21. juli 2007

Uriasposten holder ferie…

Jeg tager på camping med børneflokken en uges tid, og kommer jeg kort på nettet så bliver det blot for at tjekke hvordan det går Team Møller i Badwater UltraMarathon. Min lillebror tog igår til staterne for at løbe 217 kilometer over tre bjergpas på et sted der kaldes Dødens Dal. Løbende opdatering her – billeder fra ruten herunder.

TV2 følger projektet hele vejen, og sender på et tidspunkt et længere indslag i Lige På og Sport.

Sommerferielæsning, trykt…

  • Tage Klitgaard Fuur: Gustaf (kan købes her).
  • Trifkovic, Serge: The Sword of the Prophet… (genlæsning, kan købes her).
  • Diverse, online…

  • Fjodor Dostojevskij: The Grand Inquisitor (kap. 5 i The Brothers Karamazov).
  • 21/2-07 P1 Dokumentarzonen – Min mor var terrorist (no. montage om Meinhofs datter).
  • 2004 P1 Tema – Danskerne og Den Kolde Krig (lødig historefortælling af Leif Davidsen).
  • Oploadet Kl. 10:55 af Kim Møller — Direkte link96 kommentarer
    Arkiveret under:

    96 Comments »

    1. God ferie Kim – husk, at imens den næste uge går afsted, så vil halal, sharia og dhimmi være i vild flor i Danmark.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 21. juli 2007 @ 11:59

    2. – Vi hepper på Kent M!

      Marathon: Var det ikke noget med en græker, spænede hjem og fortalte sin polis, at vi havde givet de orientalske invasorer bøllebank? – Han døde godt nok af udmattelse; men enhver kamp har som bekendt sin ofre.

      Kommentar by Nicolai — 21. juli 2007 @ 12:05

    3. -> Nicolai

      Han har løbet Spartathlon et par gange.

      Fra duul.dk

      “Kort tid før det berømte slag ved Marathonsletten 490 år F.K, blev Pheidippides sendt fra Athen til Sparta for at bede om hjælp til af forsvare Athen. Ifølge Herodotus ankom Pheidippides til Sparta dagen efter at han blev sendt afsted.

      I 1982 besluttede 5 britiske soldater sig for at teste om det virkelig var sandsynligt at Pheidippides havde tilbagelagt de 246 km mellem Athen og Sparta på halvanden dag. De ankom alle på en tid i mellem 35 og 40 timer. Siden den gang er der hvert år blevet arrangeret et løb mellem disse 2 byer. Løbet bliver kaldet Spartathlon og de 246 km skal gennemføres indenfor en meget hård tidsgrænse på 36 timer.”

      http://www.duul.dk/duul/Spartathlon/Spartathlon1.jpg

      Jeg har en tommelfingerregel – deltager ikke i løb hvor det er nødvendigt at indtegne ruten på et ‘atlas’: http://www.duul.dk/duul/Spartathlon/diplom.jpg

      Kommentar by Kim Møller — 21. juli 2007 @ 12:15

    4. God sommerferie, jeg g$der ikke havde en i år :)

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 21. juli 2007 @ 12:16

    5. Guess 48 kilometer på 7 timer er ingenting :) Men det var nu hårdt nok :P

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 21. juli 2007 @ 12:18

    6. Læsning: Tilbragte lige en eftermiddag i hængekøjen sammen med Mads “Blævrerøv” og Suzanne Bjerrehuus: Der var faktisk nogle citationsværdige udsagn:

      Pp. 30-31, Suzanne: “Jeg var ung i en periode, hvor kvinder var rødstrømper, hadede USA og sværmede for Che Guevara. Det var den der 70’er revolutionsromantik, hvor man dyrkde en brutal kommunist og kaldte ham frihedshelt. Helt blind for at han mishandlede og dræbte en masse mennesker. Maos kulturrevolution så man også som en stor, varm, folkelig bevægelse. Og man dyrkede de tyske revolutionære terrorister Andreas Baader og Ulrike Meinhof. Det var ikke noget, jeg gik op i, for jeg var ikke politisk bevidst. Dem som var det, de havde et fedt fællesskab på den røde front.
      Den dag i dag kan man møde folk i T-shirt med Che Guevara og Mao på. De kan til gengæld undre mig. Sandheden er jo, at der blev dræbt millioner af mennesker. Man har dem at tilgive uhyrligheder, bare det er de rigtige, som begår dem.”

      P. 144, Mads: “Jeg tror, at meget nødhjælpsarbejde er fribytteri, hvor mere eller mindre tilfældige pampere kører friløb og rejser rundt i verden og fyrer den af, og så ryger der en tiøre af til de lidende.”

      P. 146, Suzanne: “Vi har større respekt for vores medmennesker ed i de muslimske land. De problemer, vi har, er en ren luksus i forhold til, hvad der foregår i diktaturstaterne. Åbnede vi grænserne, ville den arabiske verden flytte herop til vores frihed. Ikke omvendt. Vi skal passe på vores trygge land og vores kristne kultur.”

      P. 149, Mads: “Jeg bruger også ordet perker i flæng, også i radioen og sammen med Naser Khader, så det er mærkeligt, at jeg ikke er blevet sigtet og har fået en bøde på 50.000,-kr.”

      P. 153, Suzanne: “Jeg talte med en, der underviste på et værested på Nørrebro, og der sidder ungerne og ser porno. De kommer bare ind ad døren og sætter sig og ser porno. Så påtalte han det, og så overpissede de lokalerne op ad væggene.”

      Kommentar by Nicolai — 21. juli 2007 @ 13:31

    7. Rigtig god ferie og held og lykke med brormand ;-)

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 21. juli 2007 @ 14:21

    8. Al ære og respekt for at ville holde ferie, Kim – men at tage børn med er dødens pølse…. :-)
      Børn og ferie er uforenlige – lidt ligesom at slå sig over tæerne med en stor hammer og så sige at man nyder det *lol*

      Mike

      Kommentar by Onion — 21. juli 2007 @ 15:26

    9. Uanset vejret kunne jeg ikke drømme om at rejse fra Danmark i juli måned, og venner og naboer har det på samme måde. Vi befinder os midt imellem at være smådovne og småenergiske og fikser lidt hist og her på hus og have.

      I vores lille østjyske by går livet sin magelige gang som alle andre somre, men det er ikke uden problemer. Et af dem hedder håndværkere, og efter at have indhentet en række tilbud er jeg godt på vej til at acceptere sort arbejde. Næste gang en dansk håndværker beklager sig over al det sorte, har jeg tænkt mig at slå en hånlatter op og svare, at de selv er ude om det. For eksempel omgikkes jeg med tanker om at få malet det udvendige træværk, der er som på de fleste mellemstore parcelhuse: en carport med en enkelt trævæg, vinduer og sternbrædder.. Første ”malertilbud” 35.000 kr. incl. moms. Andet ”tilbud” knap 50.000 kr. og med forbehold for, at der kun var tale om et ”overslag”.

      Som om det ikke var nok, begyndte min lille Peugeot fra 1989 at virke så underligt træt, da vi forleden skulle kæmpe os ud af Århus sidst på dagen. Vi holdt knap de 30 km i timen op ad bakke, og vi kunne end ikke kæmpe os op på 80 på flad asfalt. Så jeg greb telefonen, og meddelte Peugeot, at tiden er moden til en ny model, og at en hatchback er sagen. Hvor hurtigt kunne jeg eventuelt få den? Hurtigt, hvis du tager en hvid eller rød, sagde sælgeren.

      Jammer! Da jeg købte min nuværende bil, ville jeg også have haft en sølvgrå, men fik at vide, at den sidste peugeot i den model til salg i Danmark var hvid, og derfor har jeg i 18 år kørt rundt i en kikset hvid bil, som jeg aldrig har ønsket, men som var billig. Nok er jeg bedøvende ligeglad med, hvad andre mener om min bil og synes, at det er lidt camp at køre rundt i en gammel spand, for ellers ville jeg for længst have skiftet den, men alligevel. Lattermildt forsikrede sælgeren, at hvid er på vej op igen. Måske kan det påvirke brugtbilsprisen.

      I går kørte vi i en mere standsmæssig bil ind til vores lille by for at handle, og ved rødt lys sås et syn, som jeg ikke tidligere har set på disse landlige jyske kanter. En mand på omkring de 40 i turistoutfit gik skødesløst med armen om livet på en yngre mand.

      Jeg konstaterede, at det ikke så faderligt ud og gav mig til at overveje, om det mon kunne tænkes, at der var jorbær at få hos Løvbjerg. Da den yngste af de to pludselig begyndte at vende og dreje sig og kikke på de øvrige trafikanter. Han vendte sig endda 180 grader, så at vi kom til at se på hinanden, og jeg må have set fuldstændig neutral ud. Men det gjorde han ikke. Han lignede en mellemting mellem en nyfigen fnisende gammeljomfru og en liderlig trækkerdreng, og dermed forsvandt det naturlige helt og aldeles.

      Fred være med dem, vi skal alle være her, men tit får jeg en udtalt fornemmelse af, at de homofiles problemer mere ligger hos dem selv end hos os andre, skønt de jo konstant påstår det modsatte – hvilket er bekvemt for dem – og vi på den måde bliver deres gidsler i et kunstigt spil, der udnyttes politisk.

      Hans Hauge kom med en provokerende strøbemærkning i en JP-klumme for nylig, hvor han spurgte, hvorfor de homofile vil giftes.

      Tja, det er slet ikke så dumt, som det lyder. Hvorfor vil andre giftes? Hvornår begyndte folk at gifte sig? Vi skal i hvert fald tilbage til tidlig middelalder. Men den gang tog man nu ellers ikke så tungt på moralen, selv præster blæste højt og flot på cølibatet. Det var danske forhold, som paven ikke brød sig om, og at leve på polsk blev dengang (i hvert fald i England) kaldt at leve på dansk. At være et uægte barn behøvede ikke at betyde, at man blev behandlet dårligere end andre danske børn, man kunne sågar erhverve tronen. Men homofile risikerer jo ikke uægte børn, og i dag er alle børn i det hele taget ægte, og det med arv kan ordnes juridisk.

      Til mine feriefornøjelser hører to dvd’er, hvor englændernes førende vinkender Jancis Robinson fortæller om sit syn på vinens verden. Hun læste matematik og filosofi i Oxford, men da hendes velbeslåede kæreste ofte inviterede hende på fine restauranter, fandt hun ud af, at hun var mere interesseret i vin og mad, og nu lever hun godt af det.

      Robinson og jeg er ganske enige, Chardonnay er for det meste ikke værd at drikke, og riesling druen er kraftigt undervurderet. Som mange tyske vine, synes jeg. Der dog helst vil have en pinot gris fra Alsace. I vores lille sommerby er der pt. ekstra lagre af vin, for her er et stort opland med sommerhuse og turister. Det er sket, at jeg er gået tilbage til forretningen med en flaske og har fået pengene tilbage, fordi nogen af os godt kan smage, når skidtet ikke er værd at drikke.

      Det er en af EU’s berigelser, at vi sopper i elendig europæisk vin, og jeg forsøger mig efterhånden helst med de oversøiske vine, hvor man tit kan være heldig og få en god kvalitet til en rimelig pris. Spanske og hollandske grønsager køber jeg aldrig, de er – sikkert med EU’s velsignelse – pumpet med gift, og belgierne bestråler nogle af deres varer.

      Det skete forrige jul for mig, at et salathovedet blev glemt bagest i køleskabet. Da det igen dukkede op i januar, tænkte jeg, at jeg ville se, hvor længe det kunne holde. Sidst i februar var det stadig spiseligt, men det blev ikke spist.

      Det bringer mig frem (eller på sin vis tilbage) til statsministerens kronik i JP i dag, hvor han skriver ”vi”, når han mener ”Bruxelles”. Skam få ham. En lovsang om traktaten og uden ringeste forbehold. Pur og uforfalsket (?) begejstring for EU og EU’s visioner. Det er som at høre Nyrup,når han er værst.

      Man får en fornemmelse af, at Fogh ikke mere er dansker, men eu’er, og når han ved næste valg nedlader sig til at dukke op i Danmark på gæstevisit, håber jeg, at han får et ordentligt drag over nakken af vælgerne.

      Efter at Fogh er blevet bestrålet i Bruxelles, er det friske også gået af ham. Den mand har jættetravlt med at lefle og virker ellers stokdøv. Lefler for den overfladiske Khader, hvis hovedstørrelse efterhånden er omvendt proportional med indholdet af hans politiske program. Lefler for den intelligente Angela i Tyskland. Og lefler for dem med tørklæderne eller måske nærmere deres mænd og imamerne, som bestemmer, hvad de skal stemme på.

      Men tror Fogh, at han kan tvinge sine tidligere kernevælgere – bl.a. mig – til at holde op med at tænke selv?

      Hvornår får vi et nyt liberalt parti?

      Ny Alliance er ikke et politisk parti, det er en egocentreret lobby ledet af en magtsyg, dårlig og doven politiker med to mislykkede politikere på slæb. Alle nævnt ingen glemt. Nis Petersen skrev et digt om de små børns smil, som man ville finde, hvis man dirkede hans hjerte op. I Khaders tror jeg, at man ville finde den typiske arabiske helt. Ørkensheiken på den hvide hingst i spidsen for den gemene hob.

      Det er ikke fordi, jeg ikke kan lide helte, for det kan jeg. De er nærmest uundværlige i mange tilfælde. Men der er langt imellem dem, og de taber tit glansen på nært hold. Måske skulle vi sætte en grænse for, hvor længe man må være folketingspolitiker?

      Vi er ikke tjent med alle de levebrødspolitikere. Vorherre bevares, der er jo ikke grænser for dumheden. Og apropos Søvndals politiske kamp mod de iberiske snyltere, behøver jeg ikke hjememværnets hjælp. Det går fint med lidt daglig brutalitet og nu sidst nogle bittesmå blå, dødbringende korn, som drysse med jævn hånd, hvor djævlene trækker deres slimede spor. Min nabo har slået flere tusinde ihjel, og hendes udendørs potteplanter er alligevel blevet fortæret. Mens mine blomsterpotter strutter.

      Nabokonen blev ellers lidt forarget, da jeg sagde, at jeg blot lader kadaverne blive liggende. For så kan andre jo spise dem, sagde hun. Netop, svarede jeg, og så får jeg ram på flere, uden at behøve at bevæge mig ret meget. Hun så lidt fordømmende ud, men hun er jo også overlæge og motionerer efter dagens dont ved at myrde snegle. Jeg danser i de sene aftentimer, og det kan hun jo ikke vide. En ting er vi imidlertid helt enige om, min nabokone og jeg. ”De skal ikke tro, at de kan komme her og bestemme alt”, siger hun, og det er ikke sneglene, hun tænker på.

      Tre fra det nye herrefolk kom susende i en stor bil og parkerede ved siden af os, da jeg stod og beundrede en himmelblå gladiolus nede ved mit supermarked og forsøgte at glemme det blik, som ovennævnte omslyngede herre havde sendt mig. Tre hovne kvinder iført møgbeskidte chadorer, der fløj omkring dem. Fogh ville sikkert have nikket venligt, for de kan jo risikere at få stemmeret, hvis de ikke allerede har det. I et splitsekund var den nye følelse der igen, vildt og voldsomt. Rablende iskoldt had. Midt i sommerlandet med en himmelblå gladiolus i hånden. Sådan kender jeg ikke mig selv.

      Kim med unger ønskes en god ferie.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 21. juli 2007 @ 17:35

    10. Sommerspøg: Jyllands-Postens krypto-muhammed-tegning:

      http://jp.dk/meninger/tegning/article1017662.ece?showInfo=image

      Ud over en fornærmet muhammedaner, der er på hjem til Saudi-Barbarien, bemærker jeg bl.a: Tintin (nervøst kiggende sig over højre skulder – det ville jeg også gøre – vel på vej til Congo). Øjvind Ørn (med kuffert-vogn til højre i billedet). Birthe Rønnnnn-Hårlack (lige bag Øjvind Ørn).

      Det burka-klædte væsen under WC-skiltet er ifølge sagens natur svær at identificere…

      Kommentar by Nicolai — 21. juli 2007 @ 19:07

    11. GOD FERIE, du har fortjent den, og man glæder sig til at se dig tilbage på posten.

      Kommentar by Crass Børsting — 21. juli 2007 @ 21:17

    12. God ferie. Vi kvinder skal nok holde skansen :-)

      Kommentar by li — 21. juli 2007 @ 21:28

    13. Hov Kim

      Du kan da ikke stikke af nu, hvor den II Muhammedkrise er under opsejling! :mrgreen:

      I Tällerud i Sverige har de en udstilling “Hunden i konsten”. Kunstneren Lars Vilks indleverede 3 bidrag, der alle viste Muhammed som hund. Disse blev naturligvis straks fjernet. “Vi förstod först inte allvaret. Nu vet vi att det är en oerhörd kränkning att framställa profeten Muhammed som hund” siger Märta Wennerström.

      Lars Vilks har offentliggjort en skitse af den ene tegning på sin egen hjemmeside. Skitsen forestiller Muhammed som “rundkørselshund”. Svenskere er åbenbart vilde med at sætte kunstige hunde op i alle landets rundkørsler.

      Nå, men kan du og ungerne have en god ferie, Kim. 8)

      Kommentar by MartinH — 21. juli 2007 @ 23:42

    14. @-> 10 Nicolai

      Det burka-klædte væsen under WC-skiltet er ifølge sagens natur svær at identificere…

      Mon ikke det er Bjarne Riis? :P

      Kommentar by MartinH — 21. juli 2007 @ 23:51

    15. Lidt til det friske camping-folk: :-) (kan selv godt lide regnvejr, det er så hyggeligt, når det trommer på taget)

      Forventede nedbørmængder i mm, der skal opfattes som et omtrentligt gennemsnit for de enkelte landsdele.Opdateret søndag d. 22. juli 2007 00:10

      søndag mandag tirsdag onsdag torsdag i alt
      Nordjylland 26 2 2 0,4 6 36
      Midt- og Vestjyl. 7 2 3 2 9 23
      Østjylland 35 2 7 0,7 10 55
      Syd- og Sønderjyl. 5 3 11 3 12 34
      Fyn 45 2 12 0,9 6 66
      V/S Sjæl./Loll./Fal. 50 2 13 1 5 71
      Kbh. og N.Sjælland 50 2 12 1 3 68
      Bornholm 22 1 6 0,7 1 31

      Kommentar by Nicolai — 22. juli 2007 @ 00:07

    16. -> 9 “Hvornår får vi et nyt liberalt parti?”

      Hvad skal du bruge et liberalt parti til? Hele din tekst er gennemsyret af et “…rablende iskoldt had…”, overfor ting du enten ikke forstår eller ikke bryder dig om – om det så er bøsser, EU eller muslimer. Du er da alt alt for småborgerlig til nogensinde at kunne kalde dig liberal. Liberale mennesker ser styrken i forskellighed. Derudover blander man sig ellers ikke i hvad andre folks seksuelle eller religiøse præferencer måtte være.

      Kommentar by Morten — 22. juli 2007 @ 00:10

    17. Nyd ferien, Kim. Du har, om nogen, fortjent det.

      Kommentar by Holme (Saifullah) — 22. juli 2007 @ 01:03

    18. -> 16 Morten

      Det var jo netop ikke mig, der var interesseret i bøsserne, det var tværtimod dem, der var for interesseret i, om jeg lagde mærke til dem.

      Det var det, der var pointen, og hvis ikke du havde været så småborgerligt intereresseret i at blive forarget, havde du fattet den.

      Anående mangfoldigheden arbejder det i bund og grund socialdemorkatiske EU og overbeviste muslimer for en ensretning, som ægte liberale må reagere imod. Men det har du åbenbart heller ikke fattet.

      Koranen siges at indeholde retningsliniener for, hvordan du skal opføre dig i alle livets forhold. Mere bundet kan det simpelthen ikke blive, og jeg gyser ved tanken. De tre chaodorklædte så da også fuldstændig ens ud, det var ligeledes min pointe – og de islamiske mænds pointe for den sags skyld.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 22. juli 2007 @ 07:22

    19. Mettes iagttagelser vedr. Hr. Fogh er lige i øjet. Også jeg fandt hans kronik med de vamle anprisninger af den Europæiske Forfatning (som den ikke må hedde – OK, så “Den Eurabiske Forfatning da) usmagelig og fornærmende. Han skriver en kronik hvori han anser Danskerne for analfabeter. Paradokset er til at føle på. Ikke eet ord om Barcelona-aftalerne, Tyrkiets indlemmelse, de nye imperie-fantasier eller nogen af alle de andre uhyrligheder EU vil velsigne os med.

      Og nu du er ved de seksuelle undertoner: Fogh nyder helt åbenlyst at pleje omgang med EU-mandarinerne, der ligesom andre voldtægtsforbrydere ikke forstår at “NEE” og “NON” betyder “NEJ” på både Hollandsk og Fransk. Så nu skal vi danskere også bare makke ret, bøje os og lægge røv krop til hans og Fandens pumpestok.

      Kan hænde det er vejret, men der lugter af råddent bræk i Dannevang.

      Kommentar by Kaj Haulrich — 22. juli 2007 @ 10:20

    20. ->16 “Liberale mennesker ser styrken i forskellighed. Derudover blander man sig ellers ikke i hvad andre folks seksuelle eller religiøse præferencer måtte være”.

      Vi har set flere eksempler her på det seneste på denne jubel-liberalisme som Morten udtrykker. For mig begynder det at ligne en tendens til at nogle (ungdommeligt naive?) liberalister lukker øjnene for det mest uliberale fænomen i verden – hvor venstrefløjen i større eller mindre grad allierer sig med et andet totalitært trossystem fordi de har en fælles fjende, så er jubel-liberalisterne karakteriseret ved en værdinihilisme og i bund og grund en tro på menneskets godhed. Det totalitære trossystem islam kan således støtte sig til så forskellige grupper af medløbere som socialister, selvhadende kristne – og jubel-liberalister. Fremtiden bliver ikke kedelig.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 22. juli 2007 @ 11:41

    21. “Derudover blander man sig ellers ikke i hvad andre folks seksuelle eller religiøse præferencer måtte være.”

      Den kunne Morten så prøve at lufte næste gang der er fredagsbøn på Dortheavej.

      Kommentar by DaLi — 22. juli 2007 @ 13:22

    22. Heregud. Den ene dag fornærmer statsministeren – udsprunget fra et påstået liberalt parti – os med en kronik, der er en nedvurdering af danskernes intelligens og en hyldest til EU. Eller rettere til UE’s emsige bureaukrati, der arbejder på at omklamre os fra vugge til grav.

      Og den næste dag meddeler statsministerens grå eminence Claus Hjort Frederiksen, at regerigen vil have danskerne til at tage et mere selvstændigt ansvar for deres tilværelse.

      Fremtiden bliver ikke kedelig, skriver Lars Findsen på Crack, og jeg ser hans pointe. Men i nogle henseender er jeg bange for, at den bliver særdeles kedelig. For hvor socialismen og islam vinder frem, blomstrer hverken frihed eller kultur.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 22. juli 2007 @ 13:34

    23. Morten er et godt eksempel på, hvordan liberalismen er devalueret til en airy fairy liberalisme.
      Ikke at jeg er liberal, men det skyldes måske at fornuften, som var kernen i den første liberalisme, forlængst er borte.

      Hvis EU er liberalistisk, hvad skal man så med den vestlige verdens nok største bureaukrati, beslutninger som trækkes ned over medlemslandende på stribe fra centralt hold, uden for en reel demokratisk proces, “udfør det, eller bliv tvunget til at udføre det af EU domstolen, med mindre den giver dig henhold”.

      EU har bragt åbne grænser, fri bevægelighed, osv. det liberale EU blev indført med det indre marked i 1986, hvad søren vil du kalde resten?

      Mette er en større fan end mig af Thomas Jefferson, hvis han ikke var liberal, ved jeg ikke hvem er.
      Han ville næppe havde bifaldet et EU, som vi ser i dag.

      “To impose on our citizens no unnecessary burden, [* * *] [is one of] the landmarks by which we are to guide ourselves in all our proceedings. —”

      “to maintain peace abroad and order and obedience to the laws at home; to establish principles and practices of administration favorable to the security of liberty and prosperity, and to reduce expenses to what is necessary for the useful purposes of government. —”

      “My affections are first for my own country, and then, generally, for all mankind. —”

      Der var også mere demokrati i den ene mand, for omkring 200 år siden, end der er i hele Bruxelles:

      “Great innovations should not be forced on slender majorities.”

      Hvad angår religionen, liberalisme er frihed, man er fanme ikke liberal, hvis man ikke er allergisk over for alle former for tyranni og ensretning:

      I have sworn upon the altar of God, eternal hostility against every form of tyranny over the mind of man. by Thomas Jefferson.

      Du kan reducere det til en størrelse du kan forstå, som had, så tosset som du vil, du har ikke fattet en hujende fis hvad angår denne verden og det forhold, at frihed ikke er en naturlov.

      Men sjovt du kan opfatte dette som et had, samtidigt med at du er blind overfor det som hader frihed, dybt ironisk faktisk.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 22. juli 2007 @ 19:34

    24. Tak for støtten og de gode citater. Det er rigtigt, at jeg holder vældig meget af USA’s founding fathers trods alle deres svagheder. Der blev udvist et ikke ringe mod, selv om det længe så det ud, som om deres oprør ville mislykkes. Jefferson var faktisk noget af det mindst millitante, man kunne forstille sig og måtte til sengs med migræne, hver gang han havde foretaget sig noget provokerende. Han kunne finde på at isolere sig i lange perioder.

      Især holder jeg af hans iltre modpart Alexander Hamilton, der blev født i fattige kår på danske St.Croix som “uægte” barn af en fransk-brtisk huguenot og en omflakkende skotsk adelsmand. Det oprindelige tilhørsforhold til Danmark forhindrede ham i at blive amerikansk præsident.

      Nej, Morten forstår ingenting, men han kommer vel til det.

      Det ulmer ovre hos Svensons, hvor en skånsk kunstner har opført sig upassende og tegnet Muhammed som hund. Minder meget om Kamelen Muhammed fra Dansk Folkepartis spirituøse ungdomsfest. Men han er jo også en gammel dansk.

      “Arrangörerna av konstutställningen i Tällbergs hembygdsgård stoppar Skånekonstnären Lars Vilks nidbilder av profeten Muhammed som hund.
      – Jasså? Så var det med yttrandefriheten, säger konstnären till NWT.

      På fredagskvällen, timmarna före invigningen, kom beskedet att Muhammed-karikatyrerna i utställningen ”Hunden i konsten” stoppas. Det är arrangörerna av utställningen i Tällbergs hembygdsgård utanför Karlstad som har ändrat sig.

      – Vi förstod först inte allvaret. Nu vet vi att det är en oerhörd kränkning att framställa profeten Muhammed som hund, säger Märta Wennerström som är utställningsansvarig. Under fredagskvällen var hon i kontakt med både myndigheter och privatpersoner. Alla sa de samma sak: Plocka bort bilderna!”

      http://www.nwt.se/ArticlePages/200707/20/20070720205557_NWT845/20070720205557_NWT845.dbp.asp

      Kommentar by Mette (islamofob) — 22. juli 2007 @ 20:49

    25. Jeg synes nu især, at Ben Franklin var “cool” på sin egen nørdede måde. Bl.a. foreslog han seriøst, at den nye union skulle have kalkunen (i stedet for bald eagle) som national-symboldyr… :-)

      – Men så havde Muppet Show jo nok mistet en vigtig ingrediens…

      Kommentar by Nicolai — 22. juli 2007 @ 21:57

    26. God ferie
      Benyt lejligheden til at opdrage dine børn, hvis ikke det er gjort ordentlig inden de er 6 til 7 år, så kan det næsten ikke rettes op. Er grundarbejdet derimod gjort godt, så klarer de selv resten af opdragelsen fra de er 10 til 12 år gamle.
      Tiden løber hurtigere end man opfatter det.

      fhv grisehandler

      Kommentar by Anonym — 23. juli 2007 @ 09:46

    27. Ja, Franklin var cool, det har du helt ret i. Det sjove er, at da han var ambassadør i Paris, faldt overklassen pladask for ham. Han var tros sit noget grå ydre ikke så lidt af en levemand.

      Men havde Hamilton ikke fået den håbløse økonomi på benene, var det ikke gået.

      Mindre kendt i Danmark er den lynende godt begavede Gouverneur Morris, der regnes for at være den egentlige forfatter til den amerikanske forfatning. Da amerikanerne ikke kunne blive enige, skulle han have grebet pennen og skåret igennem.

      Morris’ liv er i perioder ren James Bond. Han mistede et ben, men det forhindrede ham ikke i at besnære kvinder i store mængder. Hans dagbøger og korrespondance med Hamilton og hollandske pengeudlånere er meget interessant læsning. Til Hamilton skrev han i kode, at den franske revolution i 1793 (tror jeg, det var) var nået til “all sails and no ballast”. Han forstod at udtrykke sig med få ord.

      Under septembermyrderierne i 1793 gav Morris husly til franske aristokrater, som han drak fulde med vinene fra sin udsøgte vinkælder for at holde deres angst nede. På det tidspunkt var der kun to ambassadører tilbage i Paris, og den anden var den danske, som angiveligt af helbredsgrunde ikke havde forladt byen. De to holdt tæt kontakt. Planer om at redde det franske kongepar var også på tale, for revolutionær eller ej, for amerikaneren og også danskerne var det primitivt, hvad der foregik i Paris.

      Om det og den elskerinde, som Morris overtog/delte fra/med Talleyrand, og hvis blod vist nok løber (diskret) i vor dronnings årer, kunne jeg skrive resten af dagen. Hun fik en vis tilknytning til Danmark.

      Er I forvirrede? Det var skam også meningen. Læs selv. Virkeligheden ovegår efter min mening tit de mest fantasifulde film og romaner.

      Dette er tiden for sommerlekture. Jeg blev i går færdig med et værk om Absalon og hans tid. Gid vi havde nogle af hans type i dag. Jeg forstår godt, at Nordens største krigskibe, der blev bygget på rekordt6id, efter at vi gik ind i Irakkrigen, er blevet opkaldt efter Absalon og hans bror Esbern Snare. Der er i øvrigt ikke tvivl om, at deres korstog mod venderne først og fremmest var forsvarskampe.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 10:32

    28. Har I set Asmaa Abdol-Hamids seneste udspil?

      Og hun kalder sig “en dansk pige”.

      DET ER HUN IKKE! JEG FINDER HENDE FORAGTELIG.

      Men helt fint, at vi får skåret ud i pap,hvor Asmaa Abdol-Hamids ndes solidariet ligger. Hvis nogen da var i tvivl.

      http://politiken.dk/indland/article346663.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 11:40

    29. De store norske aviser var lynhurtige til at fange nyheden om Asmaa’s ækle udspil.

      http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1899964.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 11:57

    30. ->27 “Men helt fint, at vi får skåret ud i pap,hvor Asmaa Abdol-Hamids ndes solidariet ligger”.

      Ja, godt at få demonstreret at islamofobi ikke er noget vi går op opfinder ud af den blå luft. Hun skal nok give anledning til så mange umisforståelige erklæringer, ud over den sædvanlige taqiyya og kitman, at det sikkert vil være med til at åbne flere danskeres øjne for den grimme virkelighed. Af samme grund vil det være “godt” at få hende i Folketinget, valgt på nogle få venstrelooniers og mange indvandreres stemmer. Jeg kan ikke vente på at se hende blive stillet de direkte spørgsmål som journalister er for dumme og berøringsangste til at stille.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. juli 2007 @ 13:04

    31. -> #28

      Asmaa’s udtalelser kan da ikke chokere Nordmændende. Er deres egen regering ikke den bedste ven HamaSS har i den vestlige verden ? Asmaa’s ulækre udtalelser er vel i for sig ikke ‘værre’ end vi dagligt hører fra HamSS ?

      Kommentar by JensH — 23. juli 2007 @ 13:05

    32. Jo, jeg tror, at Asmaa’s udtalelser trods alt kommer bag på mange nordmænd, fordi hun så frejdigt melder ud, hvad vi andre “fascistiske, nazistiske racister” har skrevet en million ord om i vores forstyrrede “islamofobi”.

      “Jeg afskyr dig”, som en kvindelig norsk debatdeltager skrev forleden til mig. En anden svarede hende: “Full igen?”. Noget er ved at ske deropppe.

      Desværre er det sandt, at mange i Norge har en underlig blind plet ang. “Palæstina”.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 14:17

    33. -> #31 Mette

      “Desværre er det sandt, at mange i Norge har en underlig blind plet ang. “Palæstina”.”

      Det er faktisk også det indtryk jeg har. Faktisk forekommer det mig, at der i Norge findes en nærmest hadsk tone når talen falder på Israel, og det er ikke et isoleret fænomen på den yderste venstrefløj, (Lykketoft virker i sammenligning nærmest pro-Israelsk).

      Du referer også hvad en kvindelig Norsk debatdeltager skrev til dig. Jeg formoder det på et debat-fora på internettet ? I så fald, så jeg mener at kunne huske, at du før har skrevet om at i disse debatter er de Norske PK’ere temmelig ‘hårde’ (læs: hysteriske). Her i landet har vi på de betydende blogs, (d.v.s. Uriasposten, Hojda’s blog ect), kun PK-tågehorn som Allan, Maltesen, Thyregod og et par stykker mere. Kunne du ikke give mig et par links til disse Norske debat-fora ? Det lyder som om man kan få en underholdende aften på disse :-) På forhånd tak. Mvh. Jens.

      Kommentar by JensH — 23. juli 2007 @ 15:19

    34. -> 32 Jens

      Der er desværre mange Israel-hadere i den norske debat (de findes selv på ministerplan), men også mange, der ser mere nuanceret på sagen.

      Alligevel forekommer det mig ret så frastødende, at den historiske debat på det store indvandringsvenlige dagblad Aftenposten i flere år var fuldkommen domineret af Holocaust-fornægtere, og jeg forstår ikke, at bladet ville være det bekendt.

      Der er en moderator tilknyttet, og jeg har ofte fået slettet indlæg, men holocaust-fornægterne blev tilsyneladende ikke rørt. Jo, der var en undtagelse, da der var en hel tråd, som en holocaustfornægter lod handle om, at jeg – efter hans påstand – er psykopat. Nu har jeg noget uddannelse, der gør mig i stand til at grine ad det, men det var alligevel et nummer for groft. Så hellere racist m.m.

      Aftenposten havde i sin tid et positivt syn på Quisling. Avisens overvældende positive syn på indvandring er blevet modereret på det sidste, synes jeg, men det er stadig meget verdensfjernt.

      Du er sikkert velkommen på Aftenposten, hvor du finder deltagere af alle slags og et væld af forskellige diskussionsfora. Hvis du vil over i det mere seriøse, kan jeg anbefale dig journalisten Hans Rustads document.no., der henter inspiration og støtte hos danske venner. Der havde jeg forleden en ganske morsom diskussion med en kendt nordmand Lars Gule, som du kan læse om på Wikipedia. I sin ungdom blev han Norges første terrorist, da han blev fanget med sprængstoffer og viste sig at være DFLP-supporter. Siden har han skam haft mange prominente job i sit fædreland, og doktorgrad har han også. Han dukker af og til op på document.no og citerede i den forbindelse fra en af sine bøger, at fascismen var racistisk.

      Det ville jeg ikke være med til, og vi kom efterhånden langt omkring, bl.a, til Johs Sløk. Undervejs blev jeg skældt ud i et kraftigt sprog, men det endte skam næsten lykkeligt med ros og venlige ord. Til mig – og så meget medhold, som han nu kunne tillade sig – bøgerne taget i betragtning.

      Det er ikke fordi jeg tragter efter at nå til enighed med folk, men på den anden side er det jo ganske morsomt, når man kan nærme sig hinanden undervejs i en debat. Lad dig endelig ikke gå på af sproget. Jeg blev fra starten advaret om, at den norske debat er anderledes og værre i moraliserende henseende, men der er også mange hyggelige og kløgtige typer, som jeg har lært en masse af. Mvh. Mette

      http://debatt.aftenposten.no/thread.php?GroupID=44

      http://www.document.no/

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 16:53

    35. -> #33 Mette

      Mange tak. Jeg var lige inde og checke debatten på aftonposten via det link du har givet her, og jeg sad og gennelæste nogle af trådene, og debatten var langt friere end jeg egentlig havde forestillet mig, (Den var ikke censuret så meget som jeg troede). Men bare lige en ting: Er der oprettet et ‘Muslimsk Folkeparti’ i Norge eller er det bare noget de forskellige debattører ‘joker’ med (som om det var noget at joke med !!) ?

      Kommentar by JensH — 23. juli 2007 @ 17:54

    36. Og Ehl hopper med på dumheden fra landsviger-soen, Aaen støtter skam også ASSmas rabiate synspunkter om at slå Danske soldater ihjel samt det patetiske sammenligning med danske modstandsfolk, dog var han vist godt klar over at de nu er på meget tynd is.

      Men igen de henter deres stemmer hos muslimerne herhjemme (de gør jo hvad imamerne siger, og muslimer støtter som bekendt muslimer)samt unge tossede venstreekstremistiske fjolser, iblandet nogle tåber der så aldrig blev helt voksne og stadig ikke har forstået hvad det er der i hele deres liv har givet dem husly og smør på brødet mens de har råbt rød front …Fra sofaen.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 23. juli 2007 @ 18:11

    37. Stringent set kan denne Asmaa vel ikke være landsforræder. Det ville kræve, at hun var dansker. De virkelige landssvigere er således det slæng (Nyrup, Jelved, Lykketoft o.s.v.) der har sluppet hende ind i landet.

      Kommentar by Skjoldungen — 23. juli 2007 @ 20:06

    38. -> 34 Jens

      Moderators system på Aftenposten er svær at få øje på, det er der hyppigt klager over. Der er sikkert tale om flere personer, hvoraf nogle kun reagerer på direkte klager udefra.

      Det skulle være langt mere stramt på det store dagblad VG, hvor jeg ikke har deltaget i debatten. Mange af debattørerne på Aftenposten er blevet smidt ud fra VG, skriver de.

      I 2003 fik jeg fx en advarsel med oplysning om, at et af mine indlæg var blevet slettet fra Aftenposten eller AD, som debatforumet kaldes. Men i de senere år er mange af dem blot forsvundet uden nogen forklaring og ofte, når tråden er ved at væree lidt langt nede i rækken. På den måde aner man ikke, hvad der sker med ens indlæg.

      Jeg har også været udelukket i en periode. :-) Når jeg skriver kritisk om Minhaj-ul-Quaran plejer mine indlæg at forsvinde. Har skrevet meget om Minhaj, fordi jeg fandt dokumentation for, at organisationen modtager statsstøtte og er meget udbredt i Norge.

      Jeg tror ikke, at det med muslimsk folkeparti har noet reelt på sig. Det er da muligt, at nogen har dannet en forening af det navn, men mig bekendt har det ikke nogen reel politisk status. Der er flere rabialte foreninger og også nogle, der er så yderligtgående, at det er vanskeligt at undgå at kalde dem racistiske. Hvis du støder på navnet “Vigrid”, er der tale om nynazister, og Nationaldemokraterne snerper efter sigende i samme retning. Demokraterne stillede op til sidste valg og er heller ikke et behageligt bekendtskab.

      Hvis du går ind på debatten Midtøsten går det ofte i døgndrift, og her plejer at være en kendt it-specialist, som tidligere har arbejdet som ansvarlig for de tyrkiske bankers sikkerhed, og som desuden har skrevet en krimininalroman og haft planer om at skrive en bog om palæstinenserne. Han er en kendt transvestit, der bl.a. kalder sig Sylvia eller Sisterofmercy. :-) Nu er du advaret.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. juli 2007 @ 20:56

    39. P.d.a.s. er der også meget positivt i Norge. Deres Fremskrittsparti ligger jo ofte omkring 1/3 af stemmerne (og deres ungdomsorganisation er gigantisk (sammenlignet med f.eks. DFU som jo ellers gør det ganske godt i DK)). Der er faktisk masser af pro-israelske aktivister i Norge. Se f.eks:

      http://www.miff.no/

      (som man godt kunne netværke lidt med i f.t. debatten i Norge – tror da også lige jeg vil kigge indenfor hos broderfolket ved lejlighed).

      Så konklusionen er nok at Norge er mere ekstremt i alle retninger (Danmark er så med en fri debat men lidt mere konsensus-agtig alligevel; Sverige er præget af en påtvungen konsensus, hvor de selv er ude om, at det næsten kun er nazisterne, der ytrer dissens [hvilken naturligvis er lidt pest eller kolera – når nazisterne skal være ytringsfrihedens vogter, så siger det vel en hel del om Sverige].

      Så alt i alt er Norge nok et land med store ekstremer; men altså også med et stort potentiale. Vi må så bare gøre som vi altid gør: Støtte vore venner og straffe vore fjender.

      Kommentar by Nicolai — 23. juli 2007 @ 21:08

    40. -> #Mette & Nicolai

      Mange tak for alle oplysningerne. Jeg tror faktisk jeg vil følge lidt mere med i den Norske debat. Det er rart at se at der også i andre lande foregår en debat om den omsiggribende islamisering af de vest-europæiske samfund. Sverige har jeg opgivet, da jeg efterhånden virkelig frygter det er for sent for dette skandinaviske broderland. I en debat herinde for nylig mindede jeg om hvad den tidligere Svenske integrationsminister Jens Orback udtalte i 2005:

      “Vi måste vara öppna och generösa mot muslimer och islam, för när vi blir i minoritet kommer de att göra likadant tillbaka mot oss”

      En ren ’tilståelsessag’. Den Svenske elite er ved at forære landet bort. Idag har jeg læst at de også grundet frygt for islamisternes reaktion ligger under for selvcensur i den svenske kunstverden:

      http://www.nwt.se/ArticlePages/200707/20/20070720205557_NWT845/20070720205557_NWT845.dbp.asp

      Men for at slutte dette indlæg af med lidt opmuntring, så sad jeg her til aften og genhørte Michelle Malkin’s interview med Mark Steyn, (bl.a. forfatter til bogen ‘America Alone’), og det er virkelig værd høre:

      http://video.google.com/videoplay?docid=-4774648522580685149

      Kommentar by JensH — 23. juli 2007 @ 21:32

    41. Det er en fornøjelse at se, at Uriasposten får sit eget liv, selv om Kim drager bort for at fede den. ‘Sommerferie’ – skulle det nu være moderne?

      For så vidt angår Michelle Malkin er jeg helt enig. Hun er en nådesløs enmandshær og stærkt anbefalelsesværdig. Under muhammedkrisen sidste år havde hun konstant et stort Dannebrog til at pryde sin blog. Hun er en af de mest indflydelsesrige bloggere i USA og rapporterede fra de amerikanske støttedemonstrationer for Danmark og dækkede sagen konsekvent. Hende skylder vi tak.

      Kommentar by S — 23. juli 2007 @ 22:38

    42. – Man hører jo ofte den – groft generaliserende – påstand, at vi mænd er visuelt anlagt (hvor er Bjørn Elmquist, når man har brug for ham??!!), så jeg hoppede naturligvis direkte til foto-afdelingen på Michelle Malkin, og havnede her:

      http://www.flickr.com/photos/39049221@N00/758137146/

      Michelle Malkin og Dan “Rather-gate” Rather (det er Michelle til højre).

      Kommentar by Nicolai — 23. juli 2007 @ 22:48

    43. ->40

      Og ud over at hun er god at læse, er hun jo heller ikke allerværst for øjet (mums)!

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. juli 2007 @ 23:00

    44. -> #39 + 40 + 41

      Jeg er helt enig. Michelle Malkin er i sandhed en stor kapacitet når det kommer til at advare vesten mod den radikale islamisme. At hun samtidig ser godt ud skal jo ikke ligge hende til last :-)

      Jeg ved ikke om i hørte interviewet med Mark Steyn, men der var specielt en ting jeg bed mærke i. Mange taler (håbefuldt) om at islam behøver at gennemgå en ‘reform’. Mark Steyn svarede på dette sprøgsmål med et modspørgsmål om hvorvidt den radikalisering vi har set gennem den seneste generation i virkeligheden ikke er denne ‘reform’ af islam, som så mange kommentatorer snakker om. Han bruger bl.a. det ekssempel, at de lande vi idag betragter som islamiske for bare en generation siden ikke havde sharia-lovgivning. Et temmelig skræmmende perspektiv, og jeg håber virkelig han tager fejl.

      Kommentar by JensH — 24. juli 2007 @ 07:59

    45. ->42

      Ja, han har samme pointe i America alone. En reformation af det muhammedanske trossystem som vi kunne leve med, skulle opnå en distancering fra Koranen og de andre teksters intolerance og supremacisme – præcis det modsatte af vores reformation, hvor der var tale om en tilbagevending til teksterne, og væk fra Romerkirken som institution. “Reformation” er et plusord og derfor yndet at bruge også her, men bare ikke i vores interesse hvis det opfattes på samme måde.

      Enten gennemfører vi en tvangsreformering af islam i demokratisk retning som betingelse for deres fortsatte tilstedeværelse her, eller også afskaffer vi os selv på kortere eller længere sigt. Jeg kan ikke få øje på andre alternativer.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. juli 2007 @ 08:48

    46. 38 JensH.

      Tak for tråden til Mark Steyn. Et interwiew og en video alle her på Uriasposten burde give sig tid til.

      Skræmmende, oplysende, ingyder af indsigt og mod, tro på, det kan nytte, hvis vi går i gang inden det er for sent.

      Mette, ville du ikke være dygtig nok til engelsk (du hat trods alt boet i England i 10år), så vi kan få Steyns bog oversat – alle her kunne evnt. give et bidrag, lave en fond ligesom ved Kims retsag.

      Den mand skal ud og i omløb.

      Kommentar by Bodil. — 24. juli 2007 @ 08:59

    47. Reformeret islam?. Jo jeg tror også at det er det reformerede islam der dukker op nu. Læs Jyllandsposten i går, et indlæg af Cherif El-Ayouty, der mener at islamismen har 25 år bag sig, mens moderat islam har 1400 år bag sig. Moderat islam?, krige, erobringstogter, terror, barbari – ikke meget forskelig fra hvad vi har set de sidste 25 år.

      Nazismen var slem, kommunismen værre, men islam slår dem alle med flere længder.

      Kommentar by PeterK — 24. juli 2007 @ 10:59

    48. Nogle få fakta at forholde sig til:

      For det første kan man kun nå alle danskerne med et budskab, som de kan forstå, dvs. føle. Man an ævle op og ned af stolper med alle tænkelige kloge filosoffer. Intet vil trænge ind. Den almindelige danskers oplysningsniveau er på højde med Se&Hør, EB og når det skal være fint: DR. Først når den enkelte mærker det på pengene, dæmrer det. Oplysning er således klart asymmetrisk. Godhed forstår næsten enhver. Nødvendighed fatter næsten ingen.

      De fremmede vil til evig tid være fremmede. Man ser det fx på uddannelserne. Alle blander sig, undtaget afrikanere og dem fra mellemøsten.

      Uanset hvad, så vil der altid være danske politikere, der vil push’e uansvarlighed. Fylde folk med løgn. Dette ondsindede pak finder vi mest på venstrefløjen, men højrefløjen hænger godt med.

      Et flertal af danskerne er gjort til klienter, der ikke kan klare sig uden staten. De aner ikke at alt har en pris. Indtil nu har de kunnet leve af tyveri fra et arbejdsomt mindretal. Det slutter snart, og i mellemtiden har snylterne givet Danmark væk, fordi de bilder sig ind, at der så nok er andre, der vil betale for dem. De bræger fx, at vi da ikke har råd til at melde os ud af EU. De ville sælge deres gamle mor for et gram hash.

      Integration på arbejdspladserne vil aldrig ske. Jeg har prøvet at ansætte fremmede til reativt høje stillinger, og er fra direktionsniveau blevet belært om, at i Danmark ansætter vi danskere. De vil faneme ikke have perkere og negre ind på arbejdspladserne, siger de.

      Og vi er alle racister, uanset hvor fromme vi gør os selv. Højtuddannede taler om engangsperkere og gedeknebbende negre. Der er lagt i ovnen til konflikt.

      Og de uintegrerbare grupper klarer sig i middel dårligt i uddannelsessystemet. De får små karakterer og ingen job. De vil altid føle sig udstødte, men så har de jo heldigvis en from tro, som siger, at vi danskere er urene.

      Olie: Næsten hele EU er afhængig af olie fra mellemøsten og Afrika. Derfor solgte danske politikere Danmark til EU efter oliekrisen i 73. Og EU havde forvejen solgt sig til dem med olie. Vi betaler med livet.

      Og endelig: Om 50 år er de fremmede i flertal i det meste af EU. Så er vi færdige. De kan ikke dyrke jorden, bygge huse og broer, bore efter og raffinere olie. De kan ikke lave kompliceret hospitalsudstyr. EU falder gennem uendelige borgerkrige tilbage til middelalderen.

      Sådan er det. Grimt.

      Mvh. Børge. (Og så kaldte landsforræderne det at opløse Danmark for frihandel. Frihandel betyder, at man sætter grænser, som man vil.)

      Kommentar by Børge — 24. juli 2007 @ 14:03

    49. ->LFPC

      Inde på kirkeministeriets hjemmeside http://www.km.dk/retningslinier.html
      kan man finde en omfattende vejledning for hvornår et trossamfund kan blve betegnet som ‘godkendt trossamfund’, hvilket blandt andet giver nogle skattemæssige fordele, ligesom man kan foretage retsgyldige vielser.

      Ifølge vejledningen fremgår det helt klart at “Derudover betragtes det som en forudsætning, at godkendte trossamfund i lighed med det
      øvrige samfund respekterer menneskerettighederne, navnlig religions- og trosfrihed, herunder retten til at skifte religion.”
      Ifølge koranen kan en muslin ikke skifte religion, og i de fleste islamiske lande koster det en livet at gøre det. Menneskerettighederne respekteres heller ikke, og blev i 5. august 1990 udskiftet med en speciel muslimsk version kaldet Cairo deklarationen, som fastslår at menneskerettighederne kun gælder i det omfang sharia tillader det.

      Når imamer taler om at man overholder ‘menneskerettighederne’, er det derfor af allerstørste vigtighed at få helt tindrende klart hvilke menneskerettigheder der tales om. Det er ikke sikkert vi taler om det samme.

      Af kirkeministeriets vejledning fremgår også, at et godkendt trossamfunds hovedformål skal være gudsdyrkelse, ved adskillige lejligheder synes det som om Islamisk Trossamfund har et overvejende politisk sigte.

      Hvordan i alverden kan Islamisk Trossamfund være godkendt?

      Kommentar by PeterK — 24. juli 2007 @ 15:52

    50. ->49 “Hvordan i alverden kan Islamisk Trossamfund være godkendt?”

      Du kender godt selv svaret: Ingen tør tage det opgør. Det står forhåbentlig lysende klart for de fleste (som vil se det), at islam er en subversiv politisk ideologi iklædt religiøse gevandter, at dens “hellige” skrifter er hate speech og bigotri for fuld skrue, at mht. de gældende definitioner på “racisme” er muhamserbevægelsen det mest racistiske fænomen i verden, at dens medlemmers loyalitet ift. de vantros lande er ikke-eksisterende, at bevægelsen betjener sig at vold og trusler for at dels holde orden internt, samt for at skabe frygtbaseret respekt blandt kuffar osv. osv. osv.

      Et af de små forhåbninger jeg gør mig er at der en dag går hul på bylden, at nogen et sted i verden afholder en retssag som skal fastslå disse forhold. Så kan man håbe at det breder sig som ringe i vandet, og vi kan få lukket kæften på FN, Beate og DRC eller hvad de nu hedder. Det første skridt vil være det sværeste, og dommere og anklagere må have nye identiteter bagefter osv.

      Men dette kunne være vejen frem. Massiv stadfæstelse af indlysende sandheder, nu gider vi ikke høre mere offer/trusselsretorik, massive spot-og-hån-kampagner imod Mo. Hvis tilstrækkelig mange bryder frygtens jerngreb, må der komme et punkt hvor de ikke kan foranstalte effektive trussels- og hævnkampagner længere. Jeg kan ikke få øje på andre veje frem. Der må gå hul på bylden et sted, så vi kan få kendsgerningerne frem i det åbne, og næste fase indledes. Borgerkrig eller permanente optøjer i Frankrig eller UK, eller en principiel retssag. Et eller andet skal der ske. Tiden er knap.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. juli 2007 @ 19:30

    51. Ingen tør tage opgøret, for de vestlige ledere er paralyserede af skræk over hvad de fik ødelagt på kun 25 år – 1000 års kulturel udvikling. Tag Ulf Petterson fra Sverige, der opfordrer svenskerne til at behandle muslimerne pænt, for så vi de nok også behandle svenskerne pænt, når de om kort tid bliver i mindretal i deres eget land. Tony Blairs skamrosning af islam og koranen, og vor egen Foghs vattede udtalelser på det seneste, der ikke lader Nyrup noget tilbage. For at citere en kendt person der altid havde en plan der sendte ham i Vridsløse: hundehoveder, hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, et par feje hunde, jammer-kommoder og elendige socialdemokrater!”…

      Jeg tror man skal gøre lige som med rockeruvæsenet. Nul-tolerance. “Al jeres vrøvl kan i forlyste jer med henne i jeres moske, her ude på gaden gælder Danmarks love. Kan i ikke forlige jer med det, så går der en flyver hjem i morgen.” Danmarks love gælder forøvrigt også inde i moskeen, medmindre man har givet den diplomatstatus. Skal man lade være med at tale med folk der har hovedsæk på, så man ikke kan se øjnene?. Jeg taler ikke med mennesker med blanke solbriller på, jeg vil se øjnene og beder dem om at tage brillerne af, er hovedsækken alderledes?.
      Trossamfundet holder ikke reglerne for at være et trossamfund, og det var en eklatant administrativ fejl, at give dem status som sådant – uanset hvor mange medlemmer de har. Hvem indsender en formel klage?. Hvem politianmelder dem for fatwaen, som er en overtrædelse af grundlovens paragraf 34, og som straffes som højforrædderi. Jeg har forsøgt at rejse spørgsmålet om trossamfundet i pressen, men alt afvises. Det er lige så lukket land som EU’s middelhavsprojekt.

      EU kan vi ikke regne med. Bliver vi i EU, kan vi lade os overtromle af EU eller Islam, og i længden fører det første til det sidste. Hvis man er i tvivl, så gå på Google og søg efter Anna Lindh Foundation, se derefter på logoet i øverste højre hjørne på Anna Lindh Fundations hjemmeside. Det er visionen for det imperium, Barosso talte om for et uger siden.
      Jeg kan desværre ikke linke til siden. Jeg formoder spamfilteret trigger på ordet ‘euromed’ i linket og fordi det tror det er noget med medicin, sendes det ud sammen med viagra reklamerne.

      Kommentar by PeterK — 24. juli 2007 @ 21:10

    52. -> 46 Bodil

      Nej, jeg har ikke boet så længe som ti år i England, men jeg plejer at holde sommerferie der. Særlig god til engelsk er jeg nu ikke.

      Men også jeg tog mig tid til at se videoen med Mark Steyn og Michelle Malkin og fortrød det ikke. Noget jeg hæftede mig ved, var deres store lattermildhed. For nøjagtig det samme sker her, når jeg sidder og skriver om islam. Jeg ler, og det er vel ikke for stærkt at kalde det en fortvivlensens latter.

      Det hele er så soapagtigt. Vi gennes som en flok lemminger ud over afgrunden, og for os, der forsøger at gå imod strømmen, er det efterhånden temmelig pinefuldt og uvirkeligt, hvad der sker.

      Hvorfor fanden kan vi ikke komme til at tale fornuftigt om disse forhold, der skriger til himlen? Hvorfor al det idiotiske pladder?

      Se nu fx i aften på DR1 i tv-avisen, hvordan Jeppe Nybro og studieværten sovsede rundt i sentimentalitet over nogle tudbrølende irakiske familiemedlemmer til den tolk, der er blevet tortureret og myrdet i Irak.

      Javel, det er dybt tragisk med disse konstante myrderier blandt muslimer, men det er jo forlængst kommet frem, at mordet skete lang tid efter, at tolken var ophørt at arbejde for de danske soldater, og at han har været involveret i andre ting, som kan være skyld i mordet. En granvoksen bror, der så ud, som om han var i fyrrene tiggede grædende om at komme til Danmark og argumenterede med, at den myrdede bror havde været som en far for ham. Han må sandelig se at blive far for sig selv, hvis han har behov for en far, det er ikke et øjeblik for tidliget.

      Mange gange i løbet af udsendelsen hørte vi argumentet, at tolken “har hjulpet Danmark”, ingen sagde en lyd om, at danske soldater er i Irak for at hjælpe irakerne, og at det ikke er for meget forlangt, at de selv hjælper med. Den uundgåelige Søvndal var også på pletten.

      Ja, så er der Asmaa, og Søren Pind aner landsforræderi. Jamen, jamen, jamen! Hvad så med alle de andre – Det Islamiske Trossamfund fx for at tage noget meget nærliggende. Det ene øjeblik vil samfundet rejse et nyt oprør i Mellemøsten og opfordre til boycot og fatwa, og det næste øjeblik blåtemples dets imamer af Pet og justitsministeren. Hvorfor giver man dem ikke en isnende kold skulder? Hvorfor???

      Asmaa siger ikke andet, end hvad man i flere år har kunnet læse mange steder på nettet. Hun siger det, som hendes potentielle vælgere gerne vil høre. Men det vil politikerne ikke vide af.

      I øvrigt er jeg da ganske enig med Asmaa i, at hvis vore soldater udgør en del af en besættelsesmagt, er det legitimt at angribe dem.

      Men der er jo ikke tale om en besættelse.

      Dette vil store dele af venstrefløjen imidlertid ikke vide af, og jeg mener fx at have hørt Søvndal tale om besættelse, så faktisk er Asmaa mere konsekvent, end han er i denne sag. Men ellers er hun efter min mening et afskyeligt fruentimmer.

      S

      Kommentar by Mette (islamofob) — 24. juli 2007 @ 21:20

    53. -> #51 PeterK

      Jeg er sådan set helt enig med hvad du skriver, bare lige en lille korrektion. Det var ikke Ulf Petterson der kom med denne berygtede udtalelse i 2005:

      “Vi måste vara öppna och generösa mot muslimer och islam, för när vi blir i minoritet kommer de att göra likadant tillbaka mot oss”

      Det var den daværende integrationsminister Jens Orback. Ulf Pettersson er svensk blogger, og en af de fornuftige vel og mærke, (et lille lys i mørket derovre hinsidan):

      http://www.ulfpettersson.se/texts/

      Kommentar by JensH — 24. juli 2007 @ 21:21

    54. Ak ja, denne besættelse, nogle mennesker lider ligefrem af det. Vi er ikke besætttelsesmagt i Irak. Irak har i snart lang tid haft en legitim folkevalgt regering, valgt ved åbne frie valg. Det er der grupperinger i Irak der ikke bryder sig om, ingen nævnt ingen glemt men deres koner har sæk over hovedeet, og som fuldstændigt psykotisk myrder løs blandt tilfældige mænd, kvinder og børn. http://www.thereligionofpeace.com er et godt sted at starte. Lige så snart den irakiske regering beder koalitionen om at tage hjem, er jeg sikker på det ikke tager ret lang tid at pakke kufferten og resten af udstyret.

      I øvrigt ser jeg også med dyb vantro, når jeg ser store mænd med fuldskæg te sig som 5-årige børn der har tabt isvaflen. Kipling havde ret, “east is east and west is west, and never shall they meet”. Vi har ikke brug for dem, lad deres tabercivilisitaion synke i grus.

      Danmark har været selvforsynende med olie siden først i 1990’erne og er det et godt stykke tid endnu. Den dag vi løber tør, har Norge mere olie end mellemøsten, og de vil sikkert gerne sælge det til os. Hvis ikke muslimerne i mellemtiden har overtaget Norge, og nu kunne man jo starte en større konspirationsteori.
      Heldigvis er vi ikke hæmmet af hvad en pædofil stratenrøver skrev (kunne han i øvrigt det?) for halvandet tusinde år siden, så vi har en velfungerende videnskab, der har fundet på noget andet inden olien bliver et problem. Heldigvis vil den globale opvarmning spare os for en del fyringsolie….

      Tak for korrektionen JensH, udtalelsen havde jeg registreret under Ulf Petterson, men han var altså bare budbringeren. Man skal som bekendt ikke skyde på pianisten. Men der er jo ellers en udmelding der vil noget, ren tilståelse, ufatteligt den også bare gled ubemærket igennem. Ligesom Giscard d’Estaing’s om at vi bliver fyldt med løgn med den “nye” EU traktat.

      Kommentar by PeterK — 25. juli 2007 @ 00:15

    55. Giscard dÉstaing udsagn om løgnen om den “nye” traktat…..jamen vi almindelige borgere er da godt klare over vi bliver manipulerede både med egentlig løgnagtighed, som det Marlene Wind fra Kbh.s Uni i forbindelse med den “nye” Traktat beskriver som :” traktaten er et uskønt syn, fordi den tvinger politikerne til at lyve.”- som med deres fortielser omkring EU / Middelhavsprojektet .

      Hvorfor skrives der ikke stolper op og ned omkring dette projekt som går ud på en form for EU-udviddelse med 9 islamiske lande + Israel til et Euromediterranien ?

      Hvorfor er der ingen der skriver om rædsomme dette projekt, som på sigt skal medvirke til at Middelhavsbassinnet bliver en art indsø i det Bat Yeór meget rammende kalder Eurabien ?

      Hvorfor er der ingen der fremlægger hvad EUs FIRE FRIHEDSSØJLER – som disse Middelhavslande bliver omfattet af fra 2010 – betyder og hvilke konsekvenser disse vil få for Europas lande og befolkninger ?

      Hvorfor er pressen tavse omkring dette ?

      Og hvorfor agerer Danskerne – som resten af Europas befolkninger – døve og blinde overfor dette Middelhavsprojekt ?

      Ganske enkelt – fortielsen fra EUs politikeres , som fra vores hjemliges side har været effektiv .

      Så effektivt, at ikke mange almindelige borgere er klare over der eksisterer et sådant projekt .

      Prøv at gå ud og spørg folk om hvilke konsekvenser de tror det vil få for os, når de islamiske Middelhavslande ( i første omgang ) får fuld adgang til EUs Fire Frihedssøjler fra 2010 .

      Hvadfornogen frihedssøjler …..er svaret oftests .

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 25. juli 2007 @ 07:36

    56. -> 55 vivi

      Det er godt, at du holder os til ilden vedr. Barcelonaaftalen. Jeg ved ligefrem ikke, hvad jeg skal skrive om den, for trods flere forsøg på at sætte mig ind det materiale, som jeg har fundet frem til, synes jeg, at det hele er meget diffust.

      Kan du ikke redegøre for, hvad du forbinder med de omtalte frihedssøjler?

      Vi må insistere på at blive orienteret og forsøge at påvirke politikerne direkte og få optaget læserbreve samt opfordre venner og bekendte til at gøre det samme.

      Regeringen ligger alt for lavt i flere sammenhænge, og hvis statsministeren meget snart udskriver valg, sådan som Pittelkow finder sandsynligt, risikerer vi, at væsentlige emner – fx traktaten – forsvinder ud i diskussionsperiferien. Jeg går ud fra, at traktatens vedtagelse baner vej for igangsættelse af Barcelonaftalen.

      I dag må vi glæde os over, at Asmaa er blevet politianmeldt. Folk raser over hende både her og der og med tilladelse fra skribentern citerer jeg et af læserbrevene i sin helhed:

      “Fiskeri efter vælgere

      SOM KOMMENTAR til Asmaa Abdol-Hamids udtalelser om, at det er helt i orden, at irakerne angriber danske soldater, citeres Naser Khader for at mene, at »hun er en forvirret ung dame«, der »har sagt så meget og modsagt sig selv så mange gange, at man bliver helt rundtosset.«

      I modsætning til NK, der er temmelig udstødt af sine trosfæller, hvis Demokratiske Muslimer mest af alt ligner en fiasko, og som nu satser på de politisk umodne danske vælgere og drømmere, føler jeg mig overbevist om, at AAH udmærket ved, hvad hun foretager sig.

      Jeg frygter endda, at AAH ved, at hun sætter fingeren lige præcis det sted, hvor pulsen slår hårdest hos mange muslimske vælgere, og det svarer i øvrigt til hendes udtalelser i et interview i Socialistisk Arbejderavis 20/6, så mere forvirret er hun ikke.

      AAH er ude for at fiske vælgere, og at der er stemmer i hendes synspunkter, vil Khader helst brede et forsonende tågeslør hen over og anslår derfor en mandschauvinistisk tone.

      Men sagen er, at AAH er en moden og målbevidst person, der ved, hvad hun vil og gør. Mens Khader efterhånden minder om en upåklædt kejserspire – og Ny Alliance mest af alt om en lobbyvirksomhed, hvis ydelser er til salg for højeste pris. Man kan jo dårligt kalde Ny Alliance for et politisk parti, så længe Khader er så behagesyg og easygoing, at han end ikke har præsteret et partiprogram.

      Med deres handlemåde latterliggør disse to dansk politik, og det er mit inderlige ønske, at AAH holder op med at kalde sig “en dansk pige”.

      Må alle gode magter stå vore soldater bi i det fredsbevarende arbejde. De skal være hjerteligt velkommen hjem fra deres umulige opgave.”

      http://jp.dk/meninger/breve/article1020282.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 25. juli 2007 @ 09:44

    57. Mette –

      Barcalona-erklæringen af 1995 går bl.a. ud på aftaleforhold, kaldet, Euromediterranien-aftalen, der skal træde i kraft år 2010 .

      Aftalen er indgået mellem EU og

      Marokko
      Algeriet
      Tunis
      Egypten
      Jordan
      Det Palæstinensiske Selvstyre
      Syrien
      Libanon
      Tyrkiet

      samt Israel.

      Jeg vil ultrakort skitserer hvad EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler omfatter :

      1. Fri bevægelighed for varer
      2. Fri bevægelighed for tjenesteydelser
      3. Fri bevægelighed for kapital
      4. Fri bevægelighed for mennesker aftalelandene imellem.

      Desuden omfatter aftalen at EU yder væsentligt flere penge til PARTNERNE i dette FRIHANDELSOMRÅDE – hvilæket betyder flere penge til de islamiske lande.

      Disse penge til de fattige partneres udvikling skal bl.a. komme fra den Europæiske Investeringsbank, som i 2004 investerede ca. 3 milliarder euro i disse partnere.

      Foruden dette frihandlespartnerskabet skal der oparbejdes et kulturelt partnerskab mellem Europas lande og partnerne i frihandelsområdet .

      EU har i denne forbindelse garanteret de islamiske partnere respekt for Islam .

      Når jeg skal være ærlig – så finder jeg det utrolig vanskeligt at få hold på i alle de grupperinger, der har en finger med i processen, at udforme det Nye Europa .

      Jeg vil anbefale at du får fat i

      “De binder os på mund og hånd ”

      hvor Anders Bruun Laursen har skrevet kapitlet : “Hvem styrer koloniseringen af Europa- og hvorfor …”

      Desuden har Gertrud på hendes

      http://spydet.blogspot

      skrevet om

      “Dobbeltspil” d. 7.7.07

      ” Bat Yeór : Eurabia – Europas Fremtid. ” d. 20.7.07

      “Hvorfor fortier massemedierne samarbejdet mellem EU og de islamiske stater ?” d. 28.6.07

      Desuden har http://danmark.wordpress.com

      d. 22.10.06 en artikel om ” Research på den Europæisk Arabiske Dialog og hvad den er belvet og planlægges at blive til.”

      http://www.siad.dk

      har den 7.7.07 en analyse af Bat Yeórs bog om “Eurabia, The Euro-Arab Axis.”

      Jeg har forsøgt mig at læse mig igennem EUs papirer…….sproganvendelsen er en højpandet jurist værdig .

      Hvilket sikkert ikke er utilsigtet, idet vælgerne for de flestes vedkommende givetvis må give op over for denne sprogbrug .

      Heldigvis findes der folk som tidl. overlæge Anders Bruun Laursen der evner – og ikke mindst orker – at “oversætte” til hverdags Dansk .

      Det jeg har læst mig frem til har overbevist mig om, at projekt Eurabia ikke er en konspirationsteori eller fantasier opfundet for at skræmme ….men et helt reelt projekt, som er langt fremskreden .

      Man har fra EU side evnet at gå sagte med, i hvert fald dele af, projektet .

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 25. juli 2007 @ 12:00

    58. ->57

      Husk også Fjordmans “The Eurabia code”:

      http://gatesofvienna.blogspot.com/2006/10/eurabia-code_19.html

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. juli 2007 @ 12:41

    59. Eurabia er absolut ikke et fantasiprojekt eller skræmmebillede. Ordet bruges flere steder i teksterne hos tilhængerne af det, bl.a på Anna Lindh Foundations hjemmeside. Det træder i kraft 2001 – om 2½ år. Det er absolut sidste udkald.
      Der er i tidens løb investeret rigtigt mange penge i projektet og ‘partnerne’, hvoraf den ene part Libyen ikke ser sig for god til direkte menneskehandel for et par dage siden, og hvor en anden partner, det bundkorrupte palæstinensiske selvstyre, udøver daglig terror mod en anden partner, Israel. Tyrkiet har lige valgt islam, og er i krig mod et andet medlem af det EU man så gerne vil se Tyrkiet som medlem af.
      Gad vide om det er historien om babelstårnet om igen. EU vil uvægerligt gå til grunde i indre spild – og det er måske ikke så ring’ endda.

      Må jeg i øvrigt anbefale en ny site: http://www.islamister.dk, som netop i dag er oprettet som en slags citatbank over udtalelser fra danske muslimer. En slags andet dokumentationscenter om racisme og fremmedhad end det vi kender til daglig.

      Kommentar by PeterK — 25. juli 2007 @ 15:05

    60. Linket er dødt ???

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 25. juli 2007 @ 22:02

    61. ->whodares

      Jeg har fra sædvanligvis velunderret kilde fået at vide, at det er aktivt fra i morgen torsdag.

      Kommentar by PeterK — 25. juli 2007 @ 22:38

    62. 58.LFPC

      Ja- Fjordmans gennemgang er fremragende !

      Og i dag har http://universalgeni.wordpress.com

      skrevet “Euromediterranien -projektet lever i bedste velgående ” i forbindelse med de bulgarske sygeplejerske og den palæstinensiske læge .

      Den Libysiske udenrigsminister har udtalt i følge Berlignske Tidende, at ” løsningen baner vej for en aftale om fuldt samarbejde og partnerskab imellem Libyen og EU.”

      Som om det er VI nu også skal være beærede over, at Libyen vil tildele os et sådant samarbejde og partnerskab.

      Jeg ved ikke hvordan I andre har det med dette projekt – men jeg kan ikke lade være med at føle både en form for vrede og en kolossal utilpashed over dette .

      For ikke så lang tid siden læste jeg eet og andet sted et råd til de der har børn :

      sørg for at Jeres unger får en god skolegang og dernæst en fornuftig uddannelse, der kan bruges udenfor Danmarks grænser .

      Dette her social-eksperiment kommer ikke til at ende i fredelig og fordragelig sameksistens .

      Det haster med at finde ud af HVAD vi vil med os selv, med vores land og den kultur ( hvordan vi så end skal definerer denne) vi tilhører, om det altsammen er værd at slåes for .

      Hvis vi mener det er indsatsen værd – og hvis ja, hvad gør vi så ?

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 25. juli 2007 @ 23:33

    63. -> vivi

      Jeg vil godt påtage mig fadderskabet til dit citat om vores børns fremtid.

      I øvrigt har vi en udmærket indgang til at sende et par indlæg til JyllandsPosten,hvor lederskribenten i går i slutbemærkningen udtalte ønske om at EU ville isolere Ghadaffi i et ørkentelt.

      Oh hellige enfold!. En lederskribent – altså ikke en praktikant fra DJH, men en journalist på en betroet post, der er uvidende om at EU slet ikke er på vej til at isolere Ghadaffi i et ørkentelt, men er i fuld gang med at indrette hans plads i EU’s eget telt. Flere læserbrevsskribenter har også udtrykt forundring over at man nu giver Libyen penge, fuldstændigt uvidende om hvor mange penge euromed har hældt i diverse totalitære regimer – og helt åbenlyst uvidende om euromed projektets eksistens.

      Skriv et par indlæg, lejligheden byder sig lige nu.

      Kommentar by PeterK — 26. juli 2007 @ 09:12

    64. Der er noget galt med logikken. For pengene fra EU til Libyen påstås jo at skulle være med til at dæmpe den illegale indvandring. Og flere af EU-landene ved Middelhavet har længe skreget om hjælp mod den illegale indvandring. Samtidig lægges Tyrkiet mere og mere på is, og Europas befolkninger er gennemgående meget imod Tyrkiets indlemmelse i EU. Desuden er den islamiske terrortrussel et af tidens helt store problemer.

      Derfor kan det umuligt være rigtigt, at man fra 2010 vil åbne alle sluser til en række arabiske lande med enorme fødselsesoverskud og store problemer med islamister. Man kan jo ikke åbne op med den ene hånd og samatidigt barrikadere ladeporten med en anden. Eller kan man?

      Det glæder mig, at andre end jeg selv har besvær med EU-teksterne. Det er så nemt nu til dags at smække noget ud på internettet og bagefter påstå, at man har orienteret og spillet med åbne kort. Hvis folk ikke ved, at det ligger der, vil de fleste jo aldrig se det. Og hvis informationerne er alt for uoverskuelige og uforståelige – og det mener jeg i høj grad de er – er de intet værd.

      Informationer skal først og fremmest være målrettede, og når vi, der er veluddannede og politisk interesserede, ikke kan forstå dem, dur de ikke.

      Noget er splitter ravende galt.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. juli 2007 @ 09:48

    65. Mette,
      dels er det historien om aflad igen, dels er det en fejlslutning, dels er det rene mafiametoder.

      Aflad.
      Vi behandlede dem altså ikke pænt for 250 år siden, så nu betaler vi dem en pæn sum penge, og så opfører de sig sikkert pænt mod os. Det europæiske selvpåførte skyldkompleks. Jeg vil ikke påtagen mig nogen skyld, hverken moralsk eller økonomisk, for noget jeg ikke har lod eller del i. Aflad virker ikke, det virker heller ikke når man betaler 200 kr mere for at få en CO2-fri flyvetur.

      Fejlslutning.
      Den illegale immigrationen skyldes fattigdom. Hvis vi nu stopper en masse penge i dem så fattigdommen forsvinder, så holder den illegale immigration op, vi fjernede jo problemet – ikke?

      Mafia.
      Nu betaler vi dem en pæn sum, så opfører de sig nok pænt. Det er ren mafia – beskyttelsespenge. Metoden blev bl.a. brugt i vikingetiden, da hed det danegeld.

      Kommentar by PeterK — 26. juli 2007 @ 10:07

    66. Skyld her og skyld der. Nok påstås det, at en af mine forfædre var en voldsomt hidsig viking, men jeg føler mig da altid ekstra velkommen i England, når folk finder ud af, at jeg er dansker. De er jo vilde med vikingerne og går ikke rundt og koger på gammelt had.

      Det gælder hele vejen rundt, der hvor vi hærgede. I weekenden er der for 31. gang vikingetræf på Moesgaard, Nordens største, og der plejer at være mange udenlandske deltagere.

      Når jeg tænker på, i hvor mange hundrede år arabiske sørøvere gjorde Middelhavet til et farligt farvand for europæere og ikke mindst amerikanerne (Jefferson havde et frygteligt besvær med dem i sin ambassadørtid i Paris), så synes jeg ikke, at vi skylder dem noget.

      De danske arkiver bugner med akter om priser og deres mandskaber i arabisk fangenskab. Det var først, da Frankring erobrede Algeriet i 1800-tallet, at man begyndte at få styr på alle disse arabiske sørøvere. Herregud, de hærgede helt op i Nordatlanten og tog folk med som slaver.

      Danegæld blev indført netop i den periode, jeg råhygger mig med at læse om i øjeblikket. Farverige romaner, hvor helten er Uthred (søn af en jarli i Nothumbria), som blev fanget af vikinger. Siden blev han kriger hos Alfred d. Store, men længtes efter sine vikinger.

      Kultursammenstød. Der sluttede “The Last Kingdom” – “Det sidste kongerige”. Nu er jeg godt henne i “The Pale Horsman”, der på dansk hedder “Den danske rytter”. Derefter kommer turen til “Lords of the North – om biblioteket vil. Og dernæst “Sword Song”.

      Det ER så befriende at følge med i den enkle tankegang og levevis. Og enhver må jo forelske sig i høvdingen Ragnar, der danser på årerne. Alle danskerne elsker deres skibe og er drabeligt tabre, enkle og ærlige, men også snu og totalt skruppeløse, når det gælder de onde og sølv. For slet ikke at tale om guld.

      Det er meget morsomt at følge heltens vaklen mellem de friske nordboer og de skyldtyngede kristne, der nu heller ikke er bedre, end det kan betale sig. Man holder hele tiden med de “forkerte”. De ædle vilde, det er bare os. Sjovt nok har den engelske forfatter godt fat i de myter, som vi også selv ynder at omgive os med.

      Forfatteren hedder Bernard Cornwell, og de her bøger er internationale bestsellere. Jeg konkluderer derfor, at jeg ikke er ene om at ønske mig et mindre kompliceret verdensbillede, og at tapre helte og møer stadig er hotstuff. Samt at mænd med drømme om at skabe store riger er uundgåelige, og at mafiaer og lejesvende ligeså.

      http://www.bernardcornwell.net/index.cfm?page=2&BookId=45

      http://www.bernardcornwell.net/

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. juli 2007 @ 12:08

    67. en lille gave til kommentatoren der roste Fox-news

      http://www.glumbert.com/media/foxnl

      Kommentar by Allan — 26. juli 2007 @ 13:13

    68. Og mens vi nu er i gang med skyld, så skal en stor dansk sportsmand fremhæves.

      For kors hvor har han fået skyld. Han var ikke lige på pletten i det liberalsocialistiske diktaturs forlangender. Han er en ener. Han vil noget, og gider ikke alt det her overdrevne administrative fis. Han dur og han vil ikke indordne sig, så regeringen taler om fængsel til hans slags akompagneret af franskerne, EU’s taberfolk nummer 1, der gerne ser hans slags ”hængt”.

      Hold kæft hvor er europæerne et helligt hylekor.

      Mvh.Børge. (Jeg måtte have luft!)

      Kommentar by Børge — 26. juli 2007 @ 13:48

    69. 59-61:

      Fjern kommaet til sidst i linket, og det virker fint.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 26. juli 2007 @ 14:07

    70. EU – en tragedie i uendelige afsnit.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 26. juli 2007 @ 14:16

    71. 68 -> ha ha, nu forsvarer du en taber der snyder med arme og ben! MR har ikke fortjent andet end et spark i røven ud af Touren.

      Kommentar by Morten — 26. juli 2007 @ 17:18

    72. Aha ja det lille komma havde jeg ikke liiige lagt mærke til..Takker både for hjælpen og denne informative side ;-)

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 26. juli 2007 @ 18:44

    73. LOL LOL

      http://bp0.blogger.com/_y4TnBe9wCzc/RqjFLlfsnII/AAAAAAAAB4s/tFANH-d8G2w/s1600-h/Gates+of+Vienna++A+Vote+for+Asmaa+26-07-2007+17+48+13.jpg

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. juli 2007 @ 20:14

    74. Hahaha… ja den var go’ lige til en bagrude strimer.

      Karsten, Objektivist.dk

      Kommentar by Karsten Jensen — 26. juli 2007 @ 21:01

    75. 73, hehe ja, sikke et pletskud :)

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen ( Islamofob ) — 26. juli 2007 @ 21:18

    76. 64. Mette

      Jeg undrede mig svært over mig selv en rum tid, hvor jeg forsøgte at begribe hvad det var jeg læste i diverse EU-tekster .

      Noget måtte tilsyneladende være galt fat med mine kognitive evner .

      Og dog, jeg havde da på et tidspunkt formået at slide mig til en akademisk grad – så der måtte være indtrådt et forfald, gradvist, for jeg havde ikke selv registreret dette i min hverdag.

      Men ingen i min omverden havde heller gjort mig opmærksom på et muligt forfald .

      Dette kunne så skyldes, at folk overvejende er meget høflige .

      Jeg fandt så på at præsenterer nogle af disse høflige mennesker for nogle af EU-tekster som jeg havde printet ud.

      De forstod heller ikke hvad der stod .

      Det vil sige forstod og forstod – man ender med at fatte budskabet, når man har fjernet de 9/10 dele af teksten, som er rent omsvøb, og når ind til substansen .

      Men dette kræver koncentration og megen tålmodighed .

      Dette arbejde, der kræves af den enkelte, tror jeg ikke eet eneste øjeblik på er tilfældigt – som jeg skrev tidligere .

      Hensigten er at almindelige mennesker ret hurtigt skal køre trætte i teksterne – og lægge papirerne væk.

      EU kan ved enhver lejlighed påstå, at de ikke har holdt noget som helst hemmeligt, at alle aftaler m.m. er at få fat i for enhver der ønsker dette.

      Sådan “ordner ” Ny Europas Topdogs den nysgerrige pøbel .

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 26. juli 2007 @ 21:31

    77. ->74 “Sådan “ordner ” Ny Europas Topdogs den nysgerrige pøbel”.

      Jeg ved slet ikke nok om dette emne til at sige om vi allerede nu er ude over ‘the point of no return’ hvad dette babelstårn angår. Bat Ye’or mener at vi er, og jeg er født pessimist, så jeg hælder til at tro at løbet er kørt.

      Og dog – hvis dette skal køre på skinner til vi en dag vågner op til den ny virkelighed, forudsætter det ro i forhold til den politiske situation i landene omkring Middelhavet, og det forudsætter, at europæerne som nu som lam på vej til slagteren ydmygt går mod afgrunden, uden at mæle en lyd af angst for at blive stigmatiseret som “fremmedfjendsk” (dét var en hulens masse metaforer).

      Der må ikke komme en ny stor krig i Mellemøsten som vender op og ned på landkortet. Der må ikke komme omfattende terrorangreb på europæisk jord som tvinger begreber som jihad og sharia ind i den offentlige diskurs. Europæerne må ikke blive vrede og begynde at stille krav til udviklingen. Der må ikke komme flere scener med massehysteri à la Motoonkrisen eller Pope-rage-krisen. Der må ikke komme omvæltninger i Tyrkiet som får europæerne til at sætte hælene i. Der må ikke komme konstant uro i “forstæderne” i Europa som ikke kan dysses ned, osv. osv.

      At situationen på bare få år er blevet betydeligt mere eksplosiv kan ingen vel benægte. EU må gå på æggeskaller i denne fase, og håbe på at der ikke går hul på bylden, og MSM begynder at kigge på disse ting efter pres fra befolkningerne.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. juli 2007 @ 21:57

    78. Først var vi gode og anstændige. Nu begynder virkeligheden så at trænge sig på:

      “En af de irakiske tolke, der nu venter på asyl efter at have arbejdet for danske soldater i Irak, har medbragt tre børn – og to koner”.

      http://jp.dk/indland/article1022743.ece

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. juli 2007 @ 22:05

    79. Hvis man vil se lidt højtravende rablende ordskvalder, så behøver man ikke gå længere end til åbningsparagraffen i den forkastede og nysminkede forfatning.
      Linket er her:
      http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/bc311283/EUT.pdf

      jeg elsker udtrykket ‘de høje kontraherende parter’, mere svulstigt kan det vel næppe blive.

      Det er fra EU’s hjemmeside, direkte fra hestens mund, men fremhævningen er min. Det handler om en grundlov eller forfatning, som constitution normalt oversættes som. Hvis man er i tvivl, så er her et lille klip
      “The signing of the Treaty establishing a Constitution for Europe in Rome on 29 October 2004 was a decisive step for the European Union.”

      De politikere – de fleste – der bortforklarer det med, at det er nogle praktiske regler og ikke andet, fylder os -igen igen – med løgn.

      Kommentar by PeterK — 26. juli 2007 @ 22:20

    80. Endnu en forskel på EU og USA: Den amerikanske forfatning begynder med “We the People”. Den europæiske begynder med “Hans Majestæt belgiernes konge”.

      Kommentar by S — 26. juli 2007 @ 22:48

    81. # 78. De mennesker skulle aldrig ha været bragt til DK men evt. have haft et tilbud om at blive transporteret til det nordlige Irak hvor der er fredelige forhold.Det er en skandale at den “borgerlige” regering lusker sådan en svinestreg igennem.
      Om få år vil vi kunne se hvor mange de 200 er blevet til og hvilke belastninger for det danske samfund med udgifter og kriminalitet det har ført med sig.
      Igen vil det være den alm. befolkning der må bære byrderne og de lalleglade politikere der vil være langt væk fra problemerne.

      Kommentar by PB — 27. juli 2007 @ 12:54

    82. -> 76 vivi

      Nej, jeg tror heller ikke, at det er tilfældigt med den tåge, der ligger over EU’s fremtidsplaner. Det er et gammelt trick at udmatte folk, så at de opgiver at forstå, hvad der sker, og der er sikkert i tusindvis af embedsmænd i Bruxelles, der magter den kunst og bliver solidt belønnet for det.

      Men jeg synes fortsat, at der mangler sammenhæng i EU’s handlinger. Det ene øjeblik får man en fornemmelse af en mastodont, der vælter sig hen over os og faktisk slet ikke ser os, og det næste øjeblik minder EU om et skib uden ror og kaptajn.

      Folk beklager sig over, at vi er overadministreret, og det er jeg helt enig i. Men hvordan skulle det kunne være anderledes og undgå at blive meget værre? Vi har selv 179 lovgivere med ministerier og udvalg i ryggen, der poster love ud, så det fløjter. Og hvad de præsterer er efter sigende kun 20 pct. af den nye lovgiving, resten kommer fra EU, hvor man endda vil give parlamentet mere magt.

      Du skulle virkelig overveje et eller flere læserbreve. Jeg har ikke haft ubehageligheder af mine debatindlæg i danske aviser – kun i Norge.

      Ang. de 200 irakere. Jeg er dybt forarget over, at noget tyder på, at vi nu også skal til at acceptere bigami. Manden med de to koner spøger endda med, at han overvejer en 3. kone. Det får han vel også råd til.

      De irakiske tolke har vidst, hvad de gjorde, og de har sikkert tjent bedre end mange af deres landsmænd.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 27. juli 2007 @ 13:30

    83. Med hensyn til tolkene, havde i forventet andet, det er muslimer vi har med at gøre.

      Danskerne burde gøre op med sig selv, om vi virkeligt gider at diskutere med muslimerne om hvordan Danmark skal indrettes.

      Kommentar by mike — 27. juli 2007 @ 14:28

    84. Flere læserbreve? >God ide – hvis de optages.

      Jeg har den seneste tid forfattet 6 udmærkede veldokumenterede læserbreve indenfor den foreskrevne længde om euromed. Det ene tog udgangspunkt i JyllandsPostens leder 25/7, hvor man efterlyser at EU skal isolere Ghadaffi og Libyen. EU gør lige det modsatte. Ingen af dem er bragt, og jeg tror efterhånden at der hersker en form for censur. Jeg har kendskab til andre, der aldrig kommer igennem med indlæg der omhandler euromed. Har andre nogen erfaringer på det område? Censurerer MSM euromed indlæg?

      Kommentar by PeterK — 27. juli 2007 @ 18:25

    85. Umiddelbart virker det lidt mærkeligt, at ingen af dine indlæg om euromed blev bragt. Men det er faktisk nærliggende at tro, at debatredaktøren ikke ved noget om emnet og ikke gider at sætte sig ind i det og synes, at det hele lyder lidt usandsynligt.

      For mit eget vedkommende har jeg fået optaget nogle meget kritiske indlæg, der gik lige i kødet på navngivne personer. Men andre indlæg, som jeg selv syntes bragte noget interessant nyt i mere generel forstand, har jeg aldrig haft held med. En vis spildprocent må man selvfølgelig regne med.

      Forsøg at holde dig under 300 ord, så tror jeg, at det går lettere. Det er ganske vist ikke meget, når det gælder euromed. Du kunne måske også satse på en hel kronik, for det egner emnet sig oplagt til, men det er jo et større arbejde. Måske kan en eller anden kendt politiker pudses på emnet og lissom “lukke det op”.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 27. juli 2007 @ 19:23

    86. Var det mon noget 180 grader så ville publicere?

      Kommentar by PB — 27. juli 2007 @ 19:28

    87. Jeg tror desværre det er helt udelukket at få optaget noget som helst om Barcelona-protokollerne (EuroMed) i nogen dansk avis. Selv Jyllands-Posten er jo lallende EU-liderlig. Og samtlige politiske partier – på nær Enfoldighedslisten, som ingen tager alvorligt – labber EU-brækvællingen i sig eller er totalt uvidende. Selv Pianisterne er efter sigende faldet til EU-patten. Eksisterer Juni-bevægelsen endnu?

      Kommentar by Skjoldungen — 27. juli 2007 @ 19:54

    88. DF mener som de altid har gjort !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 27. juli 2007 @ 20:18

    89. Der er noget der hedder VL-grupper. Rigets i egne øjne fremmeste personer.

      I VL-1 sidder redaktører fra de store dagblade sammen med politikere og forretningsmænd. Forvændt ikke noget fra den kant.

      Kommentar by mike — 28. juli 2007 @ 00:08

    90. Hvis der stadig er nogen der kikker med på denne nu ældre tråd, så snublede jeg over en FT-forespørgsel imellem UM og vores helt Morten Messerschmidt angående EUROMED:

      http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20061/salen/F14_BEH1_40_4_2.htm

      Den må siges at åbne en LADEPORT af fremtidig misbrug.

      “We will not go quietly into the night!”

      Kommentar by Karsten, Objektivist.dk — 28. juli 2007 @ 20:28

    91. -> Mette,
      De eneste politikere, der åbent står frem mod EU, er DF og Enhedslisten. Mogens Camre vil ikke røre det med en ildtang, og enhedslisten skal jo ikke have noget i klemme i forhold til islam, så vi er reelt på herrens mark. Normalt har jeg ikke de store problemer med at få indlæg bragt, ’succesraten’ er på omkring 75%.

      Min formodning om censur falder fint i tråd med disse ord fra EU’s udenrigskommisær Waldner i en tale til mediefolk 22/5 2006:
      “I forlængelse heraf tror jeg vi ikke, at medierne skal styres udefra, men snarere at I finder måden at censurere jer selv på. Med hensyn til selvcensur vil jeg bede jer betænke behovet for overvågning indenfor jeres egne professionelle rækker”

      Eller hvad med den her fra Olaf G. Hansens tale i Rabat 13/5 2005:
      “Vi vil udvikle journalisters, skoleelevers og kunstneres mellemfolkelige færdigheder”
      “Vi vil styre kunsten og kulturelle frembringelser”
      “Vi vil påvirke læreruddannelsen og skolens læseplaner”

      Olav G Hansen var chef for udenrigsministeriets center for kultur og udvikling (CKU)

      Jo kursen er sandelig sat, bor vi reelt i et demokrati?

      Kommentar by PeterK — 28. juli 2007 @ 21:18

    92. -> 91 PeterK

      Pudsigt, at du skulle nævne Camre, som om jeg havde foreslået ham, for det gjorde jeg netop men slettede det igen, inden jeg postede sidste indlæg.

      Jeg har tænkt på, at hvis Fogh udskriver valg til september, kan Euromed blive et trumfkort for DF, for det tager sig jo mærkeligt ud, at regeringen ikke har sørget for at orientre os. Personligt har jeg en fornemmelse af, at vi er ved at blive lokket i en fælde, og at Euromed først kommer offentligt på tapeter, når traktaten er i hus.

      Der er stadig en masse, der undrer mig med Euromed, og jeg ville gerne have en forklaring på forskellen mellem begreberne indvanding og “migration gennem Euromed”. Det sidste udtryk bruges i dette link, som jeg ikke har haft tid til at nærlæse og tænke over:

      http://64.233.183.104/search?q=cache:7OVfWB3Jp0MJ:www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do%3FpubRef%3D-//EP//TEXT%2BCRE%2B20051012%2BITEM-012%2BDOC%2BXML%2BV0//DA+euromed+indvandring&hl=da&ct=clnk&cd=4&gl=dk

      Jeg havde godt på fornemmelsen, at du har succes med indsendelse af dine indlæg, for jeg synes, at jeg har genkendt stilen. :-)

      Kommentar by Mette (islamofob) — 29. juli 2007 @ 00:01

    93. -> Mette

      Jaeh, pæren falder sjældent langt fra hesten

      Kommentar by PeterK — 29. juli 2007 @ 00:46

    94. PSM er som altid fyldt med løgn. Se bare kernen af hans svar til Messerschmidt:

      ”For god ordens skyld vil jeg gerne slå fast, at det altså ikke er en indvandring, vi her taler om. Det drejer sig i hovedsagen om højt kvalificerede specialister, der i deres egenskab af tjenesteydelsesydere og i henhold til erhvervslivets behov vil kunne få tidsbegrænset indrejse- og arbejdstilladelse med henblik på at levere deres tjenesteydelser.”

      Hvor i Libyen finder vi ” højt kvalificerede specialister” i andet end kunsten i at sprænge et fly i luften i luften?

      Næh – agendaen er helt klar, hvad enten det gælder specialister eller CO2. PSMs våde drøm om en verdensregering.

      Mvh. Børge. (Herren se i nåde til os.).

      Kommentar by Børge — 29. juli 2007 @ 13:19

    95. ”For god ordens skyld vil jeg gerne slå fast, at det altså ikke er en indvandring, vi her taler om. Det drejer sig i hovedsagen om højt kvalificerede specialister, der i deres egenskab af tjenesteydelsesydere og i henhold til erhvervslivets behov vil kunne få tidsbegrænset indrejse- og arbejdstilladelse med henblik på at levere deres tjenesteydelser.”

      Som om der ikke er hårdt brug for de mennesker i deres hjemlande. At lokke dem bort kan da umuligt betragtes som en håndsrækning til disse tilbagestående lande endsige etisk forsvarligt. Det virker derimod som kynisk liberal tankegang, når den er værst, og det er jo ikke den ideologi, som EU markedsfører sig under.

      Der er noget helt galt.

      I øvrigt mener jeg, at vi skylder fx afrikanerne en fair pris for deres varer. Men det hele nytter ingenting, hvis de lader folk som Mugabe ødelægge deres lande. Rhodesia var engang et rigt land med en bugnende landsbrugsproduktion. Nu flygter befolkningen hver dag i tusindvis fra sult og vold, mens FN laller videre.

      Skrev en liberal, der føler sig svigtet af de fleste Venstre-politikere, af EU, FN og menneskerettighederne.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 29. juli 2007 @ 15:01

    96. Nys omtalte Mugabe, der smadrede et af afrikas mest fremstående lande til ukendelighed, har lige i sin visdom erklæret, at man vil trykke flere penge for at kunne financiere nogle nødvendige projekter. Inflationen i Zimbabwe er officielt 5000%, uofficielt det dobbelte, og trykning af flere penge uden forøget produktion til at dække dem, vil føre til endnu mere inflation.

      Han er stadig formand for FN’s Komite for bæredygtig udvikling, (UN commission on Sustainable Development)

      http://www.un.org/esa/sustdev/csd/review.htm

      Kommentar by PeterK — 29. juli 2007 @ 21:52

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper