3. juli 2007

Mere smagløst kan det næppe blive: Fidel’s fresh fruit bar…

En ny cafe i det indre Århus. Man græmmes. (foto: WG)

Logoets undertekst “We’ll smuggle your butts in” er grotesk. Hvem ville frivilligt flytte til et kommunistisk diktatur. Trafikken går naturligvis i modsat retning – Væk fra Castro’s Cuba.

“Allerede i 1960’erne have cubanerne ’stemt med deres årer’. De første til, allerede i 1960, i stort tal at forlade Cuba var fiskerne… Castro bruger udspekuleret eksilet som middel til at regulere de indre spændinger på øen. Dette fænomen, der har været tilstede lige siden begyndelsen, har fandtes uafbrudt lige til midten af 70’erne. Mange har begivet sig til Florida eller den amerikanske base i Guantanamo. Men fænomenet blev bragt til hele verdens kendskab ved krisen i april 1980. Tusinder af cubanere omringede den peruvianske ambassade i Havana og krævede udrejsevisa for at undslippe en uudholdelig hverdag. Efter flere uger gav myndighederne et hundrede og femogtyve tusinde af dem – af en befolkning, der på det tidspunkt talte ti millioner indbyggere – lov til at forlade landet og udvandre fra havnebyen Mariel…. Efter Mariel-episoden indskrev mange cubanere sig på lister for at opnå ret til at forlade deres land. Sytten år senere venter de stadig på denne tilladelse… I løbet af sommeren 1994 har Havana, for første gang siden 1959, været skueplads for voldsomme uroligheder. Folk, som gerne ville rejse ud, men ikke har kunnet få plads på balsa’erne, nødflåderne, er stødt sammen med politiet… til sidst har Castro på ny tilladt udvandring af femogtyve tusinde personer. Siden er udrejserne ikke hørt op, og de amerikanske baser i Guantanamo og Panamá er fyldt med frivilligt eksilerede. Castro har også forsøgt at bremse disse flugtforsøg på nødflåder ved at sende helikoptere ud for at bombardere de skrøbelige fartøjer med sandsække. Nærved syv tusinde personer er forsvundet på havet i løbet af sommeren 1994. I alt regner man med, at en tredjedel af los balseros er døde under deres flugt. På tredive år har knap 100.000 cubanere forsøgt at flygte over havet. I alt betyder de forskellige udvandringer, at Cuba i dag har 20% af sine borgere i eksil.” (Pascal Fontaine: Cuba: endeløs tropisk totalitarisme. I Courtois: Kommunismens sorte bog, s. 747)

  • 20/5-06 Arbejderen – Hvad skal barnet hedde… (“Den røde stjerne er jo tidløs.”).
  • 17/6-07 Uriasposten – Venstreradikale tendenser blandt AGF-fans… (Cafe Fidel, Cafe Castro mv.).
  • 30/6-07 The Epoch Times – Court Pearman: Red Star Ignorance.
  • Oploadet Kl. 00:58 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer

    53 Comments »

    1. En stille demonstration er vel blot at påklæbe en oversigt over de uhyrligheder, som Castro og hans disciple har begået.

      Der er tilsyneladende ikke mange, som har blot den mindste anelse om, hvad som har fundet sted i Cuba. På uddannelsesinstitutionerne bliver han og Che jo ophøjet som helte, af de som underviser så intet underligt i det.

      Start en oplysningskampagne på cafeens vinduer, det må og kan kun få folk til ikke at lægge penge i lommerne på folk, som hylder mordere !!

      Kommentar by Cicero — 3. juli 2007 @ 06:32

    2. Afskyeligt. Slet og ret.

      Kommentar by Mikkel Høgh — 3. juli 2007 @ 07:06

    3. Det kan være de sælger blodappelsiner.

      Kommentar by PB — 3. juli 2007 @ 07:46

    4. Meget tyder på, at Fidel Castro udover mord og fordrivelse af hundredetusinder af landsmænd også har attentatet mod John F. Kennedy i 1963 på sin samvittighed.

      http://www.fyens.dk/article/821867

      Nu ligger Fidel på et langvarigt, forhåbentlig smertefuldt dødsleje. Venstreidioter og poppede forretningsfolk synes åbenbart stadig, at han er et forfriskende indslag i gadebilledet. Føj for satan!

      Også i Nordvestjylland har den røde pøbel forsøgt at gøre sig gældende, her med en avisovertagelse:

      http://www.landsbytossen.dk/roedestjerne.htm

      En kalkunmassakre var under forbederelse, men blev afværget. Alt er godt, når det ender godt.

