14. marts 2013

Højreblogger drak en fadøl, dokumenterer Halvorsen, der tilbage i 2005 fik dom for incest mod steddatter

I sidste uge gav jeg her på siden, et eksempel på personlig hetz fra P77-bloggeren Carsten Halvorsen, der ikke helt kan få armene ned, efter han forleden opdagede, at to af hans politiske modstandere danner par privat. Jeg er en afstumpet højreekstremist der mangler empati, meget lig Breivik, og det samme gælder min politiker-kæreste. Onsdag i sidste uge gik han atter over grænsen, da han i en post på sin ‘Halvorsensk’-blog antydede, at jeg skulle være alkoholiker, og i samme ombæring henviste til et forlist ægteskab.

(Carsten Halvorsen om undertegnede på Halvorsensk.wordpress.com, 6. marts 2013)

Ovenviste foto blev brugt som illustration. Det var en ualmindelig god dag i 2005. George W. Bush gæstede København, og nok så mange voldsparate venstreradikale kunne ikke ødelægge humøret. Jeg blev skilt nogen tid efter, men det havde intet med alkoholvaner at gøre. Jeg var ikke den eneste der blev skilt i denne tid, og Carsten Halvorsens egen skilsmisse er objektivt set noget mere interessant.

En del del kender historien om hvorledes Halvorsen den 8. august 2005 med en promille på 1,71 angreb eks-konens nye ven med køkkenknive. Efter anholdelsen citeres han for følgende trussel mod rivalen: “Du skal være glad for, at jeg ikke fik fat i dig, for så havde jeg skåret halsen over på dig, parteret dig og smidt dig ud til hundene.”

I politirapporten noteres det, logisk nok, at anholdte “forfulgte forurettede med den hensigt at dræbe ham”. Halvorsen blev dømt for trusler om vold, hærværk og spirituskørsel, men trods alt, frikendt for drabsforsøg i Østre Landsret.

Den del af historien er velkendt, men Halvorsens skilsmisse var en konsekvens af en tidligere dom, hvad nævnes kort i en enkelt artikel.

“Selv sammenlignede Carsten Halvorsen sin opførsel med et stykke absurd teater, efter at hans tilværelse var sunket grus, da han året før havde fået en dom for incest mod sin steddatter.” (Fyens Stiftstidende, 10. februar 2006, Jaloux ægtemand fik tre år bag tremmer)

(Fyens Stiftstidende, 9. august 2005)

Fyens Stiftstidende har flere gange skrevet om Svendborgs tidligere Kulturkonsulents ’sociale deroute’.

(Fyens Stiftstidende: 19. august 2004 & 10. februar 2005)

“Tre måneders fængsel. Det blev straffen til en 56-årig svendborgenser for gentagne sexuelt krænkende befølinger af en kun 15-årig steddatter og for trusler mod sin tidligere hustrus nye kæreste. … Den 56-årige blev dømt for blufærdighedskrænkelse ved over en periode for to år siden adskillige gange at have befølt den dengang 15-årige steddatter intime steder.

Den dømte er siden blevet skilt fra steddatterens moder.” (Fyens Stiftstidende, 19. august 2004)

“En mor fandt et digt, forfattet af datteren, dengang 15 år. “Incest”, hed det: “Engang var jeg din lille pige. Nu er jeg Karl Marx’ pige. Nu kan du ikke tungekysse mig mere.” Samtaler tog fart, psykologer blev tilkaldt, og politiet involveret.

Pigens stedfar, en 56-årig mand, blev sidste efterår idømt tre måneders ubetinget fængsel ved byretten i Svendborg for et antal blufærdighedskrænkelser mod pigen. … I går slap han billigere. I ankesagen fandt Østre Landsret ham ganske vist stadig skyldig i anklagerne, men berøringerne af pigen var af sådan en art, at de sammenholdt med mandens gode personlige forhold kun skulle medføre en betinget dom på tre måneders fængsel. …

– Jeg har mistet alt. Min kone, hus, arbejde, erhvervsevne. Jeg har forsøgt selvmord og kan nu se frem til ti års arbejdsløsehed… I dag er han invalidepensionist…” (Fyens Stiftstidende, 10. februar 2005)

Oploadet Kl. 16:36 af Kim Møller — Direkte link166 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46078/trackback

166 Comments »

  1. På grund af emnets natur, vil jeg under ingen omstændigheder godtage at Halvorsens tidligere familie omtales ved navn. Det samme gælder trusler eller antydninger af enhver art mod Halvorsen.

    Kommentar by Kim Møller — 14. marts 2013 @ 16:47

  2. Fy for Satan…Ikke bare er manden dømt for vold, men han har ligefrem en dom for GENTAGNE GANGE at have forulempet sin egen steddatter seksuelt? Burde sådan en stodder i det hele taget gå frit omkring? Han er jo tydeligvis om ikke til direkte fare, så i hvert fald beviseligt i kriminel grad til gene for sine omgivelser…Sørme nogle “fine” venner den ligeledes mentalforskruede Malgorzata og hendes lille venstreradikale kollektiv holder sig ovre på P77, Jøsses Krist! :-(

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 14. marts 2013 @ 16:50

  3. Det er sørme ikke let at være Halvorsen: Han mener åbenbart gravalvorligt, at det er værre at drikke en fadøl end ….nå, den lader vi lige ligge.

    Hvilken erhvervsevne er det i øvrigt, den gode Halvorsen har mistet?? Jeg gætter vildt, men holder mine gæt for mig selv.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. marts 2013 @ 16:51

  4. Han er da,om nogen,berettiget til pension.Manden er jo lam fra skuldrene og op.

    Kommentar by karl3447 — 14. marts 2013 @ 16:56

  5. Karma is a bitch, lycka till pedoboy…

    Kommentar by PFEP — 14. marts 2013 @ 16:56

  6. Du behøver ikke at retfærdiggøre over for mig hvorfor du drikker en øl,eller hvorfor du er blevet skilt ,det kommer ikke mig eller nogen andre ved

    Kommentar by Notty — 14. marts 2013 @ 17:01

  7. Kan man se et billede af denne Carsten Halvorsen ?

    Kommentar by jesper — 14. marts 2013 @ 17:20

  8. #7# https://www.facebook.com/carsten.halvorsen

    Kommentar by Søren — 14. marts 2013 @ 17:28

  9. Fy for helvede. Han har altid været en klam, slimet ondskabsfuld stodder men incest mod et barn??? FØJ, hvor er han nedrig, hvor er han lav, hvor er han…….

    Det eneste der vel kan undskylde manden blot lidt, er, at han er rablende vanvittig.

    Kommentar by cicero — 14. marts 2013 @ 17:29

  10. Hr. Halvorsen er kendt som en ubehagelig og usaglig halvidiot i den fynske debat. Det utrolige er, at en mand med hans belastede baggrund vover at fremsætte personlige angreb mod andre.

    Hvad tror han? At hans halvidiotisk formulerede venstrefløjssympatier kan omgive ham med en usårlighedskappe?

    Kommentar by Crass Børsting — 14. marts 2013 @ 17:34

  11. Mere Halvorsen, hold brækposen parat:

    http://www.fyens.dk/article/854339:Svendborg–Nul-erstatning-til-Halvorsen

    Kommentar by Crass Børsting — 14. marts 2013 @ 17:36

  12. Hvad har du drukket en fadøl Kim!
    Tænk at en voksen mand sviner sig selv til på den måde.

    Kommentar by XXXXX — 14. marts 2013 @ 17:36

  13. Måske kan man anvende straffelovens §69 til omtalte person ?

    Kommentar by "skyggen" — 14. marts 2013 @ 17:47

  14. Tja… Man er vel egentlig ikke overrasket over, at Carsten Halvorsen også har en dom for den slags. Fy for satan!

    Kommentar by Polka Charlie — 14. marts 2013 @ 17:57

  15. det slår mig ofte hvor tit man ser at folk fra den yderste venstrefløj er meget længere ude rent mentalt end hvad de anklager andre for.

    Kommentar by per — 14. marts 2013 @ 18:04

  16. Fortiden kommer altid tilbage og henter en. Han kan UMULIGT tages alvorligt…….af nogen mere !

    Kommentar by Spinner — 14. marts 2013 @ 18:16

  17. Kun godt der kommer et par sandheder frem og Halvorsen som i fællesskab med p77 Monika Margrethe Hansen. DF-nyt Carl-Erik Zølck, Martin Salo, Michael Schæffer Larsen og et par stykker mere som kun sidder ensom og alene og stalker og laver historier om deres politiske modstander
    Måske de på denne syge måde forsøger at skjule alle deres kriminelle handlinger.
    Det nytter ikke at de flytter fokus væk fra dem selv, sandheden og fortiden vil altid dukke op til sidst.
    Tak til Kim for en vel dokumenteret artikel :-)

    Kommentar by Hunden. — 14. marts 2013 @ 18:18

  18. Aaaah spinner, se hans venneliste på Facebook – det er jo mentalt lige så forstyrrede mennesker!

    Kommentar by cicero — 14. marts 2013 @ 18:19

  19. Jeg vil ikke være med til at træde på en mand der allerede ligger ned, og har mistet både sin egen og andres respekt. Halvorsen er sørgelig mere end dum, tragisk mere end farlig. Han siger ikke meget om venstrefløjen, mere om et ustabilt sind. Enhver postering her nærer blot det forstyrrede sinds forfængelighed. Han er ikke noget godt emne for denne blog, Kim.

    Kommentar by Høgsbro — 14. marts 2013 @ 18:20

  20. Owned

    Kommentar by Anon — 14. marts 2013 @ 18:30

  21. Det lyder som om han passer perfekt ind i skribent kredsen hos Fedegrisen og Konditoren.
    Alle 3 lige afskyvækkende og som selskabt som det yderste venstres jihadister.

    Kommentar by J..... B....... — 14. marts 2013 @ 18:32

  22. Det her er næsten sjovere end et af mine indlæg. Nej, vent! Det ER sjovere!

    Kommentar by Bob Glitter — 14. marts 2013 @ 18:41

  23. Føj for helvede hvor den røde stodder dog klam, hvis der havde eksisteret bare en brøkdel af retfærdighed i Mohammedanmark, så var sådan en klam stodder til Carsten pædo Halvorsen låst nede i en sort kælder, og kom aldrig op igen i live. Gad vide om det er derfor at de røde er så glade for i-slam. Mohammedanmark er et færdigt land.

    Kommentar by Fritz — 14. marts 2013 @ 18:59

  24. Ufatteligt at manden ikke holder lav profil, eller imigrerer til et sted hvor ingen kender ham.

    Kommentar by nordalen — 14. marts 2013 @ 19:02

  25. Godt gået Kim. No mercy overfor sådan et forbandet svin. Det var vist ikke helt ude i hampen at jeg tidligere har opfattet denne Halvorsen som et svært psykiatrisk tilfælde. Kun en ubegavet alkoholiseret psykopat magter i den grad at eksponere sig selv så sygt. Jeg fornemmer at den yderste venstrefløjs rækker er fyldt godt op med den slags personer.

    Kommentar by EH — 14. marts 2013 @ 19:05

  26. @ EH – ja, det er rent og berettiget mord, men man gætter nok ikke forkert, hvis Halvorsen er ren psykopat, og derfor vil dette ikke have den fjerneste virkning.

    Det er dog en god og tiltrængt påmindelse til alle, der er psykisk normale.

    Kommentar by Josef K — 14. marts 2013 @ 19:12

  27. How people treat You is their Karma, how You react is yours.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. marts 2013 @ 19:14

  28. <Ufatteligt at manden ikke holder lav profil<

    Det gør han muligvis nu. Han kan jo ikke forsvarer dette.

    Kommentar by Spinner — 14. marts 2013 @ 19:14

  29. @25 EH
    “Kognitiv dissonans” er hvad der florerer som en influenza i venstrefløjen… Desværre er der “no cure”. Før virkeligheden ramler ind i dem i form af MUSLIM BEATING eller gangrape af deres afkom…. Halvorsen er lige til den lukkede…..

    Men der er lys forude…. De “sejrer” sig selv ihjel….

    Kommentar by ny kommentator — 14. marts 2013 @ 19:19

  30. Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus

    Kommentar by k.m. — 14. marts 2013 @ 19:41

  31. Kim, lad være med at bruge mere tid på den mand, han er tydeligvis syg og ønsker at svælge i opmærksomhed, selv hvis det er en opmærksomhed som på denne side. Så jo mere opmærksomhed han får, jo bedre har han det. Du kan altid melde ham til politiet, hvis han går over stregen.

    Kommentar by perp — 14. marts 2013 @ 19:46

  32. Han har trods alt én enkelt gang forsøgt at gøre verden til et bedre sted. Desværre kunne han heller ikke lykkes med at begå selvmord.

    Kommentar by El Rey — 14. marts 2013 @ 19:56

  33. Først kommer det frem at Shansen er facebook venner med Anders Bre… nu er det også kommet frem at Shansen har store tilhængere i det pedofile miljø eller hvad man nu kalder det i det miljø hvor man antaster.
    Jeg korser mig ved tanken om at shansen muligvis har overlagt sine børns skæbne til en, sex dømt mand, men det kan hun nok ikke se det forkerte i da hun jo støtter islams ægteskaber hvor der tit er børn involveret.
    Jeg håber at kommunen kikker på shansen og ikke mindst politiet for hvis hun færtes med sådanne mennesker, hvad er hendes børn så ikke blevet udsat for.
    p77 kan være en magnet for sex dømte og pedofile føj for den, det indtryk er nu det jeg har fået nu en klam pedofil net side

    Kommentar by Peter — 14. marts 2013 @ 19:57

  34. P77 navnet er givetvis valgt for at deres læsere og skribenter skal føle sig hjemme.
    Det minder jo om nummeret på en Sct. Hans bygning.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 14. marts 2013 @ 20:47

  35. Der er kommet en ‘ny normal’

    Kommentar by Kenny Starfighter — 14. marts 2013 @ 21:18

  36. Grunden til at Danmark er ved at være et islamisk land, er netop fordi at psykopater som pædo carsten og alle de røde terrorister har fået lov til at sige og té sig som det passede dem, mens smart ass borgerlige bare sad med hænderne oppe i røven, og små fnisede når det gik ud over Sankt Glistrup og Fremskridtspartiet. Men nu er det ved at gå op for mange af de smart ass borgerlige at deres hænder lugter af lort, men nu er det for sent.
    Men en stor tak Kim for dit kæmpe arbejde, og fordi du ikke lader dig kue af syge mennesker som pædo carsten og alle de andre.

    Kommentar by Fritz — 14. marts 2013 @ 21:44

  37. Kim, du er nødt til at forstå at der er forskel på “foreteelser” begået af venstrefløjen og højrefløjen.

    Venstrefløjen og deres kæledækker har ret til at bombe, brænde og seksuelt mishandle alt hvad der kan kravle og gå, mens deres modstandere skal fængsles hvis de drikker øl, skriver den sandfærdige beretning om venstrefløjen ( eller islam ) eller klæber klister mærker op.

    Anna Mee Allerslev har jo fortalt at der er kommet en ny “normal”!

    Kommentar by Santor — 14. marts 2013 @ 23:04

  38. Manden er skam aktiv skribent på en venstrefløjs-netavis

    http://www.svendborgsnetavis.dk/dansk-folkepartis-onske-om-apartheid/

    Kommentar by Nordsjælland — 14. marts 2013 @ 23:32

  39. >19 Høgsbro. Ja, du har naturligvis ret i, at man ikke skal træde på nogen, som ligger ned. Men denne mand er et særtilfælde. Han slynger om sig med provokerende læserindlæg til højre og venstre og tordner, mod alle, der er uenige med ham. Så sent som for et par dage siden svinede han en modstander til i Fyens Stiftstidende. Det var også ham, der anmeldte en skoleleder i Odense for racisme, fordi hun havde sagt, at hun var “skidetræt af de muslimer, der ødelagde undervisningen”. Jeg kan simpelthen ikke have nogen medlidenhed med ham.

    Kommentar by Niels Juel — 14. marts 2013 @ 23:39

  40. En nederdrægtig, sjuft hængt til tørre. Carsten Halvorsen er en narrehat af rang og ikke værd at spilde tiden på.

    Kommentar by Iznogut — 14. marts 2013 @ 23:48

  41. Hvis Pædofeten Mohammed kan, så kan jeg også, tænkte Halvorsen – og så gik han ellers i fuld sving med at ødelægge en lille piges liv.

    Kommentar by Frederik — 14. marts 2013 @ 23:52

  42. Ven med Christian Braad Thomsen på FB. Ham kender vi også i en vis sammenhæng.

    Kommentar by Hodja — 15. marts 2013 @ 00:05

  43. Det lader næsten til at Carsten “køkkenknive” Halvorsen a.k.a.
    Pædo-carsten har en tvangsmæssig fiksering på K.M. og dennes kæreste.
    Deres portrætter er plastret ud over hans blog.

    Kommentar by Johnson — 15. marts 2013 @ 00:07

  44. Tænk sig, her gik jeg og troede at Carsten H Alvorsen bare var en agent i køkkenknive, der ihærdigt forsøgte at præsentere sit sortiment for en evt. køber i Wiggers Park, Svendborg.

    Hvor kan vi andre iøvrigt sagtens. Vi kan tage psykopaten frem når vi vil, grine af ham eller græde over ham og så lægge ham væk når vi vil.
    Hvorimod Halvorsen selv må udholde sit eget selskab 24 timer i døgnet 365 dage om året. Det er en straf jeg ikke ville ønske for min værste fjende.

    Som sædvanlig flot arbejde Kim

    Kommentar by Bjarne Binee — 15. marts 2013 @ 00:10

  45. Selv ikke P77 kan gøre Carsten Halvorsens pædofili til en vindersag.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 15. marts 2013 @ 01:08

  46. Væmmeligt.

    Kommentar by M — 15. marts 2013 @ 02:39

  47. Desværre er han ikke muslim, så kunne man nemlig sende ham hjem til gedeknepperland, hvor lertet hører hjemme.

    mvh
    frits
    eldalen 14
    århus

    Kommentar by Frits Schneider — 15. marts 2013 @ 04:02

  48. “Ikke træde på en mand, som ligger ned.”

    Han ligger jo ikke ned. Han fortsætter sine svineindlæg her og der. Helt okay at trampe, indtil han ligger ned.

    Kommentar by machiavelli — 15. marts 2013 @ 04:45

  49. Så ser man noget af den ‘gamle urias Kim’ vende tilbage! Den Kim der ikke tænker “kernelæsere”. Godt.

    Jeg kan godt forstå dig, Kim. Det er nødvendigt at sige klart fra på denne måde, når du støder på personager som ovenviste, ja, jeg væmmes bare ved at skrive om ham. Det er nødvendigt at sige fra på denne direkte måde, også selvom nogle “kernelæsere” måske mener noget andet.

    Kommentar by Liva — 15. marts 2013 @ 07:13

  50. @ 49 Liva:

    Som een af de mulige “kernelæsere” af denne blog, synes jeg egentlig at Kim skal have ros for IKKE at have brugt dette imod CH længe før, men omvendt kan jeg kun alt for godt forstå, at han smider fløjlshandskerne efter disse vedholdende perfide insinuationer vedrørende sit privatliv fra P77-slængets side.

    CH ligger som han har redt, især når han har begået disse grove, personlige angreb ved at inddrage noget så ellers uvedkommende som Kims privatliv…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 15. marts 2013 @ 08:18

  51. Godt gået Kim…Sikke en fæl stodder ham halvorsen…Håber din fine og meget saglige artikel rammer ham der hvor det smerter allermest!

    Der kan ikke være andre end de mest naive venstrefløjsmennesker som tager hans ytringer alvorligt.

    God weekend til jer alle

    Kommentar by Jesper J — 15. marts 2013 @ 08:56

  52. Pædo Carsten er jo bare et af de mange usympatiske dumme svin, som påberåber sig eneret til godhed, men som udviser det stik modsatte. Jeg ser derfor også en påfaldende slående mental lighed mellem Pædo Carsten og hans navnebroder, den hadefulde forfattende ikke-hader Carsten Jensen.

    Kommentar by Anonym — 15. marts 2013 @ 09:20

  53. Niels Juel og Machiavelli: Principielt set har i ret. Min afsmag skyldes mest al den billige moralisering der finder sted i kommentarsporet, og det sandsynlige faktum at Halvorsens skriverier ikke bør bruges til at tegne venstrefløjen men snarere det forstyrrede sind. Jeg har selv prøvet at debattere med ham, eller rettere, deltaget i en debattråd hvor han også spredte sine perfiditeter, og kan undre mig over hvor velvillig nogle mennesker accepterer perfiditeter blot fordi de har det “rigtige” meningsindhold. Flere mente at hans banning fra JP’s blogs var censur. Hovedrystende, efter at have set hvordan han var gået i selvsving og vedblev at spamme tråde med at Espersen var en løgner. Jeg kan i hvert fald ikke bruge ham til en afklaring af noget politisk ståsted, kun en afklaring af hvad jeg vil bruge mit liv på at deltage i af debatter.
    Det er en trist side af blogosfæren vi her se udfolde sig. Især trist at en ellers klartseende analytiker som Kim må finde det nødvendigt at afklapse syge sind på sin egen forside. Krigsførelsen mod Uriasposten fra p77-segmentet er noget af det mindst interessante på denne blog, sådan som jeg ser det, men tydeligvis et nødvendigt onde. Og jeg synes i øvrigt afklapsningen er så sober som nogen kan forlange.

    Kommentar by Høgsbro — 15. marts 2013 @ 10:18

  54. Min bedste Kim Møller.
    Du påstår, at jeg frit kan kommentere på din blog, og derfor forventer jeg også, at du bringer dette link:
    [link fjernet, Kim]

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. marts 2013 @ 11:08

  55. Så er CH tilbage med et comeback. På sin lorte blog.

    Han benægter selvfølgelig alt, og snakker om injurier og jeg ved ikke hvad.

    Kommentar by FrankBooth — 15. marts 2013 @ 11:31

  56. Ja Høgsbro jeg vil også give dig lidt ret.!!!

    Kommentar by machiavelli — 15. marts 2013 @ 12:20

  57. Efter en hurtig gennemlæsning af det nyeste blogindlæg som Halvorsen har begået – så kan man vist ikke komme til andre konklusioner end at Kim er kommet tæt på.

    Trusler om injurier, etc. er somregel det foretrukne redskab for den mand hver gang sandheden gør ondt. Så lad det være ved det. Manden er modbydelig. Meningsmæssigt og privat, videre.

    Kommentar by TravisBickle — 15. marts 2013 @ 12:36

  58. ->53 Høgsbro

    Overvej hvad en blog som Uriasposten reelt kunne gøre i lyset af den hetz som den og dens ejer bliver mødt med. Halvorsen og Hansen kan blive udelukket på diverse avisblogs over deres adfærd, men mainstreammedierne ville aldrig gå så langt som til at affærdige dem som ekstremister og loonier, og de kan derfor fortsat ses præsenteret som “debattører” og “kendere af den yderste højrefløj”. De er i MSM-optik på den rigtige side af kridtstregen, og derfor vil de fra tid til anden være interessante at trække ind for en journalist der aldrig har tænkt en selvstændig tanke eller lavet et stykke research på dem han anser for ‘eksperter’.

    Kim Møller har ikke en snebolds chance i helvede for at opnå denne grundlæggende accept i MSM. Skønt det er ham og ikke P77-slænget der laver det solide fodarbejde, vil han altid blive marginaliseret som suspekt ved benyttelse af de velkendte MSM-virkemidler – ‘højreradikale’, ‘had’, ‘antimuslimsk’ osv.

    Hvad kan man stille op når man lever i en tid hvor mainstream tegner en overvældende, uigennemtrængelig konsensus. Jeg tvivler stærkt på at Carsten Halvorsen overhovedet besidder evnen til at føle skyld og skam, så posten her vil næppe gøre nogen forskel i hans tilfælde. Noget andet er journalister der ad denne vej får øjnene op for nogle personlighedstræk som de godt ved det vil være ødelæggende for deres egen troværdighed at blive associeret med. Hvem ved, måske endda nogle af Halvorsens egne konsorter kunne gå hen og få betænkeligheder.

    Posten her siger at nu stopper festen, nu er det slut med bare at tage imod tilsvining når bemeldte person har nogle skeletter i skabet der sætter ham i en helt anden kategori. Hvad synes du at Kim Møller skulle have gjort i stedet? Bare have fortsat med at bide det i sig, selv om han er bekendt med den hetzendes eget hykleri?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 15. marts 2013 @ 12:42

  59. Endnu et kapitel i Halvorsen lawfare…

    “En anden mulighed er at tvinge ham til det. Det vil dog kræve, at jeg går rettens vej, og det kan godt blive en dyr affære for bemeldte Møller. Dels kan han formentlig komme til at betale sagsomkostningerne, og dels vil jeg i så fald kræve en form for erstatning. Det vil jeg være berettiget til.”

    Den diskussion har jeg haft med Halvorsen og den kan koges helt ned til..ingen penge ingen retssag.

    “Det koster dyrt for den forurettede at betale retsafgift og advokatbistand, de sidste med tillæg af 25 procent moms. Da der kun undtagelsesvis gives fri proces i injuriesager, er den økonomisk svage part i en injuriesag i høj grad diskvalificeret.”

    http://www.b.dk/kommentarer/udskift-reglerne-injuriesager

    “Reglerne om fri proces/retshjælpsdækning er i store træk således:

    Virksomheder kan ikke få fri proces, men der kan eventuelt være en erhvervsretshjælpsforsikring, der dækker.

    For private er der pricipielt adgang til at få fri proces, hvis visse indtægtsgrænser ikke overskrides, og Justitsministeriet mener klienten har en rimelig grund til at føre proces. Med mindre krænkelsen er foregået i et massemedie eller ovenfor en videre kreds, gives der kun undtagelsesvist fri proces til sagsøgeren, selvom denne i øvrigt måtte have rimelig grund til at føre sagen.

    Resthjælpsforsikringer i private policer undtager injuriesager fra dækningen med mindre klienten får fuldstændigt medhold, så i denne situation er det vigtigt, at man ikke “tager munden for fuld”, når man beslutter, hvad man vil søge at få ret i under en retssag. Forsikringen dækker heller ikke, hvis klienten opfylder de økonomiske betingelser for at få fri proces, men ikke efter ansøgning opnår sådan fri proces.

    Den erstatning som kan påregnes vil i nogle itlfælde kunne dække omkostninger (og mere til), men med hensyn til størrelsen af erstatningen bør forventningerne modereres, og ved vurderingen af enhver retssag må påregnes en vis procesrisiko (uanset hvordan sagens prognose i øvrigt kan bedømmes).”

    Selv Jørgen Dragsdahl fik afslag på fri proces.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 15. marts 2013 @ 12:56

  60. Halvorsens lawfare skulle der stå…

    Kommentar by Michael Sjøberg — 15. marts 2013 @ 12:58

  61. Problemet er ikke en syg stakkel som Halvorsen. Problemet er en presse, der indirekte støtter hans afsporede meninger, men mest af alt et folketing med tilhørende regering, der direkte sponsorerer en klart socialistisk presse – for vore penge.

    Kommentar by Svend — 15. marts 2013 @ 13:09

  62. Kim Møller
    Jeg har selv haft “fornøjelsen” at debattere med Carsten Halvorsen.
    Det var da en skoleleder i Odense, var blevet meldt for racisme, fordi hun var træt af muslimer.
    Da anmelderen, en far til en elev på skolen, ville trække sin anmeldelse tilbage, skrev Halvorsen straks, at han så ville forny anmeldelsen.
    Jeg skrev til ham, at han ikke skulle bruge tid på det, da man ikke kan trække en anmeldelse tilbage, – bordet fanger.
    Men han ville ikke høre et fornuftigt ord,- jeg var totalt uvidende om juridiske forhold mente han, jeg måtte så bare tro på hans eget udsagn, også i Fyens Stiftstidende, ved et interwiev med en journalist om hans knivstikkersag udtalte han:”Min mentale tilstand er ikke altid sådan, at jeg er tilregnelig. Jeg er ikke rask.”
    Det udtalte han, medens at hans sag blev anket i håb om en mildere dom, men vi må jo så bare tage hans udtalelse til efterretning.
    Det skal iøvrigt bemærkes, at skolelederen ikke blev dømt, og at efterforskningslederen udtalte, måske med adresse til Carsten Halvorsen, at en anmeldelse ikke kan trækkes tilbage, jeg sendte et debatindlæg til Halvorsen, med politiassistentens udsagn, men fik ingen undskyldning fra manden.

    Kommentar by Jørn Boye — 15. marts 2013 @ 13:21

  63. –>@57 Lars Findsen På Crack

    Det eneste formildende man kan sige om Carsten Halvorsen er at han trods alt udgyder sine hadske injurier under eget navn.

    Kommentar by Balder — 15. marts 2013 @ 13:44

  64. Det er ordet “incest”, Halvorsen hæfter sig ved. Han opfatter det snævert som blodskam, men incest betegner også seksuelle overgreb mod børn, man har en forældrerolle i forhold til. Så der er ikke fugls føde på hans trussel.

    Kommentar by Syrenprinsen — 15. marts 2013 @ 13:54

  65. Nu fik jeg gennemlæst tråden. Høgsbro og Perp har til dels ret i, at det giver perifære skikkelser mere opmærksomhed end de fortjener, men der er flere forhold der skal tages i betragtning.

    Jeg har som ethvert andet menneske et behov for at korrigere usandheder og tage til genmæle. For ikke at ødelægge Uriasposten med trivielle gennemgange af udokumenterede beskyldninger rettet mod mig, har jeg i årevis smidt den slags ind på en underside.

    Den netbaserede hetz foregår systematisk, og grænserne for hvad der skrives om mig og Uriasposten flyttes umærkeligt gennem flere år. En blog handler først og fremmest om troværdighed, og det er langt bedre at gå beskyldninger efter i sømmene, end tage en retsag, der spilder min tid, og indirekte præmierer hetzerne, uanset dommens afgørelse.

    Nogle gange må man som LPFC pointerer, sætte en streg i sandet. Halvorsen har skrevet om mig utallige gange den senere tid, og har blandt andet brugt Fyens.dk’s online-opslagstavle til at associere undertegnede med Breivik. Han har flere læserbreve i Fyens Stiftstidende hver uge, og havde eksempelvis en lang ‘menneskesyns’-kommentar i Politiken i sidste uge. ‘Antabus’-posten på egen blog var langt over grænsen for hvad jeg vil finde mig i.

    Når man i den grad gør kampen personlig, så må det være på sin plads, at korrigere løgne/antydninger, og give et indblik i ophavet.

    Jeg gjorde det så sobert som jeg overhovedet kunne, med fokus på dokumentationen, efter at have rådført mig med folk der ved noget om jura. FrankBooth skriver at han benægter alt, men det gør han jo faktisk ikke. Han fortæller, at han har de original domsudskrifter (!!), og det bekræfter jo sådan blot (ikke at jeg var i tvivl), at den tidligere kulturkonsulent for Svendborg Kommune (ved navn Carsten Halvorsen) der omtales i FS-artiklerne, er identisk med bloggeren af samme navn.

    Derudover retter han søgelyset mod enkelte kommentatorer her i tråden. Altså. Det virker som et besynderligt fokus. Hvis han mener at jeg (reelt Fyens Stiftsidende) taler usandt, så er tilfældige halv-anonyme kommentarer vel det mindste problem.

    Jeg har travlt i dag, men i morgen fortsætter blogningen som normalt. Vi må videre i teksten. Multikultur blev ikke pludselig en god ide fordi Breivik myrdede uskyldige på Utøya, men bliver det heller ikke blot fordi en venstreorienteret blogger har en problematisk forhistorie.

    Kommentar by Kim Møller — 15. marts 2013 @ 14:31

  66. ->62 Balder

    Du mener i modsætning til dine konstante tilsvininger af jøder (“holocaustprinsesse”, f. eks.) eller asiater (“skævøjede”), der jo er forfattet under pseudonymet Balder?

    Hvor er du dog sølle. Det er helt utroligt som min afklædning af dit retoriske fusentasteri har hensat dig i en tilstand af konstant kogende raseri. Var det ikke mere gavnligt for dig selv at begynde at argumentere konsistent, i stedet for at henvise til tankelæsning og overfokusering på en talmæssigt beskeden minoritets evner til at forhekse alt og alle? Nå nej, det er jo netop det du ikke kan. Så bliv du bare ved med at skabe dig. Jeg er sikker på at du hverver mange proselytter på den måde.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 15. marts 2013 @ 15:19

  67. 64

    Du har ret Kim, han benægter det jo rent faktisk ikke.

    Igår aftes var der flere kommentarer på den blogpost han kalder uriasposten 2.0. Der var blandt andet en hvis blogger(de fleste fra urias kender ham hvis) ved navn William Jansen, der spurgte ham om det virkelig var rigtigt at hanhavde en dom for overgreb mod sin steddatter. De er nu slettet, så manden vednok godt selv at melet ikke er helt rent.

    Kommentar by FrankBooth — 15. marts 2013 @ 15:26

  68. Iøvrigt syntes jeg at du har tacklet denne her sag glimrende Kim. Der er grænser fra hvor meget man skal og kan finde sig i.

    Man må også gå ud fra at du har kendt til denne her sag i lang tid, og så kræver det sku sin mand at du ikke har lavet denne post for længe siden.

    Kommentar by FrankBooth — 15. marts 2013 @ 15:29

  69. -> Frank Booth

    Jeg graver som bekendt i den yderste venstrefløj, og har blandt andet haft kig på BZ-by i Svendborg i 2004, hvor det lykkedes byens venstreradikale via et dække, at få offentlig tilladelse (og støtte?) til at afholde en festival. Det endte selvfølgelig med bz’atte huse. Kommunens talsmand var… Carsten Halvorsen, der angiveligt blot fulgte loven. Udvalgsformanden (sic), undgik så vidt jeg husker kun en næse, fordi hun tog afstand fra ‘de unge’.

    To af de ledende skikkelser i den nye generation af venstreradikale herhjemme (Rasmus Preston, Projekt Antifa) og Simon Bünger (Redox) blev nogle år efter en del af Svendborg Ungdomsråd, der i sagens natur var et forsøg på at få offentlige midler til venstradikal aktivisme. Charles Krautwald (Produktionskollektivet Opbrud) blev ligeledes radikaliseret i Svendborg i de her år.

    Kommentar by Kim Møller — 15. marts 2013 @ 16:33

  70. -> Charles Nielsen

    Jeg har slettet din kommentar, og bedt webmaster om at sætte dig på moderation.

    Kommentar by Kim Møller — 15. marts 2013 @ 16:38

  71. JEG ved ikke om det var passende, at bringe denne del af CHs fortid op. Jeg er glad for, at du holder de egentlige ofre ude af kommentarfeltet. Mildest talt vil jeg selv beskrive CH og resten af p77 segmentet, som uinteresseret i fri debat. For CH har i høj grad vist sig, at være ubehagelig at diskutere med. Tilmed er manden invalidepensionist og hans liv synes allerede, at være ødelagt. Det har han vist selv sagt. Før virkede han bare som en ubehagelig og sølle stakkel. Nu viser det sig, at foruden sagen med knivene, har han øjensynligt en endnu mørkere fortid. P77 valgte at gøre det plat og personligt for lang tid siden. Så gik de planken fuldt ud og inddrog din familie i deres politiske fablerier. Nu har du så givet igen og der bliver næppe fred af den grund.

    #66

    Der var to svar der blev slettet. Den første kommentar var endda meget sober alt taget i betragtning, men åbenbart for meget for CH: “Er det korrekt at du er den “betroede kommunale medarbejder” som i artiklerne på nedenstående link omtales for at have fået en dom for at have blufærdighedskrænket din egen steddatter?”

    Kommentar by Eleutheria — 15. marts 2013 @ 17:18

  72. Kim Møller

    Meget interessant, troede faktisk ikke at CH havde nogle tilknytning til AFA eller Redox. Han virkede på mig som at være for meget en landsbytosse.

    Eleutheria

    Ja, WJs notits var meget sober. Det virker bare ikke til at CH har lyst til at svarer direkte på det spørgsmål.

    Kommentar by FrankBooth — 15. marts 2013 @ 17:50

  73. Kan stadig ikke komme mig over Kim har drukket en fadøl…

    Kommentar by NulTolerance — 15. marts 2013 @ 17:52

  74. -> FrankBooth

    Han har næppe haft egentlig tilknytning til de nævnte organisationer, men i en tid hvor den yderste venstrefløj i en provinsby mobiliserede, så var CH nok ikke den værste kommunale embedsmand at forhandle med.

    Kommentar by Kim Møller — 15. marts 2013 @ 18:10

  75. Kim

    Nej, hvis det var et tilfældigt venskab var de meget heldige.
    Jeg tror at der er flere af sådanne historier rundt omkring. AFA, Redox osv har nu engang fået en del støtte fra offentlige virksomheder.

    Kommentar by FrankBooth — 15. marts 2013 @ 18:43

  76. Nå. da. Og hvorfor så det om jeg må spørge.
    Adressen må i da selv finde ud af. for jeg har ikke fortalt den da det er ulovlig.

    Kommentar by Charles Nielsen — 15. marts 2013 @ 22:58

  77. –> 65 Lars Findsen På Crack

    Jeg har lagt et svar til Lars Findsen På Crack på Off Topic siden

    Kommentar by Balder — 15. marts 2013 @ 23:01

  78. Kim, hvor tæt knyttet er du til racisten Helle Bakdersbæk, skribent på Den Korte Avis og Sappho?
    http://i.imgur.com/5GMfrHq.jpg

    Sammenhængen: https://www.facebook.com/marie.krarup/posts/495379047188522?comment_id=4720881&notif_t=share_reply

    Kommentar by Syrenprinsen — 16. marts 2013 @ 00:04

  79. Jeg håber, at Kims blogindlæg vil sætte punktum for dette fokus på Hr. Halvorsens vanvittigheder. Jeg forstår godt, at Kim har følt, at Halvorsen gik for langt i sin personhetz, især når manden har en trist historie af ubehagelig og dybt psykotisk adfærd. Men nu er der i store træk sagt, hvad der er væsentligt at sige om Halvorsen, som er et meget sygt menneske.

    Jeg er enig med de, som skriver, at Halvorsen bør ties ihjel. Hans sygdomsbillede rummer tilsyneladende nogle klare narcissistiske elementer, og derfor gør man hverken ham selv, hans nærmeste eller samfundet en tjeneste ved at beskæftige sig med ham. Det nærer bare hans sygdom.

    Jeg synes, at han er et meget trist tilfælde, og selv om jeg mener, at han bør kritiseres for sin adfærd, mener jeg også, at han bør have vores medfølelse. Manden kan dybest set ikke gøre for, at han er syg, for det handler om noget kemi i hans hjerne. På den anden side er de færreste psykisk syge så ubevidste om egen adfærd, at de ikke kan stilles til ansvar. Men nu har han fået en verbal lussing. Så må der slås en streg i sandet. Jeg håber oprigtigt, at han får det bedre.

    Mit råd til ham ville være at trække sig ud af disse S.Hansen’ske rabiate kredse, droppe sine gale kampe mod andre mennesker og i stedet fokusere på at få en rolig og harmonisk alderdom. Det er en ærlig sag at være syg, men han må indse, at han også selv har et ansvar for at holde sig fast i sin sygdom ved konstant at søge konflikt med andre mennesker. Jeg ønsker virkelig for ham, at han kunne finde en indre ro på sine gamle dage og blive om ikke rask, så i hvert fald bedre.

    Kommentar by Vest — 16. marts 2013 @ 00:52

  80. -> Syrenprinsen

    Hvad er det for et ’slår du stadig din kone-spørgsmål’.

    Kommentar by Kim Møller — 16. marts 2013 @ 01:17

  81. Kim har du prøvet at forstille dig Hansen og Halvorsen siddet sådan “face to face” og have en brainstorm om fremtidig “Møller bashing” ?

    Prøv lige at kør scenariet på pandelappen , og fortæl mig så lige om ikke det er noget af det mest ynkeligste du har set ?

    I det der “Ekstremt makværk” ventede jeg længe på af ABB´s facebook blev gennemgået og det danske “link” til De radikale i København og en landskendt DR ekspert blev nævnt .

    Kommentar by Aglet Xander — 16. marts 2013 @ 02:09

  82. 78

    Vest

    Hmm.. CH “bør ties ihjel”, mener du, men du kunne samtidig ikke selv dy dig for at skrive en lille roman om samme..

    Kommentar by Liva — 16. marts 2013 @ 07:23

  83. Carsten Halvorsen?

    Var det ikke ham der skrev som “Holgers Ven”, som jeg flere gange er blevet forsøgt sammenlignet med. Jeg må desværre skuffe. Jeg har hverken jagtet nogen med knive eller krænket nogen på nogen måde så vidt jeg husker. Det første ville i øvrigt også komme ind under betegnelsen “motion”, og derved være udelukket…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 16. marts 2013 @ 07:40

  84. Carsten Halvorsen er et svin, og det er glædeligt, at Kim Møller bruger tid på at dokumentere dette.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 16. marts 2013 @ 09:14

  85. Halvorsen nyder åbenbart opmærksomhed så han føler sig vigtig.

    Synes bare Uriaposten skal ignorere den tosse og fokusere på vigtigere ting. Halvorsen vil være på krigsstien hele tiden men at ignorer ham er hans frygt.

    Kommentar by Lion — 16. marts 2013 @ 11:13

  86. Til alle de meget meget kloge mennesker som har fundet, en nærmest guddommelig måde til at fjerne alle problemer på, man skal bare være heeelt, heeelt stille. Jeg ved ikke om der findes et eneste eksempel på et problem, som gik væk helt af sig selv, bare ved at man var heeelt, heeelt stille. Men jeg ved, at det er lykkedes at islamiserer ikke kun Mohammedanmark, men hele europa blot fordi de fleste mennesker holdt deres kæft og var heeelt, heeelt stille.

    Kommentar by Fritz — 16. marts 2013 @ 11:17

  87. @ 84 Fritz:

    Det hedder vist “appeasement”, om hvilket fænomen go’e gamle Winston Leonard Spencer Churchill skal have sagt: “An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.”

    Altså, hvis man er heeelt stille, er det kun alle de andre, det går ud over – indtil videre, da! :-(

    Velkommen til de Radikales rædselskabinet af indædt, selvdestruktiv fejhed, skam og skyldfølelse…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 16. marts 2013 @ 11:52

  88. ->82 Hippie

    Det er nok bl. a. mig der har foretaget denne sammenligning. Ret skal være ret, og jeg har selvfølgelig ikke i den forbindelse ønsket at associere dig med Halvorsens korporlige adfærd, det har mere gået på tilgangen til debat og en måde at glide af ift. konkrete ting der kommer på bordet, men lad det ligge her. Holgers Ven havde dertil en tilbøjelighed til let indpakkede antydninger om vold mod folk fra Uriasposten der satte ham i en kategori for sig selv.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 16. marts 2013 @ 13:34

  89. @ 80 Aglet Sander

    Du taler om Hansen og Halvorsen og Brainstorm.
    Det er vist ikke muligt. Højest en flov vind.

    Kommentar by Bjarne Binee — 16. marts 2013 @ 14:07

  90. Hippie:
    Motion er udelukket, skriver du. Får mig til at tænke på en kommentar til hetzen mod Lance Armstrong, hvor en tidl. misbruger benovet udtaler, at han syntes det er mageløst og imponerende, at Lance Armstrong kunne vinde 7 Tour de France på stoffer. Da han selv var på stoffer, kunne han ikke engang finde hans cykel.. :D

    Kommentar by Iznogut — 16. marts 2013 @ 14:49

  91. Hvorfor skulle han dog finde Lance Armstrongs cykel??
    Det havde været værre, hvis han ikke engang kunne finde SIN cykel!

    Kommentar by Bjarne Binee — 16. marts 2013 @ 15:05

  92. Diplom-idioten, Carsten Halvorsen har igen kastet op i sin egen blog:

    [Kim Møller: “Vi må videre i teksten. Multikultur blev ikke pludselig en god ide fordi Breivik myrdede uskyldige på Utøya, men bliver det heller ikke blot fordi en venstreorienteret blogger har en problematisk forhistorie.”, kommentar #64]

    Carsten Halvorsen:

    “Det er jeg faktisk ikke enig med ham i. Jeg mener at vi skal fastholde fokus på Pernille Bendixen.”

    – ??? Okay…

    “Ikke desto mindre har Kim Møller svinet mig til på det groveste, og behandlet mig som om jeg var en meget betydningsfuld politiker.”

    – Hmmm… mon dog…

    “Men trods alle de grimme ting, han skriver om mig, så kan jeg faktisk stille op til det kommende kommunalvalg.”

    – Øhhh… tillykke til dig, held og lykke med valget.

    Manden er så ringe begavet, at det helt indiskutabelt er spild af tid at beskæftige sig mere med ham.

    Dukker der flere incestuiøse forhold op… Så kan han vel indrømmes et par linjer eller to.

    Hvis han skulle stille op til lokalvalg, så er undertegnede og en række andre gode borgere gerne behjælpelige med, at fortælle om hans forskellige tilbøjeligheder. Der er næppe mange partier der vil associeres med een som ham og ej heller mange vælgere.

    Held og lykke med valget, Carsten…

    Kommentar by Polka Charlie — 16. marts 2013 @ 15:53

  93. “Men trods alle de grimme ting, han skriver om mig, så kan jeg faktisk stille op til det kommende kommunalvalg.”

    Carsten kunne måske endda danne et nyt parti, evt. med Christian Braad Thomsen ombord. Hvad med at kalde det for “Liste i”?

    Kommentar by Johnson — 16. marts 2013 @ 17:26

  94. Prins Pilfingers drømme om en karriere som politiker kan han godt pakke sammen…

    “Reglerne siger, at ‘Et medlem af et kommunalt eller regionalt råd m.v. kan fortabe sin valgbarhed, hvis medlemmet ved endelig dom eller vedtagelse af bøde er straffet for en handling, der i almindeligt omdømme gør medlemmet uværdig til at være medlem af kommunale og regionale råd’.

    Fængselsdomme er fuldt stop
    Og det viser sig i praksis, at fængselsdomme, betinget og ubetinget, er en direkte vej ud af politik. Det gælder for otte af ti tilfælde siden 2002, hvor valgbarhedsnævnet har sendt en politiker uden for døren. I intet tilfælde har en politiker med en fængselsdom fået lov at fortsætte.”

    Kommentar by Michael Sjøberg — 16. marts 2013 @ 18:24

  95. Carsten Halvorsen er i virkeligheden en yderst værdig repræsentant for den alt for store del af den ”danske” befolkning, der i mangel af ånd og kultur på alle måder og med alle midler arbejder hårdt for ødelæggelsen af Danmark: de har ikke andet at byde på!

    Kommentar by Søren Pedersen — 16. marts 2013 @ 18:28

  96. Flot og rigtigt, målt med enhver alen, at Uriasposten ikke viser/oplyser negative info om hr. Halvorsen.
    Kim, du skriver at en her på bloggen, kommer under moderation.
    Må jeg spørge dig, hvorfor er jeg under denne regel.
    Godt arbejde i øvrigt, disse ækle typer skal ikke tages med fløjshandsker,de skal udstilles som det de er – ækle.

    Kommentar by AK JA — 16. marts 2013 @ 18:47

  97. >94 Søren P.

    Selv ville jeg nok bare have konstateret, at manden er en åndsamøbe.

    Du udtrykte således mine tanker bedre end jeg selv kunne. Tak.

    :-)

    Kommentar by Mackety — 16. marts 2013 @ 18:55

  98. 90 Bjarne B: Er du sikker? Jeg refererer jo til, hvad han sagde om hans cykel.
    Men, det gør ikke en sjov historie dårligere. Sin cykel…

    Kommentar by Iznogut — 16. marts 2013 @ 19:02

  99. Til Kim: Carsten Halvorsen siger flere gange at du ikke vil lade ham kommentere her på bloggen. Er det rigtigt? Til gengæld har han selv slettet mindst 3 kommentarer på sin egen blog i går.

    Kommentar by Jan Skov — 16. marts 2013 @ 19:54

  100. > #93. Michael Sjøberg

    Du har misforstået reglen en smule.

    For hvad angår kommunalvalg sker der en vurderingen af værdighed når dette efterspørges, denne (værdigheden) kan fortabes hvis man er idømt straf for en forbrydelse der i almindelighed gør den valgte ‘uværdig’. Værdighed genvindes i småsager ved nyvalg efter domsafsigelse og i grovere sager ved nyvalg efter en periode på 3-5 år.

    For valg til folketinget kan værdighed fortabes for evigt ved særligt problematiske forhold, f.eks. højforræderi, terrorisme, mord, grove seksualforbrydelser osv. (efter hvad jeg lige husker fra uni…)

    Såvidt jeg ved, er det almindelig praksis, at en borger valgt til folketing/region/kommune kan erklæres værdig til et embede efter udstået straf/betalt bøde, jf. f.eks. Glistrup og dennes skattesag. Der skal altså være tale om meget grove lovovertrædelser før valgbarhed fortabes for evigt. Et eksempel på, at der skal meget kunne f.eks. være at Ole Sohn blev minister og opnåede flere genvalg til folketinget, selvom han i en lang årerække bevægede sig i landsforræderiets-gråzone.

    For allerede valgte politikere kan der efter afsigelse af dom rejses spørgsmål om værdighed, såfremt denne er fortabt fjernes den folkevalgte fra sit embede.

    Vurdering af valgbarhed fortages af valgbarhedsnævnet for kommunalt- og regionalt valgte og af folketinget for medlemmer af folketinget. Hvis et folketingsmedlem mister sin valgbarhed bortfalder dennes mandat.

    I Carsten Halvorsens tilfælde vil han således formentlig være valgbar til et politiskembede, da det må antages at han har udstået straffen. Det samme var gældende for f.eks. Glistrup.

    Er Carsten Hansen underværgemål er han ikke valgbar, men det er der i udgangspunktet intet som tyder på.

    Det er dog tvivlsomt, om en mand som Carsten Halvorsen kan opnå valg hvis vælgerne er informeret om hans mørke sider.

    /Hjemmel for det meste af ovenstående er jf. grundloven §§ 29, 32-33 samt den regionale- og kommunale valglov.

    Kan i øvrigt se, at den under-middelbegavede Carsten ‘knivsvinger’ Halvorsen mener at jeg er “danseglad”… De fleste frihedsorienterede patrioter på uriasposten har nok luret en militær-reference i navnet, som ikke har så meget med dans at gøre. Endvidere fabler Halvorsen om store kanoner, krudt og kugler i en kommentar på sin blog – Er det mon en skjult opfordring til VOLD?…

    Kommentar by Polka Charlie — 16. marts 2013 @ 19:56

  101. -> AK JA

    “Må jeg spørge dig, hvorfor er jeg under denne regel.”

    I lighed med 10 procent af denne sides kommentatorer ender du i Akismetfilterets godkendelsesbakke. Hvorfor ved jeg ikke. Du har mig bekendt aldrig skrevet noget problematisk.

    Kommentar by Kim Møller — 16. marts 2013 @ 19:57

  102. @ 100 Kim Møller

    Tak.

    Det var den info jeg var ude efter.

    Kommentar by AK JA — 16. marts 2013 @ 19:59

  103. -> Jan Skov

    Det bedste svar jeg kan komme med, er den jeg skrev på min dok-side tidligere på ugen.

    “Halvorsen postulerer også, at jeg ikke ‘tør’ lade ham kommentere på Uriasposten. Et grotesk postulat al den stund jeg aldrig har slettet en kommentar fra hans hånd, hverken de 252 kommentarer i alias’et ‘Holgers ven’, den han skrev som ‘Hugigen’ eller “Jeg håber du dør”-kommentaren han undtagelsesvis skrev i eget navn. Sidste kommentar jeg kan finde fra hans hånd er dateret 12. juli 2012 (som ‘Holgers ven’) – tre måneder før ‘Halvorsensk’-bloggen opstod. Der er intet fra kendte IP-adresser eller alias’er i Akismet-filterets spambakke.”

    Kommentar by Kim Møller — 16. marts 2013 @ 20:15

  104. [link fjernet, Kim]

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 16. marts 2013 @ 20:38

  105. Dette var opslået på Pia Kærsgaards fb-side. Han bliver bare ved, det fjols :-D

    http:// halvorsensk.wordpress.com/2013/03/16/dagen-derpa/ [fjernet link, Kim]

    Kommentar by Jakob — 16. marts 2013 @ 20:38

  106. @Iznogut og Binee

    :-) :-) :-)

    @ LFPC

    Ja, lad os lade den ligge for nu. Normalt kan du sammenligne mig med stort set hvem du har lyst til, og vi kan tage debatten derfra. I dette tilfælde vil jeg dog gøre en undsigelse, og gerne have mig frabedt sammenligninger med “Holgers ven” med mindre der *meget specifikt* henvises til f.eks. debatstil. Jeg står fuldstændig ved at jeg sagtens kan have haft/har overlappende meninger med den der skrev under “Holgers ven” pseudonymet, men jeg aner ærlig talt ikke om jeg og “Holgers ven” har samme debatstil. Hvis Kim Møllers oplysninger står til troende har mig og personen bag “Holgers ven” dog meget forskellige opfattelser af hvad der er rigtigt og forkert.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 16. marts 2013 @ 21:15

  107. @Polka Charlie

    Halvorsen er ubetinget valgbar, da det er mere end 5 år siden han udstod sin straf…og han kan, hvis han opnår valg, indtage en plads i byrådet.
    Men jvf. denne sag og Halvorsens alenlange straffeattest, så er chancerne for at lege byrod nok stærkt begrænsede…maksimalt tre måneder ifølge loven.

    http://www.b.dk/danmark/byraad-i-slagsmaal-om-straffet-politiker

    Kommentar by Michael Sjøberg — 16. marts 2013 @ 21:36

  108. > Michael Sjøberg

    Hans umiddelbare valgbarhed er jeg enig i, hvilket jeg vist også gav udtryk for i den foregående kommentar.

    Jeg går antager at de tre måneder du omtaler er den eventuelle indsigelsesfrist ved hypotetisk-valg af Carsten Halvorsen, jf. RKVL §101, stk. 2.?

    Jeg har lige hurtigt fikset et mini-kompendium sammen til dig. om valgbarhed..
    Lovene kan i deres helhed findes på retsinfo.dk

    ————————————————–
    Grundlov:

    § 29. Stk. 1. Valgret til folketinget har enhver, som har dansk indfødsret, fast bopæl i riget og har nået den i stk. 2 omhandlede valgretsalder, medmindre vedkommende er umyndiggjort. Det bestemmes ved lov, i hvilket omfang straf og understøttelse, der i lovgivningen betragtes som fattighjælp, medfører tab af valgret.

    Stk. 2. Valgretsalderen er den, som har opnået flertal ved folkeafstemning i overensstemmelse med lov af 25. marts 1953. Ændring af den til enhver tid gældende valgretsalder kan ske ved lov. Et af folketinget vedtaget forslag til en sådan lov kan først stadfæstes af kongen, når bestemmelsen om ændring af valgretsalderen i overensstemmelse med § 42, stk. 5, har været undergivet en folkeafstemning, der ikke har medført bestemmelsens bortfald.

    § 32.Stk. 6. Mister et medlem af folketinget sin valgbarhed, bortfalder hans mandat.

    Stk. 7. Ethvert nyt medlem afgiver, når hans valg er godkendt, en højtidelig forsikring om at ville holde grundloven.

    § 33. Folketinget afgør selv gyldigheden af sine medlemmers valg samt spørgsmål om, hvorvidt et medlem har mistet sin valgbarhed.

    ————————————————–
    Lov om kommunale og regionale valg:

    § 2. Ingen kan udøve valgret uden at være optaget på valglisten.

    Stk. 2. Den, der er optaget på valglisten, men ikke længere har fast bopæl i kommunen henholdsvis regionen, har ikke ret til at stemme.

    § 3. Valgbar til kommunalbestyrelsen og regionsrådet er enhver, der har valgret til kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet, og som fredagen 25 dage før valgdagen eller, hvis dette ikke er tilfældet, kl. 12 mandagen 22 dage før valgdagen opfylder valgretsbetingelserne bortset fra aldersbetingelsen og betingelsen vedrørende varigheden af forudgående fast bopæl i riget, jf. dog § 4.

    § 4. Den, der ved endelig dom eller vedtagelse af bøde er straffet for en handling, der i almindeligt omdømme gør den pågældende uværdig til at være medlem af kommunale og regionale råd, er ikke valgbar, jf. § 101. Med straf sidestilles foranstaltninger efter straffelovens §§ 68-70.

    Stk. 2. En strafbar handling kan ikke medføre tab af valgbarhed, når der på valgdagen er forløbet 3 år, efter at straffen eller foranstaltningen er udstået, ophævet, eftergivet eller bortfaldet. Er straffen ubetinget fængsel på over 6 måneder, eller er der idømt forvaring, er fristen dog 5 år. Ved betingede domme og bødestraffe regnes fristen fra datoen på den endelige dom eller bødens vedtagelse.

    Stk. 3. Opstilling som kandidat til valget kan dog altid ske uanset indsigelser om manglende valgbarhed på grund af straf.

    § 28. En kandidat, der ikke opfylder de valgbarhedsbetingelser, der er angivet i § 3, skal slettes af kandidatlisten.

    § 100. Mister et medlem sin valgbarhed, udtræder medlemmet af kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet, jf. dog § 102.

    Stk. 2. Spørgsmålet, om et medlem har mistet sin valgbarhed, afgøres af kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet, jf. dog § 101.

    § 101. Gør et medlem af den nyvalgte kommunalbestyrelse henholdsvis det nyvalgte regionsråd gældende, at en kandidat på grund af straf ikke er valgbar, skal kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet forelægge spørgsmålet for Valgbarhedsnævnet, jf. § 105, der afgør, om medlemmet som følge heraf har mistet sin valgbarhed.

    Stk. 2. Indsigelse mod en valgt kandidats valgbarhed på grund af straf skal fremsættes senest 3 måneder efter valgdagen.

    Stk. 3. Indsigelse mod en stedfortræders valgbarhed på grund af straf skal fremsættes senest 2 måneder efter det første møde i kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet, som stedfortræderen er indkaldt til.

    Stk. 4. Bliver et medlem straffet, skal kommunalbestyrelsen henholdsvis regionsrådet indberette dette til Valgbarhedsnævnet, der afgør, om medlemmet som følge heraf har mistet sin valgbarhed.

    Kommentar by Polka Charlie — 16. marts 2013 @ 22:06

  109. Nej. Det er 6 måneder.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 16. marts 2013 @ 22:15

  110. Det passer ikke. Det er 6 måneder.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 16. marts 2013 @ 22:18

  111. Den mest effektive maade, at haandtere en syg person som CH paa er at:
    1. Ignorer hans blog … hvor fedt er det at skrive en blog som ingen laeser ? Jo mere trafik desto mere vokser hans i forvejen oppustede ego. Desuden er der jo intet af vaerdi at finde der. Ethvert forsoeg paa kritisk dialog med CH bliver oejeblikkeligt slettet.

    2. Hver gang han stikker sit grimme fjaes frem med laeserbreve i de landsdaekkende medier eller med kommentarer skal han have et hoefligt svar med en henvisning til hans blakkede fortid – gerne med et af de links som Kim har postet i denne traad.
    ;)

    Kommentar by Jan — 16. marts 2013 @ 23:34

  112. <Ignorer hans blog … hvor fedt er det at skrive en blog som ingen læser ?

    Jeg gad godt se sidens " Hits". De må være minimale :)

    Kommentar by Spinner — 16. marts 2013 @ 23:49

  113. Skør? Foreløbig har I da hoppet og danset som Halvorsen ønsker, han griner sikkert godt ad jer.

    Kommentar by Tobias — 17. marts 2013 @ 00:02

  114. ->109 Tobias

    Til din oplysning: Det retoriske kneb med at henvise til at nogen ‘griner af jer’ er virkeligt, virkeligt dårligt. Det er shaming når det er allermest fjoget og fortærsket.

    Hvad siger dette om dig, Tobias? Der var ikke lige så meget refleksion inden du greb dette virkemiddel i posen med klicheer, no?

    Mere afslørende og alarmerende er dog nok hvad brugen af klicheen her siger om dine egne prioriteter. Du siger jo her at det at få ens navn kædet sammen med seksuelt misbrug af børn blot er en biomstændighed der er underordnet glæden ved at kunne grine fjoget og meningsløst af ens politiske modstandere.

    Dén havde du vist ikke lige tænkt på, Tobias.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 17. marts 2013 @ 01:23

  115. @Polka Charlie

    Som du selv skriver…hypotetisk.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 17. marts 2013 @ 01:27

  116. @Tobias

    http://www.youtube.com/user/Kulhalhalvorsen ..?

    Kommentar by Michael Sjøberg — 17. marts 2013 @ 01:28

  117. @ 109

    En psykopat der griner af normale mennesker. Hmmm…ja hvorfor ikke, der sker jo så mange mærkelige ting i denne verden.

    Kommentar by Fritz — 17. marts 2013 @ 07:39

  118. @ 112 Michael Sjøberg:

    Avavav, hvor er det slemt, hvis din plausible formodning er korrekt og det virkelig er galningens stakkels søn, som her begår dén oplagte fadæse at forsøge at blande sig i diskussionen for at tage sin far i forsvar!
    (Inde under punktet “om” på denne Tobias Halvorsens Youtube-side, fremgår nemlig ganske rigtigt følgende: “Min far hedder Carsten”…)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 10:22

  119. Fritz nogle mennesker er gode til at aflure andres svagheder og bruge dem, som de lyster i et gustent spil, som vi andre væmmes ved. I dette tilfælde fik han bingo. Her er mange, der gerne vil forarges, og ham på crack har ikke fattet noget, han tror automatisk, at jeg tager Halvorsen i forsvar. Det ligger mig så fjernt som tænkes kan. Halvorsen er kommet i besiddelse af et fjoget billede af uriaspostens ejer, og det er så det hele bortset fra, at nogen havde fornøjelse af at kaste sig over ham (og mig).

    Kommentar by Tobias — 17. marts 2013 @ 10:26

  120. @ Kim Møller:

    Kommentar nr. 112 og 114 inddrager et identificerbart individ, som kommentatorene formoder er Carsten Halvorsens søn (på baggrund af en løs formodning om at Halvorsen Jr. har blandet sig i debatten).

    Der er ingen grund til at identificere mulige familiemedlemmer til Carsten Halvorsen i kommentatorsporet.

    Kommentar by William — 17. marts 2013 @ 10:35

  121. -> Tobias

    “Halvorsen er kommet i besiddelse af et fjoget billede af uriaspostens ejer, og det er så det hele…”
    Snik snak. I denne måned har han associeret mig med massemorderen Anders Breivik, massemorderen Peter Lundin, insinueret jeg var alkoholiker, påstået jeg ikke lader ham kommentere på Uriasposten, insinueret at min kæreste har gjort det forbi og meget meget mere. 7 af de seneste 9 poster på hans blog omhandler på den ene eller anden måde mig, tydeligvis med det formål at ramme min politiker-kæresten, hende han i Fyens Stiftstidende har betegnet som en ’sur jødisk kælling’. “Jeg håber du dør”-kommentaren rettet mod Urias-læsere har et par år på bagen…

    For at gøre en lang historie kort. Når han fortæller løgne om mig, forholder jeg mig ret til at fortælle sandheden om ham.

    Kommentar by Kim Møller — 17. marts 2013 @ 10:38

  122. @ 116 William: Lad os nu evt. se, hvad Kim kan finde ud af i forhold til sporing af IP-adresser, jeg forholder mig afventende…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 10:49

  123. Min kommentar gik også mest på 112, som inddrager en for debatten fuldstændigt fremmed person (Kul……… på YouTube) og hænger ham ud som søn af en mand med domme for incest og trusler.

    Hvis Kul……… ikke er Halvorsens søn, så er det faktuelt forkert at hænge ham ud på den måde. Enig?

    Hvis Kul……… er Halvorsens søn, så er han stadigvæk fuldstændig uskyldig. Synder går ikke i arv. Enig?

    Kommentar by William — 17. marts 2013 @ 10:58

  124. @ 119 William:

    Vi kan vist være ret sikre på at den unge mand på Youtube ER Halvorsens søn: Usikkerheden gælder derimod skribenten “Tobias”.

    Hvis de to er identiske – hvad man måske godt kunne formode – så har den unge mand (ja, han er faktisk voksen!) altså selv blandet sig i diskussionen, og da han – Gudskelov? – ikke er direkte impliceret part i selve incestsagen, Kim refererer til, er der for mig at se ikke nogen “sensible særhensyn” at tage.

    Dén går han således selv ind i…

    Og nej, selv om han måske skulle føle sig “familieloyalt” nødsaget til at tage sin far i forsvar, meddelagtiggør det ham dog selvfølgelig stadig heller ikke i farens forbrydelser, det er klart. (Man kunne måske her passende citere Jeremias’ Bog 31 om “fædre, som spiser sure druer og børn, der får ømme tænder”..)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 11:23

  125. Exhibit A: [link fjernet, Kim]

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 11:27

  126. “Usikkerheden gælder derimod skribenten “Tobias”.”

    Det du kalder “usikkerhed” vil jeg kalde ren spekulation. Uanset hvad er det for tyndt et grundlag til at hive et identificerbart individ ind i debatten og erklære at vi kan være “ret sikre på at den unge mand på Youtube ER Halvorsens søn.”

    Kommentar by williamjansen — 17. marts 2013 @ 11:33

  127. Jeg har nu set den video. Det er helt sikkert Carsten Halvorsens søn på YouTube.

    Mit spørgsmål står endnu: Hvorfor hive ham ind i denne debat?

    Mit (implictte) spørgsmål til Kim Møller står endnu: Hvorfor tillade at denne unge, uskyldige mand udstilles i dette kommentatorspor?

    Familie er i udgangspunktet off limits, or der bør være en rigtig god grund til at hive dem ind i debatten.

    Kommentar by William — 17. marts 2013 @ 11:37

  128. -> William

    “Mit (implictte) spørgsmål til Kim Møller står endnu: Hvorfor tillade at denne unge, uskyldige mand udstilles i dette kommentatorspor?”

    Slap lige lidt af. Den første problematiske kommentar kom online for en time siden, og jeg er ved at citat-tjekke fra et radioprogram. Sletter henvisninger til videoen, selvom det nok er lige i grænseområdet. Er generelt enig i at familie er OT.

    -> APJ

    Jeg har fjernet linket til videoen. Jeg har skam tjekket den syndflod af Youtube-videoer fra T., men intet tyder umiddelbart på at det er samme person som T. her i tråden. I så fald havde det været relevant at nævne.

    Kommentar by Kim Møller — 17. marts 2013 @ 11:52

  129. Okay, my bad…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 11:56

  130. @ Kim:

    Det var min hensigt at debattere med Anders PJ om, hvorvidt du burde slette den. Det var ikke min hensigt at skynde dig på. Ting tager den tid ting tager.

    Kommentar by William — 17. marts 2013 @ 12:20

  131. Tobias, er du Carsten Halvorsens søn?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 17. marts 2013 @ 12:33

  132. [link fjernet, Kim]

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 17. marts 2013 @ 13:15

  133. -> WJ

    Ok.

    Kommentar by Kim Møller — 17. marts 2013 @ 13:53

  134. Pædo-Carsten er et skræmmende eksempel på et sygt sind som er faret vildt i sine egne mørke kringelkroge. Et stinkende pædofilt incest-monster.

    Hvis han er den psykopat, som nogle mener han er, føler han muligvis ikke skyld og skam over sine gerninger. Men vi ved jo, at han har et meget voldsomt temperament, så han er helt sikkert ved at brænde sammen oven i bøtten af raseri over at få sine klamme og syge gerninger udstillet.

    Pædo-Carsten, hvis du synes, at dit liv var op af bakke før, så er det intet imod, hvad det vil blive i fremtiden efter at disse ting er kommet for dagen.

    Kommentar by Frederik — 17. marts 2013 @ 17:18

  135. Det er godt nok også bemærkelsesværdigt, som han til stadighed på sin blog prøver at fremstille Kims kæreste (født ’73) som een eller anden suspekt “cougar” i og med at Kim (født ’71) altså faktisk er to år ældre? Og at han ligeledes som en anden perfid lærebogspsykopat bevidst gående efter “svage punkter” prøver at ramme hende på sådan noget som udseende?

    Manden KAN tydeligvis bare ikke med voksne, naturligt udseende kvinder?

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. marts 2013 @ 21:19

  136. 117

    Kim

    Det er klart, at du skal gøre, som du har gjort. Du bliver nødt til at statuere et eksempel. Der kan komme andre med CH’s uhyrlige adfærd, der agter af chikanere dig, og der kan komme andre sølle personager, der agter at chikanere andre blogejere. Ærgerligt er det dog, hvor meget CH kan stjæle af din tid, tid som kunne bruges på andet.

    Kommentar by Liva — 18. marts 2013 @ 05:42

  137. Der er i den grad grund til at være kritisk overfor religion, eksempelvis islam, når religionskritikere bliver behandlet på den usle måde, som det er tilfældet med Kim. Men også Lars Hedegaard har sit at slås med i disse her dage. Særligt skribenter fra Politiken segmentet har det svært med religionskritik. Altså hvis det er islamkritik. Men når det er blevet så problematisk at kritisere religion/islam i ellers åbne og frie Danmark, så er kritikken af islam ekstra nødvendig. Tag den CH.

    Gad vide hvor mange mennesker/bloggere en person som CH har tænkt sig at chikanere? For han tror vel ikke, at hvis Kim gav op, så var der ikke andre der tog over og bloggede videre i samme spor?

    Kommentar by Liva — 18. marts 2013 @ 06:57

  138. @81 Liva,

    CH “bør ties ihjel”, mener du, men du kunne samtidig ikke selv dy dig for at skrive en lille roman om samme..

    Jeg forstår hvad du mener, men betragt det som min sidste kommentar om Halvorsens vanvittigheder. Som jeg ser det, sætter dette blogindlæg, herunder kommentarerne, punktum i den lange strid, som Halvorsen har gjort så meget for at føre. Så en sidste kommentar eller konklusion har man vel lov til at komme med.
    Jeg har selv haft den meget blandede fornøjelse af at kommunikere en del med Halvorsen, før S.Hansen blokerede mig på sin blog, og jeg har tidligere læst det meste, han har skrevet. Jeg har også diskuteret med ham her på Uriasposten, når han har skrevet under sine aliaser. Så jeg bilder mig ind, at jeg kender hans adfærd og idéer ret godt. Min helt klare konklusion er, at manden er syg. Derfor er mit eget lille punktum i sagen at sende ham et oprigtigt ønske om god bedring.

    @ William + APJ + andre

    Hvad angår Halvorsens søn, så er der ingen grund til at nævne ham. Hvis man ved blot en lille smule om Halvorsen, så ved man også, at hans søn nødvendigvis må have haft det utrolig svært. Lad nu den sag ligge.

    @ Kim

    Det er din blog og din moderationspolitik, men jeg vil opfordre dig til at fjerne linket i kommentar 112, ligesom du fjernede det andet link.

    Kommentar by Vest — 18. marts 2013 @ 11:20

  139. @ 133 Vest

    Jeg tror til gengæld, at Halvorsen ikke er syg og derfor foreslog jeg forsigtigt i indlæg nr. 13, at man nok skal se, om dog ikke straffelovens § 69 kan anvendes i dette tilfælde.

    @ Kim

    Du har en så stor personkendskab, som måske kan blive nyttig på et senere tidspunkt. Jeg håber, at du har back-up på utilgængelige servere.

    Kommentar by "skygen" — 18. marts 2013 @ 12:46

  140. Alligevel lidt foruroligende hvis det var C.H. der skrev under aliaset “Hugigen”…

    Kommentar by Johnson — 18. marts 2013 @ 13:12

  141. @134 “skyggen”,

    Hans adfærd og handlinger er alt andet end et rask menneskes. Hvis man kombinerer oplysningerne, som han selv og medierne er kommet med, om hans medicinering, hans psykiske nedtur efter dommen, hans selvmordsforsøg, hans hjernescanning, hans invalidepension m.v. hersker der ikke meget tvivl: Den er helt gal.

    Og han siger det jo selv. Her er et par citater fra hans egen mund:

    De burde kunne se, at jeg aldrig ville slå nogen ihjel, men var psykisk syg

    Jeg vidste godt, jeg havde brug for behandling. Jeg trængte til at blive indlagt og tog allerede inden, alt det her skete, beroligende midler

    Jeg lider i dag af det, man kalder posttraumatisk stresssyndrom

    http://www.fyens.dk/article/764112:Svendborg–Det-var-ond-vilje—ikke-smoel-eller-travlhed

    Så siger han imidlertid, at han har “fået papir på, at han ikke er sindssyg”, hvad end DET så skal betyde. Jeg gætter på, at han her refererer til hjernescanningen, som velsagtens har afkræftet en eller anden konkret mistanke om en defekt. Men bare fordi lægerne har kunnet udelukke det, som de scannede for at finde, betyder det altså ikke, at manden pludselig er rask. Hvis man ikke har kunnet finde spor af cancer hos en terminalpatient betyder det jo heller ikke at vedkommende pludselig er rask. Det betyder bare, at vedkommende højst sandsynligt ikke har cancer. Selv hvis manden har posttraumatisk stress, som han selv siger, kan den jo være helt gal. Vi taler her om en lidelse, som kan give hallucinationer og paranoid psykose. En lidelse som af og til behandles med nogle meget skrappe medikamenter. Det er ganske alvorligt i sig selv, og det er tilsyneladende ikke det eneste problem, han kæmper med.

    Summa summarum: Manden er invalidepensionist. Hvor godt han har fået styr på sin sygdom ved vi ikke. Men at han kæmper med psykisk sygdom er ingen hemmelighed. Manden siger det jo selv! Derfor bør han have vores medfølelse, selv om kritikken mod ham naturligvis er helt på sin plads.

    Og jeg holder fast i, at hans vanvittigheder for fremtiden skal ignoreres, selv om han åbenbart bliver ved og ved: http://www.youtube.com/watch?v=iBWZbWJPyvM

    Så dette er min sidste kommentar om sagen “Halvorsen mod Verden”. Jeg bruger ikke et sekund mere på hans vanvittigheder. Og hvis han selv læser med (det gør han tilsyneladende): Kære Carsten. Slap nu af. Find en sund hobby. Drop din krig mod verden. Den nærer bare dine egne problemer. Nyd din pension og dyrk din alderdom for dig selv og menneskene omkring dig. Lad fortiden hvile og fokusér i stedet på at opbygge en rolig og harmonisk fremtid. Det er aldrig for sent at ændre sin vej i livet.

    Kommentar by Vest — 18. marts 2013 @ 15:24

  142. ->136 Vest

    Jeg kommenterer sjældent det du skriver fordi jeg ikke kan finde så meget jeg er uenig i eller kan føje noget nyt til. I denne tråd synes jeg dog at du gennem brug af alt for mange ord vikler dig ind i noget der er alt for spekulativt til at du kan drage nogen konklusioner af det. Jeg vil som modtræk derfor bruge min sædvanlige punktform. 1) Du eller jeg har ingen mulighed for at vurdere Halvorsens sygdomsprofil. At give sig ud i dette vil være udtryk for ren amatør-fjerndiagnose. 2) Endnu mere hårtrukkent bliver det når man skal sætte denne formodede profil i forbindelse med ytringer i det offentlige rum. Du vil aldig kunne sige hvornår det er den hypotetiske sygdom der ‘taler’, eller hvornår manden har været klar i hovedet. 3) Jura og sindssyge er også overordentlig kompliceret. Mig bekendt skal der rigtig meget til før sindssyge kan føre til straffrihed. Slet ikke noget for amatører som os at vurdere konkret i tilfælde som dette (jeg taler stadig specifikt om hetzen mod enkeltpersoner i skriftlig form). Med andre ord, vi må arbejde ud fra en antagelse om at Halvorsen er et individ med et personligt ansvar. Evt. sygdomsforløb er i denne hetzsag irrelevant.

    Hvad vi kan sige er, også helt kort, at Halvorsen har så meget profil hos MSM at man må tage højde for hans hetz, og ikke bare ignorere den, som du foreslår. Du eller jeg har den luksus at kunne ignorere ham, men det er det ikke alle der har.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 18. marts 2013 @ 16:06

  143. -> Vest mfl.

    Jeg har set videoen, og da jeg ingen kommentarer har set fra CH tjekkede jeg spambakken (som jeg gjorde grundigt, før jeg skrev det citerede på min opdateringsside). Det viser at CH har fået fem kommentarer direkte i spambakken de senere dage.

    Som det så ud i WordPress, før jeg godkendte dem: http://www.uriasposten.net/pics/CH-spambakke-180313.jpg

    Jeg vil tro Akismet-filteret allerede sidste år på grund af links, automatisk satte ham i spamkategori. Flere forsøg bekræfter jo sådan set blot at filteret ramte rigtigt.

    Spambakken går kun 14 dage tilbage (mere end 1000 om dagen), og den tjekker jeg kun hvis jeg får en direkte email eller en henvisning via debattøren. Det sker af og til, men ikke tit. Jeg har ikke fået noget fra CH.

    Jeg har ikke mulighed for at tjekke spambakken længere tilbage, men det er altså ikke mig der har sat systemet op så CH ender i spambakken. Flere af de faste skribenter her på siden ryger automatisk i moderationsbakken. Enkelte gange (over flere år), er enkeltpersoner sat til moderation i en kortere periode – i praksis betyder det blot at jeg godkender efter kort tid og hurtig gennemlæsning.

    Det ville (i så fald) også være sket med CH’s kommentarer, omend jeg selvfølgelig ikke vil tillade direkte link til hans ‘blog’. Det ville jeg heller ikke da Zølck rasede ud for år tilbage. Der er en grænse.

    Kort fortalt: Der er en naturlig forklaring.

    Kommentar by Kim Møller — 18. marts 2013 @ 16:23

  144. @141 LFPC,

    Meget vel. Jeg hører, hvad du siger, og selv om jeg ikke er helt enig, vil jeg moderere mig selv en smule:
    Du har ret i, at vi ikke kender hans sygdomsprofil fuldt ud. Naturligvis gør vi ikke det!
    Men jeg mener, at tvivlen i nogen grad bør komme ham til gode. Han har selv forklaret om sine problemer (medicin, selvmordsforsøg, posttraumatisk stress, “råb om hjælp”, “jeg var psykisk syg” osv.). Disse psykiske problemer fritager ham ikke for ansvar, men de fordrer en smule medfølelse.

    Om han den dag i dag befinder sig i grænselandet mellem forskellige diagnoser, eller om han falder ind under en specifik sygdomsprofil ved vi ikke. Du har helt ret i at vi umuligt kan sidde her og uddele diagnoser. Det ville være “ren amatør-fjerndiagnose”, som du kalder det. Og det ønsker jeg bestemt ikke at begive mig ud i. Jeg ønsker blot at forholde mig til, hvad Halvorsen selv har udtalt i pressen. Og med mindre han har løjet (hvilket jeg ikke ser nogen grund til at tro), så er han en dybt plaget mand, og man må også antage, at der er en grund til at folk får medicin, hjernescanninger og diagnoser som posttraumatisk stress. Selvmordsforsøg også en ganske alvorlig ting.

    Derfor efterspørger jeg blot en smule medfølelse. Det er alt. Folk, som er offer for hans vanvittigheder, har naturligvis ret til at påtale det, og han må naturligvis stå til ansvar for det han publicerer på sin blog og i dagblade. Men vi andre HAR den luksus, som du taler om: Vi KAN ignorere ham og sende ham en medmenneskelig tanke vel vidende, at han er en mand med store problemer. Endda ganske store problemer, hvis blot halvdelen af, hvad han selv har fortalt, er sandt.

    Så jeg beklager svadaen. Set i bakspejlet var det nok mest en påmindelse til mig selv om at lade Halvorsen ligge fremover. Jeg tænkte højt. Det skyldes, at jeg har brugt ganske lang tid på at diskutere med Halvorsen og hans kumpaner tidligere, og det er først nu, at det for alvor er gået op for mig, hvor uigennemtrængelig hans mentale barriere hele tiden har været. Så det er slut herfra. For mig er han ikke andet end en radikaliseret invalidepensionist, som prøver at finde mening i en knust tilværelse ved at føre en forskruet ideologisk krig. Og det er trist, så det fordrer på samme tid skuldertræk og medfølelse.

    Kommentar by Vest — 18. marts 2013 @ 17:00

  145. > #141. LFPC

    Jeg er grundlæggende enig i dit indlæg og at det alene er en medicinsk-uddannet der vil kunne vurdere om Carsten Halvorsen er syg eller ej.

    At det er særdeles svært at blive straffri grundet sindssyge, som du angiver, er formentlige korrekt og typisk vil noget andet træde i stedet for en almindelig fængselsstraf – f.eks. en behandlingsdom.

    Rent juridisk, uden at strafferet er mit kerneområde, forholder mulighederne for straffrihed sig således;

    Straffeloven/domstolene arbejder med;

    A) subjektive straffrihedsgrunde: f.eks. lav alder, sindssyge, lav begavelse (sinke, IQ <70)

    B) objektive straffrihedsgrunde: f.eks. nødværge (straffrit værge/forsvar for eget eller andres liv ved overhængende angreb), nødret (straf-/erstatningsfrihed for f.eks. at smadre vinduet i naboens hus for, at redde hunden ud af det brændende hus) samt samtykke til en eventuel handling (alene gældende i visse tilfælde, man kan f.eks. ikke samtykke til at blive slået ihjel).

    C) materielt atypiske straffrihedsgrunde: vil typisk omhandle forhold som ikke har været i lovgivers hensigt, at skulle være omfattet af en given lovbestemmelse.

    Min private-professionelle-personlige vurdering (med ethvert tænkeligt forbehold!) af Carsten Halvorsen er, at han måske er lettere manisk og præget af en sær besættelse af Kim Møller og dennes kæreste. Min vurdering er dog ikke, at han er så mentalt-forstyrret at han vil kunne erklæres straffri på nogen måde (ift. punkt A). Overskrider Carsten Hansen f.eks. straffelovens kap. 27 (primært bestemmelserne §§ 266, 266 a, 267, 268, 270, vil han kunne dømmes på helt sædvanlige vilkår.

    I forhold til Kim Møller vs. Carsten Halvorsen, vil § 271, stk. 2, formentlig være interessant (Kims afsløring af incest-forhold).

    § 271, stk. 2, er næppe til entydig fordel for Carsten Halvorsen, da denne har kørt kampagner sammen med P77-slænget hvor de bl.a. har påstået, at Kim Møller svigtede sine børn samt påstået alkoholmisbrug mv. Desuden har informationen om Carsten Halvorsens incestuiøse-forhold og øvrige berøringspunkter med retsvæsnet været offentligt tilgængeligt og omtalt i dagspressen. Der er således ikke tale om forhold som den almindelige borger ikke har kunne blive bekendt med.

    se evt. straffelovens kap. 3, jf. kap. 9 (+evt. kap. 27) https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142912#Kap2

    Kommentar by Polka Charlie — 18. marts 2013 @ 17:26

  146. Jeg vil såmænd blot påpege, at Kim Møllers syge forsøg på bortforklaring (Kommentar 143)taler for sig selv.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 18. marts 2013 @ 19:34

  147. < Carsten Halvorsen <

    Velkommen på Danmarks bedste blog :)

    Kommentar by Spinner — 18. marts 2013 @ 21:25

  148. Hjertilig tak!
    Jeg føler mig også som en vinder. Nu har jeg også tvunget Kim Møller til at give mig kommentatorstatus på sin blog efter 3/4 års pause.
    Det føles herligt. :D

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 18. marts 2013 @ 21:39

  149. Hr. Halvorsen, jeg er også røget i filteret et utal af gange. Især når der har været links i mine posteringer. Det er vist ret almindeligt. Når det sker, er Hr. Møllers besked altid noget i stil med “Jeg forstår ikke hvordan filteret fungerer.”
    Ytringsfrihed har en meget høj prioritet på denne blog. Også for ting, som andre medier ville udelukke. Også fra kommentatorer, i opposition til de rådende holdninger herinde.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 18. marts 2013 @ 21:45

  150. #146:

    “syge forsøg” haha – den var god……

    Kommentar by cicero — 18. marts 2013 @ 21:54

  151. Carsten Halvorsen, hvordan har din (tidligere) steddatter det i dag? Hvordan har du det med, at du muligvis har ødelagt hendes liv?

    Svar udbedes, nu når du alligevel er herinde på bloggen.

    Kommentar by Frederik — 18. marts 2013 @ 22:28

  152. Har Carsten H. mon sendt en mail til Kim M. Og skrevet, at han undrer sig over, hvor hans kommentarer blev af?
    Hvis ikke han har det, så har det åbenbart ikke været noget stort problem for Carsten, som nu blæser det op til det helt store.

    Kommentar by Jan Skov — 18. marts 2013 @ 22:57

  153. > 151. Svend
    Mit og min families privatliv rager ikke dig. Det burde ikke komme bag på dig.
    Men du kan jo ulejlige dig med at gå ind på min blog under artiklen “Dagen derpå…” og se mit svar til Jan Aagaard under kommentarerne.
    Desværre er Kim Møller ikke storsindet nok til at lade mig linke direkte. En service jeg faktisk har ydet ham i forbindelse med ovenstående blogindlæg.
    Men nu vil jeg sige godnat og tak for i dag. Det har været en interessant dag.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 18. marts 2013 @ 23:08

  154. Tobias havde ret, I hopper og danser for Halvorsen, der griner ad jer. Han er forlængst ovre det stadium, hvor han rystes af “afsløringer” om fortiden, nu bruger han den i stedet til at få opmærksomhed og til at få tiden til at gå.

    Kim Møller skriver om at forsvare sig. Hvis jeg var hans kæreste, ville jeg være rasende over, at han ikke viste stalkeren vintervejen. Det her har jeg skrevet for at forsvare hende, selv om jeg ved, at min ip-adresse vil blive efterforsket, og værre bliver det nok, når jeg fortæller, at jeg kender to, der hedder Tobias. Det navn er meget, meget mistænkeligt, lader det til.

    Kommentar by Liselotte — 18. marts 2013 @ 23:33

  155. ->154 Liselotte

    “Griner af jer”-knebet igen igen. Det vil nok være at svinge sig lidt for højt at referere til Saul Alinsky og Rules for Radicals her, men det er jo antagelsen om at det mest ydmygende man kan opleve er at nogen et andet sted griner af en. Også jfr. slutningen på Kundskabens Træ, hvor Klister som en sidste ydmygelse siger til Elin “du er til grin, ved du godt det? De sidder allesammen derinde og griner af dig”.

    Mnjaaa, Liselotte. Kig på alle de miserable kendsgerninger. Den megen opmærksomhed hænger faktisk sammen med nogle ubehagelige indtryk manden har skabt hos mange, og jeg ved ikke lige om det er noget der bør give anledning til en følelse af overlegenhed. Har Carsten Halvorsen egentlig ret meget grund til latter?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. marts 2013 @ 00:21

  156. LFPC, jeg opfatter ikke Liselottes kommentar som en undsigelse af kritikken, men som et varsko om ikke at fodre paranoiaen. En hel del kommentatorer falder i med begge ben. Jo mere harme i kommentarsporet, jo “gladere” er det paranoide sind. En lille tur på hans blog bekræfter til overmål indttrykket af en enddog meget ustabil mand som slet ikke forstår at han selv har et ansvar for alt dette. Her styrer dæmonerne, ikke fornuften.

    Kommentar by Høgsbro — 19. marts 2013 @ 02:48

  157. Liselotte@ jeg blander mig ikke i, hvad der er på Uriasposten.

    Kommentar by Pernille Bendixen — 19. marts 2013 @ 07:42

  158. Halvorsen sletter tekster der ikke passer Ham,
    Og ja det er hans blok og han bestemmer, det er jo samme metode som bruges af hans ven Shansen på p77 som var ven med den norske massemorder i hele to år. og som falsk profil Bjarke skrev (Nak De røde Svin) og resultat de røde blev dræbt
    Halvorsen er en del af et meget kriminel netværk og hans egen straffeattest er lang

    Kommentar by Hunden. — 20. marts 2013 @ 22:28

  159. Jeg vil bede jer om at lade være med at forulempe mine børn.
    Nogen af jer har anonymt skrevet til min datter, min steddatter og min yngste søn.
    Det er ikke deres konflikt, og derfor skal de ikke inddrages.
    Hvis I har noget had, som I ikke kan komme af med, så ret det mod mig.
    Jeg han tåle det.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 21. marts 2013 @ 20:35

  160. hold da op hvor er der en hadsk tone… tolerance er da vist en by i Rusland for mange herinde.
    Det gør sgu lidt ondt at se. Man har da alt mulig ret til sine holdninger, men decideret mudderkastning og personlig hetz imod folk, det synes jeg personligt er smagløst.
    Og hvad man har lavet i sin fortid, om der er hold i det eller ej, har vel ikke SÅ meget at skulle sige i debatter, i hvert fald hvis man vil have det på et nogenlunde sagligt og objektivt plan.
    Og at folk decideret har kontaktet H’s familie, det er simpelthen så vederstyggeligt!!!

    Kommentar by Mulle — 24. marts 2013 @ 22:43

  161. #160. Mulle
    Tror du er naiv og er hoppet på endnu en and fra Carsten Halvorsen For det første skal folk jo vide hvem hans børn er og den eneste der er kendt er jo hans søn som videoblokker på Youtube Lige som hans far manipolerer video på youtube kilde:
    http://www.youtube.com/watch?v=1jhCI_X9m2w
    Nej Carsten Halvorsen skriver kun dette for at fjerne fokus fra ham selv og hans syge gerninger Lige som dem han nedgør med løgn og had på hans egen lille fynske netblok Jo mere han kan flytte fokus fra sig selv jo nemmere tror han at folk glemmer hans handlinger.

    Kommentar by Hunden. — 26. marts 2013 @ 17:26

  162. Hvorfor skriver Kim Møller, at jeg hedder Carsten BRUUN Halvorsen?

    (Carsten Bruun Halvorsen, 2012; Set på Youtube)
    Citat fra Urius Oregon 11.3.

    Han ved da udmærket godt, at jeg ikke hedder Bruun. Det er min nu afdøde kones navn.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 28. marts 2013 @ 13:38

  163. Og hvorfor interesserer folk her sig for, at min datter hedder Assia til fornavn? Hun lever sit eget liv og skal da ikke stilles til regnskab for mine meninger.
    Lad mine børn i fred!

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 28. marts 2013 @ 22:12

  164. #163 Nej den stakkels pige må jo leve med at have været i nærheden af Dig Carsten.
    Børn vælger jo ikke selv
    – og derfor kan de heller ikke være skyld i at de bliver misbrugt af syge stodder som dig

    Kommentar by Hunden. — 13. april 2013 @ 22:40

  165. http://www.fyens.dk/article/766569:Svendborg–Ikke-en-krone-til-Halvorsen

    Flere op lysninger om spritbilist Carsten Halvorsen og mordforsøg

    Kommentar by Hunden. — 14. april 2013 @ 18:22

  166. Ham Carsten Halvorsen, har en søn der hedder Tobias. Tobias har lavet videoer i lang tid. I kan se hans videoer på denne youtube kanal. https://www.youtube.com/user/Kulhalhalvorsen Hans far er nogle gange med i videoerne.

    Kommentar by Lone Survivor — 4. januar 2015 @ 11:03

RSS feed for comments on this post.