12. marts 2013

Jalving om ‘Et ekstremt netværk’: “… meningen var nok, at scenografien og lydsiden ville gøre arbejdet.”

Michael Jalving om DR Dokumentaren ‘Et ekstremt netværk’ – Danmarks dyreste og dårligste fiktion.

“Det lader til at være kontraproduktivt at kritisere Danmarks Radio. Jo mere og jo flere, der gør det, jo mere ligegyldigt bliver det tv og radio, der produceres i førerbunkeren.

Engang, i min barn- og ungdom, var det ræverødt, det meste, og det fik mig, som årene gik, i det mindste op af stolen. I dag er produktet, som Ole Hyltoft skrev lørdag, cafe latte-farvet, dvs. ufarligt, ligegyldigt, velment – og selvfølgeligt – udenfor pædagogisk rækkevidde.

TV-serien Borgen er ikke noget specielt hverken dramatisk eller visuelt, men fuldkommen eksemplarisk for det mentale, intellektuelle og politiske niveau i Danmarks Radio. … Kun det ubevidste kan være så ubegavet og talentløst. Kun det ubevidstes domæne kan fabrikere den selvkørende fiktionsmaskine, som får ethvert tænkende menneske, der træder ind ad døren til DR Byen, til at blive en letvægter i løbet af 14 dage.

Tag nu f.eks. den hypede dokumentarudsendelse Et ekstremt netværk, som DR 1 viste for nylig efter at have fulgt den yderste højrefløj i et helt år. Resultatet blev nok en DR-fuser.

Udsendelsens “afsløring” var, at terroristen Anders Breivik søreme havde læst lidt af hvert og henviste til noget af det i fodnoterne til i sit pompøse manifest. Uh, der var kilder til ondskaben! Bortset fra, at ingen af disse kilder – mig bekendt – opfordrer nogen til at sprænge en håndfuld regeringsbygninger i luften og tage ud til en lille ø og dræbe 77 unge mennesker, bare fordi de er socialdemokrater.

Nå-ja, en lille detalje.

Muligvis for at kompensere for den manglende dokumentation havde tilrettelæggeren Mette Aaby givet sig til at filme løs fra en række møder og demonstrationer afholdt af foreninger, som advokerer for at stoppe islamiseringen af Danmark, Europa og USA, skønt de konstant overfaldes af venstrefløjsaktivister med kasteskyts. Egentlig et nobelt forehavende, altså at stoppe islamiseringen, men det var tydeligt, helt ned i udsendelsens titel, at disse mennesker er ekstremister og så langt fra Birgitte Nyborgland, man overhovedet kan komme.

Hvori disse undermenneskers ekstremisme helt præcist kommer til udtryk, stod ikke klart på noget tidspunkt af udsendelsen, men meningen var nok, at scenografien og lydsiden ville gøre arbejdet.

Jeg sad og kluklo over den amatørisme, naivitet og uvidenhed, udsendelsen stillede til skue, men min nysgerrighed blev fanget under rulleteksterne, da en stemme fortalte, at TV Avisen lige om lidt ville “se nærmere” på en af disse foreningers økonomi på baggrund af en mistanke om, at lederen Anders Gravers’ aktiviteter måtte være finansieret udefra.

Mistanken fejlede ikke noget – hvor ville vi være uden mistanker? Det var dokumentationen, det var galt med.

… Der var – naturligvis, havde jeg nær sagt – ingen beviser for noget som helst, heller ikke i TV Avisen. Sådan noget behøver man ikke, når man ubevidst arbejder i en højere sags tjeneste. Derfor havde man på DR’s “journalistiske slagskib” valgt at interviewe en tydeligvis underfrankeret RUC-forsker, som slog fast, at det nok var den israelske højrefløj, der stod bag. Nice try. Men hvor ved du det fra, lille hr. universitetsforsker? Se, det spurgte man ikke forskeren om. Han havde jo sagt, hvad vi godt vidste i forvejen. Det er jødernes skyld.”

Oploadet Kl. 01:34 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46006/trackback

15 Comments »

  1. Ro på, for jeg har nemlig fra yderst pålidelig kilde (som har læst det i Café Latte grums), at DDR igennem flere år har arbejdet undercover med meget stor fare for dem selv i Voldtægtssverige, hvorfra der meget snart kommer en udsendelsesrække på 5 afsnit á 50 minutter, hvor danskerne (og svenskerne for den sags skyld også) vil få serveret den svenske virkelighed som den er! Og det i primetime lørdag aften på DDR1. De blodrøde svin har dog bare at vente til tredje sæson af “Downton Abbey” er færdig, for den er trods alt en meget formildende omstændighed for DDRs vedkommende.

    Kommentar by A.R. — 12. marts 2013 @ 05:37

  2. DR er ikke uvildig, når det gælder islam. Ikke når DR har haft koran panel og har haft ansat hijab uniformeret TV-vært (og kun nødigt fyrede hende efter voldsom debat) og i en lind strøm laver TV-programmer, hvor piger og kvinder iklædes islams påbudte dragt til kvinder: Hijab eller sågar niqab.

    DR islamiserer gladeligt. DR kunne vælge ikke at hijabisere kvinder, men gør det ikke. DR kunne vælge en skeptisk eller kritisk vinkel hvad islam angår, eller hvad hijab til kvinder angår, men gør det ikke. DR kunne vælge at vise programmer med Hirsi Ali, men gør det ikke. DR kunne vælge at lave et portrætprogram med Kurt Westergaard eller Lars Hedegaard – hvor vi hørte og så Westergaards og Hedegaards vinkel på tingenes tilstand, men DR gør det ikke. DR kunne vælge at vise programmer med de mange ikke-vestlige kvinder, der nu befinder sig på kvindekrisecentre i Danmark, ja, i Vesten i det hele taget. Men DR viser det ikke. Tværtimod viser DR nu ramadan fest på Christiansborg – og bringer islam i DR’s Nytårsgudstjenesten. Af bl.a. disse grunde er DR en del af problemet. Ikke det modsatte.

    DR mistænkeliggør religionskritikere. Her islamkritikere. Det fjerner bare ikke problemerne med islam. Det fjerner bare ikke problemerne koran og hadith.

    Kære DR. ALT skal kunne sættes under debat (som Georg Brandes så rigtig sagde) i et demokrati. Også islam. Også islam + DR.

    På et tidspunkt må nogen lave et TV-program om DR’s islam uvildighed. Mon TV2 vil vove det? Kunne ellers være spændende – og tiltrængt.

    Programmet kunne hedde: DR’ansen om den varme islam.

    Kommentar by Liva — 12. marts 2013 @ 07:17

  3. Et ekstremt makværk

    Kommentar by NulTolerance — 12. marts 2013 @ 07:45

  4. Meningsmålinger indikerer at der er flere hundrede mio. mennesker i Europa, som er dybt skeptiske overfor det islamofile befolkningsudskiftningsprojekt. Modstanden mod Islam vokser dag for dag. SIAD står ikke så alene som journalisterne tror!

    Der er bestemt ikke nogen journalister i Danmark og Sverige og andre Europæiske lande, der skal blive overraskede, hvis de en dag bliver dømt som forrædere i et retsopgør.

    Kommentar by Sigwar — 12. marts 2013 @ 08:21

  5. Hvordan kan DR lade en fuldstændig udokumenteret påstand, om finansieringen af Anders Gravers “parti”, stå uimodsagt? Det er simpelthen fordi kulturen i DRbyen er, at sådan er det jo! Og at sådan noget stiller man naturligvis ikke spørgsmålstegn ved eller siger imod. Faktum er i alle tilfælde at RUC forskeren har fremsagt en stærkt injurierende påstand for åben skærm. Det vil han formodentlig kunne straffes for. Men hvad med journalisten?

    Kommentar by Robert R — 12. marts 2013 @ 08:31

  6. Danmarks Radio kontra TV2 er et stykke af samme alen,kanalerne bytter journalister og vejrhaner i et væk til overpriser der kun ses hos den kommunistiske Elite.

    Kommentar by emmagad — 12. marts 2013 @ 08:48

  7. Altid en fornøjelse at læse Michael Jalvings blogs

    Kommentar by notty — 12. marts 2013 @ 10:23

  8. De vil undersøge finansieringen af Anders Gravers “parti”hvordan han har råd til bodyguards, måske de skulle undersøge hvorfor han har brug for bodyguards.

    Kommentar by notty — 12. marts 2013 @ 10:26

  9. Jeg læste med stor fornøjelse Michael Jalvings artikel. Spot on og med perler som denne, der kan sætte én i godt humør en hel dag! “Derfor havde man på DR’s “journalistiske slagskib” valgt at interviewe en tydeligvis underfrankeret RUC-forsker”

    Ellers må jeg ligesom Ralf Pittelkow idag i DEN KORTE AVIS sige:
    “Jeg har ikke set ”Borgen”. Hverken første, anden eller tredje årgang.
    … Seriens tilgang til politik var i mine øjne præget af for mange venstredrejede, politisk korrekte klicheer.”
    http://denkorteavis.dk/lead/ralf-10/

    Det ville være interessant, hvis den kompetente medieforsker Ralf Pittelkow ville gennemføre et solidt forskningsprojekt om DR’s forvredne hjernevask. Den han startede på ved forrige folketingsvalg og blev systematisk nedsablet over af de ‘underfrankerede’ statsforskere og mediepamperne på DR.

