skabsmuslimske knæfald, for en idelogi islam, der så skammeligt undertrykker, misbruger kvinder kan kun analyseres således: Jeg har intet at miste, hvis idelogien islam fik magten! for jeg er mand, og jeg mister ingen rettigheder, derimod kan jeg så få bevilliget 4 kvinder, som jeg kan revse, hvis de ikke makker ret, og er de mig utro, kan de få sten kylet i hoved…..
    For Tøgser er der ALT at vinde, men intet at tabe, derfor syntes denne rablende gale herre!!!(lille mand) at VI (bare ikke mig, kvinde)at “vi” intet har at frygte for en så tåbelig diskriminerende idelogi.
    Tøgser og Gerner Nilsen og lignende tåber, kan uden den mindste hjerneomdregning, acceptere idelogier, der i den grad undertrykker kvinder og fratager dem de mest basale menneskerettigheder, fordi idelogien er så smart !!at den er indpakket i religiøst overtro, som åbenbart skal “beskyttes” mod hvad,!!! spørger jeg, som kvinde om!?!?
    Nej, Tøgser hvis du vil have 4 kvinder…så vil jeg som kvinde OGSÅ have 4 mænd..ligestilling ikke bøv Tøgser!!
    Vi har oplevet, hvordan den koran resiterende, hjernevaskede, mellemøsten bogstaveligt læser deres idelogi bog koranen, så derfor Tøgser, jeg kvinde, jeg respektere, acceptere, IKKE en sådan led kvindefjendsk idelogi, FØR der er sket rettelser, så jeg OGSÅ kan få mine 4 mænd!!!!

    Kommentar by li — 20. maj 2007 @ 03:33

  24. Det virker interessant, at så mange der tidligere stemte radigalt og socialdemokratisk, har meldt sig ind i et parti(Ny Ali-ance), som ikke har nogen politik. Og det er måske også derfor at Nasseren Khader og de to andre stiftere ikke stiller op til debat med andre politiske partier. Ny Ali-ance er en stor omgang varm luft. Partiet vil derfor befinde sig under spærregrænsen ved næste valg, som det også vil ske med islamlefler-partiet de radigale.

    Kommentar by Kurt — 20. maj 2007 @ 09:26

  25. –>li
    Beklageligvis er der mange, der lytter til hvad Seidenfaden har at sige, og komisk nok er mange af disse, kvinder. Og hvis man giver udtryk for divergerende holdninger er man blot en uciviliseret hulemand. Det er ikke fordi jeg egentlig gider at diskutere med disse, det ender alligevel bare med, at jeg bliver kaldt alt fra racist, nazist eller mandschauvenist. Ikke nødvendigvis i den orden. Derfor er jeg også blødt lidt op overfor slør og burka, da jeg med disses indførelse ville slippe for nogensinde igen at skulle hverken høre eller se politikken kvinderne;+)

    Kommentar by Jacob — 20. maj 2007 @ 11:14

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper