21. marts 2013

Krasnik: Jeg har stemt på alle partier, bortset fra DF: “Deres mest vedholdende princip er at sprede had”

Jeg har altid ment at Martin Krasnik var en af de bedre journalister herhjemme, mest fordi han var en af de få der rent faktisk forholdt sig til det principielle under Muhammed-sagen. Træerne vokser dog ikke ind i himlen. Fra Weekendavisen, 9. november 2007 – Hvad ville Vaclav Havel stemme på tirsdag? (ikke online).

“I går vågnede jeg allerede klokken seks og spekulerede over, hvem jeg skal stemme på. … Så hvor ligger jeg? Ja, min baggrund, mit segment, min opdragelse, alt det dér gør mig – surpise, surprise – til centrum-venstre-vælger, caffe latte-demokrat, liberal politisk, liberal økonomisk, instinktet læner sig derhen, hvor lyserødt næsten bliver til lyseblåt, men også kun næsten. Men jeg er troløs, jeg har stemt på alle partierne på et eller andet tidspunkt – Enhedslisten til lokalvalg, SF, S og Radikale en masse gange, Venstre og Konservative til flere EU-valg. Dog endnu ikke Dansk Folkeparti, og der skulle nok en mindre hjerneblødning til, men det kunne jeg i princippet også godt. Jeg er altså en ideologisk luderkarl. Og for sådan nogle sker der noget i denne valgkamp.

… sagen er, at jeg aldrig har vovet mig hen over midten ved et folketingsvalg. Det er igen det der med segmentet, opdragelsen, den indre følelse. Jeg bor i Kartoffelrækkerne, for God’s sake, man er et ondt menneske, hvis man stemmer blåt. Selv den gamle bankdirektør i min familie stemte højst radikalt, og stemmer jeg borgerligt vil jeg blive modtaget som en paria. Det er det samme som at give Pia Kjærsgaard fire år mere, og det giver jeg dem ret i – det er ikke behageligt. Lige bortset fra, at Dansk Folkeparti er det eneste parti, der ikke er dybt populistisk for tiden. Måske fordi deres mest vedholdende princip er at sprede had og dårlig stemning.

Oploadet Kl. 15:11 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46317/trackback

38 Comments »

  1. Det ville være rart, for en gangs skyld, at få lidt dokumentation på, hvorledes DFs postulerede “had” kommer til udtryk. Det synes efterhånden at være nok for De Anstændige, blot at referere til dette diffuse “had”; muligvis fordi De Anstændige kun omgås folk der hører til eget segment? Jeg bliver ihvertfald ikke klogere af at se Pia Kjærsgaard afbilledet med Hitlermoustache…

    Kommentar by Hr. Naturli' — 21. marts 2013 @ 15:42

  2. Hvis DF spreder had og dårlig stemning, hvad er det så fjolset
    Spreder, ved at kalde 17 procent af den danske befolkning for
    Hjerneblødninger ? Det lyder grangiveligt som om at det eneste
    Argument fjolset har for at stemme på venstrefløjen er sit had
    Til DF. Tror egentlig det er det der driver de fleste venstre fløjs
    Hippier. Så er de fri for at tænke selv.

    At vi så oven i købet betaler ham med tvangsindrevne licens midler
    Gør jo det hele endnu mere grotesk.

    Fik jeg nævnt at han er et fjols?

    Kommentar by Jesper — 21. marts 2013 @ 16:09

  3. Han er en vendekåbe, en regnorm – en som selv skaber had – Han er som hele det segment helt overbevist om, at de altid har ret og den rigtige mening i alt – alle andre med andre meninger er kun fine i kanten når det passer ind i hans og deres kram – når de så ikke er det – så trækker man bare enten racismekortet eller had-kortet, som vel egentlig er det samme – sådan en som ham kan man aldrig stole på – Han foregiver at have en demokratisk og tilpasningsorienteret indgang og forståelse for alle forhold i samfundet – men det er kun hvis det passer ind i hans kram – had og racisme er kun forbeholdt de andre. Pilråddent samfund med sådan nogle i medierne – hans kunnen er overvurderet!

    Tænk hvis han var politiker og skulle få magten, da det selvfølgelig også ville blive demokratisk – for der er mange af hans slags overalt på alle planer i DK – uha for en ulykke!