    Hørte sidstnævnte igår i DR2 Deadline 22.30. Nynne Bjerre Christensen og DR2 kanalchef Michael Thouber mod – som Nynne præsenterede hende – “med et borgerligt tilsnit, kan man vist roligt sige dine kommentarer har” (så man ikke tager fejl og lader sig snyde af den nydelige blondine og tror hun er en af de lækre sild fra Enhedslisten), Eva Agnete Selsing.

    Det gode er, at mediepamperne på DR virker mere og mere trængt og forvirret halvdesparate. Det dårlige er, at de har skruet op for ‘propagandmaskinen’ igår med indlagt selvros af en håndholdt borgerlig, Sørine Godtfredsen, og – som det blev vist – med den katastrofalt komiske ansættelse af den fyrede skatteminsiter, Thor Møger fra Socialistisk Folkeparti til programmet ‘Gadens Parlament’ – også en anden bizar nyansat jeg ikke lige husker navnet på – var det Pelle Dragsted? En venstreorienteret – dømt for politisk vold – skulle være selvskreven deltager – der mangler bare et læs brosten i studiet, så er de igang ;)

    http://www.dr.dk/tv/se/deadline-22-30/deadline-22-30-35#!/20:08

    Kommentar by A-mad — 12. marts 2013 @ 10:48

  10. DDR er efterhånden så langt ude i hanmpen, at der må ligge noget bag.
    Gad vide om det er Israel, der står bag et forsøg på helt at miskreditere DDR i befolkningens øjne? Helt på samme måde som det selvfølgelig er Israel der står bag Socialdemokraterne og SF’s nedtur.

    Er Maria Rørbye Rønn, Ulrik Haagerup, Morten Hesseldahl og Gitte Rabæk betalt af Israel for at ødelægge DDR? Er Anette Vilhelmsen i virkeligheden agent for Mossad?

    Måske skal vi spørge Chris Helmsted Larsen, han ved det sikkert.
    Ja hov, kan vi overhovedet være sikkker på Holmsted? Israel har jo som bekendt deres agenter overalt.

    Det er fandme uhyggeligt du!

    Kommentar by Bjarne Binee — 12. marts 2013 @ 13:34

  11. jeg tror simpelthen ikke på at en statsejet medievirksomhed ikke i nogle tilfælde får ordrer ovenfra om hvad de skal producere. jeg tror de producerer langt det meste tv selv, men i tilfælde hvor der er brug for en justering af folkets holdninger, som feks når folk begynder at sige fra overfor det multikulturelle projekt og danne foreninger som SIAD, så er jeg helt sikker på at der går en direkte linje fra et sted i regeringen og til DR’s produktionschef som får ordre på at lave et program som “et ekstremt netværk”.

    måske var det noget at grave lidt i herinde?

    Kommentar by per — 12. marts 2013 @ 16:28

  12. per, det skal DR’s ledelse nok selv finde ud af. Helt uafhængigt af hvem, der sidder i regering.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 12. marts 2013 @ 17:38

  13. Det sjove, eller triste om man vil, er at D-DR selv er det ekstreme netværk.

    Kommentar by Lars B — 12. marts 2013 @ 19:55

  14. Jeg vil hermed opfordre alle der føler, at udsendelsen har løjet, fordrejet sandheden eller fremkommet med udokumenterede påstande, at indgive klage til pressenævnet.

    Put your money where your mouth is – og så er det endda gratis!

    Kommentar by Navn — 12. marts 2013 @ 22:11

  15. ->14 Navn

    Jeg vil hermed opfordre “Navn” som åbenbart ikke finder udsendelsen manipulerende med brug af primitive skrækeffekter, og finder dokumentationen bragt her for nogle dage siden for løgnagtig, fordrejet og med udokumenterede påstande, om at konkretisere.

    Stillingen er faktisk ret enkel: Uriasposten har bragt en masse fyldestgørende, veldokumenteret kritik – du har ingen konkret gendrivelse fremført.

    Put your money where your mouth is – og så er det endda gratis!

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. marts 2013 @ 23:17

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper