22. marts 2013

Lotte Svendsen om attentatet mod Hedegaard: “Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket…”

Martin Krasniks interview med Lars Hedegaard blev diskuteret i Kulturen på News torsdag aften, og som man kunne forvente var Lotte Svendsen yderst begejstret. Udsendelsen kan ses på TV2 Play (kræver login).

Lotte Svendsen, filminstruktør: Der er sket et underligt skred, set med mit blik, og det startede for 10-15 år siden. … Der spredte sig et eller andet medløberhysteri blandt en stor del af de danske journalister, som helt sikkert har en god grund til at være det – en stor del af dem er blå og på den side, og så glæder det mig at der en gang imellem er en der træder igennem, og laver et virkeligt skarpt og kritisk interview, som er velresearchet og på et højt niveau.

[…]

Knud Romer, forfatter: Det jeg synes der er problematisk, det er at han starter med at insinuere, at attentatet ikke har fundet sted. … Han [Krasnik] sidder jo i meget lang tid, og rent faktisk arbejder ikke på andet, end at få formidlet sin mening om det her – nemlig at det er løgn. … Når man er blevet udsat for et attentat, lige meget hvad, så skal enhver tvivl komme en til gode.

Stephanie Surrugue, TV2 News: Lotte Svendsen. Pistolscenen. I orden eller ikke i orden.

Lotte Svendsen: Jeg oplevede slet ikke, at han sad og insinuerede at der var en løgn. Jeg troede det var noget der skete inde i mig selv. I filmens verden der arbejder man meget på – ‘don’t say it, shows it’, og det lykkedes, så åbenbart for ham. Hvis jeg havde været personlig instruktør på scenen med Hedegaard, så havde jeg bedt ham spille mere berørt af situationen. Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket, og der skal jeg ikke omkring Højesteret, der er jeg bare tilskuer. Og det er jo spørgsmål man ikke må stille, det er ligesom at råbe, at kejseren ikke har noget tøj på.

Knud Romer: Jeg synes det er helt vildt groft… En mand som har været udsat for et attentat, og har set en pistolmunding i øjnene. At trække en sådan pistol over for ham en måned efter er traumatiserende, chokerende og nærmest – man må jo gå i sort, hvis det sku’.

Lotte Svendsen: Jeg oplevede slet ikke, at han sad og indikerede det så direkte, at det ikke var sket. Det var så ikke min oplevelse.

Stephanie Surrugue: Men det var det du endte med at tænke, så en lille smule har insinuationen lykkedes. Kan du overhovedet blive manipuleret på den måde Lotte Svendsen, når du er vant til at arbejde med medier.

Lotte Svendsen: Ja, åbenbart. Det er da meget dygtigt lavet, hvis han vil så den tvivl, og det…

Knud Romer: Han starter med at sige, at du siger du er blevet udsat for et attentat.

Lotte Svendsen: Men altså, han kan jo næsten heller ikke sige andet, fordi vi har jo ikke set nogle tage ansvar for det her, slet ikke dem der bliver insinueret har et ansvar.

Knud Romer: Jamen, helt ærligt, sig mig engang.

Oploadet Kl. 07:28 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46333/trackback

40 Comments »

  1. Har ikke set bemeldte udsendelse og har temmelig sikkert heller ikke behov for det – Hvis det lugter og siger som skuespil for folket, så er det sandsynligvis skuespil for folket. Lars Hedegaard derimod både lugter og siger som en vågen mand, så ham tror jeg på. Knud Romers refererede udtalelser undrer mig; Er manden vågnet? Eller spillede han blot det ledige standpunkts rolle?

    Kommentar by Agricola — 22. marts 2013 @ 08:07

  2. Er rystet over at man kan være så følelseskold og kynisk og for åben mikrofon tvivle på attentatet på den måde som Lotte Svendsen her gør og samtidig ignorere Krasniks åbenlyse forsøg på at så tvivl om attentatet.

    Vis dog bare en lille smule respekt og medfølelse over for dine medmennesker Lotte Svendsen! Rædselsfulde kvindemenneske.

    Kommentar by NulTolerance — 22. marts 2013 @ 08:31

  3. Føj for pokker et modbydeligt kvindemenneske. Jeg vil kalde hende menneskeligt affald.

    Hun kan sandsynligvis undskyldes, da hun umiddelbart synes komplet vanvittig.

    Kommentar by cicero — 22. marts 2013 @ 08:33

  4. Det er sådan en som Lotte der repræsenterer Humanisterne. De gode. De inkluderende. Dem med de rigtige meninger. “Anti-Fascisterne”. Dem der har snablen i statskassen. I virkeligheden er de de største hyklere.

    Kommentar by NulTolerance — 22. marts 2013 @ 08:43

  5. Hvorfor er det sådan, at disse personager der altid skyndsomt tilraner sig det moralske og god-menneskelige highground i enhver debat, så godt som altid er afskylige, empatiforladte og nærmest onde mennesker? Lotte Svensen her f.eks, hun virker på mig som en rigtig modbydelig, led og ondskabsfuld heks, som den onde stedmor i Snehvide, der hader alt og søger at udrydde alt der står i vejen for hendes egen opfattelse af virkeligheden (i skikkelse af spejlet på væggen). Kan vi med disse personer, som Lotte Svendsen her, mon i virkeligheden tale om et slags “Stedmodersyndrom”…?

    Kommentar by Jacob Andersen — 22. marts 2013 @ 09:02

  6. Grundlæggende er de fleste på venstrefløjen rendyrkede psykopater.

    Hver eneste dag er der en ca. 50-100 tilfælde af indvandrerkriminalitet rettet mod Danskerne. 10-15 procent rapporteres i medierne. Det omfatter vold, hjemmerøverier, voldtægt etc. Dertil kommer alt det man ikke ser -drengestreger, chikane, færdselsforseelser, narkohandel, intern vold og kriminalitet i indvandrerkredse, smuglerier etc.

    Alt dette er de røde ligeglade med for ellers ville deres politiske holdninger da være anderledes.

    Man kan ikke være rød uden at være psykopat. Sådan er det bare!

    I den forstand er Lotte Svendsen en typisk rød!

    Kommentar by Sigwar — 22. marts 2013 @ 09:04

  7. Skulle Lotte Svendsen blive ” beriget med en multikulti” oplevelse vil jeg være den første til at så tvivl om hændelsen, da der sandsynligvis ikke er nogen der vil tage ansvaret for det. FØJ for et gennemført ækelt menneske.

    Kommentar by Cabbie — 22. marts 2013 @ 09:11

  8. […] […]

    Pingback by Mazettisyndromet « Snaphanen — 22. marts 2013 @ 09:14

  9. Jo efter voldtægten vil hun sige efter et stykke tid, at hun selv var skyld i det, og at hun ikke skulle have taget det tøj på osv. I virkeligheden var voldtægsmanden god nok.

    Kommentar by machiavelli — 22. marts 2013 @ 09:29

  10. Lotte Svendsen skal jo tænke på hvor hun får den næste portion penge fra. Hun er nødt til at udtale sig på den måde.

    Hendes empati er hendes egen sag. Vi ved at venstrefløjen ( hun er gammel BZ`er ) udtrykker sig bedst via had og vold. Hendes sympati ville alligevel aldrig gavne Lars Hedegaard eller for den sags skyld andre.

    Hvad der kan undre er hvorfor Tv2 bruger hende som sandhedsvidne, ikke blot i denne sag men i det hele taget. Hun har ikke for fem flade øres virkelighedssans.

    Kommentar by Santor — 22. marts 2013 @ 09:33

  11. Lotte Svendsen i DDR2 ‘Smagsdommerne’ 23. april 2007 om filmen AFR: “Jeg kan ikke finde 10 grunde til IKKE at slå Anders Fogh ihjel.”

    Kommentar by Hodja — 22. marts 2013 @ 09:40

  12. Hendes eneste kvalifikation er, at hun er (stærkt)venstreorienteret, Santor.

    Nåleøjet for mediernes – specielt tv’s – selektion af vidner og eksperter, er deres politiske ståsted.

    Ganske rystende.

    Kommentar by cicero — 22. marts 2013 @ 09:43

  13. Man kan faktisk godt se udsendelsen, hvor Lotte Svendsen og Knud Romer debatterer Martin Krasnik-interviewet med Lars Hedegaard gratis på TV2’s hjemmeside ved at klikke her: http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/66177567/ (fra ca. 13.30 min.) Hvis man vil downloade programmet, kan jeg anbefale Orbit Downloader.

    Kommentar by Jan Christensen — 22. marts 2013 @ 09:47

  14. #4 – Enig NT, gigantiske hyklere med snablen dybt begravet i statskassen.

    Kommentar by Johnson — 22. marts 2013 @ 09:49

  15. Der er åbenbart nogle som, når de ikke kan glæde sig over at attentatet lykkedes, søger trøst ved at insinuere, at Lars Hedegaard lyver.

    Kommentar by Bent Petersen — 22. marts 2013 @ 10:33

  16. Jeg tror ikke at der er noget, der kan trænge igennem ti deres hjerne.
    Det er som om de er i en anden tid, et andets sted.
    Som om der en barriere, et skjold til og fange den virus, eller fakta, der ellers ville infektere deres hjerne. En firewall.
    De tror kun godt om dem selv. Dem, der snakker og tænker som dem selv. Medløbere. De kan ikke overbesis i en diskussion om så der er totale kendsgerninger.
    Kender dem kun alt for godt.
    Men om det så er på ordre at interwievwt skullew være sådan ovenfra, eller de selv står inde for det? Tja.?

    Kommentar by Peter — 22. marts 2013 @ 10:42

  17. Lotte Svendsen er et svin. Hverken mere eller mindre.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 22. marts 2013 @ 10:53

  18. Det er en ret bemærkelsesværdig hjerneblødning Lotte Svendsen præsenterer, og en positiv optræden af Romer i den korte afskrift. Hvis ikke det var virkeligt kunne det være fra en eller anden knaldroman som ingen ville tage seriøst, undtagen frustrerede forstadsmødre uden indhold i tilværelsen.

    Kommentar by Høgsbro — 22. marts 2013 @ 11:35

  19. Som fluer flokkes de om lorten Krasnik og hans menighed – de kravler febrilske omkring og over og under hinanden for at komme til de bedste lunser – de som ikke lugter og smager godt undgår man nemt – de kasseres og spyttes ud – følehornene og lugtesansen er i alarmberedskab og spotter omgående hvis der skulle være en lort i deres egen rede… Men kan de ikke komme til lorten kan de da altid pisse på den…det for de så lov til at gøre – uden problemer!

    Dobbelte standarder hva ba´ ?… Tænk hvis det modsatte var tilfældet?

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 22. marts 2013 @ 11:38

  20. @8 Santor

    Jeg undrer mig desværre ikke over at TV-2 bruger Lotte Svendsen. Hun er da selskrevet, da hun har de rigtige meninger.

    Iøvrigt kan jeg helt tilslutte mig de rammende beskrivelser af Lotte Svendsen. Hun minder mig i øvrigt om Karen Thisted og så kan det vist ikke blive værre.

    Kommentar by Bjarne Binee — 22. marts 2013 @ 11:41

  21. Jeg synes, at det er værd at bemærke, at de mennesker, der bakker op om den interview form, er de samme, som med himmelvendte blikke og patos i stemmen påpeger dårligt menneskesyn og indre svinehund, hver gang nogen tillader sig at komme med et lille pip om, at ikke 100 % af de stakkels asylansøgere er forfulgt i deres hjemlande, men snarere er her af økonomiske grunde.

    Indrømmet, jeg tænkte også mit i forbindelse med attentatet, der er på begge de politiske fløje tåber, der vil gå til ekstremiteter for at fremme deres sag, og skulle der virkeligt være tale om en iscenesættelse, så kunne den jo også nemt være planlagt og udført helt uden LH’s medvirkende.

    Som sagt, enhver kan gøre sig sine tanker desangående, men at en såkaldt journalist i statsradiofonien kan foretage den slags karaktermord for åben skærm, uden at det får konsekvenser i form af 5 sorte tæer i røven, siger meget om den agenda, som jo åbenbart findes hos såvel ham selv, redaktionen og helt op i ådselets bundrådne ledelse.

    Lidt analogi til Vejlegården, mon ikke alle i deres stille sind har tænkt, om den brand var iscenesat, ordensmagten har jo med dens sigtelse meldt klart ud, nu bagefter melder der sig så også en lille tanke hos mig omkring, hvad politiets uofficelle agenda går ud på der.

    Spændt foran en vogn styret af politiforbundets solidaritetsfølelse eller ej, så er det jo helt klart lykkedes at trække sagen så meget i langdrag, at restauratøren er gået konkurs.

    Hvis man stadig ikke har efterforsket færdig, så må det jo have en grund, se den, hvem der kan, men i min optik er der for etaten kun 2 alternativer, hvis den vil bevare et skær af troværdighed, rejs anklage eller frafald sigtelsen og sig undskyld, så alle kan komme videre.

    Kommentar by Jochop — 22. marts 2013 @ 12:08

  22. Det er egentligt lidt sjovt at se på ham Knud Romer. Det er ligesom om han ikke rigtig tør mene noget andet end Lotte Svendsen. Det så man tydligst da de debatterede TFS’s konference.

    Men så igår blev det alligevel for meget for ham. Først syntes han, i lighed med Lotte, at det var stor interviewkunst Krasnik havde lagt for dagen. Men da Lotte så, fuldstændig forventeligt, begyndte at køre i frigear, gik det pludselig op for ham, hvad det egentligt var hun sad og sagde.

    Så viste det sig sgu, at manden havde set Krasniks dagsorden helt tydeligt. Han sad simpelthen og insinuerede at Hedegaard var fuld af løgn om attentatet. Godt set og ret uhyggeligt. Så langt ude havde jeg ikke engang set det før Romer bragte det på bane.

    Gad vide om ikke det snart begynder at dæmre for Romer, hvad det er der sker?…

    Kommentar by Peter Andersen — 22. marts 2013 @ 12:53

  23. Jeg kunne se, at mit indlæg #21 først skulle godkendes.

    Hmmm, er det noget, der sker, hver gang man rydder sin puter for cookies eller hur?

    Kommentar by Jochop — 22. marts 2013 @ 13:27

  24. “en stor del af dem er blå og på den side”

    Alle undersøgelser af journalisternes politiske holdninger viser det modsatte.
    Typisk for venstrefløjs feminister, at leve i en fantasi verden.

    Kommentar by Viking — 22. marts 2013 @ 14:12

  25. @agricola

    “Knud Romers refererede udtalelser undrer mig; Er manden vågnet? Eller spillede han blot det ledige standpunkts rolle?”

    Jeg så udsendelsen, og bagefter tænkte jeg det samme. Men Romer begyndte meget tøvende og det tog lidt tid før det blev klart hvad han sagde, så jeg synes det er meget godt ramt det du skrev her!

    Kommentar by Balder — 22. marts 2013 @ 14:29

  26. Seriøst! Hvad forventer man også når man frivilligt ser det med afstand mest venstredrejede TV2 News har at byde – nemlig “Kulturen på News”.
    Udsendelsen har jo nærmest som koncept at en venstreorienteret vært får besøg af to gæster der nogenlunde mener at alle der står til højre for de Radikale er det rene djævleyngel.
    Således kan seerne fra de kulturradikale og kulturmarxistiske segmenter sidde og føle sig helt sikre på at der ikke kommer noget der kan ryste deres verdensbillede, ingen ubehagelige objektive sandheder, ingen træls påmindelser om at der findes noget udenfor deres elitære parallel-verden.
    Konklussionen er altid den samme hos Kulturen på News: Hvis du er stemmer et sted imellem Stalin og Vestarger så er du god og alle verdens problemer skyldes den tidligere regering.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 22. marts 2013 @ 14:36

  27. Når man ser hvor grim Lotte Svendsen i virkeligheden er, er det nok mere forståeligt, at hun for år tilbage søgte en fastansat gigolo i en større avisartikel, i metroXpress (indenfor første 1½ års udgivelse). Stakkels fyr, der hoppede på den limpind, hvis hun havde held med sig.

    Kommentar by Nielsen — 22. marts 2013 @ 14:41

  28. Så skal i vide følgende: Hende der Lotte Svendsen er filminstruktør ikke?

    Inden debatten mellem hende og Romer, var der en udsendelse, vist nok med samme vært, eller også var det hele én udsendelse, men i hvert fald var der et kvindemenneske på skærmen fra et eller andet filminstitut/akademi, som redegjorde hvorfor hun brugte positiv særbehandling til fordel for kvinder, når hun skulle optage nye emner for instruktør-linjen! En gang sindssygt fanatisk feminisme, som studieværten var god til at udstille med nogle tal. Og så lige efter fik man serveret hende Svendsen-katastrofen, som et eksempel på kvindelig uformåen, det var bare lige i øjet. Magen til dårligt argumenterende irrationelt og ondskabsfuld sludder ville få en mand til at tabe alt troværdighed. Men kvinder har jo et noget større spillerum, fordi vores galante “fordomme” automatisk undskylder dem på grund af deres køn. Det er vel lige som når Muhammed fra Somalia i tredje klassen ikke kan læse op fra bogen; læreren som er bekendt med årsagen, som den stakkels dreng ikke kan gøre for, klapper ham på hovedet og siger “godt gået Muhammed, du skal nok blive overlæge en dag”.

    Kommentar by Balder — 22. marts 2013 @ 14:44

  29. Mage til ubehageligt, fanatisk og ekstremt kvindemenneske som Lotte Svendsen skal man heldigvis lede længe efter. Hun er så fyldt med had og vrede mod alle andre end det lille segment hun selv tilhører.

    Typer som hende kommer med jævne mellemrum kriblende frem fra under stenen, hvor de har gemt sig, og udspyr deres giftige galde. Lad dem gøre det. De er så langt ude, at de skader deres “sag” mere end de gavner den.

    Kommentar by Frederik — 22. marts 2013 @ 15:48

  30. Filminstruktøren Lotte Svendsen fortæller i Nyhedsavisens serie ‘Et døgn med’:

    “Jeg afleverer børnene i institution på Nørrebro. Jeg bor egentlig i St. Kongensgade, men jeg har valgt at de skal gå i institution på Nørrebro for at sikre dem en multietnisk opvækst. Bagefter besøger jeg min veninde i Blågårdsgade, der har været anholdt sammen med sin 15-årige søn under urolighederne.”

    Nyhedsavisen 8. marts 2007

    Kommentar by Hodja — 22. marts 2013 @ 16:05

  31. Bryder mig hverken om Romer eller Lotte Svendsen, men formålet med den iscenesættelsen, den trukket pistol osv. var at sprede tvivl. Hedegaard var i Krasniks retssal.. er det sådan det foregik? Var han så tæt på dig med pistolen? Hvordan kunne han ikke ramme..

    Svendsen beskriver Krasniks interview som velresearchet, men hans coupe-de-grace, Tripkovic (st.?), har vist sig at være en and og ikke mindst old news. Spørgsmålet er jo om Krasnik så overhovedet har læst Hedegaards bog fra 2003 sådan som han påstod..

    Kommentar by Eleutheria — 22. marts 2013 @ 16:09

  32. Hmmm.. Kan man virkelig få en multietnisk opvækst i en skole på Nørrebro? Jeg er ikke så sikker på det!

    De skoleklasser man ser i området er oftest 100% arabiske. Ind imellem er der et par danskere imellem, men jeg har aldrig set dem i andet end værende i undertal. Lærerne taler også arabisk til børnene og har en klud om hovedet der viser alle at de tilhører Islam og ikke Kongeriget Danmark.

    Kommentar by NulTolerance — 22. marts 2013 @ 17:25

  33. Hun lavede Bornholms Stemme, faktisk en fin film fra dengang dansk film endnu var bare nogenlunde til at holde ud at se på rent optisk og stadig lignede rigtige film ej musik videoer som nu, til trods for den er fra tiden hvor dogme-brækspanden ellers prægede.

    Kommentar by Lars B — 22. marts 2013 @ 17:46

  34. Jeg orker ikke danskerne mere.

    Kommentar by Tolder (træt) — 22. marts 2013 @ 19:38

  35. Kugle, skudhul(ler, rikochetteringer i en smal opgang) og patronhylster. Hvis disse tre sammenhængende ting IKKE er blevet fundet af politiet på gerningsstedet, så lyver Lars Hedegaard jo.
    Men da der ikke har været sådanne forlydender, så…..

    Kommentar by A.R. — 23. marts 2013 @ 06:11

  36. Det er ikke til at forstå, at Lotte Svendsen ikke er mere trofast overfor vores dyrebare ytringsfrihed; hende der selv lever af at lave film. Og dog, så er hun i årevis blevet forkælet – nærmest lullet i søvn – af offentlig kunststøtte – betalt af hr. og fru Jensen – og af et nærmest gammeldags åbent og frit land som det danske. Danmark – et lille smørhul, der skaber kunstneriske ignoranter, som Lotte Svendsen.

    Kommentar by Liva — 23. marts 2013 @ 08:39

  37. Apropos Romer, så kan jeg stærkt anbefale hans bog: “Den som blinker er bange for døden”. Et skrig af en bog. Flot værk.

    Kommentar by Liva — 23. marts 2013 @ 09:07

  38. Bliver taget op i presselogen på søndag kl. 10 på tv2 news.
    Var det mord for åben skærm.

    Kommentar by Anonym — 23. marts 2013 @ 17:31

  39. Der kommer også mere om sagen i Deadline selv lørdag kl.22.30, hvor DR2 har hentet Poul-Erik Skammelsen fra TV2 til at dirigere debatten om Krasniks interview med Hedegaard.

    Når jeg tænker tilbage på de gange Glistrup, Camre, Krarup eller Langballe i DR har svaret på spørgsmål om de fremmede, så har normen været samme type revolverjournalistik, som repræsenteres fint af sekvensen, hvor Martin Krasnik retter en symbolsk pistol mod panden på Lars Hedegaard.

    En enkelt gang sendte DR et interview af Claus Hagen Petersen med Mogens Glistrup, hvor der var mulighed for at svare uden at blive afbrudt af fordomsfuld moralisering og racismebeskyldninger.

    Kommentar by perhag — 23. marts 2013 @ 19:23

  40. Denne Lotte er næsten hjernedød. Instuktør eller ej. Ikke noget højt debatniveau. Det er jeg klar over. Men der altså ikke ret meget mere at føje til karakteristiken af dette kvindemenneske. Så hende i Kulturen. Det var nok til at jeg følte mig rustet til at lege den lille neurolog.

    Kommentar by EH — 24. marts 2013 @ 00:45

RSS feed for comments on this post.