      Kommentar by Crass Børsting — 3. juli 2007 @ 07:53

    5. Jeg vil ikke gå ind sådan et sted, tænk hvis jeg nu ikke kan komme ud igen !!
      ;-)

      Kommentar by li *-@((:-{>*--- — 3. juli 2007 @ 09:10

    6. @ 1: Det er lige netop sådan noget der skal til. En stille og støt voksende produktion af “merchandise”; klistermærker, t-shirts, plakater etc. der i klare og utvetydige vendinger gør folk opmærksom på de uhyrligheder, deres kommunistiske idoler har begået i tidens løb. Det er en kommuikationsform venstrefløjen mestrer – bare gå en tur i København, Roskilde eller Næstved, og du kan ikke undgå at se venstreorienteret propaganda i form af klistermærker eller plakater sat op alskens steder.

      Det er den slags der skal til. Hvad med fx en plakat med det kendte billede af Che Guevara med en rød “adgang forbudt”-streg over. Neden under teksten: “Is your idol a mass murderer?”.

      Det kunne også være guld at sætte et par klistermærker op foran den nævnte “Fidels fresh fruit bar” med teksten: “Castro styrer – 100.000 eksilcubanere kan ikke tage fejl!”.
      Samme manøvre kan med fordel bruges på Café Castro på Nørrebro. Jeg bor i nærheden, og ville med glæde foretage en snigaktion derhenne ;-)

      Kom ind i kampen – det er på gadeplan den skal vindes!

      Kommentar by Torsten — 3. juli 2007 @ 10:09

    7. -> Torsten

      Det er så vidt jeg ved, rimelig dyrt at få trykt klistermærker, men ideen er fremragende.

      Kim (2. til højre): http://www.fredogfrihed.dk/che/billeder30805.htm

      Kommentar by Kim Møller — 3. juli 2007 @ 10:40

    8. Man kan jo begynde med at sende dumriannerne en udskrift af denne tråd eller et link. De er jo åbenbart ikke klar over, at de er offentligt til grin, fordi de udstiller sig selv som uvidende i katastrofal grad.

      Tænk hvor meget de taber i omsætning på deres dumhed!

      Kommentar by Mette (islamofob) — 3. juli 2007 @ 10:53

    9. @ Kim: Ja, det var derfra jeg fik idéen! Tror jeg må skaffe mig sådan en t-shirt. Kom lige på et andet finurligt slogan, omend det er i en lidt anden boldgade: “Støt Amnesty International – fordi Taleban simpelthen bare er sådan nogle flinke fyre!”

      Kommentar by Torsten — 3. juli 2007 @ 11:01

    10. Eller hvad med “Amnesty støttes af Taleban”

      Kommentar by Mette (islamofob) — 3. juli 2007 @ 11:09

    11. Der er ingen grund til at benægte at Castro udviklede sig til en slyngel, men historien er altså andet og mere end bare sort og rød.

      Det er for mig helt forståeligt hvis der findes mennesker for hvem Castro var eller er et symbol på frigørelse for et bundkorrupt og kriminelt regime under Batista. Hvis Castro skal til debat er det vigtigt at få hans forgængers ugerninger belyst også.

      Personligt ville jeg føle mig lige så dum hvis jeg sad og sippede Cafe Latte paa Fidel′s som hvis jeg sad og hældte Southern Comfort ned på Cafe W.

      Det syd og mellemamerikanske kontinent er fuld af eksempler på ledere der har begået forbrydelser under dække af at beskytte “folket” mod den ene eller anden “fare” støttet af supermagterne i øst eller vest.

      Castro er i den forbindelse ikke noget specielt.

      Kommentar by Mads B. — 3. juli 2007 @ 12:00

    12. Castro er en morder og en diktator. Muligvis ikke specielt, men dog nok for mig.

      Kommentar by Jake — 3. juli 2007 @ 12:45

    13. Helt enig, det er på gadeplan det skal ske. Vi kan ikke forvente en hujende fis (undskyld udtrykket) fra den del af befolkningen der har med uddannelse af vore børn og unge at gøre, de er tabt og vi kan kun med glæde se hen til deres pensionering.

      Jeg synes det er helt i orden at gøre ejeren af Fidels frugtbar på at han med samme logik kunne kalde sin butik Adolfs Juice (udtales ligesom Jews) Bar, eller Kaltenbrunners Grill.

      Skal man støtte noget lidt mere generelt vil jeg anbefale trykkefrihedsselskabet og foreningen Dansk Kultur.

      Kommentar by PeterK — 3. juli 2007 @ 12:48

    14. Øv, der mangler lige et “opmærksom”. I øvrigt er grænsen mellem hærværk og politisk agitation hårfin.

      Kommentar by PeterK — 3. juli 2007 @ 12:50

    15. ->11

      “Det syd og mellemamerikanske kontinent er fuld af eksempler på ledere der har begået forbrydelser under dække af at beskytte “folket” mod den ene eller anden “fare” støttet af supermagterne i øst eller vest.

      Castro er i den forbindelse ikke noget specielt”.

      Nej, det er sandt, men Kims historie ville også kun være suspekt, hvis han brugte den som apologi for klassiske bananstatsdiktatorer, hvilket han ikke gør. Den interessante vinkel her er, som jeg ser det, at Castro er stueren for det politiske mainstream, hvor de andre (Pinochet eller Stroessner i fuld paradeuniform, tonede solbriller osv.) naturligvis ikke er. Castro er først og fremmest antiamerikansk, og så udstråler han livsglæde, samba osv. med sit fuldskæg og sine cigarer. Hykleriet (som dette altså drejer sig om) bunder derfor i en selvpåført blindhed overfor den beskidte side af hans regime, udelukkende fordi hans image bygger på nogle signaler som mainstream godt kan lide.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. juli 2007 @ 12:57

    16. ->7. Klistermærker.

      Allerede for mange år siden kunne man købe klistermærker (etiketter) til sin printer i mange størrelser og former. Jer har brugt dem som adresselabels, ejermærker til bøger og meget andet.

      Firmaet jeg købte fra var Avery, der også leverede gratis software til printeren. Jeg har lavet masser af klistermærker med grafik billeder og andet.

      Også det her med T-shirts er let nok. Hvis man køber stryge transfers kan man lave sine egne fine motiver.

      Jeg synes også, at det er en glimrende idé at overklistre Castro med sandheden.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 3. juli 2007 @ 13:08

    17. Mon ikke det hele regulerer sig selv. Fidel’s ligger på Åboulevarden og har sandsynligvis en tårnhøj husleje. Forhåbentlig giver det et sammenstød mellem “idealismen” og “kapitalismen”.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 3. juli 2007 @ 13:42

    18. I tilfælde af, af en dosis alternativ venstrefløjsbashing er påkrævet kan http://www.thoseshirts.com også anbefales. De har en fin samling af anti-Che materiale!

      Kommentar by Jakob Ø — 3. juli 2007 @ 14:12

    19. Har I tænkt over Cuba-krisen i 60’erne, hvor Sovjet var ved at opstille atomraketter på Coba med Fidel Castros velsignelse?
      Meningen var at sende en A-bombe i hovedet at USA så den røde hær uanfægtet kunne foretage fremmarch i Europa, og “komme brødene i arbejderklassen til undsætning” ligesom i Ungarn og Tjekkoslovakiet!

      Det blev heldigvis afværget i tide af USA.

      Ellers havde bl.a. Danmark været under kommunistisk åg som det var planen i Moskva!

      At opkalde en bar efter denne krigsassistent, tyran og diktator (massemordene i fængslerne var beskidt arbejde, han lod sine undergivne om), er simpelthen så svinsk, at det gør ondt langt ind i retfærdige sjæle.

      Havde det nu været barer med hyldest til den modsatte fløj, ville autonome hurtigt have oversmurt vinduer og skilte med smædeskrift og rød maling.

      Men tænk, hvis der på Fidel’s facade en morgen stod malet: “Du har blod på hænderne” ? Nej det kunne ingen normalt tænkende højrefolk finde på at gøre. Det er hærværk, og det lader vi venstrefløjens næsepillerfinger om!

      Men anmeld cafeen (Cafeerne) til Amnesty International eller Human Rights Watch eller Menneskerettighedsdomstolen, for forhånelse og krænkelse af de 100.000’er af cubanere, dræbt af eller flygtet fra regimet.
      Det ville da give nogen avisoverskrifter, lidet flatterende for bagmændende af disse eksempler på hån mod ofre!

      Det svarer til en “Café Auschwitz” med billeder af nazi-ledere. Men den ville nok hurtigt blive lukket efter venstreorienteret angreb fra politisk og autonomt hold.

      Der er jo forskel på hvem der slår ihjel!

      Kommentar by Dansk Realist — 3. juli 2007 @ 14:27

    20. “Problemet” med Castro er at han udover at fængsle sine modstandere og holde cubanerne i meget kort snor jo faktisk har gjort en indsats for at komme fattigdommen til livs. Cuba har opnået resultater på uddannelses og sundhedsområdet som strider mod alle odds.