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 21. marts 2013 @ 16:25

  4. Det som står beskrevet samt sagt af Martin Krasnik her, er vel i bund og grund systematisk for det danske vælgergrundlag.
    Shoppen frem og tilbage imellem partierne som lover mest guld og grønne skove for den enkelte med de korrekte holdninger.
    Ingen rygrad eller stillingtagen til hvad som ville være godt for Danmark eller de arbejdere (via skatter og afgifter) som i sidste ende bliver udbyttet af en stadig større hoben af uproduktive Roberter, Carinaer og pseudo-flygtninge.
    Der er ikke noget at sige til, at det går ned af bakke med Danmark.

    Kommentar by Neuhammer — 21. marts 2013 @ 16:27

  5. Vi savner et dagblad, der er imod alt, hvad de andre er for.
    Danske aviser er ikke værd at læse!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 21. marts 2013 @ 16:28

  6. Han kunne jo prøve at tage en kalot på og gå en tur gennem Nørrebro, så vil han opleve hvad “had og dårlig stemning” er for noget… Nå ja. :)

    Glæder mig til næste meningsmåling, DF skulle helst gerne komme op forbi de 20%.

    Kommentar by NulTolerance — 21. marts 2013 @ 16:45

  7. Det kan man vel ikke bebrejde Krasnik? Han forklarer jo selv, hvorfor han er nødt til at tænke som han gør. Han er den sociale arketype, der ikke vil provokere dem, der har definitionsretten.

    Derfor falder det ham også let at være journalist. Han gør som de fleste og har godt held med det. Han er den almindelige, vellykkede journalist. Han kunne også være roman- eller manuskriptforfatter. Også disse typer skribent producerer lettest, hvis de dybest set ingen holdninger har, men derimod gerne meget stærke attituder, baseret på tidens herskende konsensus.

    En succesfuld og produktiv journalist kan ikke også være klog. Det hænger ikke sammen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. marts 2013 @ 16:49

  8. Falkeøje:

    Enig i at danske aviser ikke er vejen frem, altså hvis sandheden
    Betyder noget for en, vel og mærke. Heldigvis er der efterhånden
    Mange alternativer muligheder på nettet, hver det frie ord og sandheden
    stadig Er det vigtigste.

    Nogen folk vil, underligt nok, bedrages. Alternativt magter de ikke at forholde
    Sig til sandheden. Tøsedrenge!

    Kommentar by Jesper — 21. marts 2013 @ 16:50

  9. Det er ikke meget jeg er enig med Krasnik i, men lige saetningen “Jeg er altså en ideologisk luderkarl” staar jeg 100 % bag.

    Kommentar by Jan — 21. marts 2013 @ 17:04

  10. “og der skulle nok en mindre hjerneblødning til,”

    Det ville da kræve, at idioten havde blod i hjernen. Hans slags har galdeblæren direkte forbundet til hjernen, og gylleblæren direkte til den uforskammede kæft.

    Kommentar by Svend — 21. marts 2013 @ 17:10

  11. 4 Neuhammer rammer plet. Ved sidste valg blev på TV en ung kvinde spurgt hvilket parti hun ville stemme på. “Jeg føler det skal være Enhedslisten.” Ja, hvilken sikker grund – følelse.

    En enorm blok af mennesker, stemmer med følelserne og kun for deres egen øjeblikkelige fordel, i modsætning til, hvad der ville gavne landet bedst, og derved dem selv, set over et længere forløb. Disse vælgere er som landmænd der spiser såsæden og derfor ikke er i stand til at så om foråret.

    Tænke sig at Krasnik ikke endnu er kommet ud over mavefornemmelser, ’sin baggrund, segment, min opdragelse’ og så bare har flagret rundt. Hvornår mon han bliver voksen?

    Kommentar by synopsisolsen — 21. marts 2013 @ 17:23

  12. Det med ‘had’ er åbenlyst Krasniks princip. Hvorfor beskylder han andre for det?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. marts 2013 @ 17:42

  13. ->5.falkeøje. Jeg har lige idag fået Nummer 12 – den er kommet ugentligt siden nytår – af den svenske udgave af Dispatch International, hvor Lars Hedegaard er den ene af chefredaktørerne. Flot klassisk broadsheet papir-avis. Overskrifter idag på forsiden: Är den nye påven vårt enda hopp i framtiden? Og Ledde Muhammed demostration – åtales för misshandel og inde i avisen: Sociademokraterna styr som de vill i “Sveriges Chicago” – Rappot från Södertälje. Videre: Imam åtaleas för ofredande – Nekar till at ha visat sin penis för oren kvinna i en offentlig park i Malmö. Og Rånvågn i burquaförklädnad kan snart nå fler västerländska städer 0sv.
    Alsammen noget der garanteret ikke står i andre aviser eller omtales i TV. Man skal nok være en smule fortrolig med svensk f.eks af at kigge svensk TV, som migselv. Jeg er endnu ikke stødt på et ord jeg ikke forstod! :)

    Kommentar by A-mad — 21. marts 2013 @ 18:00

  14. http://dknyt.dk/sider/i-artikel.php?id=63332

    Pressen er altså ikke rød, den er nemlig blå……

    Kommentar by broholm (ordblind) — 21. marts 2013 @ 19:04

  15. “stemmer jeg borgerligt vil jeg blive modtaget som en paria”.

    Netop, der rammer han sømmet lige på hovedet. Hav dog lidt medlidenhed med den stakkels mand. Han prøver bare at passe ind. Være en del af det gode selskab. Det er nemlig vigtigere for denne type mennesker, end at se virkeligheden i øjnene og handle derefter.

    Kommentar by Frederik — 21. marts 2013 @ 19:17

  16. Spørgsmål: Må man ikke stemme på socialdemokratiet hvis man er kritisk overfor islamismen?

    At være kritisk overfor islamismen, har ikke noget med venstre- eller højreorienteret at gøre. Jeg er socialkonservativ og stemmer derfor naturligvis Dansk Folkeparti (og er medlem). Men det betyder ikke at jeg behøver blive sur og prinsessesur, som mange herinde åbenlyst bliver, over Krasniks modstand mod DF. Jeg bliver heller ikke tøsefornærmet overfor Krasnik holdning til Benjamin Netanyahu, som jeg mener er en af alle tiders største statsmænd.

    De modstate meninger er netop det man skal debattere og udveksle. Selvom man har store modsatte meninger, kan man sagtens have samme mening om hvordan samfundet skal være og udvikle sig.

    Kommentar by Michael Jensen — 21. marts 2013 @ 19:34

  17. Hvis Krasnik er født i 1971, vil det sige han har haft mulighed for at stemme første gang (som 18-årig) ved valget i 1990.

    Siden 1990, har der været ialt 6 folketingsvalg.

    Til disse valg har sammenlagt 12 partier været på stemmesedlerne.
    Det vil sige, at han skulle have stemt på 11 partier, ved 6 valg.
    Noget stemmer åbenlyst ikke.

    Krasnik er en løgner…

    http://da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalg#Folketingsvalg_efter_1953-grundloven

    Kommentar by Hans Jensen — 21. marts 2013 @ 20:23

  18. Krasnik på wikipedia:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Martin_Krasnik

    Kommentar by Hans Jensen — 21. marts 2013 @ 20:25

  19. <Dog endnu ikke Dansk Folkeparti, og der skulle nok en mindre hjerneblødning til <

    Fik han ikke den under Deadline i Mandags ? :D

    Kommentar by Spinner — 21. marts 2013 @ 20:27

  20. I søndags så !

    Kommentar by Spinner — 21. marts 2013 @ 20:29

  21. Jeg har mistet alt respekt for den mand!

    Kommentar by Robert R — 21. marts 2013 @ 21:16

  22. @Hans Jensen

    Men jeg er troløs, jeg har stemt på alle partierne på et eller andet tidspunkt – Enhedslisten til lokalvalg, SF, S og Radikale en masse gange, Venstre og Konservative til flere EU-valg.

    Der er altså ikke kun tale om folketingsvalg, men også om kommunevalg og EU-valg.

    Kommentar by Balder — 21. marts 2013 @ 21:28

  23. Er Krasnik ikke jøde? Hvorfor lefler jøderne for perkerne her i landet, når de har en anden politik i deres hjemland Israel?

    Meget mystisk.

    Kommentar by Albert Johansen — 21. marts 2013 @ 22:24

  24. @16 Michael Jensen

    Tror 99,9% af skribenterne herinde er meget demokratisk anlagt. De er bare hamrende trætte og irriteret over de dobbelte standarter og hykleriet fra MSM/journalisterne, hver gang der er nogle der ytrer sig imod meningskongerne og flygtningeindustrien.

    Fiø. fik jeg ved et tilfælde set noget af “Clement” hvor Thulesen Dahl var gæst.
    Havde jeg været Thulesen Dahl, havde jeg bedt Clement om at holde kæft, for Clement afbrød og speedsnakkede oveni, hvergang Thulesen Dahl svarede på spørgsmålene.

    Kommentar by Neuhammer — 21. marts 2013 @ 22:28

  25. Jeg har da også følt for SF. Langt tilbage i tiden, hvor miljøet virkelig trængte til lidt opmærksomhed, hvor spildevandet rendte direkte ud i åer og havet og grønne SF’er talte mod forurening af den danske natur. Da var jeg på nippet til, at stemme på SF i stedet for S, som jeg altid havde gjort.

    Men, så kom jeg til at sige navnet: Socialistisk (USSR) Folkeparti. Det var dog alligevel for galt. Der var jo fjenden i Warszawa-pagten, den røde armé, Cuba og Kina, som var socialistiske diktaturer.
    Dem kunne jeg slet ikke stemme på, selv om forureningen slog fiskene ihjel og Ceminova gravede gift ned ved høfte xx (kan sgutte huske nr.).
    Nu er der intet socialkammerat over Socialdemokraterne og dem der vil landet, Danmark og danskere er i Dansk Folkeparti.

    Krasnik er en vindbøjtel og hans nye rolle er at please propagandasenderens menighed. Hans stemme er ligegyldig og tjener åbenbart kun til, hans egen feel good.

    Afskaf tvangslicensen og lad menigheden betale for deres prædiken selv.

    Kommentar by Iznogut — 21. marts 2013 @ 22:47

  26. @Neuhammer

    Jeg ved det snart ikke. Jeg er faktisk rystet over noget af det der er blvet skrevet herinde efter det interview. Af folk jeg troede jeg havde noget til fælles med.

    “Hvorfor lefler jøderne for perkerne her i landet, når de har en anden politik i deres hjemland Israel?”

    Hold da helt op!

    Fortæl endelig mere. Det lyder spændende…

    Kommentar by Michael Jensen — 21. marts 2013 @ 23:04

  27. @Albert Johansen

    Måske er manden ikke en zionist jøde eller ved at han er af jødisk afstamning. Det lyder da også mærkeligt da en jøde helst stemmer pro zionistisk på dansk folkeparti.

    Kommentar by Lion — 22. marts 2013 @ 00:01

  28. – Albert, Lion mfl.

    Man skal være rimeligt afsporet for at anskue Krasnik i den optik. Åben vinduet, og træk vejret dybt.

    Kommentar by Kim Møller — 22. marts 2013 @ 01:07

  29. Tænk på 2 x Melchior. Mener den ene var med til Ramadan middag.Muligvis
    Bent M. Det giver heller ingen mening.

    Kommentar by Spinner — 22. marts 2013 @ 04:14

  30. 16

    Michael

    “At være kritisk overfor islamismen, har ikke noget med venstre- eller højreorienteret at gøre.”

    Det kan det da godt være. Det samme gælder kritik af islam i det hele taget. Koran, hadith osv.

    Hvad Krasnik angår, så er der noget af det han siger, jeg synes godt om, og andet jeg synes knap så godt om. Og han er en rigtig lækker, begavet steg, men hans syn på DF er lidt hys, synes jeg. Jeg tror, at det har med hans baggrund at gøre. En del med Krasniks baggrund er begyndt at stemme på netop DF. Det må være ret surt for Krasnik, når det nu er hans hadeparti :) Mon ikke han ender netop dér på et tidspunkt?

    Kommentar by Liva — 22. marts 2013 @ 06:26

  31. Balder:

    At der også er kommunal, amts og EU valg er jo klart, men det gør jo ikke regnestykket bedre – tvært imod. Til kommunalvalg er der masser små partier og lister.

    Undlod bevidst at tage disse valg med, da pointen ligesom er, at han umuligt kan have stemt på alle partier og derfor lyver.

