31. marts 2013

Bandeekspert fraråder skærpede straffe og udvisninger: “Det kan isolere jer fra bestemte miljøer…”

TV2’s engelske bandeekspert er tidligere bandeleder der ‘har fundet Jesus’, og selvom jeg godt vil se ham bruge sin religiøsitet til at skabe tillid i bandemiljøerne, så vil det selvfølgelig være bedre at smide kriminelle udlændinge ud af landet og fængsle resten. Også selvom det isolerer lovlydige borgere fra skydegale arabere.

Fra TV2 Online – Bandeekspert: Hårdt mod hårdt gør problemerne værre.

“Tony Winter er ekspert i bandekriminalitet og har de seneste år vejledt de danske myndigheder i håndteringen af bandekonflikten. Og han er ikke begejstret for Venstres forslag om at skærpe straffene og udvise udenlandske bandemedlemmer:

– Jeg tror faktisk, det kan forøge jeres problemer. Det kan isolere jer fra bestemte miljøer, der allerede er svære at have et tillidsfuldt forhold til, siger Tony Winter til TV 2 News.

Dermed ikke sagt, at der ikke er hårde kriminelle blandt banderne, der skal straffes hårdt for deres kriminalitet.

– Vi bliver nødt til at slå hårdt ned på kriminalitet. Men vi skal være meget forsigtige, for blandt disse bandeorganisationer er der også ofre. …, siger han. …

Tony Winter mener, der er behov for en større dialog, forpligtelse og åbenhed, så miljøerne får tillid til hinanden

– Det handler om at åbne dørene og sige ‘det er sådan vi er; vi vil gerne lære jer at kende. Så lad os finde ud af, hvordan vi kan samarbejde.”

(Tony Winter, tidligere bandeleder, aktiv i Street Pastors; Youtube)

“Some people hear alarm bells ring when we say religion, but this is about people who believe in God who are giving their time where it’s needed. “Some people ask us to pray with them, but that’s not the main aim. It’s a gateway to build relationships with people.” (Tony Winter til Manchester Evening News, 2007)

Oploadet Kl. 18:55 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/46637/trackback

34 Comments »

  1. Gud frygtige personer der i Guds navn er kriminelle,hallo alle åndssvage undskyld alle evnesvage undskyld alle politikere,der findes ikke flere undskyldninger for at frikende kriminelle muslimer for straf og udvisning fra Danmark i Gud,Kongens og Rigets navn.Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 31. marts 2013 @ 19:14

  2. Nu har myndighederne åbenbart lyttet til den engelske ekspert i et par år, især tror jeg politidirektør Poul Løhde fra Odense har hørt godt efter. det er nok derfor, at man kun har anholdt 3 ud af de ca 70. der angreb Odense Universitets Hospital.

    I de seneste 2 år – hvor bandekriminaliteten er steget eksplosivt – har man siddet og lyttet til en englænder, der prædiker om “større dialog, forpligtelse og åbenhed”. Gad vide om det på et eller andet tidspunkt går op for nogen, at det åbenbart ikke er løsningen? Det går nok ikke op for Poul Løhde, der oven i købet har fået sin helt egen hjælpelærer.

    Nå, det er selvfølgelig kun småting. Det der virkelig gør mig ondt at høre er, at der er ofre blandt bandemedlemmerne. Det må vi selvfølgelig først gøre noget ved. Gad vide om et par ungdomshuse i let brændbart materiale kan være en slags plaster på såret?

    Her går det godt fra kammerherreinde!

    Kommentar by Bjarne Binee — 31. marts 2013 @ 20:01

  3. Endnu engang.
    Spild af skattekroner.
    Stop alle de tidligere bande tosser.
    De udnytter bevidst systemet med de røde tosse sagsbehandlere.
    Deres bande afvending er plattenslageri.
    Det eneste som kan stoppe et bandemedlem er personen selv.
    Ved at finde et arbejde.

    Kommentar by XXXXX — 31. marts 2013 @ 20:03

  4. # 5X.
    Der er ingen arbejdsgiver der vil ansætte dem,og gæt hvorfor?kriminalitet,go dav do.

    Kommentar by emmagad — 31. marts 2013 @ 20:10

  5. Det er en ganske god gammel kristen problematik, hvorvidt man skal “tilgive” forbrydere eller som kristen “vende den anden kind til” og forholde sig passivt i krigssammenhæng: Luther nåede også omkring denne problematik i sine skrifter “Om lydighed mod Statsmagten” fra 1522 og “Om hvorvidt soldater kan have Guds Nåde” fra 1525, hvor der ganske klart advares imod at man sammenblander en personlig kristen religiøsitet (og deraf krav om personligt at tilgive) med verdslig embedsfunktion:

    http://www.martinluther.dk/soldater.html

    Luthers udmærkede hovedpointer – så vidt jeg ellers mener at forstå dem som historiker med speciale på feltet – er her, at det er dybt misforstået at være så “næstekærlig” over for åbenlyst syndige kriminelle (man kan logisk nok ikke være gemen straffelovsovertræder og samtidig kristen?), at man uhindret lader dem skade uskyldige kristne medborgere, mænd kvinder og børn, fordi man populært sagt er en narcissistisk og berøringsangst gloriepudser…

    Tværtimod er det NETOP næstekærligt at stoppe forbrydere og dermed beskytte deres potentielle ofre: Sværder (Fyrstens magt) bruges til at holde en vis civil orden i det ydre samfund, mens Guds Ord (forkyndelsen) frelser sjæle.

    Men disse to ting udelukker dog vigtigst af alt ikke hinanden eller er hieraikisk ordnede: Tværtimod supplerer de hinanden ligeligt (måske som en slags “Vorherres pisk og gulerod”?) i denne specifikke, kristne samfundsopfattelse…

    Politimandens rolle kan således ironisk nok bedst formuleres i det kendte, amerikanske politimotto: “To serve and protect” og politimanden/soldaten som netop lever efter denne ydmyge tilgang til sit samfundsbetroede embede kan således sagtens være en mindst lige så god kristen som præsten i kirken, om end embedsområdet altså for politmandens vedkommede er “Sværdets (ydre) regimente”, frem for “Ordets (indre) regimente”.

    Det er to sider af samme sag…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 31. marts 2013 @ 20:24

  6. Link til “Om Lydighed mod Statsmagten”:

    http://www.lutherdansk.dk/Web-%C3%98vrigheden%20og%20dens%20gr%C3%A6nse/Martin%20Luther%20-%20Den%20verdslige%20%C3%B8vrighed.htm

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 31. marts 2013 @ 20:26

  7. Godt nok er der i dag Påske og Danmark er et kristen land,når det så er skrevet,så er Danmark et Kongedømme et af Verdens ældste og det Danske Kongerige har aldrig vedkendt sig Muslimske love eller tro,kriminelle Indvandere skal udvises fra Danmark.Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 31. marts 2013 @ 20:47

  8. Ohh skræk og ve; tænk hvis kriminelle arabere blev isoleret….

    Kommentar by Nosferatu — 31. marts 2013 @ 20:59

  9. …Men dog to FORSKELLIGE sider, hvilket er meget vigtigt at forstå! ;-)

    Jeg synes personligt – med en vis baggrund i en luthersk opfattelse . at man skal passe alvorligt på med at blande f.eks. egen missionsbefalende kristne tro ind i sådan noget som bandebekæmpelse?

    Lad panserne tage de beviseligt kriminelle, så gør de deres udmærkede og aldeles velsignede pligt?

    Og KUN den, mens man ikke nødvendigvis omvendt skal have akut evangeliserende socialpædagoger og sociologer rendende i slipstrømmen med alle tiders mulighed for at udarte til en syg form for “moralsk vagtværn” eller endda “religiøst politi”, som man ser i indtil flere dystopiske science-fiction-film? ;-)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 31. marts 2013 @ 21:01

  10. Unge Russere er trætte af bandekriminalitet. Her ser vi hvordan Russiske unge ydmyger narkohandlere:

    http://www.liveleak.com/view?i=8cf_1363366407

    Den anden kind bliver ikke vendt til – omvendt sker der næppe permanent skade.

    Kommentar by Sigwar — 31. marts 2013 @ 21:14

  11. Se nu mener jeg jo at der er så rigelige indicier på at denne bandeleders strategi ikke helt har virket. Vi taler om en forsøgsperiode på ca. 30 – 40 år, i hvilken den på overbevisende vis har demonstreret sin uduelighed. Hvad er der dog galt med den danske politiledelse? Hamid i Odense og nu denne kriminelle Jesusfan. Det er sgu da tragikomisk efterhånden.

    Kommentar by EH — 31. marts 2013 @ 21:31

  12. OT: Undskyld mig et rent “teknisk fællesopkald”: Har alle herinde husket at omstille deres computere til sommertid? Det ser nemlig ikke helt sådan ud i indlægsrækkefølgen?

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 31. marts 2013 @ 22:15

  13. “det er sådan vi er; vi vil gerne lære jer at kende”
    Nej tak!
    Efter 30 år med drab, voldtægt og meningsløs vold mod danskere så er der vidst ikke mere jeg behøver at vide.
    Han lyder umiddelbart som om han er købt og betalt til at fremlægge sine himmelråbene stupide budskaber.
    Enten det, eller også så tror journalisterne at danskerne er så snotdumme at de falder for enhver tosse der kommer med hjemmestrikkede frelste udtalelser.
    Så længe de bare optræder på tv må de jo være gode nok.
    Nok mest det sidste, desværre.

    Kommentar by Frank Hagmann — 31. marts 2013 @ 22:52

  14. Om så de danske medier skal starte en menneskejagt over hele verden, så vil de gøre det, for at finde den sidste ekspert som stadigvæk tror på at det multikulturelle samfund kan reddes og et blodbad kan undgås. Om nødvendigt med skyklapper på og ørepropper i, for ikke at blive forstyrret af den virkelighed de risikerer at opleve undervejs.

    Kommentar by Balder — 31. marts 2013 @ 23:15

  15. Een af mine store engelske helte hedder Charles James Napier:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_James_Napier

    Han er blandt andet – fra sin tid som koloni-guvernør i Indien – berømt for denne måske ikke så alt for pokkers “kultursensitive” ytring angående hinduistiske traditioner vedrørende ofring af kvinder på deres herrers ligbål:

    “Be it so. This burning of widows is your custom; prepare the funeral pile. But my nation has also a custom. When men burn women alive we hang them, and confiscate all their property. My carpenters shall therefore erect gibbets on which to hang all concerned when the widow is consumed. Let us all act according to national customs.”

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 1. april 2013 @ 01:44

  16. Halløj kammerater

    Nu vil jeg nødigt spolere den rundkreds af selvtilfredsstillelse, I her højtideligt har dannet – og fornøjeligt ser det ud – men jeg vil altså lige påpege noget fuldstændig indlysende:

    Modstand mod hårdere straffe er en vinkling foretaget af TV2, og det kan ikke begrundes med det videointerview, der skulle ligge til grund for artiklen. Faktisk er der ganske lidt sammenhæng mellem personens udtalelser og henvisningen til Venstres udspil i artiklens indledning, og Winter gør sig flere gange anstrengelser at fremhæve, at han ikke forholder sig til straflængder og sanktioner for faktisk begået kriminalitet, men derimod praktisk håndtering af utilpassede unge på gadeplan.

    Selvom alle disse udbrud, der sikkert er motiveret af en dybdegående kendskab til subkulturer og kriminologi, til trods for afsendernes store vid for det meste er lette at forholde sig kritisk til (argumentationsanalyse og diskursanalyse – det er sådan noget snavs, marxisterne på universiteterne som f.eks. Aristoteles, har fundet på), vil jeg også her i anden omgang fremhæve nogle flere indlysende ting:

    Manden i videoen taler om, at såkaldte bandemiljøer er sammensatte størrelser og kan lukrere på hårdhændet adfærd fra politiet på gadeplan, der rammer for banderne perifere personer eller ligefrem ellers lovlydige personer, der f.eks. tilhører en etnisk gruppe eller en subkultur, der vil kunne associere dem til de faktiske kriminelle i kraft af udseende. Dermed opstår der, hvad man kunne kalde for en delegitimering af politiet og i forlængelse deraf hele staten eller samfundet for disse grupper.

    Det er godt at “baggrundstjekke” og motivanalysere vildtfremmede mennesker, for – nu vi taler kristendom – bliver det jo bl.a. udfoldet i vilde stræk af den århusianske lutherske teolog og moralfilosof K.E. Løgstrup, men det er vist ikke så klogt at pådutte andre holdninger, de ikke udtrykker, og argumentere imod dem. Det er jo ret let at pille en sådan argumentation fra hinanden, i det at de påståede holdninger ikke kan dokumenteres.

    Vi ved allesammen, at Kim Møller – i mere end én forstand – har et særdeles lyst hoved, så dette må jo bare være en ommer. Jeg giver indsatsen karakteren 5 på 13-skalaen. Der er et stykke til 7-tallet, men den gode vilje og tro skinner igennem i dette blogindlæg, så jeg var næste foranlediget til ikke at lade ham dumpe.

    Og du, Anders Peter Johnsen, du virker belæst og velbevandret i den kristne teologi og anvender god religionsvidenskabelig metode i din stræben efter at oplyse os alle med den kristendomshermeneutiske sandhed. Jeg har dog et spørgsmål til dig:

    Tilhørte samaritaneren, der af Jesus Kristus blev brugt som et eksempel på “næsten” jødedommen, kristendommen – eller hvordan var det? Hvordan anså man generelt samaritanere i de dage? Hvordan forholdt Jesus sig ellers til “fjender”?

    God påske, kammerater.

    mvh
    Kulturmarxistisk specialecensor fra Institut for Samfund og Kultur

    Kommentar by Kulturmarxistisk specialecensor fra Institut for Samfund og Kultur — 1. april 2013 @ 04:33

  17. Halløj Kulturmarxist
    Du er aldeles ikke min kammerat, og jeg tvivler meget stærkt på at du nogen sinde bliver det. Jeg tror heller ikke andre faste læsere af denne side har lyst til dit kammerateri. Hvad du derimod er, er en større stakkels idiot end de værste radikale politikere. Faktisk er du en større idiot end Balder, som ofte læses på denne side. Det er rigeligt at læse sig frem til: “…praktisk håndtering af utilpassede unge…” i din kommentar for at drage denne slutning. Jeg har da heller ikke gjort mig det selvpineri at læse resten. Du vil gøre dig langt bedre på P77 eller enhedslistens debatside, hvad den så end hedder. Faktisk falder du helt naturligt ind i DR’s ekspertpanel. Og du vil også gøre dig godt i pøllitiken

    Kommentar by Nielsen — 1. april 2013 @ 06:14

  18. Til kulturmarxisten: Vil du ikke lige godt uddybe, jeg forstår ikke helt hvad du mener. Sorry.

    Da du tilsyneladende har en dybdegående kendskab til subkulturer og kriminologi, er du så imod Venstres forslag om at skærpe straffene og udvise udenlandske bandemedlemmer eller er du imod.

    Og lad være med dette ironiske kammerateri.

    Kommentar by machiavelli — 1. april 2013 @ 07:00

  19. Tony Vinter er allerede stærkt radikaliseret, han ville passe fint ind
    i det Det Radikale Venstre i Danmark. Et skræmmende eksempel på et menneske som ingenting forstår, og som i kraft af sin dumhed ødelægger alt.

    Kommentar by k.m. — 1. april 2013 @ 07:32

  20. Hvilken falliterklæring af vestlig, verdslig, sekulær offentlighedskultur, at benytte ‘hellige orakler’ som eksperter. Et tilbageskridt af rang.

    Medlemmer af bandeorganisationer som ofre…. det er vel nok hårdtslående, magtfulde og udemokratiske ofre.. Men hvad gør det så egentlige ofre til? Det modsatte? Eller bare nogen, som det ikke er nødvendigt at beskæftige sig med?

    Kommentar by Liva — 1. april 2013 @ 08:28

  21. Når Tony Vinter trækkes ind som bandeekspert må han nemt kunne sætte navn og billede på de “unge utilpassede” der er igang med at brænde
    Albertslund af.

    Politiet og TV2 siger de er uden spor i sagen, er sandheden ikke den
    at de ikke VIL fortælle offentligheden hvem der står bag det koordinerede angreb på Danmark ?

    Kommentar by k.m. — 1. april 2013 @ 08:53

  22. Gør danskeren kristen igen og lad ham forsvare sin religion, sit flag og sit land.

    Kommentar by Peter — 1. april 2013 @ 09:09

  23. Til Kulturmarxisten. Samaritaneren hjalp den overfaldene hen til nærmeste herberg og gav ( personligt og IKKE de andre skatteyderes penge !!) lederen af herberget en del penge med ordene: når jeg på tilbagevejen kommer her forbi igen så betaler JEG dig hvad du i øvrigt måtte have haft af udgifter i forbindelse med hans ophold her. Kristendom er en personlig fordring. Humanister er gode på andres vegne for ANDRES penge. Kristne er gode på egne vegne for EGNE penge!
    Da jesus så alle plattenslagerne i templet gjorde han sig en svøbe ( et tykt stykke reb med en knude i enden), sparkede plattenslagernes borde omkuld så alt deres ragelse fløj rundt og jog dem ud ! Iøvrigt står der højt og larmende i NT. at “den der ikke vil arbejde skal ikke have føden”. Derudover er ” sværet givet øvrigheden for at den kan straffe de utilrettelige.

    Kommentar by Henrik — 1. april 2013 @ 09:16

  24. Jeg kan kun finde på TO ord om denne bande”ekspert” Tom winter :kronisk AprilsNAR.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. april 2013 @ 09:35

  25. Kulturmarxisten’s kammeratteri lyder som noget fra en isoleret tidslomme i 70’erne.

    De mennesker evner ikke at udvikle sig, sidder stadig og flæber om Jerntæppets velsignelser.

    Kommentar by tavsen — 1. april 2013 @ 11:37

  26. @ 16 Kulturmaxisten

    Ha ha, den var god. Alle “gik på den”. APRILSNAR!
    Fortsat god 1. april!

    Kommentar by Bjarne Binee — 1. april 2013 @ 12:22

  27. Kammerat nr. 18 machiavelli:

    Overordnet set sagde jeg, at ingen sådan rigtigt udtalte sig om straflængder og udvisninger.
    Winters eneste kommentar til straflængder og andre sanktioner var vist, at man ikke kan straffe sig ud af sociale problemer.

    Kommentar by Kulturmarxistisk specialecensor fra Institut for Samfund og Kultur — 1. april 2013 @ 16:08

  28. >26 Bjarne Binee
    Jeg tror sgu du har ret. Og jeg må med skam melde, jeg var den første til at få våde fødder. Jeg vil skrive i min kalender: læs aldrig noget den 1. april.

    Kommentar by Nielsen — 1. april 2013 @ 16:41

  29. Hvad kommer en fimset genfødt fra England os ved, hans eget land er jo helt til rotterne bl.a. pga. blødsødne folk som ham selv. Hele det her land er sgu vores miljø, og de bandefolk skal smides ud uanset hvem de er, de er aldeles ubrugelige eller velkomne her til lands. Hårde lange fængselsstraffe og så eller farvel.

    Kommentar by Lars B — 1. april 2013 @ 17:21

  30. Hvis ‘kulturmarxisten’ vil diskutere samaritaneren, kan han begynde her: http://hodja.wordpress.com/2011/12/24/en-julehilsen-til-praeste-biskopper-og-andre-godmennesker/

    Kommentar by Hodja — 2. april 2013 @ 00:23

  31. Halløjsa kammerat Hoxha

    Ligesom kammeraten i videointerviewet forholder kammerat Kulturmarxistisk specialecensor sig ikke til udlændingepolitik eller noget af det, du gerne vil bræge om. Ligesom en af de tidligere kammerater, der ytrer sig kristendomsklogt i denne debat, giver du ikke svar på de spørgsmål, der konkret stilles ;)

    Mvh
    Kulturfascistisk kommando “MARTIN KRASNIK”

    Kommentar by Kulturfascistisk lektor fra Institut for Scrotumstudier — 2. april 2013 @ 06:39

  32. “Jeg tror faktisk, det kan forøge jeres problemer. Det kan isolere jer fra bestemte miljøer, der allerede er svære at have et tillidsfuldt forhold til..”

    Empirisk er det meget tvivlsomt. I 1920erne og 30erne havde USA som bekendt kæmpe problemer med gangstere. De var ikke ideologisk/religiøst motiverede men det der hjalp var mere effektiv retsforfølgelse af dem (FBI fik vist temmeligt udvidede beføjelser) og desuden at gøre alkohol lovlig igen. I 1980erne var den gal igen i New York. Det havde en meget dramatisk effekt med mere opsøgende og konsekvent politiarbejde der og “broken window theory” og nul-tolerance er stadig concepter der bør undersøges og evt. (i modereret form??) indføres i politi-taktikken i Danmark.

    Omvendt har Storbritanien måske været det mest eftergivende samfund i Europe (sammen m Sverige??) når det galt radikale muslimer hjemme i baggården. Det er jo ikke gået så godt… Slaphed dur ikke overfor en voldsmentalitet. Det øger kun foragten.

    Kommentar by Morani ya Simba — 2. april 2013 @ 19:20

  33. Det er fornuftigt at udvise kriminelle udlændinge. Det er det eneste, som de kriminelle udlændinge frygter. Desuden vil det være en god ide at genindføre grænsekontrollen. Det bliver derved langt sværere for kriminelle udlændinge og velfærdsnomader at komme ind i landet.

    Kommentar by Jørgen — 2. april 2013 @ 20:20

  34. Såkaldte flygtninge(ifølge FN er ca 95% af asylanterne velfærdsflygtninge) bør tildeles midlertidig opholdtilladelse. Når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre, bør de i hovedreglen repatrieres. Det vil forbedre trygheden i det danske samfund og vil være til stor gavn for de danske skattebetalere. Kriminelle udlændinge udvises, så hurtigt det er muligt.

    Kommentar by Jørgen — 3. april 2013 @ 20:19

RSS feed for comments on this post.