      Castros antiamerikanisme kan man jo også godt have en vis forståelse for, set i lyset af hvilke ulykker den store nabo i nord har påført landet.

      Castro er ikke en klassisk bad guy, han kan ihverttilfælde ikke på nogen måde sammenlignes med Hitler.

      Han repræsenterer den lilles kamp mod den store, (og man kan mene om det hvad man har lyst til)
      Hvis nogen har lyst til hylde det tema med en cafe, så har jeg ikke større problemer med det end kommerciel hyldest til så meget andet, jeg tænker på overdrevet smid-væk-kultur og billigt modetøj syet i fattige asiatiske lande.

      Jeg ved alt for godt at der er folk i gang med at kæmme historieskrivningen, ( Jensen, Blüdnikow) så resultatet af at det modsatte af alt der lå til venstre for midten i efterkrigstiden automatisk er ophøjet til universel sandhed.

      USA kritikere skulle også huske på dette (med modsat fortegn naturligvis)

      Historiefortolkning er en kompleks størrelse som simplificeres groft i disse tider

      Kommentar by Mads B. — 3. juli 2007 @ 14:53

    21. “Har I tænkt over Cuba-krisen i 60′erne, hvor Sovjet var ved at opstille atomraketter på Coba med Fidel Castros velsignelse?
      Meningen var at sende en A-bombe i hovedet at USA så den røde hær uanfægtet kunne foretage fremmarch i Europa, og “komme brødene i arbejderklassen til undsætning” ligesom i Ungarn og Tjekkoslovakiet!”

      korrekt, men du glemmer de amerikanske raketter som allerede var opstillet i tyrkiet….

      så jeg vælger at citere mig selv i forrige post

      “Historiefortolkning er en kompleks størrelse som simplificeres groft i disse tider”

      Kommentar by Mads B. — 3. juli 2007 @ 14:56

    22. Cuba var et (efter mellemamerikanske forhold) velstående land, da Castro kom til. Efter 50 års Castro-diktatur er det et uland i bundklassen. Folk er flygtet i hundredetusindvis ud af Cuba, det er et kommunistisk østland à la DDR, og Mads B. er en myteviderebringer, som hermed tilkendes Knud Jespersen-medaljen 2007.

      Kommentar by Crass Børsting — 3. juli 2007 @ 15:32

    23. -> 19.

      “jeg tænker på overdrevet smid-væk-kultur og billigt modetøj syet i fattige asiatiske lande.”

      Mads B’s type har derimod aldrig haft det mindste imod at leve på bistandshjælp eller af et nytteløst eller samfundsskadeligt job.

      Mvh. Børge. (mod godhed kæmper guderne forgæves!)

      Kommentar by Børge — 3. juli 2007 @ 15:48

    24. > så udstråler han livsglæde, samba osv. med sit fuldskæg og sine
      > cigarer.

      Samba’en er fra Brazil men derimod mambo’en kan godt bruges ;-)

      Kommentar by jdm — 3. juli 2007 @ 18:42

    25. Att. 20

      >korrekt, men du glemmer de amerikanske raketter som allerede var >opstillet i tyrkiet….

      Arr…det var vist NATO der havde opstillet raketter i nato-medlemslandet Tyrkiet. Og dette var mig bekendt ikke atomare raketter, i modsætning til hovedproblematikken ved Cuba-krisen.

      >Historiefortolkning er en kompleks størrelse som simplificeres >groft i disse tider

      Korrekt… ;-)

      >Han repræsenterer den lilles kamp mod den store, (og man kan mene >om det hvad man har lyst til)

      Ja hvis et godt gammeldags militærdiktatur med alt hvad det indebærer af cencur, udelukkelse af oppositionen, forfølgelse og drab på politske modstandere og generel armod, er lig med den lilles kamp mod den store, så vil jeg også mene hvad jeg har lyst til…og samtidig tage mig til hovedet over din pinlige apologi.

      >Hvis nogen har lyst til hylde det tema med en cafe, så har jeg ikke >større problemer med det end kommerciel hyldest til så meget andet, >jeg tænker på overdrevet smid-væk-kultur og billigt modetøj syet i >fattige asiatiske lande.

      Vor herre bevares. En tåbelig relativering. “Smid væk kultur og billigt modetøj” bliver her sidestillet med ovenstående uhyrligheder. Jeg må ærlig talt indrømme at jeg har væsentligt større problemer med Castro og diktaturer end du tydeligvis har. Men hvad pokker – et par menneskeliv der ryger i svinget er jo et nødvendigt onde på vejen mod den store kommunistiske verdensrevolution. I denne forbindelse er Castro jo bare et festligt, karismatisk indslag. Og SÅ mange har han jo heller ikke slået ihjæl (sarkasme er muligvis anvendt). Hvis nogen åbner en Cafè Birkenau kan du jo prøve at relativere det med cykelsportens dopingproblematik…den skulle holde lige så meget vand.

      Kommentar by Tore Sidis Hust — 3. juli 2007 @ 22:55

    26. “Mads B’s type har derimod aldrig haft det mindste imod at leve på bistandshjælp eller af et nytteløst eller samfundsskadeligt job“

      Meget trist at Du er nødt til at ty til uunderbyggede personangreb.
      Du er fri til at være uenig med mig, men min person og mine valg har intet med hverken Castro, Cuba eller Nike at gøre.

      Hvis det ellers har din interesse, så er min hverdag særdeles produktiv og indbringende. Min arbejdsdag er længere end de fleste danskere kan overkomme.

      Mit ærinde i denne debat er ikke hvidvaskning eller hyldest af hverken Castro eller kommunisme, det ville være uklogt.

      Jeg vil blot synliggøre at Castro er en parantes i det store billede af ugerninger der er begået i nutiden og fortiden i “folkets navn”

      Kommentar by Mads B. — 3. juli 2007 @ 23:43

    27. Come on gutter. Mads B’s kommentarer er på ingen måde hverken over stregen eller dumme (som visse andres). Drop de personangreb og lad debatten foregå på et højt niveau :)

      Kommentar by Torsten — 4. juli 2007 @ 00:03

    28. Mon ikke også der er tale om en enlig svale. Bortset fra en udokumenteret påstand om Mads’ økonomi, synes jeg da at debatten i denne postering har været saglig nok.

      Kommentar by Tore Sidis Hust — 4. juli 2007 @ 03:47

    29. Jeg mener nu at Castro er vigtigere end en parantes.
      1) Han er stadig ved magten
      2) Han har idol-status

      Eksempelvis Che kan lettere henvises til en parantes, selvom han også har idol-status.

      At sammenligne Castro med Hitler er også lidt proportionsforvrængning. Der må være et par militærdiktatorer fra Latinamerika i 1970-erne, der er bedre at sammenligne med.
      Pinochet kunne være mere nærliggende, men jeg ville langt hellere bo i Chile under Pinochet end i Cuba under Castro. (Alene det, at man kan komme ud og ikke er lukket inde i landet er en klar fordel). Det at der kom økonomisk vækst etc. er også en fordel.

      Hvis man absolut skal opkalde en bar efter en venstreorienteret latinamerikansk leder så er Lula fra Brasilien et meget bedre bud.

      Kommentar by Ole — 4. juli 2007 @ 08:10

    30. Det der undrer mig er egentligt kun hvorfor venstreorienterede gennem alle tider har været så ivrige efter at fejre de værste menneskelige afskum der har gået på jorden.

      Javist var der også borgerlige der i trediverne syntes Hitler var en guttermand, men det gik jo ligesom i sig selv som en følge af anden verdenskrig og jødeudryddelserne.

      De kommunistiske “helte” derimod kan gennemføre alverdens massakrer og umenneskeligheder, og stadig regne med at blive fejret af danske venstreorienterede.

      Hvorfor?

      Kan gerne være Mads B.er ligeglad, men jeg mener faktisk mit spørgsmål er yderst relevant, for spørgsmålet går til kernen af det venstreorienterede livssyn.

      Hvad ER det for mennesker, der fejrer massemordere som helte?

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 4. juli 2007 @ 08:43

    31. Ps. svaret på mit spørgsmål giver selvfølge sig selv. Det er et rent retorisk spørgsmål ;)

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 4. juli 2007 @ 08:44

    32. “Han repræsenterer den lilles kamp mod den store, (og man kan mene >om det hvad man har lyst til)”

      Revisionisme, der ikke lader David Irvings “historiske forskning” om Holocaust meget efter.

      Kommentar by DaLi — 4. juli 2007 @ 10:30

    33. @ Mackety

      “Javist var der også borgerlige der i trediverne syntes Hitler var en guttermand, men det gik jo ligesom i sig selv som en følge af anden verdenskrig og jødeudryddelserne.”

      Arj, nu begynder du ikke også med det revisionisme.

      Venstrefløjen bakkede helt op om Hitlers metoder og mål (dog ikke bolsjevikkerne) lige indtil det punkt hvor han stak sovietunionen i ryggen.

      Herefter blev hand pludselig en stur, stur fjende (men ikke større end at de Radikale og Socialdemokratiet med begejstring bakkede op om Frikorps Danmark, for dem vendte stemningen først ved nederlagts umiddelbare foreståen).

      Jødeudryddelsen? Dem bidrog Sovietterne selv til, eks. udenfor Warsawa da Nazisterne var på tilbagetog. Udryddelserne kom først på venstrefløjens Radar, da man skulle bruge én eller anden værdi til argument for at nazisterne skam var meget, meget værre end kommunisterne.

      Kommentar by DaLi — 4. juli 2007 @ 10:50

    34. Jødeudryddelserne?
      Har du aldrig hørt om pogromer i Rusland, Sovjet, Polen og en hel del andre steder?. Der var pogromer i Sovjet længe efter 2′ verdenskrigs slutning.

      Kommentar by PeterK — 4. juli 2007 @ 14:24

    35. Man kan sige meget om Castros diktatur og om landets vilkår i verdensordenen.

      Jeg kan fortælle een ting om Castros Cuba, der ikke frikender Castro for sine fejl, men som begrunder, at man åbner en Café under hans navn:

      I Castros Havana kan man bo i månedsvis uden nogensinde at støde på et eneste limsniffende hjemløs eller et eneste udsultet gadebarn. Hvor mange sydamrikanske byer kan man sige det sammen om -nej vel?

      Kommentar by HenrikKbh — 4. juli 2007 @ 15:50

    36. Alt for smalt kundesekment.
      Café for Pernille Rosenkrantz-Theil og co., men den slags har I ikke mange af i Århus.

      Kommentar by JonasV — 4. juli 2007 @ 15:59

    37. Det var nu både borgerlige og venstreorienterede der synes Hitler var en guttermand (for nu at blive ved den betegnelse)med hver deres bevægrunde, den store forskel er bare at de borgerlige hurtigt droppede facinationen da den uhyrlige sandhed gik op for dem, venstrefløjen kastede deres kærlighed på en endnu større psykopat og massemorder og for det ikke skal være løgn hylder de ham og lign stadigvæk.

      Se det er foruroligende !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 4. juli 2007 @ 17:59

    38. Dali/PeterK
      men med hensyn til venstrefløjens jødehad dengang ja der har i fuldstændigt ret,men også det har de vidreført helt oppe i vor tid.
      Det er skræmmende.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 4. juli 2007 @ 18:01

    39. >33 DaLi

      Jo jo, men min pointe var jo også netop at forskellen mellem socialister og borgerlige er, at socialister uforbeholdent støtter de værste tyranner selv længe efter at millioner er blevet myrdet.

      Det gør borgerlige sku ikke.

      Det er et spørgsmål om menneskeskyn.

      For en borgerlig har mennesket en værdi i sig selv. For en socialist eller en islamist, er mennesket blot et middel til et mål, og nogle millioner døde betyder derfor intet i deres optik.

      Min pointe er at socialismen tiltrækker onde mennesker som fluer til en lort.

      Hvorfor mon? Kunne det være fordi socialismen er en i bund og grund ond ideologi?

      Jeg siger ikke dermed at alle socialister er onde, men jeg mener helt klart, at en god socialisme er lige så umulig som en fredelig islam.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 4. juli 2007 @ 19:18

    40. -> 37

      ja og det allerværste er at de ufortrødent vælger den næste despot når den foregående trods alt er blevet for uspiselig. Nu da kommunismen efterhånden er klædt af til det bare ynkelige skind, kaster de sig i armene på islam.

      Kommentar by PeterK — 4. juli 2007 @ 20:20

    41. Hov – blev min kommentar slettet fordi den ikke tale de 30 ovenstående efter munden??

      Kan nogen svare mig på, om det er sådan siden funger? Jeg troede at uriasposten var et debatforum, hvor divergerende meninger kunne mødes.. men der tog jeg måske fejl?

      Kommentar by HenrikKbh — 4. juli 2007 @ 22:23

    42. -> 41 Henrikkbh

      “Hov – blev min kommentar slettet fordi den ikke tale de 30 ovenstående efter munden??

      Kan nogen svare mig på, om det er sådan siden funger? Jeg troede at uriasposten var et debatforum, hvor divergerende meninger kunne mødes.. men der tog jeg måske fejl?”

      For at undgå 100 spam-kommentarer(viagra-reklamer o.l.) for hver seriøse kommentar, har jeg klistret et filter på kommentarfunktionen. Det kan betyde at indlæg skal godkendes af undertegnede først. Du skrev mens jeg var på job:-)

      Kommentar by Kim Møller — 5. juli 2007 @ 00:09

    43. ->35

      “Jeg kan fortælle een ting om Castros Cuba, der ikke frikender Castro for sine fejl, men som begrunder, at man åbner en Café under hans navn:

      I Castros Havana kan man bo i månedsvis uden nogensinde at støde på et eneste limsniffende hjemløs eller et eneste udsultet gadebarn. Hvor mange sydamrikanske byer kan man sige det sammen om -nej vel?”

      Det er så spørgsmålet om enkelte fortrin kan undskylde eller nedtone undertrykkelse i almindelighed. Kan de det? For mig minder denne type argument mest om udsagn à la “i Saudiarabien kan man roligt lægge sin pung fra sig”, eller at man i Nazi-Tyskland kunne stille cyklen ulåst uden at frygte at den blev stjålet. Sandt, men konteksten mangler – det som i islam kaldes “kitman”, ufuldstændig fremstilling af sandheden i egen interesses skyld. Der var vist også noget med at Medellinkartellet havde nogle fremragende sociale programmer for de lokale fattige?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 5. juli 2007 @ 06:54

    44. Citat af Mackety

      “De kommunistiske “helte” derimod kan gennemføre alverdens massakrer og umenneskeligheder, og stadig regne med at blive fejret af danske venstreorienterede.

      Hvorfor?

      Kan gerne være Mads B.er ligeglad, men jeg mener faktisk mit spørgsmål er yderst relevant, for spørgsmålet går til kernen af det venstreorienterede livssyn.”

      De såkaldte venstreorienterede har bestemt ikke patent på hverken massakrer og umenneskeligheder, du finder masser af eksempler på uhyrligheder begået i alle mulige sagers tjeneste. Kommunisterne fører ganskevist klart i antal af menneskeliv

      udover en cafe i smiltets by og en plads på Christiania tror jeg ikke at du finder ret meget hyldest til kommunisme.
      med mindre du jager spøgelser sammen med Kim Møller på P1)

      Jeg tror iøvrigt at du skal holde begreberne kommunisme og socialisme lidt adskildt. Det samme kan man sige om begrebet borgerlig, hvad er det? det modsatte af de røde? (du behøver ikke at svare på det)

      Dog vil jeg give dig ret i at det ser tåbeligt ud når en Cameron Diaz stiller op til foto med røde stjerne på tasken fordi hun er gal på sin præsident.

      Jeg kunne godt skrive lidt om de positive sider af Ronald Reagan, men det er ikke relevant i denne forbindelse.

      Ronald har en lufthavn opkaldt efter sig i Washington. Reagan tåler selvfølgelig ingen sammenligning med Castro, men faktum er at han leverede våben og træning til nogle af de afganere der siden blev til Taleban.

      Reagan udtalte at han blev inspireret af Rambo (2?) til at støtte de modige helte i Afganistan.

      Forestil dig et øjeblik hvis kommunisterne faktisk havde beholdt magten i den ubetydelige bjergstat.

      Det er også et faktum at han nægtede at gøre en indsats overfor en frygtelig sygdom han end ikke kunne få sig selv til at nævne navnet på.

      Han mente at det var Guds vilje at sygdommen havde ramt en bestemt befolkningsgruppe.

      Jeg hører iøvrigt til den del af befolkningen der mener at man ikke kan tilskrive Reagan æren for murens fald.

      Naa, men hvad skal jeg mene om den lufthavn? (og de 100vis af andre steder opkaldt efter ham) og om Rambo?.

      Jeg har gjort mig umage for i mine 3 posts i denne tråd at gøre opmærksom på at jeg IKKE på nogen måde støtter Castro eller hans regime. Jeg håber ikke at der er tvivl om det.

      Man kan vurdere hele Cuba sagen som de gode mod de onde, men jeg mener at det er forsimplet. USA’s blokade af Cuba igennem 47 år har skabt ufattelig nød i Cuba. Omverdenens andel i cubanernes lidelser er ikke til at overse.

      Jeg kan da også nævne at den forrige administration i USA faktisk sendte cubanske bådflygtninge retur til Cuba, efter aftale med… Fidel.

      Velkommen til den fri verden :)

      Kommentar by Mads B. — 5. juli 2007 @ 12:55

    45. Jeg orker ikke at påpege, hvor jeg er uenig med dig omkring, hvem som er god/ond, slem/slemmere osv. Mads, for det er på rigtigt mange områder.

      Dog virker det som om, at du ikke helt fatter pointen. Uanset hvor grum du eksempelvis mener, en Reagan eller andre er, så laver det jo ikke om på det faktum, at venstreorienterede idioter herhjemme opkalder barer efter svin som Castro, render rundt med Che t-shirts etc. Ulækkert !

      Det som jo er så mærkværdigt, er, at det er helt legalt. Tag dog stilling til hvorfor der IKKE nogensinde vil komme en café Hitler eller en café Bush for den sags skyld.

      Erkend, at som samfundet er formet, så er det legalt at besmykke sig med Stalin, Mao og andre mens Hitler, Bush etc. absolut er tabu !

      Jo, den venstreorienterede presse samt de venstreorienterede uddannelsesinstituioner har gjort et godt stykke fodarbejde !

      Kommentar by Cicero — 5. juli 2007 @ 15:16

    46. “I Castros Havana kan man bo i månedsvis uden nogensinde at støde på et eneste limsniffende hjemløs eller et eneste udsultet gadebarn. Hvor mange sydamrikanske byer kan man sige det sammen om -nej vel?”

      Det kunne man sjovt nok også i Hitler-tyskland.

      Siver poínten snart ind, den herre ?

      Kommentar by DaLi — 5. juli 2007 @ 15:56

    47. Jeps og i Hitlers “paradis” var man år før sin tid mht til at hetze rygere, man havde det mest udviklede dyrehensyns program (kunne ikke lige komme på det rette ord)helbredsystem der var årtier før sin tid.

      Men alt det blev ligesom ligemeget ovenpå alle rædslerne og her mener jeg også før omfanget af udrydelserne stod klart, desamme burde gøre sig gældende for andre menneskeforagtende diktaturer, bare ikke for den blåøjede venstrefløj.

      Det er en meget stor grund til at man ikke kan tage dem seriøst, og deres hang til at hylde deres massemyrdende “idoler” gør dem slet og ret kvalmende.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 5. juli 2007 @ 17:47

    48. Fidel’s er helt på linie med Milton Friedman’s ideer.
      så længe at ejeren af Fidel’s ikke deltager i fængslinger eller spærer deres kunder inde har jeg intet problem med den form for markedsføring.

      Kommentar by Mads B. — 5. juli 2007 @ 23:39

    49. ->48 “så længe at ejeren af Fidel’s ikke deltager i fængslinger eller spærer deres kunder inde har jeg intet problem med den form for markedsføring”.

      $64.000-spørgsmålet er så: Ville Mads heller ikke have noget problem hvis cafeen hed “Café Auschwitz” eller “Café Hitler”, hvis ellers ejerne “ikke deltager i fængslinger eller spærer deres kunder inde”. Og hvad er begrundelsen for svaret?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 6. juli 2007 @ 06:46

    50. @48 Mads B

      Du må med dine ord gå ind for en CAFE AUSCHWITZ sålænge ejeren ikke spærrer kunderne inde eller gas-afliver dem.

      Det ene morderiske regime er vellige så godt som det andet, ikke?

      Kommentar by Dansk Realist — 6. juli 2007 @ 07:13

    51. Nej Dansk Realist, sådan er optikken (desværre)ikke i dagens Danmark og vel heller ikke i resten af europa.

      Vi er fanget i politisk (u)korrekthed, som tilsyneladende kun kan hælde til én side.

      Kommentar by Cicero — 6. juli 2007 @ 07:42

    52. Hvad med Café Hess eller Heydrichs Hjørnestue, lige ned til byåen i Århus ?

      Den herre kan vist snart ikke lave flere krumspring, ej heller med uhellige henvisninger til Milton Friedman.

      Kommentar by DaLi — 6. juli 2007 @ 09:29

    53. “Rudolf Höss Grill”. Any takers? Höss, ikke at forveksle med Hess, var kommandant i Auschwich.

      OK, så “Derevyanko Grill og Isbar”, det glider måske lettere ned? General Derevyanko var kommandant i Vorkuta. Man ved ikke hvad Vorkuta var? Det var et sted hvor 30-50.000 mennesker arbejdes ihjel om året i kulminer i 40 graders kulde, med under 1000 kalorier i maven om dagen som brændstof. Styret var kommunisme, målet socialisme – det har stadig tilhængere her i landet. Måske Mads B?.

      Kommentar by PeterK — 6. juli 2007 @ 15:19

    RSS feed for comments on this post.