    Kommentar by Hans Jensen — 22. marts 2013 @ 06:54

  32. 23.Albert Johansen. Du spørger: “Er Krasnik ikke jøde?”
    De er begge jøder! :)
    En måske overset ‘krølle’ på historien.
    I sine ganske velskrevne erindringer 1.”Verden var så rød, mor” og 2.”Ræven går derude, mor” fortæller Lars Hedegaard om, hvordan han konverterede til jødedommen for at blive gift i USA med sin amerikansk-jødiske kæreste, som han har en datter med. Såvidt jeg husker, nævner han, at han aldrig har ændret det – selvom de blev skilt senere, så han skriver, at han sådan set er registreret jøde, selvom han aldrig har været religiøs…

    Kommentar by A-mad — 22. marts 2013 @ 09:16

  33. Så vidt jeg ved, er Hedegaard også stadigvæk de facto venstreorienteret.

    Kommentar by Michael Jensen — 22. marts 2013 @ 14:19

  34. Lars Hedegaard (video): I am a Jew!

    Kommentar by Balder — 22. marts 2013 @ 17:46

  35. Krasnik er en klaphat, der intet har fattet af sammenhængen mellem muslimers opførsel og islam. Men hvad ved han egentlig om religion? Eller om økonomi, hans løn er altid blevet betalt af eksproprierede penge.

    Kommentar by Nielsen — 22. marts 2013 @ 17:49

  36. Krasnik og Clement er samme åleglatte Kloge Åge type, de står for ens plaprende metoder som var de på speed hvor man aldrig lader den interviewede tale færdig men afbryder, især dem man politisk er uenig med. Det er hamrende dårlig journalistik hvor kun tempoet og værtens ego tæller, indholdet og det der bliver sagt fremstår dermed ligegyldigt. Det er en meget grim vane og yderst dårlig dansk skik indenfor TV journalistik, det skal man ikke have set mange nyhedsreportager for at opdage hvordan journalistens mikrofon svinger lystigt frem og tilbage. Opvisning i magtarrogance.

    Kommentar by Lars B — 22. marts 2013 @ 18:26

  37. Deadline er et lorte program.

    Kommentar by Spinner — 23. marts 2013 @ 19:16

  38. For en del år siden blev en engelsk kvindelig journalist taget til fange af Taliban i Afghanistan. Hun arbejdede forklædt for at kunne komme helt ind i de afghanske kvinders tildækkede verden. Hun blev frigivet og har siden været glødende proislamisk. Der er ingen god forklaring på dette fænomen (Stockholmssyndromet er vel ikke helt dækkende på så radikal en ændring) bortset fra at en choktilstand med regulær dødsangst og efterfølgende ekstrem lettelse åbenbart efterlader blivende ændringer i hjernens funktion. Taknemmelighed? For hvad? burde et rationelt tænkende individ efter en vis restitution sige til sig selv. Et løfte for at få lov til at beholde livet? Måske. Men helt hænger det jo ikke sammen, vel? Kvinden er jo nu dybt utroværdig. Kan vel egentlig betegnes som psykisk syg , hvilket i høj undskylder hendes aparte adfærd.
    Krasnik gik på Nørrebro med sin jødiske hovedbeklædning og blev chikaneret og truet.
    Han kender til de forholdsregler som danske jøder allerede nu må tage for at sikre sig mod overfald.
    Han ved hvem der forfølger homosexuelle. Han har hørt om æresdrab og kvindeundertrykkelse. Han har læst om de jødiske små børn, som blev slagtet med koldt blod i Frankrig. Han kan ikke være uvidende om forfølgelsen af kristne i de fleste muslimske lande. Han skal forestille at være journalist. Han BURDE vide det HELE.

    “Lige bortset fra, at Dansk Folkeparti er det eneste parti, der ikke er dybt populistisk for tiden. Måske fordi deres mest vedholdende princip er at sprede had og dårlig stemning.“

    Den kvindelige journalist har været ude for en svært traumatiserende oplevelse og hun trisser nu rundt i en kronisk choktilstand i sin egen lille verden.
    Nu er det jeg står og mangler en god forklaring på denne ynkelige jødiske drengerøvs vanvittige udgydelser. Her hjælper ikke engang “Hjernemadsen” er jeg bange for. Nogen forslag?

    Kommentar by EH — 23. marts 2013 @ 19:45

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper