21. marts 2013

Odense: 26 indvandrere anholdt (og løsladt) – “… åbenlyst bevæbnede og råbte af personer på gaden”

‘Den arabiske gade’. I det centrale Odense, en kold onsdag i marts. Fra Fyens.dk – Anholdte efter Odense-uro bliver alle løsladt.

“Fyns Politi forventer, at alle de personer, som blev anholdt ved en større politiaktion i Odense onsdag, vil blive løsladt. Politiet anholdt 26 personer, som kørte rundt i biler i den centrale del af byen. Personerne var åbenlyst bevæbnede og råbte ad personer på gaden.

I forbindelse med anholdelserne beslaglagde politiet flere knive og to såkaldte softguns. Ingen af delene er alvorlige nok til, at det kan danne grundlag for en varetægtsfængsling af de anholdte.

De anholdte er personer af anden etnisk herkomst end dansk, som hører til i bydelen Vollsmose.”

Oploadet Kl. 17:19 af Kim Møller — Direkte link54 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46324/trackback

54 Comments »

  1. Umuligt, Kim, der MÅ have været tale om etnisk danske rockere, det ved vi jo alle.

    Kommentar by Henrik Petersen — 21. marts 2013 @ 17:34

  2. Løsningen hedder nul-tolerance. Og naturligvis hjemsendelse i de tilfælde hvor de ikke har dansk statsborgerskab.

    Kommentar by John Jensen — 21. marts 2013 @ 18:16

  3. Det bløde Danske dialog-samfund kommer igen-igen til kort overfor den Arabiske volds-parathed. Gad vide hvornår det går op for Danskerne, at Danmark bare ikke længere er det ‘hygge-nygge’-samfund, hvor man har den luksus, at man kan løse disse problemer med forståelse og dialog???

    Kommentar by JensH — 21. marts 2013 @ 18:28

  4. Indvandrere der bærer våben skal udvises. 1,2,3 generation, statsborgere eller ej, de skal ud så de ikke starter et våbenkapløb på Danmarks gader, der fører til en katastrofe. UD, eller politikerne må tage konsekvenserne for deres udeladelsessynder.

    Kommentar by Josef. K — 21. marts 2013 @ 18:38

  5. Indvandrere der bærer våben skal udvises. 1,2,3 generation, statsborgere eller ej, de skal ud så de ikke starter et våbenkapløb på Danmarks gader, der fører til en katastrofe. UD, eller politikerne må tage konsekvenserne for deres udeladelsessynder.

    Kommentar by Josef. K — 21. marts 2013 @ 18:38

  6. Selvfølgelig skal de det. I Thailand bliver udlændinge med våben udvist på et splitsekund.

    Kommentar by machiavelli — 21. marts 2013 @ 19:08

  7. Direkte pinligt.

    Asmaar, eller hvad hun hedder, effekten kan allerede nu måles.

    Utroligt – men sandt.

    Hvor langt ud skal vi skaffedyr presses inden der kommer reaktion?

    Kommentar by AK JA — 21. marts 2013 @ 19:09

  8. Det er den nye normal, vi kan lige så godt vende os til det.

    Kommentar by NulTolerance — 21. marts 2013 @ 19:29

  9. vende=vænne

    Kommentar by NulTolerance — 21. marts 2013 @ 19:43

  10. hvad skete der egentlig med den kniv/våbenlov?

    får man stadig et års ubetinget fængsel for at rende rundt og vifte med våben på gaden, eller har den røde regering også afskaffet det?

    Kommentar by per — 21. marts 2013 @ 20:20

  11. Er det fordi man ikke vil støde , siden de ikke ryger i spjældet for at svinge krumsablen offentligt ? ?

    Hvad er det knivloven siger ?

    Pøllepoliti *!

    Kommentar by Aglet Xander — 21. marts 2013 @ 20:35

  12. Der burde være uddelt bøder for gadeuorden.
    1000 pr. Stk x 26 = 26 000 dkr.
    Og hvad med kørsel på gågade.
    Det må koste bøder og klip i kortet.

    Men Dhimmiepolitiet er jo gået over til Sharia loven.
    Odense er lovløst område.

    Kommentar by XXXXX — 21. marts 2013 @ 20:37

  13. Er der stadig nogen, der ikke ved, hvorfor politiet meget hellere vil arrestere nogen helt andre?

    Det er fordi de ikke vil starte tredje verdenskrig.

    Politiet fortæller, at de oplever det som deres skyld, hvis de får muslimerne til at blive vrede og gøre slemme ting.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. marts 2013 @ 20:44

  14. Er det korrekt når jeg påstår, at kulturberigerne opfører sig mere som herrefolk end tyskerne gjorde under besættelsen..?
    Og er der en lighed mellem det politi vi havde fra 1940-44 – og det politi vi har i dag, anno 2013…?

    Kommentar by Centerpoint — 21. marts 2013 @ 20:50

  15. Det muslimske herrefolk har allerede vundet hvis politiet ikke engang tør anholde dem. Så træk dog jeres våben politi, det er det i har dem til!

    Kommentar by NulTolerance — 21. marts 2013 @ 21:17

  16. NulTolerance

    Politiet arresterede jo gunslingerne. Men der skal jo nok mere til at de bliver varetægtsfænglet end det. Men det betyder jo ikke, at evt. sigtelser bliver droppet.

    De skal vel stadig for en dommer – helst kvindelig.

    Kommentar by Janutte — 21. marts 2013 @ 21:39

  17. Janutte, det krænker bare min retsfølelse at de ikke banker dem hårdt ned i asfalten og tager dem ind i buret hvor de hører hjemme indtil de stilles for den kvindelige dommer, gerne en jødisk.

    Når man desuden ser på episoden i Aarhus hvor politiet ikke anholder nogen. Retsforfulgt bliver de sikkert nok nogle af dem, men jeg synes de burde gå meget mere hårdhændet til værks.

    Kommentar by NulTolerance — 21. marts 2013 @ 21:55

  18. Det er da godt kniv loven blev afskaffet, ellers havde de jo allerede siddet i spjældet

    Kommentar by broholm (ordblind) — 21. marts 2013 @ 21:55

  19. […] Uriasposten » Blog Archive » Odense: 26 indvandrere anholdt (og løsladt) – “… åbenlyst bev…. […]

    Pingback by Odense: 26 indvandrere anholdt (og løsladt) – “… åbenlyst bevæbnede og råbte af personer på gaden” | dkbeep : Indvandringens Pris — 21. marts 2013 @ 21:58

  20. De har jo lært det i Danmark.

    Kommentar by Kraka — 21. marts 2013 @ 21:59

  21. per — 21. marts 2013 @

    Der er forskel på folk.

    http://www.fyens.dk/article/2268484:Odense–19-aarig-faengslet-for-at-have-haft-skarpladt-pistol
    19-årig taget med skarpladt pistol i bil i Vollsmose, blev varetægtsfængslet for fire uger.
    21. marts 2013

    http://www.sn.dk/Naestved/Bandidos-rocker-14-maaneder-i-faengsel-for-vaabenbesiddelse/artikel/262547
    20. marts 2013
    Den 46-årige René Vestergaard fra Næstved blev tirsdag idømt et år og to måneders fængsel for ulovlig våbenbesiddelse.

    Dommen var en såkaldt straksdom…

    Kommentar by tavsen — 21. marts 2013 @ 22:00

  22. “Er det korrekt når jeg påstår, at kulturberigerne opfører sig mere som herrefolk end tyskerne gjorde under besættelsen..?”

    Delvist. De første år under besættelsen var én ting, men så fik vi f.eks. Hipo- og Schalburgkorpset, Petergruppen osv. der slog civile danskere ihjel i terroraktioner. Så langt er kulturberigerne trods alt ikke kommet endnu.

    Og husk på, at nogle der kalder sig “patrioter” og “nationale” (som desværre også findes herinde), hylder stadig de landsforrædere der slog civile danskere ihjel…

    Kommentar by Michael Jensen — 21. marts 2013 @ 22:24

  23. De blev anholdt, men Pølle-Poul og hans sekundant Hamit-Asmaa-Abdulla fandt en passende sura-hadit-salut-starut, som fastslog, at muszlamer ikke kan dømmes af vantro og kun står til regnskab for Allahshelvede åsyn på den yderste dag.
    Således blev endnu en muszlamsk miskmaskforståelse beriget og inkluderet.

    Længe leve Pølle-Poul.

    Kommentar by Iznogut — 21. marts 2013 @ 23:00

  24. Måske var det bare Odense Politi’s nye indsatsstyrke ??

    Kommentar by Jan — 21. marts 2013 @ 23:45

  25. Ja, jeg må medgive mine medlæsere at det faktisk begynder at ligne en rigtigt grim “ghetto for ghetto”-vellykket invasionsmanøvre pr. simpel voldsberedt dominans-attitude?

    Visse såkaldt “socialt udsatte boligområder” er tydeligvis allerede de facto lovløse og undergivet kriminelles tyranni? Kan vort DANSKE(!) Politi være dét bekendt?

    Kan Justitsministeren?

    Jeg mener at Morten Bødskov skal have sig nogle RIGTIGT interessante spørgsmål i Folketinget og Regeringens Retsudvalg desangående!

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 22. marts 2013 @ 02:47

  26. @Anders Peter Johnsen
    Morten Bødskov skulle slet og ret i spjældet. Han har mere end nogen anden opmuntret kriminaliteten her i landet.

    Kommentar by skræp — 22. marts 2013 @ 05:51

  27. Ok, nu stopper festen. Ifølge artiklen som # 13 Morten, linker til – så havde politiet anholdte, som de lod gå da de blev truet? Jamen, WTF?

    Kommentar by Lightmann — 22. marts 2013 @ 06:04

  28. Dødsstraf til ALLE ikke-hvide, der er bevæbnede med skydevåben, den kan dog konverteres til udvisning, hvis der ryger 100 islamrotter afsted sammen med hver af dem. Alle andre former for bevæbning blandt dem, følges automatisk med udvsining af hele slægten hér i landet.

    Straffrihed til ALLE hvide, som bruger vold som selvforsvar over for ikke-hvide. Og våbentilladelse/bevæbningspligt til ALLE hvide, som ikke er blevet straffet for alvorlig kriminalitet, eller har psykiske sygdomme.

    Kommentar by A.R. — 22. marts 2013 @ 06:05

  29. “Morten Bødskov skulle slet og ret i spjældet. Han har mere end nogen anden opmuntret kriminaliteten her i landet.”

    Enig!Forbryderne sidder i Folketinget.

    Kommentar by machiavelli — 22. marts 2013 @ 06:20

  30. Jeg kan huske det tapre politi arresterede en håndværker i en bil, fordi hans kniv var for lang, et par centimeter.

    De er simpelthen bange for “vore venner.”

    Kommentar by machiavelli — 22. marts 2013 @ 06:23

  31. …..som hører til i bydelen Vollsmose.

    Bor der, ja maaske, men hører til….? Siden hvornaar tilhører vilde arabere Danmark?

    Kommentar by marius — 22. marts 2013 @ 08:18

  32. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65780990:l%C3%B8sladte-b%C3%B8rn-beg%C3%A5r-kriminalitet.html
    Løsladte børn begår kriminalitet
    14. mar. 2013
    Da den kriminelle lavalder blev hævet, blev 11 14­årige løsladt. I dag har fem af dem begået ny, alvorlig kriminalitet.

    For et år siden blev den kriminelle lavalder hævet fra 14 til 15 år. Det betød, at mere end 500 unge under 15 slap for straf, og at 11 unge blev løsladt, selv om de var dømt for alvorlig kriminalitet.

    Men de unge fortsætter deres kriminalitet. Det fortæller TV2 NYHEDERNE…..

