20. juli 2007

Che Guevara, Stalin II

En lille detalje som sætter Che Guevara-forherligelsen i perspektiv. Fra Samuel Farbers The Resurrection of Che Guevara [via Minerva].

“By the time he left Guatemala in 1954 in the aftermath of the overthrow of the constitutional government of Jacobo Arbenz orchestrated by U.S. imperialism, Guevara was thoroughly politicized, accepting a Stalinist view of the world. This was true in both the generic sense that he had become a staunch supporter of the political model represented by the USSR of a repressive one-party state owning and controlling the economy without any democratic popular controls, independent unions, workers’ or civil liberties, as well as in the narrow literal sense of his great admiration for Joseph Stalin. Thus even before his Guatemalan experience, when Guevara traveled through Costa Rica and witnessed first-hand the awesome and terrible power of the United Fruit company, he wrote to his aunt Beatriz telling her that he had sworn “before a picture of our, old much lamented comrade Stalin that I will not rest until I see these capitalist octopuses annihilated.” Another letter to the same aunt was signed with the words “Stalin II.” (p.62 and Anderson, p.167) More important was the fact that when Guevara visited the USSR in his capacity as one of the most important leaders of the victorious Cuban revolution in November of 1960, he insisted on depositing a floral tribute at Stalin’s tomb even against the advice of the Cuban ambassador to the USSR.(p. 181) It is important to remember that this was more than four years after Khrushchev’s revelations of Stalin’s crimes.”

Forleden dag så jeg en særdeles attraktiv yngre dame med en halvlang Che Guevara t-shirt, og jeg vil tro de fleste mænd gerne ville have afklædt hende den – af andre grunde end undertegnede.

Jeg beklager hvis ovenstående kan opfattes sexistisk, men i lighed med den amerikanske komiker Dennis Miller støtter jeg skam feministiske revolutionære. for som han så smukt formulerede det… “don’t you all look sexy in your little uniforms”.

Oploadet Kl. 08:55 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

20 Comments »

  1. stakkels kim. Tøserne med sydstatsflag på eller i anti-muslimsk liga ser ikke godt nok ud?

    stakkel

    Kommentar by Allan — 20. juli 2007 @ 09:45

  2. http://hodja.wordpress.com/2007/07/20/che/

    Kommentar by Hodja — 20. juli 2007 @ 10:03

  3. Kim, no excuse needed. Girls are legit target for watching.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 20. juli 2007 @ 10:18

  4. :lol: Too sexy for my shirt… la.la.la.

    Lyst og sanselighed burde ikke være tabubelagt som “sexisme” for nogen af kønnene, men en omvandrende plakatsøjle for forherligelse af mord og undertrykkelse er selvfølgelig menneskeligt og politisk problematisk… Herover står dog “trenden”….

    Apropos lyst og sanselighed…

    I øjeblikket flyder vort samfund over af påbud, forbud og trusler mht alt, hvad der kan relateres til lyst, sanselighed og nydelse…

    Sex kan du dø af…
    Mad kan du dø af…
    Alkohol kan du dø af…
    Røg kan du dø af…

    Livet ER vældigt farligt!

    Fy, fy, skamme skamme, nix, slut! Forbudt!

    Godt, at regeringen ikke er RELIGIØS ;-)

    Kommentar by +M+ — 20. juli 2007 @ 10:25

  5. Jeg kommer til at tænke på Woody Allens Bananas, som laver tykt grin med revolutionær ‘chic’. Kan absolut anbefales.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 20. juli 2007 @ 11:22

  6. Lige meget hvor meget uddannelse man fylder på hønsekønnet, vil de evigt være politiske analfabeter.

    Kommentar by Kimporator — 20. juli 2007 @ 11:35

  7. Som selvudråbt stormufti af Danmarks hemmelige religiøse politi dekreterer jeg hermed, at alle smukke kvinder mellem 18 og 45 fremover skal bære stramtsiddende lårkorte og halvgennemsigtige kjoler med Che påtrykt foran og på venstre balle, hehe. Og hvis kvinderne ikke adlyder, så har jeg selvfølgelig ret til at give de små frækkerter smæk i numsen.

    Hvorfor er der aldrig nogen af de dødkedelige, skæggede ayatollaher, der er kommet på den idé? Den er da meget sjovere end at tvinge kvinderne til at gå i telt. Og så i den varme, hehe.

    Kommentar by Thomas — 20. juli 2007 @ 11:46

  8. http://dognrapporten.dk/

    Klik på boblerne for at læse om forbydelserne – og signalement af gerningsmændene – rettelse, gernings-m/k af anden etnisk oprindelse end dansk.

    “Røveri mod 27-aarig kvinde


    Den forurettede blev på H.C. Ørsteds Vej ved Rosenørns Alle overfaldet af to piger, der sprøjtede tåregas i hovedet på den forurettede og frastjal hende 11.400 kroner. De to piger beskrives som: A: pige, 14-16 år, mellemøstligt udseende, 160-165 cm, spinkel bygget, mørkt og glat hår, der var sat op i en knold. Hun brugte ikke makeup. Hun var iført mørkeblå jeans og hvide Reebook sko. B: pige, mellemøstligt udseende ellers intet.”

    “Røveri mod to kvinder på 22 og 27 år

    Søndag den 24. juni 2007 kl. 0210
    Politiet modtog mandag morgen anmeldelse om røveri forøvet mod to kvinder på henholdsvis 22 og 27 år. De to kvinder var på vej hjem fra koncert i Parken, da de på Haraldsgade blev overfaldet af to piger/kvinder.

    Ved overfaldet blev de forurettede sprøjtet i øjnene med tåregas/peberspray, hvorpå gerningskvinderne gik om bag de forurettede og med greb om halsen tvang dem ned på fortovet. Begge de forurettede blev sparket og revet i håret, og derpå frastjålet deres tasker.

    Efter røveriet tog gerningskvinderne flugten men blev forfulgt af begge de forurettede. De blev dog igen sprøjtet i øjnene med tåregas/peberspray, men det lykkedes dem at fravriste røverne den ene af de to tasker, inden de igen stak af.

    De to gerningskvinder beskrives som:
    A: Kvinde, anden etnisk oprindelse, ca. 16 år, 165-170 cm, spinkel af bygning med stor barm, mørkt krøllet hår til midt på ryggen. Hun var iført sorte jeans og sort hættebluse med genemgående lynlås og kondisko, og
    B: kvinde, anden etnisk oprindelse, 16-18 år, ca. 170 cm, buttet, mørkt hår. Intet om beklædning. “

    Kommentar by Kims — 20. juli 2007 @ 13:23

  9. 6 Kimporator

    Hør nu lige her, du min hårløse, lyserøde yngling: Må vi være her vi kvinder?
    Politiske analfabeter hva ba?

    Jeg er ryger og – – indrømet et politisk ukorrekt tiltag, – – men pas på jeg ikke kommer og smøger dig op!

    Kommentar by Bodil. — 20. juli 2007 @ 17:24

  10. @sex Kimporator

    Gælder din udtalelse også for den “feminine” Ammitzbøl og junior krølletop Morten Helved !? Radigale mandfolk, hva`

    Kommentar by li — 21. juli 2007 @ 00:05

  11. 6. kimporator

    jajajada—vi tomater HAR hørt om, der er forskel på os og agurkerne .

    Skulle der endnu findes tomater, der ikke har fattet denne for dem så afgørende forskel står diverse imamere parate med vejledninger – som det foreløbigt er frivilligt om man vil modtage.

    Om nogle år bliver frivilligheden omgjort til tvang .

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 21. juli 2007 @ 05:23

  12. @6 Kimporator

    Dér gjorde du vist spinaten og trådte i nælderne. Hvad med Pia K., Danmarks klogeste kvindelige politiker?

    Desuden har vi Uriasister mange gode politisk forstandige kvinder i skriverskaren!

    Kommentar by Dansk Realist — 21. juli 2007 @ 07:34

  13. Ingen regler uden undtagelser, for med undtagelse af Pia K og de “tøser” her med ben i næsen er der vel et eller andet i det Kimporator siger (ikke fordi jeg nogensinde turde yttre det her blandt alle “furierne” :-D )

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 21. juli 2007 @ 14:24

  14. @13 Whodares

    Ja ser man på Helle Thorning og Helle Gotved fra hhv. S og Ehl samt furierne i R og SF, er det mere politiske grammofonplader end logisk tænkning, der præger disse hunkønsvæsener.

    Kommentar by Dansk Realist — 21. juli 2007 @ 14:34

  15. Helle Gotved? Tænker du på Jette Gottlieb, der ikke har siddet i folketinget siden 2001?

    Kommentar by info — 21. juli 2007 @ 16:44

  16. Apropos påklædning og gæster.Skal vi gætte på at denne Tommy Petersen
    nok skal få vrøvl med både det ene og det andet racismecenter,DR ,
    Søvndahl og lign. “gode” mennesker for sine udtalelser?.
    Han har ialtfald min respekt for at sige sandheden. Læste at det nu
    skulle koste et enormt beløb(var det op til 40000 kr) såfremt dørmænd
    ikke vil lukke folk ind ,som de VED kommer for balladens skyld.
    Aha,så må bar og diskoteksejerne jo bare gribe knoglen og ringe et akut security nummer efter f.eks Lykketoft, Niels Helveg,Holger K,
    Amnitzbøll,Søvndahl,når først balladen er igang.Så kan disse genier
    som har bragt problemerne til landet, jo komme og “rydde” op i
    klientellet, når andre gæster og værtshuset bliver smadret.
    Så får vi se hvor meget mandfolk der er i dem,og de kan se de iøvrigt
    velkendte problemer ,med egne øjne
    Kim refererer til et Dennis Miller citat.
    Denne fantastiske komiker er omtrendt ukendt(og meget underkendt)i
    Europa,pga. en eneste fejl.Han er republikaner og støtter Bush.
    Læs hans kommentarer på Fox News,lyt til hans plader,se hans shows!
    Er en sand mester i at jorde Demokraterne og andre som ser ulogisk
    på tingene i hans øjne.Søg på Google evt.Fox News burde iøvrigt være
    tilgængeligt på danske TV.EN dejlig logisk nyhedsdækning,blottet for
    politisk korrekthed.Og Miller er 100% sjovere end f.eks den selvfede
    kedelige anonyme Jon Stewart,som DR plager seerne med
    Sjovt nok kan han ikke lide Bush(kunne der være en sammenhæng)

    Kommentar by Henrik -patriot — 21. juli 2007 @ 17:15

  17. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7648742.html
    Og her var linket til ovennævnte kommentar,lidt forsinket

    Kommentar by Henrik -patriot — 21. juli 2007 @ 17:16

  18. @15 Henrik-patriot

    Takker for dit og Tommy Petersen`s klare tale.
    Vi kan ikke blive ved med at rundcirkle i fantasiforestillinger om, at ALLE kan opfører sig rigtigt.
    Alle steder i nattelivet, udsteder udskænknings steder og deres personale “karantæner” og de ramte forstår godt dagen efter HVORFOR, medmindre man er af HERREFOLKET opdraget moske tilhængere!! her gælder kun et kort, RACISME kortet, og de kan uselvkritist optage deres jihad mod overnævnte selvejende virksomheder dagen efter,og igen udøve jihad mod de, der dagligt sætter deres liv på spild,for at sikre festglade mod voldsbøllerne.
    Imens SOVER de politiske korrekte, og ansvars forskyder problemet over til de ansatte dørmænd!! det jo dem der er forbryderne ik`!!
    Jo, lad os hænge de smart-ASS flokke af hankønsballademagere ud, og lukke deres underkuede hovedsække søstere og kusiner ind…

    Kommentar by li — 21. juli 2007 @ 18:20

  19. Jamen det lyder da spændende, bodil ;)

    Bare kom an, Urias-madammer: bodil, li, mette, vivi, marianne og mange flere. Hvis jeg ikke er mand for at klare det alene, kan jeg vil skaffe forstækning hos nogle af gutterne :D

    Kommentar by Kimpo — 22. juli 2007 @ 13:25

  20. @15
    Jo selvfølgelig. Min undskyldning til fdøde gymnastiklærerinde for fejltagelsen.

    Helle Gottlieb (Lieber Gott) hun er så grim at hun stod nøgenmodel for HT-øjebæenpå Rådhuspladsen!

    Hvis hun en Skt.Hans rejste til Bloksbjerg, ville samtlige andre tilstedeværende flygte og søge asyl i nabolandene!

    Kommentar by Dansk Realist — 22. juli 2007 @ 21:55

RSS feed for comments on this post.