    Kommentar by tavsen — 22. marts 2013 @ 09:12

  33. Vi er ved at være tæt på at opfylde definitionen på en borgerkrig!

    Kommentar by Sigwar — 22. marts 2013 @ 09:23

  34. I stedet for en kommentar vil jeg linke til en YouTube video af Pat Condell.Han er en britisk Stand-up komiker der for nogle år siden startede med at lægge antiislamistiske videoer på YT. Han har siden levet med dødstrusler og det der er værre?! – men fortsætter ufortrødent.Jeg kunne vælge mellem mange, men har valgt denne, der hedder: Can I say This?….
    Manden er et absolut forbillede for mig.

    http://www.youtube.com/watch?v=nlhxadPHt4s

    Desværre viser hans videoer også hvad der sandsynligvis venter Danmark fremover.

    Kommentar by Katrine — 22. marts 2013 @ 09:59

  35. Der forelægger nu nok direkte ordre på hvordan de skal tackle arrestationer af perkere og af danskere.
    Sådan føles det efterhånden at der er en forskel.
    Ved arrestationer/visiteringer af perkere er der store chancer for en forsamling af disse. Vi ved jo at mobilen gløder. At imens at de flygter i bilen ringer de til deres “tæskehold”, som så møder talstærke op. Betjentene tør ikke og gøre noget og skal have assistance af 40 indsatsvogne, som bliver indkaldt over hele sognet. Og de skal først hente deres grej. Og så hvad der vil ske om resten af dagen/aftenen/natten. Ildspåsættelser og anden her bestemmer vi.
    Nej så er det sgu nemmere og anholde en (beruset) dansker, der har stået og pisset i en gyde og smaske ham i gulvet for og få afløb for deres frustationer og forhøjede adrealin.

    Kommentar by Peter — 22. marts 2013 @ 10:57

  36. 28 – A.R.

    Du lyder næsten som et medlem af enhedslisten. Har Du det godt i dit kolektivistiske hoved ?

    Kommentar by Mikael Drachmann — 22. marts 2013 @ 14:45

  37. >34 Katrine
    Han er noget af det bedste der er at opstøve på You Tube
    Men Bill Warner er om end ikke så underholdende, også god til at beskrivee islams konstruktion.
    http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

    Kommentar by Nielsen — 22. marts 2013 @ 14:47

  38. Der er kun en ting at gøre,stem på DF næste gang, de er ikke så yderliggående, som jeg gerne så, men de er bedre end ingenting.
    Hvis de havde siddet som støtteparti for regeringen, havde Asmma ikke været ansat af Odense Politi, og chefen måske været forflyttet til kontoret for “kasserede nummerplader”.

    Kommentar by Jørn Boye — 22. marts 2013 @ 16:03

  39. Over tosserne står genierne, sådan har det altid været. Filosoffen Rune Toftegaard Selsing har sagt de gyldne ord. De står mejslet i granit over en civilisation, som gædenstrålende arbejder på at begå selvmord.

    “Og hadet til kulturen er den vigtigste grund til, at den er døende. Der er ingen selvopholdelsesdrift. Vi åbner grænserne for indvandring, men har ikke nogen forventning om, at indvandrerne skal blive en del af vores kultur. Og indvandrerne vælger os følgelig fra – for hvorfor arbejde på at blive en del af en kultur, der ikke vil overleve? Vi kalder det mangfoldighed og multikultur, men det er ikke andet end eufemismer for dødsdrift.”

    Gad vise om Stampesinken læser den slags ting.

    Kommentar by machiavelli — 22. marts 2013 @ 16:41

  40. >37 Nielsen

    Ja, Pat Condell forstår at argumentere på en sympatisk måde.

    Jeg er glad for linket til Bill Warner, hans tilgang er akademisk,og absolut også underholdende,på sin måde – en rigtig god video :-)

    Kommentar by Katrine — 22. marts 2013 @ 16:45

  41. >40 Katrine
    B W gør et meget stort arbejde for at udbrede kendskabet til islam. Walid Shoebat gør det samme, og han gør det godt, hvilket er en acceptabel undskyldning for hans fortid. Jeg går da ud fra du også så Pigs Will Fly.

    Kommentar by Nielsen — 22. marts 2013 @ 17:38

  42. Folk venter vel sådan set bare på at den første betjent får nok af al balladen, og pløkker idioterne ned. På et eller andet tidspunkt må det jo slå klik, så man manden tage sin straf men signalet er da sendt at nok er nok og ‘kulturberigelsen’ nu gået for vidt. De psykopater hører ikke engang til i Voldsmosen, de hører slet ikke til nogen steder her i landet men ude på en stinkende mødding i Langbortistan. Tænk hvis dette havde været etnisk danske drenge, det var aldrig kommet så vidt som til bander og kriminalitet, den mentalitet er medbragt udefra og danske unge standset for længst.

    Kommentar by Lars B — 22. marts 2013 @ 18:36

  43. >41 Nielsen

    Jeg havde ikke hørt om WS før nu, men han gør det utroligt godt. Jeg fandt nogle videoer på YT med ham jeg har tænkt mig at se.

    Ha ha,jo jeg har set “Pigs will fly” han har humor,til trods for emnets alvor :-) Mine ynglingsvideoer af ham er (indtil videre) “A word to rioting Muslims”,”Sharia poster boy” og “Goodbye Sweden” Sidstnævnte video får mig næsten til at græde,og ikke grine.
    Har du set “Sandheden om Islam” lavet af CNN?

    Kommentar by Katrine — 22. marts 2013 @ 19:15

  44. Det forlyder, at politiet i provinsen skal styrkes ved, at der overflyttes betjente fra København.

    Denne styrkelse kunne man opnå på Fyn uden tilførsel af yderligere mandskab, blot man i stedet overflyttede Poul Løhde og hans støttepædagog Astma Gajol til Fæøerne.

    Kommentar by Bjarne Binee — 22. marts 2013 @ 20:24

  45. Mikael Drachmann

    Du er erklæret højreekstremist, så hvordan i hede hule helvede hænger din “logak” sammen, når du åbenlyst er imod disse ting jeg skriver hér?!

    Kommentar by A.R. — 23. marts 2013 @ 05:59

  46. >43 Katrine
    Mit yndlingsopstød er klart Freedom is my religion. Jeg har fulgt Pat Condell helt fra hans første You Tube upload, og han er absolut en éner. Faktisk gik der nogen tid før han rettede hans opmærksomhed mod terrororganissationen islam. Og jeg synes egentlig de første var en smule mere interessante. Men det hænger nok sammen med at hvis man gider sætte sig blot en smule ind i pædofetens religion, kræver det ikke større hjerneaktivitet end f.eks Balder kan lægge for dagen, at kategorisere den med kommunisme og nazisme. Islams -og islams klerikales- ondskab er så tydelig, at enhever kan se det. En helt tredie underholdende kanal er Mr Deity. Den er dog bedst hvis man ser dem kronologisk.

    Kommentar by Nielsen — 23. marts 2013 @ 10:32

  47. >43 Katrine
    Jeg glemte at svare dig på spørgsmålet. Det er jeg ikke sikker på om jeg har. Hvis du har et direkte link til den, kan jeg hurtigt se om jeg har. Jeg fandt den ikke umiddelbart ved en YT-søgning. Er det den med den engelske historiker? For den har jeg set.

    Kommentar by Nielsen — 23. marts 2013 @ 10:39

  48. > 46-47 Nielsen

    Jeg er ikke i tvivl om PC`s ateistiske standpunkt, jeg kan kun sympatisere med det – derfor er hans uvilje nok også større,imod at få det presset ned i halsen dagligt.Misterdeity fandt jeg hurtigt,og har tænkt mig et nærmere kig :-)
    Sandheden om Islam er uploadet af en dansker, så titlen er på Dansk, den er i 8 videoer (ialt ca.45 min.)Og,jo der bl.a en britisk historiker der medvirker,men det er mere dokumentationen jeg var rystet over. Min YT konto hedder GenuineSimili (det er ikke nogen hemmelighed)og der er de samlet, hvis du vil se dem eller andre :-)

    Kommentar by Katrine — 23. marts 2013 @ 12:33

  49. Udover at udvise kriminelle udlændinge vil det være en god ide hjemsende udlændinge, som er på overførselsindkomst i længere tid. “Flygtninge” fra f.eks. asien eller afrika bør når det er muligt sendes til flygtningelejre i nærområdet eller hjemsendes.

    Kommentar by Jørgen — 23. marts 2013 @ 17:48

  50. Kriminelle udlændinge udvises, så hurtigt det er muligt. Det vil virke afskrækkende på udlændinge, der overvejer at udføre kriminelle handlinger. Samtidig bør en langt bedre grænsekontrol genindføres. Det vil gøre det meget sværere for de udviste udlændinge og andre kriminelle udlændinge at komme ind i landet.

    Kommentar by Jørgen — 23. marts 2013 @ 20:02

  51. A.R.

    Ja Jeg er erklæret højreekstremist. Jeg syntes mennesker bør behandles efter fortjeneste, og helst uden statslig indblanding.

    Jeg mener bestemt ikke vi bør have en statslig forskelsbehandling alt efter etnicitet. Hvis folk privat vil forskelsbehandle, skal de være i deres gode ret til det.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 24. marts 2013 @ 03:42

  52. A.R.

    Du tror måske selv at Du er højreorienteret. Men egentligt er Du venstreorienteret. Du er bare en del af det “sekment”, som venstrefløjen tørrede af på højrefløjen efter anden verdenskrig. De kunne se at alle deres planer var gået i vasken og at folk ikke ville finde sig i deres pis. Det tog nogle år, selvfølgelig.

    Men for at komme sig over det, besluttede venstrefløjen sig for at kalde deres gamle ven Adolf for højreorienteret. I dag hører man også røster fra venstrefløjen, der gerne vil kalde Stalin for højreorienteret. “det er jo en gammeldags måde at tænke på, så man kan jo godt kalde det højreorienteret”, og det var ikke et rigtigt citat, det var noget jeg lige fandt på. Men sådan kan de saktens finde på at udtrykke sig, fuskerne.

    Racisme kan kun forekomme på venstrefløjen, ene og alene af den grund at det kun er venstrefløjen der sætter folk op i kasser som de gør. Jeg er selv højreorienteret og racisme er umuligt for mig, jeg er ikke i stand til at tænke på den måde. Så for mig er en Racist per definition, venstreorienteret.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 24. marts 2013 @ 04:41

  53. Egentlig kan man jo se at venstrefløjen har haft så travlt med at tørre dele af dem selv af på højrefløjen, så der i dag ikke er særligt meget reelt tilbage på venstrefløjen.

    Så de skulle være glade for at få Racisterne tilbage. Så har de da i det mindste det.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 24. marts 2013 @ 05:36

  54. Mikael Drachmann

    Så du mener altså at vi alle er ens?! Spændende holdning for en erklæret højreekstremist, at man ikke må dele mennesker op i grupper! Så hvilken side er du egentlig på, især når du jo helt åbenlyst er imod at almindelige indfødte mennesker ikke må forsvare sig selv og sine kære mod invasionsstyrkerne, når politikerne igennem staten og politiet ikke vil gøre det?! Og da staten nu engang skal være garanten for love, lov og orden, så må det jo være staten der lovgiver derom, selv om almindelige borgere jo snart må ty til ulovligheder og anskaffe sig våben, ligegyldigt om de har en våbentilladelse eller ej. Så din holdning er jo i bund og grund; enhver mand for sig selv. Det kan også godt lade sig gøre, man skal dog bare lige have Atomkufferten og dermed kontrollen over affyringskoderne til alle USAs atomvåben, for så kan man jo godt slå fra sig, ellers så er man på skideren.

    Kommentar by A.R. — 24. marts 2013 @ 06:08

RSS feed for comments on this post.